Stockholm: Teamledare Arbetsplatskontroller

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teamledare Arbetsplatskontroller i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-07-04 // Varaktighet:

Vi söker TEAMLEDARE till vårt tjänsteområde Arbetsplatskontroller.
Vill du bli en del av ANSVAR SÄKERHET och jobba med att bekämpa arbetslivskriminalitet?
Har du tidigare erfarenhet av att leda operativt arbete från Polismyndigheten, Arbetsmiljöverket, Skatteverket eller från säkerhets- och bevakningsbranschen?
Just nu utökar vi vår kontrollverksamhet och söker dig som vid behov kan stötta oss i våra spännande uppdrag i en expansiv bransch.
Som TEAMLEDARE hos oss leder du våra arbetsplatskontroller och andra kontroller inom ramen för vårt tjänsteutbud.
En arbetsplatskontroll syftar till att granska företag samt enskilda personer för att tillse att gällande lagstiftning och avtal följs.
ANSVAR SÄKERHET har sitt säte i Stockholm. Då vi är verksamma i hela landet förekommer resor.
Vi utgår även från Göteborg.
Formell kompetens och erfarenhet:
Du har arbetslivserfarenhet av direkt ledning från Polisens, Arbetsmiljöverkets, Skatteverkets eller annan kontrollverksamhet från någon myndighet.
Du kan styrka ovanstående erfarenhet genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande.

Det är meriterande om du har
Kunskap om fenomenet arbetslivskriminaltet
Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning

Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.
För att jobba hos oss behöver du behärska svenska, vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation. För den som är utåtriktad och engagerad, finns det goda möjligheter att utvecklas på det personliga och professionella planet. Vi tar löpande emot intresseanmälningar.
E-posta din ansökan med ett personligt brev och CV till rekrytering@ansvarsakerhet.se
Märk ditt mejl "Teamledare"
Har du frågor kan du kontakta rekryterande chef, Mattias Eklöf 0790-651302 eller mattias.eklof@ansvarsakerhet.se
Om oss:
ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
www.ansvarsakerhet.se
#tryggtvittsäkert

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Säkerhetsrådgivare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Säkerhetsrådgivare.

Teknisk säkerhetsspecialist

Läs mer Apr 13
Vi söker en engagerad och kunnig teknisk säkerhetsspecialist till vårt säkerhetsteam. Som teknisk säkerhetsspecialist kommer du att spela en avgörande roll i att skydda våra kunders fysiska tillgångar, personal och verksamhet från hot och risker.

Om rollenSom teknisk säkerhetsspecialist arbetar du med att förebygga och skydda våra kunders verksamhet mot olika typer av hot och mitigera risker. I rollen ingår att vara både kravställare och kvalitetssäkrare, liksom att löpande följa upp säkerhetsarbetet. Som teknisk säkerhetsspecialist ska du dessutom, tillsammans med övriga medarbetare i teamet kunna bistå och ge råd i säkerhetsrelaterade frågor som kan uppstå i organisationen.

Exempel på arbetsuppgifter


- Rådgivare inom säkerhetsområdet, internt och externt

- Kontinuitetsplanering av verksamhetstekniska system

- Utföra löpande risk och sårbarhetsanalyser

- Projekt inom fysisk säkerhet

- Framtagande och löpande uppdatering av styrdokument som exempelvis policys, riktlinjer och handböcker samt säkerhetsstandarder utifrån försäkringskrav etc

- Internt utbilda medarbetare inom säkerhetsområdet
Vem är du?Vi söker dig som har akademisk utbildning med inriktning mot säkerhet och riskhantering eller erfarenheter och kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Vidare har du flera års erfarenhet av strategiskt och operativt säkerhetsarbete, med en bred kunskap och erfarenhet inom säkerhetsområdet. Det är också av stor vikt att du har en god förståelse för de krav och utmaningar som respektive delområde ställer på organisationen. Du trivs med att arbeta i snabbrörliga organisationer och vi ser gärna att du har erfarenhet från den privata sektorn. Det ligger i din natur att bygga långvariga relationer och du förstår värdet i hur ett nära samarbete bidrar till affären.

Som person är du trygg och stabil samt har en god förmåga att arbeta såväl strategiskt som operativt. Du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera pedagogiskt med andra både i tal och skrift, både på svenska och engelska.

Vad erbjuder vi?Här får du en roll med stor frihet under ansvar i en välkomnande miljö i stark partnerskapsanda. Medarbetarna är Addicis viktigaste tillgång och för oss är det viktigt att erbjuda en trevlig och trygg arbetsmiljö med schyssta villkor, gott ledarskap och möjligheter till utveckling. Vi levererar meningsfull service, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential. Då moderbolaget Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom arbetsgruppen såväl som inom andra delar av verksamheten.



Om tjänsten

- Anställningsform: Heltid
- Sysselsättningsgrad: 100%
- Arbetstid: 08-17
- Startdatum: Omgående
- Provanställning: 6 mån
För att säkerställa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi personlighetstester samt vid anställning utför även bakgrundskontroller samt godkännande via länsstyrelsen.

Rollen är placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer genomföras innan anställning.



Övrig information
Vid frågor kontakta: Johan Kihl johan.kihl@coor,com

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vår annons.

Välkommen med din ansökan!

All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen.

Addici Security & Technology är en strategisk säkerhetspartner, ledande rådgivare och utförare inom riskhantering, bevakning, larmcentral, säkerhetsteknik och IT. Addici är en del av Coor och kan erbjuda säkerhet i kombination med facility managementtjänster. I partnerskap med våra kunder levererar vi lönsamma affärer – vi är kundernas trygga val. Bland våra kunder finns allt från små bolag till några av Sveriges mest komplexa anläggningar samt offentlig verksamhet. Med snart 40 års branschkunskap och över 800 anställda är vi redo att trygga våra kunders verksamhet, nu direkt och med morgondagens utmaningar.

Ansök nu

Säkerhetsspecialist inom personalsäkerhet

Läs mer Mar 24
ArbetsuppgifterFör vår kunds räkning söker vi en Säkerhetsspecialist inom personalsäkerhet. Som säkerhetsspecialist inom personalsäkerhet spelar du en viktig roll i att säkerställa att vår kund rekryterar pålitliga och lojala medarbetare ur säkerhetsskyddslagens perspektiv. Du kommer att genomföra säkerhetsprövningar och personutredningar samt hålla samtal med individer som ska placeras i säkerhetsklass. I din roll kommer du att analysera och ge rekommendationer till beslutsfattare om kandidatens lämplighet för säkerhetsklass. Tillsammans med ditt team arbetar du kontinuerligt med att förbättra säkerhetsprövningsprocessen och säkerställa att processerna följer gällande lagstiftning och riktlinjer. Du kommer även att hålla dig uppdaterad om nya säkerhetsregler och bästa praxis samt utbilda och stödja organisationen i säkerhetsrelaterade frågor.
Kvalifikationer Du har akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet av att genomföra strukturerade samtal i ett professionellt sammanhang, som intervjuer, utredningar, personbedömningar, säkerhetsprövningar eller liknande.
Du har erfarenhet av att presentera komplex information och slutsatser för beslutsfattare.
Det är meriterande om du har utbildning inom samtalsteknik mot personalsäkerhet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av el- och energibranschen.
Personliga egenskaper
Vi söker en trygg och ansvarstagande person med förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer. Du bör kunna fatta beslut under komplexa förhållanden och ha en strukturerad och självständig arbetsstil. Du är en god kommunikatör och ser till att ditt arbete alltid håller hög kvalitet och säkerhet.
Företagspresentation Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Uppdraget förväntas ha en beläggning på 50-100% under hela uppdragsperioden. Vår kund önskar start 31-maj-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 31-maj-2026 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Sundbyberg, Stockholm. Distansarbete är möjligt 1-2 dagar per vecka. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

Säkerhetsskyddsspecialist

Läs mer Dec 19
ArbetsuppgifterVi söker en Senior Säkerhetsskyddsspecialist till ett spännande konsultuppdrag hos en stor offentlig aktör inom kollektivtrafik i Stockholm.I rollen som Senior Säkerhetsskyddsspecialist kommer du att bidra till säkerhetsskyddsarbetet och vara en nyckelperson i att utveckla processer, rutiner och kompetensstöd inom organisationen. Du kommer att arbeta nära flera avdelningar och externa parter för att säkerställa att säkerhetsskyddsarbetet följer gällande lagar och regelverk.Exempel på arbetsuppgifter:
Ge stöd och fungera som kontaktyta mellan olika avdelningar och säkerhetsskyddsfunktionen.
Utveckla och implementera processer, rutiner och styrande dokument.
Säkerhetsklassificering av dokument och stöd vid kravhantering av säkerhetskänslig verksamhet.
Delta i och stödja genomförandet av säkerhetsskyddsåtgärder.
Samordna aktiviteter och bidra till utbildningsinsatser inom säkerhetsskyddsarbete.
Kvalifikationer Du harutbildning inom säkerhet, juridik eller IT.
Du har minst 4 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsksyddsarbete inom samhällsviktig verksamhet (exempelvis: Polisen, Försvarsmakten, energisektorn, transportsektor).
Du har minst 2 års erfarenhet av arbete med fysisk säkerhet och informationssäkerhet.
Du är flytande i svenska, i tal och skrift.
Personliga egenskaper
För rollen som Senior säkerhetsskyddsspecialist eftersöks en analytisk och noggrann person med hög integritet och ansvarstagande. Du behöver ha god kommunikativ och pedagogisk förmåga samt trivas med att samarbeta och bygga relationer. Flexibilitet och förmåga att strukturera och prioritera är också viktiga egenskaper för att hantera komplexa och säkerhetsklassade uppgifter.
Företagspresentation Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar. Det som kännetecknar deras verksamhet är det stora engagemanget bland deras medarbetare samt stoltheten över deras samhällsuppdrag.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 1-feb-2025 och uppdraget förväntas löpa minst 1 år fram, med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Stockholm.Med anledning av uppdragets art, är arbetet till stor del beroende av tillgång till säkerhetsskåp och lokalt lagrad information. Det krävs därför en högre tillgänglighet och närvaro på plats än andra uppdrag.Viss administration och ett fåtal aktiviteter inom säkerhetsskyddsprocessen är möjliga att genomföra på distans. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

Strukton Rail söker en utbildningsledare

Läs mer Mar 20
Är du Tillsyningsman eller Sos-planerare inom Trafikverkets spåranläggningar och har drömt om att jobba som en utbildningsledare? Eller är du redan en utbildare som söker efter en ny utmaning? Välkommen till oss på Strukton Rail!

Tillsammans utvecklar vi en hållbar järnväg för ett hållbart samhälle.

Hos utbildningschef Jennie får du chansen att tillhöra ett glatt gäng med yrkeskunniga kollegor som brinner för utbildning och säkerhet. Som anställd på Strukton Rail blir du delaktig i ett företag där vi inte bara arbetar på spår utan även med RÄLS: Respekt, Ärlighet, Lita på, Säkerhet. Vår värdegrund som vi eftersträvar i allt vi tar oss an. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter samt att du får ta del av vår förmånsportal med allt ifrån rabatter på produkter och tjänster till friskvårdsbidrag och personlig pensionsrådgivning.

Tillsammans gör vi Strukton dynamiskt - och roligt.

Arbetsbeskrivning
Som Utbildningsledare inom trafiksäkerhet för spår utbildar du personal som ska beträda TRV spåranläggningar. Du kommer att utbilda, planera och administrera kurser tillsammans med övriga i gruppen. Rollen ger dig en varierad arbetsvardag där du möter ett stort antal människor med olika erfarenheter och kunskaper.

Resor över hela landet kan förekomma.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Klassrumsundervisningar
* Planering av utbildningar främst inom TRV
* Samordning av övriga utbildningar inom företaget
* Skapande utbildningsmaterial
* Administration i vårt LMS (Learning Management System)
* Skapa och följa upp rapporter och utvärderingar


Vem är du?
Du som söker har jobbat inom Trafikverkets spåranläggningar i flera år och har behörigheterna Sos-led, TSM A/E/L -skydd och Sos-planerare. Du har ett starkt intresse för säkerhetsfrågor och sprider gärna dina kunskaper till andra.

Du är strukturerad och med ett pedagogiskt förhållningssätt når du ut till dina kursdeltagare. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra, är prestigelös och räds inte en utmaning.

En medarbetare på Strukton har Initiativförmåga och förmåga att nå resultat, Teknisk Kompetens samt Omdöme och Samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, även om du saknar formell lärarutbildning men har en gedigen erfarenhet inom järnvägsbranschen, ser vi till att du får rätt utbildning och förutsättningar för att bli en av Struktons bästa utbildare.

B-körkort är ett krav för tjänsten.


Eftersom yrket omfattar arbete/beträdande av spår måste du uppfylla de särskilda hälsokrav som gäller för säkerhetsarbete på järnväg. Godkänd hälsoundersökning för säkerhetstjänst är ett krav och genomförs innan beslut om anställning fattas.


Meriterande:

* Övriga behörigheter i tillexempel TSM-Växling/Spärrfärd, OPA, OPT TA/TSA
* Erfarenhet av att ha jobbat med LMS (Learning Management System)
* Kunskap och erfarenhet som utbildare inom trafiksäkerhet
* Erfarenhet av produktion av e-utbildningar
* Erfarenhet av arbete med kursdesign och planering av utbildning
* Utbildning inom pedagogik


Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid/tillsvidare
Plats: Stockholm eller annan ort där Strukton har en etablering
Kontakt vid frågor: Rekryteringskonsult Anna Setterberg, anna.setterberg@jeffersonwells.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säkerhetsstrateg till investeringsenheten

Läs mer Apr 16
Vill du jobba för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad? Vi är Sveriges största vatten- och avfallsbolag som tar ansvar för stockholmarnas och miljöns bästa i allt vi gör, både nu och för kommande generationer. Hos oss får du jobba med samhällsviktiga frågor som är viktiga för både människa och miljö.

Vi söker en säkerhetsstrateg som vill vara en drivande kraft i att skapa och implementera säkerhetslösningar för några av samhällets mest kritiska projekt. Här får du möjligheten att påverka och forma säkerhetsarbetet på högsta nivå, där din expertis inte bara värderas utan är avgörande för framgång. Om du brinner för att säkerställa trygghet och skydda det som är viktigt, då är det här din chans att göra verklig skillnad

ARBETSUPPGIFTER
Som säkerhetsstrateg har du en central roll där du både arbetar strategiskt och operativt med frågor kopplade till verksamhetsskydd och säkerhetsskydd. Du stöttar verksamheten genom hela processen, från planering till genomförande och uppföljning inom ramen för bolagets bygg- och anläggningsprojekt.

Det här är en roll för dig som vill vara med och bygga ett robust och långsiktigt säkerhetsarbete där strategiskt tänk kombineras med operativ närvaro i verksamheten. Du arbetar nära projektledare, chefer och andra nyckelfunktioner, och med din expertis säkerställer du att verksamheten bedrivs i enlighet med högt ställda krav på verksamhetsskydd och säkerhetsskydd.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Ulvsunda, Bromma. Du rapporterar till Stabschefen i investering stab.


Ett urval av dina huvudsakliga ansvarsområden:

·       Analyserar, implementerar, konsekvens bedömer och föreslår relevanta åtgärder som beslutsunderlag för verksamhetsskydds- och säkerhetsskyddsåtgärder inom enskilda projekt samt i den övergripande projektstyrningen.

·       Genomför informationssäkerhetsklassningar av projektens information.

·       Handlägger inkommande ärenden, både interna och externa.

·       Bidrar till bolagets övergripande säkerhetsskyddsarbete och deltar, på uppdrag av säkerhetschefen, i tillsyn och uppföljning av säkerhetsarbetet.

·       Medverkar vid remissvar samt genomför konsekvensbedömningar.

·       Håller interna utbildningar och genomgångar kring verksamhetsskydds- och säkerhetsskyddsåtgärder samt tillhörande rutiner i projekt.

·       Säkerställer att projekt bedrivs i enlighet med bolagets riktlinjer för säkerhetsskydd.

·       Hanterar säkerhetsincidenter som uppstår i projekten.

KVALIFIKATIONER
Vi värderar dina personliga egenskaper högt och söker dig som drivs av att förbättra och utveckla vår säkerhetsstrategi. Du kan analysera komplexa situationer och förutse potentiella risker innan de uppstår. Din affärsmässighet gör att du har en djup förståelse för verksamhetens strategier och prioriteringar, vilket du effektivt tillämpar för att nå uppsatta mål.

Som person är du strategisk och resultatorienterad med förmåga att omsätta analyser av verksamheternas behov till konkreta beslut. Du är kvalitetsmedveten och skicklig på planering och analys, med förmåga att skapa både kort- och långsiktiga planer. Du har mycket god samarbetsförmåga. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation och kommunalägd verksamhet. 

För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har:

·       En universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område, eller annan likvärdig utbildning och erfarenhet som vi värdesätter lika högt

·       Erfarenhet av att arbeta med civilt beredskapsarbete i en större organisation, där du har utvecklat djup kunskap och praktisk förståelse för de krav och åtgärder som behövs för att stärka redundans och robusthet.

·       Vana vid att planera och genomföra bedömningar kopplade till civilt försvar och krisberedskap.

·       Vana av att leda workshops och utbildningar, där du på ett inspirerande sätt får medarbetare och chefer att förstå vikten av säkerhetsfrågor

·       Svenskt medborgarskap samt god förmåga att uttrycka dig på svenska både i tal och skrift

·       B-körkort

 I din tjänst kommer du arbeta med säkerhetsklassad information. Säkerhetsprövning kommer därför att genomföras i samband med anställning.

ÖVRIGT
Låter det här som en spännande utmaning för dig? Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-05-18. Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
 
För ytterligare information om tjänsten kontaktar du rekryterare Naomi Korang på telefon: 0739142383 eller via mejl Naomi.korang@svoa.se. Våra fackliga representanter för Kommunal, Vision, Saco och Ledarna når du via Stockholm Vatten & Avfalls kundtjänst på telefon 

08-522 120 00. 

För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi valt att jobba med rekryteringstester i vår urvalsprocess.

Eftersom vi strävar efter en trygg arbetsmiljö och har en samhällsviktig funktion genomför slutkandidater ett drogtest.

Vi är en lärande organisation med mycket erfarenhet och kunskap till ditt stöd. Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande jobb med intressanta arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett mycket bra arbetsklimat. Dessutom erbjuder vi goda anställningsvillkor, digitala och flexibla arbetssätt, kontinuerlig kompetensutveckling samt en rad hälsofrämjande fördelar. Läs mera om oss och träffa några av våra medarbetare på svoa.se/jobb

 Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Ansvar och Säkerhet i Europa AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Ansvar och Säkerhet i Europa AB .

Operativ chef

Säkerhetschef
Läs mer Apr 4
Stockholm
Heltid
På plats



ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
?
ANSVAR SÄKERHET växer. Vi behöver utöka vår operativa förmåga till vår avdelning för arbetsplatskontroller.
Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.

ARBETSBESKRIVNING
I dina arbetsuppgifter ingår
att ha övergripande ansvar över företagets operativa arbete
att arbetsleda företagets medarbetare
rekrytera och utbilda nya kontrollanter
att tillsammans med våra kunder planera när och var arbetsplatskontrollerna bör ske.
att utveckla metoder, planera och kvalitetssäkra uppdrag liksom interna processer i företaget


PROFIL & KVALIFIKATIONER
Vi letar efter en professionell individ som speciellt brinner för att bekämpa arbetslivskriminalitet och förstår värdet för våra kunders behov inom området. Du tycker om att arbeta i lag och har god förmåga att skapa relationer med andra. Du är helst senior på området och kan dela dina erfarenheter.
För att jobba hos oss behöver du vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Det är positivt om du har erfarenhet av avvikelserapportering och uppföljningsarbete. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation.
Du behöver vara intresserad och kunna behärska digitala verktyg väl då vi samlar data i en krypterad applikation, med tillhörande webbverktyg för rapportering.
?
ERFARENHET
Du ska ha verkat som chef eller arbetsledare
Gedigen erfarenhet från arbete mot arbetslivskriminalitet inom offentlig och/eller privat sektor.
God operativ erfarenhet
Arbete med att leda och genomföra projekt
Vana att presentera i större forum.

?
KOMPETENS
Akademisk examen.
Utmärkt svenska och engelska i tal och skrift.
God kommunikationsförmåga och hög trovärdighet inom området.
Goda kunskaper inom utlänningsrätt och förmåga att omsätta den i praktiken


MERITERANDE
Bakgrund från gränspolis och/eller polisiär verksamhet
Erfarenhet från Polisens, Arbetsmiljöverkets, Skatteverkets, eller Migrationsverkets kontrollverksamhet.?
Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning
Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande
Utfört ID06-kort kontroller
Dokumentkunskap


ÖVRIGT
Företaget har sitt säte i Stockholm där även huvudkontoret ligger. Vi ser fram emot din ansökan och kallar löpande till intervjuer. Vi genomför bakgrundskontroller på de kandidater vi finner lämpliga för tjänsten.

ANSÖK TILL TJÄNSTEN
Skicka ansökan med personligt brev och CV till: rekrytering@ansvarsakerhet.se
I ämnesraden: ”Operativ chef”.
Har du frågor angående tjänsten vänligen kontakta VD Jessica Löfström:
Växel: 010 175 9009
info@ansvarsakerhet.se

www.ansvarsakerhet.se
#tryggtvittsäkert

Ansök nu

Säkerhetschef

Säkerhetschef
Läs mer Apr 4
ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
ANSVAR SÄKERHET växer. Vi behöver utöka vår operativa förmåga till vår avdelning för arbetsplatskontroller.
Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.
ARBETSBESKRIVNING
I dina arbetsuppgifter ingår
o att ha övergripande ansvar över företagets operativa arbete
o att arbetsleda företagets medarbetare
o att tillsammans med våra kunder planera när och var arbetsplatskontrollerna bör ske.
o att utveckla metoder, planera och kvalitetssäkra uppdrag liksom interna processer i företaget
PROFIL
Vi letar efter en professionell speciellt som brinner för att bekämpa arbetslivskriminalitet och förstår värdet för våra kunders behov inom området. Du tycker om att arbeta i lag och har god förmåga att skapa relationer med andra. Du är helst senior på området och kan dela dina erfarenheter.
KVALIFIKATIONER
ERFARENHETSKRAV
o Du ska ha verkat som chef eller arbetsledare
o Gedigen erfarenhet från arbete mot arbetslivskriminalitet inom offentlig och/eller privat sektor.
o God operativ erfarenhet
o Arbete med att leda och genomföra projekt
o Vana att presentera i större forum.
KOMPETENSKRAV
o Akademisk examen.
o Utmärkt svenska och engelska i både tal och skrift.
o God kommunikationsförmåga och hög trovärdighet inom området.
o Goda kunskaper inom utlänningsrätt och förmåga att omsätta den i praktiken

MERITERANDE
o Det är meriterade med bakgrund från gränspolis eller gränspolisiär verksamhet,
o Det är även meriterande om du har erfarenhet från Polisens, Arbetsmiljöverkets eller Skatteverkets kontrollverksamhet.
ÖVRIGT
Företaget har sitt säte i Stockholm där även huvudkontoret ligger. Vi ser fram emot din ansökan och kallar löpande till intervjuer. Vi genomför bakgrundskontroller på de kandidater vi finner lämpliga för tjänsten. Skicka ansökan med personligt brev och CV till rekrytering@ansvarsakerhet.se märkt ”Säkerhetschef”.
Har du frågor kan du kontakta rekryterande chef, Jessica Löfström, jessica.lofstrom@ansvarsakerhet.se

www.ansvarsakerhet.se
#tryggtvittsäkert

Ansök nu

Utredningsansvarig

Verksamhetsanalytiker
Läs mer Apr 4
Utredningsansvarig
Rollen som utredningsansvarig hos oss är varierande och mycket lärorik. Arbetet på avdelningen för utredning/bakgrundskontroller innebär tätt samarbete med företages andra avdelningar, delta i ledningsgruppen och rapportering till och VD.
Vi söker dig med akademisk utbildning inom juridik, ekonomi, journalistik eller annan relevant utbildning och/eller flera års erfarenhet av arbete med bakgrundskontroller/utredningar/due diligence/granskningar av individer och/eller bolag, gärna med inriktning på arbetslivskriminalitet och ekonomisk brottslighet.
Du kan dessutom kommunicera flytande på svenska och engelska och har god kunskap inom svensk- och EU-rätt kopplat till följande områden: skatt (inkl inkomstskatt, skatt på lön, sociala/arbetsgivaravgifter m m), utstationering och utsändning, migrationsrelaterade frågor.
Det är meriterande om du:
har goda kunskaper från myndighet, arbete hos juristbyrå, skatteverket och polis har erfarenhet av att utreda ekonomisk brottslighet;
kan polska, litauiska, lettiska, eller estniska.
Du kommer att arbeta med bland annat följande arbetsuppgifter:
Ansvara för utredningsavdelningen i Stockholm rekrytera, utbilda analytiker, driva utredningsavdelningen med backgrundskontroller, utredningar och revisioner, sitta i ledningsgruppen och rapportera till VD.
Dina personliga egenskaper:
För att lyckas i rollen som utredare/analytiker är du analytisk, strukturerad, och lösningsorienterad, har en god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt. Du är flexibel och prestigelös då detta är viktigt för att kunna arbeta i en liten men snabbväxande organisation.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidare anställning
Hör gärna av dig till rekrytering@ansvarsakerhet.se om du har några frågor och/eller med din ansökan.
Vi ser fram emot din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Arbetsplatskontrollant med arbetsmiljöinriktning

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Apr 3
Vi söker ARBETSPLATSKONTROLLANTER med arbetsmiljöinriktning till vårt tjänsteområde Arbetsplatskontroller.
Vill du bli en del av ANSVAR SÄKERHET och jobba med att bekämpa arbetslivskriminalitet?
Har du tidigare erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket, Polismyndigheten, Skatteverket eller från säkerhets- och bevakningsbranschen?
Just nu utökar vi vår kontrollverksamhet och söker dig som vid behov kan stötta oss i våra spännande uppdrag i en expansiv bransch.
Som inspektör hos oss gör du arbetsplatskontroller och andra kontroller inom ramen för vårt tjänsteutbud.
En arbetsplatskontroll syftar till att granska företag samt enskilda personer för att säkerställa att gällande lagstiftning och avtal följs. Genomgång av arbetsmiljörisker för att identifiera och förebygga potentiella faror på arbetsplatsen. Kontrollmomenten kan inkludera granskning av arbetsförhållanden, säkerhetsrutiner, skyddsutrustning, brandskydd mm. Syftet är att skapa en trygg och säker arbetsplats för alla anställda och att säkerställa att arbetsgivaren uppfyller sina skyldigheter enligt arbetsmiljölagen och andra relevanta regelverk.
Vi är verksamma i hela landet varför resor förekommer. Vi välkomnar om du behärskar polska, ryska eller något av de baltiska språken.
ANSVAR SÄKERHET har sitt säte i Stockholm. Då vi är verksamma i hela landet förekommer resor.
Formell kompetens och erfarenhet:
Du har arbetslivserfarenhet från risk- eller säkerhetsarbete.
Du kan styrka din formella risk- och säkerhetskompetens genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande.

Det är meriterande om du har erfarenhet från Arbetsmiljöverkets, Polisens eller Skatteverkets kontrollverksamhet.
Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.
För att jobba hos oss behöver du behärska svenska, vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation. För den som är utåtriktad och engagerad, finns det goda möjligheter att utvecklas på det personliga och professionella planet. Vi tar löpande emot intresseanmälningar.
E-posta din ansökan med ett personligt brev och CV till rekrytering@ansvarsakerhet.se
Har du frågor kan du kontakta vår VD, Jessica Löfström på 0707748758 eller jessica.lofstrom@ansvarsakerhet.se
Om oss:
ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
www.ansvarsakerhet.se
#tryggtvittsäkert

Ansök nu

Operativ chef

Riskingenjör, risk management
Läs mer Jan 13
Stockholm
Heltid
På plats



ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
?
ANSVAR SÄKERHET växer. Vi behöver utöka vår operativa förmåga till vår avdelning för arbetsplatskontroller.
Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.

ARBETSBESKRIVNING
I dina arbetsuppgifter ingår
att ha övergripande ansvar över företagets operativa arbete
att arbetsleda företagets medarbetare
att tillsammans med våra kunder planera när och var arbetsplatskontrollerna bör ske.
att utveckla metoder, planera och kvalitetssäkra uppdrag liksom interna processer i företaget


PROFIL & KVALIFIKATIONER
Vi letar efter en professionell individ som speciellt brinner för att bekämpa arbetslivskriminalitet och förstår värdet för våra kunders behov inom området. Du tycker om att arbeta i lag och har god förmåga att skapa relationer med andra. Du är helst senior på området och kan dela dina erfarenheter.
För att jobba hos oss behöver du vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Det är positivt om du har erfarenhet av avvikelserapportering och uppföljningsarbete. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation.
Du behöver vara intresserad och kunna behärska digitala verktyg väl då vi samlar data i en krypterad applikation, med tillhörande webbverktyg för rapportering.
?
ERFARENHET
Du ska ha verkat som chef eller arbetsledare
Gedigen erfarenhet från arbete mot arbetslivskriminalitet inom offentlig och/eller privat sektor.
God operativ erfarenhet
Arbete med att leda och genomföra projekt
Vana att presentera i större forum.

?
KOMPETENS
Akademisk examen.
Utmärkt svenska och engelska i tal och skrift.
God kommunikationsförmåga och hög trovärdighet inom området.
Goda kunskaper inom utlänningsrätt och förmåga att omsätta den i praktiken


MERITERANDE
Bakgrund från gränspolisiär verksamhet
Erfarenhet från Polisens, Arbetsmiljöverkets, Skatteverkets, eller Migrationsverkets kontrollverksamhet.?
Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning
Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande
Utfört ID06-kort kontroller
Dokumentkunskap


ÖVRIGT
Företaget har sitt säte i Stockholm där även huvudkontoret ligger. Vi ser fram emot din ansökan och kallar löpande till intervjuer. Vi genomför bakgrundskontroller på de kandidater vi finner lämpliga för tjänsten.

ANSÖK TILL TJÄNSTEN
Skicka ansökan med personligt brev och CV till: rekrytering@ansvarsakerhet.se
I ämnesraden: ”Operativ chef”.
Har du frågor angående tjänsten vänligen kontakta VD Jessica Löfström:
Växel: 010 175 9009
info@ansvarsakerhet.se

www.ansvarsakerhet.se
#tryggtvittsäkert

Ansök nu

Utredare/ Analytiker

Verksamhetsanalytiker
Läs mer Nov 25
Omedelbar anställning!
UTREDARE/ANALYTIKER
Rollen som utredare/analytiker hos oss är varierande och mycket lärorik. Arbetet på avdelningen för bakgrundskontroller innebär tätt samarbete med teamet, medverkan i möten och rapportering till chefsutredare och VD.
Vi söker dig med akademisk utbildning inom juridik, ekonomi, journalistik eller annan relevant utbildning och/eller flera års erfarenhet av arbete med bakgrundskontroller/utredningar/due diligence/granskningar av individer och/eller bolag, gärna med inriktning på arbetslivskriminalitet och ekonomisk brottslighet.
Du kan dessutom kommunicera flytande på svenska och engelska och har god kunskap inom svensk- och EU-rätt kopplat till följande områden: skatt (inkl inkomstskatt, skatt på lön, sociala/arbetsgivaravgifter m m), utstationering och utsändning, migrationsrelaterade frågor.
Det är meriterande om du:
har goda kunskaper från bygg, städ, transport och gröna näringen, har erfarenhet av att utreda ekonomisk brottslighet;
kan polska, litauiska, lettiska, eller estniska.
Du kommer att arbeta med bland annat följande arbetsuppgifter:
Samla in data från olika svenska och utländska källor, inklusive Bolagsverket, Kronofogden, Arbetsmiljöverket, Sveriges Domstolar, ID06-systemet och andra databaser; analysera inhämtade uppgifter enligt ANSVAR SÄKERHETs granskningsmetodik; upprätta rapporter med inriktning på arbetslivskriminalitet; analys av gällande regelverket och nyheter i branschen; ta fram guider och material; kontakt med myndigheter.
Dina personliga egenskaper:
För att lyckas i rollen som utredare/analytiker är du analytisk, strukturerad, och lösningsorienterad, har en god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt. Du är flexibel och prestigelös då detta är viktigt för att kunna arbeta i en liten men snabbväxande organisation.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Deltid, enligt överenskommelse
Hör gärna av dig till rekrytering@ansvarsakerhet.se om du har några frågor och/eller med din ansökan.
Vi ser fram emot din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu