Stockholm: Ledare till redovisningsbyrå på Malta

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ledare till redovisningsbyrå på Malta i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-05 // Varaktighet: Heltid

Har du alltid drömt om att få bo utomlands samtidigt som du arbetar med det du brinner för? Nu har du chansen. Vi söker just nu en ledare till redovisningsbyrån på soliga Malta! ????

Om rollen
I din roll kommer du att ha ansvar för personalen där du koordinerar det dagliga arbetet. Du kommer få möjligheten att forma och bygga ditt eget team. Du har hand om att planera löpande redovisning, bokslut och avstämningar med kund och ansvarar även för att målsättningar nås för övrig personal.

Arbetsuppgifter:

- Planläggning av bokslut och årsredovisning

- Kvalificerad rådgivning i ekonomiska frågeställningar, t ex budget och kalkylering

- Ansvara för utvecklingen av redovisningsavdelningen då vi är i en stark tillväxtfas och växer snabbt

- Vara delaktig i arbetet gällande affärsutveckling av våra tjänster

- Rapportering till ledning och uppföljning av KPI:er

- Vara delaktig i budgetarbete och utveckling av företaget

Är du den vi söker?
Vi ser gärna att du har en ekonomisk utbildning från Högskola eller Universitet på relevant nivå samt några års erfarenhet av arbete med redovisning på en redovisningsbyrå. För att lyckas i rollen behöver du ha tidigare erfarenhet av att arbeta med redovisning i en ledarroll.

Som person har du hög social kompetens, goda ledaregenskaper och har lätt för att samarbeta. Du har ett stort yrkesmässigt engagemang och du sporras av att påverka och driva din egen, kontorets och dina kunders utveckling. Utöver det är du strukturerad och uppskattar ordning och reda.

Om företaget
Bolaget är en redovisningsbyrå med huvudkontor på Malta. De använder sig av Fortnox och arbetar helt digitalt med bokföring och redovisning. De vänder sig till den svenska marknaden och de hämtar deras riktlinjer från FAR och SRF.

Malta har stärkt sin roll som internationell paradisö under de senaste åren och som ett fullvärdigt EU-land erbjuder Malta den bästa kombinationen av det traditionella med det samtida, och förkroppsligar det bästa av Medelhavets charm. Det är ett land med rik historia likt ett stort utomhusmuseum, passionerade människor och med mer än 300 soliga dagar om året, vilket gör det till ett paradis för alla vintertrötta.

Bolaget erbjuder en utvecklande och ansvarsfull nyckelroll som innebär många kontaktytor. De är en organisation med korta beslutsvägar där lönsamma och hållbara idéer uppmuntras.

Skicka in din ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. V i ser fram emot att höra från dig!

Ort: Ta’ Xbiex, Malta

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Lön: Grundlön

Omfattning: Heltid

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom.

Junior redovisningsekonom till spännande bolag i centrala Stockholm

Läs mer Apr 18
ArbetsbeskrivningRollen som Accountant/junior redovisningsekonom är en spännande möjlighet för någon som vill vara en del av ett framgångsrikt företag inom IT-finans med stark tillväxt.Rollen är både mångsidig och utmanande, och du kommer ha möjlighet att växa och utvecklas i takt med företagets framsteg.
Arbetsuppgifterna inkluderar hantering av balansavstämningar, periodiseringar, bonusberäkningar, semesterlöneskulder, leverantörsreskontra och kundreskontra. Du kommer också vara behjälplig med bokslut och kommer att arbeta med grundläggande redovisningsuppgifter. Rollen innefattar också att hantera förvärv som bolaget genomför och att vara involverad i lönehanteringen för både svenska och utländska anställda.Detta är ett konsultuppdrag med god chans till överrekrytering efter 3 månader.
Kvalifikationer och egenskaperVi söker antingen en junior kandidat som är redo att lära sig och växa i rollen eller en senior kandidat som redan har erfarenhet och förstår bredden av redovisningsarbetet. Det är viktigt att du är prestigelös, har sunt förnuft och kan hantera monotona perioder såväl som högt tempo vid bokslut.
Företaget erbjuder flexibla arbetstider, möjlighet till hemarbete och en miljö som främjar frihet under ansvar. Du kommer att arbeta med system som Visma-Net och Visma-lön, och goda kunskaper i Excel är också meriterande. Engelska är viktigt, både i skrift och tal, då kommunikationen kan vara på engelska även på kontoret.
Om du är redo för en utmanande och utvecklande roll inom redovisning, där du kan vara en del av ett företag som strävar efter tillväxt och innovation, så kan rollen som Junior redovisningsekonom hos vår kund vara din nästa karriärmöjlighet.
Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner.
Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Jeanette Olsen, jeanette.olsen@amendo.se.Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!#LI-JO1
#BOFF

Ansök nu

Tax Manager

Läs mer Apr 15
At Epidemic Sound, we make soundtracking content simple and inspiring with unlimited access to music and sound effects. Headquartered in Stockholm, with offices all over the world, we are a force of over 500 on a mission to soundtrack the world. Our innovative licensing model paves the way for creators - from YouTubers to small businesses to the world’s most recognizable brands such as Netflix, Redbull and BBC - to use sound to enhance their content while simultaneously supporting artists both financially and creatively. Epidemic Sound music is heard 2 billion times a day on YouTube alone and is recognized as one of Europe’s fastest-growing companies by the Financial Times. Epidemic Sound is backed by EQT, Blackstone, Creandum, Atwater Capital to name a few.
We are now looking for a Tax Manager
You will have a key role in developing the Tax function and the opportunity to work within the full spectrum of Tax on both an operational level as well as strategic. You will report to the Director of Treasury, Tax, Corporate Finance & Procurement. This is a full-time position based in Stockholm
Key responsibilities include but are not limited to:
Responsible for the overall Tax strategy for the Group, including policy framework, implementation of processes and internal controls and reporting thereof
Responsible for the Group’s Tax compliance for direct and indirect tax, in applicable jurisdictions
Evaluate and develop tax strategies to optimize effective tax rates while ensuring full compliance
Manage the Group’s tax rulings including WHT and TP
Research tax issues related to acquisitions, restructuring and tax audits
Keeping up to date with Tax Law developments and changes in countries where Epidemic Sound conducting its business, ensuring Tax items are covered in our growth journey
Coordinate tax reporting and filings with external tax advisors and/or the Accounting department
Manage Tax Audits globally in close corporation with local accounting firms and finance teams
Support different stakeholders in the organization in regards to Tax related items

To be successful in this role, we believe you have/are:
+5 years of experience working within a Tax function from a Corporate and/or Consulting firm or similar.
Bachelor/Master's degree, preferably in Tax or Law
Solid knowledge of Direct and Indirect Tax such as, corporate income tax, VAT, Sales Tax, TP & WHT
Experience from a multinational tax perspective
Background in Global Online Sales Business is considered a plus
Fluent in written and spoken English
Taking ownership and accountability and lead complex projects with several stakeholders with proven results

We believe you are passionate about Tax. You believe in open and honest communication and enjoy working in a dynamic, fast-paced, and innovative environment. You're highly self-motivated, have a stellar work ethic and are not afraid to dig in when needed and always aim towards bringing positive energy and drive to the team.
Application
Do you want to be responsible for the overall Tax strategy for the Group and be a part of a fantastic team? Please apply by clicking the link below.
We believe that bringing people together from different backgrounds, experiences and perspectives makes for a healthy workplace, a more successful business and a better world. We value diversity and encourage everyone to come and soundtrack the world with us.

Ansök nu

Driven Redovisningsekonom sökes

Läs mer Apr 12
Till vår kund, en ledande aktör inom Bygghandeln söker vi efter en engagerad och drivenperson som är duktig på löpande redovisning och vill vara en del av att säkerställa en effektiv och välfungerande redovisning för vår kund.
Om kundenVår kund är en framstående organisation inom Bygghandeln som är dedikerad till att leverera högkvalitativa produkter och tjänster till sina kunder. Bolaget strävar efter att skapa en positiv och dynamisk arbetsmiljö där medarbetarna kan växa och trivas. Som en del av ekonomiteamet kommer du att spela en central roll i att stödja bolagets fortsatta framgång och arbeta tillsammans med passionerade och engagerade kollegor.
Arbetsbeskrivning
Löpande redovisning (K2 / K3), avstämningar och periodiseringar
Moms och skatter
Vara delaktig i diverse olikaprojekt

Kompetenskrav & erfarenhetDu har en utbildning som gymnasieekonomeller eftergymnasial utbildning inom ekonomi och relevant erfarenhet från redovisning. Troligtvis arbetar du idag som redovisningskonsult eller redovisningsekonom. Du är duktig på löpande redovisning och är delaktig i bokslut, du behöver inte vara självgående i årsbokslut och deklarationer.
Du är en relationsbyggare som är duktig på att kommunicera. Du har förmågan att arbeta i team såväl som självständigt där du tar ansvar för att uppnå uppsatta mål och hålla deadlines. Du är strukturerad och noggrann samt ser möjligheter där andra kanske ser problem.
Längd på uppdragVi söker efter dig som är tillgänglig inom kort och passar in på beskrivningen ovan.Uppdraget påbörjas om ett konsultuppdrag men kommer inom kort att övergå till en fast anställning direkt hos bolaget. Vi ser gärna att du som är intresserad och ansöker är tillgänglig inom en månad.
Ansökan & KontaktDå uppdraget är tilltänkt att påbörjas inom kort,ser vi gärna att du ansöker per omgående. Har du frågor om tjänsten, vv kontakta Rekryteringskonsult Åsa Ollert på asa.ollert@capega.se alt 070-752 48 16.

Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ansök nu

Junior redovisningsekonom - sökes till Iver

Läs mer Apr 10
Vi söker efter en junior redovisningsekonom som vill utvecklas tillsammans med oss på Iver. Är du vår nya kollega?
Din roll som redovisningsekonom?
Som redovisningsekonom blir du en del av vårt team Accounting Control på Iver. Vi är ett litet sammansvetsat team som arbetar tillsammans och vi är måna om att hjälpa och stötta varandra. Vi alla brinner för redovisning och att vi tillsammans driver våra processer framåt för att bli mer effektiva.
I rollen kommer du att få möjlighet att arbeta brett inom redovisningsområdet och vi ser inget hinder att du är tidigt i din karriär, utan värdesätter att du brinner för och vill jobba med redovisning samt vill växa i din roll tillsammans med oss.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Hantera inkommande leverantörsfakturor
Hantera påminnelsefakturor
Utföra betalningar
Återrapportera betalningar på banken och avstämningar med banken
Hantera inkommande mail till finance
Periodiseringar
Månadsbokslut mm

Framförallt kommer du få ansvar för områdena leverantörsreskontra samt avstämning av bank.
Vad erbjuder vi dig på Iver?
Iver - Where business meets technology! Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder – här i Norden och internationellt – ska se oss som en ledande partner för digital transformation.
På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer – inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.
Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.
Vem söker vi?
Vi söker dig som brinner för och vill arbeta inom redovisning! För att lyckas i rollen tror vi att du har ett stort intresse avredovisning och är redo att växa tillsammans med oss. Vi värdesätter din förmåga och vilja att utvecklas inom redovisningsområdet.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, för att lyckas i rollen hos oss på Iver är du lyhörd, noggrann och ansvarstagande i ditt arbete. Du uppskattar en god struktur i arbetet och kommer gärna med initiativ. Vi tror att du trivs med att jobba tillsammans med ditt team så väl som självständigt och som person är du positiv och lösningsorienterad. Du är nyfiken och mån om att utveckla såväl dig själv som teamet du tillhör och du trivs i en föränderlig och flexibel miljö. Vi söker därför nu dig som motiveras av tillväxt, ständig förändring och nya utmaningar!
Kvalifikationer för tjänsten:
Examen inom ekonomi med inriktning på redovisning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Goda kunskaper i Excel som arbetsverktyg.
Obehindrad kommunikation i såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Placeringsort:
Tjänsten utgår från vårt kontor i Solna, Stockholm.
Sök till oss!
Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2024-04-30.
Du är välkommen att kontakta Emma Tibblin (emma.tibblin@iver.se) eller Andreas Nilsson (Andreas.Nilsson@iver.se) vid frågor eller funderingar kring tjänsten.
Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen till Iver!

Ansök nu

Interim redovisningsekonom till entreprenöriellt och varierat företag

Läs mer Apr 10
Vill du arbeta på en rolig och varierad arbetsplats tillsammans med drivna entreprenörer? Då är detta uppdraget för dig!
Var? Örsundsbro / Centrala StockholmNär? Start så snart som möjligtAnställningsform?Konsultuppdrag via Delta Consulting
Om vår kund
Vår kund är ett av Sveriges största ekologiska lantbruk. Här välkomnas du till en varierad verksamhet med allt från bondgård till butik och hotell. Hos vår kund arbetar du i en entreprenöriell miljö där det alltid finns många spännande projekt på gång. Du tillhör samtidigt ett mindre och väldigt familjärt team där samarbete värderas högt.
Vår kund har kontor i centrala Stockholm samt i närheten av Örsundsbro. Här erbjuds du möjligheten att arbeta från båda kontoren, men kunden ser gärna att du har möjlighet att arbeta från kontoret i Örsundsbro någon dag i veckan.
Kunden söker någon för ett uppdrag på inledningsvis 6 månader.

De erbjuder dig
Här erbjuds du som gillar att arbeta med ax till limpa, samt uppskattar att fördjupa dig i siffror och arbeta utredande, en passande möjlighet. Du uppmuntras även att ta egna initiativ för att förbättra arbetet och kommer att stora möjligheter attstyra ditt eget arbete. Du får såklart ocksåarbeta med trevliga kollegor som precis som du vill utvecklas och samtidigt ha kul på vägen.

Om Rollen:
Här finns mycket att hugga tag i och utvecklas inom. Kunden erbjuder en blandad roll med arbetsuppgifter som sträcker sig från ax till limpa. Inledningsvis kommer rollen innebära mycket utredningsarbete, så att du drivs av sådant är ett stort plus. Du kommer tillsammans med teamet se över de behov som finns och uppmuntras att ta egna initiativ och beslut för att
Arbetsuppgifter:
Löpande bokföring
Balansrapport
Bokslutsarbete
Med mera...


Vem är du?
Vi söker dig som självständigt har arbetat med ax till limpa och känner dig bekväm i såväl den löpande redovisningen samt bokslutsarbetet. Du vågar ta egna initiativ och komma med idéer där du ser att något kan förbättras, och arbetar bra såväl tillsammans med dina kollegor som självständigt. Att leta diffar och utreda eventuella oklarheter är något du tycker är roligt och du har en positiv och prestigelös inställning.Du tycker ävenom att ta stort ansvar och ägandeskap över ditt arbete.
Kunden arbetar i Fortnox, så har du erfarenhet av detta är det ett stort plus.
Krav:
Erfarenhet av att arbeta med enskilda firmor
Självständig i ax till limpa
Nyfiken
Initiativtagande
Serviceminded
Ansvarstagande

Låter det intressant?Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se
Vid frågor, kontakta Klara Hägg på klara@deltaconsulting.se eller 072-221 94 19.Välkommen med din ansökan!
Om Delta ConsultingVi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från G.O.A.T Accelerate AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från G.O.A.T Accelerate AB .

Corporate Business Developer som brinner för sälj till Aimo Share

Account manager
Läs mer Apr 9
Vill du arbeta med försäljning och affärsutvecklingpå ett bolag medframtiden i sikte? Motiveras du av att bidra till ett bolagtillväxt genom dina prestationer? Justnu ska Aimo förstärka säljteamet inom B2B och söker dig som vill vara med och bidra till en mer miljövänlig vardag, samtidigt som Aimos tjänst är snäll mot kundens plånbok!Genom innovativa och hållbara mobilitetslösningarunderlättar vår kundmänniskors vardag. Det enda du behöver göra är att ladda ner appen Aimo Share för att sedan kunna ta dig från punkt A till punkt B utan krångel där allt ingår.
Aimo Share erbjuder dig att vara med på en spännande tillväxtresa och vill vara den aktör alla pratar om i branschen!
Om rollenI rollen som Corporate Business Developerär du en viktig nyckelspelare där du ingår i ett sammansvetsat team som dagligen arbetar mot samma mål.I rollen kommer du att fokusera på att både skapa, bygga ochutveckla dina affärer med kunder, vilket kräver att du är en förtroendegivande person som drivs av att hjälpa andra.Du kommer att få planera och genomföra kundpresentationer samt driva hela kundresan i säljprocessen från start till slut med fokus på att hjälpa kunder till en lösning som matchar dem bäst.
Arbetsuppgifter: Dagligen arbetaförsäljning av bildelningslösningar gentemot företag
Aktivt skapa nya affärsmöjligheterhosnya potentiella kunder och utveckla affären hos befintliga kunder
Ansvara för hela försäljningsprocessen från start till slut
Affärsutveckling av produkten och företagets tjänster
Arbeta mot KPI:er och uppsatta mål individuellt samt för teamet

Aimo Share erbjuder dig att vara med på en spännande tillväxtresa och vill vara den aktör alla pratar om i branschen.Du kommer vara en viktig del av den fortsatta resan och få ett stort förtroende att utveckla verksamheten och utvecklas som person. Du kommer även få vara med på ledningsmöten då de gärna ser att alla på bolaget är involverade i deras affärer.
Är du den vi söker?
För att lyckas i denna roll krävs minst 2 års erfarenhet av B2B-försäljning. Utöver det söker vidig somärnyfiken, driven och brinner för att utveckla både dig själv och teamet på Aimo Share.Som person är duflexibel och kan snabbt anpassa dig och ändra prioriteringar i enlighet med verksamhetens behov. Du har ett prestationsinriktat förhållningsätt till dina arbetsuppgifter och är inte den som ger sig i första taget. Vidare är du en personsom drivs av prestationer och är en "high-performer" som brinner för att skapa relationer, värde och affärsnytta.
Om företagetAimo Share är Sveriges nya bildelningstjänst av elbilar som är både miljövänliga och bra för plånboken!Aimo Share har som målsättning att bli den mest eftertraktade och rekommenderade samarbetspartnern för parkerings- och mobilitetslösningar i Norden.Vägen dit går genom innovation, kundnöjdhet, funktionell kvalitet och ett hållbart finansiellt resultat.Aimo Share passar perfekt för privatkunder och företag som enkelt vill boka och köra en Aimo. Som prenumerant på din egen elbil slipper du allt krångel där allt ingår, lite som all inclusive .Aimo Share ägs och finansieras av det japanska investmentbolaget Sumitomo Corporation som har en framgångsrik historia av att investera i och utveckla framtidsdrivna företag.Totalt har företaget drygt 72 000 anställda i 65 länder.
Skicka in din ansökan redan idag!Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!
Ort:Stockholm
Start:Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Lön:Fast lön
Omfattning:Heltid

Ansök nu

IT-rekryterare till konsultbolag

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Mar 29
Vi söker en erfaren och engagerad IT-rekryterareför att bli en del av vår kunds dynamiska team på ConsultingIT. Som IT-rekryterarekommer du att spela en avgörande roll i att attrahera och rekrytera talanger inom IT-branschen och säkerställa att vi har de bästa kompetenserna för att möta våra kunders behov. För att lyckas i denna roll behöver du gilla högt tempo och motiveras av att arbeta i en föränderlig miljö där vardagen bjuder på varierande arbetsuppgifter.
Genom att bygga starka relationer med både kandidater och teamet på ConsultingIT kommer du att vara en viktig länk som matchar rätt personer med rätt uppdrag och bidrar till att stärka vår position som en ledande aktör inom IT-konsultation
Om rollenÄr du en hejare på att hitta fantastiska människor? Vår kund behöver en skicklig IT-rekryterare som kan hitta trevliga och kompetentakollegor i raketfart när de växer. Dessutom kommer du att vara med och rocka fram deras arbetsstrukturer och välja de bästa samarbetskanalerna.
ConsultingITsöker någon som kan vara en viktig kugge i deras hjul av framgång och som kan tillföra kunskap och erfarenhet med stil. I den här rollen är det proaktivt arbete som gäller, och de älskar om du kan tänka utanför boxen och kasta in en gnutta kreativitet.
Och kom ihåg, vi vill ha en IT-rekryterare som kan bygga starka band med våra kollegor och kunder, för det är precis vad ConsultingIT handlar om.
Dina ansvarsområden kommer att inkludera:
Identifiera och attrahera kvalificerade IT-kandidater genom olika rekryteringskanaler och nätverk.
Genomföra noggranna urvalsprocesser, inklusive CV-granskning, telefonintervjuer och personliga intervjuer.
Utvärdera och bedöma kandidaters tekniska färdigheter och erfarenheter.
Bygga starka relationer med kandidater och fungera som en professionell och hjälpsam kontaktperson genom hela rekryteringsprocessen.
Samarbeta med teamet för att förstå våra kunders behov och säkerställa att ConsultingIT matchar rätt kandidater till rätt uppdrag.
Hålla dig uppdaterad om den senaste IT-branschutvecklingen och trenderna för att kunna identifiera och locka till dig de bästa talangerna.
Är du den vi söker?
Kvalifikationer som vi söker efter för denna roll:
Minst 2-3 års erfarenhet av IT-rekrytering och kunskap om IT-branschen.
Starka kunskaper inom search, kandidatsökning och rekryteringsmetoder.
Förmåga att utvärdera tekniska färdigheter och bedöma kandidaters kompetens.
Utmärkta kommunikations- och förhandlingsfärdigheter.
Flytande kunskaper i svenska i både tal- och skrift.
Organiserad och förmåga att hantera flera rekryteringsprocesser samtidigt.
En passion för att hitta och attrahera de bästa talangerna inom IT-branschen.
Vara social, engagerad och driven.
Om företaget
ConsultingIT är ett bolag med starka värderingar där fokus ligger på människan. De är övertygade att det är minst lika viktigt att matcha rätt personlighet till deras kunder som det är att ta fram rätt teknisk profil. Det är först när denna kombination finns hos en kandidat som de ser magin. Det är anledningen till deras slogan som är ”Mer än bara ett CV”
Företaget har sedan starten 2016 vänt sig mot de mer etablerade bolagen i Sverige och gjort det med framgång. De ser en start tillväxt på bolaget och stärker nu upp både säljavdelning samt leveransavdelningen med kollegor som fortsatt skall vara en del av deras resa.
ConsultingIT vänder sig till medarbetare som vill tillhöra en organisation som präglas av en vinnarkultur, har viljan att utvecklas och som förstår att engagemang lönar sig! De förstår att skillnaden mellan dem och andra konsultbolag är viljan och förmågan att leverera gång efter gång utan att ta något förgivet.
Rekryteringsprocessen hanteras av GOAT Accelerate och önskemål av ConsultingIT är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av GOAT Accelerate.
Skicka in din ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!
Ort:Stockholm
Lön:Fast lön plus provision
Start:Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning:Heltid

Ansök nu

Account Manager till företag inom IT-konsultbranschen!

Account manager
Läs mer Mar 19
ConsultingIT är i en spännande och expansiv utvecklingsfas där de förnyar och förbättrar sig mot framtida affärsområden. De söker därför en till säljare med ett utpräglat affärssinne som vill arbeta med uppsökande säljverksamhet inom konsultbranschen.

Vi letar efter en driven och resultatorienterad säljare som vill bli en del av vår kunds framgångsrika team på ConsultingIT. Som Account Manager kommer du att spela en central roll i att driva försäljningen av deras IT-konsulttjänster och bidra till att stärka deras position som en ledande aktör inom IT-konsultation.

OM ROLLEN
ConsultingIT kan erbjuda ett arbete som ger dig möjlighet och stort utrymme att utöva sälj och entreprenörskap på en växande marknad. Som vägledning och stöd har du deras värderingar och strategier samt entusiastiska kollegor som kan hantverket och som ligger i framkant inom vårt verksamhetsområde.

På ConsultingIT blir din främsta uppgift att inta en aktiv säljroll med ansvar för hela säljprocessen, från att prospektera kunder till avtalshantering och uppföljning.

Dina ansvarsområden kommer att inkludera:

- Proaktivt identifiera och kontakta potentiella kunder för att skapa nya affärsmöjligheter.

- Bygga starka och långvariga relationer med befintliga kunder för att öka försäljningen och utöka vårt tjänsteutbud.

- Förstå kundernas specifika behov och utmaningar för att kunna erbjuda skräddarsydda IT-konsultlösningar.

- Utveckla och presentera försäljningsförslag och offerter som tydligt kommunicerar värdet av våra tjänster.

- Delta i förhandlingar och avslut för att säkerställa att vi uppnår framgångsrika affärer.

- Hålla dig uppdaterad om de senaste IT-trenderna och branschutvecklingen för att kunna ge kunderna rätt råd och vägledning.

VAD ERBJUDS DU?

- Arbeta med att skapa nya affärsmöjligheter samt utveckla befintliga kunder.

- Växa i ditt affärsmannaskap.

- Goda möjligheter att bygga karriär inom ett framgångsrikt företag med höga ambitioner.

- En riktigt stark ersättningsmodell.

ÄR DU DEN VI SÖKER?
Kvalifikationer som vi söker efter för denna roll:

- Erfarenhet av uppsökande försäljning inom IT-konsultation eller relaterade områden.

- En stark förmåga att bygga och underhålla relationer med kunder.

- God kunskap om IT-branschen och förståelse för olika IT-lösningar och teknologier.

- Förmåga att identifiera affärsmöjligheter och genomföra hela försäljningscykeln.

- Utmärkta kommunikations- och förhandlingsfärdigheter.

- Självgående och resultatorienterad, med förmåga att arbeta mot uppsatta mål.

- En passion för teknik och en stark vilja att hålla dig uppdaterad om de senaste trenderna inom IT.

OM FÖRETAGET
ConsultingIT är ett bolag med starka värderingar där fokus ligger på människan. De är övertygade att det är minst lika viktigt att matcha rätt personlighet till deras kunder som det är att ta fram rätt teknisk profil. Det är först när denna kombination finns hos en kandidat som de ser magin. Det är anledningen till deras slogan som är ”Mer än bara ett CV”

Företaget har sedan starten 2016 vänt sig mot de mer etablerade bolagen i Sverige och gjort det med framgång. De ser en start tillväxt på bolaget och stärker nu upp både säljavdelning samt leveransavdelningen med kollegor som fortsatt skall vara en del av deras resa.

ConsultingIT vänder sig till medarbetare som vill tillhöra en organisation som präglas av en vinnarkultur, har viljan att utvecklas och som förstår att engagemang lönar sig! De förstår att skillnaden mellan dem och andra konsultbolag är viljan och förmågan att leverera gång efter gång utan att ta något förgivet.

Rekryteringsprocessen hanteras av GOAT Accelerate och önskemål av ConsultingIT är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av GOAT Accelerate.

SKICKA IN DIN ANSÖKAN REDAN IDAG!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ort: Stockholm

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Lön: Grundlön + provision

Omfattning: Heltid

Ansök nu

Administratör till växande assistansbolag

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 19
Vill du vara med bidra ett företags fortsatta tillväxt inom personlig assistans? Är du administrativt duktig och brinner för att jobba med varierande arbetsuppgifter? Då kan denna roll vara nästa steg för dig!

Vår kund Wera Omsorg som är ett familjeföretaget växer och ska nu anställa strukturerad och lösningsorienterad administratör till deras verksamhet.

Om rollen
Som administratör hos Wera Omsorg har du många och varierande arbetsuppgifter. Du administrerar och koordinerar den dagliga driften både för den enskilde brukaren och för medarbetaren. Du ansvarar också för den digitala planeringsprocessen och tar på uppdrag av chef fram statistik och rapporter. I denna roll arbetar du i många olika integrerade datorsystem. Rollen innebär samverkan med flera olika professioner där du behöver kunna anpassa din kommunikation i både tal och skrift.

Som administratör avlastar du chef administrativt genom att planera, leda och fördela det dagliga arbetet. Du avlastar också inom arbetsrätt, ekonomi, digitalisering och kvalitetsarbete.

För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter då du har möjlighet att bli enhetschef på sikt.

Är du den vi söker?
Arbetet passar dig som är strukturerad, flexibel, stresstålig, serviceinriktad, kommunikativ och lösningsfokuserad.

Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. I svåra situationer har du förmåga att behålla lugnet. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress. I din roll som administratör använder du tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Krav:

- B-körkort

- Flytande kunskaper i engelska och svenska, såväl i tal som skrift

- God datorvana och erfarenhet av Office35

- Gymnasieexamen

Meriterande:

- Arbetat i programmet AIAI

- Arbetat inom området personlig assistans eller vård och omsorg.

- Administration mot försäkringskassan och kommunen

Om företaget
Wera Omsorg är ett privatägt assistansbolag som ser människan bakom sina kunder samt medarbetare. De arbetar mycket nära sina medarbetare, har täta dialoger med deras kunder och kan därför säkerställa att du hos Wera Omsorg blir sedd och känner dig hemma. Företagets grundare i verksamheten har varit verksamma inom omsorgen sedan 2005 där passionen att arbeta inom LSS och främst assistans växte fram.

Wera Omsorg har årligen sedan starten 2019 haft en stadig tillväxt och med 100% kundnöjdhet. De kan med stolthet säga att deras kunder väljer dem genom rekommendationer. Det tror dem är resultatet utav ett hårt arbete, en tydlig vision och en passion för det företaget gör.

Rekryteringsprocessen hanteras av GOAT Accelerate och önskemål av Wera Omsorg är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av GOAT Accelerate.

Skicka in din ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ort: Stockholm

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Ansök nu

Säljsupport till fastighetsmäklarföretag

Backofficepersonal
Läs mer Mar 8
Vi hjälper nu vår kund T|F Agency Real Estate (https://tfagency.se/) att hitta sin nästa stjärna för rollen Säljsupport för att bidra till företagets fortsatta tillväxt. Detta är för dig som letar efter en intressant och givande utmaning att frodas i! I denna rollen kommer du vara i centrum för stöd inom analys och försäljning av bostäder.

T|F Agency är ett innovativt hybridmäkleri som kombinerar det traditionella fastighetsmäkleriet och tech-mäkleri. Dem är nu är i en expansiv fas och behöver därför förstärka deras team med ytterligare en person som vill arbeta som Säljsupport hos dem på deras huvudkontor i Stockholm.

Din vardag som Säljsupport
I rollen som Säljsupport hos T|F Agency kommer du att vara en viktigt spelare och jobba nära våra fastighetsmäklare. Du kommer att agera säljstöd förbereda bostäder inför annonsering och försäljning, analys och värdering av bostäder, förbereda inför kundmöten och visningar och andra administrativa och koordinerande uppgifter. Du kommer vara spindeln i nätet och en viktig kugge för våra mäklare och kunder.

Vad TF Agency erbjuder dig:

- Fast lön + möjlighet till bonus

- Friskvårdsbidrag + gemensamma träningar

- Teambuilding + aktiviteter

- Möjlighet till viss arbete hemifrån

- Utbildning + löpande fortutbildningar

- Möjlighet till utveckling inom organisationen

Vem söker vi
Som person är det givande för rollen att vara organiserad, serviceinriktad och en lagspelare. Du trivs i en miljö där det är fart och fläkt och fokus på att nå bästa möjliga resultat för alla medarbetare och för våra kunder.

Du ska trivas med administrativa arbetsuppgifter, att ha flera bollar i luften och ha ett övergripande ansvar.

Vidare bör du ha flytande språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi ser gärna att du åtminstone har cirka 1-2 års arbetslivserfarenhet sedan tidigare, men behöver inte vara i början i din karriär. Det är fördelaktigt om en person har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter som involverar en betydande interaktion med människor.

Om företaget - Ett fastighetsmäkleri som vill utmana marknaden!

Vår kund T|F Agency Real Estate (https://tfagency.se/) är mäkleriet med yrkesstolthet, goda värderingar och gedigen försäljningsförmåga.

T|F Agency älskar försäljning och konsten att mäkla en bostad är ett hantverk som de tar på fullaste allvar. Deras expertis är förhandling, försäljning och transparens som utövas av yrkesstolta fastighetsmäklare.

För T|F Agency är nöjda säljare och köpare det vackraste som finns.

T|F Agency är mäklaren för dem som inte enbart vill få bäst betalt för sin bostad - utan även en garanti för att försäljningen går till på ett säkert sätt.

Skicka in din ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ort: Stockholm

Start: Enligt överenskommelse

Lön: Fast lön + möjlighet till bonus

Omfattning: Heltid och anställning är hos vår kund

Ansök nu

Säljande Business Developer till Aimo Share

Account manager
Läs mer Feb 29
Vill du arbeta med försäljning och affärsutveckling på ett bolag med framtiden i sikte? Motiveras du av att bidra till ett bolag tillväxt genom dina prestationer? Just nu ska Aimo förstärka säljteamet inom B2B och söker dig som vill vara med och bidra till en mer miljövänlig vardag, samtidigt som Aimos tjänst är snäll mot kundens plånbok!

Genom innovativa och hållbara mobilitetslösningar underlättar vår kund människors vardag. Det enda du behöver göra är att ladda ner appen Aimo Share för att sedan kunna ta dig från punkt A till punkt B utan krångel där allt ingår.

Aimo Share erbjuder dig att vara med på en spännande tillväxtresa och vill vara den aktör alla pratar om i branschen!

Om rollen
I rollen som Corporate Business Developer är du en viktig nyckelspelare där du ingår i ett sammansvetsat team som dagligen arbetar mot samma mål. I rollen kommer du att fokusera på att både skapa, bygga och utveckla dina affärer med kunder, vilket kräver att du är en förtroendegivande person som drivs av att hjälpa andra. Du kommer att få planera och genomföra kundpresentationer samt driva hela kundresan i säljprocessen från start till slut med fokus på att hjälpa kunder till en lösning som matchar dem bäst.

Arbetsuppgifter:
- Dagligen arbeta försäljning av bildelningslösningar gentemot företag

- Aktivt skapa nya affärsmöjligheter hos nya potentiella kunder och utveckla affären hos befintliga kunder

- Ansvara för hela försäljningsprocessen från start till slut

- Affärsutveckling av produkten och företagets tjänster
- Arbeta mot KPI:er och uppsatta mål individuellt samt för teamet


Aimo Share erbjuder dig att vara med på en spännande tillväxtresa och vill vara den aktör alla pratar om i branschen. Du kommer vara en viktig del av den fortsatta resan och få ett stort förtroende att utveckla verksamheten och utvecklas som person. Du kommer även få vara med på ledningsmöten då de gärna ser att alla på bolaget är involverade i deras affärer.



Är du den vi söker?
För att lyckas i denna roll krävs minst 2 års erfarenhet av B2B-försäljning. Utöver det söker vi dig som är nyfiken, driven och brinner för att utveckla både dig själv och teamet på Aimo Share. Som person är du flexibel och kan snabbt anpassa dig och ändra prioriteringar i enlighet med verksamhetens behov. Du har ett prestationsinriktat förhållningsätt till dina arbetsuppgifter och är inte den som ger sig i första taget. Vidare är du en person som drivs av prestationer och är en "high-performer" som brinner för att skapa relationer, värde och affärsnytta.

Om företaget
Aimo Share (https://aimoshare.se/?gclid=CjwKCAjw7IeUBhBbEiwADhiEMQY18Wuw62vEBiMe_gZNi_uMiUjh6jee2FndnUTzUe21stk5kAIeVhoCFgEQAvD_BwE) är Sveriges nya bildelningstjänst av elbilar som är både miljövänliga och bra för plånboken! Aimo Share har som målsättning att bli den mest eftertraktade och rekommenderade samarbetspartnern för parkerings- och mobilitetslösningar i Norden. Vägen dit går genom innovation, kundnöjdhet, funktionell kvalitet och ett hållbart finansiellt resultat. Aimo Share passar perfekt för privatkunder och företag som enkelt vill boka och köra en Aimo. Som prenumerant på din egen elbil slipper du allt krångel där allt ingår, lite som all inclusive ????. Aimo Share ägs och finansieras av det japanska investmentbolaget Sumitomo Corporation som har en framgångsrik historia av att investera i och utveckla framtidsdrivna företag. Totalt har företaget drygt 72 000 anställda i 65 länder.

Skicka in din ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ort: Stockholm

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Lön: Fast lön

Omfattning: Heltid

Ansök nu