Stockholm: Jobba Med Försäkringar

Hitta ansökningsinfo om jobbet Jobba Med Försäkringar i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-07 // Varaktighet: Heltid

Sök jobbet som säljare på GX Consulting för att jobba med försäkringar!
Pratar du flytande svenska & vill jobba med försäkringar? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba med försäkringar. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Grundlön, provision, bonus & pension
? Fräscht kontor & hög lön
? Sälj- & försäkringsutbildning
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Motiverad inför försäljning
? Inga belastnings-/betalningsanmärkningar

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare.

Affärsinriktad Account Coordinator till Protector Försäkring

Läs mer Jan 29
Om Protector
Protector Försäkring är ett skandinaviskt försäkringsbolag som är noterat på Oslobörsen. Sedan starten för 20 år sedan har de organiskt vuxit snabbt och stabilt till ett av de främsta bolagen i branschen. De verkar idag inom Norge, Sverige, Danmark, Finland och Storbritannien. Företaget omfattar idag ca 500 anställda varav 140 sitter på deras kontor i Stockholm, vilket är beläget centralt i Tändstickspalatsets ståtliga lokaler. Protector erbjuder
försäkringar till både den privata sektorn och offentlig verksamhet, och affärsidén och strategin är att göra detta via försäkringsförmedlare.

Protectors
viktigaste löfte är att de ska vara enkla att ha att göra med, kommersiellt
attraktiva och att lita på. Detta har legat till grund för att de idag rankas
som topp tre inom branschen av försäkringsförmedlare. De står för hög kvalitet,
högsta service mot deras kunder och pålitlighet i deras samarbeten. De är
stolta över att vara ett värderingsstyrt företag och hela verksamheten genomsyras av deras värderingar; trovärdig, innovativ, modig och engagerad.

Om tjänsten
I
rollen som Account Coordinator tillhör du avdelningen Mäklarservice, som består av
ca 30 engagerade medarbetare. Mäklarservice sköter den löpande kontakten med förmedlarna och strävar alltid mot att ge kunderna den absolut högsta
servicen och kvaliteten. I din roll ansvarar du för kvalificerat arbete inom
administration både kring nyteckningar och förnyelser av försäkringar. Du har löpande kontakt med mäklarhusen för att vårda och utveckla relationerna. I rollen
kommer du även att arbeta med arbetsuppgifter som:

- Genomföra enklare riskbedömningar och
analysarbete

- Utveckling av arbetsprocesser
i kvalitetessyfte

- Fakturering och offertskrivning

- Skapa och uppdatera försäkringsbrev

- Stötta Account Managers

Du
samarbetar dagligen med dina kollegor där du förväntas ta ett stort eget ansvar. Målet är att inom ditt första år kliva in i rollen som
Account Manager, där du tar vid ett större eget ansvar för mäklarhusen.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

- Akademisk examen inom
ekonomi, juridik eller liknande

- Någon form av tidigare
arbetslivserfarenhet inom försäljning, ekonomi, administration eller liknande (kan vara heltid, deltids- eller sommarjobb)

- Goda kunskaper i Excel

- Mycket goda kunskaper i
svenska

- En bakgrund inom idrottande
är ett plus

Vi ser gärna att du nyligen är, eller under våren kommer att bli, nyexaminerad.

Identifierar
du dig som en ambitiös, relationsskapande och målinriktad person? Vi tror att
du triggas av utmaningar och är serviceminded i ditt förhållningssätt. Utöver
det är du analytiskt lagd och ansvarstagande i ditt arbete. Du
ska gilla att du förväntas fatta egna beslut samt att det finns utvecklingsmöjligheter där du själv får vara med att
forma ramarna. Du ska trivas och vara trygg i en prestationskultur, där löpande uppföljning av kvalitet i arbetet och feedback är en del av vardagen.

Här ges du en motiverande miljö, med såväl högt tempo i arbetet som gemensamma frukostfredagar, teamträningar, PT på gymmet och gemensamma padelmatcher.

Övrig information

- Start: Omgående, alternativt i mitten av juni

- Plats: Stockholm, centralt (Tändstickspalatset)

- Omfattning: Heltid

- Lön: Fast lön + årsbonus

Vi tillämpar löpande urval i denna process och vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!

Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till kandidat@astaagency.se.

Om Asta Agency
Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.

Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.

Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

Ansök nu

Affärsinriktad Account Coordinator till Protector Försäkring

Läs mer Mar 21
Om Protector
Protector Försäkring är ett skandinaviskt försäkringsbolag som är noterat på Oslobörsen. Sedan starten för 20 år sedan har de organiskt vuxit snabbt och stabilt till ett av de främsta bolagen i branschen. De verkar idag inom Norge, Sverige, Danmark, Finland och Storbritannien. Företaget omfattar idag ca 500 anställda varav 140 sitter på deras kontor i Stockholm, vilket är beläget centralt i Tändstickspalatsets ståtliga lokaler. Protector erbjuder
försäkringar till både den privata sektorn och offentlig verksamhet, och affärsidén och strategin är att göra detta via försäkringsförmedlare.

Protectors
viktigaste löfte är att de ska vara enkla att ha att göra med, kommersiellt
attraktiva och att lita på. Detta har legat till grund för att de idag rankas
som topp tre inom branschen av försäkringsförmedlare. De står för hög kvalitet,
högsta service mot deras kunder och pålitlighet i deras samarbeten. De är
stolta över att vara ett värderingsstyrt företag och hela verksamheten genomsyras av deras värderingar; trovärdig, innovativ, modig och engagerad.

Om tjänsten
I
rollen som Account Coordinator tillhör du avdelningen Mäklarservice, som består av
ca 30 engagerade medarbetare. Mäklarservice sköter den löpande kontakten med förmedlarna och strävar alltid mot att ge kunderna den absolut högsta
servicen och kvaliteten. I din roll ansvarar du för kvalificerat arbete inom
administration både kring nyteckningar och förnyelser av försäkringar. Du har löpande kontakt med mäklarhusen för att vårda och utveckla relationerna. I rollen
kommer du även att arbeta med arbetsuppgifter som:

- Genomföra enklare riskbedömningar och
analysarbete

- Utveckling av arbetsprocesser
i kvalitetessyfte

- Fakturering och offertskrivning

- Skapa och uppdatera försäkringsbrev

- Stötta Account Managers

Du
samarbetar dagligen med dina kollegor där du förväntas ta ett stort eget ansvar. Målet är att inom ditt första år kliva in i rollen som
Account Manager, där du tar vid ett större eget ansvar för mäklarhusen.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

- Akademisk examen inom
ekonomi, juridik eller liknande

- Någon form av tidigare
arbetslivserfarenhet inom försäljning, ekonomi, administration eller liknande (kan vara heltid, deltids- eller sommarjobb)

- Goda kunskaper i Excel

- Mycket goda kunskaper i
svenska

- En bakgrund inom idrottande
är ett plus

Vi ser gärna att du nyligen är, eller under våren kommer att bli, nyexaminerad.

Identifierar
du dig som en ambitiös, relationsskapande och målinriktad person? Vi tror att
du triggas av utmaningar och är serviceminded i ditt förhållningssätt. Utöver
det är du analytiskt lagd och ansvarstagande i ditt arbete. Du
ska gilla att du förväntas fatta egna beslut samt att det finns utvecklingsmöjligheter där du själv får vara med att
forma ramarna. Du ska trivas och vara trygg i en prestationskultur, där löpande uppföljning av kvalitet i arbetet och feedback är en del av vardagen.

Här ges du en motiverande miljö, med såväl högt tempo i arbetet som gemensamma frukostfredagar, teamträningar, PT på gymmet och gemensamma padelmatcher.

Övrig information

- Start: Omgående, alternativt i mitten av juni

- Plats: Stockholm, centralt (Tändstickspalatset)

- Omfattning: Heltid

- Lön: Fast lön + årsbonus

Vi tillämpar löpande urval i denna process och vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!

Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till kandidat@astaagency.se.

Om Asta Agency
Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.

Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.

Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare med försäkringserfarenhet till GarBo i Stockholm

Läs mer Mar 22
Just nu söker vi en kundorienterad och kommunikativ kundservicemedarbetare till GarBo.

GarBo är Nordens ledande leverantör av byggrelaterade försäkringar och tjänster. Sedan över 30 år erbjuder GarBo försäkringar, besiktningar och specialisttjänster inom bygg- och anläggningsbranschen. Tillsammans bidrar det till ökad kunskap, en tryggare byggprocess och minskad ekonomisk risk.

GarBo behöver förstärka sin kundservice med ytterligare resurser och letar efter dig som brinner för service, är lösningsorienterad och hjälpsam.



Om rollen

I rollen som kundservicemedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att ta emot inkommande ärenden via telefon och e-post. I din roll ingår även all förekommande administration förknippad med försäkringar och de ärenden som kommer in. Du kommer att hantera ärenden från både privatpersoner och företagskunder. Du kommer att ingå i ett mindre kundserviceteam och ni är alla dagligen inloggade på mail och telefon för att ge den absolut bästa servicen och skapa nöjda kunder.

Tjänsten är placerad i trevliga lokaler i Mood gallerian centralt i Stockholm. Dina arbetstider kommer vara måndag-fredag kl. 8:00-16:30.



Din profil

Du bör ha en gymnasieexamen och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundservice. Det är mycket meriterande med erfarenhet från försäkring eller bank- och finansbranschen. Du bör vidare vara en van datoranvändare. Då arbetet innebär dagliga kundkontakter är det ett krav att du är kommunikativ och har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska.

För att lyckas i rollen som kundservicemedarbetare söker vi dig som brinner för att hjälpa kunder och som alltid strävar mot högsta möjliga kundnöjdhet. Vi tror att tjänsten passar dig som är lösningsorienterad, strukturerad och ansvarsfull. Vi ser gärna att du är initiativtagande, nyfiken och intresserad samt att du har ett driv av att lära dig nya saker.

För att trivas på GarBo är du empatisk, kommunikativ och drivs av att erbjuda enastående service till dina kunder. Du får energi av att göra kunderna nöjda och tar gärna initiativet i samtalet. Vidare är det viktigt att du är en lojal och en god lagspelare som bidrar till att skapa ett bra arbetsklimat.



Mer om tjänsten:

- 6 månaders konsultuppdraguppdrag med goda möjligheter till förlängning eller anställning om båda parter önskar

- Tillsättning: Omgående

- Omfattning: Heltid, 37,5 timmes arbetsvecka

- Placering: Centralt i Stockholm, Norrlandsgatan 15

Vid frågor, kontakta vår konsultchef Ellinore Pereira på Ellinore.pereira@andaragroup.se.

Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.

Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.

Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare med försäkringserfarenhet till GarBo i Stockholm

Läs mer Mar 14
Just nu söker vi en kundorienterad och kommunikativ kundservicemedarbetare till GarBo.

GarBo är Nordens ledande leverantör av byggrelaterade försäkringar och tjänster. Sedan över 30 år erbjuder GarBo försäkringar, besiktningar och specialisttjänster inom bygg- och anläggningsbranschen. Tillsammans bidrar det till ökad kunskap, en tryggare byggprocess och minskad ekonomisk risk.

GarBo behöver förstärka sin kundservice med ytterligare resurser och letar efter dig som brinner för service, är lösningsorienterad och hjälpsam.

Om rollen

I rollen som kundservicemedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att ta emot inkommande ärenden via telefon och e-post. I din roll ingår även all förekommande administration förknippad med försäkringar och de ärenden som kommer in. Du kommer att hantera ärenden från både privatpersoner och företagskunder. Du kommer att ingå i ett mindre kundserviceteam och ni är alla dagligen inloggade på mail och telefon för att ge den absolut bästa servicen och skapa nöjda kunder.

Tjänsten är placerad i trevliga lokaler i Mood gallerian centralt i Stockholm. Dina arbetstider kommer vara måndag-fredag kl. 8:00-16:30.

Vid behov kommer du i denna roll även stötta med uppgifter inom Office Management såsom bokning av möten, inköp och reception.

Din profil

Du bör ha en gymnasieexamen och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundservice. Det är mycket meriterande med erfarenhet från försäkring eller bank- och finansbranschen. Du bör vidare vara en van datoranvändare. Då arbetet innebär dagliga kundkontakter är det ett krav att du är kommunikativ och har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska.

För att lyckas i rollen som kundservicemedarbetare söker vi dig som brinner för att hjälpa kunder och som alltid strävar mot högsta möjliga kundnöjdhet. Vi tror att tjänsten passar dig som är lösningsorienterad, strukturerad och ansvarsfull. Vi ser gärna att du är initiativtagande, nyfiken och intresserad samt att du har ett driv av att lära dig nya saker.

För att trivas på GarBo är du empatisk, kommunikativ och drivs av att erbjuda enastående service till dina kunder. Du får energi av att göra kunderna nöjda och tar gärna initiativet i samtalet. Vidare är det viktigt att du är en lojal och en god lagspelare som bidrar till att skapa ett bra arbetsklimat.



Mer om tjänsten:

- 6 månaders konsultuppdraguppdrag med goda möjligheter till förlängning eller anställning om båda parter önskar

- Tillsättning: Omgående

- Omfattning: Heltid, 37,5 timmes arbetsvecka

- Placering: Centralt i Stockholm, Norrlandsgatan 15

Vid frågor, kontakta vår konsultchef Ellinore Pereira på Ellinore.pereira@andaragroup.se.

Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.

Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.

Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare med försäkringserfarenhet till GarBo i Stockholm

Läs mer Mar 19
Just nu söker vi en kundorienterad och kommunikativ kundservicemedarbetare till GarBo.

GarBo är Nordens ledande leverantör av byggrelaterade försäkringar och tjänster. Sedan över 30 år erbjuder GarBo försäkringar, besiktningar och specialisttjänster inom bygg- och anläggningsbranschen. Tillsammans bidrar det till ökad kunskap, en tryggare byggprocess och minskad ekonomisk risk.

GarBo behöver förstärka sin kundservice med ytterligare resurser och letar efter dig som brinner för service, är lösningsorienterad och hjälpsam.



Om rollen

I rollen som kundservicemedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att ta emot inkommande ärenden via telefon och e-post. I din roll ingår även all förekommande administration förknippad med försäkringar och de ärenden som kommer in. Du kommer att hantera ärenden från både privatpersoner och företagskunder. Du kommer att ingå i ett mindre kundserviceteam och ni är alla dagligen inloggade på mail och telefon för att ge den absolut bästa servicen och skapa nöjda kunder.

Tjänsten är placerad i trevliga lokaler i Mood gallerian centralt i Stockholm. Dina arbetstider kommer vara måndag-fredag kl. 8:00-16:30.



Din profil

Du bör ha en gymnasieexamen och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundservice. Det är mycket meriterande med erfarenhet från försäkring eller bank- och finansbranschen. Du bör vidare vara en van datoranvändare. Då arbetet innebär dagliga kundkontakter är det ett krav att du är kommunikativ och har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska.

För att lyckas i rollen som kundservicemedarbetare söker vi dig som brinner för att hjälpa kunder och som alltid strävar mot högsta möjliga kundnöjdhet. Vi tror att tjänsten passar dig som är lösningsorienterad, strukturerad och ansvarsfull. Vi ser gärna att du är initiativtagande, nyfiken och intresserad samt att du har ett driv av att lära dig nya saker.

För att trivas på GarBo är du empatisk, kommunikativ och drivs av att erbjuda enastående service till dina kunder. Du får energi av att göra kunderna nöjda och tar gärna initiativet i samtalet. Vidare är det viktigt att du är en lojal och en god lagspelare som bidrar till att skapa ett bra arbetsklimat.



Mer om tjänsten:

- 6 månaders konsultuppdraguppdrag med goda möjligheter till förlängning eller anställning om båda parter önskar

- Tillsättning: Omgående

- Omfattning: Heltid, 37,5 timmes arbetsvecka

- Placering: Centralt i Stockholm, Norrlandsgatan 15

Vid frågor, kontakta vår konsultchef Ellinore Pereira på Ellinore.pereira@andaragroup.se.

Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.

Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.

Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Getdet AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Getdet AB .

Jobba Hemma

Innesäljare
Läs mer Mar 28
Nytt
Sök jobbet som säljare på Rojdix för att jobba hemma!
Pratar du flytande svenska & vill jobba hemma? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba hemma. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Garantilön & provision
? Jobba hemma/på våra kontor
? Sälj- & produktutbildning
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Vill sälja & har jobbat med försäljning
? Har dator, internet & headset

Ansök nu

Jobba Som Festsäljare

Eventsäljare/Eventförsäljare
Läs mer Mar 27
Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Hög provision
? Jobba på fester, deltid & flexibelt
? Sälj- & produktutbildning
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Vill sälja vuxenprodukter
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu

Jobba Som Festsäljare

Eventsäljare/Eventförsäljare
Läs mer Mar 25
Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Hög provision
? Jobba på fester, deltid & flexibelt
? Sälj- & produktutbildning
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Vill sälja vuxenprodukter
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu

Få Säljjobb Direkt

Telefonförsäljare
Läs mer Mar 24
Sök jobbet som säljare på GX Consulting för att få säljjobb direkt!
Pratar du flytande svenska & vill få säljjobb direkt? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få säljjobb direkt. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Grundlön & hög provision
? Fräscht kontor & hög lön
? Säljutbildning- & coachning
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Vill sälja & har jobbat med försäljning
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu