Stockholm: Fastighetstekniker Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Fastighetstekniker Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-08 // Varaktighet: Heltid

Har du bakgrund som fastighetstekniker, låssmed eller dörrinstallatör och vill ta nästa steg i din karriär? Ta då chansen att arbeta som Fastighetstekniker i ett internationellt företag! Här får du chansen att jobba i en bred roll. Sök tjänsten idag då urval sker löpande!

CBRE befinner sig i en expansiv tillväxtfas och nu söker vi flera Fastighetstekniker till en av våra kunder med verksamhet i Kista. Vi erbjuder ett variationsrikt arbete med stort ansvar och engagerade kollegor. Du arbetar i ett team hos en av våra kunder och ser till att de får den bästa möjliga service.

Som Fastighetsteknikers är din roll att säkerställa en väl fungerande leverans, genom att utföra service och underhåll enligt kontraktet. Rollen ställer stort krav på att arbeta självständigt men även i team och kunna arbetsleda andra. Du arbetar proaktivt och hantera felanmälningar. I din roll som Fastighetstekniker kommer du även arbeta med mindre projekt och i vissa arbeten tillsammans med kunden och underleverantör.

CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence) som genomsyrar allt vårt arbete och det är viktigt för oss att Du som medarbetare delar dessa värderingar med oss.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Service och underhåll på kunds fastigheter och vissa fastighetstekniska system.
* Service och reparationer av dörrar och dörrautomatik. Felavhjälpning av automatiska grindar, bommar, portar, lastbryggor etc.
* Viss yttre skötsel förekommer beroende på årstid.
* Säkerställa att arbetsuppgiften utförs enligt framtagna processer och rutiner i enlighet med CBREs Miljö-, hälso- och säkerhetspolicy.
* Assistera underleverantörer i riskanalyser för arbeten som involverar fastigheten.
* Säkerställa att arbetet uppfyller alla myndighetskrav, lokala krav, kvalitetsnormer, hållbarhet och energieffektivitet.
* Beräkna arbetstid och materialkostnad för arbetsorder samt följa upp att arbetsuppgiften är utförd och rapporterad på ett korrekt sätt.
* Kontinuerligt förbättra leveransen av arbetsuppdraget genom att ta emot feedback från drifttekniker, tekniker, handledare, teamledare, produktionsledare, ingenjörer, produktionsplanerare samt interna och externa kunder.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare.

Yard Coordinator

Läs mer Apr 9
Om CarlaElbilar till fler! Vi på Carla skapar det enklaste, tryggaste och mest transparenta sättet att köpa, sälja, och leasa elbil. Bolaget grundades 2020, har starka investerare, och är nu i en spännande tillväxtfas.
Om rollenSom Yard Coordinator ansvarar du för att dagligen koordinera frågor kopplade till vår fastighet och dess närhet. Arbetet innebär en bredd av uppgifter där du bland annat ansvarar för att:
Kontakt och koordinering med våra externa samarbetspartners
Mindre fastighetsunderhåll och ansvar för att området är organiserat och städat
Våra fordon står korrekt parkerade på området
Transport av våra fordon mellan våra parkeringsytor
Underhåll av lagerbilar
Inventering av fordonslager
Ta emot och lämna ut fordon till transportbolag
Köra ärenden med vår interna budbil
Transportera våra fordon till och från besiktning samt externa servicebesök

Om digVi söker dig som har en servicefokuserad inställning med stort eget driv. Du är en fixare med öga för detaljer och kvalité som har en god förmåga att prioritera och hantera flera saker samtidigt.
Du som söker har några års arbetslivserfarenhet sedan tidigare, gärna inom någon form av fastighetsskötsel eller dylikt. Du behöver ha B-körkort samt talar och skriver obehindrat på svenska. Engelska är meriterande.
Vi vill att alla ska kunna köra elbil, och därför är det också viktigt att vi har ett team med bred mångfald. Utöver det, letar vi efter personer som har den där magiska mixen av att vara bäst på det de gör, ha ett starkt inre driv, men som samtidigt är ödmjuka och villiga att lära sig ännu mer.
Vad har vi att erbjuda dig?Först och främst, så erbjuder vi en fantastisk möjlighet att ansluta till ett bolag som bygger en ny onlinemarknad, med starka värderingar, och en affärsmodell som ska vara hållbar på alla sätt. Utöver det så erbjuder vi:
En möjlighet att skapa din egen väg på ett relativt nystartat bolag, men med möjligheten att växa och lära från duktiga och trevliga medarbetare
Möjligheten att jobba smartare, snarare än mer. Att få en balans i livet är en viktig del i att skapa resultat över en längre tid
En arbetsplats som på riktigt tror på mångfald. Vi har anställt, och fortsätter anställa helt oberoende av etnisk bakgrund, utbildning, erfarenhet, sexuell läggning, och allt annat som borde vara självklart 2024
Konkurrenskraftig och marknadsmässig ersättning

Nu när du kommit såhär långt......så kanske just du är vår nya kollega? Se då till att ansök idag! Urval och rekryteringsprocess sker löpande, så sök så snart du kan!

Ansök nu

Nu söker vi dig som vill arbeta extra inom fastighet!

Läs mer Mar 1
Nu söker vi dig som vill arbeta extra som fastighetstekniker, drifttekniker, vaktmästare, snickare eller fastighetsskötare.

Detta är en behovsanställning där vi söker dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning (minst 50%). Som behovsanställd hos oss kommer du att kunna lägga dig tillgänglig för arbete när det passar dig och därav skapa dig en vardag som passar dig bäst.

Krav:

- Du har tidigare arbetat minst 2 år med någon av rollerna som nämns ovan.

- Du har så pass mycket erfarenhet inom din yrkesroll så att du kan börja arbeta direkt efter att du har blivit tilldelat och visad dina arbetsuppgifter.

- Du är van att hantera verktyg i olika slag.

- Du är självgående och ansvarstagande.

- Du slutför det det du påbörjat.

Meriterande:

- Vi ser gärna att du har en annan sysselsättning som studier eller deltidstjänst osv.

- Att du kan hoppa in med kort varsel.

- Att du bor i Stockholmsområdet.



Varmt välkommen med din spontanansökan redan idag!

Ansök nu

Facility Manager till kontorshotellet THE WORKS! ??????

Läs mer Feb 26
Om tjänsten

Är du serviceinriktad, händig och gillar att ha flera bollar i luften? Då har vi en roll vi tror skulle passa dig perfekt! ????

Vi på Wrknest hjälper nämligen vår partner THE WORKS att hitta deras nästa Facility Manager till deras kontorshotell i Stadshagen, Stockholm. Din
huvudsakliga uppgift här kommer att vara att säkerställa att anläggningen fungerar som den
ska. Ditt mål är att skapa en trivsam arbetsplats åt THE WORKS kunder, där allting
fungerar! Tillsammans med samarbetspartners och leverantörer ser du till
åtgärda byggtekniska saker som inte fungerar tillfredsställande. Du kommer att, med hjälp av
deras marknadsavdelning säkerställa en hög trivselnivå för alla kunder. Din vardag kommer att vara varierad och innehålla en mängd olika arbetsuppgifter! Oavsett om det handlar om att lösa tekniska utmaningar, hantera praktiska detaljer eller välkomna hyresgäster, så kommer ingen dag vara den andra helt lik. På THE WORKS blir du en del av ett härligt och kreativt team som alltid hjälps åt!

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom oss på Wrknest men du kommer anställas direkt hos THE WORKS.

Dina framtida arbetsuppgifter

Som Facility Manager ansvarar du för att kontoret fungerar optimalt och att hyresgästerna är nöjda. Du arbetar nära vår support för att lösa frågor från hyresgästerna och hanterar in- och utflyttningar av företag. Det ingår också att säkerställa att kök, mötesrum och allmänna ytor är i gott skick samt att uppdatera och hantera information i våra interna system.

- Ansvara och se till att kontoret fungerar: kaffe är påfyllt och hyresgäster är glada!

- Jobba nära vår support för att lösa hyresgästers frågor

- Ta hand om företag som flyttar in och ut

- Säkerställa att kök, mötesrum och allmänna ytor är i fint skick

- Uppdatera och hantera information i våra interna system

Vi söker dig som

- Är strukturerad och har god organisatorisk förmåga.

- Har en kreativ sida och tar eget ansvar för att kontoret fungerar.

- Är serviceinriktad och skapar goda professionella relationer både internt och externt.

Övrig information

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Plats: Stadshagen, Stockholm

Omfattning: Heltid, 100%

Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om THE WORKS

THE WORKS är en ledande aktör inom coworking-branschen och erbjuder flexibla och kostnadseffektiva kontorslösningar för små- och medelstora företag. Med ett nätverk av moderna kontorsplatser runt om i Stockholm skapar de en levande arbetsmiljö där företag och enskilda yrkesverksamma kan trivas och utvecklas. Genom sin flexibilitet, teknikfokus och samarbetskultur är THE WORKS det självklara valet för dem som vill forma sitt arbete enligt sina egna behov.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

Ansök nu

Nu söker vi dig som vill arbeta extra inom fastighet!

Läs mer Feb 13
Nu söker vi dig som vill arbeta extra som fastighetstekniker, drifttekniker, vaktmästare snickare eller fastighetsskötare.

Detta är en behovsanställning där vi söker dig som står utan/ mellan uppdrag, pensionär eller om som endast vill hoppa in dag för dag vid behov samt någon vecka/månadsuppdrag. Som behovsanställd hos oss kommer du att kunna lägga dig tillgänglig för arbete när det passar dig och därav skapa dig en vardag som passar dig bäst.

Krav:

- Du har tidigare har jobbat minst 2 år med någon av rollerna som nämns ovan.

- Du har så pass mycket erfarenhet inom din yrkesroll så att du kan börja jobba direkt efter att du har blivit tilldelat och visad dina arbetsuppgifter.

- Du är van att hantera verktyg i olika slag

Meriterande:

- Vi ser gärna att du har en annan sysselsättning som studier eller deltidstjänst osv.

- Att du kan hoppa in med kort varsel

- Att du bor i Stockholmsområdet



Varmt välkommen med din spontanansökan redan idag!

Ansök nu

Är du en erfaren Fastighetsskötare?

Läs mer Feb 13
På uppdrag av kund söker vi en engagerad och erfaren fastighetsskötare för ett uppdrag i Kistaområdet. Som fastighetsskötare kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa att fastigheterna är väl underhållna och att hyresgästerna trivs!

Ansvarsområden inkluderar:

- Utföra reparationer och underhållsarbete inom fastigheterna.

- Övervaka fastighetens skick och identifiera eventuella behov av reparationer eller förbättringar.

- Hantera akuta serviceförfrågningar och lösa problem snabbt och effektivt.

Krav:

- Erfarenhet av fastighetsunderhåll och reparationer.

- God teknisk kunskap och förmåga att använda vanligt förekommande verktyg och utrustning.

- Starkt kundservicefokus och förmåga att kommunicera effektivt med olika typer av människor.

- Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

- Flytande i svenska

- Att du tidigare har jobbat med liknande tjänst så som fastighetsskötare, vaktmästare eller snickare.

Om du är en driven och pålitlig person med erfarenhet av fastighetsunderhåll och kundservice, och du tror att du har vad som krävs för att lyckas i denna roll, ser vi fram emot att höra från dig!

Uppdraget är på 4-8 veckor med omgående start och stor chans till förlängning!

Om Arena Personal
Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från CBRE GWS Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från CBRE GWS Sweden AB .

CBRE looking for driven and service-oriented Receptionist.

Kontorsreceptionist
Läs mer Apr 10
Do you enjoy an eventful and varied work with focus on great customer service and want to work in an international environment? Are you outgoing and teamwork-oriented? Then this can be the role for you!

Your location will be in Stockholm and our client is in the financial sector. The work involves reception, catering preparation, planning and carry out meeting arrangements and client communication. Further, you will be responsible for coordination, quality monitoring of office services at site as well as managing service partners and coordination of repairs and improvement work with associated administration.

Example of tasks:

* Greeting clients and guests
* Actioning email and phone queries
* Administrative tasks
* Customer contact and reporting
* Mail distribution
* Meetings and events
* Assist the Office Manager
* Correct or resolve issues or problems in existing system and processes.


Your background and personal profile:

* Excellent knowledge of English and Swedish in speech and writing, this is communicating languages (requirement)
* Experienced user of Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint) and general computer literacy
* Excellent communication and service skills; constantly focusing on internal and external customer needs and working to exceed their expectations.
* Committed and proactive; Identifying improvement areas and prioritizing daily workload.
* Organised with great administration and coordination skills.


We offer you an exciting opportunity in a large global organisation with great development opportunities. You will be covered by our occupational pension, our wellness benefits and our Benify portal etc. The job is a full time fixed time - July 2024 - July 2025 - position, working hours Monday to Friday office hours. Starting as soon as possible and according to the agreement.

The recruitment is ongoing, and the position can be appointed before deadline, April 30, 2024. Your application must be in English.

If you have any questions regarding the position, please contact Site manager Matthias Heumer on e-mail Note! No application via e-mail, please send your application in our portal

CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 115 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster via våra cirka 530 kontor över hela världen och omsatte år 2022 över 30,8 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsförvaltning, teknisk fastighetsdrift, projektledning, rådgivning samt energieffektivisering

Ansök nu

Erfaren EL- Drifttekniker till CBRE

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Mar 25
Vill du arbeta i ett internationellt företag med stora utvecklingsmöjligheter? Trivs du med att arbeta i en kritisk och högteknologisk miljö där din kompetens och noggrannhet kommer att spela en avgörande roll? Har du hög teknisk kompetens och är allmänt bred inom området el- driftteknik och är en lagspelare så kan detta vara jobbet för dig!

Vi söker en driven el- drifttekniker med kompetens inom avancerad fastighetsdrift och elanläggningar. Som meriterande ser vi gärna att du har goda erfarenheter inom UPS, reservkraft, el och energimätning. Du kommer att arbeta tillsammans med vårt team hos vår kund i Kista/Stockholm.

Du har tillsammans med det övriga teamet ansvaret för att säkerställa att kundens fastighetstekniska system är i gott skick med fokus på drift och underhåll.

Vi är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också vill leva efter dessa.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Utföra daglig tillsyn och kvalitetssäkring samt service och underhåll på tekniska system och utrustning.
* Arbeta och rapportera i vårt interna system för planerat underhåll.
* Driva åtgärder och förändringar i utrustning i vår kunds fastigheter och anläggningar.
* Utföra åtgärder samt dokumentera i enlighet med uppsatta rutiner.
* Vara en representant för CBRE gentemot kund samt ansvara för leverantörskontakter.
* Säkerställa att arbetet uppfyller alla myndighetskrav, lokala krav, kvalitetsnormer, hållbarhet och energieffektivitet.
* Säkerställa att underleverantörers samt egna arbetsuppgifter utförs enligt framtagna processer och rutiner i enlighet med CBRE:s miljö-, hälso- och säkerhetspolicy.
* Beredskap ingår i rollen


Vi söker dig som har:

* God erfarenhet inom el. Önskvärd el-behörighet eller likvärdigt.
* Vi söker dig som är driven och proaktiv.
* Erfarenhet av arbete med teknisk drift eller anläggning och god fastighetsteknisk kompetens.
* Erfarenhet av olika styrsystem och implementering av energibesparande åtgärder.
* Vana att arbeta både självständigt samt i grupp med ex. kollegor eller underentreprenörer.
* Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
* Goda datorkunskaper och gärna erfarenhet av underhållssystem.
* Ett rent belastningsregister är ett krav för anställning.


Rollen är på heltid och med start efter överenskommelse.I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker efter dig som har ett stort kundfokus, som är social och noggrann i ditt arbete. Du är handlingskraftig, en initiativtagare och van att självständigt ansvara för och lösa uppkomna problem. Framförallt värdesätter du att få arbeta tillsammans med engagerade och proaktiva kollegor. Du känner stolthet i ditt yrke och tar ansvar för din och teamets leverans.

Vi erbjuder en omväxlande tjänst i en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Vi är stolta över att LinkedIn 2017 utsåg CBRE till ett av världens 20 bolag där talanger helst vill arbeta och att Forbes 2018 valde ut CBRE till en av de bästa arbetsgivarna för kvinnor. CBRE har också blivit rankad #1 inom Real Estate i Fortune Magazines World's Most Admired Companies för 2019, vilket vi är mycket glada över. Vi tror att vårt medvetna arbete kring vår företagskultur och People Management bidragit till denna utnämning!

Känns denna roll intressant, skicka din ansökan redan idag. Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas snarast.

Kontakt: Daniel Tillfeldt tel. +46737128478 Mehmet Görgülü tel. +46762972676

CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 100 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster via våra cirka 530 kontor över hela världen och omsatte 2022 30 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom facility management, projekt och rådgivning

Ansök nu

Lobby Ambassador till Kungsholmen

Kontorsreceptionist
Läs mer Mar 6
Gillar du att jobba med service och administration och vill ta nästa steg i din karriär? Ta då chansen att arbeta som Lobby Ambassador i ett internationellt företag! Här får du chansen att jobba i en bred roll. Sök tjänsten idag då urval sker löpande!

Vi söker en driven och självgående kollega till vår kund på Kungsholmen som verkar inom fastighetsbranschen. Vi erbjuder ett variationsrikt arbete med stort ansvar och engagerade kollegor. Som Lobby Ambassador är du kundens ansikte utåt och förväntas ha en hög servicemedvetenhet - ett Värdskap utöver det vanliga, både till medarbetare och deras kunder som är på besök. Rollen är på 56%.

CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också vill leva efter dessa.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Välkomna och ta hand om besökare
* Ta hand om post och gods
* Sköta ett mindre café
* Inköp av varor till caféet
* Mejlhantering
* Ansvara för kundens ytor såsom mötes- och konferensutrymmen samt beställa catering
* Diverse administrativa uppgifter för kunden och CBRE, såsom hantering av inköpsorder, fakturor, rapportering och sammanställningar etc.
* Kundkontakt, felanmälan och hantering av arbetsordersystem


Vi söker dig som (har/är):

* God datakunskap och kunskap i Officepaketet är grundläggande.
* Mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
* Behärskar engelska i tal och skrift
* Ansvarstagande, har en god organisationsförmåga, tar gärna egna initiativ och är bra på att slutföra arbetsuppgifter
* Bra på att prioritera och arbeta lösningsorienterat
* Kunna driva kundens events och aktiviteter på egen hand med professionellt/lyckat resultat
* En positiv attityd, tycker om att ge service och har en hög integritet


Vi erbjuder en omväxlande tjänst i en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Under 2023 har vi på CBRE, stolt lyckats placera oss på plats 135 på FORTUNE 500-listan och behållit vår position som FORTUNE:s mest beundrade fastighetsbolag under de senaste fem åren. Dessutom uppmärksammades vi av Forbes 2022 för vårt engagemang för mångfald och jämställdhet på arbetsplatsen, och rankades som det fjärde mest hållbara företaget av BARRON'S, medan Bloomberg lyfte fram oss i sitt jämställdhetsindex fjärde året i rad.

Tjänsten är på 56% och tillsvidare med placering i Stockholm Kungsholmen, där vår kund har sin fastighet. Start efter överenskommelse, senast 1/4.

Känns denna roll intressant, ansöka redan idag. Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Olivia Fernström

CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 115 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster via våra cirka 530 kontor över hela världen och omsatte år 2022 över 30,8 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsförvaltning, teknisk fastighetsdrift, projektledning, rådgivning samt energieffektivisering

Ansök nu

Workplace Coordinator

Kontorsreceptionist
Läs mer Feb 27
Har du bakgrund inom service och administration och vill ta nästa steg i din karriär? Ta då chansen att arbeta som Workplace Coordinator i ett internationellt företag! Här får du chansen att jobba i en bred roll. Sök tjänsten idag då urval sker löpande!

KORT OM TJÄNSTEN/EN TYPISK DAG PÅ JOBBET
Vi söker en driven och självgående kollega till vår kund i centrala Stockholm som verkar inom sociala medier branschen. Arbetstiderna är 08.00-17.00 måndag-fredag.

Vi erbjuder ett variationsrikt arbete med stort ansvar och engagerade kollegor. Som Workplace Coordinator är du kundens ansikte utåt och förväntas ha en hög servicemedvetenhet - ett Värdskap utöver det vanliga, både till medarbetare och deras kunder som är på besök.

CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också vill leva efter dessa.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Välkomna och ta om hand besökare
* Ge en exceptionell upplevelse till medarbetarna på plats
* Ansvara för kund ytor såsom mötes- och konferensutrymmen samt beställa catering
* Diverse administrativa uppgifter för kunden och CBRE, såsom hantering av inköpsorder, offerter, fakturor, rapportering sammanställningar etc.
* Hantera tickets i kundens ticket system
* Sköta post och bud
* Administrera accesskort för besökare och personal
* Ansvara för kundens interna kommunikation
* Event planering
* Upprätthåll arbetsplatsens etikett och bibehåll ett exceptionellt utseende på kontoret
* Omvärldsbevakning av såväl kundens bransch som för FM-branschen
* Kundkontakt och felanmälan, hantering av arbetsordersystem och arbetstillstånd samt uppföljning med tekniker/leverantörer
* Assistera med inspektioner i fastigheten, och sammanställa rapporter gällande vår leverans


Workplace Coordinatorns ansvar:

* Ägarskap över kontorsgolv och omgivande områden för att upprätthålla golvetiketter, inklusive tydlig skrivbordspolicy och säkerställa att en hög arbetsplatsupplevelse uppfylls varje dag
* Utveckla och upprätthålla utmärkt kommunikation med kollegor och kunder
* Samarbeta med hyresvärden för att säkerställa att problem proaktivt rapporteras och åtgärdas i linje med rutiner
* Ansvarar för att inventera material i kopieringsrum och lagringsutrymmen
* Rapportera hälso- och säkerhetsobservationer
* Komplettera veckovisa/månatliga kontorskontroller
* Hjälpa kunden med dagliga förfrågningar och svara på dem på en snabbt och professionellt sätt

Vi söker dig som (har/är):

* Klarar av att arbeta på egen hand
* Har en hög arbetsmoral
* God datakunskap och kunskap i Officepaketet är grundläggande.
* Mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
* Behärskar samt van vid att arbeta med business engelska i tal och skrift
* Ansvarstagande, har en god organisationsförmåga, tar gärna egna initiativ och är bra på att slutföra arbetsuppgifter
* Bra på att prioritera och arbeta lösningsorienterat
* Gillar att arbeta i en miljö med högt tempo
* Kunna driva kundens events och aktiviteter på egen hand med professionellt/lyckat resultat
* En positiv attityd, tycker om att ge service och har en hög integritet


Vi erbjuder en omväxlande tjänst i en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Under 2023 har vi på CBRE, stolt lyckats placera oss på plats 135 på FORTUNE 500-listan och behållit vår position som FORTUNE:s mest beundrade fastighetsbolag under de senaste fem åren. Dessutom uppmärksammades vi av Forbes 2022 för vårt engagemang för mångfald och jämställdhet på arbetsplatsen, och rankades som det fjärde mest hållbara företaget av BARRON'S, medan Bloomberg lyfte fram oss i sitt jämställdhetsindex fjärde året i rad.

Känner du igen dig i ovan beskrivning? Då är du varmt välkommen med din ansökan och ditt bifogade CV på engelska. Tjänsten är en heltidsanställning. Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, 2024-03-15. Känns denna roll intressant, ansöka redan idag.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Olivia Fernström

CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 115 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster via våra cirka 530 kontor över hela världen och omsatte år 2022 över 30,8 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsförvaltning, teknisk fastighetsdrift, projektledning, rådgivning samt energieffektivisering

Ansök nu

Drifttekniker/Fastighetstekniker till Kungsholmen

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Feb 26
Vill du arbeta på ett internationellt företag i en roll med goda utvecklingsmöjligheter? Är du strukturerad, kommunikativ och trivs i en roll där du är spindeln i nätet? Då kan detta vara tjänsten för dig! Sök redan idag då urvalet sker löpande.

CBRE´s uppdrag är att leverera service och underhåll av fastigheter och utveckla de fastighetsrelaterade tjänsterna, allt för att säkerställa att vår kund och dess medarbetare har en väl fungerande arbetsplats. Genom att arbeta med ständiga förbättringar, utvecklar vi metoder och processer för att alltid leverera med hög kvalitet. Som drifttekniker är din viktigaste uppgift att supportera och utveckla vår leverans tillsammans med ett engagerat team.

CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också känner igen dig i dessa och vill leva efter dem.

Tjänsten innebär bland annat att:

* Samarbeta med vår tekniska förvaltare
* Ansvara, för och själv kunna utföra de flesta tekniska arbeten såsom förebyggande-, felavhjälpande- samt planerat underhåll
* Lämna förslag på förbättringar, förändringar, energibesparande åtgärder m.m.
* Sköta kontakt och återkoppling till beställare
* Samarbeta med övrig driftpersonal och specialister

Du har:

* Minst 5 års erfarenhet av teknisk fastighetsdrift
* Utbildning inom fastighet eller motsvarande kompetens förvärvad genom flerårig erfarenhet
* Erfarenhet av självständigt arbete i olika typer av fastigheter

För att lyckas i rollen ska du ha energi, driv och engagemang. Du är du proaktiv och lösningsorienterad. Du är prestigelös, har en positiv inställning och trivs med att arbeta i en organisation där du har många kontaktytor, varför ditt sätt att knyta kontakter är viktigt. Vi värdesätter att du har stort kundfokus, är ansvarstagande och pålitlig. Du stimuleras av en miljö som utmärks av stort engagemang och där förmågan att hantera snabba förändringar är av stor betydelse.

Vi erbjuder en omväxlande tjänst i en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Vi erbjuder dig en spännande möjlighet i en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer att omfattas av vår tjänstepension, våra friskvårdsförmåner och vår Benify-portal mm. Tjänsten är på heltid med placering på Kungsholmen i Stockholm.

Känner du igen dig i ovan beskrivning? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Vi arbetar löpande med vårt urval

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Göran Fredriksson 076-145 90 62.

CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 115 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster via våra cirka 530 kontor över hela världen och omsatte år 2022 över 30,8 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsförvaltning, teknisk fastighetsdrift, projektledning, rådgivning samt energi

Ansök nu

Workplace host - kundvärd

Kontorsreceptionist
Läs mer Feb 21
Söker du en möjlighet att kombinera ditt intresse för service och samtidigt som du tar ett steg framåt i din karriär? Nu har du chansen att bli en del av ett internationellt företag i rollen som Workplace host (kundvärd)! Tveka inte - ansök redan idag då urvalet pågår löpande!

Vi söker en driven och självgående kollega med erfarenhet att arbeta med en hög servicenivå till vår kund i Kista i Stockholm som verkar inom informations- och kommunikationsbranschen.
Vi erbjuder ett variationsrikt arbete med engagerade kollegor. Som kundvärd är du ansiktet utåt för vårt företag och förväntas leverera en exceptionell nivå av service - ett värdskap som går utöver det vanliga, både gentemot våra kunder och deras besökande kunder.

CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service and Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Allmän genomgång av lokaler/byggnaden och konferensrum samt påfyllning av frukt
* Leverera eller dela ut paket och post samt hantering av track and trace system
* Förebyggande arbete genom rundor och delegerade arbetsorder.
* Hantera arbetsorder i felrapporteringssystem- Arbetsorder kan bestå av bland annat lås, skåp, möbelunderhåll, VVS-stopp, skyltning etcetera.
* Iordningställande av konferensrum och allmänna arbetsplatsytor så som skrivarrum, arbetsplatser m.m
* Mail- och telefonkorrespondens med kunder


Vi söker dig som (har/är):

* Har en hög servicenivå och tror på att erbjuda en kundupplevelse utöver det vanliga
* Har en utåtriktad och positiv attityd, brinner för att ge service och värderar integritet högt
* God datakunskap och kunskap i Officepaketet är grundläggande
* Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
* Ansvarstagande, har en god organisationsförmåga, tar gärna egna initiativ och är bra på att slutföra arbetsuppgifter
* Är självgående och drivs av att leverera utmärkt bemötande
* Bra på att prioritera och arbeta lösningsorienterat
* Har tidigare erfarenhet av att arbeta i liknande roll


Vi erbjuder en omväxlande tjänst i en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Vi erbjuder dig en spännande möjlighet i en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer att omfattas av vår tjänstepension, våra friskvårdsförmåner och vår Benify-portal mm.

Tjänsten är på 100% och tillsvidare med placering i Kista utanför Stockholm hos vår kund.
Start: omgående

Känns denna roll intressant, ansöka redan idag! Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Caroline Bjurman Brown tel +46 (0)76-215 79 47 eller team lead Malin Bölja tel +46+46 (0)70 204 34 84

CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 115 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster via våra cirka 530 kontor över hela världen och omsatte år 2022 över 30,8 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsförvaltning, teknisk fastighetsdrift, projektledning, rådgivning samt energieffektivisering.

Ansök nu