Stockholm: Säljare 80% till Synoptik - Stockholm, Kungsgatan

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säljare 80% till Synoptik - Stockholm, Kungsgatan i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-19 // Varaktighet: Deltid

Brinner du för service och vill arbeta i en spännande bransch där du arbetar med en mix av både mode och ögonhälsa? Är kundrelationer något du värderar samtidigt som du själv får personlig och professionell utveckling? Nu söker vi på Synoptik en säljare till vår butik på Kungsgatan i Stockholm! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!


På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. För oss är det viktigt att du som medarbetare hos oss även känner igen dig i dom:


? Vi vinner tillsammans

? Vi brinner för service

? Vi äger vår framgång

? Vi gör hållbara affärer


Som säljare på Synoptik erbjuder vi dig:

? Utvecklingsmöjligheter inom en spännande bransch där du får en gedigen introduktion och personlig utvecklingsplan

? Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang

? Ett arbete i ett team som präglas av samarbete och försäljningsglädje

? Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning

? Utbildningsmöjligheter genom Synoptik Akademin 


Arbetet som säljare innefattar att ansvara för butikens dagliga drift, utföra vissa förmätningar som görs innan undersökningen samt utföra enklare justeringar av glasögon. En av dina primära arbetsuppgifter är självklart att hjälpa kunderna i butiken, bland annat vid val av båge.


Sök tjänsten redan idag!

Vi tror att du som söker är en driven säljare som brinner för service och mötet med kunden. Du har erfarenhet från serviceyrket, gärna från butik. Det är meriterande om du även har erfarenhet från optikbranschen, men det är inget krav. Precis som dina kollegor är du positiv, serviceinriktad och kvalitetsmedveten. För att ge kunden bästa möjliga service tror vi att du även är lyhörd för kundens önskemål samtidigt som du vågar ta egna initiativ. Vi tror också att du är engagerad, handlingskraftig och agerar affärsmässigt i alla lägen.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på 80% där vi gärna ser att du påbörjar din introduktion och upplärning så snart som möjligt. Arbetstiden är förlagd under dagtid, kvällar och helger. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. 


Välkommen med din ansökan!


? Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Butikssäljare, fackhandel

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Butikssäljare, fackhandel.

Säljare

Läs mer Mar 21
Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad säljare till vår butik i Stockholm City/Kungsgatan som vill inspirera fler till ett aktivt och roligt liv med hästen i fokus. Tjänsten är på 50% motsvarande 20 timmar/v.

Som säljare hos oss kommer du


- ge varje kund det lilla extra

- bjuda på dig själv, ta ansvar och vara en lagspelare

- packa upp varor och se till att det är snyggt exponerat i butiken

Vem söker vi?
Vi tror att du brinner för försäljning, har lätt för att skapa kundkontakter, är initiativrik och ger gärna det lilla extra. Du gillar när det är full fart, är en bra problemlösare och vet att det gynnar alla när vi jobbar tillsammans har roligt på jobbet.

Du har erfarenhet av att arbeta i butik, är över 18 år och självklart kan du häst och hästutrustning.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett kul jobb i ett företag som kan hästar och hundar. Du kommer ha kollegor och dagligen träffa kunder som delar ditt stora intresse inom häst och hund.
Vi är ett team med kompetenta och engagerade medarbetare som trivs tillsammans och jobbar åt samma mål.

Ditt engagemang, vår styrka!
Vi som arbetar på Hööks vet vad vi pratar om. Tillsammans har vi 490 hästar och drygt 300 hundar. Vårt engagemang, kunskap och passion för hästsport gör oss unika och skapar stolthet och arbetsglädje. När vi trivs på jobbet trivs även våra kunder hos oss.

Vi vill inspirera till ett aktivt och roligt liv med hästen i fokus och vår affärsidé är tydlig: Vi erbjuder alla aktiva utövare av hästsport ett prisvärt sortiment av utrustning, kläder och skor med rätt design, funktion och kvalité.

Engagemang, omtanke, samarbete och en helhjärtad passion för häst och hund är vår gemensamma styrka som gör det möjligt för oss att utvecklas som arbetsgivare, skapa tillväxt och ge det lilla extra till våra kunder.

Familjeföretaget Hööks grundades 1931 och har gått från att vara det lilla sadelmakeriet till att vara Nordens ledande detaljhandeln inom Hästsport med 57 butiker i Sverige, Danmark, Norge och Finland och en ständigt växande e-handel. Hööks Hästsport AB omsätter 590 miljoner och varje år tar våra 450 engagerade och kunniga medarbetare emot ca 2 miljoner kunder i våra butiker. Hööks Hästsport AB är sedan 2019 en del av Jula AB koncernen. www.jula.se

Ansök nu

Butikssäljare till våra cykelbutiker i Stockholm

Läs mer Feb 6
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker inom cykel och hockey. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Våra kontor och butiker är belägna i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra butiker på cykelkraft.se, cykelkraft.fi, cykloteket.se, spobik.se, kronan.com, tooorch.com, hockeystore.se, hockeystore.com, hockeytown.se.
Om rollenSpobik AB växer snabbt i Sverige och över Europa. För att fortsätta vår tillväxtresa söker vi nu ytterligare erfarna och engagerad säljare till våra cykelbutiker i Stockholm med omnejd. Vår målsättning är att etablera Nordens främsta cykeldestinationer och söker en lagspelare som delar vår passion för cykel och affärer.
Som säljare i våra butiker kommer du utgöra en del av vårt härliga team av kompetenta och engagerade säljare. Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att alltid se till att leverera högklassig service till butikens kunder. Vår målsättning är att alltid leverera den bästa upplevelsen kring att köpa och serva sin cykel. Därför är det viktigt att du har en stor kunskap och ett intresse för cykel och tillbehör.
Vem är du? Vi ser att du är en social person som brinner för att hjälpa människor, både kunder och dina kollegor. Du har ett stort cykel- och idrottsintresse och älskar att leverera service i förstaklass - även i en stressig miljö. Vi är måna om att upprätta en mångfald i företaget och ser därför extra positivt på kvinnliga sökanden!
Dina ansvarsområden inkluderar bland annat:
Erfarenhet av arbete med cyklar eller ett stort intresse, kunskap kring cykel
Minst 1 års erfarenhet av servicerelaterat yrke
Dator- och kassavana
Gillar att jobba i team
Trivs med ett arbete i högt tempo
Ansvarstagande

Vad kan vi erbjuda? Att vara en del av Spobik AB innebär att du får möjlighet att vara med på en unik tillväxtresa. Du blir en del av en snabbt föränderlig miljö där du har möjlighet att påverka och driva förändring. Vi strävar efter att erbjuda betydande utvecklingsmöjligheter och du kommer att spela en nyckelroll i vår fortsatta expansion.
Vi lägger stor vikt vid att alltid förbättra våra arbetsprocesser, dels med kompetent personal men också med system för att utveckla våra processer. Vi söker alltid efter engagerade medarbetare som brinner för både den personliga- som för den professionella utvecklingen och som drivs av att komma med nya idéer och har lätt att anpassa sig.
De butiker som behöver förstärkning är belägna på attraktiva adresser i Häggvik (Sollentuna), Bromma Blocks, Solna Business Park och Kungens Kurva.
Anställningsform och lokalisering: Vi söker både dig som vill arbeta deltid eller heltid under högsäsongen med chans till förlängning. Heltidstjänsterna gäller främst för butikerna i Bromma och Solna. Arbetet utförs på plats i någon av våra cykelbutiker i Häggvik (Sollentuna), Bromma Blocks, Solna Business Park eller Kungens Kurva.
Intresserad? Låter detta för roligt att vara sant? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Intervjuer sker löpande och tillsätts snarast.
Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se

Ansök nu

Butikssäljare med ansvar för avdelningen trädgårdsväxter - Blomsterlande...

Läs mer Feb 3
Blomsterlandet i Haninge söker en butikssäljare med goda trädgårdskunskaper för en tillsvidareanställning på 30 timmar per vecka med start omgående.
Vi vill att du har ett genuint intresse av växter och trädgård och att du gärna delar med dig av din kunskap till våra kunder.
Stämmer detta in på dig?Då kanske du är rätt person för att bli en del av vårt härliga team i Haninge.Vi vill att du har:Ett stort engagemang för kundmötet, vara positiv och ha lätt för att samarbeta med andra. Du är självgående men kan samtidigt leda andra, har en stark servicekänsla och trivs med att ta initiativ. Det är också viktigt att du är stresstålig, ordningsam, van att hantera flera uppgifter samtidigt och har god datorvana.
Krav på erfarenhet:
För att lyckas i denna roll ser vi att du har erfarenhet från liknande arbete och goda kunskaper om växter och trädgårdsskötsel. Det är särskilt meriterande om du har en utbildning som trädgårdsmästare.
Krav på erfarenhet:
För att lyckas i denna roll ser vi att du har erfarenhet från liknande arbete och goda kunskaper om växter och trädgårdsskötsel. Det är särskilt meriterande om du har en utbildning som trädgårdsmästare.
Arbetsuppgifter:
Varumottagning
Varuexponering
Varuplock
Växtskötsel
Beställningsansvar
Försäljning, kundmöte och rådgivning.
Tunga lyft förekommer i arbetet

Om jobbetOrt: HaningeTillträde: SnarastAnställningsgrad: 30h/v tillsvidareanställningArbetstiderna varierar, man ska kunna jobba tidiga mornar och sena kvällar samtvar tredje helg (rullande schema)
Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan!

Ansök nu

Florist till bemanningspool - Stockholm

Läs mer Feb 3
Vi söker en flexibel och engagerad florist till vår bemanningspool i Stockholm!
Är du utbildad florist, brinner för kundservice och tycker om att ingen dag är den andra lik? Då kan det vara dig vi letar efter!
I rollen som florist hos oss kommer du att vara en viktig del i vår bemanningspool. Du arbetar ambulerande i någon av vår kunds butiker i Stockholm och utför arbetsuppgifter som bukettbindning, gravdekoraktioner men även varuplock, försäljning, kundservice och att sitta i kassan. Du drivs av att möta människor och ser det som en rolig utmaning att hjälpa våra kunder att hitta det som de efterfrågar.
Som en del av vår bemanningspool blir du både en ambassadör för oss och för de butiker du arbetar i. Flexibilitet är en nyckel för att trivas i rollen – du tycker att varierande arbetsuppgifter är utvecklande och har inga problem att hoppa in med kort varsel.
Vad vi söker hos dig
Vi tror att du är en positiv och serviceinriktad person som har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du trivs med ett högt tempo och ser varje kundmöte som en möjlighet att överträffa förväntningar.
För att lyckas i rollen är du:
Ansvarsfull och självgående.
Kommunikativ och har en naturlig förmåga att samarbeta.
Flexibel och anpassningsbar till olika arbetsmiljöer.
Säljdriven och trivs i en roll där kundservice står i fokus.
Flytande i svenska, både i tal och skrift.

Förutsättningar för att bli en del av vår bemanningspool
För att kunna arbeta som florist i vår bemanningspool behöver du uppfylla följande:
Du har en annan huvudsaklig sysselsättning, som studier eller deltidsarbete, i minst ett år framåt.
Du har en floristutbildning
Du är strukturerad.
Du kan arbeta butikstider, vilket innebär dag, kväll och helg.
Du har möjlighet att arbeta minst två vardagar i veckan.
Du är flexibel och kan hoppa in med kort varsel.

Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en spännande och varierande roll där ingen dag är den andra lik. Hos oss får du möjlighet att utveckla dina färdigheter som florist, möta nya människor och bli en del av ett engagerat team. Du får arbeta i en kreativ och fartfylld miljö med arbetsuppgifter som både utmanar och utvecklar dig.
Om du är en ansvarsfull och säljdriven florist som älskar att möta människor och leverera fantastisk service, vill vi gärna höra från dig. Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt fantastiska team!

Ansök nu

Butiksäljare deltid!

Läs mer Jan 31
Om företaget
Konradssons Kakel är en av Sveriges största leverantörer av kakel och klinker. Utmärkande för Konradssons är känslan för kvalitet och service, samt dess breda och djupa sortiment. På Konradssons arbetar vi i en företagskultur av högt medarbetarengagemang, i en platt organisation. Vi som jobbar här har ett genuint intresse av kakel och klinker, inredning, service och kvalitet. På Konradssons i Bromma har vi ett brett sortiment och en av Stockholms fräschaste bad- och kakelutställningar samt en proffsbutik för våra hantverkskunder. Vi är ett härligt arbetslag som drivs av att ge bästa service till våra kunder.
Du kan läsa mer om demhär!
Din roll
Konradssons Kakel söker nu en butiksäljare på deltidtill sitt team i Bromma. I din roll kommer du att erbjuda högkvalitativ kundservice och fungera som experten inom kakel och klinker, från att bistå med färgval till materialrekommendationer. Konradssons Kakel fungerar även som återförsäljare för ledande leverantörer inom badrumsutrustning och badrumsinredning.
Det ingår även att hjälpa kunder över telefon och mejl samt via inbokade möten för rådgivning. I det dagliga arbetet hjälps ni åt att se till att det är snyggt i butiken.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Bidra med god kundservice
Sköta den dagliga verksamheten
Ge råd om klinker, kakel och badrumsinredning

Din profil
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i butik alternativt med kundkontakt. Du behöver även ha god datavana och det är meriterande om du har arbetat i Navision. För denna roll behöver du vara flytande i svenska i tal och skrift.Som person är du anpassningsbar, serviceinriktad och lösningsorienterad.
Detta är en roll på 60% där du kommer att arbeta följande dagar och tider:
Dagar:
Jämna veckor: onsdag, torsdag och fredag
Ojämna veckor: onsdag, torsdag, fredag ochlördag
Arbetstider:
Vardagar: 09:45-18:15
Lördagar: 09:45-16:15
Du kommer att vara konsult via oss på Clevry men arbeta på plats på Konradssons Kakel i Bromma. Uppdraget startar omgående och är inledningsvis till årsskiftetmed arbete under sommaren.
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocesssamarbetar Konradssons Kakelmed konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vipå Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss pålinnea.tylenius@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedInClevry Sweden

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Synoptik Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Synoptik Sweden AB .

Legitimerad optiker till Stockholm, Sergelgången

Optiker/Optometrist
Läs mer Jan 27
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vår butik i Sergelgången inne i centrala Stockholm! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!
På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag.
Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig:
? Möjlighet att arbeta med våra distansundersökningar
? Schemalagd administrationstid samt catch up tid
? Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef
? Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare
? Möjlighet att arbeta med torra ögon
? 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum
? Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support
? Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder
? Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen
? Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år
 
Sök tjänsten redan idag!
Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa.
Hos oss har du möjlighet att kombinera synundersökningar i butiken med synundersökningar på distans vilket även ger dig möjlighet att arbeta hemifrån.
Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Camilla Persson på 08-4408840.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Välkommen med din ansökan!
? Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

Ansök nu

Säljare 50% till Stockholm, Sergelgången

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jan 31
Brinner du för service och vill arbeta i en spännande bransch där du arbetar med en mix av både mode och ögonhälsa? Är kundrelationer något du värderar samtidigt som du själv får personlig och professionell utveckling? Nu söker vi på Synoptik en säljare till vår butik i Sergelgången i Stockholm! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!
På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag.
Som säljare på Synoptik erbjuder vi dig:
? Utvecklingsmöjligheter inom en spännande bransch där du får en gedigen introduktion och personlig utvecklingsplan
? Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang
? Ett arbete i ett team som präglas av samarbete och försäljningsglädje
? Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning
? Utbildningsmöjligheter genom Synoptik Akademin 
Arbetet som säljare innefattar att ansvara för butikens dagliga drift, utföra vissa förmätningar som görs innan undersökningen samt utföra enklare justeringar av glasögon. En av dina primära arbetsuppgifter är självklart att hjälpa kunderna i butiken, bland annat vid val av båge.
Sök tjänsten redan idag!
Vi tror att du som söker är en driven säljare som brinner för service och mötet med kunden. Du har erfarenhet från serviceyrket, gärna från butik. Det är meriterande om du även har erfarenhet från optikbranschen, men det är inget krav. Precis som dina kollegor är du positiv, serviceinriktad och kvalitetsmedveten. För att ge kunden bästa möjliga service tror vi att du även är lyhörd för kundens önskemål samtidigt som du vågar ta egna initiativ. Vi tror också att du är engagerad, handlingskraftig och agerar affärsmässigt i alla lägen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50% där vi gärna ser att du påbörjar din introduktion och upplärning så snart som möjligt. Arbetstiden är förlagd under dagtid, kvällar och helger. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Camilla Persson på 08-4408840.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Välkommen med din ansökan!
? Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

Ansök nu

Digital Manager – Synoptik & Smarteyes

Marknadsanalytiker
Läs mer Jan 10
Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av samma familj i världsledande EssilorLuxottica. Med drygt 18 000 butiker, varav 220 i Sverige, är vi en del av en internationell koncern med design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon från några av de mest välkända varumärkena så som Ray-Ban och Oakley. Nu söker vårt marknadsteam en Digital Manager för Smarteyes, vars största fokus kommer vara att utveckla och förbättra vår närvaro online och därigenom driva trafik till våra butiker.
Smarteyes är inne i en transformations- och digitaliseringsresa med ett allt större fokus på OMNI-kanal. Vi har idag ett nätverk av cirka 70 butiker i Sverige. Smarteyes brinner för att göra ’affordable design’ tillgängligt för alla. Vi vill alltid göra det bästa för våra kunder och vår vision är att bli den mest rekommenderade optikern.
Vad innebär det att vara Digital manager?
Som Digital Manager driver du Smarteyes digitala affär ’DISS’ (Digital influenced store sales). Ditt arbete består i att driva och utveckla Smarteyes hemsida och närvaro online med starkt fokus på konvertering, site merchandising, trafikdrivning och att driva bokningar av synundersökningar online till butikerna, samt att optimera och ständigt förbättra kundresan på nätet.
Du ingår i det svenska marknadsteamet och arbetar även tätt på skandinavisk och global nivå med kollegor från bland annat Danmark, Norge, Holland och Italien för att ständigt förbättra Smarteyes digitala prestationer. Rollen innefattar en mix av både strategisk och operativt arbete, vilket kräver goda projektledaregenskaper och gott affärsmannaskap.
Huvudsakliga arbetsområden
Ansvara för ’Digital Influenced Store Sales’ (DISS) genom kontinuerlig utveckling av hemsida, digitala kanaler, trafikdrivning, konverteringsoptimering och förbättrad kundupplevelse online.
Framtagande och uppföljning av budget, prognoser och relevanta KPI:er samt löpande analys för att optimera kampanjer, digitala marknadsinvesteringar och processer.
I samarbete med globala team och interna avdelningar, leda och kravställa arbetet med digital marknadsföring, SEO, plattformsutveckling och kampanjplanering för att stärka Smarteyes online-närvaro.

Din profil
Minst 3 års erfarenhet från liknande roll inom online/e-handel B2C, gärna inom retail/omnikanal, med fokus på försäljning, konverteringsoptimering, UX och affärsutveckling av e-handelsplattformar.
Strukturerat och datadrivet arbetssätt med vana att arbeta KPI-styrt och i Microsoft Excel för att identifiera nya affärsmöjligheter.
Du arbetar obehindrat på svenska och engelska, gärna med erfarenhet från internationella matrisorganisationer, och har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att skapa resultat i team.

Sök tjänsten redan idag
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning. Vi ser gärna att du påbörjar din introduktion så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid. Vi har kontor precis intill Kista Galleria där vi är på plats minst tre dagar varje vecka och resterande tid finns möjlighet till distansarbete.

Har du frågor kring rollen eller hur det är att arbeta hos oss är du varmt välkommen att kontakta Rickard la Fleur, Interim Digital Manager Smarteyes,  076 224 81 31, eller Alexandra Koblet, Rekryteringsspecialist, 076 101 34 61. Urval och intervjuer påbörjas i januari.

I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
 

Om Synoptik och Smarteyes
Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen.

Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag en årsomsättning på över 1,2 miljarder. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete.

Smarteyes brinner för att göra affordable design tillgängligt för alla. Vi vill alltid göra det bästa för våra kunder då vår vision är att bli den mest rekommenderade optikern.

Tillsammans har vi flera års topplaceringar på Great Place to Works lista över Sveriges bästa arbetsplatser, vilket vi är mycket stolta över. För oss är engagerade och motiverade medarbetare vår viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för.

Ansök nu

Legitimerad optiker, Farsta Centrum

Optiker/Optometrist
Läs mer Dec 12
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? I slutet av mars planerar vi att öppna en nyrenoverad butik i Farsta centrum och nu söker vi en optikerkollega till teamet. Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!
På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag.
Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig:
? Möjlighet att arbeta med våra distansundersökningar
? Schemalagd administrationstid samt catch up tid
? Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef
? Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare
? Möjlighet att arbeta med torra ögon
? 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum
? Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support
? Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder
? Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen
? Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år
 
Sök tjänsten redan idag!
Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa. Hos oss kommer du arbeta i ett team om 10 personer där du jobbar med två andra optiker.
Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Jenny Liwenborg på 08-604 11 00. Kontakt från rekryteringsbyråer undanbedes. 
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Välkommen med din ansökan!
? Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

Ansök nu

Digital Manager – Synoptik & Smarteyes

Marknadsanalytiker
Läs mer Dec 17
Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av samma familj i världsledande EssilorLuxottica. Med drygt 18 000 butiker, varav 220 i Sverige, är vi en del av en internationell koncern med design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon från några av de mest välkända varumärkena så som Ray-Ban och Oakley. Nu söker vårt marknadsteam en Digital Manager för Smarteyes, vars största fokus kommer vara att utveckla och förbättra vår närvaro online och därigenom driva trafik till våra butiker.
Smarteyes är inne i en transformations- och digitaliseringsresa med ett allt större fokus på OMNI-kanal. Vi har idag ett nätverk av cirka 70 butiker i Sverige. Smarteyes brinner för att göra ’affordable design’ tillgängligt för alla. Vi vill alltid göra det bästa för våra kunder och vår vision är att bli den mest rekommenderade optikern.
Vad innebär det att vara Digital manager?
Som Digital Manager driver du Smarteyes digitala affär ’DISS’ (Digital influenced store sales). Ditt arbete består i att driva och utveckla Smarteyes hemsida och närvaro online med starkt fokus på konvertering, site merchandising, trafikdrivning och att driva bokningar av synundersökningar online till butikerna, samt att optimera och ständigt förbättra kundresan på nätet.
Du ingår i det svenska marknadsteamet och arbetar även tätt på skandinavisk och global nivå med kollegor från bland annat Danmark, Norge, Holland och Italien för att ständigt förbättra Smarteyes digitala prestationer. Rollen innefattar en mix av både strategisk och operativt arbete, vilket kräver goda projektledaregenskaper och gott affärsmannaskap.
Huvudsakliga arbetsområden
Ansvara för ’Digital Influenced Store Sales’ (DISS) genom kontinuerlig utveckling av hemsida, digitala kanaler, trafikdrivning, konverteringsoptimering och förbättrad kundupplevelse online.
Framtagande och uppföljning av budget, prognoser och relevanta KPI:er samt löpande analys för att optimera kampanjer, digitala marknadsinvesteringar och processer.
I samarbete med globala team och interna avdelningar, leda och kravställa arbetet med digital marknadsföring, SEO, plattformsutveckling och kampanjplanering för att stärka Smarteyes online-närvaro.

Din profil
Minst 3 års erfarenhet från liknande roll inom online/e-handel B2C, gärna inom retail/omnikanal, med fokus på försäljning, konverteringsoptimering, UX och affärsutveckling av e-handelsplattformar.
Strukturerat och datadrivet arbetssätt med vana att arbeta KPI-styrt och i Microsoft Excel för att identifiera nya affärsmöjligheter.
Du arbetar obehindrat på svenska och engelska, gärna med erfarenhet från internationella matrisorganisationer, och har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att skapa resultat i team.

Sök tjänsten redan idag
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning. Vi ser gärna att du påbörjar din introduktion så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid. Vi har kontor precis intill Kista Galleria där vi är på plats minst tre dagar varje vecka och resterande tid finns möjlighet till distansarbete.

Har du frågor kring rollen eller hur det är att arbeta hos oss är du varmt välkommen att kontakta Rickard la Fleur, Interim Digital Manager Smarteyes,  076 224 81 31, eller Alexandra Koblet, Rekryteringsspecialist, 076 101 34 61. Urval och intervjuer påbörjas i januari.

I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
 

Om Synoptik och Smarteyes
Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen.

Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag en årsomsättning på över 1,2 miljarder. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete.

Smarteyes brinner för att göra affordable design tillgängligt för alla. Vi vill alltid göra det bästa för våra kunder då vår vision är att bli den mest rekommenderade optikern.

Tillsammans har vi flera års topplaceringar på Great Place to Works lista över Sveriges bästa arbetsplatser, vilket vi är mycket stolta över. För oss är engagerade och motiverade medarbetare vår viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för.

Ansök nu

CRM Manager till Synoptik & Smarteyes

Marknadskommunikatör
Läs mer Dec 13
Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av samma familj i världsledande EssilorLuxottica. Med drygt 18 000 butiker, varav 220 i Sverige, är vi en del av en internationell koncern med design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon från några av de mest välkända varumärkena så som Ray-Ban och Oakley. Nu söker vårt marknadsteam ytterligare en CRM Manager vars största fokus kommer vara att utveckla och förbättra vår målgruppsanpassade kommunikation för Smarteyes.
Vad innebär det att vara CRM Manager?
I rollen som CRM Manager ansvarar du för CRM-aktiviteter med fokus för Smarteyes i Sverige. Du kommer ingå i det växande svenska marknadsteamet som arbetar mot Synoptik och Smarteyes. Idag består teamet av 7 personer som du kommer samarbeta nära. Samtidigt har du en tät dialog och samarbete med det skandinaviska CRM teamet och byråer. Särskilt fokus ligger på att planera och leverera Smarteyes löpande CRM-kampanjer samt rapportera och optimera effektiviteten av dina aktiviteter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Planera, projektleda, utveckla och genomföra relevanta kampanjer.
Arbeta med anpassad och triggad kommunikation under hela kundresan – för abonnemangskunder såväl som direktköpskunder.
Planera Smarteyes CRM aktiviteter för att hålla och optimera CRM-budgeten.

Du kommer arbeta med ständig förbättring av kundlojalitet med syfte att bygga långsiktiga och lönsamma kundrelationer, där vi främst vill öka intäkt per kund i vår kundbas genom att hitta nya sätt att personalisera, segmentera och automatisera kommunikationen till nya kunder.
Vem är du?
För att passa och trivas i rollen tror vi att du har minst 2 års erfarenhet av arbete med utformning av CRM-program inom B2C. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta inom retail, e-handel eller abonnemangsaffärer.
Du har projektledarerfarenhet och vana att kommunicera i tal och skrift på både engelska och svenska.
Du är van vid ett datadrivet arbetssätt där rapportering och tester används för att ständigt öka effekten av CRM-kampanjer.

Hos oss blir du del av ett internationellt team med närmare 200 000 medarbetare världen över. Du arbetar i en organisation med starkt driv och framåtanda där våra värderingar står i fokus för det vi gör. Hos oss är det högt i tak med stora utvecklingsmöjligheter både lokalt och internationellt. Vi ser att du uppskattar omväxlande arbetsuppgifter och är en person som trivs där det händer mycket.
För oss är personligheten viktig och vi tror att du alltid sätter kunden i fokus och arbetar lösningsorienterat. Du är resultatdriven och gillar att samarbeta med andra samtidigt som du självgående agerar på egen hand. Du är en duktig kommunikatör som kan förklara och presentera data och processer på ett pedagogiskt och inspirerande sätt. Du är analytisk, strukturerad och mycket intresserad av de möjligheter som den senaste martech-tekniken ger.
Sök tjänsten redan idag! 
Tjänsten är en visstidsanställning på 12 månader och vi ser gärna att du påbörjar din introduktion så snart som möjligt, men självklart tar vi hänsyn till uppsägningstid.  Vi har kontor i Kista där vi är på plats minst tre dagar varje vecka och resterande tid finns möjlighet till distansarbete. 
Har du frågor kring rollen eller hur det är att arbeta hos oss är du varmt välkommen att kontakta Torbjörn Dahlgren på 076 110 52 38. Urval och intervjuer påbörjas i januari.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Om Synoptik och Smarteyes
Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen.
Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag en årsomsättning på över 1,2 miljarder. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete.
Smarteyes brinner för göra affordable design tillgängligt för alla. Vi vill alltid göra det bästa för våra kunder då vår vision är att bli den mest rekommenderade optikern.
Tillsammans har vi flera års topplaceringar på Great Place to Works lista över Sveriges bästa arbetsplatser, vilket vi är mycket stolta över. För oss är engagerade och motiverade medarbetare vår viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för.

Ansök nu