Stockholm: Digital Marketing Specialist till raket inom AI och marknadsföring

Hitta ansökningsinfo om jobbet Digital Marketing Specialist till raket inom AI och marknadsföring i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-26 // Varaktighet: Heltid

Brightbid är en innovativ AI-driven marknadsföringsföretag som brinner för att leverera exceptionella resultat till sina kunder. De strävar efter att vara ledande inom branschen och söker nu en ambitiös och erfaren Digital Specialist inom paid search för att förstärka deras nuvarande duktiga team. Om du är passionerad inom marknadsföring, älskar att arbeta med data och vill vara en del av en snabbt växande organisation, är detta din chans att göra verklig skillnad!

Därför söker vi en digital guru med fokus på att hjälpa BrightBids kunder att lyckas med sin digitala strategi och skapa tydliga resultat för att nå tillväxt. Kan det vara du som är deras nästa värvning?

Om rollen -> Din vardag i jobbet
Du kommer att vara ansvarig för onboarding av nya kunder och jobba tätt tillsammans med dom. Du är med och formar strategier och ger taktiska rekommendationer kring våra kunders digitala närvaro, samtidigt som du är den som operativt sköter, identifierar, analyserar och optimerar datadrivna möjligheter i våra kunders digitala kanaler

Tjänsten är en bred roll med fokus på paid search. I rollen kommer du att vara en go-to-person när det kommer till frågor om digital marknadsföring.

- Starta, optimera & analysera SEM & Paid Social kampanjer.

- Sätta upp, sköta och optimera våra kunders kampanjer i Facebook Business Manager, Google Ads, LinkedIn Ads, m.fl.

- Rådge kunder om deras digitala närvaro och hjälpa dem sätta KPI:er i förhållande till sina affärs- och kommunikationsmål.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 4 års erfarenhet av Google Ads och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta på byrå. För att lyckas i rollen bör du vara analytisk och lösningsorienterad samt gillar att hålla många bollar i luften samtidigt. I övrigt är det till en fördel för rollen att till personligheten vara effektiv, noggrann, och ha ett öga för detaljer.

Din bakgrund:

- +4 års erfarenhet & dokumenterade resultat inom en tidigare SEM roll

- Stor kunskap inom SEM (Google Ads, Google Analytics, Google Data Studio) & Paid Social (Instagram & Facebook).

- Har goda kunskaper om konverteringsspårning och Tag Manager

- Godkänd Google Ads Certifiering

Om BrightBid
Brightbid är en techdriven digitalbyrå om drivs av att skapa tydliga resultat och mervärde för deras kunder. De gör skillnad med datadriven marknadsföring där de hjälper sina kunder att framföra rätt budskap till rätt målgrupp vid rätt tid - med bättre avkastning och resultat. Deras självlärande AI robot optimerar deras kunder annonsering och jobbar för dem 24/7.

Transparens, kontinuitet och resultat är orden som genomsyrar BrightBids verksamhet. De jobbar enbart med den senaste tekniken inom varje segment och genom samarbeten samt egenutvecklade innovationer hjälper de till att driva branschen framåt. De har lång erfarenhet inom digital marknadsföring och verktygen för att göra verksamheter synliga på ett enkelt sätt online.

Rekryteringsprocessen hanteras av GOAT Accelerate och önskemål av Brightbid är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av GOAT Accelerate.

Skicka in in ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ort: Stockholm

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Marknadskonsult

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Marknadskonsult.

Digital Growth Lead 50%

Läs mer Dec 11
We are now helping our client, a major airline, to find an experienced Digital Growth Lead.

As part of our cients new inhouse Digital Strategy & Engagement department within Digital & IT, you will be one of the guiding stars to implement a true digital-first approach throughout our client. As a Digital Growth Lead you will contribute to setting the foundation and framework for supporting and coaching leaders while assessing areas of development needed in their dedication to becoming an airline with absolute integration between business, people, and technology.

Responsibilities include

- Strategy & Growth Leadership: Inspire and enable leaders in setting up strategies, roadmaps and OKRs/goals with their teams.

- Transformational Coaching: Provide mentorship and guidance to leaders to foster an innovative and resilient mindset in complex scenarios.

- Collaborative Facilitation: Facilitate workshops and development retrospectives with leaders, promoting effective communication, collaboration, and strategic problem solving.

- Continuous Learning: Contribute to crafting a strategy for continuous learning and reflection within Digital & IT leadership to transform our skillsets in our digital organization.

- Change Management: Providing leadership change management guidance and frameworks for complex digital transformations and evolving operating models.

- Cross-functional Collaboration: Drive a cultural shift within Digital & IT leadership that encourages One Team, collaboration, and communication, moving us toward our shared objectives.

- Documentation & Reporting: Establish and monitor metrics for tracking our growth development, providing regular reports/documentation to Digital leadership, and recommending adjustments as needed.

Skill requirements

- Proven experience as a Leadership Coach in digital organizations.

- Deep understanding of change management methodologies, complexity theory and their practical application.

- Strong coaching and facilitation skills, with the ability to inspire and guide leaders through change.

- Excellent communication and interpersonal skills to effectively collaborate with cross-functional teams.

- Strong experience establishing frameworks for change management & continuous learning in organizations.

- Experience in the airline industry or other complex, regulated environments is a plus.

About the assignment
For this assignment you will be hired as a consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.

The assignment is part-time 50% and for a period 8/1 2024 - 14/6 2024, with possible extension.

Ansök nu

Senior Search Paid Specialist - Stockholm

Läs mer Nov 16
Om kunden
Kunden hjälper över 150 företag att accelerera och nå sin fulla potential genom digital marknadsföring. Vi gör det lättare för företag att stärka sitt varumärke och driva tillväxt genom djup branschkunskap, strategisk vägledning, högpresterande annonskreativ och smart optimering av kundens närvaro på Google, Facebook, TikTok och andra digitala plattformar.

Möjligheten
Som Senior Search Paid Specialist kommer du vara en del av en SEM-avdelning i framkant med viljan att driva innovation och exponentiell tillväxt för våra kunder. Någon som inte bara navigerar den digitala landskapet, utan omformar det helt. Vi letar efter någon som inte bara gör jobbet - utan skapar meningsfull förändring. Som Senior Specialist har du möjlighet att sätta din prägel på framgångsrika kampanjer och främja tillväxt. Vi söker någon som inte bara följer trender, utan som med klokhet och djup förståelse kan skapa strategier som ger varaktiga resultat.

Ditt ansvarsområde
- Led med expertis: Din omfattande kunskap inom Google och betald sökmarknadsföring kommer vara nyckeln i våra kampanjer och kundsamarbeten.
- Strategisk inriktning: Utveckla och implementera strategier som inte bara gynnar nuvarande affärsläge, utan som lägger grunden för framtida tillväxt.
- Insiktsfull datahantering: Transformera rådata till konkreta insikter och optimera kampanjer för bästa möjliga avkastning.
- Mentor för teamet: Led och stöd vårt team, främja samarbete och uppmuntra kontinuerlig utveckling.

Vem du är
- Maverick Mindset: Du är inte här bara för att göra ett jobb - du är här för att revolutionera en bransch med minst 5 års erfarenhet i ryggsäcken.
- Strategisk tänkare: Du är inte rädd för att tänka utanför ramarna och skapa tillväxtstrategier som långsiktigt gynnar våra kunder.
- Datahantering och erfaren analytiker: Du är en expert på att översätta siffror till genomförbara strategier som genererar tillväxt.
- Teamplayer: Ensam är inte alltid stark! Du är en inte för att rädd att kavla upp ärmarna när det behövs och vill nå uppsatta mål tillsammans med dina kollegor.

Varför ska du söka tjänsten?
Förutom att vara en del av ett dedikerat team på kan du förvänta dig:
- En samarbetsmiljö där dina idéer inte bara hörs - de firas.
- Möjligheter till personlig och professionell utveckling som anpassas efter dina mål.
- Arbetet med spännande projekt och företag som ständigt utmanar och inspirerar.

Ansökan
Är du redo att bli en del av vårt team och forma framtiden med din kompetens? Ansök nu och bli en drivande kraft för tillväxt - både för våra kund och för dig själv!

Ansök nu

Digital Specialist (SEM) till Sveriges snabbast växande AdTech-bolag! ????

Läs mer Nov 8
Vår kund BrightBid är idag ett av Sveriges snabbast växande AdTech-bolag som drivs av att skapa tydliga resultat och mervärde för våra kunder. De älskar att göra det enkelt för sina kunder att synas online med hjälp av AI. Transparens, kontinuitet och resultat är orden som genomsyrar deras verksamhet.

De jobbar enbart med den senaste tekniken inom varje segment och genom samarbeten samt egenutvecklade innovationer hjälper de till att driva branschen framåt. Från deras lokaler i centrala Stockholm introducerar de den senaste tekniken inom digital marknadsföring till Sveriges alla företag ????

Om rollen
Brightbid drivs av att skapa tydliga och smarta lösningar för sina kunder. Deras kunders mål gör dem kreativa, inspirerande och resultatorienterade. Du kommer att vara ansvarig för onboarding av nya kunder och jobba tätt tillsammans med dem. Du är med och formar strategier och ger taktiska rekommendationer kring deras kunders digitala närvaro, samtidigt som du är den som operativt sköter, identifierar, analyserar och optimerar datadrivna möjligheter i Brightbid kunders digitala kanaler.

Tjänsten är en bred roll men har ett primärt fokus på paid search för Google Ads. I rollen kommer du att vara en go-to-person när det kommer till frågor om digital marknadsföring.

Arbetsuppgifter:

- Starta, optimera & analysera SEM & Paid Social kampanjer

- Sätta upp, sköta och optimera våra kunders kampanjer i Google Ads, Facebook Business Manager, LinkedIn Ads, m.fl

- Rådge kunder om deras digitala närvaro och hjälpa dem sätta KPI:er i förhållande till sina affärs- och kommunikationsmål

Kvalifikationer

- 3+ års erfarenhet & dokumenterade resultat inom SEM

- Goda kunskaper inom Google Ads. Du ska ha satt upp kampanjer sen tidigare

- Kunskaper inom Google Analytics, Google Data Studio

- En stark analytisk förmåga och har erfarenhet av att leda presentationer

- Är effektiv, organiserad, social och pratglad personlighet och att du även har ett öga för detaljer.

Varför jobba hos Brightbid?

- Flexibla arbetstider ?

- Frukost varje morgon ????

- 3000 SEK friskvårdsbidrag ?????

- Ett tight team i trevliga lokaler centralt i Stockholm (Kungsgatan 12-14) ????

- Två tävlingsresor per år med teamet! ??

Om BrightBid
Brightbid är en techdriven digitalbyrå om drivs av att skapa tydliga resultat och mervärde för deras kunder. De gör skillnad med datadriven marknadsföring där de hjälper sina kunder att framföra rätt budskap till rätt målgrupp vid rätt tid - med bättre avkastning och resultat. Deras självlärande AI robot optimerar deras kunder annonsering och jobbar för dem 24/7.

Transparens, kontinuitet och resultat är orden som genomsyrar BrightBids verksamhet. De jobbar enbart med den senaste tekniken inom varje segment och genom samarbeten samt egenutvecklade innovationer hjälper de till att driva branschen framåt. De har lång erfarenhet inom digital marknadsföring och verktygen för att göra verksamheter synliga på ett enkelt sätt online.

Rekryteringsprocessen hanteras av GOAT Accelerate och önskemål av Brightbid är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av GOAT Accelerate.

Skicka in in ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ort: Stockholm

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Lön: Fast lön och möjlighet till löpande bonus

Omfattning: Heltid

Ansök nu

2 st Seniora SEO konsult - Pineberry, Stockholm

Läs mer Okt 23
Hisspitch
Vill du hjälpa spännande företag att lyckas på Google? Pineberry söker en erfaren SEO-konsult som har minimum två års erfarenhet av att arbeta med SEO.

Pineberry sitter i helt nyrenoverade lokaler på Södermalm med Stockholms vackraste utsikt och har Katarinahissen som granne. Hos Pineberry träffar du trevliga kollegor och får en chans att utvecklas - och utmanas - karriärmässigt.

Om du vill få en paus finns det både pingis, onsdagsfika och mysiga krypin att hämta energi från. Du kan jobba hemifrån 1-2 dagar i veckan.

För att trivas och lyckas i tjänsten
Det allra viktigaste för att trivas i rollen är att du har ett genuint intresse för SEO. Du får gärna ha drivit egna affiliatesajter och det är självklart något du kan fortsätta att göra när du arbetar hos oss.

Du behärskar både de tekniska och användarmässiga aspekterna av SEO och förstår därmed vikten av att anpassa din kommunikation baserat på vem mottagaren är.

En stor del av arbetet innebär att projektleda och samarbeta med olika discipliner hos kund - och driva framåt den kundspecifika SEO-strategi du tagit fram. Du känner dig därför bekväm med att ta dialogen med olika intressenter hos en kund, exempelvis marknadschefer, webbutvecklare, UX-designers och content-ansvariga.

Till ditt stöd har du alltid SEO-intresserade kollegor att bolla och diskutera med samt Pineberrys "SEO-verktygslåda" med SEO-koncept och verktyg som vi löpande bygger ut och utvecklar.

Som individ är du självgående och behärskar gärna alla de vanliga SEO-verktygen, såsom Screaming Frog, Ahrefs, Search Console, och liknande. Vidare är du analytiskt lagd och strukturerad i ditt arbetssätt.

Har du idéer på smarta SEO-verktyg som borde byggas? Kul - hos oss får du chansen att ta såna idéer vidare och vara involverad i skapandeprocessen. Till vår hjälp har vi tre utvecklare och en automation manager som arbetar med att utveckla våra interna verktyg och automatisera våra processer.

Pineberry erbjuder förutom spännande arbetsuppgifter
- Jobba med kollegor som brinner för SEO lika mycket som du.
- Roliga och utmanande kundkonton inom e-handel och leadsgenererande verksamhet.
- Marknadsmässig lön
- Vi är på kontoret 60% eller mer, frukost varje morgon.
- Lära dig av några av Sveriges främsta experter inom digital marknadsföring
- Åka på internationella konferenser
- Generöst friskvårdsbidrag
- Möjlighet att föreläsa via Pineberry Academy, skriva artiklar på vår blogg och vara med i Sökpodden.
- Roliga teambuildingaktiviteter med hela företaget
Vid din sida har du hela tiden kunniga kollegor, som mer än gärna delar med sig av sin erfarenhet och expertis.

Om Pineberry
Pineberry är en av Sveriges ledande specialistbyråer med inriktning på SEO, Paid Search, Paid Social, webbanalys, content och programmatic. Sedan starten 2007 har vi vuxit stadigt med lönsamhet och två gånger blivit utsedda till Gasellföretag av Dagens Industri samt blivit korade till Superföretag av Veckans Affärer.

Pineberry ingår i Nova Consulting Group och du har möjlighet att bli delägare, samt att vi sitter tillsammans med alla bolag inom koncernen.

Ansökan
Vill du bli en av oss? Sök jobbet redan idag! Vi intervjuar löpande.

Ansök nu

Digital Specialist (SEM) till Sveriges snabbast växande AdTech-bolag! ????

Läs mer Okt 13
Vår kund BrightBid är idag ett av Sveriges snabbast växande AdTech-bolag som drivs av att skapa tydliga resultat och mervärde för våra kunder. De älskar att göra det enkelt för sina kunder att synas online med hjälp av AI. Transparens, kontinuitet och resultat är orden som genomsyrar deras verksamhet.

De jobbar enbart med den senaste tekniken inom varje segment och genom samarbeten samt egenutvecklade innovationer hjälper de till att driva branschen framåt. Från deras lokaler i centrala Stockholm introducerar de den senaste tekniken inom digital marknadsföring till Sveriges alla företag ????

Om rollen
Brightbid drivs av att skapa tydliga och smarta lösningar för sina kunder. Deras kunders mål gör dem kreativa, inspirerande och resultatorienterade. Du kommer att vara ansvarig för onboarding av nya kunder och jobba tätt tillsammans med dem. Du är med och formar strategier och ger taktiska rekommendationer kring deras kunders digitala närvaro, samtidigt som du är den som operativt sköter, identifierar, analyserar och optimerar datadrivna möjligheter i Brightbid kunders digitala kanaler.

Tjänsten är en bred roll men har ett primärt fokus på paid search för Google Ads. I rollen kommer du att vara en go-to-person när det kommer till frågor om digital marknadsföring.

Arbetsuppgifter:

- Starta, optimera & analysera SEM & Paid Social kampanjer

- Sätta upp, sköta och optimera våra kunders kampanjer i Google Ads, Facebook Business Manager, LinkedIn Ads, m.fl

- Rådge kunder om deras digitala närvaro och hjälpa dem sätta KPI:er i förhållande till sina affärs- och kommunikationsmål

Kvalifikationer

- 3+ års erfarenhet & dokumenterade resultat inom SEM

- Goda kunskaper inom Google Ads. Du ska ha satt upp kampanjer sen tidigare

- Kunskaper inom Google Analytics, Google Data Studio

- En stark analytisk förmåga och har erfarenhet av att leda presentationer

- Är effektiv, organiserad, social och pratglad personlighet och att du även har ett öga för detaljer.

Varför jobba hos Brightbid?

- Flexibla arbetstider ?

- Frukost varje morgon ????

- 3000 SEK friskvårdsbidrag ?????

- Ett tight team i trevliga lokaler centralt i Stockholm (Kungsgatan 12-14) ????

- Två tävlingsresor per år med teamet! ??

Om BrightBid
Brightbid är en techdriven digitalbyrå om drivs av att skapa tydliga resultat och mervärde för deras kunder. De gör skillnad med datadriven marknadsföring där de hjälper sina kunder att framföra rätt budskap till rätt målgrupp vid rätt tid - med bättre avkastning och resultat. Deras självlärande AI robot optimerar deras kunder annonsering och jobbar för dem 24/7.

Transparens, kontinuitet och resultat är orden som genomsyrar BrightBids verksamhet. De jobbar enbart med den senaste tekniken inom varje segment och genom samarbeten samt egenutvecklade innovationer hjälper de till att driva branschen framåt. De har lång erfarenhet inom digital marknadsföring och verktygen för att göra verksamheter synliga på ett enkelt sätt online.

Rekryteringsprocessen hanteras av GOAT Accelerate och önskemål av Brightbid är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av GOAT Accelerate.

Skicka in in ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ort: Stockholm

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Lön: Fast lön och möjlighet till löpande bonus

Omfattning: Heltid

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från G.O.A.T Accelerate AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från G.O.A.T Accelerate AB .

Enhetschef till växande assistansbolag

Enhetschef inom social omsorg/Föreståndare inom social omsorg
Läs mer Feb 20
Vill du vara med och utveckla en verksamhet och bidra till företagets fortsatta tillväxt? Gillar att att ansvara för personal, budget och kvalitetssäkring? Då kan denna roll vara nästa steg för dig!

Vår kund Wera Omsorg som är ett familjeföretaget växer och ska nu anställa affärsorienterad och entreprenörsdriven Enhetschef till deras verksamhet.

Om rollen
Vi söker en enhetschef som ska leda och utveckla Wera Omsorgs verksamhet inom personlig assistans. Du kommer att ansvara för personal, budget och kvalitetssäkring av företagets tjänster. Du kommer också att arbeta för att skapa en trygg och säker arbetsmiljö för både medarbetare och kunder.

Som enhetschef inom personlig assistans kommer du vara med och utveckla verksamheten mot en målbild med högt ställda krav. I tjänsten ingår att ansvara för att säkerställa och utveckla kvaliteten i verksamheten enligt Socialstyrelsens och Arbetsmiljöverkets riktlinjer och krav.

Du ingår i företagets ledningsgrupp och tillsammans med övriga chefskollegor medverkar du till utveckling av den samlade verksamheten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvar för HR-området, arbetsmiljö och kraven gentemot IVO.

- Budgetansvar med löpande resultatuppföljning och rapportering till ledningsgruppen.

- Hantera personalfrågor, schemaläggning/bemanning, medarbetarsamtal och rekrytering av personal utifrån personalbehovet.

- Bedriva kontakt med kund, beställare och anhöriga.

För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter då företagets målbild för denna roll är att på personen i denna roll sikt kunna bli VD för företaget.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som vill och kan leda Wera Omsorg in i framtiden. Vi ser gärna att du hade tidigare erfarenhet av liknande arbete, antingen inom liknande verksamhetsområde, inom vård och omsorg eller på ett tjänsteföretag. Du behöver ha ett engagemang, driv och en vilja att vara med och utveckla verksamheten.

För att lyckas i rollen som enhetschef har du förmåga att prioritera ditt arbete, se olika lösningar, visa handlingskraft samt fatta beslut. Du behöver ett visst mått av mod och kreativitet för att kunna möta nya utmaningar och framtida frågor. Du är en närvarande chef som gärna befinner dig i verksamhetens kärna och tillsammans med dina medarbetare skapar du en meningsfull tillvaro för medarbetarna.

Tillsammans med chefskollegor driver du verksamhetsgemensamma frågor mot uppsatta mål. Du är en trygg ledare och ditt ledarskap präglas av en öppen och rak kommunikation, prestigelöshet och lyhördhet. Arbetet innebär hög grad av samverkan vilket ställer krav på att skapa goda relationer och ett gott samarbete. Vi ser gärna att du är en god förebild som har förmåga att inspirera dina medarbetare och kollegor.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Meriterande:

- Tidigare erfarenhet av att jobba med myndighet och kommuner.

- Arbetat inom området personlig assistans eller vård och omsorg.

- Utbildad socionom.

Om företaget
Wera Omsorg är ett privatägt assistansbolag som ser människan bakom sina kunder samt medarbetare. De arbetar mycket nära sina medarbetare, har täta dialoger med deras kunder och kan därför säkerställa att du hos Wera Omsorg blir sedd och känner dig hemma. Företagets grundare i verksamheten har varit verksamma inom omsorgen sedan 2005 där passionen att arbeta inom LSS och främst assistans växte fram.

Wera Omsorg har årligen sedan starten 2019 haft en stadig tillväxt och med 100% kundnöjdhet. De kan med stolthet säga att deras kunder väljer dem genom rekommendationer. Det tror dem är resultatet utav ett hårt arbete, en tydlig vision och en passion för det företaget gör.

Rekryteringsprocessen hanteras av GOAT Accelerate och önskemål av Wera Omsorg är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av GOAT Accelerate.

Skicka in din ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ort: Stockholm

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Ansök nu

Account Manager till företag inom IT-konsultbranschen!

Account manager
Läs mer Feb 8
ConsultingIT är i en spännande och expansiv utvecklingsfas där de förnyar och förbättrar sig mot framtida affärsområden. De söker därför en till säljare med ett utpräglat affärssinne som vill arbeta med uppsökande säljverksamhet inom konsultbranschen.

Vi letar efter en driven och resultatorienterad säljare som vill bli en del av vår kunds framgångsrika team på ConsultingIT. Som Account Manager kommer du att spela en central roll i att driva försäljningen av deras IT-konsulttjänster och bidra till att stärka deras position som en ledande aktör inom IT-konsultation.

OM ROLLEN
ConsultingIT kan erbjuda ett arbete som ger dig möjlighet och stort utrymme att utöva sälj och entreprenörskap på en växande marknad. Som vägledning och stöd har du deras värderingar och strategier samt entusiastiska kollegor som kan hantverket och som ligger i framkant inom vårt verksamhetsområde.

På ConsultingIT blir din främsta uppgift att inta en aktiv säljroll med ansvar för hela säljprocessen, från att prospektera kunder till avtalshantering och uppföljning.

Dina ansvarsområden kommer att inkludera:

- Proaktivt identifiera och kontakta potentiella kunder för att skapa nya affärsmöjligheter.

- Bygga starka och långvariga relationer med befintliga kunder för att öka försäljningen och utöka vårt tjänsteutbud.

- Förstå kundernas specifika behov och utmaningar för att kunna erbjuda skräddarsydda IT-konsultlösningar.

- Utveckla och presentera försäljningsförslag och offerter som tydligt kommunicerar värdet av våra tjänster.

- Delta i förhandlingar och avslut för att säkerställa att vi uppnår framgångsrika affärer.

- Hålla dig uppdaterad om de senaste IT-trenderna och branschutvecklingen för att kunna ge kunderna rätt råd och vägledning.

VAD ERBJUDS DU?

- Arbeta med att skapa nya affärsmöjligheter samt utveckla befintliga kunder.

- Växa i ditt affärsmannaskap.

- Goda möjligheter att bygga karriär inom ett framgångsrikt företag med höga ambitioner.

- En riktigt stark ersättningsmodell.

ÄR DU DEN VI SÖKER?
Kvalifikationer som vi söker efter för denna roll:

- Erfarenhet av uppsökande försäljning inom IT-konsultation eller relaterade områden.

- En stark förmåga att bygga och underhålla relationer med kunder.

- God kunskap om IT-branschen och förståelse för olika IT-lösningar och teknologier.

- Förmåga att identifiera affärsmöjligheter och genomföra hela försäljningscykeln.

- Utmärkta kommunikations- och förhandlingsfärdigheter.

- Självgående och resultatorienterad, med förmåga att arbeta mot uppsatta mål.

- En passion för teknik och en stark vilja att hålla dig uppdaterad om de senaste trenderna inom IT.

OM FÖRETAGET
ConsultingIT är ett bolag med starka värderingar där fokus ligger på människan. De är övertygade att det är minst lika viktigt att matcha rätt personlighet till deras kunder som det är att ta fram rätt teknisk profil. Det är först när denna kombination finns hos en kandidat som de ser magin. Det är anledningen till deras slogan som är ”Mer än bara ett CV”

Företaget har sedan starten 2016 vänt sig mot de mer etablerade bolagen i Sverige och gjort det med framgång. De ser en start tillväxt på bolaget och stärker nu upp både säljavdelning samt leveransavdelningen med kollegor som fortsatt skall vara en del av deras resa.

ConsultingIT vänder sig till medarbetare som vill tillhöra en organisation som präglas av en vinnarkultur, har viljan att utvecklas och som förstår att engagemang lönar sig! De förstår att skillnaden mellan dem och andra konsultbolag är viljan och förmågan att leverera gång efter gång utan att ta något förgivet.

Rekryteringsprocessen hanteras av GOAT Accelerate och önskemål av ConsultingIT är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av GOAT Accelerate.

SKICKA IN DIN ANSÖKAN REDAN IDAG!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ort: Stockholm

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Lön: Grundlön + provision

Omfattning: Heltid

Ansök nu

Säljande Business Developer till Aimo Share

Account manager
Läs mer Feb 7
Vill du arbeta på ett bolag med framtiden i sikte? Motiveras du av att bidra till tillväxt genom dina presterade säljresultat?Just nu ska Aimo förstärka säljteamet inom B2B och söker dig som vill vara med och bidra till en mer miljövänlig vardag samtidigt som Aimos tjänst är snäll mot kundens plånbok!

Genom innovativa och hållbara mobilitetslösningar underlättar vår kund människors vardag. Det enda du behöver göra är att ladda ner appen Aimo Share för att sedan kunna ta dig från punkt A till punkt B utan krångel där allt ingår.

Aimo Share erbjuder dig att vara med på en spännande tillväxtresa och vill vara den aktör alla pratar om i branschen!

Om rollen
I rollen som Corporate Business Developer är du en viktig nyckelspelare där du ingår i ett sammansvetsat team som dagligen arbetar mot samma mål. I rollen kommer du att fokusera på att både skapa, bygga och utveckla dina affärer med kunder, vilket kräver att du är en förtroendegivande person som drivs av att hjälpa andra. Du kommer att få planera och genomföra kundpresentationer samt driva hela kundresan i säljprocessen från start till slut med fokus på att hjälpa kunder till en lösning som matchar dem bäst.

Arbetsuppgifter:
- Aktivt arbeta med försäljning av bildelningslösningar gentemot företag
- Ansvara för hela försäljningsprocessen från start till slut
- Kontakta både nya- och befintliga kunder
- Aktivt skapa nya affärsmöjligheter
- Daglig kontakt med både befintliga och potentiella kunder
- Aktivt arbeta mot KPI:er


Aimo Share erbjuder dig att vara med på en spännande tillväxtresa och vill vara den aktör alla pratar om i branschen. Du kommer vara en viktig del av den fortsatta resan och få ett stort förtroende att utveckla verksamheten och utvecklas som person. Du kommer även få vara med på ledningsmöten då vi gärna ser att alla på bolaget är involverade i våra affärer.



Är du den vi söker?
Vi söker dig som är nyfiken, driven och brinner för att utveckla både dig själv och teamet på Aimo Share. Som person är du flexibel och kan snabbt anpassa dig och ändra prioriteringar i enlighet med verksamhetens behov. Du har ett prestationsinriktat förhållningsätt till dina arbetsuppgifter och är inte den som ger sig i första taget. Vidare är du en person som drivs av prestationer och är en "high-performer" som brinner för att skapa relationer, värde och affärsnytta.

Om företaget
Aimo Share (https://aimoshare.se/?gclid=CjwKCAjw7IeUBhBbEiwADhiEMQY18Wuw62vEBiMe_gZNi_uMiUjh6jee2FndnUTzUe21stk5kAIeVhoCFgEQAvD_BwE) är Sveriges nya bildelningstjänst av elbilar som är både miljövänliga och bra för plånboken! Aimo Share har som målsättning att bli den mest eftertraktade och rekommenderade samarbetspartnern för parkerings- och mobilitetslösningar i Norden. Vägen dit går genom innovation, kundnöjdhet, funktionell kvalitet och ett hållbart finansiellt resultat. Aimo Share passar perfekt för privatkunder och företag som enkelt vill boka och köra en Aimo. Som prenumerant på din egen elbil slipper du allt krångel där allt ingår, lite som all inclusive ????. Aimo Share ägs och finansieras av det japanska investmentbolaget Sumitomo Corporation som har en framgångsrik historia av att investera i och utveckla framtidsdrivna företag. Totalt har företaget drygt 72 000 anställda i 65 länder.

Skicka in din ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ort: Stockholm

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Lön: Fast lön

Omfattning: Heltid

Ansök nu

Redovisningskonsult till byrå

Redovisningskonsult
Läs mer Feb 5
Vill du hjälpa företag att förenkla sin vardag? Är du redo att arbeta närmre och mer rådgivande gentemot dina kunder? Vår kund är ett växande gäng med stora ambitioner som levererar exceptionellt bra service inom redovisning och juridik - är du redo att testa dina vingar i ett utmanande sammanhang!

Vi rekryterar nu en Redovisningskonsult för anställning direkt hos vår kund som har kontor på Södermalm.

Om rollen
Som Senior Redovisningskonsult hos oss hjälper du företagets kunder med samtliga delar av deras löpande redovisning och agerar även rådgivande för att stödja deras affärsverksamhet. Utöver den löpande redovisningen så bistår du i alla frågor som rör företagande och ser till att kunden får den hjälp som behövs.

Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:

- Handha samtliga delar i löpande redovisning

- Sätta upp rutiner och processer för redovisningen

- Upprätta årsredovisningar

- Rådgivning för kunder kopplat till redovisning

- Onboarding av nya kunder

I din roll så arbetar du självständigt och tar stort eget ansvar. Du är med och bidrar till att utveckla företagets tjänster mot kund, deras interna arbete och delaktig i att hitta, attrahera och onboarda nya kunder i vår verksamhet. Vår kund erbjuder en dynamisk, entreprenöriell och väldigt positiv miljö där de dagligen tillför stort värde till deras kunder.

Noterbart är att denna roll är en anställning direkt hos kund. Det är inte aktuellt med att anställa någon fakturerande konsult eller interimslösning. Därför undanbedes vänligen sådana förfrågningar.

Är du den vi söker?
Till denna roll söker vi dig som vill mer - du är redan skicklig på löpande redovisning, men har både viljan och kapaciteten att göra mer för dina kunder. Du har lätt för att se helheten och gillar att bidra med din kunskap.

Formella erfarenhetskrav inkluderar:

- Flera års erfarenhet av att hantera samtliga delar i den löpande redovisningen

- Erfarenhet av att upprätta årsredovisningar

- God vana av att arbeta i Fortnox

- Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift

Gillar du att djupdyka i siffror och analysera och förklara samband så är detta ett stort plus. Meriterande är även erfarenhet av koncernredovisning, affärsutveckling, controlling och/eller företagande generellt.

Vi söker dig som drivs av utveckling, effektivisering och god service.

Om företaget
Vår kund är en fullservicebyrå inom ekonomi och juridik som levererar tjänster skräddarsydda efter våra kunders behov. De är ett mindre team med stora ambitioner som levererar exceptionellt bra service.

Vår kunds ambition är att stötta sina kunder med ekonomiska och juridiska råd i deras dagliga verksamhet, så de kan fokusera på annat. Kunderna får en kontakt och en partner som lär känna företaget väl och som ger en skräddarsytt stöd anpassat till företagets verksamhet. Med vår kunds hjälp sparar kunderna tid, kan sova gott om natten och kan lägga all fokus på att utveckla sitt företag!

Deras värdeord; Proaktivitet, Ägarskap, Flexibilitet och Teamwork utmärker dem för vilka de är och vad de står för i sitt dagliga arbete.

Rekryteringsprocessen hanteras av GOAT Accelerate och önskemål av vår kund är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av GOAT Accelerate.

Skicka in din ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ort: Södermalm, Stockholm

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Ansök nu

Tillväxtbolag inom fintech söker driven företagssäljare!

Innesäljare
Läs mer Feb 1
Vill du jobba med B2B försäljning på ett snabbväxande fintech-bolag och vara med på en häftig tillväxtresa? Vår kund söker just nu efter en målinriktad och energifylld medarbetare som är redo för nästa steg i sin karriär. Är du ute efter en härlig arbetsplats med stark gemenskap där du får hjälpa ett bolag att expandera? Läs vidare och ansök redan idag!

Om rollen
I rollen som Sales Development Representative så kommer du ansvara för att nå ut till potentiella kunder och vara en del av hela försäljningsprocessen. Du kommer också att vara involverad i många olika processer och får stora möjligheter att utvecklas i din roll.

Arbetsuppgifter:

- Prospektering

- Boka digitala möten

- Genomföra och presentera demo av företags produkt

- Följa upp kunddialoger och stänga affärer

- Kundvård och uppföljning

Är du den vi söker?
För att lyckas i denna roll söker vi en en driven, energifylld och prestigelös lagspelare som har lätt att skapa nya kontakter och långsiktiga relationer med olika typer av människor. Vi ser både att du är målmedveten och har ett tydligt driv. Du har inga problem med kalla samtal och är en självgående och strukturerad person. Sist men inte minst ser vi att du älskar stark gemenskap och en rolig arbetsplats!

Önskade kvalifikationer:

- 1-3 års erfarenhet av försäljning (gärna inom B2B).

- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Om företaget
Vår kund är ett snabbväxande företag som har tagit fram en fantastisk produkt för företag som vill digitalisera sin dagliga verksamhet inom ekonomi och redovisning. De sitter på en attraktiv adress och har kontor mitt i Stockholm. Nu ska de fortsätta sin stark tillväxtresa och du får möjlighet att vara med på den!

Möjlighet att arbeta remote finns, men du gynnas av att vara på kontoret. Du får friskvårdsbidrag, tjänstepension och 25 dagars semester. Du får även förmånen att bli en del av ett härligt och högpresterande team som inte har något emot aktiviteter såsom GoKart, Padel och AWs.

Skicka in din ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ort: Stockholm

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Lön: Fast lön och provision utan tak

Omfattning: Heltid

Ansök nu

Business Owner till ett av Europas ledande konsultbolag

Försäljningschef
Läs mer Feb 1
Ett av Europas ledande konsultbolag inom digital transformation söker nu efter en Business Owner till deras enhet Cloud med placering i Stockholm. I denna roll kommer du ha en varierande och stimulerande vardag då ditt fokus kommer att ligga inom ledarskap, affärsutveckling och försäljning!

Om rollen
Som Business Owner för Cloud har du det övergripande ansvaret för enhetens fortsatta utveckling vad gäller kunder, medarbetare och tjänsteutbud. Ansvara för att leda och utveckla företagets Cloud-satsning, vilket innebär ett ansvar inom strategi, utveckling och resultat.

Ansvarsområden:
Strategi, utveckling och resultat

- Upprätta affärsplan (kunder, tjänster, aktiviteter)

- Ansvara för att uppnå finansiella mål (PBR, omsättning, headcount)

- Ansvara för prognoser, resultatuppföljning (PBR, omsättning, headcount), kostnadskontroll och rapportering

- Ansvara för vision (ambitioner, tillväxt, försäljning, leveranser)

Försäljning och beläggning

- Ansvara för försäljning, upphandlingar och kundbearbetning och uppföljning av detta (etablera och upprätthålla egna affärsrelationer)

- Ansvara för resursallokering

- Organisation och ledning

- Personalledning och personalhantering

- Ansvara för tillväxt, rekrytering, successionsplanering och personalomsättning

Erbjudanden och kompetens

Ansvara för att utveckla, förvalta och profilera erbjudanden, tjänster och kompetenser i linje med vad som efterfrågas på marknaden

Kunder & Partners

- Ansvara för att säkerställa leveranser med hög kvalitet, nöjda kunder och god lönsamhet

- Managera relevanta partnerskap

Kvalifikationer
Krav för rollen

- 3-5 års erfarenhet av ledarskap och försäljning avseende tjänstebaserade lösningar inom IT eller närliggande bransch

- Stark förmåga att etablera, upprätthålla och utveckla egna affärsrelationer

- 2-3 års erfarenhet som chef, gärna från vår bransch

- Flytande i svenska och engelska

Meriterande

- Kunskap och förståelse för nyckelfunktioner inom Cloud-området och förmåga att förstå hur vi med hjälp av dessa kan lösa våra kunders behov/problem/utmaningar

- Konsulterfarenhet inom IT, verksamhetsutveckling eller liknande

Personliga egenskaper

- Affärs- och värdedriven (att i lika stor utsträckning drivas av att skapa tydlig kundnytta, göra många och goda affärer samt att upprätthålla ett bra arbetsklimat)

- Hög arbetskapacitet

- God självkännedom särskilt i relation till andra

- Trivs att jobba i en miljö av andra högpresterande och lösningsorienterade personer

- Ödmjuk framförallt inför din egen utveckling

Om företaget
Europas ledande konsultbolag inom digital transformation och jobbar tillsammans mot ett bättre samhälle.

Vår kund är ett globalt konsultbolag inom digital transformation med 60 000 medarbetare i 30 länder, varav 4000 är anställa i Skandinavien. De bygger samhället genom designdriven innovation, teknisk utveckling med kunskap om marknadens ledande plattformar och driftlösningar (managed services). De brinner för bra användarupplevelser som i kombination med modern teknologi och en gedigen affärsförståelse gör oss till en ledande helhetspartner i den digitala transformationsresan.

2023 utsågs företaget till Sveriges bästa arbetsplats av GPTW, de har tilldelats utmärkelsen Karriärföretag flera år i rad och Gartner har listat oss vår kund som ett topp 5 bolag inom digital transformation.

Rekryteringsprocessen hanteras av GOAT Accelerate och önskemål av vår kund är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av GOAT Accelerate.

Skicka in din ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ort: Stockholm

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Lön: Fast lön, plus bonus och attraktiva förmåner

Omfattning: Heltid

Ansök nu