Stockholm: Sales Project Managers till Mediaplanet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sales Project Managers till Mediaplanet i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-02 // Varaktighet: Heltid

OM FÖRETAGET

Mediaplanet är en pionjär inom Content Marketing som har gått från två anställda i Stockholm till 350 anställda i 12 länder sedan starten 2002. Företaget är specialister på att nå ut till sina kunders målgrupper och distribuerar kampanjer i Sveriges största dagstidningar samt på Facebook, Instagram och LinkedIn. Årligen hjälper koncernen över 15,000 kunder att nå ut till rätt typ målgrupp och kan sedan noggrant analysera utfallet av varje kampanj för att skapa tydligt mätbara resultat. Mediaplanet är nu i en tillväxtfas och ska ta in flera Säljande Projektledare i Stockholm.



OM ROLLEN

I rollen som Sales Projekt Manager på Mediaplanet så ansvarar du för att sälja in och skapa content marketing-kampanjer som hjälper företag att nå sina målgrupper med riktigt vasst innehåll. Du bygger upp din egen kundportfölj och använder primärt telefonen eller videomöten som verktyg i syfte att stänga affärerna. Du har även ett produktionsteam på plats som tar fram allt innehåll som kunderna behöver, både i rörlig form och i text.

I arbetsuppgifterna så ingår:

Identifiera kundsegment och företag via research

Kontakta och konsultera företags marknadsföringsbehov

Skapa presentationsinnehåll för möten med företag

Sälja in marknadsföringslösningar via telefon, mejl och Teams

Representera Mediaplanets varumärke i kontakt med företag

Finansiellt ansvara för egna kampanjer

Uppnå uppsatta budgetmål

Koordinera marknadsföringsinnehåll för företag

Lansera kampanjer och följa upp företagens medverkan

VEM SÖKER VI

Vi söker dig med mycket energi och driv. Du är med fördel orädd och tycker om att jobba i ett högt tempo. Troligtvis är du relativt tidigt i karriären. Försäljning är kärnan i rollen och du måste tycka att det är kul att lösa kundernas utmaningar. Du har erfarenhet av försäljning sedan tidigare inom B2B eller B2C området. Det är meriterande men inget krav om du har pluggat en relevant utbildning inom till exempel marknadsföring, kommunikation eller ekonomi. Har du jobbat i restaurang, callcenter, telefonförsäljning eller i butik är även det ett stort plus. Då du använder Officepaketet regelbundet i arbetet så får du gärna ha erfarenhet av det sedan tidigare.

VAD ERBJUDER VI

Du erbjuds en utvecklande säljroll på ett tillväxtbolag med ett positivt företagsklimat med centrala lokaler i Stockholms innerstad. Mediaplanet erbjuder en platt organisationsstruktur och lägger högsta vikt vid att personalen trivs och mår bra. Här hittar man på saker regelbundet för att personalen ska trivas. Allt från fester till tävlingar och After Works. Många på företaget är vänner privat och har jobbat ihop under lång tid.

När det kommer till förmåner så erbjuds du en fast lön och ett generöst provisionssystem med möjlighet till en väldigt hög mållön. Du har hela fem veckors semester och ett av marknadens högsta friskvårdsbidrag. Då företaget tillhör en större koncern och rekryterar mycket internt så finns goda möjligheter att utvecklas inom koncernen och göra karriär på många spännande bolag.



Ansökan & Lön


Jobbtyp: Heltid
Plats: Stockholm
Lön: Fastlön + Provision
Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Sökord: Marknadsföring, Försäljning, Content Marketing, B2B, Hunter, Projektledare

KOD: MPL

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Mediasäljare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Mediasäljare.

Partnership Manager

Läs mer Mar 13
About Wehype

At Wehype, our mission is to empower Creators and Games to collaborate seamlessly and grow together. We achieve this by providing a platform that connects Creators and Games from all corners of the world through a rich product experience that supports various activations, including paid sponsorships, rewards, exclusive content, and giveaways.

About the role

Wehype works with the largest & most renowned gaming publishers in the world. Every day we support our clients in driving success for their games by enabling them to efficiently collaborate with content creators via the Wehype platform.

We are seeking a new Partnership Manager to join our Global Partnership team. In this role, you will have the opportunity to work closely with teams that are responsible for leading game titles worldwide. You will be managing and nurturing relationships with game publishers and assisting them in their decision-making processes related to market and creator strategies, roadmaps, and objectives. You will be supported by an experienced team and have access to Wehype's industry-leading tools and platform to deliver the best service possible.

Location: Stockholm/Uppsala

What you will do

- Establish and nurture relationships with gaming publishers globally

- Develop tailored and data-driven creator strategies for our clients

- Showcase the Wehype platform and match functionality with specific client needs

- Attend global gaming events and visit our clients at their offices. Partnership Managers travel between 1-2 times per month

- Collaborate with internal stakeholders such as campaign operations, customer success, marketing, and the product team to ensure customer needs are being met and where learnings are shared effectively

- Actively contribute to bringing creative ideas and solutions to the team on how to improve the customer experience

Who you are

- 2+ years of experience in client-facing roles (Sales or Key Account Management)

- Passionate about video games and the gaming industry

- A team player with a strong ability to commit and follow through on projects and set objectives

- A doer that does not hesitate to jump on opportunities

- Excellent written and verbal communication skills

- An entrepreneurial spirit that is comfortable finding new and creative ways to address different projects

- Organized and with a strong ability to prioritize effectively

- Eager to learn and constantly expand your capabilities in the gaming and creator space

Plus if you have

- A history of working with gaming publishers

- Strong connection to streaming platforms and the content creator landscape

- Experience with tools like Excel, Google Sheets, and PowerPoint

Ansök nu

Sales Manager

Läs mer Jan 15
Sales Manager
Are you looking to join a truly unique AdTech company? Are you excited by working for a company focused on minimizing the carbon footprint within the digital media ecosystem? Do you have experience from sales in the media landscape? Then this is a perfect match!

About SeenThis
Since 2017, SeenThis has been evolving screen experiences for everyone, everywhere. With our groundbreaking adaptive streaming technology, we are transforming the distribution of digital content, to increase performance and reduce impact on the climate.

With billions of streams served for more than 2500 brands in over 40 countries, we are on a journey to reshape the internet - for good. And the X factor to this success is our people.

We are a tight-knit team of 100+ employees working across the globe from our offices in Stockholm, Oslo, London, Paris, Singapore, New York, and Sydney. We’re growing at a rapid pace, across all business areas, and are constantly looking for new colleagues to join our team.

We hire the best people and believe in their ability to create success and grow at the same time. We are global, yet close to heart and we have ambitious goals, yet remain down-to-earth.

Do you want to be part of our expansion journey and have a lot of fun along the ride?

Join SeenThis!



About the role
As part of the sales team, you will build relationships and drive revenue across media agencies in Sweden. We are a dynamic, creative and passionate team, delivering market-leading creative and video streaming technology to tier one media agencies and brands. Your mission will be to get our product in front of many key agency decision-makers and play a key role in helping the team reach revenue targets.

Responsibilities

Work autonomously to build and grow relationships with key contacts throughout your agency patch in the Swedish market

Book and attend meetings with agency contacts pitching SeenThis, obtaining briefs and closing sales on a weekly basis

Work closely with the SeenThis creative team to produce mock-ups and market-leading video creative

Maintain frequent contact and communication with key stakeholders across client-based planning and buying teams to drive new revenue opportunities and grow repeat business

Ensure all sales, campaign information and creative assets are correctly uploaded to the SeenThis CRM platform

Deliver excellent levels of customer service

Qualifications
We’re looking for a natural people-person who thrives in the digital media industry and who’s motivated to build and maintain relationships in everyday interaction with clients. You are highly driven by your goals and work persistently, taking creative initiative to achieve them.

Requirements

Understanding of the media agency landscape and its inner workings, as well as proven success in chosen agency patch

Leveraging of existing contacts in the field

A proven background in agency sales with a consultative selling approach. Proven track record of seeking out and winning campaign revenue from Sweden based agencies

Commercially-minded with the ability to spot revenue opportunities and educate clients on new technology and commercial opportunities

Clear and concise communication and presentation skills

Application
We will begin reviewing applications from the beginning of January and initiating interviews for this role. We look forward to receiving your application!

Please note that we conduct background checks on all new SeenThis team members, in compliance with our customers, to protect business-critical information.

If you have any questions please, contact Malin Rydbeck, Talent Acquisition Specialist at malin@seenthis.se.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från We Quest AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från We Quest AB .

Försäljningschef sökes till Stakater

Säljledare
Läs mer Jan 26
OM FÖRETAGET

Stakater är ett IT-konsultbolag som är ledande inom den revolutionerande Kubernetes-teknologin. Stakater det möjligt för företag att uppnå hela potentialen av Kubernetes och dess ekosystem genom att hjälpa dem i deras resa inom strategi, utveckling och drift. Kubernetes är nästa stora våg inom cloud computing och är väldigt efterfrågad på dagens marknad. Just nu är man ett team på runt 40 personer i bolaget.

Stakater är ett lönsamt bolag som samarbetar med ett brett spektrum av klienter inom olika branscher. I Sverige hjälper man företag som exempelvis H&M, ICA och Coop m.fl. att bygga skalbara plattformar med infrastruktur som kod. Steg ett är att förstå kundernas verksamhetsnatur, de utmaningar de står inför och därefter tillämpa plattformen som en tjänst och som en del av lösningen. Bolaget grundades i Pakistan men har idag kontor i Indien, Tjeckien och Sverige (Stockholm). Nu söker man en försäljningschef i Stockholm för att ta bolagets försäljning i Sverige till nästa nivå samt att konkretisera och exekvera en tydlig säljstrategi.

OM ROLLEN

We Quest har alltså fått förtroendet att tillsätta den nya positionen som säljchef åt Stakater. I rollen som säljchef så kommer bl.a. följande arbetsuppgifter att ingå:

- Utveckla och genomföra en försäljningsstrategi för att uppnå intäktsmål och öka marknadsandelar inom IT-konsultbranschen.

- Skapa nya försäljningsmöjligheter genom kallsamtal, nätverkande och andra outreach-metoder.

- Utveckla och upprätthålla relationer med nyckelkunder och partners.

- Genomföra marknadsundersökningar för att förstå kundbehov, branschtrender och konkurrenssituationen.

- Hantera hela försäljningscykeln, från att generera leads till kontraktsförhandlingar och avslutande av affärer.

- Samverka nära med ledningsteamet för att utveckla prissättningsstrategier, förslag och försäljningsmaterial.

- Fastställa försäljningsmål och rapportera regelbundet om försäljningsprestationen till högre ledning.

- Kontinuerligt förbättra försäljningsprocesser och system för att maximera effektivitet och resultat.

- Hålla sig uppdaterad om branschtrender, teknik och best practice.



VEM SÖKER VI

Denna roll är perfekt för dig med några års erfarenhet inom försäljning och ledande positioner inom IT-konsultbranschen, som vill ta nästa steg och jobba i ett marknadsledande bolag med fantastiska framtidsutsikter. Följande erfarenheter och kunskaper ses som meriterande för att passa in i rollen:

- Kandidatexamen inom IT, företagsekonomi, marknadsföring eller relaterat område

- Mer än 5 års erfarenhet inom försäljning, med bevisad framgång inom IT-konsultbranschen

- Mer än 3 års erfarenhet av att leda försäljningsteam

- Starka ledarskapsfärdigheter, med förmågan att motivera och inspirera team

- Förmågan att bygga starka relationer med kunder, partners och teammedlemmar.

- Starka analytiska och problemlösande färdigheter, med förmågan att identifiera och utnyttja försäljningsmöjligheter

- Förmåga att arbeta självständigt såväl som i samarbete med andra avdelningar

- Starka organisatoriska färdigheter med förmågan att hantera flera prioriteringar och deadlines

- Kunskap om CRM-programvara, försäljningsanalysteknik och försäljningsmetodik

- Goda kunskaper i svenska och engelska.



VAD ERBJUDER VI

Följande förmåner erbjuds i tjänsten:

- En stabil fast lön med en generös provisionsmodell.

- Arbetsrelaterade förmåner: Macbook, iPhone, Hörlurar (Sony/Bose), Smartwatch (vid behov)

- Lärande: Böcker och onlinekurser, Konferenser

- Friskvårdsbidrag på 5000 kr

- Försäkringar: Pension, Sjukförsäkring, Grupplivförsäkring, Sjukförsäkring, Olycksfallsförsäkring

- Mycket flexibilitet och frihet under ansvar.



Ansökan & Lön


Jobbtyp: Heltid
Plats: Stockholm
Lön: Fastlön + Provision
Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Sökord: Försäljningschef, IT-konsult, Kubernetes, Säljstrategi, Marknadspotential.

KOD: Ser

Ansök nu

Account Manager Stockholm imao

Account manager
Läs mer Jan 26
Är du redo för nästa steg i din karriär? Vill du vara en del av ett innovativt företag och marknadsföra högkvalitativa produkter till företagskunder? Då är du den person vi söker!

Om företaget
Otaifa Invest är ett framstående företag som erbjuder imao-parfums produkter, och nu expanderar de sin säljstyrka. Vi söker en ambitiös och driven Account Manager som kommer att spela en nyckelroll i att öka vår närvaro på marknaden och bygga långsiktiga relationer med kunder.

Som vår Account Manager kommer du att:

- Prospektera och identifiera potentiella företagskunder inom den angivna målgruppen.
- Sälja imao-parfums produkter och presentera deras fördelar och egenskaper för kunderna.
- Bygga och bibehålla starka relationer med befintliga och nya kunder.
- Utföra försäljningspresentationer och förhandla avtal.
- Följa upp och säkerställa att kundernas behov och förväntningar möts.
- Dokumentera och rapportera säljaktiviteter och resultat till försäljningschefen.

Vi Söker Dig Som Har:
- Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
- B-körkort och tillgång till egen bil för att kunna resa till kundmöten.
- Erfarenhet av försäljning och att arbeta med företagskunder är meriterande.
- Erfarenhet inom tobaksförsäljning eller försäljning av detaljprodukter till bilhandlare är starkt meriterande.
- Förmåga att arbeta självständigt och proaktivt.
- God kommunikations- och förhandlingsskicklighet.
- Resultatorienterad och målinriktad.

Vi Erbjuder Dig:
- En spännande och utmanande säljroll inom ett innovativt företag.
- Möjlighet att arbeta självständigt och påverka din egen framgång.
- Attraktiv grundlön + provision baserad på försäljningsresultat.
- Kontinuerlig support och utbildning för att utveckla dina säljfärdigheter.
- En dynamisk och samarbetsvillig arbetsmiljö.

Ansökan & Lön

Jobbtyp: Heltid/Deltid
Plats: Stockholm
Lön: Fastlön + Provision
Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Sökord:

KOD: Företagsförkortning

Ansök nu

Titel

Account manager
Läs mer Jan 17
Är du redo för nästa steg i din karriär? Vill du vara en del av ett innovativt företag och marknadsföra högkvalitativa produkter till företagskunder? Då är du den person vi söker!

Om företaget
Otaifa Invest är ett framstående företag som erbjuder imao-parfums produkter, och nu expanderar de sin säljstyrka. Vi söker en ambitiös och driven Account Manager som kommer att spela en nyckelroll i att öka vår närvaro på marknaden och bygga långsiktiga relationer med kunder.

Som vår Account Manager kommer du att:

- Prospektera och identifiera potentiella företagskunder inom den angivna målgruppen.
- Sälja imao-parfums produkter och presentera deras fördelar och egenskaper för kunderna.
- Bygga och bibehålla starka relationer med befintliga och nya kunder.
- Utföra försäljningspresentationer och förhandla avtal.
- Följa upp och säkerställa att kundernas behov och förväntningar möts.
- Dokumentera och rapportera säljaktiviteter och resultat till försäljningschefen.

Vi Söker Dig Som Har:
- Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
- B-körkort och tillgång till egen bil för att kunna resa till kundmöten.
- Erfarenhet av försäljning och att arbeta med företagskunder är meriterande.
- Erfarenhet inom tobaksförsäljning eller försäljning av detaljprodukter till bilhandlare är starkt meriterande.
- Förmåga att arbeta självständigt och proaktivt.
- God kommunikations- och förhandlingsskicklighet.
- Resultatorienterad och målinriktad.

Vi Erbjuder Dig:
- En spännande och utmanande säljroll inom ett innovativt företag.
- Möjlighet att arbeta självständigt och påverka din egen framgång.
- Attraktiv grundlön + provision baserad på försäljningsresultat.
- Kontinuerlig support och utbildning för att utveckla dina säljfärdigheter.
- En dynamisk och samarbetsvillig arbetsmiljö.

Ansökan & Lön

Jobbtyp: Heltid/Deltid
Plats: Stockholm
Lön: Fastlön + Provision
Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Sökord:

KOD: Företagsförkortning

Ansök nu

Key Account Manager till tillväxtbolaget Adestia!

Key account manager
Läs mer Jan 11
OM FÖRETAGET

Adestia erbjuder lösningar inom mötesrumsteknik, videokonferens, videostudio och utskriftshantering. Bolagets fokus ligger på att ge den optimala kundupplevelsen och där är man framgångsrik från start till mål i kundresan. Från det första mötet till avtal, installation, leverans, service och support. Allt bara funkar och flyter på.

Detta är en av nycklarna till den otroliga tillväxtutveckling som Adestia har och har haft under lång tid. Bolaget tappar ytterst sällan en kund och har mycket återkommande intäkter. Idag omsätter Adestia över 80 miljoner kronor i en konkurrenskraftig bransch och har vunnit gasellpriset i Dagens Industri fyra år på raken. Kunderna älskar bolagets höga kvalitet och service för att inte tala om avsaknaden av inlåsningseffekter och dolda kostnader som annars är vanligt förekommande inom branschen.

OM ROLLEN

Nu erbjuder Adestia en gyllene chans för rätt person att ta nästa steg i karriären. I rollen så arbetar du som strategisk säljare och storkundsansvarig samt även med att etablera nya samarbeten. Till din hjälp i nykundsarbetet så har du en prospektlista på prospektlista på cirka 3,000 företag samt ett kontinuerligt inflöde av leads. Då startsträckan är relativt lång så erbjuder Adestia en generös garantiprovision de första sex månaderna. Här är det inte flest samtal som gäller som motto utan fokus ligger hela tiden på kvalitet, kundbemötande och en hög service gentemot kunder och intressenter.

VEM SÖKER VI

Vi söker en person som har en gedigen erfarenhet av affärsutveckling och komplex försäljning. Då du träffar högt uppsatta chefer så är det viktigt att du är senior och förtroendeingivande samt ett bra affärssinne. Du kommer även vara med och bidra strategiskt till bolagets fortsatta utveckling. I rollen är rätt personlighet klart mer meriterande för dig än att ha de rätta tekniska kunskaperna. Vidare så är körkort ett krav.

VAD ERBJUDER VI

På Adestia så erbjuds du bästa möjliga förutsättningar för att lyckas. Du erbjuds en konkurrenskraftig lön, garantiprovision de första sex månaderna samt en generös provisionsmodell. Vidare så erbjuds du förmånsbil samt självklart ett högt friskvårdsbidrag. En dag i veckan jobbar du hemifrån och resterande tid från kontoret. Här existerar inte detaljstyrning utan du förväntas kunna arbeta efter parollen ”frihet under ansvar”. Ta chansen att utvecklas och hänga med på Adestias tillväxtresa.

Ansökan & Lön
Jobbtyp: Heltid
Plats: Solna Strand
Lön: Fastlön + Provision
Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!



We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.

Vi hjälper företag att växa med mindre risk, stärka sitt arbetsgivarvarumärke samt öka kandidatinflödet. Vi hjälper företag att ta kontroll över rekryteringsprocessen och nå ut till potentiella talanger.

Sökord: Säljare, Kontorsmaterial, Senioritet, Tillväxtbolag, Gasell, Ultimata kundupplevelsen.

KOD: Adia

Ansök nu

Account Manager till SimpleSign!

Account manager
Läs mer Jan 8
OM FÖRETAGET

Ett snabbt växande SaaS-bolag inom digital avtalshantering som hjälper kunder att effektivisera och digitalisera deras avtal och dokument. Detta möjliggörs med förstklassig E-signering och avtalsbevakning så att de sparar tid, blir mer moderna och samtidigt värnar om miljön.

Vår kund möjliggör snabbare affärer, enklare processer och säkrare avtalshantering för att hjälpa deras kunder att ta kvalificerade beslut och få kontroll över deras dokument.

I och med samarbeten med internationella koncerner har dem redan nu en fot ute i världen och vill ha med dig på resan mot fortsatt expansion. Visst hänger du med dit?

OM ROLLEN

Som Account Manager ansvarar du över försäljningsprocessen. Du upprätthåller och utvecklar en långsiktig och god relation med nya och tillsatta kunder. Denna tjänst passar dig som gillar komplex försäljning och brinner för långvariga kundrelationer. Med en familjär stämning, teamet i ryggen och ett överlägset produktutbud får du det bästa utgångsläget för att kunna prestera på toppnivå. Du kommer till ett glatt och ambitiöst team med en företagskultur som alltid stöttar varandra men samtidigt utmanar än att hela tiden bli ännu bättre.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Du arbetar dagligen med att kontakta och konsultera företag.

- Du bokar in digitala eller fysiska möten med beslutsfattare.

- Du prospekterar, behovs analyserar, avslutar och följer upp.

- Du arbetar mot tydligt uppsatta mål.

- Du förskaffar dig en bra produktkunskap och håller dig ständigt uppdaterad med utbudet.



VEM SÖKER VI?

Vi söker dig som brinner för komplexförsäljning och stimuleras av utveckling. Du har gärna ett tech intresse och ett starkt kundengagemang. Du räds inte för utmaningar och vill hjälpa människor och företag att utvecklas med hjälp av IT lösningar. Du bör ha jobbat med försäljning i minst 1 år och har en god kommunikations förmåga. För att lyckas i denna roll bör du tycka att försäljning och teknik är roligt samt något du vill fortsätta att arbeta med i framtiden!

- Du har en ödmjuk approach och en vilja att lära sig av både kunder och kollegor.

- En drivkraft som motiverar dig att vilja lyckas.

- En stjärna på att skapa nya kontakter och förvalta relationer.

- Laget före "jag-et" mentalitet.

- Minst 1 års erfarenhet av försäljning är ett krav* (B2B är meriterande)

- Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav *



VAD ERBJUDER VI

Ansökan & Lön
Jobbtyp: Heltid
Plats: Stockholm
Lön: Fastlön + Provision
Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!



We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Ansök nu

Säljande projektledare till stort mediabolag!

Account manager
Läs mer Jan 8
OM FÖRETAGET

Mediaplanet är en pionjär inom Content Marketing som har gått från två anställda i Stockholm till 350 anställda i 12 länder sedan starten 2002. Företaget är specialister på att nå ut till sina kunders målgrupper och distribuerar kampanjer i Sveriges största dagstidningar samt på Facebook, Instagram och LinkedIn. Årligen hjälper koncernen över 15,000 kunder att nå ut till rätt typ målgrupp och kan sedan noggrant analysera utfallet av varje kampanj för att skapa tydligt mätbara resultat. Mediaplanet är nu i en tillväxtfas och ska ta in flera Säljande Projektledare i Stockholm.



OM ROLLEN

I rollen som Sales Project Manager på Mediaplanet så ansvarar du för att sälja in och skapa content marketing-kampanjer som hjälper företag att nå sina målgrupper med riktigt vasst innehåll. Du bygger upp din egen kundportfölj och använder primärt telefonen eller videomöten som verktyg i syfte att stänga affärerna. Du har även ett produktionsteam på plats som tar fram allt innehåll som kunderna behöver, både i rörlig form och i text.



I arbetsuppgifterna så ingår:

Identifiera kundsegment och företag via research

Kontakta och konsultera företags marknadsföringsbehov

Skapa presentationsinnehåll för möten med företag

Sälja in marknadsföringslösningar via telefon, mejl och Teams

Representera Mediaplanets varumärke i kontakt med företag

Finansiellt ansvara för egna kampanjer

Uppnå uppsatta budgetmål

Koordinera marknadsföringsinnehåll för företag

Lansera kampanjer och följa upp företagens medverkan



VEM SÖKER VI

Vi söker dig med mycket energi och driv. Du är med fördel orädd och tycker om att jobba i ett högt tempo. Troligtvis är du relativt tidigt i karriären. Försäljning är kärnan i rollen och du måste tycka att det är kul att lösa kundernas utmaningar. Du har erfarenhet av försäljning sedan tidigare inom B2B eller B2C området. Det är meriterande men inget krav om du har pluggat en relevant utbildning inom till exempel marknadsföring, kommunikation eller ekonomi. Har du jobbat i restaurang, callcenter, telefonförsäljning eller i butik är även det ett stort plus. Då du använder Officepaketet regelbundet i arbetet så får du gärna ha erfarenhet av det sedan tidigare.



VAD ERBJUDER VI

Du erbjuds en utvecklande säljroll på ett tillväxtbolag med ett positivt företagsklimat med centrala lokaler i Stockholms innerstad. Mediaplanet erbjuder en platt organisationsstruktur och lägger högsta vikt vid att personalen trivs och mår bra. Här hittar man på saker regelbundet för att personalen ska trivas. Allt från fester till tävlingar och After Works. Många på företaget är vänner privat och har jobbat ihop under lång tid.

När det kommer till förmåner så erbjuds du en fast lön och ett generöst provisionssystem med möjlighet till en väldigt hög mållön. Du har hela fem veckors semester och ett av marknadens högsta friskvårdsbidrag. Då företaget tillhör en större koncern och rekryterar mycket internt så finns goda möjligheter att utvecklas inom koncernen och göra karriär på många spännande bolag.



Ansökan & Lön


Jobbtyp: Heltid
Plats: Stockholm
Lön: Fastlön + Provision
Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!



We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Sökord: Marknadsföring, Försäljning, Content Marketing, B2B, Hunter, Projektledare

KOD: MPL

Ansök nu