Hitta ansökningsinfo om jobbet Säljare inom offentlig sektor - Account Manager i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Artvise? Vi är ett litet entreprenörstyrt bolag med kunden i fokus. Ett svenskt programvarubolag som levererar lösningar, produkter och kvalificerade tjänster inom området ECM (Enterprise Content Management). Artvise organisation är en kombination av extremt affärsfokuserade personer, systemintegratörer, lösningsarkitekter och systemutvecklare med ett brinnande intresse för modern mjukvaruutveckling och ny teknik. Kundbasen är bred och omfattar såväl små som stora företag samt offentliga organisationer. Läs mer om oss på www.artvise.se
Information om tjänsten
Vi söker en engagerad Account Manager för försäljning inom offentlig sektor. Vår vision är att bygga Nordens mest avancerade medborgarplattform och vi vill inkludera dig som en nyckelperson i vårt team. Med en gedigen etablering i Norden erbjuder vi en informell arbetsplats med tydlig struktur, konkurrenskraftiga förutsättningar, förtroende och unika möjligheter till personlig och professionell utveckling.
Som Account Manager kommer du att ansvara för försäljningen av vår mjukvara i Sverige. Du kommer i första hand att arbeta med produkterna Civis och Friskus för Compilo, samt rapportera till försäljningschefen för Civis och Friskus. Läs mer om dessa produkter på www.civisapp.se och www.friskus.com
Arbetsuppgifter
- Prospektering och försäljning av Civis och Friskus till kommuner i Sverige
- Rådgivande försäljning till nya och befintliga kunder
- Kartlägga potentiella kunder och kundsegment
- Produktpresentation i möten, både fysiska och online
- Förhandling av avtal/kontrakt med kunder
- Deltagande i konferenser i Sverige
- Genomföra webbseminarier och följa upp deltagare
- Implementering och utbildning av kunder
Det här är en tjänst med ett långsiktigt perspektiv där ansvar och arbetsuppgifter kommer att utvecklas i takt med din tillväxt i rollen. Vi riktar oss till den offentliga sektorn, vilket kräver tålamod och uthållig insats över tid. Du måste förstå eller lära dig hur offentlig upphandling går till, och vara delaktig i processen från förfrågan till avtal. Vårt övergripande mål är att få alla svenska kommuner att implementera våra produkter, Civis och Friskus.
Vi som redan arbetar i säljteamet i Civis och Friskus kan bekräfta att vi har en platt struktur och värdesätter initiativ och engagemang. Vi upplever alltid att få stöd från de andra i organisationen när vi behöver detta i försäljningsprocessen. Hos oss kommer allas insatser alltid att synas, och vi är ett team som jobbar tillsammans. Det gäller både säljteamet och hela företaget.
Kvalifikationer
Vi söker en kandidat med högre utbildning och gärna några års arbetslivserfarenhet inom försäljning. Du är en lärandevillig, målinriktad och hårt arbetande person som trivs i lagarbete och är skicklig på att bygga och underhålla relationer.
Vi söker dig som har/är:
- Någon form av eftergymnasial utbildning.
- Erfarenhet av B2B försäljning eller försäljning till offentlig sektor
- Kommunicerar flytande svenska, både i tal och skrift
- Erfarenhet från kommunal sektor är meriterande
Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper:
- Bra på att driva processer, effektiv planering av din tid och att säkerställa framsteg i projekt
- En bra relationsbyggare både internt och externt
- Strukturerad och med god arbetsförmåga
- Ha tålamod då försäljningscyklerna kan vara långa
- Högre utbildning är önskvärt, men relevant arbetslivserfarenhet kan ersätta detta krav
Varför jobba hos oss?
Vi är/har:
- Ett växande mjukvaruföretag
- Störst i Norge med leverans av mjukvara för intern kontroll och kvalitet
- Etablerade i Norden
- Informell och tydlig struktur i organisationen
- Bra företagskultur med sunda värderingar
- Bra lönevillkor och goda utvecklingsmöjligheter i Sverige och Norden
Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.
Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.
Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.