Stockholm: Handläggare med industrierfarenhet inom hälsa och life science

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handläggare med industrierfarenhet inom hälsa och life science i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-26 // Varaktighet: Heltid

Vinnovas vision är att Sverige är en innovativ kraft i en hållbar värld. Vi stödjer innovation inom hälsa och life science genom nationella och internationella satsningar. Är du intresserad av hur forskning och innovation bidrar till att lösa samhällsutmaningar inom hälsoområdet? Då kan du vara den vi söker.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en spännande och omväxlande tjänst för dig som vill göra skillnad inom hälsosektorn. Du bidrar till utvecklingen av morgondagens innovationer som ger fler människor chansen att leva ett långt och friskt liv.

Avdelning Hälsa består av 30 medarbetare som tillsammans utgör Vinnovas experter inom hälsa och life science. Vi söker en medarbetare som vill bli en del av vårt team och tillsammans med oss göra skillnad för hållbar hälsa.

Hos oss har du möjlighet att arbeta inom ett brett fält med externa och interna kontakter. Du har goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi har ett öppet och innovativt arbetsklimat där ansvarsfull myndighetsutövning kombineras med nya arbetssätt och metoder.

Rollbeskrivning
Du kommer främst att arbeta med satsningar där innovation utvecklas i samverkan mellan näringsliv, akademi och vård, som kompetenscentrum, innovationshubbar, strategiska innovationsprogram och innovationsmiljöer.

Tillsammans med dina kollegor och med input från omvärlden kommer du att utveckla framtida satsningar som syftar till att förebygga, behandla och rehabilitera med större träffsäkerhet.

Du kommer att handlägga bidragsfinansiering av forsknings- och innovationsprojekt som spelar en avgörande roll i utvecklingen av hållbar precisionshälsa. Beroende på din profil kommer du även att involveras i andra områden, till exempel digitalisering eller industriprocesser, där du bidrar till arbetet med din kompetens inom hälsa/life science.

Vidare representerar du Vinnova nationellt och internationellt. Du håller dig uppdaterad via dina kollegor samt externa aktörer och kanaler.

Kvalifikationer
Utbildning
-Akademiska studier inom ett för tjänsten relevant område.
Kunskap och erfarenhet
-Minst tre års arbetslivserfarenhet från ett medelstort eller stort företag som arbetar med innovation inom hälsa/life science.
-Erfarenhet inom hälsa och life science som givit förståelse för utveckling av innovationer i samverkan mellan aktörer från till exempel företag, universitet/högskolor, forskningsinstitut, vård och civilsamhället.
-Förståelse för relevanta infrastrukturer inom hälsa/life science, som till exempel innovationshubbar, test- och demonstrationsmiljöer eller innovationsmiljöer.
-Vana att processleda och driva arbeten som kräver intern koordinering och förståelse för externa aktörers perspektiv och behov.
-Vana och bekvämlighet att hålla presentationer och företräda en verksamhet inför representanter och beslutsfattare.
Språkkunskaper
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.

Meriterande
-Erfarenhet av arbete inom akademi, institut eller offentlig verksamhet.
-Erfarenhet av processutveckling och produktion av biologiska och avancerade terapier.
-Förståelse för formella ramverk och regleringar som påverkar framtagandet av nya innovationer inom hälsa/life science.
-Erfarenhet av att arbeta med design- eller innovationsledningsmetoder eller experimentella arbetssätt för att lösa komplexa frågeställningar.
-Erfarenhet och förståelse för förutsättningar för innovation inom digital hälsa.
-Kompetens kring digitalisering i industrin, tillverkningsprocesser eller förståelse för informationssäkerhet/cybersäkerhet.

Personliga egenskaper
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och motivation.

Vi söker dig som har god förmåga till samarbete, är prestigelös och lyhörd för andras kompetens. Du är skicklig på att kommunicera, knyta kontakter och bygga nätverk. Du tar dig an nya arbetsuppgifter med nyfikenhet och kan leda andra såväl som bli ledd av andra.

Du tycker att administration, samordning och lärande är en självklar del av arbetet och du driver självständigt arbetsprocesser från start till mål.

För att trivas med arbetet behöver du använda din analytiska förmåga till att prioritera och strukturera ditt arbete. Du ser sammanhang och identifierar framkomliga vägar och utvecklingsbehov. Du växlar mellan operativa och strategiska frågor och kan snabbt sätta dig in i nya kunskapsområden.

Du delar våra värderingar respekt, ansvarstagande och mod och lever efter dessa i ditt dagliga arbete.

Placering
Vi tillämpar hybridarbete, där våra medarbetare har möjlighet att kombinera arbete hemifrån och på kontoret. Vårt kontor på Mäster Samuelsgatan 56 i centrala Stockholm är vår huvudarbetsplats.

Vi har moderna, aktivitetsbaserade lokaler och minst hälften av arbetet förläggs till vårt kontor.

Anställningsform och tillträde
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi önskar att du börjar så snart som möjligt.

Om Vinnova
Vinnova är Sveriges innovationsmyndighet. Vi stärker Sveriges innovationskraft för hållbar tillväxt och samhällsnytta. Vinnova investerar cirka tre miljarder kronor varje år och har cirka 240 medarbetare med kontor i Stockholm samt filialer i Bryssel, Tel Aviv och Silicon Valley.

Vår vision är att vara Sveriges mest attraktiva statliga arbetsgivare. För att nå dit ger vi dig bland annat goda möjligheter till kompetensutveckling, friskvård och flexibla arbetstider. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och de kvaliteter som kulturell och etnisk mångfald tillför verksamheten. Läs gärna mer om oss och vårt arbetsgivarerbjudande här

Kontakt
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Elisabet Nielsen, enhetschef på avdelningen Hälsa, via telefon 08-473 3107 eller e-post elisabet.nielsen@vinnova.se

Vi avböjer all rekryterings- och annonseringshjälp.

Fackliga kontaktpersoner
Företrädare för ST är Joanna Franzén 08-473 3054. För SACO är det Karin Stenström 08-473 3152 och Charlotte Furusten 08-473 3036.

Ansökan
Välkommen att ansöka till oss via vår rekryteringsportal senast den 2023–06–14. Till ansökan bifogas examensbevis, betyg eller intyg som styrker dina akademiska studier.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Handläggare till myndighet i Sundbyberg

Läs mer Jun 1
Är du på jakt efter ett uppdrag efter examen och vill bygga på ditt CV med värdefulla meriter? Då kan det vara just dig vi söker! Ta chansen här och få möjlighet till arbete inom den offentliga sektorn.

Om uppdraget

Vi efterfrågar nu, med start efter sommaren den 1 september, ca 4 konsulter som tillsammans ska jobba med handläggning inom skuldsanering. En exemplarisk väg in i myndigheternas värld, där du med hjälp av dina juridiska förmågor ska utreda, bedöma och besluta i ärenden. Arbetstiderna är kontorstider och fria mellan 07 -18 med kontor beläget centralt i Sundbyberg.

Inför denna roll krävs en godkänd UC-kontroll och kommer därmed genomföras som en del av rekryteringsprocessen.

Dina arbetsuppgifter

- Utreda förutsättningarna för skuldsanering.

- Besvara telefonförfrågningar avseende skuldsanering.

- Besluta om avslag, avvisning och avskrivning enligt skuldsaneringslagen där förutsättningar för skuldsanering inte finns.

- Lämna förslag till skuldsanering och besluta om sådan där förutsättningar finns

- Hantera arbetsuppgifter med anledning av skuldsaneringens betalningstjänst.

Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning, vi ser gärna att du har en jur.kand

- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter

- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alicia Belila, alicia.belila@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Handläggare till myndighet i Sundbyberg

Läs mer Jun 1
Är du på jakt efter ett uppdrag nytt meriterande uppdrag efter en ledig sommar? Då är detta en chans för dig att kliva på hos en myndighet där du med hjälp av din expertis tar beslut i betydelsefulla ärenden.

Om uppdraget

Vi efterfrågar nu, med start efter sommaren den 1 september och pågår preliminärt fram till årsskiftet med god chans till förlängning, ca 4 konsulter som tillsammans ska jobba med handläggning inom skuldsanering. Vi ser gärna att du har en bakgrund inom beslutsfattande handläggning och därmed innehar en vana i arbete med lagtext, då du självständigt kommer arbeta med ärenden. Arbetstiderna är kontorstider och fria mellan 07 -18 med kontor beläget centralt i Sundbyberg.

Inför denna roll krävs en godkänd UC-kontroll och kommer därmed genomföras som en del av rekryteringsprocessen.

Dina arbetsuppgifter

- Utreda förutsättningarna för skuldsanering.

- Besvara telefonförfrågningar avseende skuldsanering.

- Besluta om avslag, avvisning och avskrivning enligt skuldsaneringslagen där förutsättningar för skuldsanering inte finns.

- Lämna förslag till skuldsanering och besluta om sådan där förutsättningar finns

- Hantera arbetsuppgifter med anledning av skuldsaneringens betalningstjänst.

Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning, vi ser gärna att du har en jur.kand

- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Med liknande arbeten avser arbeten med interna och externa kontakter med juridiska inslag.

- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Elvira Henningsson, elvira.henningsson@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Handläggare SUA

Läs mer Maj 10
Vi på Future People söker en handläggare som ska arbeta med säkerhetsskyddade upphandlingar till myndighet i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Arbetsuppgifter:

Arbetsuppgifterna består av att handlägga säkerhetsskyddade upphandlingar med säkerhetsskyddsavtal (SUA). Detta innefattar bl.a. avtalshantering, boka och genomföra säkerhetsprövningsintervjuer med leverantörer och följa upp med administrationen kring detta. I den här rollen har du möjlighet att arbeta hemifrån cirka två dagar i veckan och resterande på kontoret i Sundbyberg.

Krav för tjänsten:

- Gymnasieutbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet.

- Minst 2 års erfarenhet av handläggningsarbete, så som skriva och avsluta avtal, hantera information samt registrera handlingar och ärenden i interna system.

- God förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande för tjänsten:

- Eftergymnasial utbildning, exempelvis YH-utbildning eller högskoleutbildning.

- Tidigare erfarenhet av handläggande arbete med säkerhetsskyddade upphandlingar med säkerhetsskyddsavtal (SUA).

- Kunskap om säkerhetsskyddslagen och dess tillämpning.

- Genomfört minst 20 stycken säkerhetsprövningsintervjuer eller intervjuer.

- Tidigare har arbetat eller haft uppdrag i offentlig verksamhet.

Som person är du prestigelös, engagerad och har hög integritet. Du är ödmjuk och har lätt för att skapa förtroende. Du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation.

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: Heltid minst 1 år med option på förlängning

Start: 1 Augusti

Sista ansökningsdagen: 15/5-2023.

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Handläggare

Läs mer Maj 9
Vi på Future People söker en handläggare som ska arbeta med säkerhetsskyddade upphandlingar till myndighet i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Arbetsuppgifter:

Arbetsuppgifterna består av att handlägga säkerhetsskyddade upphandlingar med säkerhetsskyddsavtal (SUA). Detta innefattar bl.a. avtalshantering, boka och genomföra säkerhetsprövningsintervjuer med leverantörer och följa upp med administrationen kring detta. I den här rollen har du möjlighet att arbeta hemifrån cirka två dagar i veckan och resterande på kontoret i Sundbyberg.

Krav för tjänsten:

- Gymnasieutbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet.

- Minst 2 års erfarenhet av handläggningsarbete, så som skriva och avsluta avtal, hantera information samt registrera handlingar och ärenden i interna system.

- God förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande för tjänsten:

- Eftergymnasial utbildning, exempelvis YH-utbildning eller högskoleutbildning.

- Tidigare erfarenhet av handläggande arbete med säkerhetsskyddade upphandlingar med säkerhetsskyddsavtal (SUA).

- Kunskap om säkerhetsskyddslagen och dess tillämpning.

- Genomfört minst 20 stycken säkerhetsprövningsintervjuer eller intervjuer.

- Tidigare har arbetat eller haft uppdrag i offentlig verksamhet.

Som person är du prestigelös, engagerad och har hög integritet. Du är ödmjuk och har lätt för att skapa förtroende. Du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation.

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: Heltid minst 1 år med option på förlängning

Start: 1 Augusti

Sista ansökningsdagen: 15/5-2023.

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Handläggare

Läs mer Maj 8
Vi på Future People söker en handläggare som ska arbeta med säkerhetsskyddade upphandlingar till myndighet i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Arbetsuppgifter:

Arbetsuppgifterna består av att handlägga säkerhetsskyddade upphandlingar med säkerhetsskyddsavtal (SUA). Detta innefattar bl.a. avtalshantering, boka och genomföra säkerhetsprövningsintervjuer med leverantörer och följa upp med administrationen kring detta. I den här rollen har du möjlighet att arbeta hemifrån cirka två dagar i veckan och resterande på kontoret i Sundbyberg.

Krav för tjänsten:

- Gymnasieutbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet.

- Minst 2 års erfarenhet av handläggningsarbete, så som skriva och avsluta avtal, hantera information samt registrera handlingar och ärenden i interna system.

- God förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande för tjänsten:

- Eftergymnasial utbildning, exempelvis YH-utbildning eller högskoleutbildning.

- Tidigare erfarenhet av handläggande arbete med säkerhetsskyddade upphandlingar med säkerhetsskyddsavtal (SUA).

- Kunskap om säkerhetsskyddslagen och dess tillämpning.

- Genomfört minst 20 stycken säkerhetsprövningsintervjuer eller intervjuer.

- Tidigare har arbetat eller haft uppdrag i offentlig verksamhet.

Som person är du prestigelös, engagerad och har hög integritet. Du är ödmjuk och har lätt för att skapa förtroende. Du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation.

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: Heltid minst 1 år med option på förlängning

Start: 1 Augusti

Sista ansökningsdagen: 15/5-2023.

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Verket För Innovationssystem

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Verket För Innovationssystem .

Koordinerande administratörer till Sveriges innovationsmyndighet

Administrativ assistent
Läs mer Jun 7
Vill du arbeta i en omväxlande miljö med både svenska och internationella kontakter? Har du systemvana och talang inom administration och samordning? Vi söker dig som vill arbeta för en hållbar utveckling i det nya digitala samhället.

VI ERBJUDER
För dig som vill utvecklas i en administrativ och koordinerande roll erbjuder vi ett spännande arbetsfält och varierade arbetsuppgifter, där du tillsammans med dina kollegor bidrar till hållbar tillväxt och samhällsnytta.

Hos oss välkomnas du till ett engagerat team som är generösa med sina kunskaper. Vi arbetar datadrivet och med internationella kontakter. Vi arbetar för att ligga i framkant och kunna möta viktiga samhällsutmaningar, främst genom riktade satsningar inom innovation och digitalisering.

Du kommer att arbeta i en miljö som ger dig nya kunskaper och insikter. Inspireras du av den komplexitet och den kompetens som omgärdar vårt uppdrag och våra satsningar finns goda möjligheter till personlig utveckling. Du får möjlighet att påverka din egen roll och även myndighetsgemensamma administrativa processer.

ROLLBEKSRIVNING
Vinnova finansierar nyskapande forskning och utveckling för att stärka företag, akademi, offentlig sektor och civilsamhället, både i nationella och internationella samarbeten.

Som administratör ansvarar du för att stödja kollegor i planering, samordning och administration. Du ingår i ett nätverk av administratörer som har många kontakter internt på myndigheten och även externt med svenska och utländska aktörer.

I ditt uppdrag ingår att:

• Ansvara för att administrera, koordinera och kvalitetssäkra administration, kopplat till våra projekt och insatser.
• Stötta och coacha handläggare i våra administrativa processer, till exempel rapportering, ekonomisk uppföljning, beslutsunderlag och fakturahantering.
• Ha kontakt med våra externa bedömare och med dem som söker finansiering hos Vinnova.
• Koordinera, förbereda och assistera i samband med olika event såsom möten, konferenser, resor och seminarier.
• Utveckla, strukturera och arbeta med informationsflöden kopplat till våra insatser.
• Administrera och bidra till förbättring och utveckling av Vinnovas administrativa processer och stödsystem.

KVALIFIKATIONER
UTBILDNING
- Gymnasieexamen
ERFARENHET OCH KUNSKAP
- Minst två års erfarenhet där administrativa arbetsuppgifter av liknande karaktär varit en central del av ditt uppdrag.
- Erfarenhet av att självständigt koordinera olika uppgifter eller projekt.
- Uppdaterad erfarenhet av att arbeta i en servicefunktion.
- Erfarenhet av ekonomisystem och/eller ärendehanteringssystem.
- Goda kunskaper i Microsoft Office (särskilt Powerpoint, Word och Excel).
- Förmåga att vidareutveckla processer, till exempel genom effektivare användning av systemstöd och data/information. Vi ser gärna att du vågar pröva ny teknik och digitala verktyg.
SPRÅKKUNSKAPER
- Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

MERITERANDE
- Akademisk examen eller eftergymnasial utbildning.
- Arbetslivserfarenhet som inneburit internationella kontakter där kommunikationen skett på engelska.
- Arbetslivserfarenhet av ekonomiadministration, exempelvis fakturahantering och kostnads- eller budgetuppföljning.
- Arbetslivserfarenhet av administration i statlig eller offentlig verksamhet, så som ärendehantering och diarieföring.
- Erfarenhet av att ha anordnat möten, konferenser, seminarier eller liknande aktiviteter.
- Erfarenhet av att ha drivit utveckling, förändring eller förbättring av processer.
- Kunskaper i Microsoft Office 365 (särskilt Teams och Sharepoint).
- Kunskaper i andra digitala verktyg och system, till exempel Menti, Qlik Sense eller ekonomisystemet Agresso/Unit Business World (UBW).
- Kunskap eller intresse för forskning, innovation, utveckling och möjliggörande teknik till exempel artificiell intelligens (AI).

PERSONLIGA EGENSKAPER
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och motivation.

Vi söker dig som är lösningsorienterad och initiativrik, med intresse för att utveckla och förbättra de administrativa processerna. Vi ser gärna att du är proaktiv, självgående och kan hantera flera parallellt pågående uppgifter. Som person är du samtidigt kvalitetsmedveten, strukturerad och noggrann.

Du motiveras av att se hur ditt arbete ger resultat och i förlängningen gör skillnad för Sverige och för en hållbar framtid. Du kan prioritera och planera med utgångspunkt i verksamhetens behov. Du är bekväm med att arbeta i en föränderlig miljö. Har du intresse för teknik samt förmåga att lära dig nya digitala verktyg är det en fördel.

Vidare tycker du om att arbeta tillsammans med andra. Du är bra på att ta kontakt och bygga relationer både internt och externt. Du delar våra värderingar respekt, ansvarstagande och mod och lever efter dessa i ditt dagliga arbete.

PLACERING
Vi tillämpar hybridarbete, där våra medarbetare har möjlighet att kombinera arbete hemifrån och på kontoret. Vårt kontor på Mäster Samuelsgatan 56 i centrala Stockholm är vår huvudarbetsplats.

Vi har moderna, aktivitetsbaserade lokaler och minst hälften av arbetet förläggs till vårt kontor.

OM VINNOVA
Vår vision är att vara Sveriges mest attraktiva statliga arbetsgivare, med goda möjligheter till kompetensutveckling, friskvård och flexibla arbetstider. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och de kvaliteter som kulturell och etnisk mångfald tillför verksamheten. Läs gärna mer här

ANSTÄLLNINGSFORM OCH TILLTRÄDE
Vi rekryterar till tre administratörstjänster. Tjänsterna är tillsvidareanställningar och vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi önskar att du börjar så snart som möjligt.

KONTAKT
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta:
- Marco Forzati Drougge, enhetschef på avdelningen Innovationsledning, via telefon 08-473 3084 eller e-post marco.forzati@vinnova.se
- Andreas Aurelius, enhetschef på avdelningen Internationellt samarbete, via telefon 08-473 3087 eller e-post andreas.aurelius@vinnova.se
- Elisabet Nielsen, enhetschef på avdelningen Hälsa, via telefon 08-473 3107 eller e-post elisabet.nielsen@vinnova.se

Vi avböjer all rekryterings- och annonseringshjälp.

FACKLIGA KONTAKTPERSONER
Företrädare för ST är Joanna Franzén 08-473 3054. För SACO är det Karin Stenström 08-473 3152 och Charlotte Furusten 08-473 3036.

ANSÖKAN
Välkommen att ansöka till oss via vår rekryteringsportal senast 2023–06-28.

Ansök nu

Kommunikationspartner för vårt internationella innovationsarbete

Kommunikationsstrateg
Läs mer Jun 8
Nytt
Sveriges innovationsmyndighet Vinnova söker en kommunikationspartner för vårt internationella innovationsarbete. Du kommer även att ha särskilt ansvar för möten och events. Har du en bred bakgrund som kommunikatör i rådgivande, strategiska och operativa sammanhang?

Det här är tjänsten för dig som vill bidra till att Sverige är en innovativ kraft i arbetet mot en hållbar värld.

Vi erbjuder
Vinnova arbetar i skärningspunkten mellan offentlig sektor, akademi och näringsliv. Genom kreativa kommunikationsinsatser öppnar vi upp för innovativa lösningar som främjar hållbar tillväxt i Sverige och världen.

Som kommunikationspartner har du en efterfrågad roll som gör skillnad i verksamheten. Du kommer att arbeta tillsammans med engagerade kollegor i ett öppet och innovativt arbetsklimat där idéer och diskussioner uppmuntras. Våra arbetssätt präglas av att prova nytt, experimentera och att ständigt utvecklas.

Rollbeskrivning och arbetsuppgifter
Tjänsten är placerad på kommunikationsavdelningen som idag har 14 medarbetare med olika kompetenser. Du blir en del av ett team av kommunikationspartners som ger stöd till Vinnovas verksamhet.

Du kommer främst att arbeta med kommunikation i Vinnovas internationella arbete. Internationella relationer blir allt viktigare i allt innovationsarbete och därmed en angelägenhet för hela Vinnova. Du identifierar kommunikationsbehov och möjligheter och bistår i långsiktig planering och genomförande av events och kommunikation i digitala kanaler. Du samordnar kommunikationen utifrån myndighetens kommunikationsstrategi och säkerställer att satsningarna anpassas till verksamheten och målgrupperna. En viktig del är också att följa upp effekterna så att vi kan lära oss och utveckla våra satsningar.

Att arrangera och delta på möten och konferenser är en viktig del av vår verksamhet. Du har ett särskilt ansvar på kommunikationsavdelningen för utveckling och samordning av Vinnovas möten och events. Det handlar bland annat om att upphandla ramavtal med en eventbyrå och att vara vår huvudkontakt med den. Du arbetar också med verktyg som underlättar för verksamheten att arrangera möten – som till exempel Teams och Menti.

Kvalifikationskrav
Utbildning:
- Minst tvåårig akademisk utbildning/yrkesutbildning med inriktning mot kommunikation, från högskola/universitet, alternativt från Hyper Island, Berghs School of Communication, IHM Business School eller motsvarande
Erfarenhet:
- Minst fem års erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter, inom internationell verksamhet
- Bred kommunikationskompetens och vana att arbeta strategiskt, rådgivande och självständigt i en kommunikatörsroll
- Erfarenhet av att arbeta med komplexa informationsmängder utifrån olika målgruppers behov
- Erfarenhet av att planera och genomföra större events fysiskt och digitalt
- Konsulterfarenhet
Kunskaper:
- Goda kunskaper om hantverket i kommunikatörsyrket
- Kunskap och förmåga att coacha och förklara för andra
- Goda kunskaper när det gäller att planera och genomföra fysiska och digitala möten
Språkkunskaper:
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
(bifoga ansökningsbrev på både svenska och engelska)

Meriterande kvalifikationer:
- Erfarenhet av kommunikation om forskning och innovation
- Erfarenhet av arbete på myndighet
- Erfarenhet av upphandling och samarbete med upphandlade konsulter
- Kunskap om statliga finansieringsprocesser
- Kunskap om internationell samverkan
- Kunskap om hållbarhetsfrågor och Agenda 2030
- Kunskaper om Europeiska unionen (EU), om Europeiska unionens forsknings- och innovationsprogram Horisont Europa och andra internationella forskningsprogram
- Kunskaper i franska

Personliga egenskaper
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och motivation.

Vi söker dig som förstår hur kommunikation bidrar till att nå verksamhetsmål. Du ser möjligheter och nya vägar för att nå utpekade målgrupper. Du sätter dig snabbt in i nya områden och arbetar situationsanpassat.

För att trivas i rollen bör du ha lätt för att växla mellan strategiskt och operativt arbete. Du bör kunna balansera mellan olika intressen och ha vana att arbeta både självständigt och i grupp. Du har integritet och förmåga att förklara det komplexa.

Som person är du kreativ, nyfiken och samarbetsorienterad. Samtidigt har du ordning och reda. Du är kvalitetsmedveten och du är en god stilist.

Du delar du våra värderingar: respekt, ansvarstagande och mod och lever efter dessa i ditt dagliga arbete.

Placering
Vi tillämpar hybridarbete, där våra medarbetare har möjlighet att kombinera arbete hemifrån och på kontoret. Vårt kontor på Mäster Samuelsgatan 56 i centrala Stockholm är vår huvudarbetsplats.

Vi har moderna, aktivitetsbaserade lokaler och minst hälften av arbetet förläggs till vårt kontor.

Anställningsform och tillträde
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi önskar att du börjar så snart som möjligt (med hänsyn till eventuell uppsägningstid).

Om Vinnova
Vinnova är Sveriges innovationsmyndighet. Vi stärker Sveriges innovationskraft för hållbar tillväxt och samhällsnytta. Vinnova investerar cirka tre miljarder kronor varje år och har cirka 200 medarbetare med kontor i Stockholm samt filialer i Bryssel, Tel Aviv och Silicon Valley.

Vår vision är att vara Sveriges mest attraktiva statliga arbetsgivare. För att nå dit ger vi dig bland annat goda möjligheter till kompetensutveckling, friskvård och flexibla arbetstider. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och de kvaliteter som kulturell och etnisk mångfald tillför verksamheten. Läs gärna mer om oss och vårt arbetsgivarerbjudande här

Kontakt
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Ylva Linde, enhetschef på avdelningen Innovationsledning, via telefon 08-473 3068 eller e-post ylva.linde@vinnova.se

Vi avböjer all rekryterings- och annonseringshjälp.

Fackliga kontaktpersoner
Företrädare för ST är Per Norman 08-473 3173. För SACO är det Karin Stenström 08-473 3152 och Charlotte Furusten 08-473 3036.

Ansökan
Välkommen att ansökan genom att bifoga CV men INGET personligt brev till oss via vår rekryteringsportal senast den 2022-06-25.

#LI-Hybrid

Ansök nu

Kommunikationspartner för vårt internationella innovationsarbete

Kommunikationsstrateg
Läs mer Jun 9
Nytt
Vinnova, Sveriges innovationsmyndighet, arbetar i skärningspunkten mellan näringsliv, offentlig sektor, akademi och civilsamhället. Det ger ett brett och varierat kommunikationsflöde, och en spännande komplexitet. Nu säker vi en driven kommunikationsstrateg med särskilt intresse för intern kommunikation. Har du en bred kommunikationskompetens och vana att arbeta strategiskt, rådgivande och självständigt så kan den här tjänsten vara för dig. 

Vi erbjuder 
Du kommer att arbeta tillsammans med engagerade kollegor i en öppen och stimulerande arbetsmiljö. Våra arbetssätt präglas av att prova nytt, experimentera och att ständigt utvecklas.?Genom kommunikation öppnar vi upp för innovationer som gör skillnad, och som bidrar till att göra Sverige till en innovativ kraft i en hållbar värld. Vinnova lägger just nu fokus på digital transformation och är mitt i en resa som du kommer vara delaktig i. 

Kommunikationsavdelningen består av femton personer som arbetar både operativt och strategiskt. Du blir en del av en enhet med kommunikationspartners som ger stöd till Vinnovas verksamhet. Det är en efterfrågad roll med fokus på att göra skillnad i verksamheten. 

Vi erbjuder en spännande tjänst där du arbetar flexibelt och med frihet att ta egna initiativ, påverka verksamheten och driva förändring. Du är samtidigt ambassadör för Vinnovas kommunikationsstrategi och för effektiv kommunikation. 

Rollbeskrivning och arbetsuppgifter 
Som kommunikationspartner arbetar du en del av din tid i ett team med olika kompetenser som driver ett av Vinnovas prioriterade områden. Du bidrar med din expertis genom att identifiera behov och möjligheter till kommunikation. Som partner föreslår och bistår du i planering och genomförandet av överenskomna kommunikationsinsatser, som ofta handlar om möten, events och kommunikation i digitala kanaler. Du samordnar kommunikationen i enlighet med myndighetens kommunikationsstrategi, och säkerställer att satsningarna anpassas till verksamhetens och målgruppernas behov. Slutligen följer du upp effekterna för att lära och utveckla kontinuerligt.  

?Väl fungerande intern kommunikation är grunden för vår verksamhet och alla medarbetares angelägenhet. Den här tjänsten innebär ett särskilt ansvar för att samordna och utveckla kommunikationen internt, för att myndigheten ska ha ett effektivt internt kommunikationssystem med ändamålsenliga kanaler och mötesforum. Vidare stöttar du verksamheten i prioriterade interna kommunikationsprocesser. Det kan handla om exempelvis förändringsprocesser, utveckling av hybrida arbetssätt eller interna events. 

Kvalifikationskrav 
Utbildning: 
- Minst tvåårig akademisk utbildning/yrkesutbildning inom kommunikation eller motsvarande. 

Erfarenhet: 
- Minst tre års erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter 

- Bred kommunikationskompetens och vana att arbeta strategiskt, rådgivande och självständigt 

- Erfarenhet av att arbeta med komplex information utifrån olika målgruppers behov 

- Erfarenhet av arbete med intern kommunikation, intranät och förändringskommunikation 

Kunskaper: 
- Goda kunskaper om hantverket i kommunikatörsyrket  
- Kunskaper om intern kommunikation och förändringskommunikation 
- Kunskap och förmåga att coacha och förklara för andra 

Språkkunskaper: 
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift  

Meriterande kvalifikationer:  
- Erfarenhet av kommunikationsarbete i en verksamhet inom något av Vinnovas prioriterade områden 
- Erfarenhet av att arbete med samhällsutveckling, hållbarhet och innovation 

Personliga egenskaper 
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och motivation.  

Vi söker dig som förstår hur kommunikation bidrar till att nå verksamhetsmål. Du sätter dig snabbt in i nya områden, och kan balansera mellan olika intressen. Du ser möjligheter och nya vägar för att engagera relevanta målgrupper, och är intresserad av hur ny teknik kan utveckla kommunikationen. Det är självklart för dig att kontinuerligt dra lärdomar av det vi gör. 

För att trivas i rollen bör du ha lätt för att växla mellan strategi och operativt arbete. 
Du kan arbeta både självständigt och i grupp. Du har integritet och förmåga att förklara det komplexa.  

Som person är du kreativ, nyfiken och samarbetsorienterad. Samtidigt har du ordning och reda och kan planera ditt arbete.?Du är kvalitetsmedveten och en god stilist.  

Givetvis delar du våra värderingar: respekt, ansvarstagande och mod och lever efter dessa i ditt dagliga arbete. 

Placering 
Vi tillämpar hybridarbete, där våra medarbetare har möjlighet att?kombinera arbete hemifrån och?på kontoret. Vårt aktivitetsbaserade kontor på Mäster Samuelsgatan 56 i centrala Stockholm är vår?huvudarbetsplats. 

Vi har moderna, aktivitetsbaserade lokaler och minst hälften av arbetet förläggs till vårt kontor. 

Anställningsform och tillträde 
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning vid nyanställning. Vi önskar att du börjar så snart som möjligt (med hänsyn till eventuell uppsägningstid).? 

Om Vinnova 
Vinnova är Sveriges innovationsmyndighet. Vi stärker Sveriges innovationskraft för hållbar tillväxt och samhällsnytta. Vinnova investerar cirka tre miljarder kronor varje år och har cirka 240 medarbetare med kontor i Stockholm och filialer i Bryssel, Tel Aviv och Silicon Valley. 

Vår vision är att vara Sveriges mest attraktiva statliga arbetsgivare. För att nå det målet ger vi dig bland annat goda möjligheter till kompetensutveckling, friskvård och flexibla arbetstider. Här eftersträvar vi en jämn könsfördelning och de kvaliteter som kulturell och etnisk mångfald tillför verksamheten. Läs gärna mer om oss och vårt arbetserbjudande här.? 

Kontakt 
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Ylva Linde, enhetschef?för Kommunikationspartners via telefon 08-473 3068 eller mejl ylva.linde@vinnova.se. 

Vi avböjer all rekryterings- och annonseringshjälp. 

Fackliga kontaktpersoner 
Företrädare för SACO är Karin Stenström, telefon 08-473 3152 och för ST är det Joanna Franzén, telefon 08-473 3054. 

Ansökan
Välkommen att ansökan genom att bifoga CV men INGET personligt brev till oss via vår rekryteringsportal senast den 2022-06-27.

#LI-Hybrid

Ansök nu

Handläggare för innovation kring samhällets transportutmaningar

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Maj 30
Är du samhällsintresserad och nyfiken på hur vi kan lösa olika transportutmaningar med hjälp av innovation? Hållbar mobilitet handlar om att göra det möjligt för både människor och gods att förflyttas på sätt som är effektiva, hälsosamma, klimatneutrala och tillgängliga för alla. Vi söker dig som vill göra skillnad på riktigt.

Vi erbjuder
För dig som vill bidra till omställningen till ett hållbart samhälle erbjuder vi en spännande tjänst. Hos oss tar du del av den senaste utvecklingen inom forskning och innovation, inte minst inom transportsektorn och mobilitet.

Arbetet präglas av spännande möten och samarbeten med olika sektorer och discipliner. Du breddar ditt nätverk i Sverige och internationellt. Vid din sida har du kollegor med ett stort engagemang och specialistkompetens inom flera områden.

På Vinnova uppmuntrar vi ett ständigt lärande och att ta vara på idéer. Vi har en stimulerande arbetsmiljö och ett öppet arbetsklimat där idéer och diskussioner uppmuntras. Vår arbetsplats är formad utifrån värden som respekt, ansvarstagande och mod.

Rollbeskrivning
I Vinnovas uppdrag ingår att identifiera angelägna samhällsutmaningar och att stärka Sveriges förmåga att möta dem. I din roll kommer du främst att arbeta med satsningar kopplat till transport och mobilitet. Du kommer även att involveras i andra områden där du samarbetar över områdesgränser kring gemensamma frågeställningar.

Tillsammans med kollegorna arbetar du med att planera, utforma och vidareutveckla Vinnovas satsningar. Du processleder och utvecklar olika satsningar och initiativ.

Du medverkar i alla delar av processen med att främja och finansiera forsknings- och innovationsprojekt. I ditt uppdrag ingår att handlägga och bedöma bidragsansökningar samt att följa upp de projekt som finansieras för att säkerställa bästa effekt av de bidrag vi fördelar.

Vinnova fungerar som expertmyndighet inom innovationsområdet Hållbar mobilitet, vilket innebär att du som handläggare svarar på frågor och företräder Vinnova nationellt och internationellt, exempelvis inom internationella program. En central del i ditt uppdrag är att hålla dig uppdaterad och att främja erfarenhetsutbyten och samverkan mellan aktörer från olika sektorer.

Kvalifikationer
Utbildning
- Akademisk utbildning inom ett för tjänsten relevant område.
Erfarenhet och kunskap
- Minst fem års arbetslivserfarenhet inom ett för tjänsten relevant område, till exempel transportsektorn, mobilitetsområdet eller trafikplanering. Gärna med fokus på innovation, digitalisering och hållbarhet.
- Minst fem års erfarenhet från att leda och driva resultatinriktade projekt för att nå komplexa mål där integration av perspektiv från olika aktörer krävts.
- Vana vid att kommunicera kring komplexa frågor på ett lättförståeligt sätt.
Språkkunskaper
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Meriterande kvalifikationer
-Fördjupad kunskap eller erfarenhet inom ett för tjänsten relevant område, exempelvis logistik, trafik- och samhällsplanering, policy, miljö eller klimatfrågor.
- Erfarenhet av att arbeta inom det svenska forsknings- och innovationssystemet.
- Erfarenhet av att analysera en bransch, ett område eller en organisation utifrån ett hållbarhetsperspektiv.
- Ett etablerat nätverk inom ett för tjänsten relevant område, i Sverige eller internationellt.

Personliga egenskaper
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och motivation.

I detta ingår god samordningsförmåga och helhetssyn. Vi ser gärna att du är prestigelös, inlyssnande och reflekterande. Du har ett flexibelt och inkluderande arbetssätt. Du söker synergier och möjligheter till samarbete och effektivisering.

För att lyckas i rollen behöver du ha en lösningsorienterad och drivande hållning. Du har fallenhet för att samarbeta, knyta kontakter och bygga nätverk. Du delar med dig av dina kunskaper, kommunicerar målgruppsanpassat och känner dig bekväm med att hålla presentationer såväl individuellt som i grupp.

Du kommer att arbeta med sakkunniga experter och komplexa projekt som kopplar till forskning och innovation, vilket gör att analytisk förmåga är en nyckel. Du behöver också vara beredd att lägga en del av din tid på administrativt arbete och i dessa delar är noggrannhet och struktur viktigt.

Du delar våra värderingar: respekt, ansvarstagande och mod och lever efter dessa i ditt dagliga arbete.

Placering
Vi tillämpar hybridarbete, där våra medarbetare har möjlighet att kombinera arbete hemifrån och på kontoret. Vårt kontor på Mäster Samuelsgatan 56 i centrala Stockholm är vår huvudarbetsplats.

Vi har moderna, aktivitetsbaserade lokaler och minst hälften av arbetet förläggs till vårt kontor.

Anställningsform och tillträde
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi önskar att du börjar så snart som möjligt.

Om Vinnova
Vinnova är Sveriges innovationsmyndighet. Vi stärker Sveriges innovationskraft för hållbar tillväxt och samhällsnytta. Vinnova investerar cirka tre miljarder kronor varje år och har cirka 240 medarbetare med kontor i Stockholm samt filialer i Bryssel, Tel Aviv och Silicon Valley.

Vår vision är att vara Sveriges mest attraktiva statliga arbetsgivare. För att nå dit ger vi dig bland annat goda möjligheter till kompetensutveckling, friskvård och flexibla arbetstider. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och de kvaliteter som kulturell och etnisk mångfald tillför verksamheten. Läs gärna mer om oss och vårt arbetsgivarerbjudande här

Kontakt
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Maria Johansson, enhetschef på avdelningen Samhällsutveckling, via telefon 08-473 3170 eller e-post maria.johansson@vinnova.se

Vi avböjer all rekryterings- och annonseringshjälp.

Fackliga kontaktpersoner
Företrädare för ST är Joanna Franzén 08-473 3054. För SACO-S är det Karin Stenström 08-473 3152 och Charlotte Furusten 08-473 3036.

Ansökan
Välkommen att ansöka till oss via vår rekryteringsportal senast 2023-06-19. Bifoga examensbevis, betyg eller intyg som styrker din akademiska utbildning.

Ansök nu

Art director och grafisk designer

Art Director/AD
Läs mer Maj 9
Vinnova arbetar i skärningspunkten mellan näringsliv, offentlig sektor, akademi och civilsamhället. Det ger ett brett och varierat kommunikationsflöde, men också en spännande komplexitet. Vi söker en driven och kreativ art director och grafisk designer med ett starkt intresse för innovation, nya teknologier, hållbarhet och samhällsutveckling. 


Vi erbjuder
Kommunikationsavdelningen består av femton personer som arbetar både operativt och strategiskt. Du kommer att arbeta tillsammans med engagerade kollegor i en stimulerande arbetsmiljö. Hela avdelningen bidrar med och tar fram innehåll för våra riktade målgrupper inom näringslivet, akademin, civilsamhället och offentlig sektor. Våra arbetssätt präglas av att prova nytt, experimentera och att ständigt utvecklas. Genom kommunikation öppnar vi upp för innovativa lösningar som främjar hållbar tillväxt i Sverige. 

Du ingår i den enhet som ansvarar för Vinnovas externa och interna kommunikationskanaler och deras innehåll. Till vår hjälp har vi byråer och konsulter för events, design, kreativ kommunikationsproduktion och webb. Vi strävar efter att jobba användarorienterat och datadrivet. Vinnova lägger även vikt på digital transformation och är mitt i en resa som du kommer vara delaktig i.

Rollbeskrivning och arbetsuppgifter

Vi söker en driven och kreativ art director och grafisk designer till kommunikationsavdelningen. I den här rollen kommer du ta fram koncept och design för innehåll anpassat för olika målgrupper och kanaler. Du ser till att grafisk design, typografi, produktdesign, fotografi och video hänger ihop och kommunicerar övergripande budskap. Du ansvarar för att vårda och utveckla vår visuella identitet kopplat till vårt varumärkesarbete. Vi söker en person som har sin grund i grafisk design och som är intresserad av att utforska och tillämpa AI, digitalisering och nya teknologier. För oss som myndighet är det också viktigt med tillgänglig och inkluderande design.

Du har ett starkt intresse för innovation, hållbarhet och samhällsutveckling och kommer att arbeta nära experter inom olika kunskapsområden.

Uppgifter

Ta fram design för gemensamma kanaler och verktyg som podcast, webb, nyhetsbrev och sociala medier. Leverera design för allt från presentationer och publikationer till innehåll i digitala kanaler, format och kanaler utifrån prioriterade behov i organisationen. Arbetsleda och vägleda våra konsulter och byråer inom ditt kompetensområde. Utbilda och inspirera internt inom design. Utveckla organisationens förmåga att använda bilder och grafisk design i sin kommunikation. Utveckla organisationens och avdelningens förmåga att använda generativ AI vad gäller grafisk design och bilder. Bildredaktörskap inklusive arbete med rättigheter och GDPR. Tolka briefer och arbeta ut idéer och kampanjer, både taktiska och strategiska, optimerat för specifika kanaler. Ansvara för Vinnovas varumärkesarbete gällande visuell identitet och brand book.

Kvalifikationer

Utbildning:

Minst 1 års utbildning inom design och/eller formgivning.

Tyngdpunkt i digitalt arbete minst de senaste 3 åren.

Vidareutbildning och/eller erfarenhet av arbete med varumärkesdesign.

Erfarenhet:

Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom området.

Kunskaper:

Mycket goda kunskaper i Adobe Creative Suite.

Goda kunskaper i Microsoft 365.

Meriterande:

Kunskap i designverktyget Figma eller motsvarande verktyg. Erfarenhet av att driva arbete med designsystem. Erfarenhet av att ha arbetat med myndighet i projekt, som kund eller som anställd. Visat intresse genom yrkesval eller andra engagemang för samhällsutveckling, hållbarhet och innovation. Kunskaper i tillgänglig och inkluderande design. Drivit designprojekt med infografik och visualisering. Inspirerat och kompetensutvecklat kollegor inom design. Arbetslett kollegor eller konsulter i designprojekt. 

Språkkunskaper:

Mycket goda kunskaper i svenska. Goda kunskaper i engelska.

Personliga egenskaper


När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och motivation.

Vi söker dig som är nyfiken och omvärldsorienterad och som trivs i en föränderlig och kunskapsintensiv miljö. Du är en kreativ och engagerad person med stort eget driv. Du har fallenhet för att bygga och utveckla goda relationer och delar gärna med dig av dina kunskaper. Du är intresserad av att arbeta datadrivet och användarorienterat och inspireras av att koppla detta arbetssätt till Vinnovas verksamhetsmål. För att trivas i rollen bör du ha lätt för att växla mellan strategiskt och operativt och förmåga att sätta en struktur för det egna arbetet. Du bör kunna balansera mellan olika intressen och ha vana att arbeta både självständigt och i grupp.

Givetvis delar du våra värderingar: respekt, ansvarstagande och mod och lever efter dessa i ditt dagliga arbete.

Placering
Vi tillämpar hybridarbete, där våra medarbetare har möjlighet att kombinera arbete hemifrån och på kontoret. Vårt aktivitetsbaserade kontor på Mäster Samuelsgatan 56 i centrala Stockholm är vår huvudarbetsplats.

Anställningsform och tillträde

Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning vid nyanställning. Vi önskar att du börjar så snart som möjligt (med hänsyn till eventuell uppsägningstid).

Om Vinnova

Vinnova är Sveriges innovationsmyndighet. Vi stärker Sveriges innovationskraft för hållbar tillväxt och samhällsnytta. Vinnova investerar cirka tre miljarder kronor varje år och har cirka 240 medarbetare med kontor i Stockholm och filialer i Bryssel, Tel Aviv och Silicon Valley.

Vår vision är att vara Sveriges mest attraktiva statliga arbetsgivare. För att nå det målet ger vi dig bland annat goda möjligheter till kompetensutveckling, friskvård och flexibla arbetstider. Här eftersträvar vi en jämn könsfördelning och de kvaliteter som kulturell och etnisk mångfald tillför verksamheten. Läs gärna mer om oss och vårt arbetserbjudande här.

Kontakt

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Lovisa Roupe, enhetschef för Kreativ kommunikation via telefon 08-473 3054 eller mejl lovisa.roupe@vinnova.se.

Vi avböjer all rekryterings- och annonseringshjälp.

Fackliga kontaktpersoner

Företrädare för SACO är Karin Stenström, telefon 08-473 3152 och för ST är det Joanna Franzén, telefon 08-473 3054.

Ansökan

Skicka din ansökan till oss via vår rekryteringsportal senast den 2023-05-29.

LI#Hybrid

Ansök nu