Stockholm: Socialsekreterare till barn- och ungdomsenhetens mottagningsgrupp

Hitta ansökningsinfo om jobbet Socialsekreterare till barn- och ungdomsenhetens mottagningsgrupp i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-18 // Varaktighet: Heltid

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 37.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag!



Vi söker nu en Socialsekreterare till barn- och ungdomsenhetens mottagningsgrupp!

Vi erbjuder dig

- Ett utvecklande arbete där du får möjlighet att arbeta tillsammans med engagerade 
kollegor och tillgängliga chefer.

- Extern handledning och kompetensutveckling.
- Flexibel arbetstid, vinter- och sommararbetstid, friskvårdstimme, gym och simhall finns lättillgängligt i förvaltningshuset och årskort kan köpas till mycket förmånligt pris. 
- Nytt, modernt, teknik-anpassat förvaltningskontor, beläget i Skärholmens centrum med närhet till tunnelbana och galleria med stort utbud av restauranger, caféer och shopping

Arbetsbeskrivning

Som socialsekreterare i barn- och ungdomsenhetens mottagningsgrupp utgör du den första kontakten för barn och unga som lever i en utsatt situation. 

I uppdraget ingår att göra initiala skyddsbedömningar, hantera anmälningar och ansökningar, ge information, konsultation, rådgivning samt hänvisa personer till rätt instans inom socialtjänsten och/eller annan verksamhet. Dessutom är du ett ansikte utåt i form av att du tillsammans med dina kollegor aktivt arbetar med att utveckla och förbättra samverkan med andra för socialtjänsten viktiga externa och interna samarbetspartners. Detta tex. i form av att gå ut på skolor och förskolor för att informera personal om socialtjänstens viktiga arbete. 

Vi arbetar enligt BBIC och använder oss av olika metoder och verktyg såsom exempelvis kartläggning enligt Signs of Safety. 

Kvalifikationer

Vi söker en prestigelös kollega som trivs med att ingen dag är den andra lik! Därtill behöver du ha:

- Socionomexamen 
- Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst, särskilt inom barn och ungdom. (Gärna erfarenhet av att arbeta både med utredning och mottag.)
- Dokumenterade kunskaper i BBIC och Signs of Safety.
- Mycket god kommunikativ förmåga, d v s förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift i det svenska språket.

Tillsammans arbetar vi med att utveckla vårt arbete därför söker vi dig som har ett engagemang för barn och unga och har mycket god samarbetsförmåga samt tycker om nya utmaningar i syfte att växa i din yrkesroll.

Du är stabil och professionell och klarar av att möta barn, ungdomar och familjer i kris. Det är viktigt att du är självgående, strukturerad och flexibel samt har förmåga att göra korrekta
avvägningar och fatta välmotiverade och rättssäkra beslut, även i akuta situationer. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna i urvalsprocessen.

Arbetsplatsbeskrivning

Här på Barn- och ungdomsenheten i Skärholmen arbetar vi för att alla barn och ungdomar som får socialtjänstens insatser ska ha samma livschanser som alla andra barn och ungdomar i samhället.

Vår enhet är uppdelad i fem olika team: Mottagningsteamet och fyra utredningsgrupper. Enheten har en enhetschef, fem biträdande enhetschefer och en mentor för att säkerställa hög kvalitet, rättssäker myndighetsutövning och ett närvarande ledarskap.

Tänk på att
Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna i urvalsprocessen, och i den här rekryteringsprocessen kan testverktyg användas i bedömningsarbetet.

Intervjuer kan komma att hållas både löpande under ansökningstiden samt efter ansökningstidens slut.

Provanställning kan tillämpas.

Övrigt
Förvaltningskontoret med medborgarkontor är beläget vid Skärholmens centrum med närhet till tunnelbana och galleria med stort utbud av restauranger, caféer och shopping. Vi sitter i nya och fina lokaler där vi  arbetar aktivitetsbaserat. 

Vi har friskvårdsbidrag samt friskvårdtimme på arbetstid. Gym och simhall finns i närhet till arbetsplatsen och årskort kan köpas till mycket förmånligt pris. Vi tillämpar flexibel arbetstid och vinter- och sommararbetstid.

Välkommen till "Skärholmen 2040 En världsstad i miniatyr - mitt i möjligheternas Stockholm

 

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Socialsekreterare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Socialsekreterare.

Behandlingsfamilj - Trygga barn

Läs mer Maj 8
Trygga Barn familjehemsverksamhet är en innovativ familjehemsverksamhet som tar emot barn från hela Sverige som har upplevt någon form av våld under uppväxten och som är i behov av att placeras utanför hemmet.
Vi är i en expanderingsfas och vi söker nu personer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj och förstärkt jour- och familjehem. Den senaste forskningen har visat på att barn med psykosocial problematik får bättre förutsättningar om de placeras i behandlingsfamiljer än på HVB och SiS. Där av vill vi utöka med fler familjer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj!
OBS! Läs hela annonsen innan ansökan. Ansökningar som inte är fullständiga besvaras inte.
I uppdraget som behandlingsfamilj söker vi dig som har följande:
Du som är utbildad socionom/behandlingspedagog eller har liknande utbildning av socialt arbete.
Du har erfarenhet av någon form av behandlingsmetod. exempelvis ACT, MI, RBP, miljöterapi, TMO, KBT eller DBT.
Du har möjlighet att ta tjänstledigt under en längre period och vara hemmavarande på heltid
Vi söker dig som är ensamstående, är ett par, har djur, har inga djur, har hemmavarande barn och har inte hemmavarande barn. Vi tar emot ansökningar från alla familjekonstellationer
Vi söker dig som kan ta emot barn och unga med någon av följande problematik: beroendeproblematik och begynnande beroende samt användning av narkotika/alkohol, ungdomar i kriminalitet och gängkriminalitet, ungdomar med psykisk ohälsa och självskadebeteende, ätstörningar eller traumadiagnoser eller barn och unga som omfattas av LSS. Vi matchar målgruppen utifrån det uppdragsområde som du vill ta dig an!
Uppdraget är under cirka ett års tid. Oftast kan du återgå till arbetet när uppdraget har stabiliserats
Du kan erbjuda barnet ett eget rum.

I uppdrag som behandlingsfamilj erbjuds du följande:
Kontinuerlig handledning av utbildade konsulenter
Familjebehandling med fokus på relationsskapande mellan det placerade barnet och familjehemmet
Barnombud till barnet och avlastning i uppdraget
Relevanta utbildningar för familjehemsuppdraget
En projektanställning under tiden du är hemmavarande på heltid som kompenserar ditt inkomstbortfall. I lönen ingår betald semester, pension och du omfattas av våra kollektivavtal
Arvode för uppdraget som familjehem som ersätts utöver din lön
Omkostnadsersättning för kostnader som rör barnet
Vi utreder alla våra familjehem enligt Socialstyrelsens riktlinjer. Du kommer även lämna in registerutdrag från Kronofogden, socialregistret, Polismyndigheten, Skatteverket, Försäkringskassan och LOB från Transportstyrelsen. Utredningsperioden tar cirka 1-2 månader och därefter kan en placering ske. Vi kommer även inhämta referenspersoner samt utföra ett hembesök.

Ansökan
Vid ansökan ska du skicka ett CV och skriva ett personligt brev och svara på följande frågor:
Berätta lite kort om din nuvarande livssituation?
Vad är din anledning till att du vill ta uppdrag som behandlingsfamilj?
Har du egna erfarenheter av en traumatisk uppväxt? Om ja, har du bearbetat detta?
Vilka tidigare erfarenheter har du av socialt arbete samt behandlingsarbete?
Har du tidigare varit jour- och familjehem? Då ser vi gärna att du kontaktar den kommun som har utrett dig och begär ut tidigare utredning samt nämndgodkännande. Berätta gärna lite kort om vilken målgrupp du tidigare har tagit emot!
Har du förmåga till självmedvetenhet och kan erhålla feedback?
Vad tror du skulle vara den största utmaningen för familjehemsuppdraget?
Har du tidigare blivit dömd eller polisanmäld för något brott som regleras i Brottsbalken kapitel 3, 4 eller 6?
Kan du erbjuda barnet ett eget rum?
Ditt personliga brev samt CV ska sedan skickas till ansvarig verksamhetschef.Vid ofullständig ansökan kommer vi inte återkoppla.
Rekrytering sker löpande.
Vi undanber alla olika typer av rekryteringsbolag i rekryteringsprocessen.

Ansök nu

Socialsekreterare för konsultuppdrag inom Våld i nära relation

Läs mer Maj 16
Om jobbet
Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Nu söker vi dig som är utbildad socionom med flerårig erfarenhet inom myndighetsutövning våld i nära relation till uppdrag i Stockholm. 

Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät.

Om Dedicare
Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn. På Dedicare socionom består våra kunder i regel av socialtjänster i hela Sverige som har personalbehov av handläggare eller chefer inom socialtjänstens olika verksamhetsområden. Vi har ramavtal med flera kommuner i hela landet och kan således erbjuda dig ett stort urval av uppdrag på bemanningsbasis. Som konsult kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.

Vem är du?
Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som konsult är det viktigt att du är självgående och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Som person är du flexibel, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig effektivitet liksom god förmåga att ta egna initiativ.

Vi erbjuder
Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:

-                     Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag
-                     Du får en lön som är synonym med dina prestationer
-                     Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens
-                     Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef
-                     Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter

Blir du konsult hos Dedicare kommer du ha kontakt med konsultchef Hanna Magnusson. Hanna har arbetat som konsultchef inom socionombemanning på Dedicare sedan 2017.

Välkommen med din ansökan!


Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.

Ansök nu

Socionomkonsulter till Cura Nord. Vi får in uppdrag i hela Sverige!

Läs mer Maj 14
På Cura Nord brinner vi för att hjälpa människor!
Cura Nord är ett auktoriserat bemanningsföretag med inriktning mot socionomer och deras arbetsmarknad. Vår vision är att det alltid ska finnas den bästa kompetensen i organisationer som hjälper människor.
Därför söker vi socionomkonsulter som vill bidra med gedigen kompetens och erfarenhet för att hjälpa människor i behov. Är du engagerad, självgående och trygg i din yrkesroll?
Just nu söker vi specifikt att komma i kontakt med socionomer med minst tre års erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning som vill arbeta på konsultuppdrag inom:
Barn och unga
LSS
Biståndshandläggare SoL(äldre)
Vuxna/missbruk
Familjerätt
Barnsekreterare



Vi söker också, för framtida uppdrag, dig med kompetens inom:
Våld i nära relation
Familjehem
Ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd
1:e socialsekreterare och enhetschefer



Kvalifikationer
Du har en Socionomexamen och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och myndighetsutövning
Du behärskar olika system ex. procapita, reserva, pulsen combine
Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift
Du som person är trygg, driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor
Det är meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil.

Vad kan vi ge dig?
Som konsult hos oss på Cura Nord får du ett personligt bemötande och vi vill lära känna dig för att på bästa sätt matcha uppdrag baserat på din kompetensprofil, drivkraft och geografiska preferens.
Trygga anställningsvillkor
Konkurrenskraftig lön
Kompetensutvecklingsbidrag
Professionell handledning av legitimerad psykolog eller erfarna ärendehandledare
Dedikerade konsultchefer som kommer göra allt för att stötta dig i ditt liv, arbetsliv och utveckling
Ett mindre bemanningsföretag med stort hjärta och hög kvalitetsnivå

Behovet av din kompetens inom detta område är värdefull. Registrera din ansökan på vår hemsida redan idag, där kan du också se aktuella uppdrag!
I artikeln nedan kan du läsa mer om oss på Cura Nord:
https://socionomkarriar.se/2023/09/19/manniskor-som-hjalper-manniskor-3/
Vid frågor ring 090- 34 00 140
Tillsammans kan vi hjälpa fler människor i behov!
Med vänlig hälsning,
Vi på Cura Nord

Ansök nu

Dedicare söker erfarna socialsekreterare

Läs mer Maj 2
Dedicare söker erfarna socialsekreterare för framtida konsultuppdrag

Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Nu söker vi dig som är utbildad socionom med flerårig erfarenhet inom myndighetsutövning barn och unga samt ytterligare myndighetsområde exempelvis vuxen eller biståndshandläggning till kommande uppdrag. 
Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät.

Om Dedicare
Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vård och social omsorg. På Dedicare socionom består våra kunder i regel av socialtjänster i hela Sverige som har personalbehov av handläggare eller chefer inom socialtjänstens olika verksamhetsområden. Vi har ramavtal med flera kommuner i hela landet och kan således erbjuda dig ett stort urval av uppdrag på bemanningsbasis. Som konsult kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.

Vem är du?
Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som konsult är det viktigt att du är självgående och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Som person är du flexibel, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig effektivitet liksom god förmåga att ta egna initiativ.

Vi erbjuder
Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande: Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag
Du får en lön som är synonym med dina prestationer
Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens
Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef
Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter

Välkommen med din ansökan!

Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.

Ansök nu

Socialsekreterare, flexgruppen 0-20 på Södermalm

Läs mer Maj 17
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Välkommen till oss

Nu söker vi två kollegor till vår nystartade flexgrupp! I höst kommer en av våra ungdomsgrupper blir en utredningsgrupp (0-20) för att bättre kunna möta dom utmaningar vi står inför.

Vill du bli vår nya kollega?

Kort om oss: Vi är en rolig och omtänksam grupp där vi hjälps åt, stöttar varandra och upprätthåller ett gott arbete för våra barn, ungdomar och familjer vi möter.

Enheten för Barn och ungdom ingår i den Sociala avdelningen på Södermalms stadsdelsförvaltning. Enheten består av mottagningsgrupp, barngrupp, två ungdomsgrupper där den ena ska bli en flexgrupp, familjerätt samt familjevård och kontaktverksamhet. Enheten leds av en enhetschef och fem biträdande enhetschefer. Enheten har två samordnare som ger stöd i verksamhetsfrågor och introduktion till nya medarbetare. På enheten finns även en skolsamordnare och en SIP-samordnare. Totalt består enheten av cirka 57 medarbetare. Vi sitter i nya lokaler i Hammarby sjöstad.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en hälsomedveten arbetsplats där du har friskvårdsbidrag, möjlighet till semesterväxling, möjlighet till att arbeta hemma om arbetet tillåter samt flexibel arbetstid där det finns utrymme att kombinera arbete och fritid. Vi har en trivselgrupp på enheten som hittar på roliga aktiviteter för att bibehålla den goda stämningen och sammanhållningen mellan grupperna. Vi erbjuder ett utvecklande arbete där du får möjlighet att arbeta med engagerade och erfarna kollegor. Hos oss får du arbeta på en enhet som kontinuerligt strävar mot förbättringar av verksamheten.

Vi på Södermalms stadsdelsförvaltning:- har ett starkt barnperspektiv
- arbetar kontinuerligt med metodutveckling, kvalitetsarbete och utvecklingsarbete
- har en fungerande och god samverkan mellan enheterna
- utvecklar samverkan kring öppenvårdsverksamhet
- har ett skolsocialteam i samverkan med öppenvården och Utbildningsförvaltningen
- är med i stadens pilotprojekt gällande skolsamordnare med placerade barn.

Din roll

Som socialsekreterare i flexgrupp genomför du och dina kollegor utredningar och följer upp beviljade insatser rörande barn och ungdomar 0-20 och deras familjer. Ditt arbete utgår från gällande lagstiftning, riktlinjer och kunskapsstöd. Arbetet bedrivs utifrån ett systemteoretiskt perspektiv med fokus på resurser, styrkor och risker som finns i familjen och nätverket.

Du har i ditt arbete kontinuerligt stöd av din biträdande enhetschef och dina kollegor. Ni arbetar två och två i utredningarna samt hjälps åt mellan grupperna. Du deltar regelbundet på metodstöd och extern handledning. Alla som börjar på enheten får en individuell introduktionsplan. 

Din kompetens och erfarenhet

För denna tjänst krävs att du har:
socionomexamen
aktuell yrkeserfarenhet som socialsekreterare med myndighetsutövning eller av behandling med barn och ungdomar
förståelse och goda kunskaper om aktuell lagstiftning inom aktuella områden
god förmåga av att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du även har:
erfarenhet av arbete med myndighetsutövning inom barn och ungdomsvården
utbildning i Signs of Safety.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av yrket och du förväntas stötta de kollegor som har kortare erfarenhet i gemensamma ärenden.  Du förväntas också bidra med att åta dig extra uppdrag som exempelvis MI-coach, barnrättsombud eller kontaktperson mot olika verksamheter. 

Vi förutsätter att du arbetar strukturerat och ansvarsfullt genom att planera och prioritera ditt arbete utifrån satta mål och tidsplaner. Du har samtidigt förmågan att anpassa dig utifrån ändrade omständigheter samt att arbeta med stor variation på och växla mellan olika arbetsuppgifter. Vi söker dig som ser utmaningen i att kunna driva komplexa ärenden och dela kunskaper/erfarenheter med dina kollegor. 
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Stockholms kommun

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Stockholms kommun .

Ekolog som vill bidra till Stockholms utveckling

Ekolog
Läs mer Maj 6
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

På exploateringskontoret har vi en viktig roll i att utveckla och bygga huvudstaden. Vi arbetar med många av Sveriges mest intressanta och uppmärksammade stadsutvecklingsprojekt. Exploateringskontoret är en av stadens förvaltningar och lyder under exploateringsnämnden. Vi ansvarar bland annat för utveckling och förvaltning av stadens mark, exploatering för bostäder och företagsområden och stadens investeringar i gator och parker i exploateringsprojekt.



Välkommen till oss

Vi söker dig som är ekolog och vill bidra till Stockholms utveckling där du får arbeta med biologisk mångfald i stadens stadsutvecklingsprojekt.

Som ekolog på exploateringskontoret tillhör du avdelningen Stadsmiljö och stöttar våra projekt i ekologifrågor. På avdelningen arbetar miljövetare, landskapsarkitekter och trafikplanerare som specialister i exploateringsprojekten. Landskapsverksamheten består av 20 landskapsarkitekter fördelade på två enheter, landskap norr och söder, som arbetar i stadens alla exploateringsprojekt med fokus främst på de tidiga skedena. Landskapsarkitekterna deltar i framtagande och beställning av ekologiutredningar. Du arbetar tillsammans med båda enheterna men har din organisatoriska tillhörighet i landskap norr. Som ekolog på exploateringskontoret har du stockholmarna i fokus och är med och utvecklar Stockholm i enlighet med stadens vision, där Stockholm är ett föredöme för hållbart boende, ur ett såväl socialt, ekologiskt, ekonomiskt som demokratiskt perspektiv. All planering bedrivs med både helhetsperspektiv och med hänsyn till hållbarhet enligt Agenda 2030 och ska genomsyra vårt arbete för att uppnå målet om 140 000 nya bostäder till år 2035.
Vill du hjälpa oss att bli ännu bättre på att hantera frågor kopplade till ekologi och biologisk mångfald i samband med stadsutveckling? Då är detta rätt möjlighet för dig!

Vi erbjuder

På exploateringskontoret erbjuder vi ett öppet och prestigelöst arbetsklimat, på en trygg arbetsplats med stort fokus på utveckling. Arbetsglädje är viktigt och vi har ett stort fokus på utveckling, engagemang och professionalism. Hos oss arbetar du med drygt 300 kollegor som har ett stort engagemang, och som brinner för att utveckla och bygga Stockholms stad. Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning med kollektivavtal och ett förmånspaket med bland annat tjänstepension, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, föräldraledighetstillägg, möjlighet att växla semesterdags-tillägg och flexibel arbetstid, där vi har en flexibel inställning till möjligheten att delvis arbeta hemifrån.

Din roll

Du blir kontorets representant i förvaltningsövergripande uppdrag som berör ekologiska frågor. Du ansvarar för att driva utvecklingen av exploateringskontorets arbete med biologisk mångfald i exploateringsprojekten. Vidare ansvarar du för kontorets arbete med mål 15 Agenda 2030, där kontoret har delat målansvar med Miljöförvaltningen.
Dina arbetsuppgifter innebär även att:
• stötta exploateringsprojekten i ekologifrågor, bl. a vid kravställning och granskning av utredningar
• vägleda i frågor som handlar om artskyddsförordningen och skyddade områden samt åtgärder som rör biologisk mångfald, där du vid behov vägleder projekten utifrån relevant lagstiftning och stadens övergripande mål avseende ekologi och biologisk mångfald.
• arbeta strategiskt med utveckling av nya rutiner och riktlinjer.
• säkerställa att exploateringskontoret har tillgång till rätt kompetens för våra behov av ekologiutredningar genom att ansvara för exploateringskontorets ramavtal för ekologi.

Rollen innebär också att du deltar i möten och samarbetar med kollegor även på andra förvaltningar, samt med konsulter och myndigheter. Du ingår du i ett nätverk av ekologer på både miljöförvaltningen och stadsbyggnadskontoret och kommer få möjlighet att göra fältbesök.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta som ekolog och erfarenhet av arbete med ekologiska frågor kopplade till stadsutveckling och samhällsbyggnad.
Du har en mycket god förståelse för hur ditt arbete ska bidra till att staden uppnår bostadsmålet, visioner och andra mål för stadsutvecklingen. Samtidigt arbetar du även för att staden uppnår de ambitiösa målen i stadens miljöprogram samt handlingsplanen för biologisk mångfald i enlighet med mål 15 i Agenda 2030-arbetet.

Kvalifikationer:
• masterutbildning med inriktning ekologi
• erfarenhet av ekologiska frågor kopplade till fysisk planering och stadsutveckling
• goda kunskaper om biologisk mångfald och ekologiska funktioner på landskaps-, habitat- och artnivå
• god kännedom om miljöbalken i de delar som berör biologisk mångfald
• minst fem års arbetslivserfarenhet
• god förmåga att uttrycka dig och kommunicera på svenska i både tal och skrift.

Vi ser att det är meriterande om du har arbetat i/ med:
• en politiskt styrd organisation
• ekologi i en beställarroll
• naturvärdesinventeringar
• tolkning av spridningsanalyser

Information om ansökan

Sista ansökningsdag är den 1/8 2024 men intervjuer kan komma att ske löpande under processen. Rekryteringsprocessen omfattar även arbetspsykologiska tester samt referenstagning. För frågor om rollen, vänligen kontakta Per Qvist, enhetschef för Landskapsenheten Norr: per.qvist@stockholm.se
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



För att läsa mer om Exploateringskontorets projekt, mm, följ oss gärna på LinkedIn:

https://www.linkedin.com/company/exploateringskontoret-stockholms-stad

Här kan du också läsa mer om våra projekt, https://vaxer.stockholm



Vi sitter centralt placerade vid Kungsbron nära Stockholms Central, på Fleminggatan 4.

Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Vi eftersträvar en blandning när det gäller såväl ålder som kön och etnisk bakgrund.

Ansök nu

Internkonsult digitalisering och it med erfarenhet av förändringsledning

Projektledare, IT
Läs mer Maj 18
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Serviceförvaltningen har interna konsulter inom digitalisering, it & telefoni, webb- och kommunikation, rekrytering, upphandling och inköp, samt fastighets- och lokalfrågor.

Serviceförvaltningen har även i uppdrag att utföra de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar bl.a. om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor och kontaktcenterverksamhet.

Vi är cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Välkommen till oss

Avdelningen för digitalisering, it och telefoni (DIT) är en verksamhet med interna konsulter som startade i augusti 2023. Vårt uppdrag är att bidra till att öka takten, leveranskvaliteten och effektiviteten i stadens digitaliseringsprojekt. Idag är vi ett team med stor erfarenhet av projektledning, verksamhetsutveckling och förändringsledning. Det är stor efterfrågan på våra tjänster och vi behöver nya kollegor som vill bidra till avdelningens och stadens utveckling. Du kommer att ha stora möjligheter att tillsammans med dina kollegor forma arbetssätt, metoder och kultur för den nya avdelningen.




Vi erbjuder

Utöver att vara del av vårt fantastiska team har du fina förmåner som anställd hos oss:
bra flextidsvillkor, generöst friskvårdsbidrag, vinter- samt sommararbetstid, semesterväxling och förmånlig tjänstepension. Vill du veta mer om hur det är att jobba inom staden - klicka på 
Jobba i Stockholms stad - Stockholms stad


Vi arbetar i ett aktivitetsbaserat landskap i moderna och nyrenoverade lokaler i närheten av Globens tunnel- och tvärbanestation.




Din roll

Vi söker nu dig som tycker att jobbet som internkonsult inom Stockholms stad låter spännande och som vill bidra till avdelningens övergripande mål - att öka takten, leveranskvaliteten och effektiviteten i stadens digitaliseringsprojekt.

Som intern konsult på DIT har du hela staden som möjlig kund. Du kommer att ingå i olika typer av spännande uppdrag som varierar i tid och innehåll utifrån verksamheternas behov. Tillsammans med kompetenta kollegor inom serviceförvaltningen och övriga staden har du möjligheten att göra ett viktigt arbete för staden och dess medborgare.




Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som:

har relevant högskoleutbildning t.ex. systemvetare, ingenjör, ekonom, statsvetare eller annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet som är relevant för uppdraget. Det ska tydligt framgå i ditt CV.
minst fem års erfarenhet som projektledare, verksamhetsutvecklare eller förändringsledare inom digitalisering och it

Det är meriterande om du har:

arbetat som konsult eller managementkonsult inom digitalisering och it
haft anställning eller uppdrag inom offentlig sektor


I den här rollen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.  

Rollen som intern konsult kräver att du kan arbeta självständigt, att du är van att leda, utmana, analysera och är inte främmande för att själv producera material och leverera resultat. Du är en lagspelare som har förmåga att skapa samsyn, se lösningar och arbeta mot gemensamma mål. Du är kommunikativ och coachande och har både strategisk och operativ förmåga. Du ser till helheten och kan sätta dig in i nya verksamheter och delta och bidra i olika parallella samarbeten och projekt.

 

Din ansökan utan det personliga brevet

Vi rekryterar utan det personliga brevet för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi att utgå från ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.



En varm hälsning från din blivande chef

Magnus Malmborg heter jag och det är jag som är din blivande chef. För mig är det viktigt att vara en engagerad, tydlig och tillgänglig ledare. Jag visar stor tillit till mina medarbetare och tycker att vi ska ha en bra balans mellan uppdrag och fritid. Det är viktigt att vi tillsammans bygger den nya avdelningen, lyckas med våra uppdrag och uppsatta mål. Jag kommer att jobba för att vi ska ha rätt förutsättningar att göra ett bra jobb och att vi utvecklar oss själva, avdelningen och över tiden bidrar till utvecklingen av Stockholms stad inom digitalisering, it och telefoni.




Välkommen med din ansökan!



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

Ansök nu

Kulturförvaltningen söker chef för Stockholms kulturstöd

Kulturchef
Läs mer Maj 17
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Kultur är en viktig del av Stockholms nervsystem och berör miljontals människor varje år. På Kulturförvaltningen arbetar vi tillsammans för att stärka kulturlivet i Stockholm. Vi skapar möjligheter för stadens invånare och besökare att ta del av och själva skapa kultur. Hos oss råder ett öppet arbetsklimat där medarbetarna i allra högsta grad är delaktiga i utvecklingen. Var med och bidra till att Stockholm växer med kultur!



Välkommen till oss

Vill du leda en verksamhet i en roll med ett stort inflytande över hur Stockholms kulturliv utvecklas? Motiveras du av att leda dina medarbetare i resultatorienterat arbete som medborgarna i slutänden kan märka av i sin vardag? Då har vi en spännande möjlighet för dig i rollen som chef till kulturstödsenheten.

Din roll

Som chef för kulturstödsenheten leder och utvecklar du arbetet på såväl strategisk som operativ nivå. Du leder dina medarbetare i ett resultatorienterat arbete och utvecklar verksamhetsområdena tillsammans med externa parter, förvaltningar och bolag inom Stockholms stad. Verksamhetsområdena är stödgivning till stora delar av Stockholms fria kulturliv, lotsverksamhet för nya etableringar av scener och andra kulturverksamheter, priser och stipendier samt omvärldsanalys.

Du blir en viktig del i kulturstrategiska stabens verksamheter och stödjer förvaltningens ledning i strategiska frågor. Vi har höga ambitioner för Stockholm som en dynamisk kulturstad i världen vilket förutsätter en omvärldsbevakning av kulturlivets utveckling både inrikes och internationellt.

I rollen som chef har du personal-, budget-, arbetsmiljö- och verksamhetsansvar för kulturstödsenheten som består av ett tiotal medarbetare. Du ansvarar för analys och den strategiska utvecklingen av verksamheten och att tar fram enhetens underlag, utredningar och ärenden till kulturnämnden och kulturförvaltningens ledning. Representation i styrgrupper är en viktig del av arbetet.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

akademisk examen inom kultur, statsvetenskap eller annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som vi bedömer likvärdig
aktuell och flerårig chefserfarenhet från liknande verksamhet
erfarenhet av att ha drivit analys och strategisk verksamhetsutveckling med goda resultat
mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har:

goda kunskaper och erfarenhet inom något av kulturstödsenhetens huvudsakliga verksamhetsområden
erfarenhet och kännedom om Stockholms kultur- och föreningsliv
erfarenhet av att arbeta inom politiskt styrd organisation
god förståelse och erfarenhet av verksamhetssystem gärna med ett systemägaransvar

För att lyckas i rollen är du analytisk och har en förmåga att se till helheten samtidigt som du har en drivkraft att löpande genomföra nytänkande förbättringar. Du är en förändringsledare som på ett inkluderande sätt driver utveckling och framsteg. Du har god kännedom om konst och kultur i bred bemärkelse samt har ett genuint intresse för och kunskap om kulturens roll i samhällsutvecklingen. Din förmåga att samverka och bygga relationer är avgörande för att driva arbetet framåt. Du trivs med att företräda verksamheten och har en förmåga att anpassa din kommunikation efter uppdrag och situation. Som ledare är du inspirerande och entusiasmerande med en förmåga att leda medarbetare och övriga intressenter mot gemensamt uppsatta mål.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga förmågor och färdigheter.

Kulturförvaltningen i Stockholms stad

Kulturförvaltningen består av över 40 folkbibliotek runtom i staden, Kulturskolan med cirka 17 000 deltagarplatser, Stadsmuseet, Medeltidsmuseet, Stockholm konst, Stockholmia förlag, Liljevalchs konsthall, evenemangsavdelningen som bland annat ansvarar för Kulturnatten och kulturfestivalen samt en kulturstrategisk stab, en kommunikationsstab och en administrativ stab. Kulturförvaltningen arbetar på uppdrag av kulturnämnden och har cirka 900 anställda.

Kulturstrategiska staben och kulturstödsenheten

Kulturstrategiska staben arbetar med strategisk utveckling och kulturstöd till det fria kulturlivet. Staben består av två enheter; kulturstödsenheten och stadsutvecklingsenheten som sammanlagt har cirka 20 medarbetare. Kulturstödsenheten består av sakkunniga handläggare, utredare, referensgrupper och lotsar som arbetar med att fördela cirka 250 miljoner kronor till stadens fria kulturliv, strategisk utveckling samt lotsfunktioner. Enhetens verksamhetsområde omfattar även priser och stipendier till kulturlivets aktörer

Övrigt

Vi erbjuder en ledande roll i en ambitiös och engagerad avdelning där miljön präglas av teamarbete, proaktiv anda och där vi har kulturlivet och medborgare som viktigaste målgrupper. Hos oss blir du en del av en mångsidig arbetsplats. Vi arbetar proaktivt för att ett växande Stockholm och dess medborgare ska ha tillgång till ett brett utbud av konst, kultur och levande kulturmiljöer. Du erbjuds goda anställningsförmåner som kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, bra flextidsvillkor och semesterväxling.

 Läs gärna mer om våra förmåner och att jobba i Stockholms stad.

Din ansökan

Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna.

Arbetspsykologiska tester kommer att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi kommer även att genomföra en bakgrundskontroll inför tecknande av avtal.

Intervjuer sker löpande.

Kulturförvaltningen tillämpar en modell med tidsbegränsade chefskontrakt som kan förnyas för ytterligare perioder. Uppdraget kombineras med en tillsvidareanställning på handläggarnivå (ex. projektledare) som garanterar anställningstrygghet.

Varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Socialsekreterare till Utredningsgruppen ekonomiskt bistånd

Socionom
Läs mer Maj 17
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Hägersten-Älvsjö är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad med drygt 3000 medarbetare. I dag är vi ett av stadens största stadsdelsområden med ca 130 000 invånare. I Hägersten-Älvsjö har du nära till staden, kommunikationer och naturen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll.



Beskrivning

Välkommen att söka tjänst hos oss på Enheten för ekonomiskt bistånd och beroende i Hägersten Älvsjö SDF, tjänsten är placerad i utredningsgruppen för ekonomiskt bistånd.

I utredningsgruppen arbetar 18 socialsekreterare, två gruppledare och en introduktionsansvarig. Gruppen leds av en biträdande enhetschef. Vi håller fokus på mål för våra invånare, rättssäkerhet, gott bemötande och socialt förändringsarbete. Vi samarbetar med beroendevården och socialpsykiatrin när våra invånare har komplexa behov.

Arbetsuppgifter

Vi söker en erfaren och engagerad socialsekreterare som brinner för socialt arbete och att skapa
förutsättningar för våra invånare att nå egen försörjning. Vi söker dig som har förståelse för uppdraget; att arbeta med förändringsarbete samt att bedöma rätten till ekonomiskt bistånd. Som person har du förmåga att ge brukare och kollegor ett bra bemötande i alla situationer. Vi vill att du är orädd och nyfiken att möta upp brukare oavsett målgrupp. Du behöver ha stor förmåga att hålla god struktur i det löpande administrativa arbetet med handläggning av ansökningar och du behöver ha inställningen att det är viktigt att brukare får beslut i tid och att besluten är korrekta.

Vi välkomnar dig som möter våra invånare med stor respekt, förståelse och förmåga att motivera. Du har hög servicekapacitet och ett genuint intresse för att stödja människor i svåra situationer. Du behöver även förstå vikten av att samarbeta med andra aktörer såväl externt som internt i din myndighetsutövning.

Kvalifikationer

Socionomexamen är ett krav och du får gärna ha erfaren inom ekonomiskt bistånd.

Det är meriterande om du har kunskaper i stadens dokumentationssystem Paraplyet och inom
Motiverande samtal. 

Vi ser även att du är ambitiös, att du har ett socialt engagemang, förmåga att samverka med andra och att du är noggrann i ditt arbete. Vi vill att du är orädd, nyfiken, har hög känsla för service och att du hela tiden har brukarfokus i ditt arbete.

Villkor

Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet.


Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Arbetsinstruktör till Bromma Arbetsmarknadscenter

Hantverkspedagog
Läs mer Maj 17
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet.



Välkommen till oss!

Bromma Arbetsmarknadscenter ligger under Resursenheten, en utförarenhet inom verksamhetsområdet Socialtjänst och Fritid, Bromma SDF.

Resursenheten är utförare av förebyggande, behandlande och stöd insatser för barn/ungdom, familj och vuxna samt arbetsmarknadsinsatser och sysselsättning. Bromma Arbetsmarknadscenter arbetar utifrån ett socialpedagogiskt förhållnings- och arbetssätt med att förbättra individens förutsättningar att bli självförsörjande. Vi arbetar i individuella uppdrag efter insatsbeslut från myndighet.

Verksamheten består av två samlokaliserade delar - Arbetsträningsverksamhet och sysselsättningsverksamhet och leds av en biträdande enhetschef. Sysselsättningsverksamheten vänder sig till personer inom socialpsykiatrin. I verksamheten arbetar fem arbetsinstruktörer och cirkelledare som driver grupper i våra verkstäder som består av textil-, snickeri, bageri/delikatess, data, konst, musik, engelska, keramik, kök-, trädgård, trädgårdscafé.  Arbetsträningsverksamheten vänder sig till personer aktuella inom Arbete och Försörjning och består av två arbetskonsulenter. Inom verksamheten har vi en Konferensdel som också erbjuder sysselsättning/arbetsträning samt konferensmöjligheter. Verksamheten har även ansvar för stadsdelens feriejobb och OSA-anställningar. Du kommer att, tillsammans med övriga arbetsinstruktörer och arbetskonsulenter ingå i både sysselsättnings- och arbetsträningsverksamheten.

Verksamhetens arbetstider: Vardagar 08.00 - 16.30

Din roll 

Som arbetsinstruktör har du tillsammans med dina kollegor gemensamt ansvar att handleda och motivera deltagare som står långt ifrån arbetsmarknaden till följd av beroendeproblematik, psykisk ohälsa eller funktionsnedsättning och som beviljats insatser av socialtjänsten i i form av arbetsträning eller sysselsättning. Arbetsinstruktörens arbetsuppgifter:

Du tar emot och planerar uppdragen, följer upp insatsen och har kontakt med placerande handläggare.
Stödjer deltagarens arbetslivsutveckling i dem praktiska verkstäderna i huvudsak trädgårdsarbete utifrån sina individuella mål i deras genomförandeplaner.
Deltar i ärendedragningar, handledning, arbetsplatsträffar och andra verksamhetsrelaterade enhetsträffar.
Planerar och lägger upp verksamhetens trädgårdsarbete över året. Då trädgårdsarbetet är säsongsbetonat arbetar deltagarna under vintertid med andra hantverksarbeten och därför är det meriterande om du är förtrogen med olika typer av enklare hantverk. 


Kvalifikationer; 

Eftergymnasial utbildning; socialpedagog, mentalskötare eller annan yrkesutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant.
Erfarenhet av arbete med personer med missbruk och eller annan psykisk ohälsa.
Trädgårdsutbildning och erfarenhet av att handleda deltagare inom praktiska verkstäder mot arbetslivsutveckling. 
Goda kunskaper i data.
Goda kunskaper i svenska gällande tal och skrift.

Meriterande; 

Erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation inom arbetsmarknadsinsatser.
Kunskap och erfarenhet av MI, BIP och eller SE.
Kunskap och erfarenhet av stadens dokumentationssystem ParaSol.
B-körkort

Du är pedagogisk och kreativ. Noggrannhet, god förmåga att planera och strukturera arbetet utifrån deltagarnas behov är en förutsättning för arbetsuppgifterna. Gott bemötande, hög samarbetsförmåga, servicevilja och att du har erfarenhet av liknande arbete är av högsta betydelse för uppdraget.

Vi lägger stor vikt vid personligt lämplighet och ditt engagemang för tjänsten!



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Webbplats: start.stockholm

Ansök nu

Lärare i trä och metallslöjd åk 3-6, vikariat

Grundlärare, 4-6
Läs mer Maj 16
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Beskrivning

Bromstensskolan är en F-6 skola som ligger i Västerort inom Stockholms kommun.

Skolan är en kommunal grundskola med ca 500 elever. Ligger vackert uppe på en kulle i ett trivsamt villaområde. De äldre delarna har anor från tidigt 1900-tal och de yngre uppfördes under 1990-talet. Skolan har en stor och trivsam skolgård med en fotbollsplan och många andra springytor. På skolan arbetar ca 75 personer, de flesta är pedagoger. I övrigt har vi de flesta yrkeskategorier som brukar finnas på en grundskola. Skolledningen består idag av rektor och två biträdande rektorer samt en administrativ chef.

Våra fem förstelärare har ansvaret att utveckla undervisningen på skolan tillsammans med skolledningen och pedagogerna. Vi välkomnar ny personal med andra erfarenheter som tillsammans med våra redan duktiga pedagoger vill utveckla Bromstensskolan.

Knappt hälften av eleverna har en annan kulturell bakgrund än svensk, så vi har många berikande kopplingar ut till övriga världen. Vi ser vår mångfald som en styrka och försöker ta till vara på det vi kan lära oss av olika kulturer. Våra ambitioner är höga och vi har en stark positiv utveckling på skolan. Vår avsikt är att skapa en skola där vi hjälper eleverna att utveckla sin fulla potential. Bästa sättet att lära sig mer om skolan är att träffa oss och ställa frågor om vår verksamhet och snart kanske även din arbetsplats. Skolans vision är följande "På Bromstensskolan känner vi oss trygga och visar varandra ömsesidig respekt. Vi värdesätter kunskap och får bästa förutsättningar för att utvecklas och lära. Tillsammans skapar vi ansvarskänsla genom delaktighet och inflytande."

Vi söker nu dig, en engagerad och positiv lärare i trä och metallslöjd, som brinner för lärande och vill delta i vårt arbete att fortsätta utveckla skolan!

Tjänsten är ett vikariat med trolig förlängning. 

Ditt arbete

Du kommer att undervisa i trä och metallslöjd åk 3-6. Du ingår i ett arbetslag där våra pedagoger arbetar tillsammans kring våra elever. Du samarbetar kring undervisningen med lärare i textilslöjd. Du planerar, genomför och följer upp verksamheten enligt läroplanens mål, där du får eleverna att växa, samtidigt som du är med och vidareutvecklar vår skola.

Vi har höga förväntningar på dig och ditt engagemang och kan i gengäld lova dig ett spännande uppdrag, där du kommer vara med och forma Bromstensskolan!

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som:

Är behörig lärare i trä och metallslöjd
Har aktuell arbetserfarenhet
Har erfarenhet av formativ bedömning

Du ska ha lätt för att samarbeta och ser det som en självklarhet, samtidigt som du är driven och självgående. Det innebär att du tar ansvar och planerar och genomför din undervisning. Du har ett tydligt ledarskap och gör eleverna delaktiga både i din undervisning och planering.

Du är van att arbeta självständigt i dina åtaganden, och du lyssnar, tar beslut och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har ett empatiskt och demokratiskt förhållningssätt mot både elever och kollegor. Din pedagogiska insikt är god och du har god förståelse för att människor tar till sig kunskap på olika sätt. Genom goda relationer i kombination med varierande undervisning och arbetssätt stimulerar du elevernas utveckling och lärande så våra elever ska bli motiverade och utmanade till så goda resultat som möjligt.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper för denna tjänst.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi ger dig möjlighet att växa och göra karriär

Som lärare i Stockholms stads skolor har du möjlighet till både handledning och coachning. Vi satsar på karriärtjänsterna förstelärare och lektorat.

Låt dig inspireras av vårt breda utbud av kompetensutveckling. Läs mer på http://pedagogstockholm.se.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu