Stockholm: Operativ chef

Hitta ansökningsinfo om jobbet Operativ chef i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-27 // Varaktighet: Heltid

ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
ANSVAR SÄKERHET växer. Vi behöver utöka vår operativa förmåga till vår avdelning för arbetsplatskontroller.
Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.
ARBETSBESKRIVNING
I dina arbetsuppgifter ingår
o att ha övergripande ansvar över företagets operativa arbete
o att arbetsleda företagets medarbetare
o att tillsammans med våra kunder planera när och var arbetsplatskontrollerna bör ske.
o att utveckla metoder, planera och kvalitetssäkra uppdrag liksom interna processer i företaget
PROFIL
Vi letar efter en professionell speciellt som brinner för att bekämpa arbetslivskriminalitet och förstår värdet för våra kunders behov inom området. Du tycker om att arbeta i lag och har god förmåga att skapa relationer med andra. Du är helst senior på området och kan dela dina erfarenheter.
KVALIFIKATIONER
ERFARENHETSKRAV
o Du ska ha verkat som chef eller arbetsledare
o Gedigen erfarenhet från arbete mot arbetslivskriminalitet inom offentlig och/eller privat sektor.
o God operativ erfarenhet
o Arbete med att leda och genomföra projekt
o Vana att presentera i större forum.
KOMPETENSKRAV
o Akademisk examen.
o Utmärkt svenska och engelska i både tal och skrift.
o God kommunikationsförmåga och hög trovärdighet inom området.
o Goda kunskaper inom utlänningsrätt och förmåga att omsätta den i praktiken

MERITERANDE
o Det är meriterade med bakgrund från gränspolisiär verksamhet
o Det är även meriterande om du har erfarenhet från Polisens, Arbetsmiljöverkets eller Skatteverkets kontrollverksamhet.
ÖVRIGT
Företaget har sitt säte i Stockholm där även huvudkontoret ligger. Vi ser fram emot din ansökan och kallar löpande till intervjuer. Vi genomför bakgrundskontroller på de kandidater vi finner lämpliga för tjänsten. Skicka ansökan med personligt brev och CV till rekrytering@ansvarsakerhet.se märkt ”Operativ chef”.
Har du frågor kan du kontakta rekryterande chef, Mattias Eklöf, 0790-651302 mattias.eklof@ansvarsakerhet.se

www.ansvarsakerhet.se

#tryggtvittsäkert

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Riskingenjör, risk management

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Riskingenjör, risk management.

Erfarenhet inom risk och säkerhet? Var med på Swecos satsning inom järnväg!

Läs mer Apr 29
Sweco söker dig med erfarenhet inom riskhantering och säkerhetsstyrning som kommer vara en viktig del i att ta arbetet inom järnväg till nya nivåer. Så sök tjänsten idag och bli en del av deras team för möjligheten att bidra till framtidens infrastrukturprojekt!

OM TJÄNSTEN
Sweco har Nordens bredaste kunskapsbas inom järnväg, spårväg och tunnelbana. Nu sker en satsning på att lyfta arbetet med riskhantering och säkerhetsstyrning inom järnväg till nya nivåer. Vi söker därför dig som vill vara delaktig i det arbetet tillsammans med Sweco över hela Sverige!

I rollen kommer du att arbeta med processer kopplade till riskhantering och säkerhetsstyrning inom järnväg. Arbetet innebär att planera, organisera, styra och dokumentera viktiga moment i riskhanteringsprocesser, vilket innebär att du kommer att ha många kontaktytor, både internt inom projekt och externt hos Swecos kunder. Du kommer ta stort ansvar genom att bygga upp processer, rutiner och arbetssätt för att hjälpa organisationer och projekt med upphandlingar, säkerhetskrav och standarder.

Du erbjuds
- En stor möjlighet att bidra till ett av Swecos utpekade utvecklingsområden, tjänster inom risk och säkerhet!
- Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa, är störst inom järnvägsområdet i Sverige och är därmed en betydande del i de satsningar som sker.
- En roll där du kommer medverka i spännande nationella och internationella projekt inom infrastruktur.
- En arbetsplats som strävar efter att hjälpa sina medarbetare nå sin fulla potential genom bra ledarskap och fokus på både professionell och personlig utveckling.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Du kommer bli en del av Järnvägsregionen Stockholm/Öst och har teamet på kontoret i Stockholm. Teamet består av specialister inom risk och säkerhet som stöttar Swecos kunder med expertis inom bland annat riskhanteringsprocessen enligt CSM-RA, säkerhetsstyrning för järnvägsfordon, projektriskhantering, säkerhetsstyrningssystem för infrastrukturförvaltare och järnvägsföretag, samt TSS, TSB och GOP.

Du kommer bland annat,


* Planera, organisera och dokumentera risk- och säkerhetsarbetet
* Utveckla processer, arbetssätt och rutiner kopplade till risk och säkerhet inom organisationer och uppdrag
* Samarbeta med myndigheter och företag, samt stötta infrastrukturförvaltare, järnvägsföretag och tillverkare i deras arbete med riskhantering och säkerhetsstyrning
* Utveckla och förbättra tjänster inom risk- och säkerhetsområdet


VI SÖKER DIG SOM
Är ansvarstagande, nyfiken och strukturerad samt har mycket god kommunikativ förmåga och arbetar målinriktat. För att kvalificera dig för rollen behöver du ha ett par års arbetslivserfarenhet från att arbeta med risk och säkerhet inom järnväg, spårväg eller tunnelbana, alternativt med signalteknik och fordon.
- Du talar flytande svenska och engelska då båda språken används dagligen i arbetet.
- Har en relevant teknisk utbildning på eftergymnasial nivå eller motsvarande erfarenheter. Riskhantering får gärna varit ett inslag under utbildningen.
- Ett par års arbetslivserfarenhet från relevanta roller, förslagsvis som risk- och säkerhetsspecialist, säkerhetskoordinator, eller Riskspecialist med flera.
- Djupgående kunskap inom ett eller flera aktuella säkerhetsområden, så som CSM-RA, EN 50126 (RAMS), MTO, PAVA, GOP, TSS, TSB, säkerhetsstyrningssystem, anläggningsassessor, systemassessor och ISA.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ansvarstagande
- Initiativtagande
- Socialt självsäker
- Intellektuellt nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Sweco ansvarar för en rad spännande infrastrukturprojekt både nationellt och internationellt, ett urval är Ostlänken, Västlänken, Rail Baltica, införandet av ERTMS och ombyggnaden av Stockholm Central. Sverige står inför stora nationella infrastruktursatsningar där ett ökat resande såväl som ny teknik och digitalisering införs. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa, är störst inom järnvägsområdet i Sverige och är därmed en betydande del i de satsningar som sker.

Nu satsar vi stort på risk- och säkerhetsområdet i hela landet – ett av Swecos utpekade utvecklingsområden – så kom och bli en del av framtiden tillsammans med oss!

På Sweco strävar vi efter att alla medarbetare ska nå sin fulla potential. Ledarskapet på Sweco är därför en viktig del av din utveckling och bygger på balansen mellan utmaning och stöd. Genom att lära oss av misstag och vara öppna för förändring kan vi tillsammans framtidssäkra vår verksamhet och göra verklig skillnad för vårt samhälle. Vi strävar efter att finnas där för dig, så att du kan vara ditt bästa jag på jobbet och för våra kunder. Hos oss kan du bygga ett professionellt nätverk och bidra till en hållbar samhällsutveckling, samtidigt som du får chansen att växa både tekniskt och personligt.

Ansök nu

Director Compliance & Operational Risk Management

Läs mer Apr 25
Company Description
Vattenfall is a European energy company with approximately 21 000 employees. For more than 100 years we have electrified industries, supplied energy to people’s homes and modernized our way of living through innovation and cooperation. We are looking for talented individuals who, in addition to their passion for their own role, also have strong team spirit and want to contribute to supporting a meaningful corporate mission.
Business Area (BA) Markets’ role in Vattenfall is to maximize the value of the overall portfolio by optimizing and dispatching, hedging, and sourcing for Vattenfall's sales and generation volumes. We serve as Vattenfall’s single access to energy commodity markets and trade electricity, emissions, fuels, freight, and renewable certificates. We employ around 500 professionals who are active across Europe with offices in Sweden, Germany, The Netherlands, and the United Kingdom.
We have a culture of care and growth. You will collaborate with inspiring people around you, on complex and interesting topics. Together, we drive the energy transition.


Job Description
At Vattenfall, we don’t just “do energy”, we exist to help our customers power their lives in ever climate smarter ways. If you are looking for interesting challenges and the opportunity to be part of this change, then join our diverse and talented team and make a difference.
Our Business Area (BA) Markets is looking for the right person to fill the position as
Director Compliance & Operational Risk Management
for our offices in Hamburg, Amsterdam, Stockholm.
About the Compliance & Operational Risk Function
The independent Compliance & Operational Risk function within BA Markets plays a key role in supporting and challenging the business. By promoting a strong compliance culture and effective operational risk management, we help reduce risks and ensure that BA Markets operates with integrity.
Our work includes identifying, assessing, advising, controlling, monitoring, and reporting on compliance and operational risks. The scope of our responsibilities spans trading compliance, know-your-counterparty procedures, responsible sourcing, and the overall efficient management of operational risks across our operations.
Your key responsibilities:
Reporting to the Head of BA Markets and the Vattenfall Risk Committee
Leading a team of 9 employees located in Sweden, Hamburg and Amsterdam
Leading the implementation and regular review of frameworks and management systems
Driving and conducting risk assessments in complex areas, ensuring risks are identified, assessed, mitigated, and monitored
Leading and supporting the handling of operational incidents, including root cause analysis and follow-up on improvement actions
Building strong relationships across the business to foster a culture of Compliance & Operational Risk management
Collaborating closely with compliance and risk functions across Vattenfall, as well as with relevant authorities and industry associations.



Qualifications
Your profile:
Master’s degree in Law, Business Administration, or equivalent
More than 10 years of experience in relevant roles, ideally within the trading business
In-depth knowledge of regulations and laws related to compliance requirements in trading environments
Strong understanding of compliance and risk management frameworks, as well as industry best practices
Proven leadership experience
Excellent communication skills, with the ability to convey complex topics clearly and confidently
Proven experience in stakeholder management at senior levels
Fluency in English, both written and spoken.



Additional Information
We welcome your application in English, no later than 15th of May 2025. We kindly request that you do not send applications by any means other than via our website as we cannot guarantee that we will be able to process applications that are not made via our website.
For more information about the recruitment process you are welcome to contact our Recruiter Carina Böhle via phone at +49 407 902 216 23.
At Vattenfall we are convinced that diversity contributes to build a more profitable and attractive company and we strive to be good role model regarding diversity. Vattenfall works actively for all employees to have the same opportunities and rights regardless of gender, ethnicity, age, transgender identity or expression, religion or other belief, disability or sexual orientation.
The security of Vattenfall and its employees is essential. For that reason, a pre-employment screening will be part of your recruitment process. The screening is based on the role you will fulfill within Vattenfall. The screening will be performed by a third party, called Validata. In addition, a certificate of good conduct (i.e. criminal record certificate) is required for certain positions.
The trade union representatives in Sweden can be reached via Vattenfall´s switchboard +46 8 739 50 00. Sven-Gunnar Gremlin, Akademikerna and Anders Bohlin, Unionen.
Since Vattenfall is a part of the Swedish critical infrastructure, many of our services are security classed. If this position is security classed the final candidates might be subjected to a security vetting process, according to the Swedish legislation.
We look forward to receiving your application!

Ansök nu

Riskanalyskoordinator inom informationssäkerhet sökes!

Läs mer Mar 18
Är du en driven och initiativrik analytiker som vill ta nästa steg i din karriär? Vi söker en junior riskanalyskoordinator som brinner för att förenkla och effektivisera processer inom leverantörsbedömning och riskanalyser. Om du är i början av din karrirär och vill arbeta i en dynamisk och inkluderande miljö där din sociala kompetens och initiativförmåga värderas högt, då är detta möjligheten för dig!

OM TJÄNSTEN
På kunds begäran söker vi nu junior riskanalyskoordinator med 1–3 års erfarenhet för att stödja och effektivisera deras processer kring leverantörsbedömning och riskanalyser. Du kommer att arbeta med att implementera ServiceNow-flöden för att förenkla informationsinsamling och uppgiftsaggregering, samt bidra till att förbättra vår tekniska förvaltning.

Kundföretaget är en ledande aktör inom finanssektorn med fokus på att erbjuda högkvalitativa finansiella tjänster och produkter. De strävar efter att skapa en inkluderande och respektfull arbetsmiljö där alla medarbetare känner sig uppskattade och värderade.

Du erbjuds ett konsultuppdrag via Academic Work under minst 6 månader med goda chanser till förlängning.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Skriva riskrapporter i två faser: informationssäkerhet och uppföljning/åtgärder för kritiska leverantörer.
* Säkerställa att leverantörer är certifierade och hantera eventuella underleverantörer.
* Bedöma leverantörers förmåga genom frågor och poängsättning.


VI SÖKER DIG SOM
- Har eftergymnasial utbildning inom relevant område
- Har erfarenhet av arbeta inom informationssäkerhet och CAA
- Har erfarenhet av genomföra riskanalyser
- Har erfarenhet av leverantörsgranskning utifrån informationssäkerhet
- Talar svenska och engelska flytande i text och tal.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Har god social kompetens och kan arbeta effektivt i en teamorienterad miljö.
- Är initiativtagande och öppen för att ge och ta emot feedback.
- Har hög självinsikt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Vi söker dig som vill arbeta med hälsa och säkerhet inom elkraftsprojekt!

Läs mer Feb 3
Vårt affärssegment Safety & EHS är AFRY’s kapabilitetskluster inom maskinsäkerhet och arbetsmiljö med medarbetare utspridda över hela landet från Malmö i söder till Luleå i norr.

Då vi just nu upplever en stor efterfrågan inom energibranschen söker vi dig som vill arbeta med hälsa och säkerhet inom elkraftssektorn i Mälardalsregionen, du får gärna utgå ifrån Stockholm eller Uppsala som stationeringsort.

Du kommer att agera sakkunnigt stöd till projektorganisationen inom bygg- och anläggningsentreprenader i samtliga projektfaser. Detta genom att styra ett systematiskt arbete med hälso-, säkerhets-, miljö- och kvalitetsfrågor i kravställning och uppföljning så att projektörer och entreprenörer följer gällande lagstiftning och krav.

Till dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter kan räknas:
Stötta projektledare i det löpande hälso-, säkerhets-, miljö- och kvalitetsarbetet
Följa upp, granska och bevaka hälso-, säkerhets-, miljö- och kvalitetsarbetet under projektering och utförande genom arbetsplatskontroll
Delta på skydds- och miljöronder samt bevaka att avvikelser åtgärdas
Delta på möten och interna planerings- och projektmöten
Incidentbevakning och avvikelserapportering samt dokumentera hantering och uppföljning av desamma

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Ansvar och Säkerhet i Europa AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Ansvar och Säkerhet i Europa AB .

Säkerhetschef

Säkerhetschef
Läs mer Apr 4
ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
ANSVAR SÄKERHET växer. Vi behöver utöka vår operativa förmåga till vår avdelning för arbetsplatskontroller.
Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.
ARBETSBESKRIVNING
I dina arbetsuppgifter ingår
o att ha övergripande ansvar över företagets operativa arbete
o att arbetsleda företagets medarbetare
o att tillsammans med våra kunder planera när och var arbetsplatskontrollerna bör ske.
o att utveckla metoder, planera och kvalitetssäkra uppdrag liksom interna processer i företaget
PROFIL
Vi letar efter en professionell speciellt som brinner för att bekämpa arbetslivskriminalitet och förstår värdet för våra kunders behov inom området. Du tycker om att arbeta i lag och har god förmåga att skapa relationer med andra. Du är helst senior på området och kan dela dina erfarenheter.
KVALIFIKATIONER
ERFARENHETSKRAV
o Du ska ha verkat som chef eller arbetsledare
o Gedigen erfarenhet från arbete mot arbetslivskriminalitet inom offentlig och/eller privat sektor.
o God operativ erfarenhet
o Arbete med att leda och genomföra projekt
o Vana att presentera i större forum.
KOMPETENSKRAV
o Akademisk examen.
o Utmärkt svenska och engelska i både tal och skrift.
o God kommunikationsförmåga och hög trovärdighet inom området.
o Goda kunskaper inom utlänningsrätt och förmåga att omsätta den i praktiken

MERITERANDE
o Det är meriterade med bakgrund från gränspolis eller gränspolisiär verksamhet,
o Det är även meriterande om du har erfarenhet från Polisens, Arbetsmiljöverkets eller Skatteverkets kontrollverksamhet.
ÖVRIGT
Företaget har sitt säte i Stockholm där även huvudkontoret ligger. Vi ser fram emot din ansökan och kallar löpande till intervjuer. Vi genomför bakgrundskontroller på de kandidater vi finner lämpliga för tjänsten. Skicka ansökan med personligt brev och CV till rekrytering@ansvarsakerhet.se märkt ”Säkerhetschef”.
Har du frågor kan du kontakta rekryterande chef, Jessica Löfström, jessica.lofstrom@ansvarsakerhet.se

www.ansvarsakerhet.se
#tryggtvittsäkert

Ansök nu

Utredningsansvarig

Verksamhetsanalytiker
Läs mer Apr 4
Utredningsansvarig
Rollen som utredningsansvarig hos oss är varierande och mycket lärorik. Arbetet på avdelningen för utredning/bakgrundskontroller innebär tätt samarbete med företages andra avdelningar, delta i ledningsgruppen och rapportering till och VD.
Vi söker dig med akademisk utbildning inom juridik, ekonomi, journalistik eller annan relevant utbildning och/eller flera års erfarenhet av arbete med bakgrundskontroller/utredningar/due diligence/granskningar av individer och/eller bolag, gärna med inriktning på arbetslivskriminalitet och ekonomisk brottslighet.
Du kan dessutom kommunicera flytande på svenska och engelska och har god kunskap inom svensk- och EU-rätt kopplat till följande områden: skatt (inkl inkomstskatt, skatt på lön, sociala/arbetsgivaravgifter m m), utstationering och utsändning, migrationsrelaterade frågor.
Det är meriterande om du:
har goda kunskaper från myndighet, arbete hos juristbyrå, skatteverket och polis har erfarenhet av att utreda ekonomisk brottslighet;
kan polska, litauiska, lettiska, eller estniska.
Du kommer att arbeta med bland annat följande arbetsuppgifter:
Ansvara för utredningsavdelningen i Stockholm rekrytera, utbilda analytiker, driva utredningsavdelningen med backgrundskontroller, utredningar och revisioner, sitta i ledningsgruppen och rapportera till VD.
Dina personliga egenskaper:
För att lyckas i rollen som utredare/analytiker är du analytisk, strukturerad, och lösningsorienterad, har en god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt. Du är flexibel och prestigelös då detta är viktigt för att kunna arbeta i en liten men snabbväxande organisation.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidare anställning
Hör gärna av dig till rekrytering@ansvarsakerhet.se om du har några frågor och/eller med din ansökan.
Vi ser fram emot din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Arbetsplatskontrollant med arbetsmiljöinriktning

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Apr 3
Vi söker ARBETSPLATSKONTROLLANTER med arbetsmiljöinriktning till vårt tjänsteområde Arbetsplatskontroller.
Vill du bli en del av ANSVAR SÄKERHET och jobba med att bekämpa arbetslivskriminalitet?
Har du tidigare erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket, Polismyndigheten, Skatteverket eller från säkerhets- och bevakningsbranschen?
Just nu utökar vi vår kontrollverksamhet och söker dig som vid behov kan stötta oss i våra spännande uppdrag i en expansiv bransch.
Som inspektör hos oss gör du arbetsplatskontroller och andra kontroller inom ramen för vårt tjänsteutbud.
En arbetsplatskontroll syftar till att granska företag samt enskilda personer för att säkerställa att gällande lagstiftning och avtal följs. Genomgång av arbetsmiljörisker för att identifiera och förebygga potentiella faror på arbetsplatsen. Kontrollmomenten kan inkludera granskning av arbetsförhållanden, säkerhetsrutiner, skyddsutrustning, brandskydd mm. Syftet är att skapa en trygg och säker arbetsplats för alla anställda och att säkerställa att arbetsgivaren uppfyller sina skyldigheter enligt arbetsmiljölagen och andra relevanta regelverk.
Vi är verksamma i hela landet varför resor förekommer. Vi välkomnar om du behärskar polska, ryska eller något av de baltiska språken.
ANSVAR SÄKERHET har sitt säte i Stockholm. Då vi är verksamma i hela landet förekommer resor.
Formell kompetens och erfarenhet:
Du har arbetslivserfarenhet från risk- eller säkerhetsarbete.
Du kan styrka din formella risk- och säkerhetskompetens genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande.

Det är meriterande om du har erfarenhet från Arbetsmiljöverkets, Polisens eller Skatteverkets kontrollverksamhet.
Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.
För att jobba hos oss behöver du behärska svenska, vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation. För den som är utåtriktad och engagerad, finns det goda möjligheter att utvecklas på det personliga och professionella planet. Vi tar löpande emot intresseanmälningar.
E-posta din ansökan med ett personligt brev och CV till rekrytering@ansvarsakerhet.se
Har du frågor kan du kontakta vår VD, Jessica Löfström på 0707748758 eller jessica.lofstrom@ansvarsakerhet.se
Om oss:
ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
www.ansvarsakerhet.se
#tryggtvittsäkert

Ansök nu

Utredare/ Analytiker

Verksamhetsanalytiker
Läs mer Nov 25
Omedelbar anställning!
UTREDARE/ANALYTIKER
Rollen som utredare/analytiker hos oss är varierande och mycket lärorik. Arbetet på avdelningen för bakgrundskontroller innebär tätt samarbete med teamet, medverkan i möten och rapportering till chefsutredare och VD.
Vi söker dig med akademisk utbildning inom juridik, ekonomi, journalistik eller annan relevant utbildning och/eller flera års erfarenhet av arbete med bakgrundskontroller/utredningar/due diligence/granskningar av individer och/eller bolag, gärna med inriktning på arbetslivskriminalitet och ekonomisk brottslighet.
Du kan dessutom kommunicera flytande på svenska och engelska och har god kunskap inom svensk- och EU-rätt kopplat till följande områden: skatt (inkl inkomstskatt, skatt på lön, sociala/arbetsgivaravgifter m m), utstationering och utsändning, migrationsrelaterade frågor.
Det är meriterande om du:
har goda kunskaper från bygg, städ, transport och gröna näringen, har erfarenhet av att utreda ekonomisk brottslighet;
kan polska, litauiska, lettiska, eller estniska.
Du kommer att arbeta med bland annat följande arbetsuppgifter:
Samla in data från olika svenska och utländska källor, inklusive Bolagsverket, Kronofogden, Arbetsmiljöverket, Sveriges Domstolar, ID06-systemet och andra databaser; analysera inhämtade uppgifter enligt ANSVAR SÄKERHETs granskningsmetodik; upprätta rapporter med inriktning på arbetslivskriminalitet; analys av gällande regelverket och nyheter i branschen; ta fram guider och material; kontakt med myndigheter.
Dina personliga egenskaper:
För att lyckas i rollen som utredare/analytiker är du analytisk, strukturerad, och lösningsorienterad, har en god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt. Du är flexibel och prestigelös då detta är viktigt för att kunna arbeta i en liten men snabbväxande organisation.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Deltid, enligt överenskommelse
Hör gärna av dig till rekrytering@ansvarsakerhet.se om du har några frågor och/eller med din ansökan.
Vi ser fram emot din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu