Stockholm: Biträdande jurist inom arbetsrätt till Baker McKenzie

Hitta ansökningsinfo om jobbet Biträdande jurist inom arbetsrätt till Baker McKenzie i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-08 // Varaktighet: Heltid

Baker McKenzie är en internationellt topprankad advokatbyrå och en av världens ledande inom affärsjuridik. Hos oss får du möjlighet att utvecklas som jurist på en arbetsplats med starkt fokus på den enskilda medarbetaren. Hela vår kultur bygger på att alla ska utvecklas till sin fulla potential.

 

Har du några års relevant arbetslivserfarenhet och är intresserad av att arbeta på en välrenommerad byrå med arbetsrätt, både på lokal och internationell nivå? Då är detta rollen för dig!

Arbetsbeskrivning

Som biträdande jurist i vår arbetsrättsgrupp kommer du att arbeta i en dedikerad och framstående grupp, både i team och självständigt gentemot klient. Du kommer bland annat utforma anställningsavtal och annan arbetsrättslig dokumentation samt bistå klienter med rådgivning i frågor om anställning och avslutande av anställning. I rollen ingår även att biträda klienter i förhandlingar med fackförbund och att arbeta med dataskyddsfrågor från ett HR-perspektiv. Du kommer också arbeta med frågor inom diskriminering, arbetsmiljö- och företagshemligheter. Du samarbetar med kollegor såväl på Stockholmskontoret som kollegor i Europa och övriga världen. Då Baker McKenzie är en ledande aktör inom företagstransaktioner och kapitalmarknad kommer du också hantera arbetsrättsliga frågor kopplade till företagsförvärv, börsintroduktioner, verksamhetsövergångar och omstruktureringar.

Vem är du?

Vi söker dig som efter avslutad juristexamen har arbetat i ca 2–3 år på affärsjuridisk advokatbyrå. Alternativt är du tingsmeriterad och har något års erfarenhet av att arbeta på advokatbyrå. Tidigare erfarenhet av att jobba med arbetsrätt är meriterande men inget krav, det viktigaste är att du har ett stort intresse för området och att du vill lära dig mer!

Det är fördelaktigt om du har studerat eller arbetat utomlands. Som person är du lyhörd och driven. Du är trygg i dig själv och du har en hög ambitionsnivå. Du tycker om att arbeta i team och har förmågan att se och förstå de kommersiella aspekterna. På grund av vår internationella prägel behöver du kunna arbeta obehindrat på både svenska och engelska.

Du erbjuds:

Du får möjlighet att komma till en internationell organisation där verksamheten är fokuserad till respektive Practice Group oavsett land eller kontor. Genom vårt utvecklingsprogram The Bakery coachar vi dig steg för steg till spetskompetens både på svenska och engelska - vi fokuserar på din personliga utveckling och ditt ledarskap oavsett var i karriären du befinner dig. Hos oss är jämställdhet och mångfald självklarheter och vi värnar vår företagskultur som bygger på vänskap, teamarbete och förtroende. Du kommer till en social arbetsplats med många gemensamma aktiviteter såsom lunchlöpning, fotbollsturneringar utomlands och AW:n på Stockholmskontoret.

Ansökan

Välkommen med din ansökan, inkluderande CV, betyg och eventuella intyg m.m., så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Baker McKenzie med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Caroline Lönnbark på telefonnummer 076 00 26 921 alternativt caroline.lonnbark@jurek.se.

Om verksamheten

Vi är ett sammansvetsat team på 125 personer i Stockholm med den internationella byråns alla fördelar. Vi sitter i trevliga lokaler centralt på Vasagatan 7 och erbjuder dig en stimulerande, inkluderande och trevlig arbetsmiljö. Tillsammans arbetar vi över rättsområden och landsgränser för att bistå våra klienter på bästa sätt. Baker McKenzie grundades i Chicago 1949 och idag är vi fler än 13 000 medarbetare på 74 kontor i 45 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 och verksamheten är klimatneutral sedan 2020 (egen granskning).

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Biträdande jurist

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Biträdande jurist.

Redaktör och skribent till juridiska informationstjänster

Läs mer Apr 17
Är du jurist och gillar att skriva? Då skulle du trivas i rollen som redaktör hos oss! Vi rekryterar nu redaktörer till våra juridiska informationstjänster. En av redaktörstjänsterna är en tillsvidareanställning där du arbetar mest med säkerhetsjuridik och moms. Vi arbetar också med bland annat socialrätt, arbetsrätt, skoljuridik, migrationsrätt och offentlig upphandling och på ett eller flera av dessa områden kan vi behöva viss förstärkning.
Om tjänsten
Du ingår i ett team med redaktörer och är ansvarig ämnesredaktör för juridiska informations- och nyhetstjänster riktade till praktiserande jurister och andra som behöver juridisk information och juridiskt stöd i sitt arbete. Du väljer ut, analyserar, förklarar, sammanfattar och publicerar information på webben och i nyhetsbrev. Du har också löpande kontakter med ett antal externa experter inom ditt område. I det dagliga arbetet ingår omvärldsbevakning, domshantering, referatskrivning och korrekturläsning.
Vi söker dig som
Har juristexamen och vill utvecklas som jurist inom några specifika områden.
Är en skicklig skribent och kan analysera och hantera stora mängder juridisk information.
Kan snabbt sätta sig in i komplexa juridiska frågeställningar.
Vill arbeta behovsdrivet med kunden i fokus.

Det här är vi
JP Infonet är ett svenskägt informations- och kunskapsföretag med kontor i Gamla stan i Stockholm, Karlstad och Helsingborg. Tillsammans är vi cirka 100 anställda, varav ungefär hälften är jurister.
Vi erbjuder digitala informationstjänster, utbildning, rådgivning och stöd till dem som behöver juridiken i sitt arbete. Våra tjänster har i över tjugo år varit ett värdefullt stöd för bland annat myndigheter, kommuner, domstolar och företag. Vi ligger i framkant inom den tekniska utvecklingen och när det kommer till att informera om juridiken med omvärldsbevakning, analyser, lagkommentarer och mycket mer.

Ansök nu

Biträdande jurist till Lebenberg Advokatbyrå

Läs mer Mar 26
Lebenberg Advokatbyrå har funnits sedan 80-talet och är inriktad på svensk och internationell familjerätt. Lebenberg Advokatbyrå har idag elva anställda, varav nio är jurister och tre ingår i den administrativa funktionen. Verksamheten bedrivs på Grev Turegatan 44 i centrala Stockholm.

Arbetsbeskrivning

Lebenberg Advokatbyrå är en fullservice nischbyrå inom den svenska och internationella familjerätten. Vi söker nu en biträdande jurist som vill bli en del av vårt kompetenta och engagerade team. Dina arbetsuppgifter är främst uppdrag inom arvsrätt och ekonomisk familjerätt, vilket även inkluderar internationella ärenden.

Du kommer till exempel att få arbeta medbodelningar, boutredningar, partsombud vid domstolstvister rörande till exempel klander av testamenten och uppdrag som boutredningsman och bodelningsförrättare.

Vem är du?

Du har juristexamen och har två års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete från annan advokatbyrå eller så har du nyligen avslutat din notarietjänstgöring. Du har ett genuint intresse av relevanta rättsområden.

Som person är du förtroendeingivande och har lätt för att samarbeta med klienter och medarbetare. Du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt men uppskattar också att vara en del av ett större team. Vidare är du initiativtagande, positiv och prestigelös i samarbetet med kollegor och klienter. Du är ambitiös, resultat- och affärsfokuserad.

För att lyckas i rollen har du även mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt och goda betyg och referenser

Vad vi erbjuder

Lebenberg Advokatbyrås ledord är specialistkompetens, samarbete, och professionalitet.

Professionalismen på byrån är hög och vi ställer höga krav på alla anställda såväl vad gäller kunskap, engagemang som lojalitet och pålitlighet. Samtidigt vill vi erbjuda alla anställda, långsiktighet, solidaritet och en utveckling inom arbetslivet inklusive balans med livet i övrigt.

I denna rekrytering samarbetar Lebenberg Advokatbyrå med Jurek Law. Vi intervjuar löpande, så sök gärna tjänsten snarast. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ulriikka Järnefelt, telefon 0766 33 14 40.

Ansök nu

Jurist med intresse för konkurrensbegränsande offentlig säljverksamhet

Läs mer Apr 11
Vill du jobba med frågor som berör alla medborgare? Är du intresserad av konkurrensfrågor i skärningspunkten mellan offentlig och privat sektor? Vill du utvecklas i en stimulerande och trevlig arbetsmiljö och arbeta med omväxlande och komplexa frågor? Då är Konkurrensverket någonting för dig.

Vi söker en erfaren jurist som har god kunskap om konkurrensrätt och vill arbeta med frågor som rör konkurrensbegränsande offentlig säljverksamhet. Du kommer att vara placerad på enheten för konkurrenstillsyn 4, som är en av våra fyra tillsynsenheter. Konkurrensverkets tillsynsenheter ansvarar för att spåra upp och ingripa mot misstänkta överträdelser av konkurrensreglerna. Enheterna ansvarar även för prövningar av företagskoncentrationer. Därutöver är alla enheterna delaktiga i Konkurrensverkets bredare konkurrensfrämjande uppdrag, bland annat genom att genomföra marknads- och sektorsundersökningar, göra informationsinsatser och delta i myndighetens internationella samarbeten och policyarbete.

Om enheten
På enheten för konkurrenstillsyn 4 finns det ett strategiskt ansvar för frågor om missbruk av dominerande ställning, konkurrensbegränsande offentlig säljverksamhet (KOS) och lagen om insyn i vissa finansiella förbindelser. På enheten arbetar ett femtontal kollegor, där alla är jurister eller ekonomer. Det mesta av arbetet bedrivs i projektform.  

Dina arbetsuppgifter
I rollen som erfaren jurist kommer du bland annat att arbeta med tillsynen av offentliga aktörer. Du arbetar proaktivt med frågor som rör det offentliga och konkurrens, exempelvis genom utvecklingsprojekt, kunskapsförvaltning, internationellt samarbete och extern kommunikation. Du arbetar också som projektmedarbetare och projektledare för tillsynsutredningar inom enhetens alla tillsynsområden. Som projektledare för du en kontinuerlig dialog med projektägare och projektgruppen och ansvarar för utredningarnas genomförande och resultat. På KOS-området är du också med och bidrar till att planera enhetens verksamhet i policyfrågor, utvecklingsarbete, enhetsöverskridande samverkan, kunskapsförvaltning och internationellt samarbete.

- Du leder eller medverkar i konkurrensrättsliga utredningar och bidrar till att Konkurrensverket har en aktiv och väl fungerande konkurrenstillsyn.
- Du genomför konkurrensrättsliga, EU-rättsliga och förvaltningsrättsliga analyser.
- Du deltar aktivt i Konkurrensverkets tillsyn av konkurrensbegränsande offentlig säljverksamhet (KOS).
- I tillsynen av KOS kan du även komma att arbeta med kommunalrättsliga analyser.
- Du arbetar processförberedande genom att säkerställa hög kvalitet i bevisinsamling och bevisvärdering.
- Du driver arbetet med att utforma förslag till beslut och föredra ärenden för beslut.
- Du kan komma att ingå i processteam för att förbereda mål i domstol.
- Du bidrar i arbetet med effektivisering av våra arbetsmetoder.
- Du deltar i Konkurrensverkets internationella samarbeten.
- Du tillämpar förvaltningsrättsliga regler, hanterar allmänna handlingar och gör bedömningar i sekretessfrågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

- akademisk examen i juridik.
- flerårig yrkeserfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete inom konkurrensrätt från exempelvis advokatbyrå, EU-kommissionen, konkurrensmyndighet eller domstol.
- förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska.

Som person är du resultatorienterad, drivande, analytisk och kan hantera komplexa rättsliga frågeställningar. Du har hög arbetskapacitet, är strukturerad, ansvarstagande och har en god förmåga att prioritera. Du har hög integritet, är lyhörd och har lätt för att samarbeta med andra. Du har förståelse för vikten av rättssäkerhet och opartiskhet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda andra i deras arbete, t.ex. som projektledare. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom området konkurrensbegränsande offentlig säljverksamhet, och om du har erfarenhet av processer i domstol, särskilt då mål som rör konkurrensrätt.
Det är vidare meriterade om du har arbetat med kommunalrättsliga analyser såsom laglighetsprövningar i domstol, på rättsenhet och/eller näringsenhet på kommun eller region.

Jobba hos Konkurrensverket
Konkurrensverket är en kunskapsintensiv och spännande arbetsplats med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi arbetar i trevliga lokaler vid Skanstull i Stockholm. Hos oss får du flexibla arbetstider och möjlighet att teckna en individuell överenskommelse om distansarbete två dagar i veckan. Du har generösa semestervillkor, 28-35 dagar per år beroende på ålder och goda möjligheter till individuellt anpassad utbildning. Vi erbjuder även ett generöst friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimme i veckan. Läs mer om Konkurrensverket och vad vi erbjuder på vår webbplats: https://www.konkurrensverket.se/om-oss/jobba-hos-oss/

Ansökan
Låter det här som en tjänst som passar dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan senast den 24 april 2024. Din ansökan behöver innehålla CV, personligt brev samt examensbevis. Arbetsprov och/eller tester kan förekomma under rekryteringsprocessen. Du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem Varbi.

Information och kontakt
Anställningen avser tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Konkurrensverket tillämpar individuell lönesättning samt i normalfallet sex månaders provanställning. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till enhetschefen för konkurrenstillsyn 4, Pia Ödqvist eller HR-partner Anna Bornäs. Fackliga företrädare är Johan Dorf (Saco) och Åsa Lövström (ST). Samtliga nås på 08-700 16 00.

Inför rekryteringsarbetet har Konkurrensverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Ström växer och söker jurister

Läs mer Mar 25
Ström är Nordens enda renodlade advokatbyrå inom underhållningsjuridik. Vi fortsätter att expandera i Stockholm och söker nu både en senior och en junior biträdande jurist!

Ström bildades 2018 av jurister med lång erfarenhet från att biträda media och underhållningsbranschen i Sverige och internationellt. Vi har snabbt vuxit till 16 jurister och är nu den största renodlade byrån för underhållningsjuridik i Norden.

Ström arbetar uteslutande med klienter inom media- och underhållning. Vi är specialister på att hantera våra klienters immateriella rättigheter och kommersiella avtal. Vi har även ett växande transaktionsteam som biträder vid transaktioner inom dessa sektorer, exempelvis vid finansiering av filmproduktioner och liveunderhållning samt vid överlåtelse av musikrättigheter.

Vi växer och söker nu två biträdande jurister, en senior och en junior.

Senior biträdande jurist (M&A)

Här söker vi dig som vill komma till oss och stärka upp vårt transaktionsteam. Det finns ett stort intresse för musik som tillgångsslag och allt fler artister, låtskrivare och andra rättighetshavare överväger möjligheten att handla med sina rättighetskataloger. Vi söker dig som vill bli en ledande expert på det här området och som vill vara med och driva några av världens mest prestigefyllda rättighetsförvärv inom musikbranschen.
Du kommer främst att arbeta med transaktioner och bolagsfrågor inom media- och underhållningsbranschen. Du kommer också få arbeta med branschspecifika kommersiella avtal av central betydelse i transaktionerna.

Vi letar efter dig som har arbetat 5 – 7 år med privat M&A och bolagsrätt. Du är en erfaren projektledare och van att skriva och förhandla transaktionsrelaterade avtal. Du har även erfarenhet av att handleda yngre jurister och du arbetar obehindrat på både svenska och engelska.

Junior biträdande jurist

Här söker vi dig som vill arbeta brett inom underhållningsjuridiken och över hela den palett av juridik och spännande klienter som Ström jobbar med. Vi tror att du är i början av din karriär, du får gärna ha ett eller två års erfarenhet av att ha arbetat som biträdande jurist på advokatbyrå. Har du arbetat med immaterialrätt, särskilt upphovsrätt, och kommersiella avtal är det särskilt meriterande.

För båda rollerna söker vi dig som har ett stort intresse för media- och underhållningsbranschen och vill fortsätta utvecklas som en duktig jurist inom detta område. Hos oss får du förutsättningarna och vi ser fram emot att fortsätta växa tillsammans med dig!

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Ström med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Woodcock på telefonnummer 0733-10 95 85 alternativt helena.woodcock@jurek.se.

Varmt välkommen med din ansökan via www.jurek.se

About us

We are a legal advisors firm built on world-class expertise. Our lawyers have advised and evolved the successful Swedish creative industry for more than 30 years. We´ve never made it to the Billboard Hot 100 or sold out Madison Square Garden, but we stand behind those who do. Today and tomorrow. By supporting them with intellectual property law, commercial negotiations, corporate transactions and protection of rights we enable their creations to grow. Simply put — we exist to accelerate and protect your passion.

We offer industry-specific legal advice tailored for the media and entertainment industry. Whether you are a creator, right-holder, investor or other commercial stakeholder, we help you develop, exploit and protect your business and intellectual property. We support you in negotiations, transactions and in disputes in all your projects, through all stages of your career. 

For more information, please visit https://stroem.com/

Ansök nu

En av Sveriges ledande brottmålsbyråer söker BITRÄDANDE JURIST

Läs mer Mar 20
Stahre Persson Advokatbyrå är specialister på brottmål och är en av Sveriges mest välanlitade byråer på området. En av våra biträdande jurister blev nyligen advokat varför verksamheten behöver förstärkas.
Vi söker en skicklig jurist med ett starkt intresse för brottmål. Ambitionen ska vara att vilja bli en framgångsrik försvarsadvokat.
Vi lär Dig hantverket och Du får löpande handledning och vägledning på Din väg till målet. Under tiden hjälper Du byråns advokater samt egna klienter bl.a. som målsägandebiträde och ombud.
Vi erbjuder en prestigelös arbetsplats med mycket god stämning där vi stöttar varandra i motgångar och gläds åt varandras framgångar.
Kontoret, som är nyrenoverat och håller hög standard, är centralt placerat på Kungsholmen nära allmänna kommunikationsmedel.
Vi ställer höga krav på noggrannhet. Det är en fördel att vara nyfiken, utåtriktad och ha ett intresse för att engagera sig i andra människors livsöden. Du bör ha god förmåga till analytiskt och kritiskt tänkande och inte vara rädd för att ifrågasätta auktoriteter. Erfarenhet från annan brottmålsbyrå eller tingsmeritering ser vi positivt på men är inget krav.
Är Du den vi söker? Skicka ett personligt brev där det framförallt ska framgå varför Du vill arbeta hos just oss och vad som gör att just Du skulle vara lämplig för jobbet (det behöver inte vara långt), CV, betyg och ev. tjänstgöringsbetyg till lindvall@stahrepersson.se snarast möjligt dock absolut senast den 22 april 2023. Tillträde någon gång under 2024. Vi är i viss mån flexibla då det mest centrala för oss är att hitta rätt kandidat. Intervjuer kan komma att ske löpande.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Jurek Rekrytering & Bemanning AB .

Byråchef till Avanta Ekonomi

Bokförare
Läs mer Apr 4
Är du en erfaren ekonom med ledarskaps- och byråerfarenhet som vill ta nästa steg i karriären? Slår ditt hjärta extra för ledarskap, affärer och tillväxtbolag? Då finns här en unik chans att bli kontorsansvarig på Avantas Stockholmskontor på söder.

Arbetsuppgifter

Som kontorschef på Avanta Ekonomi kommer ditt fokus främst att ligga på personalfrågor och att stötta dina medarbetare med din seniora kompetens men rollen innebär även att själv vara konsult mot kunder. Du kommer primärt att arbeta med mer seniora arbetsuppgifter men det kan även förekomma redovisning vid behov.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:

• Arbetsplanering - löpande och långsiktig
• Arbete mot kund - i första hand med mer seniora arbetsuppgifter
• Stötta medarbetare vid behov
• Utveckla rutiner och arbetssätt på kontoret
• Coacha personalen att uppnå uppsatta mål
• Medarbetarsamtal
• On- och offboarding av medarbetare
• Behjälplig vid kundintag och kundvård

Vem är du?

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att jobba på redovisningsbyrå och du bör ha god kännedom om boksluts- och årsredovisningsfrågor och känna dig trygg i chefsrollen samt den rådgivande rollen mot kund. Vidare vill du vara delaktig och drivande i Avantas tillväxtresa och ditt hjärta slår extra för ledarskap, affärer och tillväxtbolag.
Hur väl du lyckas och trivs i denna roll beror på mycket mer än enbart din tidigare arbetslivserfarenhet. Stor vikt kommer därför att läggas vid dina personliga egenskaper där påvisad förmåga att leda och ta ansvar för den egna och andras prestation är något som stämmer in på dig. Du uppskattar relationen mellan dig som chef och dina medarbetare och drivs av att se dina medarbetare växa i sin kompetens och arbeta mot uppsatta mål.

Vi erbjuder

På Avanta Ekonomi ges du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull och självständig roll i ett bolag med familjär kultur. Det finns även möjlighet till delägarskap om båda parter anser det lämpligt.

I den här processen samarbetar Avanta Ekonomi med Jurek Finance och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cathrine Andersson på cathrine.andersson@jurek.se.
Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se

Om Avanta Ekonomi

Avantas filosofi är att hjälpa varje kund nå de specifika mål de har med sin verksamhet. Det gör vi genom att tillhandahålla ekonomitjänster inom redovisning, revision, rådgivning och juridik; som möjliggör för kunden att kunna fokusera på dess huvudsakliga verksamhet. Genom en kombination av kompetenta medarbetare och välutvecklade programvaror är vår filosofi att erbjuda förstklassig kvalitet till ett konkurrenskraftigt pris.

På Avanta ligger vår passion i vår vision om att skapa branschens bästa organisation och arbetsplats utifrån ett medarbetarcentrerat fokus. Vi strävar kontinuerligt mot att ligga i branschens framkant inom arbetsflöden och teknologisk utveckling. Därigenom inspirerar vi våra kunder till samma utveckling.

www.avanta.se

Ansök nu

HR business partner, Delaval

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Maj 31
Vill du arbeta i ett globalt företag där du kan bidra till en mer hållbar livsmedelsproduktion? Är du intresserad av att vara en del av ett HR-team som ger förstklassigt stöd till chefer, så att de kan fokusera på kärnverksamheten? Då kan du vara den HR Business Partner som vi nu söker till DeLaval!

I rollen som HR Business Partner kommer du att vara en del av ett engagerat HR-team som stöttar DeLaval International (vårt globala huvudkontor) och Hamra Farm (vår "visningsgård" med mjölkkor) inom hela HR-området. Teamet består av HR Director (rekryterande chef), två HR Business Partners, en HR-löneadministratör och en HR-administratör.

Om rollen

I rollen som HR Business Partner kommer du att arbeta nära och stötta vår produktion och flera affärsområden med syftet att möjliggöra verksamhetens övergripande strategi och affärsmål. Du kommer att arbeta brett med HR-årets alla processer och relaterade uppgifter såsom rekrytering, rehabilitering, fackliga förhandlingar, arbetsmiljö, ledarskapsutveckling, employer branding, performance management osv. Du kommer även arbeta med löneöversyn, bonusberäkningar etc.

Exempel på arbetsuppgifter

• Stöd och vägledning av chefer genom alla HR-processer
• Performance management processen
• Stöd i rekryteringsprocesser
• Employer branding-aktiviteter
• Stöd och utbildning i HR-processer och HR-verktyg
• Stöd i HR-administrativa uppgifter
• Utveckling och förbättring av rutiner och arbetssätt för att ännu bättre stötta verksamheten

Kvalifikationer och erfarenhet

För att lyckas i den här rollen ser vi att du har:
• Erfarenhet av att stötta chefer i olika HR-relaterade frågor
• Cirka 5 års erfarenhet av brett HR-arbete i en roll som HR Business Partner eller motsvarande i en snabbrörlig och föränderlig miljö
• God kunskap om svensk arbetsrätt och erfarenhet av fackliga förhandlingar
• Erfarenhet av att interagera med chefer på olika nivåer i en global organisation
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt

Personliga egenskaper

Vi ser att du är:
• Ansvarstagande, inkluderande och har en fallenhet för att skapa förtroendefulla relationer till såväl chefer som medarbetare
• Känner dig bekväm med att tala inför större grupper av anställda och chefer
• Nyfiken med ett proaktivt förhållningssätt och en positiv inställning

Att arbeta på DeLaval

Våra kärnvärden Passion, People, Professionals och Partnerships förenar individer över områden och geografier. Framgång handlar om mer än kunskap - den är starkt kopplad till beteenden. På DeLaval styrs vi alla av våra tre beteenden: Set Direction, Make things happen och One DeLaval. Vi erbjuder dig en arbetsplats som ingen annan, där toppmodern teknik går hand i hand med djurvälfärd. DeLaval är en del av Tetra Laval Group tillsammans med Tetra Pak och Sidel.

Dessutom erbjuder vi

• Marknadsbaserad lön med ett individuellt incitamentsprogram baserat på prestation och företagsresultat
• En trygg anställning och förmåner enligt kollektivavtal (tjänstepension, arbetsrelaterad olycksfallsförsäkring, föräldraledighet, arbetstidsförkortning)
• Föräldraledighetsersättning (ca 10 procent av den anställdas månadslön)
• Friskvårdsbidrag på 4 000 SEK per år
• Privat sjukförsäkring
• Flexibla arbetstider och en global policy för distansarbete som gör att anställda kan arbeta hemifrån i samråd med sin chef
• 30 dagars betald semester

Ansökan och övrig information

Tjänsten är placerad i Tumba och sporadiska resor förekommer. I den här rekryteringen samarbetar DeLaval med Jurek HR. Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ann-Sophie Sandberg på telefon 076-002 69 63 eller e-post ann-sophie.sandberg@jurek.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Chef Juridik & Compliance till Samhall

Affärsjurist
Läs mer Aug 23
Sedan vi startade verksamheten för över 40 år sedan har vi bidragit till en arbetsmarknad där alla ses som en tillgång. Det är vi stolta över och idag är vi Sveriges största företag med verksamhet över hela landet – vi finns där behovet finns.
Vi söker nu vår nya Chef Juridik & Compliance!

Arbetsbeskrivning

Som Chef Juridik & Compliance på Samhall är du ansvarig för all juridik och compliance inom bolaget. Rollen är bred och du kommer arbeta såväl strategiskt som operativt. I din roll som chef och ansvarig för avdelningen förväntas du bidra till bolagets framtida utveckling och tillhandahålla såväl strategisk rådgivning som stöd för beslutsfattande. Samtidigt arbetar du mycket affärsnära och med samtliga affärsjuridiska frågor kopplade till företagets verksamhet inom framför allt kommersiell avtalsrätt, IT, ansvars- och försäkringsfrågor samt upphandling. I rollen ingår också att säkerställa relevant compliance såsom bland annat inom konkurrensrätt och dataskydd. Du är också ansvarig för bolagets tvister och managerar i förekommande fall de externa ombuden.

Som chefsjurist har du personalansvar för i dagsläget en jurist. Du rapporterar till CFO, och i din roll agerar du direkt med VD och övriga i företagets ledningsgrupp. Din arbetsplats blir i moderna och attraktiva kontorslokaler på Samhalls huvudkontor i Stockholm. 

Vem är du?

Vi söker dig som efter avslutad svensk juristexamen har arbetat tio år eller mer på affärsjuridisk advokatbyrå och/eller bolag. Du har en bred affärsjuridisk kompetens med stor erfarenhet av att upprätta och förhandla kommersiella avtal. Du har också erfarenhet av att arbeta med regelefterlevnad. Du behöver inte ha haft personalansvar men övrig dokumenterad ledarerfarenhet är ett krav.

Du är en senior jurist, du är van att arbeta självständigt och du trivs med ansvar. Du har ett stort intresse för affären och du trivs som bäst i en roll där du får arbeta både affärsnära och strategiskt. Du har erfarenhet av att göra relevanta riskavvägningar, du är affärsmässig och pragmatisk, samtidigt som du är kommunikativ och lyhörd inför verksamhetens behov. Du är trygg i din person och kompetens och i ditt ledarskap och du skapar därmed förtroende hos dem du möter.

Du erbjuds

Du erbjuds en och central och strategisk viktig roll som Chef Juridik & Compliance på Sveriges största företag med verksamhet över hela landet! Då rollen är ny ges du en unik möjlighet att vara med att forma dess närmare innehåll och sätta ramarna och processerna för juridik- och compliancefunktionen.

Ansökan

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Samhall med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Woodcock på telefonnummer 0733-10 95 85 alternativt helena.woodcock@jurek.se.

Om verksamheten

Vi ägs av staten och vårt huvuduppdrag är att skapa utvecklande jobb åt personer med funktionsnedsättning och på så sätt ge dem en plats på den ordinarie arbetsmarknaden. Målet är att 1500 medarbetare varje år ska lämna oss för andra arbetsgivare. Vi ska lyckas med det genom att skapa riktiga arbetstillfällen som är efterfrågade på marknaden. Vi är övertygade om våra medarbetares förmåga att leverera med hög kvalité inom bland annat städ, omsorg, logistik och tillverkning. Vi omsätter årligen ca nio miljarder kronor – överskottet stannar i företaget och investeras i bland annat utbildning och utveckling av våra medarbetare.

Ansök nu

HR-Generalist till bolag på Södermalm

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Aug 23
Blir du ofta beskriven som en nyfiken och engagerad och är en riktig peoples person? Lockas du av en bred roll inom HR, där du ges möjlighet att jobba självständigt och med varierade arbetsuppgifter och ansvarsområden? Trivs du som bäst i en dynamisk miljö med frihet under ansvar, arbetsglädje och stort fokus på personlig och professionell utveckling? Till vår kund inom finans söker vi nu en HR-generalist för ett långsiktigt uppdrag, kan du vara den vi letar efter?

Om uppdraget

I rollen som HR Generalist kommer du arbeta med samtliga HR-processer och fungera som spindeln i nätet, med kontaktytor både internt och externt. Du kommer vara den primära kontaktpersonen för ärenden som rör personalfrågor, personaladministration, arbetsrätt, kollektivavtal och lönehantering. Du rapporterar till HR Manager, som du också arbetar tätt tillsammans med för att utveckla HR-funktionen.

Mer om dina arbetsuppgifter:

• Kontaktperson gentemot extern löneleverantör
• Administration i- och av HR-system
• Onboarding av nya medarbetare, lönekartläggning, medarbetarundersökning, rehabilitering, rekrytering och employer branding-arbete
• Arbete med kollektivavtal, arbetsrättsliga frågor och fackliga förhandlingar
• Generell support till både chefer och medarbetare

Vem är du?

Vi söker dig som har några års erfarenhet inom området HR, där du arbetat i en bred generalistroll. I botten ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande. Om du sedan tidigare har erfarenhet av att arbeta gentemot extern löneleverantör alternativt med lönerelaterade frågor, ser vi det som ett plus men inte ett krav. Det är också meriterande om du har tidigare erfarenhet av ett eller flera HR-system. Vidare är du flytande i tal och skrift i både svenska och engelska och har du dessutom språkkunskaper i Norska eller Finska så ses det som en extra tillgång.

Som person är du samarbetsinriktad och har förmågan att bygga goda relationer. Du trivs med att ha ansvar samtidigt som du har frihet att agera på eget initiativ. Flexibilitet och förmågan att blomstra i en snabbrörlig och föränderlig miljö är viktigt för dig. Struktur och noggrannhet är naturliga delar av hur du arbetar och du hanterar lätt flera uppgifter samtidigt.

 

Du erbjuds

Du erbjuds ett konsultuppdrag via Jurek HR på heltid med start omgående som förväntas löpa till årsskiftet, med eventuell möjlighet till förlängning. Du kommer att vara stationerad ute hos kund i centrala Södermalm som är en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybrid arbete 2-3 dagar i veckan. Vi hoppas kunna tillsätta uppdraget så snart som möjligt, så vänta inte med din ansökan. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Mikaela Danilovic på mikaela.danilovic@jurek.se.

Ansök nu

System Developer Payment Solutions to Idemia

Systemansvarig
Läs mer Jul 24
Följ med på en spännande resa hos ett unikt tech-företag där du får möjlighet att utvecklas i takt med företaget! Har du ett stort intresse för teknik och systemutveckling i kombination med projektledning och nära samarbeten med såväl kunder som kollegor? Då kan det här vara en spännande möjlighet för dig!

Till IDEMIA i Kista, Stockholm söker vi nu en System Developer Payment Solutions som kommer tillhöra ett härligt och högpresterande team bestående av fyra personer. I rollen som Systemutvecklare ansvarar du bl.a. för kortprofiler samt de tekniska krav som Mastercard, VISA samt övriga betalnätverk ställer för att kunna supporta och konsultera IDEMIA´s kunder inom kortprofilsutveckling. Som Systemutvecklare ansvarar du även för kommunikationen med betalnätverk för tester och godkännande av kortprofiler.

IDEMIA´s erbjudande inom säkra betalningar omfattar kortlösningar, mobila betalningar, access- och lojalitetsprogram. IDEMIA har en intressant resa framför sig, i en snabbt föränderlig miljö kommer du att vara en del av teamet som kommer att driva förändringen inom betalningslösningar. På IDEMIA kan människor utveckla sin expertis och känna en känsla av ägande och bemyndigande, i en global miljö, som en del av ett företag med ambitionen och förmågan att förändra världen. Våra team arbetar nära varandra och samarbetar; att upprätthålla en dialog och utveckla mänskliga kontakter är viktigt för oss. Vi är internationella och vi vet att mångfald är en viktig drivkraft för innovation och prestanda.
Arbetsuppgifter
Som System Developer Payment Solutions arbetar du tillsammans med KAM:ar, Customer Service Specialists, Pre-prod, Global Technical Team, R/D och övriga kollegor i teamet med att supporta IDEMIA´s kunder i alla olika produkter och tjänster inom presales och teknik. Du ansvarar för den teknisk supporten till den kommersiella organisationen och kunder samt för att följa och implementera den tekniska "roadmapen". I rollen som Systemutvecklare förväntas du även följa upp resultatet mot de prognostiserade målsättningarna.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

• Utveckla profiler i CPS (BCC) samt skapa "paket" till FITEC för att utveckla kortprofiler
• Teknisk support till säljare och kunder inom Chipteknik, EMV, Personalisering och CPS
• Baserat på VPA och CPV utveckla kortprofiler skapa "desk top cards" och assistera produktionen med "testkortproduktion" samt intern test av kortprofiler.
• Vara kunnig och kunna tolka systemkrav som Mastercard, VISA har för att kunna konsultera och stödja kunder i utveckling av kortprofiler. Kommunicera med betalnätverk och tillhörande labb för testning och         godkännande av kortprofiler
• Konstant dialog med Pre-prod, KAM, Global Technical Team och R/D för kundlösningar och projekt.

Du kommer ha ett nära samarbete med såväl nuvarande som nya kunder i projekt samt är med i kundmöten tillsammans med övriga kollegor. Detta är en dynamisk roll i ett företag i en mycket föränderlig bransch vilket är varför vi söker dig med hög flexibilitet- och servicegrad. Du rapporterar till Manager LTC.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som System Developer Payment Solutions söker vi dig som med fördel har erfarenhet från en global och internationell organisation, som har förståelse för hela orderflödet, från kundorder till utveckling, produktion/beställning och leverans.

Vi ser även att du har:

• Erfarenhet av utveckling av IT-system med kunskap inom C++ och/eller JAVA
• Erfarenhet av EMV, kortprofiler, personalisering och produktionsteknik
• Kunskap och erfarenhet av kryptografi, nyckelhantering, kort- och systemtester
• Goda kunskaper i MS Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska (skrift och tal)
• Meriterande är om du har eftergymnasial utbildning inom teknik, IT eller liknande

För att trivas i rollen ser vi att du trivs i en global och föränderlig miljö som förändras snabbt för att förbli världsledande. Du har ett stort eget driv, är självgående och har god förmåga att planera samtidigt som du är utåtriktad, kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig. Du har även god förmåga att på ett pedagogiskt sätt förklara svåra tekniska termer på ett enklare språk. En prestigelös teamspelare med stort kundfokus som har lätt för att samarbeta med såväl kollegor som med kunder. Vidare motiveras du av att hantera komplexa ärenden och har ett lösningsorienterat förhållningssätt samtidigt som du är strukturerad.
Du erbjuds
På IDEMIA får du möjligheten att vara med på en spännande resa för ett unikt teknikföretag som levererar banbrytande, framtidssäkrad innovation som når de högsta tekniska standarderna. IDEMIA erbjuder en stimulerande tjänst i en fartfylld och internationell miljö där det finns stora möjligheter att utvecklas inom företaget.

Tjänstens omfattning är heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna är kontorstider med viss möjlighet till flex. Möjlighet till distansarbete finns ca nio dagar i månaden. Tjänsten har huvudsaklig placering på kontoret i Kista, men du kommer även att arbeta i Strängnäs några dagar per månad.
Ansökan
I den här processen samarbetar IDEMIA med Jurek och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanna Kaponen, hanna.kaponen@jurek.se.  Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi ser fram emot att höra från dig!
Om IDEMIA
You may not know our name, but you have surely used our innovations and solutions.

We provide Augmented Identity – an identity that ensures privacy and trust and guarantees secure, authenticated and verifiable transactions. Every day, around the globe, we are enabling citizens and consumers alike to perform their daily critical activities (such as pay, connect and travel), in the physical as well as digital space. We are transforming their lives by making the world more secure and yet also more streamlined.

We have brought together complementary know-how and technologies that have never been combined before for both the physical and digital era: secured connectivity, secured payments and secured identity management. Artificial Intelligence, Cloud Computing, Cryptography, Cybersecurity, Innovative Sensors and Video Analytics are at the core of both our physical products and our software and systems.

We serve our clients in 180 countries thanks to our 15,000 employees worldwide.

Ansök nu

Kundreskontraspecialist till bolag i centrala Stockholm

Ekonomiassistent
Läs mer Aug 18
Arbetsbeskrivning

För kunds räkning inom detaljhandeln söker vi nu en driven och självgående specialist inom kundreskontra. Du kommer att tillhöra ett ekonomiteam på 10 personer som arbetar mot den nordiska marknaden och du kommer att rapportera till Head of Accounts Receivable. Du kommer att ansvara för utredning och rättelser mot den svenska marknaden. Arbetet involverar implementering av systemförbättringar i kassasystem samt samarbete med IT och du kommer att vara delaktig i att sätta rutiner och processer för att förbättra arbetssättet framåt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter: 

• Utreda och rätta felslag från butikerna.
• Ta fram och kommunicera utbildningsmaterial till butiker, regionchefer och övrig organisation.
• Implementera systemförbättringar i kassasystem i samarbete med IT.
• Sätta rutiner och processer för ett fungerande arbetssätt framåt. 

Vem är du? 

Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har gedigen erfarenhet av kundreskontra och allra helst med erfarenhet från detaljhandeln och utredningsarbete Du behöver ha pannben och självständigt kunna driva dina egna utredningar och processer framåt.

Du erbjuds

Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader med start så snart som möjligt, och därefter kan det finnas möjlighet till överrekrytering till kunden. Du kommer att arbeta i kundens lokaler i centrala delarna av Stockholm. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sara Winberg på sara.winberg@jurek.se

Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Ansök nu