Stockholm: Butikschef till Stockholm, Drottninggatan 92

Hitta ansökningsinfo om jobbet Butikschef till Stockholm, Drottninggatan 92 i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-11 // Varaktighet: Heltid

Är du försäljningsdriven och gillar att arbeta till största del operativt i nära samarbete med ditt team? Vill du arbeta i en spännande bransch med en mix av både mode och ögonhälsa? Nu söker vi på Synoptik en butikschef till vår butik på Drottninggatan 92 i Stockholm! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!


På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. För oss är det viktigt att du som medarbetare hos oss även känner igen dig i dom:


? Vi vinner tillsammans

? Vi brinner för service

? Vi äger vår framgång

? Vi gör hållbara affärer


Som butikschef på Synoptik erbjuder vi dig:


? En spännande utmaning där du driver både detaljhandelsförsäljning och optisk verksamhet


? Ett team som du leder och coachar i en driven och positiv anda mot butikens försäljningsmål


? Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang


? Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning


? Regelbundna möten och utbildningar med dina butikschefskollegor i regionen

 


Som butikschef på Synoptik agerar du med medarbetaren, bolaget och kundens bästa i åtanke. Du ansvarar för att butikens kunder får utmärkt service, att medarbetarna i ditt team når sin fulla potential och att butiken är lönsam. Du följer Synoptiks arbetssätt och koncept samt delar med dig av ditt kunnande om produkter och tjänster till både medarbetare och kunder. 

 


Sök tjänsten redan idag!

Vi söker dig som har arbetat som butikschef inom detaljhandeln tidigare och har du dessutom erfarenhet från optikbranschen är det meriterande. Vi söker dig som drivs av försäljning och tänker och agerar affärsmässigt i alla lägen. Vi tror att du passar som butikschef hos oss om du är kommunikativ och har förmågan att bygga team. Som butikschef hos Synoptik är man en del av sitt säljteam och känner en glädje i att skapa lyckosamma kundmöten!


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi tillämpar 6 månders provanställning. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår regionchef Elin Hägglund på 076-111 07 97.


Välkommen med din ansökan!

 


? Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Butikschef

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Butikschef.

Butikschef till Panduro, Bromma Blocks (vikariat)

Läs mer Dec 18
Till vår butik i Bromma söker vi:
En vikarierande butikschef
Vi söker en butikschef som vill göra skillnad och som av erfarenhet vet att det krävs en duktig ledare för att driva ett starkt team till goda resultat.
Uppgifter och ansvarsområden
I egenskap av butikschef styr du över din butik i enlighet med Panduros koncept och vision. Du sätter din prägel på butikens drift och säljkultur, och driver den som din egen. Som butikschef har du det fullständiga ansvaret för försäljning samt personal, vilket också innebär coaching och vidareutbildning.
Om dig själv
Du drivs av att sälja, utveckla och skapa resultat. Du leder, bygger och utvecklar ditt team för att nå gemensamma mål. Du är en tydlig kommunikatör och har en förmåga att leda, coacha, utveckla och motivera dina medarbetare. Du ser värdet av att bygga och vårda relationer. Våra kunder är det viktigaste vi har, så att ge och förmedla bra service är självklart för dig.
Bakgrund och kompetens
Som butikschef hos Panduro bör du besitta branschmässiga egenskaper, så att du kan driva din butik och leverera ett bra resultat samtidigt som du motiverar din personal att ge kunderna den absolut bästa servicen.
Kan du instämma i följande påståenden?
du har en chefsbakgrund inom detaljhandel, gärna butikskedja
du brinner för att skapa resultat
du coachar, utvecklar och ger feedback till dina medarbetare mot satta KPI:er
du är energisk, har överblick samt ett glatt humör
du har sinne för god service och lägger stort fokus på försäljning och ett bra kundbemötande – kunden ska alltid lämna butiken nöjd och glad

Vi erbjuder dig
Som anställd på Panduro får du chansen till personlig och yrkesinriktad utveckling på ett skandinaviskt, progressivt och växande företag med bra anställningsförhållanden.
Din ansökan ska innehålla ett personligt brev med kontaktuppgifter samt CV. Vi kallar löpande till intervjuer så vänta inte med din ansökan.
Sista ansökningsdag; 2025-01-19
Tillträde; Snarast eller enligt överenskommelse
Tjänsten är ett vikariat t.om juni 2026 med möjlighet till förlängning
Välkommen med din ansökan

Ansök nu

Assisterande butikschef - MOOD Gallerian (25 h/v)

Läs mer Mar 20
Om rollen
Som Rituals nya Assistant Shop Manager strävar du efter att förvandla din butik till en plats där du och dina kollegor älskar att arbeta, och dina kunder att handla. Detta innebär bland annat att du:
Driver butikens resultat genom att säkerställa utmärkt kundservice och produktivt samarbete samt effektiva rutiner.
Är Shop Managers högra hand och redo att ta över Shop Manager ansvar vid behov.
Stötta dina kollegor till att uppnå sin fulla potential genom att coacha, utveckla och vara en bra förebild.
Tillsammans med din Shop Manager bygger en kultur av förtroende som är baserad på positiv och konstruktiv feedback.

I gengäld vårdar vi din utveckling genom att kontinuerligt utbilda dig utefter din kunskapsnivå för att ta dina ledaregenskaper till nästa nivå. Du kommer vara omringad av dedikerade, positiva och serviceinriktade kollegor som verkligen jobbar med Heart & Soul.


Kravspecifikation
Som Assistant Shop Manager inspirerar du ditt team och når tillsammans butikens mål kring kundnöjdhet och försäljning. Du förstår vikten av utmärkt kundservice och brinner för att stötta och utveckla andra. Utöver detta har du:
Minst 2 års erfarenhet av en liknande roll inom detaljhandel eller kundservice.
God förmåga att coacha samt utveckla ett team.
Förmåga att vara lösningsorienterad och ta ägandeskap
Samarbetsvillig, lyhörd och kommunikativ.
Goda system- och datakunskaper.
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska.
Du är 18 år eller äldre.



Ytterligare information
Är du intresserad?
Vi erbjuder en tjänst på 25 timmar/vecka.
Startdatum: Så snart som möjligt.


Vi strävar efter att bli det snabbast växande företaget inom well-being och bryr oss om dig lika mycket som vi bryr oss om miljön. Bli en del av vår resa och sök tjänsten idag, vi går igenom ansökningar och håller intervjuer löpande. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till vårt rekryteringsteam recruitment.nordics@rituals.com. Stort lycka till i vår rekryteringsprocess!
I enlighet med GDPR accepterar Rituals endast ansökningar via vår karriärhemsida!

Ansök nu

Butikschef till Synsam Stockholm St Eriksplan 100%

Läs mer Mar 19
Som butikschef hos oss på Synsam blir du en nyckelspelare i ett av Nordens mest innovativa företag inom optik och livsstilsprodukter. Hos oss kommer du inte bara ansvara för en butik, du kommer vara med och bygga framtidens kundupplevelse på ett bolag som gör skillnad!
En dag som butikschef och stjärnledare på Synsam Den orangea ridån går upp när du kliver in genom dörrarna till butiken. Du kommer till en arbetsplats där kreativitet och kundfokus inte bara är ord – det är vårt DNA. Som butikschef hos oss får du inspirera och utmana ett dynamiskt team av butikssäljare och optiker som brinner för service, försäljning, kvalitet och innovation. Butiken blir er Synsam-scen där ni, utifrån Synsams riktlinjer, levererar kundservice i världsklass, driver igenom nytänkande projekt, lanserar produkter och tjänster, samt skapar nya standarder för kundbemötande och service.
Dessutom får du i rollen som butikschef förtroendet att:
Forma och utveckla en butikskultur som speglar våra värderingar – hos oss är kunden nr 1, vi tar ansvar och vi är innovativa.
Ta helhetsansvar för butikens framgångar, från rekrytering och upplärning av personal till resultat, kundupplevelse och lokal marknadsföring.
Tänka utanför boxen när det gäller att nå försäljningsmål och optimera resultat. Med både frihet och ansvar, söker vi en ledare som vågar prova nytt och lära av sina erfarenheter.

Vi tror på ett ledarskap som inspirerar och motiverar varje individ i teamet. Som butikschef på Synsam får du en central roll i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig sedd, hörd och värdefull. Du leder ditt team med engagemang och närvarande ledarskap och främjar ett arbetsklimat där samarbete, respekt och ömsesidig förståelse står i centrum.
Vem är du? För att lyckas i rollen som butikschef på Synsam tror vi att du är en engagerad, målinriktad och lösningsfokuserad person som brinner för ledarskap. Du har förmågan att lyfta och utveckla dina medarbetare, att skapa en miljö där varje teammedlem vill växa, samtidigt som du har ett skarpt affärssinne, tar ansvar för butikens resultat och är bekväm med att arbeta i digitala system.
Vidare ser vi gärna att du har:
Tidigare erfarenhet av ledarskap där du visat på goda resultat. Du behöver inte komma från vår bransch, vi kommer att förse dig med rätt verktyg för att du ska ha möjlighet att lära dig allt du behöver veta.
Alternativt så arbetar du redan inom optikbranschen eller retail som säljare med framgångsrika resultat och lockas av att driva din egen butik och utveckla dig som ledare.

Varför Synsam? På Synsam får du inte bara ett jobb, utan en möjlighet att göra karriär på en arbetsplats där kundfokus, innovation och ansvarstagande står i centrum. Vi har stora ambitioner och välkomnar dig till ett sammanhang där du kan växa och ta nya steg Utöver detta erbjuds du som butikschef bland annat: Kollektivavtal Kontinuerliga utbildningar via Synsam Academy Bonussystem utöver grundlön Friskvårdsbidrag Personalrabatter
Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt referenstagning och bakgrundskontroll för slutkandidat. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte!
Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.
Ta chansen att bli vår nästa stjärnledare - vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Butikschef foodora market - Stockholm

Läs mer Okt 30
Är du en ansvarstagande person som letar efter en ny utmaning inom ett av Sveriges största bolag inom q-handel? foodora market är foodoras egna matvarubutiker med leverans inom 30 minuter. På foodora market erbjuder vi ett brett sortiment av produkter man kan hitta i en vanlig livsmedelsbutik. Nu letar vi efter en Butikschef till Stockholm som kommer ansvara för såväl daglig drift, personal och resultat. Är du hungrig för att utvecklas inom ledarskap? Skicka in din ansökan redan idag!
Vad du kommer att göra:

Ansvara för daglig verksamhet vilket inkluderar att lägga beställningar, ta emot leveranser, plocka ordrar och följa upp lagerhållning.


Leda och planera det löpande arbetet med personal, bemanning, schemaläggning samt coacha teamet att trivas och prestera så bra som möjligt!


Effektivisera arbetssätt och rutiner, se till att regler efterföljs så att butiken hålls i gott skick!


Ansvara för det systematiska arbetsmiljöarbetet, leda personalmöten samt hålla i medarbetar- och lönesamtal.


Vi letar efter dig som tycker om att ta ägandeskap för din butik och ditt team med stöttning från din närmaste chef. Du är prestigelös och arbetsuppgifterna kan variera, både högt och lågt precis som när du fyller på butikshyllorna! Du har en god samarbetsförmåga - laget före jaget! En ledares ansvar är att skapa de bästa förutsättningarna för sitt team, vilket vi tror att du drivs av! Sist men inte minst så är du flexibel - vi är ett snabbrörligt företag, så vi hoppas att du trivs i en (extremt) snabbt föränderlig miljö!
Vår urvalsprocess är löpande och annonsen kan plockas ner innan rekryteringsprocessen är klar, om vi har gått vidare till screening- eller intervjufasen.
Vår rekryteringsprocess kommer innehålla följande:
Psykometriska tester via Alva Labs - Vi använder vetenskapsbaserad metod.
Digital HR-intervju - Låt oss lära känna varandra lite bättre!
Case-intervju - Gör din magi och träffa oss ansikte mot ansikte.
Referenskontroll - Nästan där!
Bakgrundskontroll - Sista steget innan vi blir kollegor.
Startdatum: Omgående
Vem du är:

Vi tror att du har tidigare erfarenhet som butikschef, biträdande butikschef, lageransvarig eller arbetsledare.


Du är en mästare när det kommer till att arbeta effektivt, vilket du också gärna lär ut till dina kollegor.


Har du en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning ses det som en merit.


Det är meriterande om du tidigare har arbetat med livsmedel.


Du förstår svenska och engelska obehindrat, och kan tala antingen svenska eller engelska flytande.


Du har god systemvana och goda kunskaper inom Excel/ Google sheets


Förmåner:

Wellness allowance topped with the opportunity to participate in many work/life balance initiatives at foodora such as free group training at Sats & reduced price on massage.


Employee discount at foodora (woho!) and awesome friday breakfasts!


Occupational pension, incl. premium exemption insurance, accident insurance and life insurance.


foodora Learning - Monthly learning sessions about different topics, such as the q-commerce industry, negotiation techniques and project management combined with a structured onboarding and inspiring courses within our learning tool Sana


Great deals at Benify (for e.g. gym membership, e-bikes hotels, audiobooks, streaming services, clothes, kitchen supplies… and so much more!


Awesome AW’s and (pink) parties!

Ansök nu

Butikschef foodora market - Uppsala

Läs mer Okt 29
Är du en ansvarstagande person som letar efter en ny utmaning inom ett av Sveriges största bolag inom q-handel? foodora market är foodoras egna matvarubutiker med leverans inom 30 minuter. På foodora market erbjuder vi ett brett sortiment av produkter man kan hitta i en vanlig livsmedelsbutik. Nu letar vi efter en Butikschef till Stockholm som kommer ansvara för såväl daglig drift, personal och resultat. Är du hungrig för att utvecklas inom ledarskap? Skicka in din ansökan redan idag!
Vad du kommer att göra:

Ansvara för daglig verksamhet vilket inkluderar att lägga beställningar, ta emot leveranser, plocka ordrar och följa upp lagerhållning.


Leda och planera det löpande arbetet med personal, bemanning, schemaläggning samt coacha teamet att trivas och prestera så bra som möjligt!


Effektivisera arbetssätt och rutiner, se till att regler efterföljs så att butiken hålls i gott skick!


Ansvara för det systematiska arbetsmiljöarbetet, leda personalmöten samt hålla i medarbetar- och lönesamtal.


Vi letar efter dig som tycker om att ta ägandeskap för din butik och ditt team med stöttning från din närmaste chef. Du är prestigelös och arbetsuppgifterna kan variera, både högt och lågt precis som när du fyller på butikshyllorna! Du har en god samarbetsförmåga - laget före jaget! En ledares ansvar är att skapa de bästa förutsättningarna för sitt team, vilket vi tror att du drivs av! Sist men inte minst så är du flexibel - vi är ett snabbrörligt företag, så vi hoppas att du trivs i en (extremt) snabbt föränderlig miljö!
Vår urvalsprocess är löpande och annonsen kan plockas ner innan rekryteringsprocessen är klar, om vi har gått vidare till screening- eller intervjufasen.
Vår rekryteringsprocess kommer innehålla följande:
Psykometriska tester via Alva Labs - Vi använder vetenskapsbaserad metod.
Digital HR-intervju - Låt oss lära känna varandra lite bättre!
Case-intervju - Gör din magi och träffa oss ansikte mot ansikte.
Referenskontroll - Nästan där!
Bakgrundskontroll - Sista steget innan vi blir kollegor.
Startdatum: Omgående
Vem du är:

Vi tror att du har tidigare erfarenhet som butikschef, biträdande butikschef, lageransvarig eller arbetsledare.


Du är en mästare när det kommer till att arbeta effektivt, vilket du också gärna lär ut till dina kollegor.


Har du en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning ses det som en merit.


Det är meriterande om du tidigare har arbetat med livsmedel.


Du förstår svenska och engelska obehindrat, och kan tala antingen svenska eller engelska flytande.


Du har god systemvana och goda kunskaper inom Excel/ Google sheets


Förmåner:

Wellness allowance topped with the opportunity to participate in many work/life balance initiatives at foodora such as free group training at Sats & reduced price on massage.


Employee discount at foodora (woho!) and awesome friday breakfasts!


Occupational pension, incl. premium exemption insurance, accident insurance and life insurance.


foodora Learning - Monthly learning sessions about different topics, such as the q-commerce industry, negotiation techniques and project management combined with a structured onboarding and inspiring courses within our learning tool Sana


Great deals at Benify (for e.g. gym membership, e-bikes hotels, audiobooks, streaming services, clothes, kitchen supplies… and so much more!


Awesome AW’s and (pink) parties!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Synoptik Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Synoptik Sweden AB .

Legitimerad optiker till Stockholm, Sergelgången

Optiker/Optometrist
Läs mer Jan 27
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vår butik i Sergelgången inne i centrala Stockholm! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!
På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag.
Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig:
? Möjlighet att arbeta med våra distansundersökningar
? Schemalagd administrationstid samt catch up tid
? Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef
? Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare
? Möjlighet att arbeta med torra ögon
? 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum
? Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support
? Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder
? Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen
? Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år
 
Sök tjänsten redan idag!
Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa.
Hos oss har du möjlighet att kombinera synundersökningar i butiken med synundersökningar på distans vilket även ger dig möjlighet att arbeta hemifrån.
Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Camilla Persson på 08-4408840.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Välkommen med din ansökan!
? Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

Ansök nu

Säljare 50% till Stockholm, Sergelgången

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jan 31
Brinner du för service och vill arbeta i en spännande bransch där du arbetar med en mix av både mode och ögonhälsa? Är kundrelationer något du värderar samtidigt som du själv får personlig och professionell utveckling? Nu söker vi på Synoptik en säljare till vår butik i Sergelgången i Stockholm! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!
På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag.
Som säljare på Synoptik erbjuder vi dig:
? Utvecklingsmöjligheter inom en spännande bransch där du får en gedigen introduktion och personlig utvecklingsplan
? Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang
? Ett arbete i ett team som präglas av samarbete och försäljningsglädje
? Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning
? Utbildningsmöjligheter genom Synoptik Akademin 
Arbetet som säljare innefattar att ansvara för butikens dagliga drift, utföra vissa förmätningar som görs innan undersökningen samt utföra enklare justeringar av glasögon. En av dina primära arbetsuppgifter är självklart att hjälpa kunderna i butiken, bland annat vid val av båge.
Sök tjänsten redan idag!
Vi tror att du som söker är en driven säljare som brinner för service och mötet med kunden. Du har erfarenhet från serviceyrket, gärna från butik. Det är meriterande om du även har erfarenhet från optikbranschen, men det är inget krav. Precis som dina kollegor är du positiv, serviceinriktad och kvalitetsmedveten. För att ge kunden bästa möjliga service tror vi att du även är lyhörd för kundens önskemål samtidigt som du vågar ta egna initiativ. Vi tror också att du är engagerad, handlingskraftig och agerar affärsmässigt i alla lägen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50% där vi gärna ser att du påbörjar din introduktion och upplärning så snart som möjligt. Arbetstiden är förlagd under dagtid, kvällar och helger. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Camilla Persson på 08-4408840.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Välkommen med din ansökan!
? Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

Ansök nu

Digital Manager – Synoptik & Smarteyes

Marknadsanalytiker
Läs mer Jan 10
Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av samma familj i världsledande EssilorLuxottica. Med drygt 18 000 butiker, varav 220 i Sverige, är vi en del av en internationell koncern med design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon från några av de mest välkända varumärkena så som Ray-Ban och Oakley. Nu söker vårt marknadsteam en Digital Manager för Smarteyes, vars största fokus kommer vara att utveckla och förbättra vår närvaro online och därigenom driva trafik till våra butiker.
Smarteyes är inne i en transformations- och digitaliseringsresa med ett allt större fokus på OMNI-kanal. Vi har idag ett nätverk av cirka 70 butiker i Sverige. Smarteyes brinner för att göra ’affordable design’ tillgängligt för alla. Vi vill alltid göra det bästa för våra kunder och vår vision är att bli den mest rekommenderade optikern.
Vad innebär det att vara Digital manager?
Som Digital Manager driver du Smarteyes digitala affär ’DISS’ (Digital influenced store sales). Ditt arbete består i att driva och utveckla Smarteyes hemsida och närvaro online med starkt fokus på konvertering, site merchandising, trafikdrivning och att driva bokningar av synundersökningar online till butikerna, samt att optimera och ständigt förbättra kundresan på nätet.
Du ingår i det svenska marknadsteamet och arbetar även tätt på skandinavisk och global nivå med kollegor från bland annat Danmark, Norge, Holland och Italien för att ständigt förbättra Smarteyes digitala prestationer. Rollen innefattar en mix av både strategisk och operativt arbete, vilket kräver goda projektledaregenskaper och gott affärsmannaskap.
Huvudsakliga arbetsområden
Ansvara för ’Digital Influenced Store Sales’ (DISS) genom kontinuerlig utveckling av hemsida, digitala kanaler, trafikdrivning, konverteringsoptimering och förbättrad kundupplevelse online.
Framtagande och uppföljning av budget, prognoser och relevanta KPI:er samt löpande analys för att optimera kampanjer, digitala marknadsinvesteringar och processer.
I samarbete med globala team och interna avdelningar, leda och kravställa arbetet med digital marknadsföring, SEO, plattformsutveckling och kampanjplanering för att stärka Smarteyes online-närvaro.

Din profil
Minst 3 års erfarenhet från liknande roll inom online/e-handel B2C, gärna inom retail/omnikanal, med fokus på försäljning, konverteringsoptimering, UX och affärsutveckling av e-handelsplattformar.
Strukturerat och datadrivet arbetssätt med vana att arbeta KPI-styrt och i Microsoft Excel för att identifiera nya affärsmöjligheter.
Du arbetar obehindrat på svenska och engelska, gärna med erfarenhet från internationella matrisorganisationer, och har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att skapa resultat i team.

Sök tjänsten redan idag
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning. Vi ser gärna att du påbörjar din introduktion så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid. Vi har kontor precis intill Kista Galleria där vi är på plats minst tre dagar varje vecka och resterande tid finns möjlighet till distansarbete.

Har du frågor kring rollen eller hur det är att arbeta hos oss är du varmt välkommen att kontakta Rickard la Fleur, Interim Digital Manager Smarteyes,  076 224 81 31, eller Alexandra Koblet, Rekryteringsspecialist, 076 101 34 61. Urval och intervjuer påbörjas i januari.

I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
 

Om Synoptik och Smarteyes
Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen.

Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag en årsomsättning på över 1,2 miljarder. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete.

Smarteyes brinner för att göra affordable design tillgängligt för alla. Vi vill alltid göra det bästa för våra kunder då vår vision är att bli den mest rekommenderade optikern.

Tillsammans har vi flera års topplaceringar på Great Place to Works lista över Sveriges bästa arbetsplatser, vilket vi är mycket stolta över. För oss är engagerade och motiverade medarbetare vår viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för.

Ansök nu

Legitimerad optiker, Farsta Centrum

Optiker/Optometrist
Läs mer Dec 12
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? I slutet av mars planerar vi att öppna en nyrenoverad butik i Farsta centrum och nu söker vi en optikerkollega till teamet. Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!
På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag.
Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig:
? Möjlighet att arbeta med våra distansundersökningar
? Schemalagd administrationstid samt catch up tid
? Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef
? Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare
? Möjlighet att arbeta med torra ögon
? 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum
? Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support
? Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder
? Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen
? Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år
 
Sök tjänsten redan idag!
Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa. Hos oss kommer du arbeta i ett team om 10 personer där du jobbar med två andra optiker.
Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Jenny Liwenborg på 08-604 11 00. Kontakt från rekryteringsbyråer undanbedes. 
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Välkommen med din ansökan!
? Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

Ansök nu

Digital Manager – Synoptik & Smarteyes

Marknadsanalytiker
Läs mer Dec 17
Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av samma familj i världsledande EssilorLuxottica. Med drygt 18 000 butiker, varav 220 i Sverige, är vi en del av en internationell koncern med design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon från några av de mest välkända varumärkena så som Ray-Ban och Oakley. Nu söker vårt marknadsteam en Digital Manager för Smarteyes, vars största fokus kommer vara att utveckla och förbättra vår närvaro online och därigenom driva trafik till våra butiker.
Smarteyes är inne i en transformations- och digitaliseringsresa med ett allt större fokus på OMNI-kanal. Vi har idag ett nätverk av cirka 70 butiker i Sverige. Smarteyes brinner för att göra ’affordable design’ tillgängligt för alla. Vi vill alltid göra det bästa för våra kunder och vår vision är att bli den mest rekommenderade optikern.
Vad innebär det att vara Digital manager?
Som Digital Manager driver du Smarteyes digitala affär ’DISS’ (Digital influenced store sales). Ditt arbete består i att driva och utveckla Smarteyes hemsida och närvaro online med starkt fokus på konvertering, site merchandising, trafikdrivning och att driva bokningar av synundersökningar online till butikerna, samt att optimera och ständigt förbättra kundresan på nätet.
Du ingår i det svenska marknadsteamet och arbetar även tätt på skandinavisk och global nivå med kollegor från bland annat Danmark, Norge, Holland och Italien för att ständigt förbättra Smarteyes digitala prestationer. Rollen innefattar en mix av både strategisk och operativt arbete, vilket kräver goda projektledaregenskaper och gott affärsmannaskap.
Huvudsakliga arbetsområden
Ansvara för ’Digital Influenced Store Sales’ (DISS) genom kontinuerlig utveckling av hemsida, digitala kanaler, trafikdrivning, konverteringsoptimering och förbättrad kundupplevelse online.
Framtagande och uppföljning av budget, prognoser och relevanta KPI:er samt löpande analys för att optimera kampanjer, digitala marknadsinvesteringar och processer.
I samarbete med globala team och interna avdelningar, leda och kravställa arbetet med digital marknadsföring, SEO, plattformsutveckling och kampanjplanering för att stärka Smarteyes online-närvaro.

Din profil
Minst 3 års erfarenhet från liknande roll inom online/e-handel B2C, gärna inom retail/omnikanal, med fokus på försäljning, konverteringsoptimering, UX och affärsutveckling av e-handelsplattformar.
Strukturerat och datadrivet arbetssätt med vana att arbeta KPI-styrt och i Microsoft Excel för att identifiera nya affärsmöjligheter.
Du arbetar obehindrat på svenska och engelska, gärna med erfarenhet från internationella matrisorganisationer, och har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att skapa resultat i team.

Sök tjänsten redan idag
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning. Vi ser gärna att du påbörjar din introduktion så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid. Vi har kontor precis intill Kista Galleria där vi är på plats minst tre dagar varje vecka och resterande tid finns möjlighet till distansarbete.

Har du frågor kring rollen eller hur det är att arbeta hos oss är du varmt välkommen att kontakta Rickard la Fleur, Interim Digital Manager Smarteyes,  076 224 81 31, eller Alexandra Koblet, Rekryteringsspecialist, 076 101 34 61. Urval och intervjuer påbörjas i januari.

I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
 

Om Synoptik och Smarteyes
Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen.

Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag en årsomsättning på över 1,2 miljarder. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete.

Smarteyes brinner för att göra affordable design tillgängligt för alla. Vi vill alltid göra det bästa för våra kunder då vår vision är att bli den mest rekommenderade optikern.

Tillsammans har vi flera års topplaceringar på Great Place to Works lista över Sveriges bästa arbetsplatser, vilket vi är mycket stolta över. För oss är engagerade och motiverade medarbetare vår viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för.

Ansök nu

CRM Manager till Synoptik & Smarteyes

Marknadskommunikatör
Läs mer Dec 13
Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av samma familj i världsledande EssilorLuxottica. Med drygt 18 000 butiker, varav 220 i Sverige, är vi en del av en internationell koncern med design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon från några av de mest välkända varumärkena så som Ray-Ban och Oakley. Nu söker vårt marknadsteam ytterligare en CRM Manager vars största fokus kommer vara att utveckla och förbättra vår målgruppsanpassade kommunikation för Smarteyes.
Vad innebär det att vara CRM Manager?
I rollen som CRM Manager ansvarar du för CRM-aktiviteter med fokus för Smarteyes i Sverige. Du kommer ingå i det växande svenska marknadsteamet som arbetar mot Synoptik och Smarteyes. Idag består teamet av 7 personer som du kommer samarbeta nära. Samtidigt har du en tät dialog och samarbete med det skandinaviska CRM teamet och byråer. Särskilt fokus ligger på att planera och leverera Smarteyes löpande CRM-kampanjer samt rapportera och optimera effektiviteten av dina aktiviteter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Planera, projektleda, utveckla och genomföra relevanta kampanjer.
Arbeta med anpassad och triggad kommunikation under hela kundresan – för abonnemangskunder såväl som direktköpskunder.
Planera Smarteyes CRM aktiviteter för att hålla och optimera CRM-budgeten.

Du kommer arbeta med ständig förbättring av kundlojalitet med syfte att bygga långsiktiga och lönsamma kundrelationer, där vi främst vill öka intäkt per kund i vår kundbas genom att hitta nya sätt att personalisera, segmentera och automatisera kommunikationen till nya kunder.
Vem är du?
För att passa och trivas i rollen tror vi att du har minst 2 års erfarenhet av arbete med utformning av CRM-program inom B2C. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta inom retail, e-handel eller abonnemangsaffärer.
Du har projektledarerfarenhet och vana att kommunicera i tal och skrift på både engelska och svenska.
Du är van vid ett datadrivet arbetssätt där rapportering och tester används för att ständigt öka effekten av CRM-kampanjer.

Hos oss blir du del av ett internationellt team med närmare 200 000 medarbetare världen över. Du arbetar i en organisation med starkt driv och framåtanda där våra värderingar står i fokus för det vi gör. Hos oss är det högt i tak med stora utvecklingsmöjligheter både lokalt och internationellt. Vi ser att du uppskattar omväxlande arbetsuppgifter och är en person som trivs där det händer mycket.
För oss är personligheten viktig och vi tror att du alltid sätter kunden i fokus och arbetar lösningsorienterat. Du är resultatdriven och gillar att samarbeta med andra samtidigt som du självgående agerar på egen hand. Du är en duktig kommunikatör som kan förklara och presentera data och processer på ett pedagogiskt och inspirerande sätt. Du är analytisk, strukturerad och mycket intresserad av de möjligheter som den senaste martech-tekniken ger.
Sök tjänsten redan idag! 
Tjänsten är en visstidsanställning på 12 månader och vi ser gärna att du påbörjar din introduktion så snart som möjligt, men självklart tar vi hänsyn till uppsägningstid.  Vi har kontor i Kista där vi är på plats minst tre dagar varje vecka och resterande tid finns möjlighet till distansarbete. 
Har du frågor kring rollen eller hur det är att arbeta hos oss är du varmt välkommen att kontakta Torbjörn Dahlgren på 076 110 52 38. Urval och intervjuer påbörjas i januari.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Om Synoptik och Smarteyes
Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen.
Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag en årsomsättning på över 1,2 miljarder. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete.
Smarteyes brinner för göra affordable design tillgängligt för alla. Vi vill alltid göra det bästa för våra kunder då vår vision är att bli den mest rekommenderade optikern.
Tillsammans har vi flera års topplaceringar på Great Place to Works lista över Sveriges bästa arbetsplatser, vilket vi är mycket stolta över. För oss är engagerade och motiverade medarbetare vår viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för.

Ansök nu