Stockholm: Headhunting Account manager inom search/specialistrekrytering

Hitta ansökningsinfo om jobbet Headhunting Account manager inom search/specialistrekrytering i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-26 // Varaktighet: Heltid

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer.
Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Företaget
Jobbar med serach- och specialistrekrytering. Sitter i fina lokaler i centrala Stockholm. 50 personer anställda och ett professionellt men familjärt företag som jobbar med stora kunder och intrikata rekryteringar på hög chefsnivå.


Din profil
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av tjänsteförsäljning inom HR-området med goda resultat. Har du erfarenhet av att sälja rekrytering är detta självklart ett plus, likaså om du har en akademisk examen inom HR eller ekonomi. Allra viktigast är dock din personlighet och att du trivs med att planera ditt eget arbete, drivs av att nå och överträffa uppsatta mål samt att bidra till företagets fortsatta positiva utveckling. Är du dessutom en positiv och social relationsbyggare som bjuder på dig själv kommer du att passa in utmärkt i vårt befintliga gäng. Körkort är ett krav. Hos oss får du chansen att utvecklas inom försäljning och möjlighet att representera ett väletablerat företag med ett upplägg som skiljer sig mot övriga branschens. Du ges stor frihet under ansvar och kommer att få jobba i ett glatt och positivt gäng som ställer upp för varandra när det behövs.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som säljare på rekryteringsbolaget kommer du att sälja in headhuntinguppdrag gällande chefer och specialister till både stora och mindre företag. Du kommer självständigt driva hela försäljningsprocessen från att identifiera nya affärsmöjligheter/prospektering, boka möten med potentiella kunder, genomföra kundmöten, offert- och avtalsskrivning och hela vägen fram till avslut. Du är även ansvarig för uppföljning mot kund efter avslutat uppdrag vilket innebär mycket dialog och samarbete, både under och efter processen, med vår leveransavdelning. Arbetet kommer att innebära mycket fokus på tillväxt och nykundsbearbetning kommer därför initialt stå för en stor del av arbetstiden, dock inte uteslutande.


Bolaget grundades 2002 och är ett svenskägt internationellt search- och headhuntingföretag med verksamhet i bl a Norden, Ryssland och Baltikum. Vi jobbar med riktig headhunting och är företaget som andra rekryteringsföretag vänt sig till när de själva misslyckats. Vi jobbar framför allt med svårrekryterade chefspositioner och specialisttjänster inom alla branscher. Vårt huvudkontor finns på Strandvägen i centrala Stockholm. Bolaget växer och vi behöver därför förstärka vår försäljningsavdelning med ytterligare en relationsbyggande säljare/account manager med ansvar för att sälja in headhuntinguppdrag till beslutsfattare på olika nivåer, framför allt till HR-chefer och VD, i alla branscher. Vi står inför en expansiv fas där vi även kommer lansera ett nytt affärsområde inom kort och söker dig som vill vara med oss på den här spännande resan.


Ansökan?
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.

Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.
Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på www.talentpartner.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Key account manager

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Key account manager.

Avsättningsansvarig

Läs mer Maj 13
Är du en driven Avsättningsansvarig med känsla för marknadstrender och affärsutveckling? Passa på att bli en del av vårt framgångsrika team hos Sortera Materials.Vår tillväxt fortsätter och nu söker vi dig som med din erfarenhet och ditt nätverk kan stärka vår position på marknaden ytterligare. Är du redo för nästa steg i din karriär? Fortsätt läsa! Arbetsuppgifter
Som Avsättningsansvarig hos oss kommer du att ha en central roll i att forma och genomföra strategier för marknadsföring och försäljning. Du kommer arbeta nära vår produkt- och försäljningsavdelning för att maximera avsättningen av våra tjänster.
Ansvarsområden: Utveckla och implementera effektiva försäljnings- och marknadsföringsstrategier
Analysera och identifiera nya affärsmöjligheter på marknaden
Skapa och underhålla relationer med nyckelkunder och samarbetspartners
Kvalifikationer och erfarenheter: Minst 3 års erfarenhet inom försäljning eller marknad
Stark kompetens i affärsutveckling och marknadsanalys
Förmåga att arbeta strategiskt och målinriktat
God kommunikationsförmåga och erfarenhet av kundrelationshantering
Kreativitet och förmågan att tänka innovativt
Körkort B
Flytande i både svenska och engelska, ytterligare språk är en fördel

En långsiktig karriär
Vi vill att du som medarbetare ska stanna länge hos oss och välkomnar dig därför till en arbetsplats med positiv företagskultur, där du får mycket goda möjligheter att växa. Vi är stolta över den familjära stämning vi har i företaget. En bra start kräver en genomtänkt onboarding, du kommer att få:
Grundlig introduktion
Möjligheten att arbeta med ett kompetent och stöttande team
Personlig utveckling och karriärmöjligheter inom företaget
Erfaren kollega som fadder

Vi är ett tight team som värdesätter nytänkande och sätter stor ära i att leverera resultat av högsta kvalité till våra kunder. Du kommer att rapportera till Jimmy som är Distriktschef Stockholm, han har lång erfarenhet som chef/ledare hos oss och från branschen i stort. Jimmyär en ledare som sätter tydliga förväntningar i samråd med dig som medarbetare, han har en varm framtoning ochger dig frihet under ansvar.
Ansökan:
Sista ansökningsdag är 2024-06-30. Vi bearbetar ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans skapa framgångsrika marknadsstrategier som tar våra kunder till nya höjder!

Ansök nu

Account Manager till Advania Finance

Läs mer Maj 11
I takt med att Advania växer behöver vi förstärka vår försäljningsorganisation inom affärsområdet Advania Finance med en Account Manager. Här får du vara med på en spännande resa där du har alla möjligheter att bidra till utvecklingen av våra tjänstelösningar till kund!
Om Advania Finance
Vår livscykelhantering är ett utmärkt exempel på hur IT-avdelningen kan vara en del av den cirkulära ekonomin. Att välja ett mer hållbart sätt att hantera IT-utrustning sparar både våra kunder och miljön på.
Våra kunder vill ta sitt ansvar och medverka till att förbättra den globala miljön på ett positivt sätt. Kunderna idag är medvetna och har högt fokus på sin miljöprofil, samt att utrustningen som byts ut hanteras på bästa tänkbara sätt. Både från ett miljö- och säkerhetsperspektiv.
Advania Finance hanterar IT-utrustningen inom ramen för en kvalitativ och säker process från upphämtning till dataradering. Vi kan därmed erbjuda våra kunder en återtagsprocess som är effektiv, miljövänlig och säker, samtidigt som ekonomiska värden kan återvinnas och möjliggöra för nya investeringar.
Om rollen
Som Account Manager på Advania Finance ansvarar du tillsammans med Advanias säljorganisation för att erbjuda finansieringstjänstergentemot både befintliga och potentiellt nya kunder. Du omvärldsbevakar, driver och utvecklar affärer på lång sikt.
I denna roll arbetar du bland annat med att:
Identifiera kundbehov, definiera prioriteringar och föreslå lämpliga lösningar
Presentera skräddarsydda förslag, upprätta offerter och teckna avtal
Utveckla och bredda relationer till kundens olika beslutsfattare
Vidareutveckla en strategi för att identifiera och engagera nya potentiella kunder i linje med Advania Finance övergripande mål

Du kommer tillhöra ett litet team av säljspecialister inom leasing och samarbeta tätt med Advanias övriga säljorganisation. Du utgår från vårt kontor på Liljeholmen ochrapporterar till Affärsområdeschef för Advania Finance.Här är högt i tak och alltid nära till skratt!
Vad vi söker hos dig
För att trivas och passa i rollentror vi att du är en relationsbyggare som älskar att överträffa kundens förväntningar, och en teamplayer som tillsammans med dina kollegor jobbar mot avdelningens uppsatta mål. Då affärsområdet befinner sig i en tillväxtfas kommer du få en viktig roll där du kan vara med och påverka både resultat och arbetssätt framåt.
Vi söker dig som har:
Minst någraårs erfarenhet av Finance/Leasing och/ellerförsäljning av IT-tjänster
Erfarenhet av att sälja direkt till beslutsfattare i näringslivet, exempelvis CFO och CIO på stora företag eller inom offentlig sektor
Relevant utbildning inom affärs-, finansierings- eller försäljningsrelaterat område
Flytande svenska och engelska språkkunskaper, i både tal och skrift

Rekryteringsprocessen
För oss är det viktigt att det blir en bra matchning. Dessa steg kommer därför att ingå i rekryteringsprocessen:
Digital intervju med Advanias rekryteringspartner Rizing
1-2 intervjuer med rekryterande chef och kollegor på Advania
Referenstagning
Bakgrundskontroll

Intervjuer kommer att ske löpande så skicka din ansökan redan idag!

Ansök nu

Account Manager Automotive Truck OEM to PKC Group

Läs mer Maj 7
At PKC Group we do not simply offer a job, we provide a launchpad for you to maximize your capabilities and excel in an atmosphere that celebrates innovation and excellence. As an Account Manager, you will lead a dynamic team, driving forward our automotive technology and creating a successful alliance with our biggestAutomotive Truck OEM client.
The position
Driving the business for our biggestAutomotive Truck OEM client means developing and executing strategic sales plans, driving revenue growth, and building a long-term partnership with them. You will take ownership of each project, ensuring seamless execution and exceeding sales targets. Your role will involve identifying new business opportunities, developing strong client relationships, and optimizing internal resources to deliver value to our customer.
The Account Manager position will for example include:
Account related project planning and budgeting responsibility.
Direct supervision of 3-5 people: Customer Service Specialist(s), Customer Project Management and Application Engineering resources.
Preparing and defining the customer strategy and preparing of sales plans and budgets accordingly.
Taking commercial ownership for each project at the client.
Full responsibility for all activities and P&L results.
Analysing profitability and other commercial issues in order to implement appropriate sales actions.
Negotiations, follows up and managing customer agreements.

In this position you will work from you home office, but the job will include travels to visit the client and partners at PKC.
Your profile
We are looking for a candidate with a minimum of 5 years of experience of complex sales and sales management, particularly within the automotive sector. Experience in the wiring systems business is advantageous as is a university degree within technology or business administration. Fluent language skills in Swedish and English are essential as well as a strong IT and system user knowledge.
Our ideal candidate possesses the ability to recognize future trends and effectively manage a culturally diverse team. Strong communication skills are critical, along with a deep understanding of sales procedures. Problem-solving skills, particularly in an analytical context, are crucial, as is the ability to take initiative and work effectively within a team. The role also requires strong leadership capabilities, excellent cooperation and negotiation skills. Last but not least a strong customer orientation and the capability to create trust between company and customer will contribute to success.
We offer
PKC Group offers an exciting opportunity as an account manager where you become a key player in strengthening and developing the relationship with one of our largest accounts, making you and your efforts extremely important to us. You will run the sales in a free and independent way while having a very strong company to support you. You will get the opportunity to grow and develop both your business and leadership skills whilst working in a highly important area. This makes both you and your development a priority for us.
Application
In this recruitment we are cooperating with Starfinder and questions about the position and the process will be answered by Susanna Haglund on 076 221 67 07. Interviews will be held continuously. Please send us your application in English as soon as possible.
We look forward to hearing from you!
PKC Group and Motherson
Motherson is a multinational, people-focused enterprise serving a diversified industry range with a broad range of products and services and is one of the 25 largest automotive suppliers worldwide. With 350 facilities spread across 41 countries and the strength of over 180,000 employees, the company has a truly global environment where diversity and inclusion drive our culture.
PKC Group, a member of Motherson Group is a trusted partner in the global commercial vehicle wiring harness industry. We provide our customers, leading industry expertise with a full-service concept of design capabilities and deliver tailored, cost-efficient solutions to them. Our unique know-how in managing the complexity of customised products and the ability to integrate into the customers operating environment provides a competitive advantage to our customers. If you are passionate about making an impact, we invite you to be part of our team.

Ansök nu

BUSINESS MANAGER TO NEXER GLOBAL WORKS

Läs mer Apr 22
At Nexer Global Works, a Business Areawithin Nexer Group, we are dedicated to broadening and connecting the world by assembling top-tier tech teams across the globe. From India to Colombia, our expansive reach leverages Nexer’s strong market presence to deliver unparalleled value to our customers. With operational delivery bases in five countries, we at Nexer Global Works are actively seeking a Business Area Manager in Stockholm who will play a key role in expanding and refining our international offerings to our clients.
This position offers a unique opportunity for a professional with sharp business acumen and a proactive approach to not only lead but also innovate and drive growth through strategic sales, relationship building, and comprehensive account management. Are you ready to spearhead our business and make a meaningful impact in an international environment?
YOU WILLAs Business Manager at Nexer Global Works, you'll have the opportunity to shape the sales strategy and operations from our Stockholm office, extending our influence nationwide and within Nexer. Your responsibilities will include:
Leading strategic sales initiatives, focusing on selling nearshore and offshore solutions, and aligning with our global delivery capabilities to meet client needs effectively
Cultivating and expanding customer relationships across the Stockholm region and the wider Swedish market, with potential opportunities to engage with international clients over time
Collaborating with our global delivery teams to ensure an aligned, efficient service delivery
Acting as an ambassador for Nexer Global Works internally at Nexer, ensuring that our offerings play a vital role in what Nexer provides and present to both new and existing clients
YOU ARE
A visionary Business Manager with a proven track record in IT/tech sales, particularly within international contexts. You are known for:
Your business acumen and operational expertise, with a focus on developing complex sales strategies that span delivery from multiple countries, tailoring solutions to meet client needs
Building strong, trust-based relationships, across a range of different types of stakeholders
A proactive, initiative-driven approach, ready to bring fresh ideas to the table and drive the business forward
Thriving in a dynamic environment that is poised for the next step, resembling more of a startup than a large IT service company
Fluency in English and Swedish, with proficiency in additional languages being a bonus
WE OFFER
Joining Nexer Global Works means becoming a key part of a vibrant, international Business Areawithin Nexer, dedicated to growth and innovation in the tech sector. In this role you will enjoy:
A pivotal role where your initiatives and strategies significantly shape our growth trajectory
The opportunity to work alongside industry veterans who will support and guide you, in a truly global setting
A flexible work environment that balances office presence with the option for remote work, enhanced by opportunities for international travel when needed
Engagement with some of the most well-known brands in Sweden, providing a unique chance to work on high-profile clients and build prestigious connections
WANT TO KNOW MORE?
In this recruitment, we are collaborating with Nexer Recruit. If you want to know more, please reach out directly to recruitment consultants Björn Larsson at bjorn.larsson@nexergroup.com / +46 72 572 36 70or David Svensson at david.svensson@nexergroup.com/ +46 70 789 89 38if you want to learn more about the position. We look forward to get in contact withyou!
ABOUT NEXERNexer is a global technology company rooted in Swedish entrepreneurship and innovation. In a digital world, we ensure that our customers are always a step ahead. With a strong foundation in values and a focus on diversity and inclusion, Nexer Group is an attractive workplace, and we were named Career Company of the Year 2024 by the Career Companies expert panel.
Some of the world's largest and most demanding companies rely on our commitment and expertise in digital transformation, artificial intelligence, IT, and R&D. We secure their continued development by exploring groundbreaking technology, challenging ourselves to think in new ways, and sharing our expertise in strategy, technology, and communication.
Nexer has 2300 experts in 15 countries. The company is part of the Danir group, a Swedish privately owned company with over 10,000 employees in 18 countries. Before 2021, we were known as Sigma.https://nexergroup.com/about-us/

Ansök nu

Are you our new Customer Success Manager?

Läs mer Apr 9
Do you want to join an ambitious and fast-growing HR-tech company? Are you experienced in customer management, and looking for a role where you can grow and unleash your full potential?

As a Customer Success Manager (CSM) at Simployer you will ensure that our customers successfully adopt our product solutions by engaging with them at all stages in the customer life cycle.

Your main goal is to lead the customer in the right direction for them to reach their desired outcome within HR Management and employee engagement. Through this you will drive retention, identify growth opportunities, and build community of ambassadors among our clients.

Your responsibilities and tasks will be:

- Manage your own customer portfolio throughout the full customer lifecycle from adoption to successful maturity, growth and advocacy.
- Through regularly conducted touchpoints, establish a trusted/strategic advisor relationship with assigned customers and drive continued value of our solution and services.
- Coordinate appropriate internal resources for each meeting, in order to obtain the desired outcome.
- Develop and maintain a success plan in partnership with the client and execute against that plan
- Manage contract renewals, expansion opportunities and proactive anti-churn work according to Simployers success strategy
- Collect customer feedback regarding our products, and be an internal advocate for customer needs
- Collaborate with our Product-, Marketing- and Salesteam to meet our customer expectations
- Engage in different cross- functional projects, in order to scale more efficiently
- Develop and maintain a high level of knowledge about the industry, the market, our competitors and relevant products and services.

As a CSM, you will serve as the liaison between all parts of Simployer and the customer – facilitating collaboration between Product, Tech, Sales, Professional Services and other departments- all the time being the voice of the customer within our company. Therefore, it is a requirement that you are fluent in both Swedish and English, written and orally.

Other skills and qualifications we are looking for:

- 3+ years’ experience in a post-sale client facing role, working with increasing customer satisfaction, adoption, and retention.
- Comfortable working with clients of all sizes and customer contacts of all levels.
- Experience within SaaS business or the tech industry is advantageous.
- A real passion for working with new technologies - experience within HRM is a plus
- Experience with project- and stakeholder management
- Embracing our core values: LEARN, LEAD, and DELIVER

In Simployer, our employees are our most valuable resource. We have an inclusive culture built on mutual trust and respect, autonomy, shared sense of purpose and we are proud of being a Simployee. We know that a feeling of belonging is vital to have as an employee. Your well-being is important for us, and we know the importance of having a work-life balance.

You will meet ambitious and skilled colleagues who inspire each other and enjoy working together. In Simployer, we give you room to grow, both professionally and personally. We want our employees to be seen and get recognition for their work. All employees should feel valued, included and appreciated; Every employee is unique, but equal, with us.

A short message from hiring manager:

Hi! My name is Isabel and I will be your new manager. Working with our customers necessitates a pragmatic, solution-oriented approach centered around customer satisfaction. Individual responsibility is our foundation for maintaining high engagement levels at work. I believe in ensuring psychological safety, and cultivating a team culture of personal development, knowledge sharing, meaning and fun !

I look forward to receiving your application. Don't hesitate to reach out to me if you have questions regarding the position!

The position is a full-time position in the Stockholm office. Selection and interviews will take place on an ongoing basis. We are looking forward to your application!

Simployer is a “people first” company. We offer a unique combination of high-value and people-centric products, services and expertise. Our simplifying solutions are the preferred choice of more than 15,000 customers and 1,2 million users in Northern Europe. For almost four decades, we have helped our customers unleash the full potential in people, the core asset of any company. Managers who want to lead better – by inspiring, engaging and developing their employees – choose our solutions. We are on an exciting journey where we will continue to grow our company into new markets in Northern Europe. In Simployer we have a culture where it is possible to grow, and to have a direct impact on the business through empowerment and flat structure. You will work with colleagues who are passionate about their work and we can promise you that we have a lot of fun at work. To succeed in the market, reach our growth goals and continue to fulfil our vision, we need top talent who shares our conviction that people make businesses grow. Are you our next Simployee?

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Talent & Partner AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Talent & Partner AB .

Key Account Manager till startup bolag inom media

Key account manager
Läs mer Maj 17
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb, vill du också göra det?!
Jobbeskrivning
Vill du vara med i en spännande resa och tillsammans med oss driva en stor förändring i en levande mediabransch? Bolaget expanderar nu kraftigt och söker därför en målmedveten Key Account Manager med passion för affärer och goda kundrelationer.
Bolaget
Bolaget är en startup som genom avancerad teknik tagit fram en unik adtech-lösning som förändrar dagens B2B-marknadsföring och gör den betydligt mer effektiv. Konceptet är format kring Account Based Marketing och gör det möjligt för företag att maximera sina mediainvesteringar genom att styra content mot sina utvalda målgrupper. Idag finns en stor efterfrågan på marknaden och därför har bolaget precis tagit in riskkapital för att kunna driva på expansionen i den takt som marknaden efterfrågar.
På deras huvudkontor i en vindsvåning på Kungsgatan finner du ett högpresterande säljteam som är förgrenat i två delar. Acquisition Sales som bearbetar idag nordiska kunder inom SME-segmentet samt KAM-team ansvarar för driva expansion mot multinationella bolag inom LE-segmentet.
Som Key Account Manager kommer du få ansvar för att utveckla affären hos de allra viktigaste kunderna och du får därigenom en helt avgörande roll i bolagets expansion. I din vardag får du jobba med att bygga långsiktiga och gynnsamma affärsrelationer med inledningsvis nordiska marknadschefer. Självklart ska du ha en vinnande retorisk och social förmåga som gör att du kan fånga kundens förtroende tidigt i införsäljningsprocessen för att därefter implementera bolagets annonseringslösning.
För att kunna prestera i denna roll ser vi gärna att du har:
• Erfarenhet av komplex B2B-försäljning mot beslutsfattare och ledningsgrupper
• Ett välutvecklat affärsmannaskap och förståelse för kundens affärsmässiga situation
• Erfarenhet av media, PR eller reklam
• En vilja och ambition som gör att du älskar utmaningen med att jobba i en startup
Tjänsten som Key Account Manager är ideal för dig som vill implementera den senaste teknikens mest effektiva marknadsföringsverktyg i en alltmer snabbrörlig mediabransch. Här blir du en del av ett ungt och ambitiöst team där man brinner för driva expansionen vidare ut i Europa och världen.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via länken eller work@talentpartner.se
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Ansök nu

Säljare inom Digital native & sales

Key account manager
Läs mer Maj 17
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer.Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?
?
Bolaget
Bolagets affärsidé bygger på den starkaste kraften att påverka, nämligen en väns rekommendation! Bolagets vision är att knyta konsumentvaruföretag närmare sina konsumenter genom att skapa en direktdialog och kunna lyssna på vad de tycker om deras produkter och tjänster. Redan från början använde bolaget, förutom sajten, nyhetsbrev även bloggar för att sprida budskapet till en större skara människor. I takt med att sociala media har ökat lavinartat har bolaget lanserat nya produkter och integrerat bloggar, Facebook, Twitter mm i sitt erbjudande.


Bolaget har nu två huvudsakliga verksamhetsområden, alla inom Word of Mouth Marketing (WoMM) och Social Media Marketing (SMM) samt Content- Native annonsering.


Om dig
Vi söker en driven och motiverad person som är grym på att sälja och att prata medieplan, marknadsföringsstrategier, digital marknadsföring med direktkunder och mediebyråer! Som säljare hos vår kund får du kombinationen av en kreativ och målinriktad arbetsplats tillsammans med ett säljtänk som går på tvärs med traditionell försäljningsstrategi. Hos bolaget kommer du att arbeta med nykundsbearbetning med hjälp av varma leads, genom komplex försäljning, direkt mot ledningsgrupper. Bolaget är främst på jakt efter en person med ett par års erfarenhet, men låser oss inte vid antal år eller tidigare meriter. Du behöver med andra ord inte andas sälj, men får gärna vara en tävlingsmänniska och en självdriven och resultatfokuserad person som älskar försäljning.


Meriterande kompetens
Erfarenhet av B2B-försäljning
Erfarenhet av Inbound Marketing/Inbound Sales
Erfarenhet av försäljning av webb/digtala lösningar
Gymnasial utbildning
Arbetslivserfarenhet gärna mediesäljare, 1-2 års erfarenhet


På företaget är kollegorna flexibla, tycker om att bolla idéer i landskapet och låter alla komma till tals.
För att bli framgångsrik i rollen som säljare här krävs det karaktär och drivkraft och vi värdesätter särskilt dessa egenskaper:
Ett strategiskt tänk: Att arbeta som säljare handlar om att hitta vassa (och ibland nischade) lösningar som matchar kundens utmaningar och behov. Du tänker snabbt, skapar lösningen tillsammans med kunden och har inga problem med att bli utmanad av komplex försäljning.
Förmåga att prioritera: På en byrå skjuts det bollar kors och tvärs, i tid och otid. Därför krävs en förmåga till att känna av och prioritera vad som ska ske först, när det är dags att lägga annat åt sidan och i vilka lägen du bör säga stopp.
En digital native: Som säljare här behöver du ha stenkoll på digitala medier, brinna för utvecklingen inom webb och triggas av nya potentiella projekt. Vi tror också att du redan idag är aktiv i dina egna sociala medier-kanaler och en tongivande person inom ditt eget nätverk.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via länken eller work@talentpartner.se
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Ansök nu

KAM till digitalt nischat bolag inom Media!

Key account manager
Läs mer Maj 17
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Om rollen
Vår kund är nordens största multiplattform nätverk och är ett ungt företag som kommer med kreativa idéer gällande helhetslösningar.
De tillhandahåller en studio för att tillverka content och har 500 kanaler i sitt nätverk.
De tillhandahåller kampanjer genom att sammanstråla unga kreatörer av content med brands.
De säljer och bokar reklamplats på YouTube och arbetar endast med premiumleverantörer.


Vem är du?
Du är en lösningsorienterad, driven och säljande personlighet som har lätt att stifta kontakt med nya människor och förstår tugget inom mediebranschen.
Du ska gilla att arbeta mot högt uppställda mål och att ha högt tempo i ett ungt och dynamiskt företag där det händer mycket.


Din erfarenhet
Vi ser gärna att du minst 3-4 års erfarenhet av medieförsäljning och kan uppvisa på goda resultat. Du ska ha kontakter på mediebyråerna, hos kunderna och hos annonsörerna. Du ska vara engagerad och drivas av att skapa kampanjer som kunderna sent kommer glömma. Du ska vara en säljande personlighet som gillar att förhandla och hålla i presentationer. Du ska brinna för sociala medier och vara flytande i både engelska och svenska skriftligt och muntligt.
Du ska ställa höga krav på dig själv och kunna ta kritik för att utvecklas i din yrkesroll. Du ska också gilla att bygga långsiktiga relationer.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha en KAM roll som innebär att du bearbetar både nya och befintliga kunder och ha tät kontakt med 2-4 medie- och reklambyråer.
Du kommer att ha din egen budget som du har ansvar över och kommer att mätas mot uppsatta KPI:er.
Du kommer att utveckla ditt kontaktnät och lära dig mycket om media samt förstås få mycket tacksamhet av kunderna som du kommer att hjälpa att uppnå sina mål.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via länken eller work@talentpartner.se
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Ansök nu

Innesäljare

Innesäljare
Läs mer Maj 17
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?
För kunds räkning söker vi nu innesäljare!
Företaget arbetar med kunder som är på toppen av sin bransch och i början utav året utser de i samarbete med extern partner de företag som kan stoltsera med denna utmärkelse. De vänder sig till företag som har överträffat den egna branschens utveckling i såväl omsättning som resultat. Företaget måste även visa ett positivt resultat. I snitt är det bara 15 % av Sveriges aktiebolag som tilldelas denna utmärkelse.
De tycker att det ägnas alldeles för lite uppmärksamhet och utrymme åt entreprenörer! Dessa fantastiska personer som driver sina verksamheter i vått och torrt och ger allt – varje dag! Så alla dessa härliga människor vill vde premiera, som jobbar så hårt och är drivna och starka inte minst tack vare sin personal, med denna utmärkelse.
De vill att företagen ska vara stolta och visa upp att ni gjort ett fantastiskt jobb att bli bäst i branschen och har överträffat era branschkollegor. Företaget som jobbar med denna utmärkelse ligger även bakom en tidning som också har som syfte att visa personerna bakom dessa fantastiska företag som håller i gång Sverige och samtidigt presentera verksamheter i vitt skilda branscher.
De är ett glatt gäng på 10 personer och två hundar som sitter i fina lokaler vid Stora Frösunda slott.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av telesales, är affärsdriven och som brinner för försäljning. Du har en stark drivkraft och stort engagemang med fokus på att leverera bra resultat. Du är nyfiken och orädd, samt har förmågan och är skicklig på att skapa nya relationer.
Vi vill ha dig som:
Älskar att prata i telefon och har en förmåga att snabbt läsa av kundens behov och hitta de bästa lösningarna. Är resultatorienterad och drivs av personliga mål.
Har tidigare erfarenhet av telefonförsäljning.
Är serviceinriktad och sätter alltid kunden i fokus.
Motiveras av personlig utveckling.
Är noggrann, effektiv och trivs i ett högt tempo.
Kan arbeta självständigt likväl som i grupp.
Har obehindrade kunskaper i svenska språket, tal och skrift.
Vi erbjuder:
Lönemodell utan tak.
Del i ett team med ett härligt gäng erfarna säljare som tillsammans arbetar mot tydliga mål.
En spännande produktportfölj.
Kontinuerlig utbildning och personlig utveckling.

Ansök nu

Account Manager digital marknadsföring!

Account manager
Läs mer Maj 17
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer.
Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?
Just nu söker vi Account Manager som ska sälja digital marknadsföring!
För att du ska lyckas och må bra hos oss så har du möjlighet till träning, spela bordshockey, äta lunch med Stockholms bästa utsikt på Skybar, mindre och större tävlingar med magiska priser samt daglig coachning i allt du gör.
Du kommer att arbeta i fina lokaler med sjöutsikt tillsammans med driva kollegor. Har du viljan att lyckas så kan vi för rätt person ge alla förutsättningar!
I detta jobb så kommer du arbeta med digital marknadsföring på stora och välkända sajter.
Se vad en framtida kollega säger:
Vad tycker du är bra med att jobba på Internetbroker? "Gemenskapen, alltid känna att man jobbar i ett team som vill stötta och driva varandra framåt med både erfarenheter och kunskap. Ett företag som vill få en att växa inom säljet."
Hur ser en vanlig arbetsdag ut?
En vanlig arbetsdag börjar med uppstartsmöte där vi följer upp mål för veckan och sätter upp mål för dagen. Vi kunskapsdelar kring pågående affärer samt säljprocesser för att sedan sätta igång med dagens kundmöten och övriga arbetsuppgifter.
Vi avslutar dagen tillsammans för att diskutera dagens arbete och ger varandra feedback för att få med oss lärdomar som gör oss ännu bättre nästa dag.
Vi tror att tydlig struktur, långsiktiga samt kortsiktiga målsättningar, kontinuerlig säljträning samt mycket glädje är vad som driver försäljningen framåt på bästa sätt - både för dig som individ men även för teamet i sin helhet.
Om rollen
I din roll som Account Manager arbetar du med digital marknadsföring !
Den viktigaste delen i rollen är att hitta nya kunder och här kommer du lägga den största delen av din tid.
Du kommer även arbeta med befintliga kunder där fokus är att hitta nya affärsmöjligheter för kunderna i din portfölj.
Du kommer att arbeta i en kultur där både personlig utveckling samt teamwork är en självklar del av vardagen.
Du kommer börja din tjänst Inhouse i uppstartsfasen för att fortast möjligt ta dig ut på fält då tjänsten vi söker är fältsäljare.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Du ansvarar för hela säljprocessen vilket innefattar prospektering, sälj och uppföljning.
Aktivitet i antal möten per vecka är en viktig KPI för dig som säljare.
Bidra till utvecklingen av koncept som löser kundens utmaningar.
Ta ansvar för egen utveckling och kunskap inom media.
Du har en stark egen viljan utvecklas.
Arbeta utifrån våra värderingar för dig som kollega samt säljare.
Budgetansvar för både dig själv och teamet.
Följa upp sina individuella mål och föra prognoser.

Vad kan vi erbjuda dig?
Grundlön och ett attraktivt provisionssystem.
Du får en personlig utvecklingsplan med starka utvecklingsmöjligheter - satsar du på oss satsar vi på dig.
Utbildning inom vår utbildningsplan som sträcker sig kontinuerligt i kvartalsmoduler både för dig som ny samt en vidareutbildning för dig som arbetat ett år inom bolaget.
Som anställd får du tillgång till friskvård samt pension enligt ITP-plan.
Utbildningar från vår uppdragsgivare.
Arbeta med några av Sveriges starkaste varumärken.

Ansökan?
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto. Skicka din ansökan idag via work@talentpartner.se
Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.
Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på www.talentpartner.se

Ansök nu

KAM INOM PRENUMERATION

Key account manager
Läs mer Maj 17
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb, vill du också göra det?!
Ansvarsområden
Med placeringsort i Solna söker vi nu en medarbetare som kan bidra till den fina resultatutvecklingen hos vår kund och bli en viktig spelare i ett dynamiskt team. I rollen som KAM driver du försäljning mot befintliga kunder inom prenumerationsaffären. Du är ansvarig för egen budget och försäljningen och du gör allt i säljprocessen och jobbar framförallt med befintliga kunder men även till viss del med nya kundkonton.
Vem är du?
Du har mycket energi, en stor dos eget driv och är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna. I utbyte mot ditt engagemang och driv erbjuds du stora möjligheter till utveckling. Eftersom du har ett eget budget- och resultatansvar är det viktigt att du är strukturerad och ordningsam. Du erbjuds en kul roll och ingår i ett team där samarbete är lika självklart som förmågan att kunna jobba självständigt.
Ansökan?
För denna rekrytering ansvarar vi på Talent&Partner; men anställningen sker direkt ute hos vår kund.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.

Ansök nu