Stockholm: Arbetsplatskontrollant

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbetsplatskontrollant i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-07-04 // Varaktighet:

Vi söker ARBETSPLATSKONTROLLANTER till vårt tjänsteområde Arbetsplatskontroller.
Vill du bli en del av ANSVAR SÄKERHET och jobba med att bekämpa arbetslivskriminalitet?
Har du tidigare erfarenhet av operativt arbete från Polismyndigheten, Arbetsmiljöverket, Skatteverket eller från säkerhets- och bevakningsbranschen?
Just nu utökar vi vår kontrollverksamhet och söker dig som vid behov kan stötta oss i våra spännande uppdrag i en expansiv bransch. Anställningsformen är timanställning.
Som kontrollant hos oss gör du arbetsplatskontroller och andra kontroller inom ramen för vårt tjänsteutbud.
En arbetsplatskontroll syftar till att granska företag samt enskilda personer för att tillse att gällande lagstiftning och avtal följs.
ANSVAR SÄKERHET har sitt säte i Stockholm. Då vi är verksamma i hela landet förekommer resor.
Vi utgår även från Göteborg
Formell kompetens och erfarenhet:
Du har arbetslivserfarenhet från risk- eller säkerhetsarbete.
Du kan styrka din formella risk- och säkerhetskompetens genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande.

Det är meriterande om du har
erfarenhet från Polisens Arbetsmiljöverkets eller Skatteverkets kontrollverksamhet.
Kunskap om fenomenet arbetslivskriminaltet
Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning

Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.
För att jobba hos oss behöver du behärska svenska, vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation. För den som är utåtriktad och engagerad, finns det goda möjligheter att utvecklas på det personliga och professionella planet. Vi tar löpande emot intresseanmälningar.
E-posta din ansökan med ett personligt brev och CV till rekrytering@ansvarsakerhet.se
Märk ditt mejl "arbetsplatskontrollant"
Har du frågor kan du kontakta ansvarig teamledare Rebecca Falk 0790-651304 eller rebecca.falk@ansvarsakerhet.se
Om oss:
ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
www.ansvarsakerhet.se
#tryggtvittsäkert

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Säkerhetsrådgivare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Säkerhetsrådgivare.

Säkerhetsskyddsspecialist

Läs mer Dec 19
ArbetsuppgifterVi söker en Senior Säkerhetsskyddsspecialist till ett spännande konsultuppdrag hos en stor offentlig aktör inom kollektivtrafik i Stockholm.I rollen som Senior Säkerhetsskyddsspecialist kommer du att bidra till säkerhetsskyddsarbetet och vara en nyckelperson i att utveckla processer, rutiner och kompetensstöd inom organisationen. Du kommer att arbeta nära flera avdelningar och externa parter för att säkerställa att säkerhetsskyddsarbetet följer gällande lagar och regelverk.Exempel på arbetsuppgifter:
Ge stöd och fungera som kontaktyta mellan olika avdelningar och säkerhetsskyddsfunktionen.
Utveckla och implementera processer, rutiner och styrande dokument.
Säkerhetsklassificering av dokument och stöd vid kravhantering av säkerhetskänslig verksamhet.
Delta i och stödja genomförandet av säkerhetsskyddsåtgärder.
Samordna aktiviteter och bidra till utbildningsinsatser inom säkerhetsskyddsarbete.
Kvalifikationer Du harutbildning inom säkerhet, juridik eller IT.
Du har minst 4 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsksyddsarbete inom samhällsviktig verksamhet (exempelvis: Polisen, Försvarsmakten, energisektorn, transportsektor).
Du har minst 2 års erfarenhet av arbete med fysisk säkerhet och informationssäkerhet.
Du är flytande i svenska, i tal och skrift.
Personliga egenskaper
För rollen som Senior säkerhetsskyddsspecialist eftersöks en analytisk och noggrann person med hög integritet och ansvarstagande. Du behöver ha god kommunikativ och pedagogisk förmåga samt trivas med att samarbeta och bygga relationer. Flexibilitet och förmåga att strukturera och prioritera är också viktiga egenskaper för att hantera komplexa och säkerhetsklassade uppgifter.
Företagspresentation Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar. Det som kännetecknar deras verksamhet är det stora engagemanget bland deras medarbetare samt stoltheten över deras samhällsuppdrag.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 1-feb-2025 och uppdraget förväntas löpa minst 1 år fram, med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Stockholm.Med anledning av uppdragets art, är arbetet till stor del beroende av tillgång till säkerhetsskåp och lokalt lagrad information. Det krävs därför en högre tillgänglighet och närvaro på plats än andra uppdrag.Viss administration och ett fåtal aktiviteter inom säkerhetsskyddsprocessen är möjliga att genomföra på distans. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

Säkerhetssamordnare

Läs mer Nov 26
Vi på Future People söker en säkerhetssamordnare till en myndighet på Kungsholmen. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Om Rollen som Säkerhetssamordnare
I rollen som säkerhetssamordnare ingår att hantera frågor som faller inom informationssäkerhet och säkerhetsskydd kopplat till olika IT-system med tillhörande verksamheter inom myndigheten.
Syftet med arbetet är att berörda system ska ha ändamålsenlig säkerhet med tolerabla risknivåer. I vissa fall behövs säkerhetsskydd och arbetet går då bland annat ut på att skriva eller revidera särskilda säkerhetsskyddsbedömningar och att formulera samt hantera olika säkerhetsskyddskrav. För system utan krav på säkerhetsskydd kan krav på verksamhetsskydd förekomma.
Som säkerhetssamordnare behöver man därför erfarenhet av lagstiftning kopplat till säkerhetsskydd och standarder så som ISO/IEC 27000.
Arbetet kan även utgöras av formulering av krav, inventering av behov kopplat till verksamheten, riskanalys, strategiarbete och arbete med säkerhetsskyddsplaner för hela eller delar av myndighetensverksamhet. Som säkerhetssamordnare utgör man ett erfaret stöd till verksamheten i allt säkerhetsrelaterat arbete.

Krav för Tjänsten Erfarenhet av att arbeta med säkerhetsskydd och har då arbetat med utveckling av särskild säkerhetsskyddsbedömning och säkerhetsskyddsplan från minst 1 tidigare uppdrag.
Minst 10 års erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhet.
Erfarenhet av arbete med ISO/IEC 27000 från minst 1 uppdrag..
Erfarenhet av tekniska säkerhetslösningar som signalskydd och NDR. Minst 1 uppdrag senaste 5 åren.
Meriterande Erfarenheter
Det är meriterande om du har erfarenhet av processkartläggning.
Personliga Egenskaper
Vi söker dig som är analytisk, noggrann och har en förmåga att hantera stressiga situationer med lugn. Du är en naturlig ledare och kan driva projekt framåt samtidigt som du bygger starka relationer med dina kollegor.
Omfattning: Heltid
Start:Mars
Sista ansökningsdag:10 december 2024
För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.
Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Säkerhetshandläggare inom personalsäkerhet

Läs mer Mar 23
Nytt
Är du redo att ta en central roll inom säkerhet och underrättelse i Försvarsmakten? FMLOG stab söker nu en säkerhetshandläggare som vill vara med och stärka förbandets interna säkerhetstjänst under en spännande tid av expansion och förändring.

Om enheten:

Säkerhets- och underättelseavdelningen som är placerad på FMLOG stab funktionsleder och samordnar säkerhets - och underrättelsearbetet på förbandet samt utgör ett direkt stöd till chefen FMLOG och FMLOG enhetsledningar inom säkerhets- och underrättelseområdet. Det försämrade omvärldsläget och Försvarsmaktens tillväxt bidrar till att FMLOG står inför betydande förändringar. Detta särskilt när logistiken i Försvarsmakten expanderar, vilket kan leda till förändringar inom säkerhetsskyddsområdet, vilket i sin tur ställer högre krav på säkerhets- och underrättelsearbetet.

Arbetet på avdelningen präglas av förutseende, stöd till chefer och medarbetare, samt uppföljning inom ramen för gällande lagar, förordningar och regelverk. Du är som säkerhetshandläggare direkt underställd säkerhetschefen FMLOG.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att genomföra säkerhetsprövningsintervjuer, och du behöver därför vara bekväm i rollen att leda samtal. Du behöver ha en god analytisk förmåga och väl kunna formulera dina bedömningar i såväl skriftlig dokumentation som muntliga dragningar med förslag på åtgärd. Du har även ansvar för handläggning av registerkontroller, säkerhetsprövningsarkiv och register. Detta kräver noggrannhet och förmåga att strukturera stora mängder information, för att skapa rättssäkerhet, sökbarhet och bidra till att förbandet lever upp till lagkrav på området. Utöver dessa arbetsuppgifter stödjer du vid behov avdelningens arbete inom säkerhetstjänstens andra arbetsområden, exempelvis arbetsuppgifter med säkerhetsskyddsavtal. Du kan även komma att hålla i utbildningar i säkerhetsskydd samt andra uppgifter i säkerhetsskydd.

Tjänsten kräver fortlöpande utbildning och vidareutbildning, deltagande i övningar och annan verksamhet som innefattar resor utanför tjänstgöringsorten.

Stundtals kan verksamheten vara intensiv vilket gör att du tidvis bör kunna hantera en hög arbetsbelastning och ha god förmåga att arbeta i grupp.

Tillsammans leder vi förbandets interna säkerhetstjänst framåt.

Kvalifikationer:


• Erfarenhet av att leda samtal och genomföra utredningar
• Erfarenhet av personalsäkerhet
• Erfarenhet av att planera och genomföra utbildningar
• Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Körkort B

Meriterande:


• Erfarenhet av arbete inom Försvarsmakten, särskilt inom militär säkerhetstjänst
• Erfarenhet av arbete på myndighet som lyder under säkerhetsskyddslagen
• Kunskap om säkerhetsskyddslagen
• Högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant
• Genomfört hela eller delar av Säkerhetsofficerskurs. (SOK)
• Utbildad utfrågare, samtalsledare eller förhörsledare
• Kunskaper om Försvarsmaktens IT-system inom underrättelse- och säkerhetsfunktionen, exempelvis IS U/S
• Kunskap om kontrollverksamhet.
• Erfarenhet av stabsarbete
• Auktoriserad säkerhetschef i Försvarsmakten.
• Erfarenhet av säkerhetsskyddsavtal
• Erfarenhet av arkivering och registrering av handlingar på myndighet
• Internationell tjänstgöring

Personliga egenskaper:

För att du ska lyckas i denna roll behöver ha en pedagogisk- och social förmåga samt kunna arbeta på ett självständigt, kritiskt och initiativrikt sätt. Du kan snabbt sätta dig in i nya komplexa arbetsuppgifter samt har en väl utvecklad samarbetsförmåga och en hög säkerhetsmedvetenhet. Vidare är du serviceinriktad och har en hög integritet. Det är naturligt för dig att följa Försvarsmaktens ledarskap och värdegrund.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt:


• Tillträde: enligt överenskommelse
• Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, tillämpas för dig som för närvarande inte är anställd inom Försvarsmakten
• Arbetsort: Stockholm

Upplysningar om befattningen:

Du är välkommen att kontakta rekryterande chef på Säkerhetsavdelningen, Johan Holmqvist, nås via växeln: 08-788 75 00.

Information om rekryteringsprocessen: 

Du är välkommen att kontakta HR-generalist, Jenny Axelsson.

Nås via växeln: 08-788 75 00

Fackliga företrädare:


• SACO Madeleine Bagge
• OFR/S Håkan Antonsson
• SEKO Eva-Britt Steen
• OFR/O Martin Svensson

Samtliga nås via växeln: 08-788 75 00

Ansökan:

Välkommen med din ansökan senast 2025-04-30. Din ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev. I brevet vill vi att du beskriver vilka områden och uppgifter inom underrättelse- och säkerhetsfunktionen du har arbetat med och vilka områden du är särskilt intresserad av. Vi vill också att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter.

FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet.

Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Business risk manager för KYC

Läs mer Okt 31
Vi på Future People söker två business risk managertill vår kund i centrala Stockholm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vi söker dig som:
Vår kunden är skyldig att följa regler om affärsrelationer och transaktioner som involverar högrisk tredje länder (HR3C). Kunden har etablerat ett projekt för att ha en effektiv och effektiv målinriktad lösning för att täcka förbättrade åtgärder som krävs för kunder med exponering för HR3Cs. Du kommer att hantera risker och processer med avseende på kunder med exponering mot tredjeländer med hög risk.Arbetsuppgifter:Utarbeta planer för införande av nya processer och operationalisering av nya processer Identifiera potentiella luckor och utmaningar inom processerna och data Drivinitiativ som säkerställer efterlevnad av lösningarna Driv förbättringsinitiativ som kommer att ha en positiv inverkan på operativa enheter (minskad genomsnittlig hanteringstid och processförenkling)Stöd vid förberedelser beslutsmaterial på hög nivåKunskap och erfarenhet:Erfarenhet av riskhantering av ekonomisk brottslighet, gärna inom KYC-domänErfarenhet från projekt för förebyggande av ekonomisk brottslighet Förmåga att driva initiativ och interagera med seniora intressenter Förmåga att täcka tekniska och dataaspekter i förebyggande av ekonomisk brottslighet Förmåga att vara analytisk och kunna se hela processen från början till slutSom person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ.


För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: 100%
Start: omg cirka 1 år
Sista ansökningsdagen: 5/11
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Strukton Rail söker en utbildningsledare

Läs mer Mar 20
Är du Tillsyningsman eller Sos-planerare inom Trafikverkets spåranläggningar och har drömt om att jobba som en utbildningsledare? Eller är du redan en utbildare som söker efter en ny utmaning? Välkommen till oss på Strukton Rail!

Tillsammans utvecklar vi en hållbar järnväg för ett hållbart samhälle.

Hos utbildningschef Jennie får du chansen att tillhöra ett glatt gäng med yrkeskunniga kollegor som brinner för utbildning och säkerhet. Som anställd på Strukton Rail blir du delaktig i ett företag där vi inte bara arbetar på spår utan även med RÄLS: Respekt, Ärlighet, Lita på, Säkerhet. Vår värdegrund som vi eftersträvar i allt vi tar oss an. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter samt att du får ta del av vår förmånsportal med allt ifrån rabatter på produkter och tjänster till friskvårdsbidrag och personlig pensionsrådgivning.

Tillsammans gör vi Strukton dynamiskt - och roligt.

Arbetsbeskrivning
Som Utbildningsledare inom trafiksäkerhet för spår utbildar du personal som ska beträda TRV spåranläggningar. Du kommer att utbilda, planera och administrera kurser tillsammans med övriga i gruppen. Rollen ger dig en varierad arbetsvardag där du möter ett stort antal människor med olika erfarenheter och kunskaper.

Resor över hela landet kan förekomma.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Klassrumsundervisningar
* Planering av utbildningar främst inom TRV
* Samordning av övriga utbildningar inom företaget
* Skapande utbildningsmaterial
* Administration i vårt LMS (Learning Management System)
* Skapa och följa upp rapporter och utvärderingar


Vem är du?
Du som söker har jobbat inom Trafikverkets spåranläggningar i flera år och har behörigheterna Sos-led, TSM A/E/L -skydd och Sos-planerare. Du har ett starkt intresse för säkerhetsfrågor och sprider gärna dina kunskaper till andra.

Du är strukturerad och med ett pedagogiskt förhållningssätt når du ut till dina kursdeltagare. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra, är prestigelös och räds inte en utmaning.

En medarbetare på Strukton har Initiativförmåga och förmåga att nå resultat, Teknisk Kompetens samt Omdöme och Samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, även om du saknar formell lärarutbildning men har en gedigen erfarenhet inom järnvägsbranschen, ser vi till att du får rätt utbildning och förutsättningar för att bli en av Struktons bästa utbildare.

B-körkort är ett krav för tjänsten.


Eftersom yrket omfattar arbete/beträdande av spår måste du uppfylla de särskilda hälsokrav som gäller för säkerhetsarbete på järnväg. Godkänd hälsoundersökning för säkerhetstjänst är ett krav och genomförs innan beslut om anställning fattas.


Meriterande:

* Övriga behörigheter i tillexempel TSM-Växling/Spärrfärd, OPA, OPT TA/TSA
* Erfarenhet av att ha jobbat med LMS (Learning Management System)
* Kunskap och erfarenhet som utbildare inom trafiksäkerhet
* Erfarenhet av produktion av e-utbildningar
* Erfarenhet av arbete med kursdesign och planering av utbildning
* Utbildning inom pedagogik


Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid/tillsvidare
Plats: Stockholm eller annan ort där Strukton har en etablering
Kontakt vid frågor: Rekryteringskonsult Anna Setterberg, anna.setterberg@jeffersonwells.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Ansvar och Säkerhet i Europa AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Ansvar och Säkerhet i Europa AB .

Operativ chef

Riskingenjör, risk management
Läs mer Jan 13
Stockholm
Heltid
På plats



ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
?
ANSVAR SÄKERHET växer. Vi behöver utöka vår operativa förmåga till vår avdelning för arbetsplatskontroller.
Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.

ARBETSBESKRIVNING
I dina arbetsuppgifter ingår
att ha övergripande ansvar över företagets operativa arbete
att arbetsleda företagets medarbetare
att tillsammans med våra kunder planera när och var arbetsplatskontrollerna bör ske.
att utveckla metoder, planera och kvalitetssäkra uppdrag liksom interna processer i företaget


PROFIL & KVALIFIKATIONER
Vi letar efter en professionell individ som speciellt brinner för att bekämpa arbetslivskriminalitet och förstår värdet för våra kunders behov inom området. Du tycker om att arbeta i lag och har god förmåga att skapa relationer med andra. Du är helst senior på området och kan dela dina erfarenheter.
För att jobba hos oss behöver du vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Det är positivt om du har erfarenhet av avvikelserapportering och uppföljningsarbete. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation.
Du behöver vara intresserad och kunna behärska digitala verktyg väl då vi samlar data i en krypterad applikation, med tillhörande webbverktyg för rapportering.
?
ERFARENHET
Du ska ha verkat som chef eller arbetsledare
Gedigen erfarenhet från arbete mot arbetslivskriminalitet inom offentlig och/eller privat sektor.
God operativ erfarenhet
Arbete med att leda och genomföra projekt
Vana att presentera i större forum.

?
KOMPETENS
Akademisk examen.
Utmärkt svenska och engelska i tal och skrift.
God kommunikationsförmåga och hög trovärdighet inom området.
Goda kunskaper inom utlänningsrätt och förmåga att omsätta den i praktiken


MERITERANDE
Bakgrund från gränspolisiär verksamhet
Erfarenhet från Polisens, Arbetsmiljöverkets, Skatteverkets, eller Migrationsverkets kontrollverksamhet.?
Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning
Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande
Utfört ID06-kort kontroller
Dokumentkunskap


ÖVRIGT
Företaget har sitt säte i Stockholm där även huvudkontoret ligger. Vi ser fram emot din ansökan och kallar löpande till intervjuer. Vi genomför bakgrundskontroller på de kandidater vi finner lämpliga för tjänsten.

ANSÖK TILL TJÄNSTEN
Skicka ansökan med personligt brev och CV till: rekrytering@ansvarsakerhet.se
I ämnesraden: ”Operativ chef”.
Har du frågor angående tjänsten vänligen kontakta VD Jessica Löfström:
Växel: 010 175 9009
info@ansvarsakerhet.se

www.ansvarsakerhet.se
#tryggtvittsäkert

Ansök nu

Utredare/ Analytiker

Verksamhetsanalytiker
Läs mer Nov 25
Omedelbar anställning!
UTREDARE/ANALYTIKER
Rollen som utredare/analytiker hos oss är varierande och mycket lärorik. Arbetet på avdelningen för bakgrundskontroller innebär tätt samarbete med teamet, medverkan i möten och rapportering till chefsutredare och VD.
Vi söker dig med akademisk utbildning inom juridik, ekonomi, journalistik eller annan relevant utbildning och/eller flera års erfarenhet av arbete med bakgrundskontroller/utredningar/due diligence/granskningar av individer och/eller bolag, gärna med inriktning på arbetslivskriminalitet och ekonomisk brottslighet.
Du kan dessutom kommunicera flytande på svenska och engelska och har god kunskap inom svensk- och EU-rätt kopplat till följande områden: skatt (inkl inkomstskatt, skatt på lön, sociala/arbetsgivaravgifter m m), utstationering och utsändning, migrationsrelaterade frågor.
Det är meriterande om du:
har goda kunskaper från bygg, städ, transport och gröna näringen, har erfarenhet av att utreda ekonomisk brottslighet;
kan polska, litauiska, lettiska, eller estniska.
Du kommer att arbeta med bland annat följande arbetsuppgifter:
Samla in data från olika svenska och utländska källor, inklusive Bolagsverket, Kronofogden, Arbetsmiljöverket, Sveriges Domstolar, ID06-systemet och andra databaser; analysera inhämtade uppgifter enligt ANSVAR SÄKERHETs granskningsmetodik; upprätta rapporter med inriktning på arbetslivskriminalitet; analys av gällande regelverket och nyheter i branschen; ta fram guider och material; kontakt med myndigheter.
Dina personliga egenskaper:
För att lyckas i rollen som utredare/analytiker är du analytisk, strukturerad, och lösningsorienterad, har en god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt. Du är flexibel och prestigelös då detta är viktigt för att kunna arbeta i en liten men snabbväxande organisation.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Deltid, enligt överenskommelse
Hör gärna av dig till rekrytering@ansvarsakerhet.se om du har några frågor och/eller med din ansökan.
Vi ser fram emot din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Säkerhetssamordnare / Teamledare/Gruppledare för arbetsplatskontroller

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Dec 23
Stockholm
Heltid

Om oss
ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom upphandlingsstöd, bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
www.ansvarsakerhet.se
#tryggtvittsäkert


?Om jobbet
Har du arbetat med någon form av arbetsplatskontroller? Vill du bli en del av ANSVAR SÄKERHET och jobba med att bekämpa arbetslivskriminalitet?
Vi söker teamledare för våra arbetsplatskontroller med erfarenhet i operativt arbete som ex. arbetsmiljöinspektör, BAS-P, BAS-U, eller polis till vårt tjänsteområde arbetsplatskontroller.
?
Just nu utökar vi vår kontrollverksamhet och söker dig med erfarenhet av operativt arbete så som inspektioner/revisioner som kan stötta oss i våra spännande uppdrag i en expansiv bransch.
Under en arbetsplatskontroll på uppdrag av våra uppdragsgivare kommer du gå på upplärning och sedan arbetsleda kontrollerna inom ramen för vårt tjänsteutbud. Du kommer att granska företag samt enskilda personer med kontroll av olika ID-handlingar och arbetsrätt för att tillse att gällande lagstiftning och avtalskrav efterlevs på arbetsplatser. Vi använder oss av en digital lösning för insamlandet av datan. Denna roll medför även att avvikelserapportera och sammanställa rapporter utifrån arbetsplatskontrollerna och leverera till kund för uppföljning.
Vi ser gärna att du söker utvecklingspotential hos oss och är beredd att ta ett större ansvar i att samordna arbetsplatskontroller och arbeta med kundbearbetning.
Nu behöver vi främst en driven säkerhetssamordnare för arbetsplatskontroller som kommer att sköta hela arbetsprocessen för arbetsplatskontroller, från planering till genomförande och uppföljning.
ANSVAR SÄKERHET utgår från Stockholm och Göteborg och verkar i hela landet, därav förekommer resor.
?
Formell kompetens och erfarenhet
Erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket, Polismyndigheten, Kronofogden, BAS-U eller BAS-P.
Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande.


Det är meriterande om du har
Erfarenhet från Skatteverkets kontrollverksamhet.
Kunskap om arbetslivskriminalitet
Utfört ID06-kort kontroller
Erfarenhet från Migrationsverket
Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning
Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande,
BAS-P och/eller BAS-U erfarenhet.


Dina kvalifikationer
Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.
För att jobba hos oss behöver du behärska svenska och engelska, vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Det är positivt om du har erfarenhet av avvikelserapportering och uppföljningsarbete. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation.
Du behöver vara intresserad och kunna behärska digitala verktyg väl då vi samlar data i en krypterad applikation, med tillhörande webbverktyg för rapportering.
För den som är utåtriktad och engagerad, finns det goda möjligheter att utvecklas på det personliga och professionella planet. Vi tar löpande emot intresseanmälningar.
?????
Om anställningen
Anställningsformen är heltidsanställning
Anställningsstart - omgående/enligt överenskommelse.
Lön
Lönetyp: Fast lön


Har du frågor kan du kontakta ansvarig Säkerhetssamordnare:
Rebecca Falk
rebecca.falk@ansvarsakerhet.se
079-065 13 04
?
Ansök till tjänsten
E-posta din ansökan med ett personligt brev och CV till rekrytering@ansvarsakerhet.se
I ämnesraden skriver du "Säkerhetssamordnare för arbetsplatskontroller".


Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Teamledare/Gruppledare - Arbetsplatskontrollant, Inspektör

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Okt 2
Vi söker teamledare och arbetsplatskontrollanter med längre erfarenhet i operativt arbete som arbetsmiljöinspektör, BAS-P, BAS-U, eller polis till vårt tjänsteområde arbetsplatskontroller.
Har du arbetat med någon form av arbetsplatskontroller? Vill du bli en del av ANSVAR SÄKERHET och jobba med att bekämpa arbetslivskriminalitet?
Har du tidigare erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket eller Polismyndigheten? Är du en person som vill arbeta extra?
Just nu utökar vi vår kontrollverksamhet och söker dig med erfarenhet av operativt arbete så som inspektioner/revisioner som vid behov kan stötta oss i våra spännande uppdrag i en expansiv bransch. Anställningsformen är timanställning.
Som arbetsplatskontrollant hos oss gör du kontroller inom ramen för vårt tjänsteutbud och granskar företag samt enskilda personer för att tillse att gällande lagstiftning och avtalskrav följs.
Vi ser gärna att du söker utvecklingspotential i att bli teamledare och ta ett större ansvar i att leda grupper operativt samt att sammanställa rapporter utifrån arbetsplatskontrollerna, vilket i sin tur kan leda till en deltid/heltidstjänst.
ANSVAR SÄKERHET har sitt säte i Stockholm. Då vi är verksamma i hela landet, förekommer det resor.
Vi utgår från och behöver Teamledare även i Göteborg.
Formell kompetens och erfarenhet:
Erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket, Polismyndigheten, Kronofogden, BAS-U eller BAS-P.
Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande.



Det är meriterande om du har
Erfarenhet från Skatteverkets kontrollverksamhet.
Kunskap om arbetslivskriminalitet
Erfarenhet från Migrationsverket
Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning
Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande,
BAS-P och/eller BAS-U erfarenhet.



Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.
För att jobba hos oss behöver du behärska svenska och engelska, vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation. För den som är utåtriktad och engagerad, finns det goda möjligheter att utvecklas på det personliga och professionella planet. Vi tar löpande emot intresseanmälningar.
E-posta din ansökan med ett personligt brev och CV till rekrytering@ansvarsakerhet.se
Märk ditt mejl med "Arbetsplatskontrollant/Teamledare"
Har du frågor kan du kontakta ansvarig teamledare Rebecca Falk 079-065 13 04 eller rebecca.falk@ansvarsakerhet.se
Om oss:
ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
www.ansvarsakerhet.se
#tryggtvittsäkert

Ansök nu

Teamledare/Gruppledare - Arbetsplatskontrollant, Inspektör

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Jul 4
Vi söker teamledare och arbetsplatskontrollanter med längre erfarenhet i operativt arbete som arbetsmiljöinspektör, BAS-P, BAS-U, eller polis till vårt tjänsteområde arbetsplatskontroller.
Har du arbetat med någon form av arbetsplatskontroller? Vill du bli en del av ANSVAR SÄKERHET och jobba med att bekämpa arbetslivskriminalitet?
Har du tidigare erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket eller Polismyndigheten? Är du en person som vill arbeta extra?
Just nu utökar vi vår kontrollverksamhet och söker dig med erfarenhet av operativt arbete så som inspektioner/revisioner som vid behov kan stötta oss i våra spännande uppdrag i en expansiv bransch. Anställningsformen är timanställning.
Som arbetsplatskontrollant hos oss gör du kontroller inom ramen för vårt tjänsteutbud och granskar företag samt enskilda personer för att tillse att gällande lagstiftning och avtalskrav följs.
Vi ser gärna att du söker utvecklingspotential i att bli teamledare och ta ett större ansvar i att leda grupper operativt samt att sammanställa rapporter utifrån arbetsplatskontrollerna, vilket i sin tur kan leda till en deltid/heltidstjänst.
ANSVAR SÄKERHET har sitt säte i Stockholm. Då vi är verksamma i hela landet, förekommer det resor.
Vi utgår även från Göteborg.
Formell kompetens och erfarenhet:
Erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket, Polismyndigheten, Kronofogden, BAS-U eller BAS-P.
Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande.



Det är meriterande om du har
Erfarenhet från Skatteverkets kontrollverksamhet.
Kunskap om arbetslivskriminalitet
Erfarenhet från Migrationsverket
Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning
Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande,
BAS-P och/eller BAS-U erfarenhet.



Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.
För att jobba hos oss behöver du behärska svenska och engelska, vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation. För den som är utåtriktad och engagerad, finns det goda möjligheter att utvecklas på det personliga och professionella planet. Vi tar löpande emot intresseanmälningar.
E-posta din ansökan med ett personligt brev och CV till rekrytering@ansvarsakerhet.se
Märk ditt mejl med "Arbetsplatskontrollant/Teamledare"
Har du frågor kan du kontakta ansvarig teamledare Rebecca Falk 079-065 13 04 eller rebecca.falk@ansvarsakerhet.se
Om oss:
ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
www.ansvarsakerhet.se
#tryggtvittsäkert

Ansök nu

Utredare/ Analytiker

Verksamhetsanalytiker
Läs mer Jul 4
Omedelbar anställning!
UTREDARE/ANALYTIKER
Rollen som utredare/analytiker hos oss är varierande och mycket lärorik. Arbetet på avdelningen för bakgrundskontroller innebär tätt samarbete med teamet, medverkan i möten och rapportering till chefsutredare och VD.
Vi söker dig med akademisk utbildning inom juridik, ekonomi, journalistik eller annan relevant utbildning och/eller flera års erfarenhet av arbete med bakgrundskontroller/utredningar/due diligence/granskningar av individer och/eller bolag, gärna med inriktning på arbetslivskriminalitet och ekonomisk brottslighet.
Du kan dessutom kommunicera flytande på svenska och engelska och har god kunskap inom svensk- och EU-rätt kopplat till följande områden: skatt (inkl inkomstskatt, skatt på lön, sociala/arbetsgivaravgifter m m), utstationering och utsändning, migrationsrelaterade frågor.
Det är meriterande om du:
har goda kunskaper från bygg, städ, transport och gröna näringen, har erfarenhet av att utreda ekonomisk brottslighet;
kan polska, litauiska, lettiska, eller estniska.
Du kommer att arbeta med bland annat följande arbetsuppgifter:
Samla in data från olika svenska och utländska källor, inklusive Bolagsverket, Kronofogden, Arbetsmiljöverket, Sveriges Domstolar, ID06-systemet och andra databaser; analysera inhämtade uppgifter enligt ANSVAR SÄKERHETs granskningsmetodik; upprätta rapporter med inriktning på arbetslivskriminalitet; analys av gällande regelverket och nyheter i branschen; ta fram guider och material; kontakt med myndigheter.
Dina personliga egenskaper:
För att lyckas i rollen som utredare/analytiker är du analytisk, strukturerad, och lösningsorienterad, har en god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt. Du är flexibel och prestigelös då detta är viktigt för att kunna arbeta i en liten men snabbväxande organisation.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: heltid
Hör gärna av dig till rekrytering@ansvarsakerhet.se om du har några frågor eller med din ansökan.
Vi ser fram emot din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu