Stockholm: Talent Acquisition Specialist till Synoptik & Smarteyes

Hitta ansökningsinfo om jobbet Talent Acquisition Specialist till Synoptik & Smarteyes i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-01-30 // Varaktighet: Heltid

Är du en nätverkare av rang som gillar att skapa långsiktiga relationer? Har du erfarenhet av search och drivs av att driva rekryteringar i mål? Vill du arbeta på ett globalt företag med två av Sveriges största optikkedjor inom samma koncern?  Vill du arbeta i ett engagerat HR team med två av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser? Då kan rollen som Talent Acquisition Specialist vara något för dig! 


Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av samma familj i världsledande EssilorLuxottica. Med drygt 18 000 butiker, varav 220 i Sverige, är vi en del av en internationell koncern med design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon från några av de mest välkända varumärkena så som Ray-Ban och Oakley. Nu söker vårt gemensamma svenska HR team en Talent Acqusition Specialist som arbeta mot vår vision att bli Sveriges mest rekommenderade optiker. 


I rollen som Talent Acquisition Specialist arbetar du med att attrahera, rekrytera och searcha en av våra nyckelroller- optiker. Du tillhör ett team om sju medarbetare i HR teamet som du har ett nära samarbete med och du har även stora internationella kontaktytor med våra kollegor i andra HR team världen över. Teamet i Sverige präglas av engagemang, arbetsglädje och utveckling. Vi är stolta över att Synoptik och Smarteyes flera år i rad har blivit utsedda till två av Sveriges Bästa Arbetsplatser! Du kommer spela en viktig roll i det arbetet samt i vårt arbete mot vår mission- hjälpa så många som möjligt att se bra och se bra ut.  


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: 




Ansvar för att samordna arbetet med aktiv search av optiker samt proaktivt söka, kontakta och rekrytera optiker 



Projektleda all rekrytering av optiker från start till slut i samarbete med rekryterande chefer 



Ansvar för samordning av praktik för optikerstudenter under utbildning 



Ansvar för samarbete med relevanta skolor 



Löpande utveckla våra aktiviteter vi gör för att främja Synoptiks och Smarteyes arbetsgivarvarumärken 



Kommunicera våra aktiviteter och vårt arbetsgivarvarumärke i interna och externa kommunikationskanaler.  




Utöver tonvikten på search och rekrytering av optiker så är du även en viktig del av vårt arbete kring employer branding och vårt arbetsgivarvarumärke. Tillsammans med övriga HR teamet arbetar du med att skapa förutsättningar för den ultimata medarbetarresan. Du arbetar även för att få våra medarbetare som arbetar hos oss att trivas, utvecklas och prestera så bra som möjligt. 


Vem är du och vad kan vi erbjuda dig?

Hos oss blir du del av ett internationellt team med närmare 200 000 medarbetare världen över. Du arbetar i en organisation med starkt driv och framåtanda, där det är högt i tak med stora utvecklingsmöjligheter både lokalt och internationellt. Vi tror att du har ett par års erfarenhet från arbete med hela rekryteringsprocessen vilket inkluderar employer branding, search och rekrytering. Du har jobbat på företag i liknande roll, gärna i en självständig roll där du arbetat strukturerat med fokus på att skapa långvariga relationer. Har du kontaktnät inom optikbranschen är det meriterande.  


Utöver det ser vi gärna att du har vana av eventplanering samt arbete i sociala medier. Du drivs av samarbete, kommunikation och att komma till avslut i dina rekryteringar i samarbete rekryterande chef.  


Låter det spännande? Hör av dig redan idag! 

Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi ser gärna att du påbörjar din introduktion så snart som möjligt. Vi har kontor i Kista där vi är på plats minst tre dagar i veckan och resterande tid finns möjlighet till distansarbete. Då du arbetar mot relevanta skolor kan resor inom Sverige förekomma. 


Har du frågor kring tjänsten eller undrar hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta Katarina Lönnelid Ahlquist på KAH@synoptik.se Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. 


Om Synoptik och Smarteyes 

Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen. 


Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag en årsomsättning på över 1,2 miljarder. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete. 


Smarteyes brinner för göra affordable design tillgängligt för alla. Vi vill alltid göra det bästa för våra kunder då vår vision är att bli den mest rekommenderade optikern. 


Tillsammans har vi flera års topplaceringar på Great Place to Works lista över Sveriges bästa arbetsplatser, vilket vi är mycket stolta över. För oss är engagerade och motiverade medarbetare vår viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsmiljö och kultur där medarbetarna trivs. 


För mer information, se www.synoptik.se samt www.smarteyes.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Ramavtalsansvarig Konsultförmedlare till Upgraded People // Stockholm

Läs mer Jun 12
Har du erfarenhet av att arbeta med offentlig sektor och är intresserad av en roll där du får kombinera relationsbyggande, affärsutveckling och administrativ noggrannhet? Vill du vara med och leverera högkvalitativa konsultlösningar till myndigheter, kommuner och regioner? Då kan rollen hos Upgraded People vara nästa steg i din karriär!
Nu söker vi på Upgraded People en Ramavtalsansvarig Konsultförmedlare till vårt kontor i centrala Stockholm med start omgående.
Din roll hos oss
I denna roll kommer du att arbeta med några av Sveriges mest framstående offentliga kunder, där du stödjer avropsprocessen inom våra ramavtal och säkerställer att rätt kompetens matchas till rätt uppdrag. Du ansvarar även för att processen följer de lagar och regler som krävs, såsom LOU. Utöver det får du även möjlighet att bidra till utveckling av vår egna konsultportal - ett system som hanterar hela arbetsprocessen, från avrop till tillsättning, och förenklar arbetet för alla involverade parter.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Kundfokus: Leverera högkvalitativ service genom att noggrant analysera kundens behov och krav. I samråd med kunden delar du kunskap och information för att säkerställa bästa möjliga resultat och process.
Matchning och förmedling: Identifiera och matcha rätt konsulter till uppdrag.
Relationsbyggande: Vårda och utveckla relationer med både kunder och leverantörer för att säkerställa långsiktiga samarbeten.
Konsultportalen: Aktivt arbeta med och vidareutveckla vår konsultportal, samt ge stöd till både kunder och leverantörer i användningen av systemet.
Regel- och avtalssäkerhet: Säkerställa att kunder följer de regler och riktlinjer som gäller för ramavtalen för att upprätthålla legitimitet och kvalitet i processerna.
Förhandling och administration: Hantera prisförhandlingar, villkor och administrativ uppföljning enligt regelverken.
Deadline-fokus: Säkerställ att alla processer levereras inom utsatta tidsramar med hög noggrannhet och professionalism.
Strategiskt arbete: Bidra till att utveckla våra metoder och processer för att alltid ligga steget före i en konkurrensutsatt bransch.


Vi söker dig som:
Har erfarenhet av att arbeta inom konsultmäklarbranschen
Har vana av att arbeta i en konsultativ roll, gärna med erfarenhet av digitala verktyg och plattformar
Har förmågan att vägleda beställare att följa de regelverk och riktlinjer som gäller enligt ramavtalet, samt är skicklig på att förmedla vikten av att upprätthålla dessa för att säkerställa korrekt process och legitimitet.
Är en relationsbyggare med ett starkt affärssinne och förmåga att förstå både tekniska och affärsmässiga krav.
Är en noggrann och strukturerad person som trivs med att hålla deadlines och leverera hög kvalitet
Motiveras av att arbeta mot tydliga mål och utvecklas i en målinriktad miljö där vi firar framgångar och anordnar roliga interna tävlingar.
Har gärna erfarenhet av att arbeta med offentlig sektor och har god förståelse för upphandlingsprocesser enligt LOU (meriterande).
Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.



Vad vi erbjuder:
En inkluderande arbetsmiljö: På Upgraded People trivs vi tillsammans och har en härlig stämning på kontoret.
Utmanande och varierande arbetsuppgifter: Hos oss får du arbeta med både strategiska och operativa frågor i en spännande och dynamisk bransch.
Teknik i framkant: En möjlighet att arbeta och påverka utvecklingen av vår konsultportal, en central del av vår verksamhet.
Flexibilitet och balans: Vi värdesätter balansen mellan arbete och fritid samtidigt som vi uppskattar gemenskapen på kontoret.

Anställningsform och kontor
Vikariat med start omgående och pågående tom augusti 2026 med stor möjlighet till fast anställning. Start omgående. 6 månaders provanställning. I rollen sitter man på vårt Stockholmskontor och tillhör Stockholmsregionen.
Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan redan idag och ta nästa steg i din karriär och bidra till framgångsrika lösningar inom offentlig sektor! Tillsammans bygger vi framtidens konsultlösningar – alltid med kvalitet, noggrannhet och kundfokus i centrum.
START: Omgående PLATS: Stockholm, Kungsgatan 12 OMFATTNING: Heltid, vikariat tom augusti 2026 med stor möjlighet till fast anställning LÖN: Fast lön + bonus KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande, sök idag!
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Talent Acquisition - TA-Partner till IT-konsultbolag

Läs mer Jun 12
Du kanske inte känner till oss, men det gör inget. Du är helt enkelt inte den målgrupp vi rekryterar mest
Men vi är glada att du hittat hit! Vi är Columbus – en arbetsplats där vi utvecklas tillsammans, både som individer och som team. Här får nyfikenhet ta plats, vi lär av varandra och vi gillar att samarbeta. Det här är en roll för dig som vill jobba med rekrytering i framkant och skapa en kandidatupplevelse som verkligen gör skillnad. Vi bygger företaget, en signering i taget.
Placering: Stockholm. Vi har ett flexibelt arbetssätt med möjlighet till remote.
Vad du kommer få göraI den här rollen driver du rekryteringen för ett eller flera av våra affärsområden. Du stöttar cheferna i allt som rör rekrytering och fungerar som ett rådgivande stöd. Du äger dina rekryteringsprocesser från start till mål – kravprofil, search, intervjuer, signering – och ser till att kandidatupplevelsen håller hög kvalitet. Du blir en del av vårt svenska TA-team, men kommer också att vara med i projekt på både nationell och global nivå inom vårt People-community. Vi jobbar med moderna verktyg som Teamtailor, Alva Labs, Gem och Trustcruit. Gillar du employer branding? Kul! Det gör vi med. Du kommer vara med och vidareutveckla vårt employer brand i Sverige. Vi har precis lanserat ett nytt varumärke och EVP – en spännande resa som vi vill att du är med på. Utöver det finns möjlighet att engagera sig i AI-relaterade initiativ, utbildningar för chefer och andra utvecklingsprojekt kopplade till rekrytering. 
Vem är du? Du har 4–5 års erfarenhet av rekrytering, gärna inom tech eller konsultbranschen
Du har drivit hela rekryteringsprocesser på egen hand
Du är van att samarbeta med och ge stöd till olika typer av chefer och intressenter
Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift

Vi letar efter dig som är trygg i din roll, nyfiken och tar ansvar. Du gillar att jobba självständigt men trivs också med att dela idéer och samarbeta med andra. Bonus om du är en rolig prick som inte tackar nej till en fika.
Så varför trivs vi i teamet så bra? Vi jobbar nära verksamheten och cheferna, vilket gör att vi ser tydlig effekt av det vi gör. Det är roligt och meningsfullt. Vi har byggt upp ett stort förtroende internt och jobbar både operativt och strategiskt med rekrytering.
Hos oss finns det utrymme att testa nytt, tänka om och utvecklas. Vi stöttar varandra, skrattar mycket och är stolta över det vi gör – tillsammans. Vill du lära känna oss mer? Klicka här!
Vad vi kan erbjuda Att jobba på Columbus innebär att vara en del av ett värderingsdrivet företag där vi stöttar varandra, har roligt tillsammans och samtidigt växer – både som organisation och individer. Vi är ledande inom Digital Commerce, Affärssystem och Data & AI, och trycket på rekrytering är högt eftersom vi har vind i seglen. Här finns ett varmt team, nyrenoverade kontor mitt i Stockholm, och en kultur som värdesätter balans, nyfikenhet och samarbete – oavsett om det handlar om att fira framgångar med frukost eller ta emot ett paket mitt på dagen. Våra värdeordStay curious, Build trust, Collaborate, Deliver customer successär inget vi bara sätter upp på väggen – de genomsyrar allt vi gör.
Ansökan och nästa steg
Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. I vår rekryteringsprocess tar vi alltid referenser och genomför en bakgrundskontroll innan anställning eller eventuellt innan ett erbjudande ges. Har du frågor vänd dig till mig Alexander Tonelli. Intervjuer kommer hållas löpande.
Vi använder Trustcruit för att samla in anonym feedback om din upplevelse som kandidat. Det tar bara några minuter och hjälper oss att förbättra vår rekryteringsprocess.
Vad andra säger om ossIntresserad av Columbus bakom kulisserna? Varje vecka låter vi en kollega ta över vårt Instagram-konto.

På Careereye kan nuvarande och tidigare medarbetare dela sina ofilterare omdömen om hur det är att arbeta hos oss. Klicka nedan för att läsa deras upplevelser.

Ansök nu

Talent Acquisition Specialist till Camai

Läs mer Jun 4
Brinner du för att hitta IT-branschens vassaste talanger? Är du en driven person som vill vara med på en spännande tillväxtresa med stora möjligheter att utvecklas? Då kan det här vara din nästa utmaning – och vi den perfekta matchen!
Vi är ett växande IT-konsultbolag som nu letar efter en erfaren rekryterare som vill följa med på vår resa. Vårt mål är att bli en ledande aktör i branschen – och vi är övertygade om att framgång börjar med rätt människor. Hos oss är konsulterna hjältarna som gör skillnad varje dag.
Som Talent Acquisition Specialist kommer du att vara ansiktet utåt för företaget när det gäller att locka, utvärdera och rekrytera IT-talanger. Du kommer att spela en avgörande roll i att bygga upp vårt team av konsulter och specialister samt säkerställa att vi har de färdigheter och kompetenser som krävs för att nå våra mål. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.
Dina ansvarsområden inkluderar:
Identifiera och attrahera potentiella IT-kandidater genom olika kanaler.
Utföra intervjuer och bedöma kandidaters tekniska färdigheter.
Skapa och upprätthålla starka relationer med kandidater.
Ansvara för dokumentation genom rekryteringsprocessen.
Du kommer att vara företagets ansikte utåt i kontakten med kandidater samt vara delaktig i marknadsföringen.
Säkerställa att kandidatupplevelsen hos Camai alltid är något utöver det vanliga.

Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning (HR, Personal-och arbetsliv, IT eller motsvarande).
Minst 2 års erfarenhet av att rekrytera inom IT-sektorn.
Stark förmåga att vara självgående och driva rekryteringsprocessen framåt.
En fena i att dokumentera och uttrycka dig i skrift.
Med en positiv inställning och en inre motivationskraft tror du på laget före jaget.

Meriterande: Erfarenhet av TeamTailor, LinkedIn Recruiter, Marknadsföring, HR eller Försäljning.
Varför Camai:
På Camai tror vi på att belöna hårt arbete och engagemang. Vi erbjuder generösa utvecklingsmöjligheter och förmåner för våra medarbetare samt en stimulerande arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Hos oss är du inte bara en anställd, du är en hjälte som bidrar till vår gemensamma framgång.
Vårt löfte:
När du blir en del av Camai-familjen kan du förvänta dig mer än bara ett jobb – du blir en del av en dynamisk gemenskap som värdesätter din personliga och professionella utveckling. Vi är inte bara ett företag, vi är en kraftfull rörelse som strävar efter att skapa en arbetsmiljö där varje individ kan blomstra och nå sin fulla potential.
Vi lovar att ge dig de verktyg och resurser du behöver för att lyckas, inklusive generösa utvecklingsmöjligheter, kontinuerlig träning och stöd från en erfaren mentor inom branschen. Vi tror på att belöna hårt arbete och engagemang, och som en del av vårt team kommer du att få tillgång till en rad förmåner och belöningar som erkänner dina prestationer och bidrag till vår gemensamma framgång.
På Camai är du inte bara en anställd, du är en hjälte som spelar en avgörande roll i att forma framtidens IT-landskap. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt inspirerande team? Välkommen till Camai – där dina ambitioner möter oändliga möjligheter!
Vi ser fram emot att välkomna dig till Camai!

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Vi värderar rätt person framför datum.
Placeringsort: Stockholm/Hybrid. Vi är 3 dagar/veckan på kontoret på Stora Essingen. 
Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match.




Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.
Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!
Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.
Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Rekryterare till Inte Bara Post Bemanning (vikariat)

Läs mer Maj 30
SNABBFAKTA
Omfattning: Heltid. Arbetstider: Måndag till fredag kl.08.00-17.00. Ort: Stockholm, Gärdet. Startdatum: September. Anställningsform: Särskild visstidsanställning. Detta är ett vikariat på 12 månader.
Nu söker vi en rekryterare till vårt rekryteringsteam på Inte Bara Post Bemanning. 
Inte Bara Post Bemanning är en del av Inte Bara Post Group. Inte Bara Post Group jobbar med Office Management, men framför allt jobbar vi med människor. Våra kunder är företag, men bakom varje företag finns människor med behov, utmaningar och höga förväntningar på sin arbetsvardag. Och det är här vi kommer in – vi löser problemen som gör deras dagar enklare, smidigare och roligare.
Kort sagt, vi ser till att företag kan fokusera på det de gör bäst – medan vi tar hand om resten. VAD GÖR DU SOM REKRYTERARE?
Som rekryterare hos Inte Bara Post Bemanning rekryterar du externt till våra kunder. Du har en nyckelroll i att självgående leda och genomföra hela rekryteringsprocessen – från kravprofil till tillsättning. Med ett affärsmässigt och engagerat förhållningssätt bygger du starka relationer med både kunder och kandidater. Du ingår i ett team med en ytterligare rekryterare och samarbetar tätt med kundansvariga samt övriga i leveransteamet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Genomföra kravprofil
Skriva och publicera jobbannonser
Sourcing och aktiv search av kandidater via ATS-system och olika kanaler så som LinkedIn
Genomföra intervjuer och bedöma kandidaters kompetenser, erfarenheter och personliga egenskaper
Referenstagning och bakgrundskontroller
Matcha kandidater med rätt uppdrag och kund
Arbeta proaktivt med att bygga långsiktiga relationer med både kunder och kandidater
Hantera administrativa uppgifter kopplade till rekryteringsprocesserna
Säkerställa positivt employer brand genom att arbeta för en positiv kandidatupplevelse

VEM ÄR DU?
För att lyckas i rollen är du relationsskapande och nyfiken på människor, företag och dess affärsverksamheter. Du har en positiv och engagerad inställning med ambitionen att alltid arbeta effektivt och strukturerat. Du är prestigelös och förändringsbenägen. Vidare är du en tävlingsinriktad lagspelare som älskar att ha kul – för hos oss på Inte Bara Post Bemanning är jobbet mer än bara en arbetsplats!
Vi söker dig som har:
Minst två års erfarenhet av rekrytering
Tidigare erfarenhet av att arbeta med flera rekryteringsprocesser parallellt 
Eftergymnasial utbildning
God datorvana
Har flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av extern rekrytering inom rekryterings- och bemanningsbranschen.
ÖVRIG INFORMATION 
Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning efter intervjutillfället.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.

Ansök nu

Rekryterare till Inte Bara Post Bemanning (vikariat)

Läs mer Maj 28
SNABBFAKTA
Omfattning: Heltid. Arbetstider: Måndag till fredag kl.08.00-17.00. Ort: Stockholm, Gärdet. Startdatum: September. Anställningsform: Särskild visstidsanställning. Detta är ett vikariat på 12 månader.
Nu söker vi en rekryterare till vårt rekryteringsteam på Inte Bara Post Bemanning. 
Inte Bara Post Bemanning är en del av Inte Bara Post Group. Inte Bara Post Group jobbar med Office Management, men framför allt jobbar vi med människor. Våra kunder är företag, men bakom varje företag finns människor med behov, utmaningar och höga förväntningar på sin arbetsvardag. Och det är här vi kommer in – vi löser problemen som gör deras dagar enklare, smidigare och roligare.
Kort sagt, vi ser till att företag kan fokusera på det de gör bäst – medan vi tar hand om resten. VAD GÖR DU SOM REKRYTERARE?
Som rekryterare hos Inte Bara Post Bemanning rekryterar du externt till våra kunder. Du har en nyckelroll i att självgående leda och genomföra hela rekryteringsprocessen – från kravprofil till tillsättning. Med ett affärsmässigt och engagerat förhållningssätt bygger du starka relationer med både kunder och kandidater. Du ingår i ett team med en ytterligare rekryterare och samarbetar tätt med kundansvariga samt övriga i leveransteamet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Genomföra kravprofil
Skriva och publicera jobbannonser
Sourcing och aktiv search av kandidater via ATS-system och olika kanaler så som LinkedIn
Genomföra intervjuer och bedöma kandidaters kompetenser, erfarenheter och personliga egenskaper
Referenstagning och bakgrundskontroller
Matcha kandidater med rätt uppdrag och kund
Arbeta proaktivt med att bygga långsiktiga relationer med både kunder och kandidater
Hantera administrativa uppgifter kopplade till rekryteringsprocesserna
Säkerställa positivt employer brand genom att arbeta för en positiv kandidatupplevelse

VEM ÄR DU?
För att lyckas i rollen är du relationsskapande och nyfiken på människor, företag och dess affärsverksamheter. Du har en positiv och engagerad inställning med ambitionen att alltid arbeta effektivt och strukturerat. Du är prestigelös och förändringsbenägen. Vidare är du en tävlingsinriktad lagspelare som älskar att ha kul – för hos oss på Inte Bara Post Bemanning är jobbet mer än bara en arbetsplats!
Vi söker dig som har:
Minst två års erfarenhet av rekrytering
Tidigare erfarenhet av att arbeta med flera rekryteringsprocesser parallellt 
Eftergymnasial utbildning
God datorvana
Har flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av extern rekrytering inom rekryterings- och bemanningsbranschen.
ÖVRIG INFORMATION 
Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning efter intervjutillfället.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Synoptik Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Synoptik Sweden AB .

Legitimerad optiker till Kista

Optiker/Optometrist
Läs mer Maj 12
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vår butik i Kista galleria! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!
På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag.
Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig:
? Möjlighet att arbeta med våra distansundersökningar
? Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef
? Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare
? Möjlighet att arbeta med torra ögon
? 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum
? Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support
? Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder
? Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen
? Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år
 
Sök tjänsten redan idag!
Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa.
Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Nadja Jasnobulka på 08-4440707.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Välkommen med din ansökan!
? Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

Ansök nu

Butikschef till Vällingby

Butikschef
Läs mer Maj 27
Är du försäljningsdriven och gillar att arbeta till största del operativt i nära samarbete med ditt team? Vill du arbeta i en spännande bransch med en mix av både mode och ögonhälsa? Nu söker vi på Synoptik en butikschef till vår butik i Vällingby centrum! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!
På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag.
Som butikschef på Synoptik erbjuder vi dig:
? En spännande utmaning där du driver både detaljhandelsförsäljning och optisk verksamhet
? Ett team som du leder och coachar i en driven och positiv anda mot butikens försäljningsmål
? Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang
? Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning
? Regelbundna möten och utbildningar med dina butikschefskollegor i regionen
 
Som butikschef på Synoptik agerar du med medarbetaren, bolaget och kundens bästa i åtanke. Du ansvarar för att butikens kunder får utmärkt service, att medarbetarna i ditt team når sin fulla potential och att butiken är lönsam. Du följer Synoptiks arbetssätt och koncept samt delar med dig av ditt kunnande om produkter och tjänster till både medarbetare och kunder. 
 
Sök tjänsten redan idag!
Vi söker dig som har arbetat som butikschef inom detaljhandeln tidigare och har du dessutom erfarenhet från optikbranschen är det meriterande. Vi söker dig som drivs av försäljning och tänker och agerar affärsmässigt i alla lägen. Vi tror att du passar som butikschef hos oss om du är kommunikativ och har förmågan att bygga team. Som butikschef hos Synoptik är man en del av sitt säljteam och känner en glädje i att skapa lyckosamma kundmöten!
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi tillämpar 6 månders provanställning. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår regionchef Camilla Nordahl på 0709729179.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Välkommen med din ansökan!
 
? Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

Ansök nu

Butikschef till Vällingby

Butikschef
Läs mer Maj 12
Är du försäljningsdriven och gillar att arbeta till största del operativt i nära samarbete med ditt team? Vill du arbeta i en spännande bransch med en mix av både mode och ögonhälsa? Nu söker vi på Synoptik en butikschef till vår butik i Vällingby centrum! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!
På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag.
Som butikschef på Synoptik erbjuder vi dig:
? En spännande utmaning där du driver både detaljhandelsförsäljning och optisk verksamhet
? Ett team som du leder och coachar i en driven och positiv anda mot butikens försäljningsmål
? Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang
? Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning
? Regelbundna möten och utbildningar med dina butikschefskollegor i regionen
 
Som butikschef på Synoptik agerar du med medarbetaren, bolaget och kundens bästa i åtanke. Du ansvarar för att butikens kunder får utmärkt service, att medarbetarna i ditt team når sin fulla potential och att butiken är lönsam. Du följer Synoptiks arbetssätt och koncept samt delar med dig av ditt kunnande om produkter och tjänster till både medarbetare och kunder. 
 
Sök tjänsten redan idag!
Vi söker dig som har arbetat som butikschef inom detaljhandeln tidigare och har du dessutom erfarenhet från optikbranschen är det meriterande. Vi söker dig som drivs av försäljning och tänker och agerar affärsmässigt i alla lägen. Vi tror att du passar som butikschef hos oss om du är kommunikativ och har förmågan att bygga team. Som butikschef hos Synoptik är man en del av sitt säljteam och känner en glädje i att skapa lyckosamma kundmöten!
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi tillämpar 6 månders provanställning. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår regionchef Camilla Nordahl på 0709729179.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Välkommen med din ansökan!
 
? Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

Ansök nu

Driven butikschef till Smarteyes Vällingby

Butikschef
Läs mer Apr 24
Har du en driven, mål- och resultatorienterad personlighet som är nyfiken på att utvecklas i ledarskap? Vill du hänga med oss på vår resa och tillsammans med dina kollegor utveckla en butik? Vill du jobba på en av Sveriges bästa arbetsplatser? En modern organisation där förändring, enkelhet och omtanke är ledorden? Då är detta en tjänst för dig!

Vårt erbjudande
Passion, enkelhet och omtanke viktiga ledord, vilket utgör grunden i vårt arbete och bygger vår kultur. Smarteyes erbjuder en arbetsplats där delaktighet och samarbete har en betydande roll i det dagliga arbetet. För oss på Smarteyes är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Din åsikt är därför betydelsefull och du kommer att ha stora möjligheter att påverka och utveckla din arbetsplats.

Ditt uppdrag
Vi på Smarteyes söker nu en driven personlighet som vill ha ansvar för, utveckla och leda det dagliga arbetet som butikschef i vår butik i Vällingby. Du kommer driva arbetet i butiken tillsammans med butikens medarbetare både genom att vara en del utav det dagliga arbetet i butiken, men också genom att bidra till dina BC kollegor i regionen på olika sätt. Vidare kommer du att ha det övergripande lönsamhetsansvaret samt ansvar för personal och arbetsmiljö.

Ditt fokus är förutom det ovanstående även att aktivt utveckla butikens rutiner och arbetssätt samt ansvara för budgetering och rekrytering.

Vad vi söker 
Som person är du trygg i ditt ledarskap, älskar att jobba mot resultat och har såklart ett brinnande intresse för att bemöta våra kunder på bästa sätt och att de ska hitta rätt bland våra bågar i butiken. Du är bra på att prioritera och organisera samtidigt som du har lätt för att samarbeta och hitta nya strategier för att utveckla butiken, dig själv och dina kollegor.

Sist men inte minst önskar vi att du har tidigare erfarenhet av ledarskap (gärna inom detaljhandeln), helst ett år.

Om Smarteyes
Engagerade och välmående medarbetare är Smarteyes viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö och kultur där alla våra medarbetare trivs över tid. Smarteyes är en arbetsplats där delaktighet och samarbete har en betydande roll i det dagliga arbetet. Vi följer upp medarbetartrivsel och engagemang på veckobasis för att alltid veta hur vår organisation mår. Hur stolta och glada vi är över hur väl våra medarbetare trivs berättar vi gärna mer om!

Smarteyes är en av Sveriges snabbast växande optikerkedjor som även finns i Danmark. Ända sedan starten 2007 har vi på Smarteyes haft en lite annorlunda syn på glasögon, vi ser dem nämligen som någonting mer än ett synhjälpmedel - vi ser dem även som en modeaccessoar. Genom effektiva inköp och god design erbjuder vi ett brett sortiment modeglasögon till attraktiva priser i våra 71 butiker i Sverige. Sedan 2022 ingår vi i Synoptik A/S samt EssilorLuxottica, och ser mycket framemot att fortsätta utveckla framtidens optik tillsammans!

Läs mer om oss på www.smarteyes.se

Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Ort: Vällingby
Lön: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning
Kontaktperson: Maria Stamm Vingren på 070-59 59 477.


Skicka in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag vid rätt matchning!

I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.

Ansök nu

Säljare 80% till St Eriksplan, Stockholm

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Apr 23
Brinner du för service och vill arbeta i en spännande bransch där du arbetar med en mix av både mode och ögonhälsa? Är kundrelationer något du värderar samtidigt som du själv får personlig och professionell utveckling? Nu söker vi på Synoptik en säljare till vår butik på St Eriksplan i Stockholm! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!
På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag.
Som säljare på Synoptik erbjuder vi dig:
? Utvecklingsmöjligheter inom en spännande bransch där du får en gedigen introduktion och personlig utvecklingsplan
? Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang
? Ett arbete i ett team som präglas av samarbete och försäljningsglädje
? Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning
? Utbildningsmöjligheter genom Synoptik Akademin 
Arbetet som säljare innefattar att ansvara för butikens dagliga drift, utföra vissa förmätningar som görs innan undersökningen samt utföra enklare justeringar av glasögon. En av dina primära arbetsuppgifter är självklart att hjälpa kunderna i butiken, bland annat vid val av båge.
Sök tjänsten redan idag!
Vi tror att du som söker är en driven säljare som brinner för service och mötet med kunden. Du har erfarenhet från serviceyrket, gärna från butik. Det är meriterande om du även har erfarenhet från optikbranschen, men det är inget krav. Precis som dina kollegor är du positiv, serviceinriktad och kvalitetsmedveten. För att ge kunden bästa möjliga service tror vi att du även är lyhörd för kundens önskemål samtidigt som du vågar ta egna initiativ. Vi tror också att du är engagerad, handlingskraftig och agerar affärsmässigt i alla lägen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 80% där vi gärna ser att du påbörjar din introduktion och upplärning så snart som möjligt. Arbetstiden är förlagd under dagtid, kvällar och helger. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Maria Baudin på 08-411 23 12.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Välkommen med din ansökan!
? Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

Ansök nu

Vi söker Visual Merchandiser

Butikskommunikatör/Visual merchandiser
Läs mer Apr 9
Arbetar du som Visual Merchandiser idag och vill arbeta i en marknadsledande skandinavisk organisation? Hos oss får du möjlighet att arbeta med några av världens främsta varumärken i en inspirerande arbetsmiljö där du kan uttrycka din kreativitet. Sök tjänsten redan idag!
Om företaget
Synoptik, Smarteyes, Brilleland och Interoptik är bland marknadsledarna i Danmark, Sverige och Norge. Tillsammans med våra 500 butiker utgör vi en stark kraft i att forma framtiden för optikerbranschen i Skandinavien. Som en del av EssilorLuxottica kombinerar vi expertis inom synvård, detaljhandel och innovation för att erbjuda högkvalitativa glasögon och ögonvårdslösningar.
Vår ägare, EssilorLuxottica, är en global ledare inom design, tillverkning och distribution av glas, bågar och solglasögon. Företaget samlar expertisen från två pionjärer inom branschen - den ena specialiserad på avancerad glasteknologi och den andra på hantverket bakom ikoniska glasögon. Tillsammans har vi skapat ett vertikalt integrerat företag som är unikt positionerat för att möta världens utvecklande synbehov och den växande globala efterfrågan på glasögon.
Med över 180 000 dedikerade medarbetare i 150 länder driver vi våra ikoniska varumärken framåt. Genom vår innovativa design, glasteknologier och exceptionella kvalitet ger vi människor möjlighet att "see more and be more". Varje dag påverkar vi miljontals liv genom att förändra sättet människor ser på världen.
Om rollen
Vi söker en kreativ och resultatorienterad Visual Merchandiser som brinner för att skapa inspirerande butiksupplevelser. Du kommer att vara ansvarig för att implementera visuella strategier och säkerställa att våra produkter presenteras på ett sätt som maximerar försäljningen och förbättrar kundupplevelsen. Du utgår från vårt kontor i Herlev eller Stockholm och är en del av vår skandinaviska marknadsavdelning där du arbetar mot våra fyra varumärken.

I rollen kommer du skapa och implementera visuella koncept och butiksdisplayer i enlighet med respektive varumärkesriktlinje. Du kommer planera och implementera kampanjer i butik samt säkerställa att butiksmiljöerna är inspirerande, kundvänliga och kommersiellt effektiva. Utöver detta kommer du att:
• Träna butikspersonal kring principerna för visual merchandising.
• Analysera försäljningsdata och kundbeteende för att förbättra presentation av produkter.
• Övervaka och utvärdera effektiviteten av visuella strategier.
• Kontroll av användningsrättigheter för varumärkesbilder.
• Samarbeta med kategori-, marknads- och försäljningsteamen för att optimera produktplacering.
Vem är du?
Vi söker dig dom har tidigare erfarenhet från rollen som Visual Merchandiser, gärna inom detaljhandel. Vi tror du har god förståelse av kundbeteende och försäljningsoptimering samt erfarenhet av att arbeta med planogram och butiksutformning där kreativitet, innovation och färg och form är dina styrkor. Du är lösningsorienterad, arbetar proaktivt och gillar att arbeta i en dynamisk miljö. Du arbetar strukturerat och noggrant och har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt samtidigt som du gärna samarbetar med kollegor. Du har stora kontaktytor runt om i organisationen och vi ser gärna att du har goda kunskaper i engelska. Kunskap om Adobe Creative är meriterande.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse där du antingen utgår från vårt kontor i Kista, Stockholm eller i Herlev. Då du i rollen arbetar mot alla våra skandinaviska butiker är resor mellan butiker på den skandinaviska marknaden en naturlig del av din vardag. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår skandinaviska marknadschef Johan Rudström på 070 1917253.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu