Stockholm: IT-förvaltare för Administrativa system, Trafikförvaltningen

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-förvaltare för Administrativa system, Trafikförvaltningen i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-26 // Varaktighet: Heltid

Varje dag reser närmare 800 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken i Stockholm. Höga krav på en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik innebär höga krav på IT.

Nu söker vi dig som har flera års erfarenhet av att arbeta i rollen som IT-förvaltare!

Du arbetar i gruppen Organisationsstödjande tjänster som ingår i sektionen Interna tjänster. Gruppen ansvarar för att tillhandahålla och utveckla tjänster och plattformar för den digitala arbetsplatsen och IT tjänster som riktar sig mot våra interna användare. Om du är redo att ta dig an utmaningar och vill vara en del av en dynamisk arbetsmiljö, så är det här rätt tillfälle för dig att ansöka!

Om tjänsten

Som IT-förvaltare för Administrativa system kommer du att arbeta i en gruppering som förvaltar ett flertal administrativa standardsystem, såsom ekonomi, HR och dokumentlösningar. Du är den dagliga kontaktytan mot leverantörer och du koordinerar de IT och verksamhetsbehov som uppstår och omsätter behoven till en pålitlig och effektiv leverans.

I rollen som IT-förvaltare för Administrativa system ingår bla att:

* Koordinera, följa upp och förvalta den dagliga kontaktytan med beställare och leverantörer gällande åtgärder, ändringshantering, releasehantering och incidenthantering
* Validera kravuppfyllnad vid leverans
* Kommunicera status till intressenter och till övriga organisationen på ett tydligt och enkelt sätt
* Fånga krav och behov och omsätta dessa till beställningar till interna och externa parter
* Säkerställa att IT relaterad dokumentation och rutiner är uppdaterade
* Bidra med dina kunskaper i relevanta forum
* Bidra till estimering av kostnader kopplade till utveckling, underhåll, support mm
* Bidra i budget- och prognosarbete samt kostnadsuppföljning, fakturahantering och säkerställa avtalsuppfyllnad
* Säkerställa att aktuella riktlinjer och regler efterlevs.

Kontaktytor är bland annat partners (CGI), externa leverantörer, Serviceförvaltningen samt interna utvecklingsteam och andra intressenter.

Vad vi söker efter

För att lyckas i rollen behöver du ha flera års praktisk erfarenhet av att arbeta med IT förvaltning i en beställarorganisation och ha god förståelse för tekniken. Du har en god kommunikativ- och problemlösande förmåga kombinerat med ett stort driv att nå resultat. Vidare är du självgående, har lätt att bygga relationer och skapa förtroende. Du ger inte avkall på att beställarna ska uppleva leveransen som pålitlig, enkel och effektiv. Du samarbetar väl med andra och har ett starkt kundfokus.

Vidare har du:

* En relevant högskoleutbildning och arbetslivserfarenhet inom IT alternativt mångårig arbetslivserfarenhet inom IT
* Arbetat med standardsystem och har stor förståelse hur det hänger ihop med andra aktörer
* Erfarenhet av arbete i en stor/komplex organisation

Vi är i starten på en agil resa, och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av agilt arbetssätt. Det är även meriterande om du har erfarenhet inom budget- och ekonomisk uppföljning samt kunskap om kravställning gentemot leverantörer.

Vårt koncernspråk är svenska vilket ställer krav på att du talar och skriver svenska obehindrat.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Startdatum enligt överenskommelse.

Vad vi kan erbjuda dig

Enligt våra medarbetare är vår samlade kompetens och det gemensamma engagemanget utmärkande för vår verksamhet. Tillsammans bidrar vi till Stockholms samhällsutveckling genom att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2,3 miljoner invånare. Vårt uppdrag - den gemensamma resan.

Arbetsmiljö och hälsa är viktigt för oss. Årligen erbjuds hälsoundersökning och friskvårdsbidrag. Hälsospåret, vår friskvårdssatsning, innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter. SL-kort är en annan uppskattad förmån hos oss.

Huvudsaklig arbetsplats och självklar mötesplats är kontoret på Västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetsbehovet finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån.

Information och ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Experis. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Carina Eyoma, 073-0862275. Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Endast CV önskas.

Sista ansökningsdag är 2023-06-26. Då vi intervjuar löpande ber vi dig inte vänta med att söka tjänsterna. Vi ser fram emot din ansökan!

Fackliga kontaktpersoner

Amir Sokolovi?, SACO, tfn 08-686 37 06

Marita Lönnroth, Vision, tfn 08-686 39 92

Thérèse Juvall, Akademikerförbundet SSR, tfn 08-123 139 42

Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida www.regionstockholm.se/tfjobb. Du hittar oss också på Linkedin.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Systemförvaltare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Systemförvaltare.

Förvaltningsledare IT till Castra Stockholm

Läs mer Maj 25
Vill du ta ditt konsultande till nästa nivå hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? Vi vet vad du tänker. Du har hört det förut. Men tro oss, det har du inte. Vårt körsbär på konsulttårtan är något annat. Sök jobbet och smaka själv!

Rollen

Nu söker vi på Castra fler förvaltningsledare inom IT! Som förvaltningsledare IT arbetar du tillsammans med verksamheten med att identifiera och kartlägga behov samt med att leda, utveckla och genomföra det tekniska arbetet. Du ansvarar för förvaltningsplan, mål, strategi, leveranser, budget och leverantörsstyrning, problem- och förändringshantering samt kravinsamling tillsammans med dina kollegor i utvecklingsteamet. Arbetet innebär många kontakter och nära samarbete med olika delar av verksamheten, där du är den som koordinerar, följer upp och prioriterar arbetet utifrån teknik-, verksamhets- och användarkrav. Du kommer även ha löpande kontakt med våra leverantörer och i samråd med verksamheten säkra att leveranserna möter rätt behov samt deltar i och / eller driver projekt hos uppdragsgivaren. Rollen innebär också att verka för en strukturerad förvaltning samt att driva utvecklingen av systemnyttjandet så att det stödjer verksamheternas arbetsprocesser på bästa sätt, både nu och i framtiden.
Erfarenhet

- God erfarenhet (minst 5 år) av att leda och driva IT-nära förvaltningsuppdrag eller IT-projekt

- God kunskap om förvaltningsmodeller, t.ex. PM3

- Kunskaper och erfarenhet av att arbeta enligt rutiner/processer baserade på ITIL/PM3

- God kommunikativ förmåga på svenska i såväl tal som skrift

- Erfarenhet av att arbeta i offentlig sektor

Det är även meriterande om du har..

- Erfarenhet av utvecklingsprojekt enligt Agila arbetsmetoder.

Det bästa åt det bästa - vår personalfilosofi

Castra är en konsultgrupp inom IT och management. Eller ja, en elite squad kan man säga. Vi samlar de vassaste och mest erfarna konsulterna, helt enkelt för att det är hos oss de får ut max i både kapacitet och livskvalitet.

Vi är en av Sveriges bästa arbetsplatser. Det låter lite skrytsamt, förlåt. Men det är faktiskt inte vi som sagt det. Castra har sedan 2017 blivit certifierad av Great Place to Work och har de senaste tre åren blivit utnämnda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser. Som grädde på moset är vi även Gasell- och Karriärföretag.

På Castra tror vi på frihet, utveckling och gemenskap. Du som konsult styr själv vilka uppdrag du tar, när du jobbar, om du vill levla upp någon kompetens och hur och mycket lön och semester du tar ut. Att du får bygga din egen logga är bara ytterligare ett bevis. Trodde du det var allt? Då trodde du fel. Stöd av bra chefer, aktiviteter, kompetent och snabbfotad säljstyrka, möjlighet till delägarskap, stora möjligheter att påverka bolagets framtid och härliga kollegor - listan på vad som gör Castra till en fantastisk arbetsplats kan göras lååång. Summan av kardemumman är att hos oss är möjligheterna bra nära oändliga. Win för alla parter, säger vi.

Castra har kontor i Göteborg, Stockholm, Eskilstuna, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss på castra.se/konsulterbjudande/ (https://www.castra.se/konsulterbjudande/)

Har vi lyckats väcka din nyfikenhet?

Sök direkt via länken eller hör av dig till Thomas.Florentin@castra.se eller 0705788391

Ansök nu

Ansvarig för IT-system och applikationsförvaltning, Stockholm

Läs mer Maj 22
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: Ca. 12 månader

- Uppdragsstart: Enligt ök.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast

- Omfattning: 100%

Arbetsbeskrivning
Som IT-specialist och Systemansvarig IT inom förvaltningsobjektet Anläggningsstöd kommer konsulten att ansvara för helheten inom ett antal applikationer tillsammans med dina kollegor och ansvarar för att de är tillgängliga samt håller en god kvalité. Arbetet innebär löpande hantering av incidenter, problem och ändringshantering enligt ITIL-processerna samt att underhålla dokumentation för applikationerna.

Konsulten förväntas initiera och genomföra uppdrag/aktiviteter, och tillsammans med kollegor/leverantörer omsätta att verksamhetens behov blir den bästa möjliga tekniska lösning samt tillse att de förändringar som görs passar in i de tekniska miljöerna. Tillsammans med dina kollegor vidareutvecklar konsulten arbetssätt och arbetar med ständiga förbättringar. Konsulten löser incidenter och problem och är lösningsorienterad och följer riktlinjer och processer. Konsulten ansvarar för att systemen är korrekt dokumenterade, följer riktlinjer, IT-säkerhetsmässigt godkända och sköter det administrativa arbetet med systemen. Konsulten rapporterar till Förvaltningsledare IT.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Applikationsdrift

- Dokumentation

- Förändringshantering

- Ta fram underlag för rapportering, beslut och förvaltningsplan

- Problemhantering och rotorsaksanalyser

- Aktivt deltaga i förbättring av arbetssätt

- Lösa problem och incidenter med hjälp av förändringar i script och protokoll vid behov.

- Ta fram instruktioner för incidenthantering, paketering m.m.

- Deltaga i dialog med verksamheten och leverantörer

- Samarbeta med infrastruktur och leverantörer för att lösa problem och incidenter samt för att planera förändringar.

- Underhålla informationen i ärendehanteringssystemen.

Applikationerna är så kallade 3:e parts applikationer vilket innebär att IT-specialister inte ansvarar för källkoden men ansvarar för att applikationerna fungerar tillfredsställande i sina driftmiljöer.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
Utbildning (Kund kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):
Högskole/universitetsutbildning 120p/180hp inom IT, alternativt utbildning eller arbetslivserfarenhet som kunden bedömer som motsvarande
Kompetens och Erfarenhet:

- Minst 5 år arbetslivserfarenhet av applikationsdrift/förvaltning

- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av driftmiljöer för applikation

- God förmåga att kommunicera på engelska och svenska i tal och skrift

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete och ärendeadministration i Azure DevOps

- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av Anläggningsverksamhet eller Elbranschen

Önskemål om personliga egenskaper:

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga

- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning

- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation

- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende

- Arbetar självständigt och målinriktat

- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter

- Förmåga att arbeta i grupp

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i word-format

- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Junior IT-specialist inom försäkringshantering

Läs mer Apr 19
Om företaget
Afa Försäkring förvaltar de kollektivavtalade försäkringarna med visionen om att alla ska ha en trygg vardag. Afas försäkringar är en självklar del av det svenska trygghetssystemet som bidrar till ekonomisk trygghet i arbetslivet. 9 av 10 är försäkrade hos Afa genom sitt jobb.

Hos Afa arbetar drygt hundra personer inom IT - som utvecklare, arkitekter, produktägare, tjänsteägare, drift- och infrastrukturspecialister och support-tekniker.

Din roll

I din roll kommer du att arbeta med verksamhetsnära tjänster mot försäkringshantering. Afa har egenutvecklat IT-stöd byggt på plattformen OpenEdge som vi förvaltar och vidareutvecklar för våra skadesystem.

Du kommer att tillsammans med teamet arbeta med Release Management vilket innebär paketering inför produktionssättning av nya versioner av skadesystemen. Du kommer även att arbeta med att införa databasförändring, samt ge utvecklarna stöd med testmiljöer med mera.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Release Management
- Configuration Management
- Databasadministration
- Support till utvecklarteamen


Din profil

Vi söker dig som har ett stort teknikintresse och har gått en relevant utbildning inom IT. Du har med dig databaskunskap och kan gärna ett scriptspråk som tillexempel bash eller powershell. Vi ser även att du har DevOps-kunskap och har kännedom om verktyget Azure DevOps. Du behöver vara flytande i tal och skrift i svenska och engelska.

Som person är du nyfiken, serviceinriktad och har en vilja att utvecklas!

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar AFA-försäkringar med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på linnea.tylenius@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Ansök nu

Systemutvecklare med intresse för IT

Läs mer Apr 19
Om tjänsten:

Saab söker nu en nyfiken systemutvecklare med ett intresse för IT. I rollen som systemutvecklare kommer du att utveckla och underhålla ett välstrukturerat utvecklingsmiljösystem och utföra kontinuerliga uppgraderingar. Arbetsuppgifterna består till största del av systemoperation med inslag av programmering. Du kommer att analysera effekter, modifieringar och tillägg för att möta behoven för utvecklingsprojekt samt delta i utredning gällande säkerhet och systemförbättringar. Du kommer att ingå i ett kompetent team på en avdelning som präglas av öppenhet, förtroende och tillit.

Vi söker dig som:

Vi ser att du har en utbildningsbakgrund inom IT, Systemvetenskap eller annan motsvarande utbildning. Du har grundläggande förståelse för nätverk och säkerhet samt känner till operativsystemen Windows och Linux. Som person är du driven, lösningsorienterad och hungrig på att lära dig nya teknologier. Vidare är du handlingskraftig och strukturerad och är inte rädd för att be om hjälp.



Om Saab:

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.



Praktisk information:

Tjänsten tillsätts löpande och är på heltid med fast, marknadsmässig lön och startdatum enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Ansök nu

IT Specialist CRM till Billerud

Läs mer Apr 13
Billerud storsatsar just nu på sitt ERP- och CRM-arbete och är i startskottet av en förändringsresa i systemlandskapet. Tilltalas du av en nyckelroll där du får bidra med din specialistexpertis inom CRM och relationsskapande? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Billerud söker en CRM Specialist till säljavdelningen på Commercial Services. Vi ser fram emot din ansökan!

Din vardag:
Välkommen till en dynamisk vardag som IT specialist inom CRM där mycket är på gång just nu! Billerud har nyligen startat en förflyttning av företagets Supply Chain och orderhanteringssystem för att skapa mer effektiva affärsprocesser.

Som en del av den här satsningen rekryterar Billerud nu en IT specialist inom CRM som erbjuds en tongivande roll i förvaltningsfunktionen inom Sales.

Du erbjuds ansvaret för att utveckla, driva, kontinuerligt förbättra och förvalta produktportföljen där Dynamics 365 CRM är den centrala komponenten. Här ges alla chanser till att få påverka systemets riktning framåt och utgöra en specialistkompetens i teamet.
Till din hjälp har du kollegor från verksamheten, IT och Sales samt för teknisk stöttning finns ett utvecklingsteam.
Tjänsten är placerad på något av Billeruds kontor i Karlsborg, Gävle, Skärblacka, Frövi, Gruvön eller på huvudkontoret i Solna.

Arbetsuppgifter i urval:

- Ta fram förslag inom förvaltningsarean gällande teknik, omfång och kostnad

- Kommunicera med verksamheten och beställare till förvaltningsarean

- Planera och bedöma (resurs och kostnader) för planerade åtgärder och aktiviteter samt ansvara för en lyckad leveransnivå

- Arbeta för att införa ny funktionalitet och teknik inom området som kan tillföra mervärde för Billerud

- Vara en del av projektteam för olika förflyttningsinitiativ inom CRM och ERP

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du är skicklig på att kommunicera och skapa förtroende. Du har en förmåga att få med andra människor och du entusiasmerar personer i din närhet. Vidare har du ett proaktivt förhållningssätt till arbetsuppgifter och ser dig själv som en person med hög servicekänsla.

För att lyckas i rollen tror vi att du har:

- Flera års erfarenhet i något CRM-system som Microsoft Dynamics 365 eller liknande

- Mycket god kunskap inom systemförvaltning

- Erfarenhet av projektledning

- Förståelse för komplexa beroendesamband inom IT

- Relevant akademisk examen inom IT, systemvetenskap eller motsvarande erfarenhet

- Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift

Meriterande

- Känna till metoder, modeller och ramverk inom agil systemutveckling såsom SAFE

- Erfarenhet eller förståelse för utveckling i Azure

Passar vi för dig?
Vi på Billerud tror att när vi har morgondagen i åtanke gör vi vårt bästa idag. Tack vare våra medarbetare är vi ett världsledande företag inom vår bransch av förnybara papper- och förpackningsmaterial. Vi utmanar konventionell paketering för en mer hållbar framtid.

För rekryterade chef Peder Björling är tillitsbaserat ledarskap och möjlighet till hybridarbete en självklarhet.

Billerud vill välkomna dig till en värderingsstyrd verksamhet där vi regelbundet pratar om våra fyra grundläggande värderingar: Sätt kunden i fokus, Våga pröva nytt, Driv förändring och Värna om varandra. Vi är stolta över att många anställda stannar hos oss länge.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Wise IT. För frågor angående rollen vänligen kontakta rekryteringskonsult, Sofia Gustafsson på 076-525 90 14, sofia.gustafsson@wiseit.se

Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mejl då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter (https://www.wisegroup.se/gdpr/)

Vi arbetar med löpande urval av kandidater och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
I denna rekrytering ingår tester och en bakgrundskontroll.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Experis AB .

Är du Sollentunahems nya HR-chef?

Personalchef/HR-chef
Läs mer Jun 9
Nytt
Du som HR-chef kommer att ha en central roll i att fortsätta utveckla strategiska och operativa HR-processer och du drivs av att få medarbetare att trivas och utvecklas i sina roller. Du kommer att vara en viktig rådgivare för bolagets chefer och ha ansvar för att implementera, driva och utveckla processer och initiativ i organisationen.

Sollentunahem söker en driven och engagerad HR-chef som vill vara med och utveckla framtidens arbetsplats och göra verklig skillnad för våra medarbetare. Sollentunahem är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs i sin helhet av Sollentuna kommun. Tillsammans bidrar vi till ett bättre samhälle och inspirerar andra genom att skapa trygga och hållbara boenden där människor trivs och vill bo.

Arbetsuppgifter

Som HR-chef hos Sollentunahem kommer du att ha en central roll i att strategiskt och operativt skapa förutsättningar för engagemang och utveckling för bolagets chefer och medarbetare. Du ansvarar för att utveckla företagets HR-processer i enlighet med bolagets affärsmål och skapar en framgångsrik och välmående arbetsmiljö.

Ditt ansvar omfattar även företagsövergripande lönerevision och lönekartläggning, samt att analysera personalbehov och kompetensförsörjning för att säkerställa att vi har rätt människor på rätt plats. Du kommer att ha samordningsansvar för det systematiska arbetsmiljöarbetet och säkerställa att våra HR-policys och rutiner uppfyller både legala krav och organisationens behov. Rollen inkluderar även att hantera kontakter med fackliga organisationer, arbetsgivarorganisationer och myndigheter.

Förutom HR-ansvaret kommer du att ha övergripande ansvar för verksamhetsutveckling. Du kommer att säkerställa utvecklingen av ett strategiskt förbättringsarbete med en förflyttning mot ett mer processorienterat arbetssätt i samarbete med chefer och medarbetare.

Du leder ett engagerat HR-team som består av en HR-administratör och en ansvarig för verksamhetsutveckling - vilka du har ett nära samarbete med. Tillsammans är HR en strategiskt partner som ger ett operativt verksamhetsstöd genom att coacha cheferna i deras dagliga HR-arbete och bidrar med expertis inom HR och verksamhetsutveckling till både chefer och medarbetare. Vi säkerställa hög kvalité i våra HR- och verksamhetsutvecklingsprocesser med hjälp av användarvänliga verktyg.

Du rapporterar till VD och sitter i bolagets ledningsgrupp. Som HR-chef verkar du för en kultur som präglas av ansvarstagande, engagemang och affärsmässighet. Du är en förebild för Sollentunahems vision och värdegrund.

Vi erbjuder
Rollen ger dig ett stort mandat att påverka och utveckla verksamheten för att uppnå våra höga ambitionsnivåer. Du kommer till ett bostadsbolag med stort engagemang och en vilja att hela tiden bli bättre. Du kommer bidra både till utvecklingen inom den egna avdelningen och hela Sollentunahems utveckling som representant i ledningsgruppen.

Din bakgrund och person
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom HR-området och som är en erfaren och engagerad ledare med flerårig erfarenhet som HR-chef med verksamhet-, budget- och personalansvar. Har du erfarenhet från fastighetsbranschen är det meriterande men inte ett krav. Du har en stark förmåga att leda och inspirera andra och har tidigare framgångsrikt drivit HR-frågor på en strategisk och operativ nivå. Du har god förmåga att skapa långsiktiga HR-lösningar och har en gedigen kunskap inom HR-området, inklusive arbetsrätt, förhandlingar, kompetensutveckling, rekrytering, lönebildning och arbetsmiljö. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för att stärka vårt arbetsgivarvarumärke samt att du drivs av verksamhetsutveckling. Har du erfarenhet av lönehantering är det en fördel.



Vi söker dig som är en kommunikativ och lyhörd ledare som har förmågan att skapa förtroende och samarbete på alla nivåer i organisationen. Du är strategiskt och affärsmässigt orienterad och har förmågan att omsätta HR-strategier i praktisk handling för att nå uppsatta mål. Du är en person som trivs med mycket ansvar och leder med engagemang, integritet och initiativkraft. Du har ett strategiskt fokus men förmågan att sätta sig in i operativa delar för att stötta och utveckla verksamheten.

Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar Sollentunahem med Jefferson Wells. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katarina Thomasson på katarina.thomasson@jeffersonwells.se alt. 070-231 28 05. Sista ansökningsdatum som är 2023-08-07. Välkommen med din ansökan!

På Sollentunahem är vår vision att vi bidrar till ett bättre samhälle och inspirerar andra genom att skapa trygga och hållbara boendemiljöer där människor trivs och vill bo. Därför arbetar vi ständigt med att utveckla vår verksamhet så att den lever upp till de förväntningar våra hyresgäster och vår ägare har på oss. Sollentunahem är ett fastighetsbolag som utvecklar och förvaltar cirka 5 000 hyreslägenheter, 200 lokaler och cirka 3 000 garage- och parkeringsplatser inom Sollentuna kommun. Bolaget har 79 medarbetare och hade 2022 en omsättning på 476 miljoner kronor. Bostadsbeståndet finns inom hela kommunen och består av en mix av produktion från 50-talet till 2020-tal. Sollentunahem är i en spännande utvecklingsfas med nyproduktion av nya hyreslägenheter samt förnyelse och underhåll av äldre bebyggelse. Läs gärna mer på www.sollentunahem.se

Ansök nu

IT Compliance Specialist to NCC

IT-säkerhetschef
Läs mer Maj 4
Do you want to make a real difference and make decisions that improve people's everyday lives? As Data Management Lead at NCC, we can offer you just that! You'll get the opportunity to work in an environment influenced by sustainability, digitalization, and innovation!

We are building for the future - are you ready to help us realize our digital transformation?

The construction industry is currently facing a development leap where the change agent is spelled digitalization.

NCC is leading the way by developing our business and future proofing our IT platform. To realize the benefits of digitalization, we are currently taking major change initiatives affecting how we work with IT architecture, information management and everyday digital tools.

You will join the Group function "Finance & IT", which leads NCC´s strategic development and major change programs in the business. Finance & IT is NCC's development and delivery function for IT as well as operations development and research & innovation. We are a Nordic organization with 150+ employees working together closely under one common management. Cooperation in- and between units is key for us to deliver value to NCCs business areas, and therefore we have adapted an Agile team-based setup with focus on collaboration, people and efficient delivery and development.

About NCC: https://www.youtube.com/watch?v=WH47qxW7M94

Your role as IT Compliance Specialist at NCC

Your educational background can be in finance, law or IT, but most importantly you are passionate to learn. We promise that you will face interesting challenges to be solved together with a team of smart colleagues in a rewarding work environment.

In this role you will be:

* Interviewing NCC key stakeholders to determine compliance related priorities.
* Reviewing relevant NCC and partner documentation, data handling processes and practices.
* Developing and adjusting compliance strategies together with NCC Compliance unit and other key stakeholders such as Group Security.
* Coordinating agreed regulatory compliance procedures across NCC organizational structures
* Providing training in compliance practices and procedures.
* Monitoring compliance and facilitating interventions/remediations to manage compliance risks.
* Performing compliance audits and compiling audit reports.
* Documenting compliance related processes and maintaining records.
* Keeping up on regulatory changes and developments in the regulatory environment.

Your profile

You will be very important for us in our strategic journey, and we think that you have:

* A bachelor's degree within any field (providing structure capital to compliance management) together with past working experience from the Compliance domain OR you have as a minimum, three years' experience from Information Security and Privacy management / operations involving related standards, frameworks, and practical implementations of these in modern enterprise environments, that is complemented with relevant certification(s).
* Meriting would be previous experience from information security and privacy management with references that can be reached out during the recruitment process. In the role relevant information security and compliance certifications such as CIPP (Certified Information Privacy Professional), CISA (Certified Information Systems Auditor) and other risk & compliance management studies are considered as an advantage.

To be successful in this position you:

* Need to be customer centric, a team player, self-guiding and adaptable.
* Have knowledge within compliance and process development.
* Speak and write English and one Nordic language (preferably Swedish).
* Have an agile mindset and knowledge.

Additional information

This position can be in any of our major cities in the Nordics. The position may require travelling, although we do apply a flexible way of working and strive to collaborate digitally as much as possible.

In accordance with NCCs safety culture we conduct background checks on final candidates.

You will be reporting to the IT Competence Manager whilst working cross-functions in an Agile team driven by the Service Owner/Practice Lead.

How to apply

In this recruitment, NCC is collaborating with Experis IT, with extensive experience in the recruitment of IT specialists and managers. You apply to the position at www.experis.se. If you have any questions, or want more information, please contact Recruitment Consultants Carina Eyoma, mail: carina.eyoma@se.experis.com, mobile: +46 73-086 22 75. Please note that candidate selection will be ongoing throughout the application period, and that you therefore should apply as soon as possible.

We look forward to receiving your application!

About NCC

NCC is one of the leading construction companies in the Nordics. Based on its expertise in managing complex construction processes, NCC contributes to the positive impact of construction for its customers and society. Operations include operations property development, building and infrastructure project contracting, and asphalt and stone materials production. In 2021, NCC had sales of about SEK 53 bn and 13,000 employees. NCC's shares are listed on Nasdaq, Stockholm. Read more about us and our solutions Here.

Ansök nu

Controllerchef| Stockholm | Jefferson Wells

Controller
Läs mer Jun 7
Nu söker vi på Jefferson Wells en interim Controllerchef med start i början av augusti

Tjänsten är ett konsultuppdrag hos en spännande kund i Solna och beräknas pågå ca 4 månader under rekryteringen. Huvuduppdraget är att ta ansvar för hela leveransprocessen av finansiell- och ekonomisk analys, uppföljning och rapportering till verksamheterna. I ansvaret ingår även att se till att resurser fördelas mellan verksamheterna utifrån behov och efterfrågan.

Vi ser att du är en naturlig ledare som är villig att tillsammans med teamet om 15 medarbetare göra vad som krävs för att leverera. Du har stor kommunikativ förmåga med fallenhet för att på ett pedagogiskt sätt förklara komplexa samband. Vidare har du förmågan att ha överblick över helheten, samtidigt som fokus på rätt detaljer kvarstår. Du har förmåga att snabbt vinna förtroende från olika intressenter som exempelvis senior personal, akademiskt meriterade medarbetare, kollegor, ledningsgrupper med mera. Du fungerar utmärkt interaktivt och har en förmåga att coacha såväl som att ställa krav.

Arbetsuppgifter

* Aktivt driva transformationen av dagens ekonomi- och inköpsfunktion till en modern och professionell organisation med relevanta processer
* Efterfrågar resultat och arbetssätt hos dina medarbetare och ger utrymme fo?r konstruktiv dialog
* Göra ekonomin och ekonomisk uppföljning mer synlig och förståelig samt hjälpa ledningen att agera vid avvikelser
* Skapa samarbeten som bidrar till värde för verksamheterna genom konstruktiv dialog och lärande via rapporterande medarbetare, övriga enhetschefer i Financial Operations samt Business Controllers

Vi söker dig som har

* Flerårig erfarenhet som controller och Chef eller motsvarande roll i stora och komplexa organisationer
* Bekväm med att agera i gränsen mellan ekonomi och affär/verksamhet
* Bevisad förmåga att proaktivt identifiera utmaningar och möjligheter, föreslå lösningar och tillsammans med ledningen vidtaga nödvändiga åtgärder
* Civilekonom eller motsvarande



Vad vi på Jefferson Wells kan erbjuda dig:

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Ansök nu

Senior Talent Partner till spännande kund i Stockholm

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jun 5
Inom ManpowerGroup hjälper vi människor att växa varje dag. Det är människorna vi möter som formar oss till det vi är - en arbetsplats med många starka och affärsdrivna individer med ett stort hjärta. Just nu söker vi ytterligare en Talent Acquistion partner till Talent Solutions.

Talent Solutions RPO är det varumärke inom ManpowerGroup som arbetar med outsourcade rekryteringslösningar, Recruitment Process Outsourcing. Vi jobbar i nära partnerskap med våra kunder i komplexa rekryteringsaffärer där vi tar ett fullt ansvar för hela eller delar av kundens rekryteringsbehov. Talent Solutions växer i Sverige och vi söker nu en senior Talent Partner som kan jobba internt hos oss med nationella och internationella rekryteringar. Många av de lösningar som vi arbetar med är nordiska, europeiska eller globala - det innebär att du snabbt kommer bilda dig ett nätverk i vår globala organisation och samarbeta en hel del med kollegor i andra länder. Detta öppnar så klart upp för många olika utvecklingsmöjligheter i din framtida karriär hos oss.

Vi behöver:

Vi behöver en senior rekryteringspartner som har som kommer ansvara för att bygga en fullskalig rekryteringsfunktion i ett multinationellt bolag. Du kommer ha stöttning från både HR-funktionen inom bolaget och den expertis som finns inom Talent Solutions till hjälp i detta arbete. Det innebär främst att arbeta med rekrytering som är vårt huvudsakliga fokus, men det kan vara allt ifrån rådgivning kring Employer Brand, hålla föreläsningar om kandidatmarknaden, processutveckling inom rekrytering och onboarding samt att jobba med chefsrådgivning.

Just nu har vi ett starkt behov av att stärka upp vårt team mot en spännande multinationell kund i Stockholm. Detta är ett nordiskt projekt där du i huvudsak kommer arbeta mot den svensk rekryteringsmarknaden, men även med inslag av andra nordiska rekryteringar. Det är därav ett krav att du är flytande i både svenska och engelska och känner dig bekväm att kommunicera på bägge språken.

Dina arbetsuppgifter är:

Du kommer arbeta i hela rekryteringsprocessen, med allt från annonsering till urval, intervjuer och tester. Vi använder olika assessments, så har du erfarenhet av det är det ett stort plus. I alla uppdrag där vi jobbar med search använder vi olika sociala kanalert.ex. LinkedIn recruiter och Google search. Där består vårt uppdrag av att hitta personer som inte själva aktivt sökt den tjänst som ligger ute på annons, men som ändå kan vara öppna för att byta arbete. Det kommer innebära mycket arbete med dator och telefon, och du måste vara bekväm med att nå ut till kandidater.

Du kommer även arbeta med att bygga en rekryteringsfunktion hos vår kund. Det finns processer att utgå ifrån men det kommer ligga ett ansvar på dig att utveckla dessa processer för att skapa värde för både oss och vår kund. Kunden är ett multinationellt teknikföretag som arbetar

Vi har kontor på många olika orter i Sverige och jobbar oftast remote. I just detta uppdrag utgår du från Stockholm då vår kund finns där. Du kommer behöva vara fysiskt hos kund några dagar i veckan.

Du rapporterar till en Program Operations Manager, och kommer att ingå i RPO Teamet.

Din bakgrund:

Kompetenskrav för att klara av den här rollen är:

* Flytande svenska och engelska
* Minst 4 års erfarenhet av rekryteringsarbete till kunder (dvs. inte som rekryterande chef, utan där du ansvarat för hela rekryteringsprocesser som process-stöd när någon annan ska anställa).
* Starka kunskaper i sourcing/search och erfarenhet av att jobba med rekrytering i olika sociala medier som t.ex. LinkedIn recruiter
* Meriterande om du har jobbat med olika assessments
* Mycket goda kommunikationskunskaper i både tal och skrift
* Kunna påvisa din erfarenhet inom Stakeholder Management

Som person behöver du vara proaktiv och professionell. Det är en hög grad av självledarskap i denna roll och du kommer självständigt behöva driva de projekt och rekryteringar du ansvarar för.

Din utveckling hos oss

Det är din egen drivkraft och din ambition som bestämmer hur långt du ska gå. Kompetenskarriär hos oss innebär att vi stöttar dig i din utveckling genom att hela tiden fylla på med erfarenhet och kunskap. Arbetet i vardagen tillsammans med olika talangprogram, över 4 500 interaktiva utbildningar och föreläsningar samt regelbundna utvecklingssamtal hjälper dig att växa i din roll. Vi vill alltid framåt och söker hela tiden nya sätt att lösa problem för våra kunder på en arbetsmarknad som ständigt förändras. Vill du utvecklas tillsammans med oss och se hur bra du kan bli?

Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta

Linda Pettersson på på linda.pettersson@manpower.se eller

Anna Renntoft på anna.renntoft@manpowergroup.se

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Urval sker löpande och därav kan tjänsten komma vara tillsatt innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Gasanalys servicetekniker till ABB

Drifttekniker, värmeverk
Läs mer Apr 12
Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.

Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter.

ABB Measurement & Analytics söker nu en servicetekniker som vill arbeta med den senaste tekniken inom gasanalys.

Du kommer att bli en del av ABB Measurement och Analytics, som är en division inom affärsområdet Process Automation. Vår fokus är att det skall vara enkelt att installera, använda och underhålla instrument och analysatorer.

Inom avdelningen Analys & Instrument jobbar idag 30 medarbetare på fem orter i Sverige. Rollen präglas av frihet under ansvar och du kommer att kunna påverka din roll och arbetsuppgifter. Vi erbjuder en mycket spännande roll för dig som gillar nytänkande och vill utvecklas som servicetekniker, där du varje dag hjälper kunder att lösa tekniska problem och optimera kunders verksamhet inom rökgasmätning.

Rollen innebär att du har kunden i fokus och trivs med problemlösning och rådgivning kring gasanalys främst ute på plats hos kunderna.Ditt arbetsfält är primärt Stockholmsområdet/Mälardalen vilket innebär att resor förekommer i tjänsten.

Dina arbetsuppgifter:

* I rollen som gasanalys servicetekniker kommer du att arbeta med service och support av gasanalysatorer som används inom processindustrin.
* Din vardag omfattar allt från supporttjänster till underhållsservice med kalibrering, felsökning och reparationer, driftsättning av nya analyssystem och till att hålla utbildningar och fungera som teknisk support till övriga delar av organisationen.
* Du agerar proaktivt och skapar merförsäljning genom att ta vara på de tillfällen som uppkommer.
* Du driver avdelningens digitaliseringserbjudande, ABB Ability, framåt.
* Tjänsten innefattar mycket resande då arbetet utförs i huvudsak hos våra kunder runt omkring i Sverige
* Du kommer att få gott om stöd internt, vilket gör att du kan utvecklas inom yrket eller bredda dig framöver.
* Du rapporterar till service- och kundservicechefen.

Din profil

* Du har en teknisk/elektronik bakgrund och gärna även viss kemikompetens samt har ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter med teknisk problemlösning.
* Erfarenhet från arbete med gasanalys eller rökgasmätning alternativt tekniker inom processindustrin är meriterande.
* Du är van vid att arbeta i CRM-system och dina IT-kunskaper är mycket goda.
* Vi söker en positiv och driven servicetekniker som känner ett stort engagemang för sitt arbete.
* Som person är du serviceinriktad, samt är snabb i både tanke och handling.
* Du är strukturerad och noggrann samt har ett affärsmannamässigt tänk.
* Engelska och svenska talar och skriver du utan problem.
* Innehav av körkort är ett krav.

Din ansökan

Bidra med din egen känsla av mål och mening när vi tillsammans driver den fjärde industriella revolutionen framåt och skapar en hållbar framtid, för både vår planet och din karriär. Jobba med oss i ABB och utnyttja kraften i våra globala nätverk när du samarbetar och lär dig mer tillsammans med våra team i världsklass. Framför allt: utmana dig själv - varje dag. Låt oss skapa framtiden tillsammans.

I denna rekrytering arbetar ABB med Jefferson Wells. För frågor angående tjänsten och rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Lars Buvall på lars.buvall@jeffersonwells.se

Välkommen med din ansökan snarast, urvalet görs löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum löpt ut.

Fackliga representanter: Sveriges Ingenjörer Bertil Göransson + 46 21 34 10 68; Ledarna Leif Öhrberg +46 21 34 23 25; Unionen Krista Andersson +46 21340285. Övriga frågor ställs till Talent Partner Andreas Christiansen +46733 51 27 46.

Ansök nu

Azure Platform Engineer to PostNord!

Kommunikationstekniker
Läs mer Jun 8
Nytt
Do you want to be part of creating cutting edge IaC solutions for our very mature Azure platform, as Azure Platform Engineer, at PostNord Advanced Analytics & Automation? Do you want to improve, or learn new skills within the Azure Platform? Would you like to work in an international environment in an inclusive team? Apply to the Azure Platform Engineer role!

About PostNord

PostNord is the leading supplier of communication and logistics solutions to, from, and within the Nordic region. We aim to make everyday life easier and more sustainable for everyone who lives and works in the Nordic region. We emphasize teamwork, sincerity and positive relationships in the workplace. At PostNord you will be part of a workplace with great diversity. PostNord is also a technology leader within the logistics business that continually strives to improve. We use a hybrid way of working, we work agile for real, we have great benefits and an outstanding office.
Did you know that PostNord decided 2012 to cut it´s emissions 40 % to 2020, and succeeded? This being done while at the same time having a great increase in package deliveries. The next great goal is to be carbon neutral by 2030. Read more here www.postnord.com

The Role

The Azure Platform Engineer role is a strategic one, it's our main infrastructure platform supporting the entire PostNord Group. As Azure Platform Engineer, you will mainly work with cloud-based infrastructure and services, network solutions, Infrastructure as Code (IaC) solutions. Your primary responsibilities will include designing, implementing, and maintaining Azure-based solutions to support business requirements.

In summary, your goal is to enable easier data accessibility for the rest of PostNord, via the Azure infrastructure, to our Data Platform.

Here are your main job duties:

* Designing, deploying, and managing Azure cloud infrastructure and services such as virtual machines, virtual networks, storage accounts, and Azure AD.
* Developing and implementing automation scripts to deploy and manage Azure resources using tools such as PowerShell, ARM templates, and Azure CLI.
* Monitoring and maintaining the performance and availability of Azure infrastructure and services.
* Configuring and managing Azure security controls, such as network security groups, firewalls, and Azure AD.
* Collaborating with development teams to design and deploy Azure-based applications and services.
* Troubleshooting and resolving issues related to Azure infrastructure and services.
* Developing and implementing disaster recovery and business continuity plans for Azure-based environments.
* Staying up-to-date with the latest Azure technologies and services and evaluating their potential impact on the organization.
* Documenting design, deployment, and maintenance processes and procedures.

As Azure Platform Engineer you will be part of the multicultural English-speaking Data Platform team of 17 people. When you are accustomed to our platform you can count on mentoring junior colleagues in the team.



Who are you?

As Azure Platform Engineer you are curious to learn and evolve your skillset in accordance with the state-of-the-art Azure tools in the domain that you work in. You have realized that modern software production resembles industrial production in the sense that it requires a scalable approach to QA and deployment, and you are humble for the fact that creating and maintaining great solutions at scale is a team effort.

As Azure Platform Engineer you have:

* Experience in working with a major Cloud Platform (Azure, GCP, AWS), preferably Azure
* Strong understanding of DevOps methodologies, including CI/CD pipelines, infrastructure-as-code, and automation tools
* In-depth knowledge of Infrastructure and Network environments and tools
* Proficiency in at least one scripting language, such as PowerShell or Python
* Experience with version control systems such as Git

As Azure Platform Engineer it is Meritorious if you have:

* Relevant certifications, such as Azure Solutions Architect
* Familiarity with Agile methodologies and Scrum frameworks
* Ability to learn and adapt quickly to new technologies and tools
* Experience with monitoring and logging tools, such as Azure Monitor or ELK stack





Apply

We look forward to receive your application! We review applications on an ongoing basis, and if you have any questions or concerns, you are welcome to contact recruiter johan.saginer.eriksson@se.experis.com via mail or phone +46 72 301 48 26



For union representatives, visit: www.postnord.com/fackliga We are looking forward to hear from you!

Ansök nu