Stockholm: Digital Account Manager inom displayannonsering

Hitta ansökningsinfo om jobbet Digital Account Manager inom displayannonsering i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-26 // Varaktighet: Heltid

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer.Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Bolaget erbjuder tekniska lösningar och konsulttjänster inom digital marknadsföring. Idag erbjuder företaget tjänster inom affiliatemarknadsföring, displayannonsering (RTB), sökmotoroptimering (SEO), sökmarknadsföring (SEM), konverteringsoptimering samt spårning & mätning.
Företaget är i en expansionsfas och man söker nu en initiativrik, säljdriven Digital Account Manager som ska vid sidan av sin försäljning även få möjlighet att vara med och utveckla det nya affärsområdet inom displayannonsering. Målgruppsstyrd displayannonsering RTB (Real Time Bidding) annonsering. Banner- och displayannonsering som exponeras enbart mot utvald och noga selekterad/segmenterad målgrupp. På så sätt blir annonskampanjen optimerad för att ge så stor nytta för kunden och så stor ROI som möjligt på varje investerad krona. Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba med försäljning gärna inom print- eller online och displayannonsering. Du ska lockas av tanken på att få vara med och driva upp ett nytt affärsområde och att på sikt kunna ta en större roll i företaget. Du har något eller några års erfarenhet av företagsförsäljning fördelaktigen inom displayannonsering med goda resultat. Du är driven och bra på att ta egna initiativ och driva försäljning.
Som Account Manager inom displayannonsering kommer du att:
-Aktivt söka upp potentiella kunder via telefon för att presentera affiliate företagets lösningar
-Boka och genomföra möten med annonsörer
-Förvalta och utveckla relationen med egna samt befintliga kunder.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via länken eller work@talentpartner.se
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Account manager

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Account manager.

Account Manager - Stockholm

Läs mer Jun 7
Brinner du för försäljning?

Vi söker nu en driven och ambitiös Account Manager till Let’s deal!

Vi är ett bolag som vill inspirera fler att upptäcka och uppleva mer genom helt oemotståndliga deals. För att kunna göra det krävs skickliga kollegor och det är just där som du kommer in.

Vi söker dig som gillar att känna av stadens puls för att hitta nya samarbetsmöjligheter hos kaféer, restauranger, skönhetssalonger och upplevelser. Känner du att det skulle vara ett drömjobb för dig, då kan vi garantera dig en arbetsplats där ingen dag är den andra lik.

Let’s deal är inne i en spännande utvecklingsfas och vi behöver utöka personalstyrkan med en säljare till vårt City-segment. Vi söker därför en driven säljare och erbjuder en spännande roll med bra möjligheter att växa och utvecklas tillsammans med företaget.

Din främsta uppgift är att skapa nya affärsmöjligheter samt att vidareutveckla den kundportfölj som du själv förvaltar, utvecklar och bygger upp.

Du drivs av målinriktat arbete och att ha ansvar för din egna pipeline. Du driver prospektering, mötesbokning, offertgivning, stängning av affär och inte minst arbetar för att behålla den goda relationen och uppföljning med partners.
Att kunna bygga relation och skapa förtroende är oerhört viktigt och direkt nödvändigt.

I din roll ingår:

- Du ansvarar för hela försäljningsprocessen från kallt lead till en partner du kommer förvalta länge
- Nykundsbearbetning där du aktivt söker nya kundrelationer mot utvalda branscher som du sedan förvaltar och utvecklar.
- Levererar mot budget samt aktivitetsmål
- Ständigt söka spännande och inspirerande prospekt
- Fysiska kundbesök inom din region

För att lyckas i rollen som Account Manager har du förmågan att se kundens behov och skapa mervärde för deras verksamhet. Det gör du genom att skapa förtroende och vara skicklig på att bygga långsiktiga relationer.

Din profil

- Du har några års arbetslivserfarenhet av försäljning, gärna inom B2B
- Du har arbetat i CRM-system tidigare & har god dator- och systemvana
- Du älskar att göra affärer
- Relationsskapare och drivande i samtal och sociala sammanhang
- Du är en glädjespridare
- Du arbetar självständigt och systematiskt samtidigt som du är en teamplayer och samarbetar väl med kollegor
- Flytande språkkunskap i svenska och engelska i tal och skrift

Och det allra viktigaste, vem är du?

Som person syns din energi och ditt driv utanpå, du arbetar såklart resultatinriktat och med stort engagemang för att nå uppsatta mål. Du är orädd, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt med frihet under ansvar.

För att du ska lyckas uppnå bästa möjliga resultat krävs det att du är strukturerad och har ett gott sinne för planering och prioritering.

Du är självgående och uppskattar att arbeta tillsammans med ditt team och övrig personal i organisationen.

Till din hjälp har du kollegor i Göteborg, Stockholm och Oslo med olika kompetenser som hjälper dig att lyckas i rollen. Du utgår från vårt kontor i Stockholm. Vi lägger stor vikt vid tidigare relevant arbetslivserfarenhet samt personliga egenskaper. Du rapporterar till Team Lead i Stockholm

Let’s deal erbjuder…

- Glada och drivna kollegor
- En utvecklande och stimulerande roll i en dynamisk miljö med starkt säljdriv
- En arbetsplats med stort fokus på trivsel, miljö och ha kul på jobbet!
- Kick-offs, frukostar, AW’s och annat kul
- Konkurrensmässiga löner och villkor, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
- Let’s Deal är anslutna till kollektivavtal

Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig! Kolla mer på www.letsdeal.se

Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen till oss!

Letsdeal.se startades i mars 2010 och är idag den ledande dealsajten i Norden.
De unga entreprenörerna Alexander Hars och Lars Karlsson ville skapa en digital tjänst som bland annat gjorde det möjligt för svenska konsumenter att göra snabba och bra deals på tjänster och produkter som matchade deras intressen. Oavsett hur billiga de må vara, var den lokala närheten i dealen viktig redan från start. Våra grundare trodde benhårt på idén – och det gjorde svenskarna (och senare norrmännen) också, för verksamheten växte snabbt.

Vår vision är att alla älskar en bra deal och vi vill inspirera fler att upptäcka och uppleva mer på ett lekfullt, positivt och spontant sätt. Vårt mål är att alla ska få uppleva en massa spännande deals på en och samma plats. En deal som adderar något oväntat till vardagen. Som håller vad den lovar och som är relevant för kunden – oavsett vem hen är eller var hen bor. Vi nöjer oss inte förrän vi nått dit. Och egentligen inte då heller. För då är det dags för nästa mål, och nästa.

I dagsläget är vi cirka 45 anställda i Sverige och Norge med kontor i Göteborg, Stockholm och Oslo. I slutet av 2021 förvärvades Lets deal av danska Deal Media Group ApS.

På Let’s deal händer det hela tiden något nytt, vi är modiga och vågar testa nya saker och är nyfikna på nya trender.

Företagskulturen har alltid varit en av våra stora framgångsfaktorer och Lets deal har alltid haft ambitionen att vara en attraktiv arbetsplats, både för befintlig och ny personal. Vi tror att genom nöjda och motiverade medarbetare ökar vår förmåga att utveckla vår verksamhet och nå våra gemensamma mål.

Vi är därför väldigt stolta att ha hakat på den senaste trenden för arbetsplatser - 4 Day Work Week. Ett arbetssätt som innebär att vi arbetar fokuserat från måndag till torsdag med möjlighet att vara lediga på fredagen.

Vi tror att genom att ändra vårt arbetssätt de dagar vi jobbar så kan vi öka vår effektivitet, närvaro och produktivitet. Vi tror att genom mindre stress hos våra anställda kan vi öka vår förmåga att prestera väl. Och för oss är det också viktigt att ha en hälsosam balans mellan arbete och fritid.

Ansök nu

Senior Account Manager sökes till Spandex

Läs mer Jun 8
Nytt
OM FÖRETAGET

Spandex Sverige AB är en ledande leverantörer av material, skyltsystem, displaylösningar och utrustning för skylttillverkning, grafisk design och fordonsfoliering. Bolaget är verksamt i 20 länder och tillhör en koncern med stora ekonomiska muskler. I Sverige har man två enheter med lager och kontor, ett i Laholm och ett i Spånga.

Nu siktar bolaget på att ta nästa steg och växa i Stockholm. Detta genom att i första hand förstärka personalstyrkan med en Senior Executive Account Manager. För rätt person finns en enorm marknad att erövra. Du arbetar i ett familjärt bolag där man tar hand om varandra och har roligt på jobbet. Faktum är att väldigt få personer slutar på Spandex så detta är alltså en unik chans att komma in i företaget och dessutom på en marknad med väldigt stor potential.

OM ROLLEN

I denna roll så kommer du både ha ansvar för befintliga kunder samt jobba med nykundsförsäljning. I säljprocessen så ingår bland annat att:

- Boka in Kundbesök. Dessa kan antingen vara fysiska möten, teamsmöten eller telefonmöten.

- Sälja in produkterna till nya och befintliga kunder.

- Ansvara för prissättningen

- Agerar rådgivare gentemot kunderna.

- Använda ditt redan upparbetade nätverk inom branschen för att rekrytera nya kunder till Spandex.

VEM SÖKER VI

I denna roll så söker vi en lite mer senior person. Här är några av de egenskaper och erfarenheter som du behöver för att passa in och trivas i denna roll:

- Du har mycket god kompetens och lång erfarenhet av försäljning inom samma eller en likartad bransch.

- Du sitter på ett stort nätverk inom branschen som du kan plocka med dig in i tjänsten.

- Du har ett stort affärssinne och är lyhörd mot kundernas behov

- Du är kommunikativ och uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska

- Du har en säljhunger och ett starkt inre driv.

VAD ERBJUDER VI

Här erbjuds du en nyckelroll som säljare på Stockholmsmarknaden. Du kommer till ett bolag som verkligen satsar på sin personal och vill att de ska trivas. Detta gäller i allt från personalkultur till kompensationsmodell och förmåner. Kulturen är hjärtlig samtidigt som det är högt i tak och personalen trivs verkligen på Spandex - väldigt få slutar frivilligt.

Denna rollen är också en del av en större satsning som Spandex gör mot marknaden i Stockholm så du kommer in i ett tidigt skede. Du backas upp av en trygghet i form av att jobba i en stor och stabil koncern. Framöver så finns möjlighet för dig att växa och ta en större ledarroll om det är något du eftersträvar i takt med att säljstyrkan växer i Stockholm.

Varmt välkommen att söka tjänsten och vi på We Quest och på Spandex önskar dig lycka till.



Ansökan & Lön


Jobbtyp: Heltid
Plats: Stockholm (Spånga)
Lön: Fastlön + Provision
Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Sökord: Senior Account Manager, Nätverk, Branschvana, Säljare

KOD: Sdex

Ansök nu

Sales consultants sökes till SaaS-bolag

Läs mer Jun 8
Nytt
OM FÖRETAGET

Nu söker vi flera SaaS-säljare som vill följa med på en spännande företagsresa i en av de snabbast växande branscherna på marknaden. Vår kund tillhandahåller en marknadsledande plattform för kommunikationslösningar och onlinevideo. De erbjuder teknologier och mjukvaruprodukter för att revolutionera företags arbetssätt. Idag har man världsledande företag som kunder inom flertalet olika sektorer och har utvecklat en egen cloudlösning för att ge en säkrare upplevelse till användarna.

Bolaget grundades i Finland och har idag 150 anställda i åtta länder. I Sverige är planen nu att växa rejält på säljsidan och samtidigt ta ytterligare marknadsandelar. Marknadspotentialen på den svenska marknaden är väldigt stor och för rätt person finns här möjlighet att växa tillsammans med bolaget på lång sikt.

Värt att lyfta är att bolaget har en företagskultur som bygger på sunda värderingar och driver flera projekt kopplade till mental hälsa. Man värnar om att medarbetarna ska må bra både på och utanför arbetsplatsen.

OM ROLLEN

I denna roll så är du ansiktet utåt för företaget och förmedlar ett lugnt och tryggt inlägg till potentiella kunder och intressenter. I rollen ingår att:

- Kontakta potentiella kunder, boka och delta i säljmöten

- Du kommer att få fullt ansvar för hela försäljningsprocessen hela vägen från prospektering till att avsluta affärerna med kundens högsta beslutsfattare

- Stötta och utbilda nya kunder genom implementeringsfasen

- Tillhandahålla rådgivande värdebaserad lösningsförsäljning till en mängd olika branscher, både från privat och offentlig sektor



VEM SÖKER VI

Bolaget söker personer med driv, passion och med hjärtat på rätt plats. Utstrålar du dessutom trygghet och lugn så har du nytta av det i rollen.

Som person är du med fördel en lagspelare som är mån om att skapa en bra arbetsplats för dig och dina kollegor. Du har någon typ av säljbakgrund med dig i bagaget. Det är meriterande om du till exempel jobbat i butik och kan visa att du har jobbat långsiktigt på en och samma plats. Har du till exempel säljbakgrund och kan visa upp ett bra trackrecord från tidigare arbetsplatser så är detta meriterande också. Likaså om du har slutfört någon typ av businessutbildning.

VAD ERBJUDER VI

Företagets kontor ligger i fräscha lokaler i centrala Stockholm. Här erbjuds du en stabil grundlön samt ytterligare bonus och komission på lönen baserat på dina mål och säljresultat. Vidare är du en del av ett bolag som premierar trivsel för sina medarbetare och vill investera i din utveckling. Här finns stora möjligheter att växa och även få mer ansvar och ledarroller om du eftersträvar det i framtiden.

Ansökan & Lön


Jobbtyp: Heltid
Plats: Stockholm
Lön: Fastlön + Bonus + Provision
Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Sökord: Sales Consultant, SaaS, Kommunikation, Mjukvaruplattform, Hjärta, Driv

KOD: KaVa

Ansök nu

Sales Executive till Qualifier

Läs mer Jun 8
Nytt
OM FÖRETAGET

Qualifier grundades 2018 och har sedan starten vuxit från 2 till 20 anställda och tagit sig från 2 MSEK till 20,5 MSEK i omsättning. Företaget är marknadsledande inom automatiserad prospektering och leadsgenerering.

De två grundarna hade sedan tidigare erfarenhet av svårigheterna med prospektering och såg möjligheten för innovation inom området. Det blev starten för en expansiv tillväxtresa som bara börjat. Idag använder några av marknadens största företag Qualifier för att nå ut till nya kunder och bolaget har byggt upp ett välförtjänt gott rykte i branschen. Nu är man i en fas där man vill gasa på alla fronter och där ingår även en expansion av nya säljare som kan skapa ytterligare förståelse om Qualifiers förträfflighet.



OM ROLLEN

Qualifiers kunder använder företagets AI lösning för att öka sin försäljning och marknadsnärvaro. I rollen som Sales Executive jobbar du med hela säljcykeln från prospektering hela vägen fram till avslut. Fokus ligger på att utöka Qualifiers abonnemangsbas genom aktiv nykundsförsäljning. Som säljare så är det viktigt att du kan applicera värdebaserad försäljning och få kunderna att förstå vilken otrolig hävstång som systemet ger. Du har delvis stöd i ditt prospekteringsarbete men för att lyckas bra i denna roll så är det samtidigt viktigt att du kan hålla en hög aktivitet, jobba mot uppsatta mål samt är strukturerad.

VEM SÖKER VI

Vi söker en person som är driven och hungrig på att göra affärer. Du ska vilja vara med på bolagets tillväxtresa och vara beredd att ge 100 % av ditt engagemang. Har du en tävlingsbakgrund så är även det meriterande. Vidare har du erfarenhet av försäljning sedan tidigare och allra helst Business-to-business (B2B).

För att lyckas i rollen så är du en lagspelare som månar om teamet och tycker det är kul att hjälpa kollegor. Du har enkelt att prata för dig, vågar ta plats samt är inte rädd för att vara kravställande.

VAD ERBJUDER VI

Du erbjuds en familjär arbetsplats som präglas av engagemang och passion för försäljning. En säljskola i världsklass. Kulturen är väldigt social och det är högt till tak. På Qualifier hittar man på saker utanför arbetsplatsen så som AW, fester, säljtävlingar och julbord. Flera av de anställda får inte nog av varandra på jobbet utan umgås även privat.

Gällande förmåner så erbjuds du en stabil grundlön med provision. Mållönen är väldigt hög och gör du rätt saker som säljare så är du snart där. Vidare har du ett generöst friskvårdsbidrag och även gratis SL-kort varje månad. Det finns inga begränsningar på vad du kan göra i framtiden och möjligheterna är oändliga om du i ett senare skede vill utvecklas och ta nästa steg inom bolaget.

Ansökan & Lön
Jobbtyp: Heltid
Plats: Stockholm City
Lön: Fastlön + Provision
Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Sökord: Säljare, Driv, Engagemang, Familjärt, Roligt, Utveckling, Säljskola, B2B

KOD: Qfier

Ansök nu

Account Manager sökes till prisbelönt contentbyrå!

Läs mer Jun 8
Nytt
OM FÖRETAGET

Borg Owilli är en prisbelönt content marketing-byrå som skapar banbrytande kommunikation och utvecklar egna attraktiva varumärken och produkter inom media. På bara sex år så har bolaget vuxit från ett litet media försäljningsföretag med stora drömmar till att idag omsätta över 90 miljoner kronor. En hissnande resa som bara har börjat. Det här är ett bolag där allt går i raketfart. På Borg Owilli är du omgiven av drivna människor, ges möjlighet att växa ut till en fullfjädrad affärsman eller affärskvinna och blir rikligt belönad för det hårda arbetet du lägger ner.

OM ROLLEN

I rollen som Account Manager så bygger du upp din egen kundportfölj och kontaktar personer i beslutsfattande roller. Du använder primärt telefonen eller videomöten som verktyg i syfte att stänga affärerna.

I arbetsuppgifterna så ingår:

- Säljsamtal (ingående och utgående)

- Leadsbearbetning

- Löpande omvärldsanalys - vilka släpper pressmeddelanden, vilka produkter är på väg att lanseras, vilka världshändelser påverkar branschen?

- Research och analys av potentiella kunders branscher/tjänster

- Offerering med skräddarsydda upplägg

- Kundmöten och löpande uppföljning



VEM SÖKER VI

Vi söker en person som har erfarenhet av B2B försäljning sedan tidigare. Du är bekväm med att använda telefonen som arbetsverktyg och har helst gjort det i din tidigare arbetsroll. Ett önskemål är att du jobbat med prospektering tidigare och har erfarenhet av hela säljcykeln. När det gäller personliga egenskaper så är du socialt kompetent och har någon form av samhällsintresse. Vi ser att du drivs av att tjäna pengar och hela tiden sträva efter att bli bättre. Om du har en idrottsbakgrund av något slag så är det också ett plus.



VAD ERBJUDER VI

Här erbjuds du en fantastisk säljskola. Du är omgiven av duktiga och generösa människor som gärna delar med sig av sina framgångsrecept. Vidare så kommer du till ett bolag som lägger stor vikt vid att fira sina segrar. Här kombineras hårt arbete med nöje och kulturen präglas av en öppen och rolig atmosfär. Du jobbar hårt och dedikerat men du blir rikligt belönad på alla sätt för det arbetet du lägger ner. Ta chansen att söka en av de roligaste och mest utvecklande säljtjänsterna på marknaden.



Ansökan & Lön
Jobbtyp: Heltid
Plats: Stockholm City
Lön: Fastlön + Provision
Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!



We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Sökord: Account Manager, Mediabyrå, Säljare, Säljskola, Snabbväxare

KOD: Boow

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Talent & Partner AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Talent & Partner AB .

Mediesäljare till nystartad försäljningsbyrå

Key account manager
Läs mer Jun 2
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi söker just nu säljkollega för vår kunds räkning. Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerlighet mediebranschen. Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de bästa kandidaterna.
www.talentpartner.se


Mediesäljare till nystartad försäljningsbyrå
Bolaget är en nystartad försäljningsbyrå med exklusiva partnerskap. Är idag ett team som söker efter nya härliga medarbetare.
Om rollen
I rollen som Mediesäljare kommer du att hjälpa att identifiera nya kunder och förvalta relationen med dessa samt till viss del befintliga kunder och öka värdet på dessa med tiden. Bolagets mission är att vara kundernas bästa partner genom att erbjuda flera olika marknadsföringsmöjligheter som ger bäst avkastning på investerat kapital.

Din roll innefattar bland annat:
Sköta kundförberedelser och kundanalys, driva säljprospektering, säljsamtal ingående- och utgående samtal, offerera, återkopplingar och avslut.
Kunna hantera ett högt tempo och att jobba mot uppsatta budget- och aktivitetsmål.
Säkerställa aktiv bearbetning, kontakter och relationskapande med annonskunder.
Driva såväl print- som digital försäljning.
För att lyckas i rollen som säljare behöver du trivas med att arbeta i ett högt tempo, ha ett mycket stort driv och kunna ta eget ansvar. Du är relationsskapande och är van att driva försäljning med nya eller återkommande kunder då du besitter förmågan att kunna bemöta invändningar från kunder och beslutsfattare på ett förtroendeingivande och övertygande sätt. Vidare ser vi att du har minst ett års säljerfarenhet gärna inom media och är engagerad i den digitala utvecklingen.
Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta med och representera starka varumärken i en ung och driven organisation. Du får en fast grundlön tillsammans med en mycket attraktiv provisionsmodell samt stora karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Personliga egenskaper
Energisk och driv att nå eller överträffa definierade mål.
Proaktivt och serviceinriktat arbetssätt och själv- och säljmotiverad.
Kreativ höjd men med fötterna på jorden.
Meriterande med idrottsbakgrund och erfarenhet av B2B försäljning.


Din framtid
Vi har byggt vårt företag på att belöna ambitiösa människor och att ge dem utrymme att växa.


Tillträde
Tillträde för tjänsten är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Kvalifikationer
2–3 års erfarenhet av digital mediaförsäljning.
Ett starkt nätverk hos mediebyråer i Sverige, främst Stockholm.
Goda dokumenterade säljresultat.
Erfarenhet av Inbound Marketing/Inbound Sales.
Erfarenhet av försäljning av webb/digtala lösningar.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto. Skicka din ansökan idag via work@talentpartner.se
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerlighet mediebranschen. Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.
www.talentpartner.se

Ansök nu

MEDIECHEF/KEY ACCOUNT MANAGER

Mediasäljare
Läs mer Jun 2
Till ett kontor i Stockholm söker vi nu en Key Account Manager/Mediechef. Vilket innebär ett stort ansvar för försäljningen av skräddarsydda lösningar till stora och befintliga kunder.
Rollen
Du kommer att ansvara för att bygga och utveckla stora kundavtal kopplat till annonsering print och digitalt, advertorials, event, bilagor, nyhetsbrev, eDr, digitalprenumeration mm. Rollen innebär att du axlar ett stort ansvar för hela säljprocessen och äger din kundportfölj. Vi tror att du framgångsrikt kan bearbeta din kundportfölj med stark tillväxt mot ökad lönsamhet och hög kundnöjdhet.
Du har lång erfarenhet av medieförsäljning med mycket goda resultat, då rollen kräver att du har förståelse av traditionell såväl som digital media.
Rollen kräver att du kommer kunna ta ett stort kommersiellt ansvar samt driva egna initiativ på ett professionellt sätt.
Du hjälper till att utforma försäljningsstrategin så att vi kan uppnå de fastställda tillväxtmålen inom området och att du tycker om att exekvera de fastställda planerna.
Du kommer att vara ansvarig för att segmentera, bygga och utveckla din egen portfölj samtidigt som det kommer att finnas befintliga kunder som måste vårdas och utvecklas. Ett jobb som kräver god förståelse för kundens behov för att kunna utforma rätt digitala lösning för kunden. Arbetet görs genom möten, telefonsamtal, event i ambitionen att skapa en personlig relation med kunden.

Ansök nu

Mediasäljare till centrala Stockholm!

Mediasäljare
Läs mer Jun 2
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och vår kund som är i framkant av både det digitala och print, där du kommer att arbeta med annonsförsäljning tillsammans med ett härligt team.


Vem är du?
Vi tror att du är en utåtriktad person som inte ger upp i första taget, har uthållighet och vinnarskalle.
Du drivs av att utvecklas i din roll som säljare och vill lära dig mer om mediebranschen samt utöka dina kontakter. Du måste gilla att prata i telefon då merparten av denna tjänst kommer innebära telefonkontakt med kunder och byråer.


Din erfarenhet
Vi tror att du har erfarenhet inom mediebranschen och inom försäljning.
Gärna inom innesälj. Vi tror också att du är engagerad och driven samt gillar att arbeta mot högt uppställda mål.
Du ska vara självgående och inte vara främmande för att ta egna initiativ samt ha struktur i ditt arbetssätt.
Du ska även kunna visa på tidigare goda försäljningsresultat och ha en professionell framtoning.


Om rollen
Vill du utveckla dig inom mediebranschen?
Vi söker nu för kunds räkning en mediasäljare som har som uppgift att sälja annonser för både print/ digitalt.


Dina arbetsuppgifter
Hos vår kund kommer du att arbeta både mot slutkund och mediebyrå vilket innebär att du kommer att skapa dig ett gediget kontaktnät inom mediebranschen.
Du kommer att jobba i ett team som sitter i trevliga lokaler i innerstaden och kommer att driva försäljningsarbetet i högt tempo för att öka slutkundernas investeringsavkastning.


Ansökan
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag via länken eller på work@talentpartner.se!
Se gärna också alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Ansök nu

Är du vår nästa B2B säljare?

Innesäljare
Läs mer Jun 8
Nytt
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Kunden är verksam inom media, arbetar både digitalt och via print. De är ett av de ledande branschnischade företagen som sitter centralt på stureplan i centrala Stockholm. Tillsammans med ett sammansvetsat team jobbar ni aktivt med försäljningen av platsannonsering.


Som person drivs du framåt och jobbar aktivt med målsättningar, både som ställs av din säljchef, teamet och individuellt. Du ska vara självmotiverad och tycka om att jobba hårt.
Vidare trivs med ett strukturerat arbetssätt och gillar ordning och reda. Vi ser även att du är social och en lagspelare, även om rollen är individuell så har du ett team runt om dig och ni alla strävar tillsammans mot olika mål.


Erfarenhet
• Erfarenhet av uppsökande försäljning är meriterande
• Erfarenhet av uppsökande försäljning via telefon är meriterande
• Serviceerfarenhet
För kunds räkning söker vi nu en fartfylld innesäljare som vill jobba med B2B. Rollen innebär uppsökande försäljning via telefon mot företag. Du kommer att fånga kundens intresse och då presentera produktportföljen. Produkten är attraktiv, det vill säga att den hjälper ökar kundernas synlighet och då även försäljning.


Vidare jobbar du aktivt med prospektering, arbetar för företaget med nya kunder och för en prognos över dag/vecka/månad. Du skriver även offerter/avtal och du rapporterar till din säljchef. Det innebär att det är en roll där det förväntas mycket av dig och du ska matcha det med din egna målsättning.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via länken eller work@talentpartner.se
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Ansök nu

Junior mediasäljare AM utveckling till KAM

Account manager
Läs mer Jun 6
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi söker just nu säljkollega för vår kunds räkning. Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerlighet mediebranschen. Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de bästa kandidaterna.
www.talentpartner.se


Junior mediasäljare AM utveckling till KAM
Om dig
Har erfarenhet av telefon- B2B eller B2C -försäljning Älskar att vara ute hos kund och som vet att affärer görs på fältet Tillämpar ett strukturerat och proaktivt arbetssätt och som förstår vikten av time-management Är kreativ, lösningsorienterad och nytänkande Referenter som kan intyga dina resultat mot satt budget Driv Initiativkraft Säljerfarenhet från mediaförsäljning är ett krav Kan etablera kontakt med människor via såväl telefon som besök Dessutom är du pratglad, positiv och målinriktad. Intresse av hälsa, träning och friskvård. Relevant eftergymnasial utbildning premieras Teamkänsla, affärsmässighet och envishet
Arbetslivserfarenhet
Innesäljare, 1-2 års erfarenhet
Abonnemangsförsäljare, 1-2 års erfarenhet
Telefonförsäljare, 1-2 års erfarenhet
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu juniora Account Managers med ett brinnande affärsintresse och känsla för att bygga och stärka relationer. I rollen som Account Manager bygger du din egen kundportfölj genom att kontraktera nya affärer – som du sedan ansvarar för att utveckla till långsiktiga affärsrelationer genom ett konsultativt försäljningsarbete. För att lyckas i rollen krävs förmågan att kunna hantera ditt egna business-case från start till mål. Det gör du tillsammans med ett team av bästa mediasäljare. Till din hjälp har du även ett starkt varumärke, gedigen kunskap och erfarenhet samt världsledande tekniska lösningar, både i print och digitalt. Du har ett individuellt budgetansvar och rapporterar till försäljningschef. Du spenderar en del tid ute hos kund, men mest på vårt kontor.


Övrigt
Vi erbjuder bra anställningsvillkor i en spännande, utvecklande och kreativ miljö. Vi jobbar ständigt med förbättring och utveckling där du blir en del i det arbetet. Kulturen är transparent och du får daglig coaching och feedback med fokus på din personliga utveckling som säljare.


Ansökan?
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via länken eller work@talentpartner.se
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Ansök nu

Erfaren mediasäljare!

Account manager
Läs mer Maj 31
Vår kund är ett utav Skandinaviens ledande medieföretag som erbjuder marknadens bästa räckvidd och når 80% av Sveriges befolkning inom en vecka. Nu letar de förstärkning till sitt försäljningsteam i form av en Account Manager!
I rollen som Account Manager ansvarar du för bearbetning och utveckling av både befintliga och nya kunder. Rollen innebär ett stort eget ansvar för hela försäljningsprocessen från prospektering, mötesbokning till avslutad affär.


Vi önskar från dig
Att du har ett sinne för affärsmöjligheter och en förmåga att snabbt skapa god kontakt med nya människor. Du har en övertygande förmåga att göra affärer och som person strävar du efter effektivitet och produktivitet. Vi önskar att du besitter minst 2 års erfarenhet av försäljning B2B.
Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav.


Du erbjuds
Du blir en del i ett passionerat team där alla bidrar med positiv energi till varandra. Vår vinnarkultur präglas av laganda och höga ambitioner.


Ansökan?
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto. Skicka din ansökan idag via work@talentpartner.se.

Ansök nu