Stockholm: Senior Account Manager för onlinesajt

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior Account Manager för onlinesajt i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-26 // Varaktighet: Heltid

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Rollen
Som Senior Account Manager hos oss blir du anställd i en försäljningsorganisation med fantastisk stämning. Ditt arbete kommer huvudsakligen att innebära försäljning och nykundsbearbetning mest över telefon men även fysiska möten
Du kommer, genom telefon, sälja annonser på flera av landets mest välkända hemsidor och tidningar. Då vår produktportfölj är bred är det viktigt att du är lösningsorienterad och kreativ för att hitta den lösning som fungerar bäst för respektive kund.
Vi tror att du sedan tidigare har viss erfarenhet av försäljning över telefon, starkt meriterande om du tidigare jobbat med annonsförsäljning.


Du erbjuds
Vi erbjuder en arbetsplats med högt i tak där alla får vara med att påverka. Genom löpande avstämningar stöttar vi varandra och hittar tillsammans vägen till framgång. Vi håller en hög energi och har ofta olika former av säljtävlingar med fina priser.
Vi erbjuder bra förmåner och lönevillkor för alla våra anställda.
- Du får en bra grundlön och erbjuds en av marknadens mest attraktiva provisionssystem
- Du får förmåner som mobiltelefon och dator
- Du får en personlig utvecklingsplan med starka utvecklingsmöjligheter – satsar du på oss satsar vi på dig!
Beskriver du dig själv som affärsmannamässig, driven och gillar att arbeta i ett högt tempo? Då är det kanske dig vi söker!


Vi ser gärna att:
- Du är resultatdriven och tycker att det är kul att jobba mot mål
- Du söker utveckling inom försäljning i ett bolag där du kan växa
- Eftergymnasial utbildning är meriterande men ej krav
- Körkort B är krav
- Du är en driven och hungrig säljare som gillar utmaningar
- Du har gärna erfarenhet av försäljning med goda säljresultat och referenser att visa upp
- Din energi är hög och du vet att ditt sätt smittar av sig på omgivningen
- Du vet att hög aktivitet ger bra resultat, du är ansvarsfull och har alltid kunden i fokus
- Du som person är resultatinriktad, snabb och en äkta teamplayer
Slutligen det gamla vanliga: optimistisk, övertygande, relationsbyggande, flitig och framförallt en god kollega!


Meriterande:
Mediesäljare, Mindre än 1 års erfarenhet
Innesäljare, Mindre än 1 års erfarenhet
Säljkonsulent, Mindre än 1 års erfarenhet
Om du har rätt inställning så tror vi att du kan lyckas även om du inte hunnit skaffa dig lång arbetslivserfarenhet. Har du detta i kombination med ett professionellt och affärsmässigt agerande, intresse för kunskap och utveckling samt ett föredömligt agerande gentemot andra i din omgivning så har du goda förutsättningar att lyckas!


Övrigt
Tjänsten är stationerad i Stockholm och innebär nykundsbearbetning på den svenska marknaden. Grundlönen ligger på en marknadsmässig nivå med provisionsavtal.
Ansökan
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag via länken eller på work@talentpartner.se!


Se gärna också alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Mediasäljare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Mediasäljare.

Partnership Manager

Läs mer Mar 13
About Wehype

At Wehype, our mission is to empower Creators and Games to collaborate seamlessly and grow together. We achieve this by providing a platform that connects Creators and Games from all corners of the world through a rich product experience that supports various activations, including paid sponsorships, rewards, exclusive content, and giveaways.

About the role

Wehype works with the largest & most renowned gaming publishers in the world. Every day we support our clients in driving success for their games by enabling them to efficiently collaborate with content creators via the Wehype platform.

We are seeking a new Partnership Manager to join our Global Partnership team. In this role, you will have the opportunity to work closely with teams that are responsible for leading game titles worldwide. You will be managing and nurturing relationships with game publishers and assisting them in their decision-making processes related to market and creator strategies, roadmaps, and objectives. You will be supported by an experienced team and have access to Wehype's industry-leading tools and platform to deliver the best service possible.

Location: Stockholm/Uppsala

What you will do

- Establish and nurture relationships with gaming publishers globally

- Develop tailored and data-driven creator strategies for our clients

- Showcase the Wehype platform and match functionality with specific client needs

- Attend global gaming events and visit our clients at their offices. Partnership Managers travel between 1-2 times per month

- Collaborate with internal stakeholders such as campaign operations, customer success, marketing, and the product team to ensure customer needs are being met and where learnings are shared effectively

- Actively contribute to bringing creative ideas and solutions to the team on how to improve the customer experience

Who you are

- 2+ years of experience in client-facing roles (Sales or Key Account Management)

- Passionate about video games and the gaming industry

- A team player with a strong ability to commit and follow through on projects and set objectives

- A doer that does not hesitate to jump on opportunities

- Excellent written and verbal communication skills

- An entrepreneurial spirit that is comfortable finding new and creative ways to address different projects

- Organized and with a strong ability to prioritize effectively

- Eager to learn and constantly expand your capabilities in the gaming and creator space

Plus if you have

- A history of working with gaming publishers

- Strong connection to streaming platforms and the content creator landscape

- Experience with tools like Excel, Google Sheets, and PowerPoint

Ansök nu

Sales Manager

Läs mer Jan 15
Sales Manager
Are you looking to join a truly unique AdTech company? Are you excited by working for a company focused on minimizing the carbon footprint within the digital media ecosystem? Do you have experience from sales in the media landscape? Then this is a perfect match!

About SeenThis
Since 2017, SeenThis has been evolving screen experiences for everyone, everywhere. With our groundbreaking adaptive streaming technology, we are transforming the distribution of digital content, to increase performance and reduce impact on the climate.

With billions of streams served for more than 2500 brands in over 40 countries, we are on a journey to reshape the internet - for good. And the X factor to this success is our people.

We are a tight-knit team of 100+ employees working across the globe from our offices in Stockholm, Oslo, London, Paris, Singapore, New York, and Sydney. We’re growing at a rapid pace, across all business areas, and are constantly looking for new colleagues to join our team.

We hire the best people and believe in their ability to create success and grow at the same time. We are global, yet close to heart and we have ambitious goals, yet remain down-to-earth.

Do you want to be part of our expansion journey and have a lot of fun along the ride?

Join SeenThis!



About the role
As part of the sales team, you will build relationships and drive revenue across media agencies in Sweden. We are a dynamic, creative and passionate team, delivering market-leading creative and video streaming technology to tier one media agencies and brands. Your mission will be to get our product in front of many key agency decision-makers and play a key role in helping the team reach revenue targets.

Responsibilities

Work autonomously to build and grow relationships with key contacts throughout your agency patch in the Swedish market

Book and attend meetings with agency contacts pitching SeenThis, obtaining briefs and closing sales on a weekly basis

Work closely with the SeenThis creative team to produce mock-ups and market-leading video creative

Maintain frequent contact and communication with key stakeholders across client-based planning and buying teams to drive new revenue opportunities and grow repeat business

Ensure all sales, campaign information and creative assets are correctly uploaded to the SeenThis CRM platform

Deliver excellent levels of customer service

Qualifications
We’re looking for a natural people-person who thrives in the digital media industry and who’s motivated to build and maintain relationships in everyday interaction with clients. You are highly driven by your goals and work persistently, taking creative initiative to achieve them.

Requirements

Understanding of the media agency landscape and its inner workings, as well as proven success in chosen agency patch

Leveraging of existing contacts in the field

A proven background in agency sales with a consultative selling approach. Proven track record of seeking out and winning campaign revenue from Sweden based agencies

Commercially-minded with the ability to spot revenue opportunities and educate clients on new technology and commercial opportunities

Clear and concise communication and presentation skills

Application
We will begin reviewing applications from the beginning of January and initiating interviews for this role. We look forward to receiving your application!

Please note that we conduct background checks on all new SeenThis team members, in compliance with our customers, to protect business-critical information.

If you have any questions please, contact Malin Rydbeck, Talent Acquisition Specialist at malin@seenthis.se.

Ansök nu

Sales Project Managers till Mediaplanet

Läs mer Jan 8
OM FÖRETAGET

Mediaplanet är en pionjär inom Content Marketing som har gått från två anställda i Stockholm till 350 anställda i 12 länder sedan starten 2002. Företaget är specialister på att nå ut till sina kunders målgrupper och distribuerar kampanjer i Sveriges största dagstidningar samt på Facebook, Instagram och LinkedIn. Årligen hjälper koncernen över 15,000 kunder att nå ut till rätt typ målgrupp och kan sedan noggrant analysera utfallet av varje kampanj för att skapa tydligt mätbara resultat. Mediaplanet är nu i en tillväxtfas och ska ta in flera Säljande Projektledare i Stockholm.



OM ROLLEN

I rollen som Sales Projekt Manager på Mediaplanet så ansvarar du för att sälja in och skapa content marketing-kampanjer som hjälper företag att nå sina målgrupper med riktigt vasst innehåll. Du bygger upp din egen kundportfölj och använder primärt telefonen eller videomöten som verktyg i syfte att stänga affärerna. Du har även ett produktionsteam på plats som tar fram allt innehåll som kunderna behöver, både i rörlig form och i text.

I arbetsuppgifterna så ingår:

Identifiera kundsegment och företag via research

Kontakta och konsultera företags marknadsföringsbehov

Skapa presentationsinnehåll för möten med företag

Sälja in marknadsföringslösningar via telefon, mejl och Teams

Representera Mediaplanets varumärke i kontakt med företag

Finansiellt ansvara för egna kampanjer

Uppnå uppsatta budgetmål

Koordinera marknadsföringsinnehåll för företag

Lansera kampanjer och följa upp företagens medverkan

VEM SÖKER VI

Vi söker dig med mycket energi och driv. Du är med fördel orädd och tycker om att jobba i ett högt tempo. Troligtvis är du relativt tidigt i karriären. Försäljning är kärnan i rollen och du måste tycka att det är kul att lösa kundernas utmaningar. Du har erfarenhet av försäljning sedan tidigare inom B2B eller B2C området. Det är meriterande men inget krav om du har pluggat en relevant utbildning inom till exempel marknadsföring, kommunikation eller ekonomi. Har du jobbat i restaurang, callcenter, telefonförsäljning eller i butik är även det ett stort plus. Då du använder Officepaketet regelbundet i arbetet så får du gärna ha erfarenhet av det sedan tidigare.

VAD ERBJUDER VI

Du erbjuds en utvecklande säljroll på ett tillväxtbolag med ett positivt företagsklimat med centrala lokaler i Stockholms innerstad. Mediaplanet erbjuder en platt organisationsstruktur och lägger högsta vikt vid att personalen trivs och mår bra. Här hittar man på saker regelbundet för att personalen ska trivas. Allt från fester till tävlingar och After Works. Många på företaget är vänner privat och har jobbat ihop under lång tid.

När det kommer till förmåner så erbjuds du en fast lön och ett generöst provisionssystem med möjlighet till en väldigt hög mållön. Du har hela fem veckors semester och ett av marknadens högsta friskvårdsbidrag. Då företaget tillhör en större koncern och rekryterar mycket internt så finns goda möjligheter att utvecklas inom koncernen och göra karriär på många spännande bolag.



Ansökan & Lön


Jobbtyp: Heltid
Plats: Stockholm
Lön: Fastlön + Provision
Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Sökord: Marknadsföring, Försäljning, Content Marketing, B2B, Hunter, Projektledare

KOD: MPL

Ansök nu

Mediasäljare till Gamla Stan

Läs mer Maj 8
Vi söker dig som vill göra karriär i mediebranschen och tycker uppsökande försäljning mot företag är intressant. Vi tror att du motiveras av personlig utveckling och möjligheten till hög lön.
Om jobbet
Mediakraft är ledande inom professionell försäljning av annonser i redaktionella, digitala och tryckta medier samt event. Våra uppdrag är alla starka varumärken och dominerande inom sina områden.
Som mediasäljare kommer du att arbeta med försäljning av digitala och tryckta annonser samt natives och event. Jobbet går ut på att skapa långsiktigt lönsamma affärsrelationer med både befintliga och nya kunder. Affärerna görs främst på telefon men en del kundbesök förekommer. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet till eget projektansvar.
Mediakraft erbjuder dig:
spännande och utmanande arbete med bra utvecklingsmöjligheter
fast lön och provision utan övre gräns. Garanterad provision under de första månaderna
centralt kontor i Gamla Stan
37 timmars arbetsvecka
introduktion i dina arbetsuppgifter och arbtesverktyg
möjlighet till kurser och utbildningar som utvecklar din kompetens
friskvårdsbidrag för tex gymkort och möjlighet till träning på arbetstid

Som mediasäljare på Mediakraft är det viktigt att du:
är en tävlingsmänniska som motiveras av att göra affärer
är social, lyhörd och ansvarsfull
är kreativ och lösningsorienterad
behärskar svenska och engelska i både tal och skrift
har 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande
Erfarenhet från försäljning mot företag och arbete med digitala medier är meriterande men inte ett krav.

Vi på Mediakraft tycker att det är viktigt att ha trevligt på jobbet. Därför börjar vi veckan med gemensam frukost och avslutar ofta med AW för dom som vill. Vi har flera roliga och inspirerande aktiviteter under året då vi förenar nytta med nöje. Vi firar alltid våra framgångar. Vi anser att glädje och hälsa är faktorer som ökar prestation, lönsamhet och välbefinnande för alla. Därför uppmuntrar vi till motion och träning med friskvårdsersättning och möjlighet att träna på arbetstid.
Om att söka jobbet
Om detta är ett jobb du tror passar dig så ring oss eller mejla ditt CV och några rader om vem du är. Berätta varför du tycker du skulle passa för jobbet. Mejla till jobb@mediakraft.se
Ring eller mejla gärna Sousie eller Pierre om du har frågor om jobbet så berättar vi mer! Våra kontaktuppgifter hittar du längst ned på sidan!
Vi granskar ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Det kan därför löna sig att inte vänta med att söka. Välkommen med ansökan redan idag!
Sökord: mediesäljare, annonssäljare, kam, account manager, reklam, marknadsföring, sales, företagssäljare,

Ansök nu

Junior, frilansande mediasäljare till Poddhuset

Läs mer Apr 16
Poddhuset, som gör Trygghetspodden och Sverigepodden, söker nu en ytterligare säljare. Du kommer att sälja marknadsföring i våra poddar Trygghetspodden och Sverigepodden.
Du är en junior säljare, men har tidigare erfarenhet av försäljning. Du är driven, kan ta egna initiativ, är målmedveten och har en mycket god förmåga att arbeta självständigt.
Poddhuset har skapat ett unikt poddkoncept. Det innebär att många avsnitt görs ute ”i verkligheten”. Vilket ger ett mer levande och intressant innehåll. Till det skapas också videotrailers och bilder, vilka knyts ihop med poddarna genom sociala medier. Samma sak som görs redaktionellt erbjuder vi också att göra kommersiellt till annonsörerna.
Det här unika sättet att arbete skapar också betydligt många fler möjligheter till marknadsföring än i andra poddar. Som säljare kan du erbjuda kunderna hela det spektrum av möjligheter som erbjuds genom vårt unika poddkoncept.
Annonsörerna i Trygghetspodden är främst företag och organisationer inom säkerhetsbranschen, IT-säkerhet, liksom försvarsindustrin. Alla tre segment är okänsliga för konjunkturen och har nu mycket goda tider. Sannolikt kommer det att vara så under många år framöver.
Sammantaget skapar vårt unika poddkoncept och den ekonomiska styrkan hos de potentiella kunderna goda möjligheter till en mycket bra förtjänst.
Ersättningen är helt provisionsbaserad. Ersättning sker via fakturering. Antingen om du har ett eget företag eller via en faktureringstjänst.
Du kommer till en början främst sälja marknadsföring i Trygghetspodden, men efterhand även i Sverigepodden. Poddhuset kommer framåt dessutom att starta fler poddar. Möjlighet att arbeta med dessa kommer också att finnas.
Tjänsten börjar som frilansuppdrag, men kan sen övergå i en fast anställning.


Vi söker dig som:
· är en mycket duktig säljare.
· är mycket duktig på att kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska.
· är van att arbeta mot säljmål och drivs av att uppfylla dessa.
· är lika bekväm med att kontakta kunder via telefon eller mejl som att ha digitala respektive fysiska möten.
· tidigare har arbetat med försäljning.
· har god samarbetsförmåga.
· kan arbeta självständigt.


Det är ett plus om, men inte ett krav att du:
· tidigare har arbetat med annonsförsäljning.
· har ett intresse för ljud/video/bild.
· brukar lyssna på poddar och/eller titta mycket på YouTube etc.
· är aktiv i och har en god förståelse för sociala medier.
· har kunskap om sökoptimering
I din ansökan bifogar du CV, där du kan styrka dina meriter. Samt ett personligt brev där du berättar om dina kunskaper och erfarenheter kring det som efterfrågas.
Ansökningstid: Du kan söka tills tjänsten är tillsatt, men tidig ansökan ger ett försprång. Intervjuer görs löpande.
Start: Snarast efter överenskommelse.
Placering: Sverige.
Ersättning: Provisionsbaserad, enligt överenskommelse.
Om Poddhuset: Information om företaget, liksom alla poddavsnitt, videor och bilder finns här: https://poddhuset.se
Ansökan: skickas till info@poddhuset.se senast 240531.
Eventuella frågor skickas också till info@poddhuset.se. Beroende på frågornas art kontaktas du via mejl eller telefon. Bifoga därför telefonnummer vid all kontakt.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Talent & Partner AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Talent & Partner AB .

Key Account Manager till startup bolag inom media

Key account manager
Läs mer Maj 17
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb, vill du också göra det?!
Jobbeskrivning
Vill du vara med i en spännande resa och tillsammans med oss driva en stor förändring i en levande mediabransch? Bolaget expanderar nu kraftigt och söker därför en målmedveten Key Account Manager med passion för affärer och goda kundrelationer.
Bolaget
Bolaget är en startup som genom avancerad teknik tagit fram en unik adtech-lösning som förändrar dagens B2B-marknadsföring och gör den betydligt mer effektiv. Konceptet är format kring Account Based Marketing och gör det möjligt för företag att maximera sina mediainvesteringar genom att styra content mot sina utvalda målgrupper. Idag finns en stor efterfrågan på marknaden och därför har bolaget precis tagit in riskkapital för att kunna driva på expansionen i den takt som marknaden efterfrågar.
På deras huvudkontor i en vindsvåning på Kungsgatan finner du ett högpresterande säljteam som är förgrenat i två delar. Acquisition Sales som bearbetar idag nordiska kunder inom SME-segmentet samt KAM-team ansvarar för driva expansion mot multinationella bolag inom LE-segmentet.
Som Key Account Manager kommer du få ansvar för att utveckla affären hos de allra viktigaste kunderna och du får därigenom en helt avgörande roll i bolagets expansion. I din vardag får du jobba med att bygga långsiktiga och gynnsamma affärsrelationer med inledningsvis nordiska marknadschefer. Självklart ska du ha en vinnande retorisk och social förmåga som gör att du kan fånga kundens förtroende tidigt i införsäljningsprocessen för att därefter implementera bolagets annonseringslösning.
För att kunna prestera i denna roll ser vi gärna att du har:
• Erfarenhet av komplex B2B-försäljning mot beslutsfattare och ledningsgrupper
• Ett välutvecklat affärsmannaskap och förståelse för kundens affärsmässiga situation
• Erfarenhet av media, PR eller reklam
• En vilja och ambition som gör att du älskar utmaningen med att jobba i en startup
Tjänsten som Key Account Manager är ideal för dig som vill implementera den senaste teknikens mest effektiva marknadsföringsverktyg i en alltmer snabbrörlig mediabransch. Här blir du en del av ett ungt och ambitiöst team där man brinner för driva expansionen vidare ut i Europa och världen.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via länken eller work@talentpartner.se
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Ansök nu

Säljare inom Digital native & sales

Key account manager
Läs mer Maj 17
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer.Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?
?
Bolaget
Bolagets affärsidé bygger på den starkaste kraften att påverka, nämligen en väns rekommendation! Bolagets vision är att knyta konsumentvaruföretag närmare sina konsumenter genom att skapa en direktdialog och kunna lyssna på vad de tycker om deras produkter och tjänster. Redan från början använde bolaget, förutom sajten, nyhetsbrev även bloggar för att sprida budskapet till en större skara människor. I takt med att sociala media har ökat lavinartat har bolaget lanserat nya produkter och integrerat bloggar, Facebook, Twitter mm i sitt erbjudande.


Bolaget har nu två huvudsakliga verksamhetsområden, alla inom Word of Mouth Marketing (WoMM) och Social Media Marketing (SMM) samt Content- Native annonsering.


Om dig
Vi söker en driven och motiverad person som är grym på att sälja och att prata medieplan, marknadsföringsstrategier, digital marknadsföring med direktkunder och mediebyråer! Som säljare hos vår kund får du kombinationen av en kreativ och målinriktad arbetsplats tillsammans med ett säljtänk som går på tvärs med traditionell försäljningsstrategi. Hos bolaget kommer du att arbeta med nykundsbearbetning med hjälp av varma leads, genom komplex försäljning, direkt mot ledningsgrupper. Bolaget är främst på jakt efter en person med ett par års erfarenhet, men låser oss inte vid antal år eller tidigare meriter. Du behöver med andra ord inte andas sälj, men får gärna vara en tävlingsmänniska och en självdriven och resultatfokuserad person som älskar försäljning.


Meriterande kompetens
Erfarenhet av B2B-försäljning
Erfarenhet av Inbound Marketing/Inbound Sales
Erfarenhet av försäljning av webb/digtala lösningar
Gymnasial utbildning
Arbetslivserfarenhet gärna mediesäljare, 1-2 års erfarenhet


På företaget är kollegorna flexibla, tycker om att bolla idéer i landskapet och låter alla komma till tals.
För att bli framgångsrik i rollen som säljare här krävs det karaktär och drivkraft och vi värdesätter särskilt dessa egenskaper:
Ett strategiskt tänk: Att arbeta som säljare handlar om att hitta vassa (och ibland nischade) lösningar som matchar kundens utmaningar och behov. Du tänker snabbt, skapar lösningen tillsammans med kunden och har inga problem med att bli utmanad av komplex försäljning.
Förmåga att prioritera: På en byrå skjuts det bollar kors och tvärs, i tid och otid. Därför krävs en förmåga till att känna av och prioritera vad som ska ske först, när det är dags att lägga annat åt sidan och i vilka lägen du bör säga stopp.
En digital native: Som säljare här behöver du ha stenkoll på digitala medier, brinna för utvecklingen inom webb och triggas av nya potentiella projekt. Vi tror också att du redan idag är aktiv i dina egna sociala medier-kanaler och en tongivande person inom ditt eget nätverk.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via länken eller work@talentpartner.se
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Ansök nu

KAM till digitalt nischat bolag inom Media!

Key account manager
Läs mer Maj 17
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Om rollen
Vår kund är nordens största multiplattform nätverk och är ett ungt företag som kommer med kreativa idéer gällande helhetslösningar.
De tillhandahåller en studio för att tillverka content och har 500 kanaler i sitt nätverk.
De tillhandahåller kampanjer genom att sammanstråla unga kreatörer av content med brands.
De säljer och bokar reklamplats på YouTube och arbetar endast med premiumleverantörer.


Vem är du?
Du är en lösningsorienterad, driven och säljande personlighet som har lätt att stifta kontakt med nya människor och förstår tugget inom mediebranschen.
Du ska gilla att arbeta mot högt uppställda mål och att ha högt tempo i ett ungt och dynamiskt företag där det händer mycket.


Din erfarenhet
Vi ser gärna att du minst 3-4 års erfarenhet av medieförsäljning och kan uppvisa på goda resultat. Du ska ha kontakter på mediebyråerna, hos kunderna och hos annonsörerna. Du ska vara engagerad och drivas av att skapa kampanjer som kunderna sent kommer glömma. Du ska vara en säljande personlighet som gillar att förhandla och hålla i presentationer. Du ska brinna för sociala medier och vara flytande i både engelska och svenska skriftligt och muntligt.
Du ska ställa höga krav på dig själv och kunna ta kritik för att utvecklas i din yrkesroll. Du ska också gilla att bygga långsiktiga relationer.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha en KAM roll som innebär att du bearbetar både nya och befintliga kunder och ha tät kontakt med 2-4 medie- och reklambyråer.
Du kommer att ha din egen budget som du har ansvar över och kommer att mätas mot uppsatta KPI:er.
Du kommer att utveckla ditt kontaktnät och lära dig mycket om media samt förstås få mycket tacksamhet av kunderna som du kommer att hjälpa att uppnå sina mål.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via länken eller work@talentpartner.se
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Ansök nu

Innesäljare

Innesäljare
Läs mer Maj 17
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?
För kunds räkning söker vi nu innesäljare!
Företaget arbetar med kunder som är på toppen av sin bransch och i början utav året utser de i samarbete med extern partner de företag som kan stoltsera med denna utmärkelse. De vänder sig till företag som har överträffat den egna branschens utveckling i såväl omsättning som resultat. Företaget måste även visa ett positivt resultat. I snitt är det bara 15 % av Sveriges aktiebolag som tilldelas denna utmärkelse.
De tycker att det ägnas alldeles för lite uppmärksamhet och utrymme åt entreprenörer! Dessa fantastiska personer som driver sina verksamheter i vått och torrt och ger allt – varje dag! Så alla dessa härliga människor vill vde premiera, som jobbar så hårt och är drivna och starka inte minst tack vare sin personal, med denna utmärkelse.
De vill att företagen ska vara stolta och visa upp att ni gjort ett fantastiskt jobb att bli bäst i branschen och har överträffat era branschkollegor. Företaget som jobbar med denna utmärkelse ligger även bakom en tidning som också har som syfte att visa personerna bakom dessa fantastiska företag som håller i gång Sverige och samtidigt presentera verksamheter i vitt skilda branscher.
De är ett glatt gäng på 10 personer och två hundar som sitter i fina lokaler vid Stora Frösunda slott.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av telesales, är affärsdriven och som brinner för försäljning. Du har en stark drivkraft och stort engagemang med fokus på att leverera bra resultat. Du är nyfiken och orädd, samt har förmågan och är skicklig på att skapa nya relationer.
Vi vill ha dig som:
Älskar att prata i telefon och har en förmåga att snabbt läsa av kundens behov och hitta de bästa lösningarna. Är resultatorienterad och drivs av personliga mål.
Har tidigare erfarenhet av telefonförsäljning.
Är serviceinriktad och sätter alltid kunden i fokus.
Motiveras av personlig utveckling.
Är noggrann, effektiv och trivs i ett högt tempo.
Kan arbeta självständigt likväl som i grupp.
Har obehindrade kunskaper i svenska språket, tal och skrift.
Vi erbjuder:
Lönemodell utan tak.
Del i ett team med ett härligt gäng erfarna säljare som tillsammans arbetar mot tydliga mål.
En spännande produktportfölj.
Kontinuerlig utbildning och personlig utveckling.

Ansök nu

Account Manager digital marknadsföring!

Account manager
Läs mer Maj 17
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer.
Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?
Just nu söker vi Account Manager som ska sälja digital marknadsföring!
För att du ska lyckas och må bra hos oss så har du möjlighet till träning, spela bordshockey, äta lunch med Stockholms bästa utsikt på Skybar, mindre och större tävlingar med magiska priser samt daglig coachning i allt du gör.
Du kommer att arbeta i fina lokaler med sjöutsikt tillsammans med driva kollegor. Har du viljan att lyckas så kan vi för rätt person ge alla förutsättningar!
I detta jobb så kommer du arbeta med digital marknadsföring på stora och välkända sajter.
Se vad en framtida kollega säger:
Vad tycker du är bra med att jobba på Internetbroker? "Gemenskapen, alltid känna att man jobbar i ett team som vill stötta och driva varandra framåt med både erfarenheter och kunskap. Ett företag som vill få en att växa inom säljet."
Hur ser en vanlig arbetsdag ut?
En vanlig arbetsdag börjar med uppstartsmöte där vi följer upp mål för veckan och sätter upp mål för dagen. Vi kunskapsdelar kring pågående affärer samt säljprocesser för att sedan sätta igång med dagens kundmöten och övriga arbetsuppgifter.
Vi avslutar dagen tillsammans för att diskutera dagens arbete och ger varandra feedback för att få med oss lärdomar som gör oss ännu bättre nästa dag.
Vi tror att tydlig struktur, långsiktiga samt kortsiktiga målsättningar, kontinuerlig säljträning samt mycket glädje är vad som driver försäljningen framåt på bästa sätt - både för dig som individ men även för teamet i sin helhet.
Om rollen
I din roll som Account Manager arbetar du med digital marknadsföring !
Den viktigaste delen i rollen är att hitta nya kunder och här kommer du lägga den största delen av din tid.
Du kommer även arbeta med befintliga kunder där fokus är att hitta nya affärsmöjligheter för kunderna i din portfölj.
Du kommer att arbeta i en kultur där både personlig utveckling samt teamwork är en självklar del av vardagen.
Du kommer börja din tjänst Inhouse i uppstartsfasen för att fortast möjligt ta dig ut på fält då tjänsten vi söker är fältsäljare.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Du ansvarar för hela säljprocessen vilket innefattar prospektering, sälj och uppföljning.
Aktivitet i antal möten per vecka är en viktig KPI för dig som säljare.
Bidra till utvecklingen av koncept som löser kundens utmaningar.
Ta ansvar för egen utveckling och kunskap inom media.
Du har en stark egen viljan utvecklas.
Arbeta utifrån våra värderingar för dig som kollega samt säljare.
Budgetansvar för både dig själv och teamet.
Följa upp sina individuella mål och föra prognoser.

Vad kan vi erbjuda dig?
Grundlön och ett attraktivt provisionssystem.
Du får en personlig utvecklingsplan med starka utvecklingsmöjligheter - satsar du på oss satsar vi på dig.
Utbildning inom vår utbildningsplan som sträcker sig kontinuerligt i kvartalsmoduler både för dig som ny samt en vidareutbildning för dig som arbetat ett år inom bolaget.
Som anställd får du tillgång till friskvård samt pension enligt ITP-plan.
Utbildningar från vår uppdragsgivare.
Arbeta med några av Sveriges starkaste varumärken.

Ansökan?
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto. Skicka din ansökan idag via work@talentpartner.se
Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.
Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på www.talentpartner.se

Ansök nu

KAM INOM PRENUMERATION

Key account manager
Läs mer Maj 17
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb, vill du också göra det?!
Ansvarsområden
Med placeringsort i Solna söker vi nu en medarbetare som kan bidra till den fina resultatutvecklingen hos vår kund och bli en viktig spelare i ett dynamiskt team. I rollen som KAM driver du försäljning mot befintliga kunder inom prenumerationsaffären. Du är ansvarig för egen budget och försäljningen och du gör allt i säljprocessen och jobbar framförallt med befintliga kunder men även till viss del med nya kundkonton.
Vem är du?
Du har mycket energi, en stor dos eget driv och är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna. I utbyte mot ditt engagemang och driv erbjuds du stora möjligheter till utveckling. Eftersom du har ett eget budget- och resultatansvar är det viktigt att du är strukturerad och ordningsam. Du erbjuds en kul roll och ingår i ett team där samarbete är lika självklart som förmågan att kunna jobba självständigt.
Ansökan?
För denna rekrytering ansvarar vi på Talent&Partner; men anställningen sker direkt ute hos vår kund.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.

Ansök nu