Stockholm: Junior supporttekniker

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior supporttekniker i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-05 // Varaktighet: Heltid

IT-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag som värdesätter den enskilda medarbetarens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.


För kunds räkning söker vi nu två stycken juniora supporttekniker för långsiktigt konsultuppdrag. Rollerna ska tillsättas asap.





Din profil
Vi söker dig som är social, ambitiös, kommunikativ och snabblärd och som brinner för att ge professionell service. Du värdesätter eget ansvar, högt tempo och lagarbete samt trivs med att arbeta i en roll med många olika kontakter. Du har tidigare erfarenhet av arbete i helpdesk alternativt teknisk kundtjänst. Du har god förståelse för ärendehanteringssystem samt god IT vana då det är kritiskt för uppdraget att ställa rätt frågor/följdfrågor.

Dina kunskaper:


- Erfarenhet av arbete i service-desk eller teknisk kundtjänst

- Mycket goda kunskap av Svenska och engelska, både vad gäller tal och skrift

- Duktig på dokumentation

- Erfarenhet av ärendehanteringssystem

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Telefonsupport


- Email/Chat-support


- Ärendehantering


- Dokumentation


- Kontakt med externa leverantörer


Intresserad?

Skicka in din ansökan snarast då urval och intevjuer sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryterare Niclas Nodby, niclas@itbemanning.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

IT-tekniker sökes till kund i Stockholm!

Läs mer Apr 16
Är det något du gillar så är det teknik! Du gillar känslan av att hjälpa människor, att få känna hur de uppskattar att någon som verkligen kan sin sak gör det begripligt för dem. Du är intresserad av teknik, nätverk och även såklart att ge god service. Du tycker om att kommunicera med människor och inser vikten av återkoppling. Du bör ha minst 3 års relevant arbetserfarenhet, samtidigt lägger vi stor vikt vid personlighet.

Arbetsuppgifter:
Som IT-tekniker fokuserar du främst på att stödja och underhålla IT-miljön som används av organisationens anställda. Här är några av de huvudsakliga arbetsuppgifterna för en IT-tekniker inom workplace:
Installation och konfiguration av arbetsplatser: IT-teknikern ansvarar för att installera och konfigurera datorer, bärbara datorer, skrivare, telefoner och andra arbetsplatsenheter för användarna. Det innefattar att säkerställa att all hårdvara fungerar korrekt och är ansluten till företagets nätverk.
Felsökning och problemhantering: När användarna stöter på tekniska problem med sina arbetsplatser, såsom programvara som inte fungerar korrekt eller nätverksanslutningsproblem, är det IT-teknikerns ansvar att snabbt identifiera och lösa dessa problem. Detta kan innefatta att utföra fjärrsupport eller göra personliga besök för att åtgärda problemen.
Säkerhetsuppdateringar och patchhantering: IT-teknikern ser till att alla enheter inom workplace har uppdaterade säkerhetspatchar och programvaruversioner för att skydda mot säkerhetshot och sårbarheter. Detta kan innefatta att schemalägga och genomföra regelbundna uppdateringar samt att övervaka systemets säkerhetsstatus.
Användarstöd och utbildning: IT-teknikern tillhandahåller teknisk support och utbildning till användarna för att hjälpa dem att använda arbetsplatsens enheter och programvara effektivt. Detta kan inkludera att svara på frågor, lösa problem och ge råd om bästa praxis för att använda IT-resurserna.
Dokumentation och rapportering: IT-teknikern är ansvarig för att dokumentera alla installationer, konfigurationer och ändringar som görs i workplace-miljön. Detta inkluderar att upprätthålla inventarier över alla enheter och programvara samt att generera rapporter om prestanda och användning.
Kontinuerlig förbättring: Genom att analysera användarnas behov och utvärdera prestanda och säkerhet i workplace-miljön, arbetar IT-teknikern kontinuerligt med att identifiera möjligheter till förbättringar och effektiviseringar. Detta kan innefatta att föreslå nya tekniska lösningar eller processförbättringar för att optimera arbetsplatsens funktion och produktivitet.


Du har förmodligen:
En utbildning inom IT/teknik, alternativt har relevant arbetserfarenhet inom IT/Teknik, vilket du motiverar väl i din ansökan
Driv att arbeta med ständiga förbättringar
Ett brinnande intresse för teknik
Kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift
Körkort är ett krav.


Du är förmodligen:
Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete
Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet
Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt

Human IT
Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt.
I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång.
Tillsammans skapar vi framtiden
Tillsvidareanställning med fast månadslön
Kollektivavtal
Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag
Utvecklingsplan
Hälsoförsäkring + pension
Förskottssemester

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare.
Plats: Stockholm. Rollen är 100% onsite.
Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag!
Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats.
Certifierade med toppbetyg!
Och förresten:
Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

Ansök nu

Service Desk Agent till TietoEvry

Läs mer Apr 11
Till vår kund TietoEvry söker vi nya supporttekniker till deras Service Desk med placering i Solna, Stockholm.
Som ett av Nordens största IT leverantörer, ställer TietoEvry höga krav på sina anställda och på de konsulter som representerar dem. I gengäld får konsulten arbeta med varierande uppgifter med goda möjligheter till egen utveckling.
VI SÖKER DIG SOM
I varje givet ögonblick är svaret på kundens problem, vilket i den här rollen innebär:
kunna behålla lugn och fokus i stressiga situationer
tycka om att arbeta i en serviceroll med allt vad det innebär
vara flexibel och ha intresse av att lära nytt
tycka om att arbeta i team och nå givna mål tillsammans
förmåga att identifiera kundens problem och kunna sätta det i ett större sammanhang, för att hitta bästa lösningen
kunna ge oöverträffad service – kundnöjdhet är A och O i Tietos leveranser

ARBETSERFARENHETER
Du har cirka 1 års erfarenhet, eller mer, av liknande roll och har:
ansvarat för att hantera samtal och backlog parallellt
jobbat mot SLA:er på telefoni och ärenden av varierande prioritet och personligen ansvara för att dessa uppfylls
problemlösning av en omfattande del av samtal, mail, chatt vid första kontakten med kundens slutanvändare
har vana av felsökning på egen hand och samarbete med 2:a och 3:e linjegrupperingar
kan ge pedagogisk och kvalitativ teknisk support eller har servicevana från andra yrken

MERITERANDE:
supporterat enterprise-kunder (större kunder) med stora volymer av inkommande kontakter
basic ITIL-kunskaper
onsite support

INFORMATION
Plats: SolnaBefattning: Heltid 100%Lön: Enligt överenskommelse
LÅTER DET INTRESSANT?
Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”.
Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail tillinfo@tavana.se. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

1st line, supporttekniker

Läs mer Apr 11
IT-bemanning är ett personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.

För kunds räkning söker vi ensupporttekniker till kundens IT service deskavdelning. Uppdraget är ett långsiktigt konsultuppdrag som innefattar goda möjligheter till utveckling samt möjlighet till anställning hos kund på sikt. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort). Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt.

Arbetsuppgifterna inom 1:a linjens Service Desk innefattar:
Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning.
Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden.
Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer.
Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.


Vem vi söker:
Du har goda kunskaper i engelska och svenska, både vad gäller tal och skrift.
Du har ett stort kundfokus och tycker om att ge professionell service.
Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker.
Du är glad och social och har lätt för att samarbeta med andra.
Du trivs med ett högt tempo och kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.

I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Dina kunskaper:
Vi ser gärna att du har erfarenhet från IT-support eller teknisk kundtjänst och bör ha erfarenhet av alla eller några av nedanstående system, program och verktyg:
Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom: Ärendehanteringssystem (Pureservice)
Fjärrsupport mha av TeamViewer
Antivirusskydd (Symantec Endpoint Protection)
Symantec Brightmail (Quarantine, SPAM Filter)
Citrix Workspace
Microsoft Office 2016 i Citrix-miljö samt lokalt på PC
Sharepoint
Active Directory
Office365
Azure
VPN
Microsoft Endpoint Manager
MDM (Mobile Device Management)
Windows 10
Meriterande är kunskap i Agresso (Affärssystem)


Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Simon Waax, 0707518517

Ansök nu

First line support

Läs mer Apr 9
Trivs du i en arbetsroll, där du agerar teknisk support för användare och kollegor? Då kan denna roll passa dig som handen i handsken
Som 1st line supporttekniker erbjuds du värdefull kunskap inom IT-branschen och möjligheten att bygga din karriär. Ta chansen att utvecklas tillsammans med oss på Tavana IT!
OM ROLLEN
First line support i ett grymt team ute hos en av våra kunder i Stockholm
Arbete i en större företagsmiljö med mycket karriärmöjligheter
Pedagogiskt hjälpa användare med IT-relaterade problem via telefon, mail och fjärrstyrning
Registrera inkommande ärenden i ärendehanteringssystem
Hantering av konton samt felsökning i Windowsmiljö och andra applikationer
Administration inom b.la. Active Directory, Citrix och Office365

VEM ÄR DU?
Du har ett genuint intresse för teknik, en vilja att utvecklas samt ett driv att hjälpa andra. I ditt förhållningssätt till kollegor och kunder är du lyhörd, öppen för andras lösningar och erfarenheter samtidigt som du gärna delar med dig av dina kunskaper och får saker att hända. Vi ser gärna att du har minst sex månaders erfarenhet inom servicedesk och är utbildad inom IT.
Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
VARFÖR TAVANA?
Vårt motto är att det ska vara roligt att gå till jobbet. Vi skapar därför möjlighet till utveckling och anordnar roliga events oss kollegor emellan Som konsult hos Tavana erbjuds du en arbetsplats med varierande uppgifter i dynamiska miljöer och med fantastiskt trevliga kollegor. Vi värnar om våra konsulter. Det är först när ni lyckas – som vi lyckas!
INFORMATION
Plats: Stockholm
Befattning: Heltid 100%
Lön: Enligt överenskommelse
LÅTER DET INTRESSANT?
Yay! Ansök redan idag, med eller utan CV. Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

1:st line tekniker

Läs mer Apr 9
OM JOBBET
Du kommer att sitta i företagets servicedesk som1:st line tekniker tillsammans med kollegor. Start av jobbet kommer att ske i juni 2024 och pågå minst till mitten hösten med option på tillsvidaretjänst.
OM FÖRETAGETFöretaget är inom kunskap och utbildning.
ARBETSUPPGIFTERDu kommer att som 1:st line tekniker få:
Svara på inkommande ärenden via telefon, mail och portal
Lösa ärenden kring M365, Windows/Google/Mac, webb, m.m.
Dokumentera ärenden i ärendehanteringssystem
Hantera, följa upp och lösa pågående/äldre ärenden
Tillsammans med kollegor hålla en god atmosfär och ha kul på jobbet
ERFARENHETER OCH EGENSKAPER Lösa ärenden kring klienter med Windows/Google/Mac
M365
Internet
Skrivare
Svenska och engelska i skrift och tal


OM D-SOURCE
Your source to ITD-Source är ett modernt konsultbolag med bredden mellan helpdesk, infrastruktur och Tech. Vi har lång erfarenhet av att förstå kunders IT-behov! Tveka inte att höra av dig om du är intresserad av att ta reda på mer.
Vad kan vi göra för dig och vad kan vi göra tillsammans?

INGET JOBB FÖR DIG?
Lugnt! Du kan alltid registrera dig förutsättningslöst på D-Source jobbsida genom att Connecta med oss. Då hamnar du i vår kandidatdatabas och får koll på våra kommande aktuella tjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från IT-Bemanning Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från IT-Bemanning Sverige AB .

1st line, supporttekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 11
IT-bemanning är ett personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.

För kunds räkning söker vi ensupporttekniker till kundens IT service deskavdelning. Uppdraget är ett långsiktigt konsultuppdrag som innefattar goda möjligheter till utveckling samt möjlighet till anställning hos kund på sikt. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort). Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt.

Arbetsuppgifterna inom 1:a linjens Service Desk innefattar:
Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning.
Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden.
Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer.
Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.


Vem vi söker:
Du har goda kunskaper i engelska och svenska, både vad gäller tal och skrift.
Du har ett stort kundfokus och tycker om att ge professionell service.
Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker.
Du är glad och social och har lätt för att samarbeta med andra.
Du trivs med ett högt tempo och kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.

I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Dina kunskaper:
Vi ser gärna att du har erfarenhet från IT-support eller teknisk kundtjänst och bör ha erfarenhet av alla eller några av nedanstående system, program och verktyg:
Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom: Ärendehanteringssystem (Pureservice)
Fjärrsupport mha av TeamViewer
Antivirusskydd (Symantec Endpoint Protection)
Symantec Brightmail (Quarantine, SPAM Filter)
Citrix Workspace
Microsoft Office 2016 i Citrix-miljö samt lokalt på PC
Sharepoint
Active Directory
Office365
Azure
VPN
Microsoft Endpoint Manager
MDM (Mobile Device Management)
Windows 10
Meriterande är kunskap i Agresso (Affärssystem)


Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Simon Waax, 0707518517

Ansök nu

Support-tekniker med passion för IT och Nätverk?

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 25
Letar du efter en arbetsplats som ger stor möjlighet till varierade arbetsuppgifter och utveckling?

För kunds räkning söker vi en social IT-tekniker som har ett starkt kundfokus med erfarenhet av support för långsiktigt konsultuppdrag i centrala Stockholm.

Din profil

Vi söker dig som har två års erfarenhet av IT-support, du har stort kundfokus och tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd, flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du glad, social och serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.

I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och att kunna ge god service och ett bra kundbemötande. Vi ser gärna att du som person tycker om att resa, då möjligheten erbjuds, men inget vi ser som ett krav.

Rollen:
Du kommer att ingå i ett tätt servicedesk team som ger support till företagets ca 200 användare på plats samt till ett 30-tal mindre kontor runt om i världen.

Som servicedesk-medarbetare supporterar man kundens användare via telefon, mejl, remote och i person som on-site. Servicedesken hanterar både 1:st och 2:nd line ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till felsökning av Windows servrar, koordinering och kontakt med 3:e parts leverantörer. Rollen ställer höga krav på service och kundbemötande.

För att klara av rollen ska du ha goda, generella kunskaper inom:

- Supportera MS Office 2013/16

- Office 365 och kringliggande tjänster

- Supportera datorer med Windows 7 & 10

- Administration i Active Directory och MS Exchange

- Windows server

- Nätverk

- Felsöka hårdvara och kringutrustning

- Ärendehanteringssystem, Service Now är meriterande

- Svenska och engelska i tal och skrift

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Positiv och social person med erfarenhet av IT? Se hit

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 5
IT-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag som värdesätter den enskilda medarbetarens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.




För kunds räkning söker vi nu en help-desk agent för långsiktigt konsultuppdrag.





Din profil
Vi söker dig som är social, ambitiös, kommunikativ och snabblärd och som brinner för att ge professionell service. Du värdesätter eget ansvar, högt tempo och lagarbete samt trivs med att arbeta i en roll med många olika kontakter.
Du har tidigare erfarenhet av arbete i helpdesk alternativt teknisk kundtjänst.





Dina kunskaper:

- Erfarenhet av arbete i service-desk eller teknisk kundtjänst


- Mycket goda kunskap av Svenska och engelska, både vad gäller tal och skrift


- God kunskap av att supportera datorer med Windows 10


- Kunskap av administration i Active Directory (t.ex. användare, datorer, säkerhetsgrupper och distributionslistor)


- Kunskap om applikationer som ingår i Microsoft Office 365-sviterna


- Duktig på dokumentation


- Kunskap om ITIL-processer, särskilt Incident Management-processen





Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Telefonsupport


- Email/Chat-support


- Ärendehantering


- Dokumentation / Skapa kunskapsartiklar


- Kontakt med externa leverantörer





Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Simon Waax simon.waax@itbemanning.se

Ansök nu

Mästare på Plats: Gör Skillnad som Onsite-tekniker hos vår kund!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Feb 15
Välkommen till IT-bemanning, där vi inte bara fokuserar på teknik utan också på personliga relationer och individuell tillväxt. Vi tror på att skapa en dynamisk och engagerande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig uppskattad och utmanad. Är du redo att bli en del av vårt team och ta nästa steg i din IT-karriär?

Vem är du?

Vi söker en passionerad individ med starkt kundfokus och en förmåga att snabbt anpassa sig till nya utmaningar. Du är inte bara en teknisk expert utan också en social lagspelare som trivs i en fartfylld miljö. Vi letar efter dig som älskar att lösa problem och som vill växa både professionellt och personligen.

Arbetsuppgifter

Som vår Onsite-tekniker kommer du att vara involverad i allt från installation och support till att delta i spännande projekt och utrullningar. Du kommer att arbeta nära vårt centrala IT-team för att säkerställa hög tillgänglighet och ge användarna den bästa möjliga servicen.

Vi söker dig som:

- Har erfarenhet inom IT-support och teknisk problemlösning.

- Är bekant med verktyg som Active Directory och Microsoft Office 365.

- Är en mästare på att installera applikationer och enheter.

- Har goda kunskaper inom datorer, operativsystem och nätverk.

- Är flytande på både svenska och engelska.

- Är en självgående och ansvarstagande lagspelare som trivs i en dynamisk miljö.

Intresserad?
Skicka in din ansökan redan idag och ta chansen att bli en del av vårt härliga team! Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte för länge. Låt oss tillsammans skapa en spännande och givande resa inom IT-världen!

Ansök nu

Stort IT-intresse och erfarenhet av support? Se hit!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 15
För kunds räkning söker vi en social & kundmedveten support-tekniker för långsiktigt konsultuppdrag, kunden sitter i centrala Stockholm.

Har du arbetat som drifttekniker, kundtjänst eller IT-support? Du kanske har erfarenhet av Windows, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager och nätverk? Vi vill gärna komma i kontakt med dig, en serviceinriktad person med stort tekniskt intresse! Hos oss får du möjlighet att ständigt utvecklas och tillsammans med ett härligt team leverera förstklassig support till våra kunder.

Rollbeskrivning
I rollen som IT-supporttekniker är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på kluriga IT-problem.

Inom tjänstens Servicedesk arbetar de utan uppdelning mellan första och andra linjen. De delar istället på inkommande ärenden samtidigt som de gör deras bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet.

Tjänsten innebär arbetsuppgifter som:

- Ta emot ärenden från kunds användare och ge ett bra bemötande

- Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner

- Active Directory administration

- Följa upp och slutföra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet

- Identifiera och rapportera återkommande problem inom supportleverans

Vem söker vi?
För att du ska trivas i rollen som IT-supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.

Krav:

- Relevant utbildning eller erfarenhet av IT-support eller kundtjänst

- Flytande svenska samt kunna någon utav nedanstående språk i tal och skrift

Meriterande är erfarenhet inom någon eller några av nedanstående punkter:

- Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient

- Active Directory

- Office 365

- Microsoft Endpoint Manager

- Nätverk

- Hårdvara

- Ärendehanteringssystem

- Bekant med ServiceNow

- Stort eget intresse och driv

- Förmåga och intresse att genomföra felsökning

Ansök nu

2:nd line Supporttekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 5
För kunds räkning söker vi en social & kundmedveten support-tekniker för långsiktigt konsultuppdrag, kunden sitter på södermalm i Stockholm.



Din profil
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av IT-support, du har stort kundfokus och tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd, flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du glad, social och serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.
I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och att kunna ge god service och ett bra kundbemötande.



Rollen:

Du kommer att ingå i ett servicedesk team om fyra personer som ger support till företagets ca 200 användare på huvudkontoret samt till ett 30-tal mindre kontor runt om i världen.

Som servicedesk-medarbetare supporterar man kundens användare via telefon, mejl, remote och on-site. Servicedesken hanterar både 1:st och 2:nd line ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till felsökning av Windows servrar, koordinering och kontakt med 3:e parts leverantörer. Rollen ställer höga krav på service och kundbemötande.



För att klara av rollen ska du ha goda, generella kunskaper inom:



- Supportera MS Office 2013/16

- Office 365 och kringliggande tjänster

- Supportera datorer med Windows 7 & 10

- Administration i Active Directory och MS Exchange

- Windows server

- Nätverk

- Felsöka hårdvara och kringutrustning

- Ärendehanteringssystem, Service Now är meriterande

- Svenska och engelska i tal och skrift



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu