Stockholm: IT-tekniker sökes till högskola i Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-tekniker sökes till högskola i Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-19 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi dig som har ett stort intresse för data och IT, är en stjärna på service och vill jobba som IT-Support på en högskola i Stockholm! Du kommer arbeta tillsammans med ett sammansvetsat team som tror på stort engagemang och kommunikation i rollen som supportmedarbetare.

OM TJÄNSTEN
I rollen som It-support kommer du att ingå i en enhet som arbetar med högskolans användarnära IT-miljö. Detta är ett konsultuppdrag som löper fram till sommaren där du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult ute hos kunden.

Du erbjuds
- En möjlighet att utvecklas som IT-tekniker och arbeta i ett drivet supportteam!
- Tillfälle att utöka ditt kontaktnät och öka chansen till nya karriärmöjligheter!
- En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Supporta personal och studenter i IT-relaterade frågor
* Underhålla samt installera PC-datorer, MAC och kringutrustning
* Ansvara för den dagliga driften
* Göra felsökningar och IT-relaterad administration


VI SÖKER DIG SOM
Är framåt och social, samtidigt som du har god serviceförmåga och inte är rädd för att ta initiativ eller föra fram förslag och fatta beslut. Vi ser även att du är duktig på att hantera parallella arbetsuppgifter och projekt samt prioritera därefter.

Eftersom det är ett vikariat ser vi gärna att du är lättlärd och självständig så att du tidigt kommer in i rollen och arbetsuppgifterna.
- Har en högskoleutbildning inom IT (exempelvis högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt gymnasium eller likvärdig utbildning samt 3 års erfarenhet från liknande arbete.
- Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet.
- Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt, gärna Windows 10 och 11.
- Kunskaper om ärendehanterarsystem
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du har
- Kan tala fler språk än svenska och engelska
- Erfarenhet av ärendehanterarsystemet TopDesk

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Anpassningsbar
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

IT Support Specialist (Junior/Contractor)

Läs mer Jul 12
Nytt
As IT Support Specialist at Embark Studios you will be part of the core in-house infrastructure team that supports a next-generation games studio.
You will be part of the full loop when it comes to IT service and given full insight into what makes a creative studio tick. From trying out new tech, purchasing, asset management, deployment to daily support. We are looking for someone who's already started working in IT support or if you are just getting started.
We are looking for someone who's open to working with a wide range of technologies and day-to-day tasks where no day might look like the other. As the studio evolves and grows we are always up for new challenges.
Much like the rest of the team you should be interested in all things computer-related. With an ability to understand people and tech, with a focus on solving problems as they arise.
For us it’s not important that you are an expert in all areas but rather we value a passion for learning.
Example of responsibilities
Collaborate closely with fellow IT colleagues and make sure the studio runs smoothly.
Installing new workstations/laptops from scratch using different deployment solutions.
Supporting the studio with hardware and software troubleshooting.
Staying up to date with new trends within computer hardware and software.

We would love if you have
A creative and curious mind
Experience from installing and troubleshooting hardware/software.
A keen eye for new technologies including hardware, software and online systems.
Professional English communication skills.

This is a temporary position (4-6 month)which is on-site.
At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together.We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability.Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table.Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)!If this role doesn't quite match what you're looking for, feel free to apply to us via our "Open Application."

Ansök nu

Teknisk Presale till LS Elektronik

Läs mer Jul 11
Om KundenVår kund är ett ingenjörs- och tillverkningsföretag som utvecklar elektroniska produkter över hela världen. De står i framkanten av teknologisk utveckling, och deras produkter har banat väg för avancerade lösningar över hela världen. Från deras första kompletta testsystem för cellulära nätverk till dagens sofistikerade radioöverföringsenheter, har deras resa varit en ständig evolution av innovation.
Under åren har företaget utvecklat många specialbeställda produkter som RF-effektförstärkare för laboratorietester, mångsidiga telemetrimottagare, olika typer av testutrustning, kontroll- och kommunikationspaneler för kollektivtrafik. De har en bred erfarenhet av hård- och mjukvara och förutom deras standardsortiment är de alltid redo att hjälpa kunder att lösa problem med specialdesignade och tillverkade lösningar.Vill du uppleva spänningen med att forma tekniska lösningar som Teknisk Presale hos LS Elektronik?Då tycker vi att du ska läsa vidare om den här spännande tjänsten!
Om tjänstenÄr du redo att ta dig an en omväxlande roll där du samarbetar med säljteamet för att ge teknisk support och skapa innovativa lösningar för företagetskunder? Hos LS Elektronikfår du chansen att vara en nyckelspelare i att forma framtidens teknologi! Som Teknisk Presaleär du hjärnan bakom företagetstekniska designförslag och lösningar. Från att besvara tekniska förfrågningar och sätta upp test- och demomiljöer till att ge teknisk utbildning och delta i kundbesök och mässor, är din roll central för att säkerställa företagets framgång.
LS Elektronik erbjuder en unik möjlighet att vara med från början, påverka tekniska lösningar och samarbeta tätt med deras team av experter. Då företaget är ettmindreoch expansivtteknikföretag behöver du känna dig bekväm med att arbeta i en litenoch växandeorganisation. Du kommer få möjligheten att arbeta i en dynamisk och personlig miljö där din röst är viktig och din potential är obegränsad.
Din kompetensVi söker en tekniskt kunnig individ med en säljande approach, som har erfarenhet av teknisk support eller presales inom IT- eller Telekombranschen. Du behöver ha gedigen kunskap inom IT-infrastruktur och vara flytande i både svenska samt engelska,98% av all kommunikation sker på engelska.Vi välkomnar dig som har 3+ års erfarenhet/kunskap bakom dig och som snabbtkan sätta tänderna i spännande projekt hos företaget.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhetinom 4G/5G eller komradio.

ÖvrigtLön: Fast månadslönOmfattning: Heltid, tillsvidareStart: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstidPlaceringsort: Stockholm
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
För denna tjänst kan LS Elektronik komma att utföra en lättare bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.
Om ossProcruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag (20-49 anställda) och Årets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelserna här.

Ansök nu

IT Support inom Mac & Windows

Läs mer Jul 4
Nu söker vi en IT Supporttekniker med erfarenhet av att supportera både inom Windows- och Mac miljö och vill fortsätta utvecklas i en kombinerad IT-miljö. Vill du vara en del av en varm företagskultur som värnar om din framtid? Då kan du vara den vi söker!
Du kommer att hantera ärenden via telefon, mejl, ärendehanteringssystem men även på plats där användarna kan komma förbi dig och dina kollegor. Arbetsdagarna kommer att vara varierande med ärenden av olika karaktärmen oavsett brinner du för mötet med användarna och att hjälpa dem i sinvardag.
För den här rollen ser vi attdu har erfarenhet av att stödja macOSoch Windows-baserade system samt älskar att ge personlig ochkundfokuserad support.

Du har bland annat arbetslivserfarenhet av:
Mac OS och Windows OS
Microsoft 365
Jamf/Intune
Google Workspace
Active Directory/Azure AD
Konferensutrustning och skrivare
ServiceNow eller annat ärendehanteringssystem
Du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift

Som person är dulyhörd och duktig på att identifiera vad användaren har för behov och har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifterutefter situation. Du är social och tycker om att möta nya människor samt är pedagogisk i ditt tillvägagångssätt.Vidare brinner du för IT och är uppmärksam på nya trender inom branschen och har ett intresse för hålla dig uppdaterad inom teknikens värld.
Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare
Placeringsort: Stockholm
Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.
Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!
Varför ska du välja oss?Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.
Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

First Line Support

Läs mer Jul 3
Vi söker nu dig som brinner för IT ochatt lösa IT-relaterade problem med tidigare erfarenhet av support. Vill dualltid ge bästa möjliga service och trivs bra i en kommunikativ roll?- Kika vidare!
Du kommer att tillhöra ett team av kollegor där ni tillsammans tar hand om företagets IT-relaterade ärenden via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Som en del av teamet löser du användares IT-problem i stort och smått, lämnar över ärenden till andra arbetsgrupper inom avdelningen när så krävs, följer upp ärendehantering samt dokumenterar lösningar för att effektivisera ert arbete.Du kommer också arbeta med ett flertal tjänster och med den erfarenheten finns möjlighet att växa in i en roll med mer ansvar.För den här rollen ser vi att du har ett stort intresse inom IT, du kanske har byggt din egen dator eller älskar att felsöka din enhet när något inte fungerar som det ska. Din vilja att förstå hur saker fungerar är mer än bara ett arbete eller inlärt beteende. Därutöver trivs du sannolikt av att jobba i ett högpresterande team och drivs av viljan att göra tekniska lösningar i framkant ännu bättre. Du tycker det är intressant med nätverks- och cybersäkerhet och inser behovet av att förstå komplexa system och deras sårbarheter.
Vi ser att du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat.
För att lyckas i rollen ser vi attdu har erfarenhet inom:
Minst 1 årserfarenhet av en servicedesk
Windows miljö
Active Directory/Azure AD
Microsoft 365
Ärendehanteringssystem, t.ex. ServiceNow

Meriterande:
Windows server
Mac OS
Intune

Som person tror vi att du är en lagspelare, du sträcker gärna ut en hjälpande hand till kollegor och ger det lilla extra i form av god service. Du är självgående och både lyssnar samt delar med dig av kunskap till teamet.Att komma i tid, föregå med gott exempel och vara en problemlösare är egenskaper som kännetecknar dig.

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare
Placeringsort: Stockholm
Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.
Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!
Varför ska du välja oss?Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.
Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Norsktalande IT Supporttekniker

Läs mer Jul 3
Vår kund är ett nordiskt IT-tjänsteföretag med huvudkontor i Stockholm. Dem är en av de största inom sitt område i Norden. Med fokus på långsiktiga relationer, ledande teknologier, moderna plattformslösningar och strategiska partnerskap gör dem det enkelt för företag och offentliga verksamheter att växa med IT.
Hos dem är det tydligt att värdet inom IT-branschen skapas av människor för människor. Deras kollegors kompetens är deras absolut viktigaste tillgång och de är angelägna om att attrahera, utveckla och behålla talanger.
I en miljö präglad av stort kundfokus och frihet under ansvar blir det extra viktigt för dem att bygga starka team bestående av ödmjuka stjärnor. Att arbeta i en inkluderande miljö, med individer som är experter och kunder som vill utvecklas ger dem möjligheten att trivas och att ha riktigt roligt på jobbet.
Rollen som IT-Supporttekniker:
I rollen som IT-supporttekniker är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på mer komplexa IT-problem.
Inom servicedesken arbetar dem utan uppdelning mellan första och andra linjen. De delar istället på inkommande ärenden samtidigt som dem gör deras bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet. Det är viktigt för dem att deras kunder får så bra support som möjligt så fort som möjligt och de tror att en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen. I just detta team så sitter de ute hos deras kund i Kista den större delen av arbetsveckan.
Här arbetar du bland annat med:
Ta emot ärenden från deras kunds användare och ge ett bra bemötande.
Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner.
Windows-miljö, Microsoft 365 och tillhörande företagsapplikationer samt administration iActive Directory.
Följa upp och slutföra deras användares ärenden med fokus på kundnöjdhet.
Identifiera och rapportera återkommande problem inom deras supportleverans.

För att du ska trivas i rollen som IT-supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik. Vi pratar svenska på kontoret, men i just denna roll behöver man även vara norsktalande.
Vad vi söker hos dig:
Stort eget intresse och driv
Erfarenhet av att jobba i Servicedesk med IT-support eller teknisk support
Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient, Active Directory, Microsoft 365, Microsoft Endpoint Manager, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem (meriterande om du är bekant med ServiceNow)
Förmåga och intresse att genomföra felsökning
Relevant utbildning
Flytande svenska och norska i tal och skrift

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare
Placeringsort: Stockholm
Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.
Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!
Varför ska du välja oss?Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.
Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB .

El-designer till Sveba Dahlén

Elkonstruktör
Läs mer Jul 8
ÄR DU EN ERFAREN EL-DESIGNER SOM ÄR REDO FÖR NÄSTA UTMANING? ÄR DU OCKSÅ EN KOMMUNIKATIV LAGSPELARE SOM GÄRNA ÄR MED I PRODUKTION FRÅN IDÉ TILL SLUTFÄRDIG PRODUKT? ANSÖK IDAG!

OM TJÄNSTEN

Sveba Dahlén erbjuder bland annat bageriugnar, pizzaugnar, degblandare och övrig bageriutrustning. De är också återförsäljare för många världsledande handelsprodukter inom bageriutrustning, så som König, Varimixer och Turbochef. Det är ett väletablerat företag med närvaro i både Norden och globalt som har en spännande tillväxtresa framför sig.

Som el-designer på Sveba Dahlen & Industriavdelningen kommer du att arbeta i en dynamisk miljö med fokus på att utveckla och designa innovativa och hållbara lösningar för Tunnelugnar mm. Arbetet innefattar även att utvärdera och lösa problem med befintliga produkter, samt att stödja produktionsavdelningen med teknisk expertis. Vidare arbetar du med produktvård och genomför ändringar på befintliga maskiner. Detta kan innefatta att utveckla och implementera förbättringar och förändringar för att möta kundkrav och förbättra produktens prestanda eller funktion.

På Sveba Dahlen finns en övertygelse om att innovation och kvalitet går hand i hand och utgör kärnan i allt arbete som genomförs. Vidare så strävar bolaget ständigt efter att utveckla innovativa och hållbara lösningar för sina ugnar samt bakmaskiner och samtidigt bibehålla högsta möjliga kvalitet i alla led.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Elkonstruktion/programmering av kundanpassade Tunnelugnar och industrimaskiner
* Produktvård och genomföra ändringar på befintliga produkter
* Hantera serviceärenden
* Närvara vid projektmöten internt och externt (leverantörer och kund).
* Är delaktig i utvecklingsprojekt av nya lösningar & produkter


VI SÖKER DIG SOM


* Har en högskoleexamen inom relevant område, så som elkonstruktion eller liknande
* Har 5+ år arbetslivserfarenhet av liknande roller
* Har kunskap inom PLC/HMI-programmering och är van att arbeta med programmering.
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
* Har god kommunikationsförmåga och kan förmedla tekniskt komplicerade ämnen såväl till kollegor i egen produktion som till kunder


Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet från tillverkande industri samt gärna vana vid projektleveranser och bindande deadlines.

Som person är du självgående och en proaktiv problemlösare. Du förstår vikten av ett gott samarbete och besitter god kommunikativ förmåga. Vidare så är du också trygg i att bygga relationer internt med kollegor samt externt med kunder. Du är också kvalitetsmedveten samt drivande i att effektivisera arbetssätt och förbättringsinitiativ.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Winona och Sveba Dahléns önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av vår konsult Sandra Isojärvi, sandra.isojärvi@winonagroup.com.

Vi går igenom urvalet löpande under sommaren och återkoppling kan därmed dröja. Annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Information om företaget

Här kan du läsa mer om Sveba Dahlén: https://www.sveba-dahlen.se/sv

Ansök nu

Digitalisation Lead to KeyPlants Automation

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Jul 6
DO YOU WANT TO BE PART OF BUILDING A NEW BUSINESS AREA WITHIN DIGITALIZATION IN A GLOBAL COMPANY IN THE PHARMACEUTICAL INDUSTRY? APPLY TODAY!

OM TJÄNSTEN
For over 45 years, KeyPlants has consistently delivered predictability, flexibility, and elevated safety standards, exceeding their clients' expectations every time. With Sweden's history of industrial innovation, it comes as no surprise that the off-site manufacturing of pharmaceutical plants began here. KeyPlants were pioneers in bringing the modular facility concept to the life science industry. They have developed their ideas and solutions over the years, in close collaboration with the leading Big Pharma companies. Today, they partner with several of the top 10 pharmaceutical companies, and many regional companies, all around the world.

KeyPlants provide solutions such as project definition and front-end engineering, project management services, design and engineering, site instillation etc. During their 15-year history, they have supplied more than 4500 high-specification modules in over 30 countries.

In 2018 KeyPlants Automation was founded and today they consist of over 40 engineers and SMEs for multiple automation platforms. Thus, securing the entire scope of automation solution delivery and offering Turn-key System Build and Configuration as well as Project specific services and support. KeyPlants Automation are now looking for a Digitalisation Lead to further expand their business by building and growing a new unit within manufacturing digitalization. This will also include recruiting your own team to be able to expand this new offer towards KeyPlants Automation’s current clients. You will also be responsible for creating and maintaining partnerships, building a strong client base as well as selling digital solutions to customers.

VI SÖKER DIG SOM
We believe that you are great at building and maintaining relationships, both internally with your coworkers as well as externally with suppliers and customers. You reach significant results based on set goals and as a person you are determined, committed and thrives in a fast-paced environment. You have a technical back ground, with a deep understanding of automation solutions, digital integration and proven experience with digital transformation. You also have the ability to collaborate well over different teams and a skill of communicating with both technical- as well as non-technical stakeholders.

Other requirements for this role are;
- +10 years of experience from selling complex solutions towards the manufacturing industry
- Proven track record within sales
- Fluency in English, written and spoken alike
- University degree within relevant area

It is meritorious if you have;
- Experience from Life Science
- Good knowledge of GAMP (Good Automated Manufacturing Practice)

Our recruitment process

In this process KeyPlants Automation is working together with Winona, if you have any questions please contact Recruitment Responsible: Sandra Isojärvi at sandra.isojarvi@winonagroup.com

Our selection process is continuous, and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Find out more about KeyPlants Automation here

Ansök nu

Partner Account Manager till Efuel!

Account manager
Läs mer Jul 2
Som Partner Account Manager kommer din roll inte bara att påverka ett företag, utan hela branschen som befinner sig på väg mot en explosiv tillväxt. Det är nu dags för dig att göra din karriärresa historisk. Tveka inte längre – ansök redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Efuel är en ledande aktör inom distribution av elbilsladdare, och vi söker dig som vill vara en del av deras spännande resa. Branschen befinner sig i en hissnande utvecklingstakt, och i rollen kommer du att ha möjligheten att forma både branschens och bolagets framtid. Bolaget fokuserar uteslutande på Business to Business-försäljning, och med ditt engagemang kommer du och ditt team slå nya höjder inom försäljning.

Teamet bestär i dagsläget av en säljchef och två PAM. Tjänsten innebär uppsökande och bearbetande försäljning med fokus på att inskaffa nya, samt driva befintliga återförsäljare med strävan om att långsiktigt maximera förtjänst och intjäning i sin kundportfölj. Fokus ligger på att ringa och följa upp kunder med stöd av CRM-system (Hubspot) och kontinuerligt sälja in EFUEL’s budskap och erbjudande till installatörer och återförsäljare.

Som Partner Account Manager vägleder och rådgör du med med återförsäljarna till att bli kund i Efuels återförsäljarportal. Du kommer att bolla tekniska lösningar, utbilda tekniskt och praktiskt på Efuels produkter, hjälpa med projektering och offerering, stötta med marknadsstrategi, samla in feedback och information som hjälper dig stärka affären och relationen med din återförsäljare. Du arbetar mot en personlig och gemensam budget varje månad och strävar efter att alltid ha en ökning av antalet aktiva återförsäljare samt ökad försäljning på din kundportfölj.

Du erbjuds:

Här erbjuds du en arbetsplats där värme och inkludering genomsyrar atmosfären, i ett ungt och pulserande bolag mitt i hjärtat av branschen. Tillsammans med kunniga kollegor får du möjlighet att växa och utvecklas i din roll, och det nya kontoret i Älvsjö kommer att vara en plats där du trivs och blomstrar varje dag. Så vad väntar du på? Ta chansen att bli en del av vårt team och skriv historia med oss!

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare dokumenterad säljerfarenhet och säljvana
- Är en driven lagspelare och hungrig efter resultat
- Tidigare erfarenhet inom sälj / support
- Brinner för att prata med kunder, prata teknik och hitta lösningar
- Talar flytande svenska och engelska

NICE TO HAVE
- Branscherfarenhet inom elbilsladdning
- Branscherfarenhet inom el (certifierad installatör eller utbildad elektriker)
- Befintligt nätverk inom branschen
- Erfarenhet av att jobba med CRM, gärna Hubspot eller liknande
- Erfarenhet från att jobba med bilar / elbilar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kan läsa mer om EFUEL här!

Ansök nu

Backend-utvecklare till Crediflow!

Backend-utvecklare
Läs mer Jun 8
Är du en erfaren backend-utvecklare med gedigen kunskap inom C#? Söker du en möjlighet att ta nästa steg i din karriär hos ett familjärt bolag som ligger i framkant inom sitt område? Trivs du i en prestigelös arbetsmiljö och vill vara med och forma framtidens molntjänster? Då vill vi höra från dig!

OM TJÄNSTEN
Crediflow är en ledande aktör som levererar lösningar inom e-faktura och EDI till företag och myndigheter. Du erbjuds en spännande tjänst på ett företag som ligger i framkant inom sitt område. Idag hanterar Crediflow en stor del av alla fakturor som skickas och tas emot i Norden och andra länder.
Sedan start har ambitionen varit att förenkla och effektivisera företagsprocesser, genom att förenkla utbytet av elektroniska dokument. Oavsett vem kunden vill skicka till eller ta emot ifrån erbjuder Crediflow ett enkelt och effektivt sätt att hantera företagens dokumentflöden på – hela vägen från order till betalning. Crediflows anpassningsbara och skalbara lösningar innefattar bästa praxis inom logistik, ekonomi och IT.

I rollen som Backend-utvecklare är du en del av ett team med utvecklare i Helsingborg och Stockholm. Du blir en nyckelspelare i utvecklingen av Crediflows ledande molntjänst. Tjänsten innebär också att lyssna in och förstå verksamhetens behov och komma med förslag på lösningar och ändringar, för att sedan vara med och skapa dessa. Har du dessutom ett intresse och teknisk förståelse kring AI finns stora möjligheter att påverka företagets utveckling och användning inom detta framåt.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utveckling i C# i cloudbaserad miljö
* Skapa och förbättra ramverk i koden
* Vara delaktig i beslut rörande drift och utveckling av Crediflows cloudbaserade system


VI SÖKER DIG SOM
- Har gedigen erfarenhet av utveckling i C#, gärna inom produktutveckling
- Har en stark förståelse för development patterns och strukturdesign
- Är van vid att arbeta och optimera molnbaserade tjänster för att skapa effektiva och pålitliga system
- Talar flytande svenska

Det är även meriterande om du har:
- Erfarenhet av Python (helst inom AI) och frontendutveckling (t.ex angular)
- Erfarenhet inom design och optimering av databaser och
- Erfarenhet från verksamhet med intensiva transaktionsflöden
- Erfarenhet av Agila arbetssätt

I rollen som backend utvecklare kommer du själv få testa din kod, vilket sätter krav på en noggrannhet och en självkritisk förmåga. Som person ser vi att du är självgående och tycker om att se lösningar på problem.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Crediflow här!

Ansök nu

Redovisningskonsult till växande redovisningsbyrå!

Redovisningskonsult
Läs mer Jun 5
Vår kund arbetar för att redovisning ska vara enkelt, och ställer upp för sina kunder med hela eller delar av deras ekonomiverksamhet. De söker nu efter en redovisningskonsult som vill vara en på deras fortsatta tillväxt. Om du vill vara en del av ett växande, stöttande team som har roligt tillsammans bör du skicka in en ansökan idag!

OM TJÄNSTEN
Detta är företaget som prioriterar att hitta rätt person som ska bli en del av dem. Hos vår kund är de prestigelösa och hjälpsamma; där ställer man alltid upp för varandra. Du får möjlighet att lära dig det du inte kan, och dela med dig av din kunskap där du har dina styrkor. Det finns inga gränser för din utveckling, och tillsammans med dina nya, härliga kollegor kommer du ha det roligt när du lär dig. Du jobbar stöttande mot deras härliga kunder, och du får möjlighet att skapa dig stark kunskap inom ekonomins många delar.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Sköta det löpande arbetet med kundens redovisning, inklusive löpande bokföring, månads- och årsbokslut
* Kund- och leverantörsreskontra
* Avstämningar med kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har tidigare arbetat på redovisningsbyrå i minst 2 år
- Har ca 3 års erfarenhet inom redovisning och är självgående i det löpande redovisningsarbetet
- Goda kunskaper i Fortnox eller liknande affärssystem
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då det kommer att använda i det dagliga arbetet

Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att administrera löner.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Skilled administrator to world leading company

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jul 13
Nytt
Are you a tenured administrator skilled in the Google suite and on the hunt for your next assignment? Then this could be the perfekt opportunity for you. Scroll down to read more about the role and apply!

OM TJÄNSTEN

We are looking for a skilled Administrator that will join the Partner Propositions team in the wider Distribution Partnerships team at our client. You will manage both day-to-day and long standing administrative duties to support the teams efficiency and core processes. Above all, your work will impact the way the world experiences music.

VI SÖKER DIG SOM

You know how to manage multiple work items all with cross functional dependencies. Have excellent Google suite skills (slides, docs, sheets). Are exceptionally organized and structured. You are experienced with highly cross functional work items and have some prior exposure to Finance or working with numbers. You care about being thorough but optimizing for pace.


* Language: English fluent in speech and written
* Swedish working permit
A background check will be done on the final candidate.


Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu