Stockholm: B2B Account Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet B2B Account Manager i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-26 // Varaktighet: Heltid

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?

Är du en person som tycker om att bygga långsiktiga kundrelationer och alltid är på hugget? Vi söker för vår kunds räkning en vass Account Manager!
Om tjänsten
För vår kunds räkning söker vi nu dig som vill jobba som Account Manager. I ditt dagliga arbete har du ansvar för att både hitta och driva affärer framåt med blivande kunder. Hela säljprocessen ligger i din hand och det innebär till stor del arbete på egenhand, men med ett sammansvetsat team i ryggen. Du ska ständigt vara målmedveten och behålla fokus. Med ett stort leende på läpparna träffar du bolag och människor inom olika branscher för att se till deras behov. En spännande och givande utmaning till rätt person, är det du?


Arbetsuppgifter
Som säljare hos vår kund kommer du att ta hand om hela säljcirkeln. Allt från prospektering och möten till att ansvara för avtalsförhandlingen och slutligen kundansvaret.


Vi söker dig
Både din personlighet och ditt arbetssätt ska präglas av ett starkt driv och vilja. Vi ser att du är social och trivs med att dagligen möta människor. Det krävs även kreativitet, nytänk och skinn på näsan för att passa i denna roll.


Ansökan
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag via länken eller på work@talentpartner.se!
Se gärna också alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Account manager

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Account manager.

Account Manager - Stockholm

Läs mer Jun 7
Brinner du för försäljning?

Vi söker nu en driven och ambitiös Account Manager till Let’s deal!

Vi är ett bolag som vill inspirera fler att upptäcka och uppleva mer genom helt oemotståndliga deals. För att kunna göra det krävs skickliga kollegor och det är just där som du kommer in.

Vi söker dig som gillar att känna av stadens puls för att hitta nya samarbetsmöjligheter hos kaféer, restauranger, skönhetssalonger och upplevelser. Känner du att det skulle vara ett drömjobb för dig, då kan vi garantera dig en arbetsplats där ingen dag är den andra lik.

Let’s deal är inne i en spännande utvecklingsfas och vi behöver utöka personalstyrkan med en säljare till vårt City-segment. Vi söker därför en driven säljare och erbjuder en spännande roll med bra möjligheter att växa och utvecklas tillsammans med företaget.

Din främsta uppgift är att skapa nya affärsmöjligheter samt att vidareutveckla den kundportfölj som du själv förvaltar, utvecklar och bygger upp.

Du drivs av målinriktat arbete och att ha ansvar för din egna pipeline. Du driver prospektering, mötesbokning, offertgivning, stängning av affär och inte minst arbetar för att behålla den goda relationen och uppföljning med partners.
Att kunna bygga relation och skapa förtroende är oerhört viktigt och direkt nödvändigt.

I din roll ingår:

- Du ansvarar för hela försäljningsprocessen från kallt lead till en partner du kommer förvalta länge
- Nykundsbearbetning där du aktivt söker nya kundrelationer mot utvalda branscher som du sedan förvaltar och utvecklar.
- Levererar mot budget samt aktivitetsmål
- Ständigt söka spännande och inspirerande prospekt
- Fysiska kundbesök inom din region

För att lyckas i rollen som Account Manager har du förmågan att se kundens behov och skapa mervärde för deras verksamhet. Det gör du genom att skapa förtroende och vara skicklig på att bygga långsiktiga relationer.

Din profil

- Du har några års arbetslivserfarenhet av försäljning, gärna inom B2B
- Du har arbetat i CRM-system tidigare & har god dator- och systemvana
- Du älskar att göra affärer
- Relationsskapare och drivande i samtal och sociala sammanhang
- Du är en glädjespridare
- Du arbetar självständigt och systematiskt samtidigt som du är en teamplayer och samarbetar väl med kollegor
- Flytande språkkunskap i svenska och engelska i tal och skrift

Och det allra viktigaste, vem är du?

Som person syns din energi och ditt driv utanpå, du arbetar såklart resultatinriktat och med stort engagemang för att nå uppsatta mål. Du är orädd, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt med frihet under ansvar.

För att du ska lyckas uppnå bästa möjliga resultat krävs det att du är strukturerad och har ett gott sinne för planering och prioritering.

Du är självgående och uppskattar att arbeta tillsammans med ditt team och övrig personal i organisationen.

Till din hjälp har du kollegor i Göteborg, Stockholm och Oslo med olika kompetenser som hjälper dig att lyckas i rollen. Du utgår från vårt kontor i Stockholm. Vi lägger stor vikt vid tidigare relevant arbetslivserfarenhet samt personliga egenskaper. Du rapporterar till Team Lead i Stockholm

Let’s deal erbjuder…

- Glada och drivna kollegor
- En utvecklande och stimulerande roll i en dynamisk miljö med starkt säljdriv
- En arbetsplats med stort fokus på trivsel, miljö och ha kul på jobbet!
- Kick-offs, frukostar, AW’s och annat kul
- Konkurrensmässiga löner och villkor, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
- Let’s Deal är anslutna till kollektivavtal

Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig! Kolla mer på www.letsdeal.se

Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen till oss!

Letsdeal.se startades i mars 2010 och är idag den ledande dealsajten i Norden.
De unga entreprenörerna Alexander Hars och Lars Karlsson ville skapa en digital tjänst som bland annat gjorde det möjligt för svenska konsumenter att göra snabba och bra deals på tjänster och produkter som matchade deras intressen. Oavsett hur billiga de må vara, var den lokala närheten i dealen viktig redan från start. Våra grundare trodde benhårt på idén – och det gjorde svenskarna (och senare norrmännen) också, för verksamheten växte snabbt.

Vår vision är att alla älskar en bra deal och vi vill inspirera fler att upptäcka och uppleva mer på ett lekfullt, positivt och spontant sätt. Vårt mål är att alla ska få uppleva en massa spännande deals på en och samma plats. En deal som adderar något oväntat till vardagen. Som håller vad den lovar och som är relevant för kunden – oavsett vem hen är eller var hen bor. Vi nöjer oss inte förrän vi nått dit. Och egentligen inte då heller. För då är det dags för nästa mål, och nästa.

I dagsläget är vi cirka 45 anställda i Sverige och Norge med kontor i Göteborg, Stockholm och Oslo. I slutet av 2021 förvärvades Lets deal av danska Deal Media Group ApS.

På Let’s deal händer det hela tiden något nytt, vi är modiga och vågar testa nya saker och är nyfikna på nya trender.

Företagskulturen har alltid varit en av våra stora framgångsfaktorer och Lets deal har alltid haft ambitionen att vara en attraktiv arbetsplats, både för befintlig och ny personal. Vi tror att genom nöjda och motiverade medarbetare ökar vår förmåga att utveckla vår verksamhet och nå våra gemensamma mål.

Vi är därför väldigt stolta att ha hakat på den senaste trenden för arbetsplatser - 4 Day Work Week. Ett arbetssätt som innebär att vi arbetar fokuserat från måndag till torsdag med möjlighet att vara lediga på fredagen.

Vi tror att genom att ändra vårt arbetssätt de dagar vi jobbar så kan vi öka vår effektivitet, närvaro och produktivitet. Vi tror att genom mindre stress hos våra anställda kan vi öka vår förmåga att prestera väl. Och för oss är det också viktigt att ha en hälsosam balans mellan arbete och fritid.

Ansök nu

Account Managers sökes till spännande Tech Startup

Läs mer Jun 9
Nytt
OM FÖRETAGET

Fibbl är företaget som vill revolutionera hela E-handeln och ändra om hela spelplanen för hur konsumenterna fattar köpbeslut. Bolaget använder teknologier så som Augmented Reality, Virtual Reality, Machine- & Deep learning för att förbättra shoppingupplevelsen för onlinekonsumenter. Något som i sin tur leder till att konsumenterna kan fatta mer transparenta köpbeslut.

E-handeln är idag ett trasigt ekosystem som Fibbl vill reparera. Genom Fibbl:s revolutionerande 3D-teknik så minskas konsumenternas returer vilket leder till minskad påverkan på miljön. Företaget har en affärsmodell som gör att återförsäljare online till ett lågt pris kan komma in i 3D- och AR-världen. Idag har man redan några av de största E-handlarna så som Björn Borg och GANT som kunder och detta utan att egentligen ha satsat på försäljningen.

Nu har bolaget precis tagit in mer kapital och ska satsa stenhårt på att växa på säljsidan. Ta chansen att hänga med på resan i detta spännande techbolag som har en verkligt ljus framtid till mötes.

OM ROLLEN

I rollen som Account Manager så kommer du att jobba med att driva in nya kunder till Fibbl. Du kommer att ha fullt ansvar för hela säljprocessen - från prospektering, mötesbokning, kundmöte, kundavtal till uppföljning. Marknaden är idag relativt obearbetad. Gör du ett bra jobb så belönas du dessutom med fler leads och möten.

VEM SÖKER VI

Bolaget söker nu flera Account Managers för att förstärka säljavdelningen. Några av grundkraven är att:

- Du har ett starkt inre driv.

- Du har med fördelat jobbat med komplex försäljning inom teknik.

- Det är meriterande om du har jobbat med försäljning på ett SaaS-bolag tidigare.

- Du vill jobba på ett företag med ett högre syfte att vända upp och ned på E-handelns ekosystem.

- Du är en genuint bra människa.

- Det är meriterande om du har ett annat modersmål än svenska. Exempelvis franska, spanska eller tyska.

- Det är en fördel om du har erfarenhet av CRM-systemet Hubspot.

- Du är med fördel en person som gillar att ta initiativ och är en problemlösare som bara ser möjligheter.

- Du är av uppfattningen att hårt jobb lönar sig.

VAD ERBJUDER VI

Här erbjuds du en möjlighet att vara med på en tidig företagsresa där målet är att bli nästa Spotify. Du erbjuds en stabil grundlön samt ytterligare bonus på lönen baserat på dina mål och säljresultat.

Ägarna brinner för försäljning och vill att du ska belönas rikligt för dina resultat. Segrarna firas och du blir sedd och uppmärksammad för det du gör. Framöver finns stora möjligheter att växa i bolaget och vara med och utveckla säljprocesserna. Här älskas initiativtagare och dina idéer ses och drivs igenom.



Ansökan & Lön


Jobbtyp: Heltid
Plats: Stockholm
Lön: Fastlön + Provision
Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Sökord: Account Manager, Försäljning, SaaS-bolag, Initiativtagare, Tech, AI

KOD: Fbl

Ansök nu

Account Manager till Spineband

Läs mer Jun 9
Nytt
OM FÖRETAGET:

Spineband är ett svenskt företag som grundades i Mellerud av en tidigare svetsare som fått komplikationer med nacken efter flera års påfrestande fysiskt arbete. Efter samarbete med 3M, började företaget utveckla en produkt för att lindra nackspänningar och smärta. Spineband har sedan erhållit patenter i flera länder och har arbetat med stora klienter som Volvo, Saab, NCC och Siemens. Produkten är patenterad, CE-märkt och designad i Sverige. Den tillverkas i Estland och kan användas både på jobbet och efter jobbet för att förebygga nackproblem. Spineband har även flera modeller tillgängliga. Förutom att arbeta med forskare, har företaget evidensbaserade resultat och är i kontakt med olika intressenter för att samla in mer evidens.

OM ROLLEN:

Vi söker en säljare som ska ansluta till Spineband och hjälpa till att sprida budskapet om Spineband till industri- och byggföretag, handelsföretag och individer som arbetar inom dessa sektorer. Rollen innebär en traditionell säljprocess och möjligheten att ta över befintliga kunder. Den framgångsrike kandidaten kommer att utgå hemifrån och jobba mot Stockholm, Mälardalen (inklusive Västerås och Uppsala) och kommer att vara en del av ett team som värdesätter långsiktig planering och att bygga företaget.

VEM SÖKER VI:

Vi söker någon med erfarenhet av försäljning och som både kan få in nya kunder men också kan jobba långsiktigt med kunderna och förvalta relationerna. Du ska kunna jobba med frihet under ansvar och själv kunna planera din försäljning. Den ideala kandidaten har en passion för att hjälpa människor och förbättra deras livskvalitet genom vår produkt.

Det är meriterande om du har eller har haft en bakgrund inom sjukvården (kiropraktik, fysioterapi etc).

VAD ERBJUDER VI:

Förutom en konkurrenskraftig lön erbjuder företaget bilförmån, bonusar samt stöd och resurser för att hjälpa dig att lyckas i denna roll. Vårt team är angeläget om att skapa en positiv och samarbetande arbetsmiljö. Det finns också möjlighet att växa inom företaget.

Ansökan & Lön


Jobbtyp: Heltid

Plats: Remote

Lön: Fastlön + Provision

Kontakt: We Quest.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Sökord:

KOD: Företagsförkortning

Ansök nu

Säljare sökes till tillväxtbolaget Adestia

Läs mer Jun 9
Nytt
OM FÖRETAGET

Adestia erbjuder lösningar inom mötesrumsteknik, videokonferens, videostudio och utskriftshantering. Bolagets fokus ligger på att ge den optimala kundupplevelsen och där är man framgångsrik från start till mål i kundresan. Från det första mötet till avtal, installation, leverans, service och support. Allt bara funkar och flyter på.

Detta är en av nycklarna till den otroliga tillväxtutveckling som Adestia har och har haft under lång tid. Bolaget tappar ytterst sällan en kund och har mycket återkommande intäkter. Idag omsätter Adestia över 80 miljoner kronor i en konkurrenskraftig bransch och har vunnit gasellpriset i Dagens Industri fyra år på raken. Kunderna älskar bolagets höga kvalitet och service för att inte tala om avsaknaden av inlåsningseffekter och dolda kostnader som annars är vanligt förekommande inom branschen.

OM ROLLEN

Nu erbjuder Adestia en gyllene chans för rätt person att ta nästa steg i karriären. I rollen så arbetar du som strategisk säljare och arbetar både med nykundsbearbetning samt med befintliga kunder. Till din hjälp i nykundsarbetet så har du en prospektlista på prospektlista på cirka 3,000 företag samt ett kontinuerligt inflöde av leads. Då startsträckan är relativt lång så erbjuder Adestia en generös garantiprovision de första sex månaderna. Här är det inte flest samtal som gäller som motto utan fokus ligger hela tiden på kvalitet, kundbemötande och en hög service gentemot kunder och intressenter.

VEM SÖKER VI

Vi söker en person som har en gedigen erfarenhet av affärsutveckling och komplex försäljning. Då du träffar högt uppsatta chefer så är det viktigt att du är senior och förtroendeingivande samt ett bra affärssinne. Du kommer även vara med och bidra strategiskt till bolagets fortsatta utveckling. I rollen är rätt personlighet klart mer meriterande för dig än att ha de rätta tekniska kunskaperna. Vidare så är körkort ett krav.

VAD ERBJUDER VI

På Adestia så erbjuds du bästa möjliga förutsättningar för att lyckas. Du erbjuds en konkurrenskraftig lön, garantiprovision de första sex månaderna samt en generös provisionsmodell. Vidare så erbjuds du förmånsbil samt självklart ett högt friskvårdsbidrag. En dag i veckan jobbar du hemifrån och resterande tid från kontoret. Här existerar inte detaljstyrning utan du förväntas kunna arbeta efter parollen ”frihet under ansvar”. Ta chansen att utvecklas och hänga med på Adestias tillväxtresa.

Ansökan & Lön
Jobbtyp: Heltid
Plats: Solna Strand
Lön: Fastlön + Provision
Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.

Vi hjälper företag att växa med mindre risk, stärka sitt arbetsgivarvarumärke samt öka kandidatinflödet. Vi hjälper företag att ta kontroll över rekryteringsprocessen och nå ut till potentiella talanger.

Sökord: Säljare, Kontorsmaterial, Senioritet, Tillväxtbolag, Gasell, Ultimata kundupplevelsen.

KOD: Adia

Ansök nu

Senior Account Manager sökes till Spandex

Läs mer Jun 9
Nytt
OM FÖRETAGET

Spandex Sverige AB är en ledande leverantörer av material, skyltsystem, displaylösningar och utrustning för skylttillverkning, grafisk design och fordonsfoliering. Bolaget är verksamt i 20 länder och tillhör en koncern med stora ekonomiska muskler. I Sverige har man två enheter med lager och kontor, ett i Laholm och ett i Spånga.

Nu siktar bolaget på att ta nästa steg och växa i Stockholm. Detta genom att i första hand förstärka personalstyrkan med en Senior Executive Account Manager. För rätt person finns en enorm marknad att erövra. Du arbetar i ett familjärt bolag där man tar hand om varandra och har roligt på jobbet. Faktum är att väldigt få personer slutar på Spandex så detta är alltså en unik chans att komma in i företaget och dessutom på en marknad med väldigt stor potential.

OM ROLLEN

I denna roll så kommer du både ha ansvar för befintliga kunder samt jobba med nykundsförsäljning. I säljprocessen så ingår bland annat att:

- Boka in Kundbesök. Dessa kan antingen vara fysiska möten, teamsmöten eller telefonmöten.

- Sälja in produkterna till nya och befintliga kunder.

- Ansvara för prissättningen

- Agerar rådgivare gentemot kunderna.

- Använda ditt redan upparbetade nätverk inom branschen för att rekrytera nya kunder till Spandex.

VEM SÖKER VI

I denna roll så söker vi en lite mer senior person. Här är några av de egenskaper och erfarenheter som du behöver för att passa in och trivas i denna roll:

- Du har mycket god kompetens och lång erfarenhet av försäljning inom samma eller en likartad bransch.

- Du sitter på ett stort nätverk inom branschen som du kan plocka med dig in i tjänsten.

- Du har ett stort affärssinne och är lyhörd mot kundernas behov

- Du är kommunikativ och uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska

- Du har en säljhunger och ett starkt inre driv.

VAD ERBJUDER VI

Här erbjuds du en nyckelroll som säljare på Stockholmsmarknaden. Du kommer till ett bolag som verkligen satsar på sin personal och vill att de ska trivas. Detta gäller i allt från personalkultur till kompensationsmodell och förmåner. Kulturen är hjärtlig samtidigt som det är högt i tak och personalen trivs verkligen på Spandex - väldigt få slutar frivilligt.

Denna rollen är också en del av en större satsning som Spandex gör mot marknaden i Stockholm så du kommer in i ett tidigt skede. Du backas upp av en trygghet i form av att jobba i en stor och stabil koncern. Framöver så finns möjlighet för dig att växa och ta en större ledarroll om det är något du eftersträvar i takt med att säljstyrkan växer i Stockholm.

Varmt välkommen att söka tjänsten och vi på We Quest och på Spandex önskar dig lycka till.



Ansökan & Lön


Jobbtyp: Heltid
Plats: Stockholm (Spånga)
Lön: Fastlön + Provision
Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Sökord: Senior Account Manager, Nätverk, Branschvana, Säljare

KOD: Sdex

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Talent & Partner AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Talent & Partner AB .

Mediesäljare till nystartad försäljningsbyrå

Key account manager
Läs mer Jun 2
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi söker just nu säljkollega för vår kunds räkning. Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerlighet mediebranschen. Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de bästa kandidaterna.
www.talentpartner.se


Mediesäljare till nystartad försäljningsbyrå
Bolaget är en nystartad försäljningsbyrå med exklusiva partnerskap. Är idag ett team som söker efter nya härliga medarbetare.
Om rollen
I rollen som Mediesäljare kommer du att hjälpa att identifiera nya kunder och förvalta relationen med dessa samt till viss del befintliga kunder och öka värdet på dessa med tiden. Bolagets mission är att vara kundernas bästa partner genom att erbjuda flera olika marknadsföringsmöjligheter som ger bäst avkastning på investerat kapital.

Din roll innefattar bland annat:
Sköta kundförberedelser och kundanalys, driva säljprospektering, säljsamtal ingående- och utgående samtal, offerera, återkopplingar och avslut.
Kunna hantera ett högt tempo och att jobba mot uppsatta budget- och aktivitetsmål.
Säkerställa aktiv bearbetning, kontakter och relationskapande med annonskunder.
Driva såväl print- som digital försäljning.
För att lyckas i rollen som säljare behöver du trivas med att arbeta i ett högt tempo, ha ett mycket stort driv och kunna ta eget ansvar. Du är relationsskapande och är van att driva försäljning med nya eller återkommande kunder då du besitter förmågan att kunna bemöta invändningar från kunder och beslutsfattare på ett förtroendeingivande och övertygande sätt. Vidare ser vi att du har minst ett års säljerfarenhet gärna inom media och är engagerad i den digitala utvecklingen.
Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta med och representera starka varumärken i en ung och driven organisation. Du får en fast grundlön tillsammans med en mycket attraktiv provisionsmodell samt stora karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Personliga egenskaper
Energisk och driv att nå eller överträffa definierade mål.
Proaktivt och serviceinriktat arbetssätt och själv- och säljmotiverad.
Kreativ höjd men med fötterna på jorden.
Meriterande med idrottsbakgrund och erfarenhet av B2B försäljning.


Din framtid
Vi har byggt vårt företag på att belöna ambitiösa människor och att ge dem utrymme att växa.


Tillträde
Tillträde för tjänsten är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Kvalifikationer
2–3 års erfarenhet av digital mediaförsäljning.
Ett starkt nätverk hos mediebyråer i Sverige, främst Stockholm.
Goda dokumenterade säljresultat.
Erfarenhet av Inbound Marketing/Inbound Sales.
Erfarenhet av försäljning av webb/digtala lösningar.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto. Skicka din ansökan idag via work@talentpartner.se
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerlighet mediebranschen. Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.
www.talentpartner.se

Ansök nu

MEDIECHEF/KEY ACCOUNT MANAGER

Mediasäljare
Läs mer Jun 2
Till ett kontor i Stockholm söker vi nu en Key Account Manager/Mediechef. Vilket innebär ett stort ansvar för försäljningen av skräddarsydda lösningar till stora och befintliga kunder.
Rollen
Du kommer att ansvara för att bygga och utveckla stora kundavtal kopplat till annonsering print och digitalt, advertorials, event, bilagor, nyhetsbrev, eDr, digitalprenumeration mm. Rollen innebär att du axlar ett stort ansvar för hela säljprocessen och äger din kundportfölj. Vi tror att du framgångsrikt kan bearbeta din kundportfölj med stark tillväxt mot ökad lönsamhet och hög kundnöjdhet.
Du har lång erfarenhet av medieförsäljning med mycket goda resultat, då rollen kräver att du har förståelse av traditionell såväl som digital media.
Rollen kräver att du kommer kunna ta ett stort kommersiellt ansvar samt driva egna initiativ på ett professionellt sätt.
Du hjälper till att utforma försäljningsstrategin så att vi kan uppnå de fastställda tillväxtmålen inom området och att du tycker om att exekvera de fastställda planerna.
Du kommer att vara ansvarig för att segmentera, bygga och utveckla din egen portfölj samtidigt som det kommer att finnas befintliga kunder som måste vårdas och utvecklas. Ett jobb som kräver god förståelse för kundens behov för att kunna utforma rätt digitala lösning för kunden. Arbetet görs genom möten, telefonsamtal, event i ambitionen att skapa en personlig relation med kunden.

Ansök nu

Mediasäljare till centrala Stockholm!

Mediasäljare
Läs mer Jun 2
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och vår kund som är i framkant av både det digitala och print, där du kommer att arbeta med annonsförsäljning tillsammans med ett härligt team.


Vem är du?
Vi tror att du är en utåtriktad person som inte ger upp i första taget, har uthållighet och vinnarskalle.
Du drivs av att utvecklas i din roll som säljare och vill lära dig mer om mediebranschen samt utöka dina kontakter. Du måste gilla att prata i telefon då merparten av denna tjänst kommer innebära telefonkontakt med kunder och byråer.


Din erfarenhet
Vi tror att du har erfarenhet inom mediebranschen och inom försäljning.
Gärna inom innesälj. Vi tror också att du är engagerad och driven samt gillar att arbeta mot högt uppställda mål.
Du ska vara självgående och inte vara främmande för att ta egna initiativ samt ha struktur i ditt arbetssätt.
Du ska även kunna visa på tidigare goda försäljningsresultat och ha en professionell framtoning.


Om rollen
Vill du utveckla dig inom mediebranschen?
Vi söker nu för kunds räkning en mediasäljare som har som uppgift att sälja annonser för både print/ digitalt.


Dina arbetsuppgifter
Hos vår kund kommer du att arbeta både mot slutkund och mediebyrå vilket innebär att du kommer att skapa dig ett gediget kontaktnät inom mediebranschen.
Du kommer att jobba i ett team som sitter i trevliga lokaler i innerstaden och kommer att driva försäljningsarbetet i högt tempo för att öka slutkundernas investeringsavkastning.


Ansökan
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag via länken eller på work@talentpartner.se!
Se gärna också alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Ansök nu

Är du vår nästa B2B säljare?

Innesäljare
Läs mer Jun 8
Nytt
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Kunden är verksam inom media, arbetar både digitalt och via print. De är ett av de ledande branschnischade företagen som sitter centralt på stureplan i centrala Stockholm. Tillsammans med ett sammansvetsat team jobbar ni aktivt med försäljningen av platsannonsering.


Som person drivs du framåt och jobbar aktivt med målsättningar, både som ställs av din säljchef, teamet och individuellt. Du ska vara självmotiverad och tycka om att jobba hårt.
Vidare trivs med ett strukturerat arbetssätt och gillar ordning och reda. Vi ser även att du är social och en lagspelare, även om rollen är individuell så har du ett team runt om dig och ni alla strävar tillsammans mot olika mål.


Erfarenhet
• Erfarenhet av uppsökande försäljning är meriterande
• Erfarenhet av uppsökande försäljning via telefon är meriterande
• Serviceerfarenhet
För kunds räkning söker vi nu en fartfylld innesäljare som vill jobba med B2B. Rollen innebär uppsökande försäljning via telefon mot företag. Du kommer att fånga kundens intresse och då presentera produktportföljen. Produkten är attraktiv, det vill säga att den hjälper ökar kundernas synlighet och då även försäljning.


Vidare jobbar du aktivt med prospektering, arbetar för företaget med nya kunder och för en prognos över dag/vecka/månad. Du skriver även offerter/avtal och du rapporterar till din säljchef. Det innebär att det är en roll där det förväntas mycket av dig och du ska matcha det med din egna målsättning.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via länken eller work@talentpartner.se
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Ansök nu

Junior mediasäljare AM utveckling till KAM

Account manager
Läs mer Jun 6
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi söker just nu säljkollega för vår kunds räkning. Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerlighet mediebranschen. Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de bästa kandidaterna.
www.talentpartner.se


Junior mediasäljare AM utveckling till KAM
Om dig
Har erfarenhet av telefon- B2B eller B2C -försäljning Älskar att vara ute hos kund och som vet att affärer görs på fältet Tillämpar ett strukturerat och proaktivt arbetssätt och som förstår vikten av time-management Är kreativ, lösningsorienterad och nytänkande Referenter som kan intyga dina resultat mot satt budget Driv Initiativkraft Säljerfarenhet från mediaförsäljning är ett krav Kan etablera kontakt med människor via såväl telefon som besök Dessutom är du pratglad, positiv och målinriktad. Intresse av hälsa, träning och friskvård. Relevant eftergymnasial utbildning premieras Teamkänsla, affärsmässighet och envishet
Arbetslivserfarenhet
Innesäljare, 1-2 års erfarenhet
Abonnemangsförsäljare, 1-2 års erfarenhet
Telefonförsäljare, 1-2 års erfarenhet
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu juniora Account Managers med ett brinnande affärsintresse och känsla för att bygga och stärka relationer. I rollen som Account Manager bygger du din egen kundportfölj genom att kontraktera nya affärer – som du sedan ansvarar för att utveckla till långsiktiga affärsrelationer genom ett konsultativt försäljningsarbete. För att lyckas i rollen krävs förmågan att kunna hantera ditt egna business-case från start till mål. Det gör du tillsammans med ett team av bästa mediasäljare. Till din hjälp har du även ett starkt varumärke, gedigen kunskap och erfarenhet samt världsledande tekniska lösningar, både i print och digitalt. Du har ett individuellt budgetansvar och rapporterar till försäljningschef. Du spenderar en del tid ute hos kund, men mest på vårt kontor.


Övrigt
Vi erbjuder bra anställningsvillkor i en spännande, utvecklande och kreativ miljö. Vi jobbar ständigt med förbättring och utveckling där du blir en del i det arbetet. Kulturen är transparent och du får daglig coaching och feedback med fokus på din personliga utveckling som säljare.


Ansökan?
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via länken eller work@talentpartner.se
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Ansök nu

Erfaren mediasäljare!

Account manager
Läs mer Maj 31
Vår kund är ett utav Skandinaviens ledande medieföretag som erbjuder marknadens bästa räckvidd och når 80% av Sveriges befolkning inom en vecka. Nu letar de förstärkning till sitt försäljningsteam i form av en Account Manager!
I rollen som Account Manager ansvarar du för bearbetning och utveckling av både befintliga och nya kunder. Rollen innebär ett stort eget ansvar för hela försäljningsprocessen från prospektering, mötesbokning till avslutad affär.


Vi önskar från dig
Att du har ett sinne för affärsmöjligheter och en förmåga att snabbt skapa god kontakt med nya människor. Du har en övertygande förmåga att göra affärer och som person strävar du efter effektivitet och produktivitet. Vi önskar att du besitter minst 2 års erfarenhet av försäljning B2B.
Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav.


Du erbjuds
Du blir en del i ett passionerat team där alla bidrar med positiv energi till varandra. Vår vinnarkultur präglas av laganda och höga ambitioner.


Ansökan?
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto. Skicka din ansökan idag via work@talentpartner.se.

Ansök nu