Stockholm: FPGA-utvecklare till Teledyne FLIR

Hitta ansökningsinfo om jobbet FPGA-utvecklare till Teledyne FLIR i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-26 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och bidra till en säkrare omvärld? Gillar du att arbeta praktiskt med hårdvara såväl som tillhörande mjukvara? Då kan rollen som FPGA-utvecklare hos FLIR vara en roll för dig. Teamet inom Surveillance jobbar med produkter i framkant inom försvarsindustrin. Deras kameror används bland annat för att hålla omvärlden fri från faror och brott. Så om du vill jobba med teknik i framkant tillsammans med ett kompetent och hjälpsamt team är detta rollen för dig. Vi jobbar med löpande urval, skicka in din ansökan idag!

OM TJÄNSTEN
FLIR beskriver sitt arbete och uppdrag som enkelt men ambitiöst: att utveckla marknadsledande värme- och avkänningsteknologier som förbättrar vardagen. Från att spara energi till att rädda liv. FLIR gör en verklig skillnad i vår värld. Deras produkter används i ett brett spektrum av situationer: för att rädda människor i fara, upptäcka brottslingar, spara energi, navigera säkert, ge säkerhet runt om i världen och skydda vår miljö.

Teamet arbetar idag inom området Surveillance och skapar bland annat produkter som IR-kameror och IR-sikten till kunder inom försvarsindustrin samt myndigheter. Teamet består idag av 15 seniora kollegor med roller som mjukvaruutvecklare, testare och FPGA-utvecklare.

Som FPGA-utvecklare hos FLIR kommer du bland annat att få arbeta med:

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* FW utveckling för inbyggda system
* Utveckling i FPGA samt viss utveckling i hårdvarunära C.
* Interaktion med olika discipliner inom R&D (HW, FW, SW, Test och System Engineering) samt produktion.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskole- eller civilingenjörsexamen inom relevant område, exempelvis teknisk fysik, mekatronik, inbyggda system, elektronik eller liknande.
- Har erfarenhet inom FPGA-utveckling.
- Har kunskap av programmering i något lågnivåspråk, exempelvis C.
- Har ett stort intresse för teknik
- FLIR arbetar i en internationell miljö och därför är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och i skrift.

Försvarsindustrin ställer höga krav på säkerhet vilket innebär att du kommer behöva genomgå en gedigen bakgrundkontroll och säkerhetsintervju.

Det är meriterande om du har
- Intresse/kunskap för bildbehandling

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Samarbetsinriktad
- Initiativtagande

Du erbjuds


* En vänlig och inkluderande kultur med fokus på samarbete, problemlösning och kreativitet.
* Mentorskap av en senior kollega i teamet.
* Möjligheten att arbeta med ett globalt team av passionerade kollegor.
* En tillsvidareanställning hos Academic Work med bra förmåner och en fast månadslön.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Teledyne FLIR designs, develops, manufactures, markets, and distributes technologies that enhance perception and awareness. We bring innovative sensing solutions into daily life through our thermal imaging, visible-light imaging, video analytics, measurement and diagnostic, and advanced threat detection systems.

Teledyne FLIR offers a diversified portfolio that serves a number of applications in government & defense, industrial, and commercial markets. Our products help first responders and military personnel protect and save lives, promote efficiency within the trades, and innovate consumer-facing technologies. Teledyne FLIR strives to strengthen public safety and well-being, increase energy and time efficiency, and contribute to healthy and intelligent communities.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Civilingenjör, systemutveckling

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Civilingenjör, systemutveckling.

Analytics Engineer

Läs mer Maj 30
Do you want to be part of Mathems exciting journey to give people the freedom to live more? Mathem is a market-leading tech company within e-groceries. Through tech-driven innovation, logistics and customization we drive growth, efficiency and sustainability. Working with us you will be part of a positive and international environment.

Our values are rooted in everyone's equal value, respect for each other, our customers and our surroundings. That we are clear and transparent in our communication and build long-term relationships. We let innovation lead development forward and see opportunities in everything. We Care - We Cooperate - We Challenge

Why work with us?
We look for strong people with the ambition to make a large impact on our customers and our company. You'll have all opportunities to do so. Mathem is backed by Kinnevik who has a track record of backing companies that successfully transform industries - from media to telco. Our office is located in beautiful Gamla Stan in Stockholm and we’re now looking for an Analytics Engineer to join our data team!

As a part of an innovative, agile, international team in one of Sweden’s fastest-growing tech companies, you’ll have a unique opportunity. We’re excited to be working with Google’s suite of world-class data products, such as BigQuery for data warehouse, Firebase Analytics for our mobile native apps, etc.

At Mathem you'll be part of a creative and helpful environment with a lot of heart. When you want a break, there's probably a colleague up for a game of table tennis or a coffee, or you could just fill your inspiration by watching the beautiful view of Skeppsholmen. The managers will believe in you and have a great openness to your thoughts and way of working.

What you will do:
- Own the “LT” in the ELT process.
-Work in cross-functional teams and other stakeholders within the organization to enable and promote more accurate, data-driven decisions.
-Work together with stakeholders to align KPI and metrics definitions across the entire company.
- Work with Data Engineers to understand how we collect data, how we can ensure its quality of it and collaborate to make that data available to the relevant stakeholders.
- Provide stakeholders with the data they need in order to make decisions or perform analyses.

We believe the right candidate could look something like this:
- Bachelor's degree and/or MSc in a quantitative discipline (such as math, statistics, engineering, etc) or equivalent experience.
- 2+ years of relevant experience working for a technology company, preferably working with data modelling or analysis.
- Proficiency in (or any other programming language) is a must.
- You are structured and analytical. You enjoy setting up frameworks and thinking about how things should be designed. You also enjoy coding the actual implementation of your ideas.
-It’s an advantage if you have experience in tools like dbt, Looker, or Python.
- In your work, you can find the right balance between speed and quality by analyzing cost-benefits. You always strive to deliver fast and at the highest quality possible within reasonable constraints.

As a person & colleague
You're comfortable with ambiguity, can tackle loosely defined problems, and come up with relevant solutions and lead their implementation. You love to troubleshoot issues until you find the root cause. You then find the solution on your own or with minimal guidance. You’re not afraid of trying different alternatives, sifting through documentation or Googling until you find something that works and works well. You like to work with all sorts of different data topics. Today you might work with distribution data, tomorrow with finance data or something else. Our ambition as a team is to have areas of experience (what you have worked with in the past) but not to have any area owners (people who only work with a certain topic). That means each team member should be able to work with any area at any point in time.

We are proud to be a versatile and inclusive workplace, where everyone has equal opportunities regardless of background. We are confident that a company's quality and success depend on diversity - which is created by a combination of skills and experience. Mathem is actively looking for qualified candidates and welcomes applications from all backgrounds. Employment decisions are made without regard to religion, national or ethnic origin, gender, sexual orientation, gender identity or expression, age, marital status, disability or another dimension of diversity.

Sounds exciting? Submit your application today or contact Sofie Hautanen (https://www.linkedin.com/in/sofie-hautanen/) for more information?

Ansök nu

Analytics Engineer

Läs mer Maj 30
Do you want to be part of Mathems exciting journey to give people the freedom to live more? Mathem is a market-leading tech company within e-groceries. Through tech-driven innovation, logistics and customization we drive growth, efficiency and sustainability. Working with us you will be part of a positive and international environment.

Our values are rooted in everyone's equal value, respect for each other, our customers and our surroundings. That we are clear and transparent in our communication and build long-term relationships. We let innovation lead development forward and see opportunities in everything. We Care - We Cooperate - We Challenge

Why work with us?
We look for strong people with the ambition to make a large impact on our customers and our company. You'll have all opportunities to do so. Mathem is backed by Kinnevik who has a track record of backing companies that successfully transform industries - from media to telco. Our office is located in beautiful Gamla Stan in Stockholm and we’re now looking for an Analytics Engineer to join our data team!

As a part of an innovative, agile, international team in one of Sweden’s fastest-growing tech companies, you’ll have a unique opportunity. We’re excited to be working with Google’s suite of world-class data products, such as BigQuery for data warehouse, Firebase Analytics for our mobile native apps, etc.

At Mathem you'll be part of a creative and helpful environment with a lot of heart. When you want a break, there's probably a colleague up for a game of table tennis or a coffee, or you could just fill your inspiration by watching the beautiful view of Skeppsholmen. The managers will believe in you and have a great openness to your thoughts and way of working.

What you will do:
- Own the “LT” in the ELT process.
-Work in cross-functional teams and other stakeholders within the organization to enable and promote more accurate, data-driven decisions.
-Work together with stakeholders to align KPI and metrics definitions across the entire company.
- Work with Data Engineers to understand how we collect data, how we can ensure its quality of it and collaborate to make that data available to the relevant stakeholders.
- Provide stakeholders with the data they need in order to make decisions or perform analyses.

We believe the right candidate could look something like this:
- Bachelor's degree and/or MSc in a quantitative discipline (such as math, statistics, engineering, etc) or equivalent experience.
- 2+ years of relevant experience working for a technology company, preferably working with data modelling or analysis.
- Proficiency in (or any other programming language) is a must.
- You are structured and analytical. You enjoy setting up frameworks and thinking about how things should be designed. You also enjoy coding the actual implementation of your ideas.
-It’s an advantage if you have experience in tools like dbt, Looker, or Python.
- In your work, you can find the right balance between speed and quality by analyzing cost-benefits. You always strive to deliver fast and at the highest quality possible within reasonable constraints.

As a person & colleague
You're comfortable with ambiguity, can tackle loosely defined problems, and come up with relevant solutions and lead their implementation. You love to troubleshoot issues until you find the root cause. You then find the solution on your own or with minimal guidance. You’re not afraid of trying different alternatives, sifting through documentation or Googling until you find something that works and works well. You like to work with all sorts of different data topics. Today you might work with distribution data, tomorrow with finance data or something else. Our ambition as a team is to have areas of experience (what you have worked with in the past) but not to have any area owners (people who only work with a certain topic). That means each team member should be able to work with any area at any point in time.

We are proud to be a versatile and inclusive workplace, where everyone has equal opportunities regardless of background. We are confident that a company's quality and success depend on diversity - which is created by a combination of skills and experience. Mathem is actively looking for qualified candidates and welcomes applications from all backgrounds. Employment decisions are made without regard to religion, national or ethnic origin, gender, sexual orientation, gender identity or expression, age, marital status, disability or another dimension of diversity.

Sounds exciting? Submit your application today or contact Sofie Hautanen (https://www.linkedin.com/in/sofie-hautanen/) for more information?

Ansök nu

Tjänsteansvarig Power BI till Skanska IT

Läs mer Maj 4
Skanska Sweden IT är en helt integrerad organisation inom Skanska som erbjuder IT-tjänster och support inom Skanska i Sverige, Norden och globalt. Information & Data Management gruppen inom Skanska IT söker nu en Tjänsteansvarig Power BI som brinner för att driva utveckling genom datadriven verksamhet. Fokus ligger inte bara på vad som kan göras idag utan på vad som är möjligt imorgon. Låter det intressant?

Då kan det vara dig vi söker!

Om rollen

I rollen som Tjänsteansvarig Power BI har du en nyckelroll när det kommer till förvaltning och vidareutveckling av den befintliga plattformen. Du ansvarar för att övervaka, konfigurera och planera kapaciteten i plattformen samt säkerställer att arbetssätt och processer utvecklas kontinuerligt. Som Tjänsteansvarig Power BI är du även med och stöttar verksamhetens rapportskapare med bland annat felsökning, analys av prestanda och eskalering av incidenter till leverantören. Du hjälper även till med att utbilda nya utvecklare i plattformen då man har som mål att vidareutveckla Skanskas Self Service för BI-rapportering det närmaste året. I rollen är du en del av en global grupp inom Skanska där ni diskuterar stora förändringar kring processer och arbetssätt inom Power BI.

Teamet består idag av 5-6 personer bestående av backend-/frontend utvecklare, tjänsteansvariga och krav-/processledare. Du rapporterar direkt till gruppchefen för Information & Data Management.

Din bakgrund:

Vi ser att du har:

- Bakgrund som BI-utvecklare eller BI-arkitekt

- Tidigare haft en liknande roll med ansvar för förvaltning och utveckling/konfiguration av Power BI & Azure

- Erfarenhet av att ha planerat kapacitet i BI-plattform samt hanterat incidenter och larm tillsammans med leverantören

- Erfarenhet av projektledning

- Erfarenhet från en komplex organisation och vana att supportera en stor grupp användare

- Vana att sätta best practises kring processer och arbetssätt

Som person är du en duktig kommunikatör som motiveras av att hjälpa andra inom verksamheten. Du är initiativrik och driven med en inställning att kontinuerligt vilja utvecklas inom ditt område och dela med dig av din kunskap.

Då du har många kontaktytor i verksamheten är du van att kommunicera och presentera på både svenska och engelska.

Är du intresserad av att få veta mer?

I denna rekrytering samarbetar Skanska med IDG Recruitment. Vid intresse eller frågor är du välkommen att kontakta Johanna Holmberg, Rekryteringskonsult, 073 583 34 77 / johanna.holmberg@idg.se

Vänligen ansök snarast med ditt CV eller LinkedIn-profil.

Intervjuer/urval sker löpande.

Om Skanska

Skanska använder sin kunskap och förmåga att blicka framåt till att forma hur människor lever, arbetar och möts. Vi har funnits i mer än 135 år och är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 148 miljarder kronor under 2021. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos 30 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid. Läs mer på www.skanska.se

Ansök nu

Senior c++ Engineer

Läs mer Maj 2
Följ med på vår resa!
Vill du bli en del av ett sammansvetsat team som står inför en spännande tillväxtfas? Då kan vi på Envoi stolt presentera ditt nästa uppdrag!



Om Envoi AB
Vi ska inte säga för mycket, men vi har nog världens roligaste jobb. Envoi är ett konsultbolag där vi arbetar med spännande uppdrag i hela Sverige, och har sedan 2018 arbetat med att leda organisationer genom digital transformation.



Om jobbet
Vi söker just nu fler konsulter som vill vara med på vår resa framåt! Som IT konsult hos oss hjälper vi dig att utvecklas i din roll och hittar kunduppdrag som matchar din kompetens och intresse.

Du kommer att arbeta ute på uppdrag hos någon av våra kunder. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, där du blir anställd som konsult hos oss på Envoi.



Uppdragsbeskrivning
Till ett uppdrag söker vi en MW-utvecklare till Embedded Applications-teamet (Linux)

Kamerautvecklingen är uppdelad i 2st Embedded SW teams på totalt ca 30 personer: OS, Middleware/GUI. Den person vi söker skall arbeta inom applikationsdelen dvs Middleware.

Mjukvaran vi jobbar i är omfattande då den täcker en stor produktfamilj och det är viktigt att kunna sätta sig in i ett komplext system. Utvecklingen sker främst i C++ och vi satsar mycket på test. All planering sker i Jira och vår dokumentering sker mestadels i Confluence
Vi sätter stor vikt vid att utvecklaren kan se helheten och signalera risker i tid till projektet.

Lokalisering i Arninge med arbete på plats första 2 månaderna för att sedan ha möjlighet att arbeta hemifrån 1 el möjligen 2 dagar i veckan (förutsatt att arbetsuppgifterna möjliggör det). Svenska är inte ett hårt krav.

Krav
+5 års erfarenhet av Linux.
Embedded Linux
C/C++

Meriterande
Git
Arm
Cmake
Jenkins
Jira
Bitbucket
Confluence



Intresserad?
Har du en bakgrund som möter kraven ovan? Välkommen med en ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.



Vad erbjuder vi?
Vi värnar om våra anställda och som medarbetare hos oss får du vara med på en spännande resa där du i din roll kommer att hjälpa organisationer i deras digitala transformation.

Med kunder i hela Stockholm inom systemutveckling och teknik får du får möjligheten att jobba i en bredd av branscher. Om du har en drivkraft att utvecklas och utmanas med stor flexibilitet, då är det en bra början att bli en del av vår Envoi teamet.

Som konsult hos oss på Envoi står ditt behov och din utveckling i fokus och självklart erbjuder vi alla våra medarbetare schyssta villkor, friskvårdsbidrag, kollektivavtal och de förutsättningar som behövs för att du ska utvecklas - både kompetens- och personlighetsmässigt.

-
Attraktiva anställningsvillkorVi på Envoi AB ger schyssta villkor, tjänstepension, lön-växling och försäkringar. Idag har vi kollektivavtal med Almega och Unionen.

-
Personlig utvecklingVi på Envoi vill att du som medarbetare ska utvecklas efter dina förutsättningar för att nå din fulla potential. Hos oss får du tillgång till både kompetens- och personlig utveckling på kort-och lång sikt.

-
Uppdrag utifrån ditt intresseSom konsult hos Envoi AB har du engagerade säljare som hittar uppdrag utifrån ditt intresse och din kompetens. Vi har kunder i hela Stockholm inom systemutveckling, test- och kravledning och It-projektledning. Hos oss får du möjligheten att jobba i ett flertal olika branscher.

-
FörmånHos oss får du generösa förmåner och friskvårdsbidrag, du väljer själv precis vad som passar dig via vår portal på Benify!

Ansök nu

Embedded Firmware Engineer till ASSA ABLOY

Läs mer Apr 25
Vill du vara med och utveckla nästa generations produkter för uppkopplade dörrar? ASSA ABLOY Opening Solutions EMEIA söker nu en Embedded Firmware Engineer. Vill du arbeta nära en produkt och vara med genom hela produktlivscykeln? Då kan vi ha rätt roll för dig!
Välkommen med din ansökan.

DIN VARDAG
Som Embedded firmware engineer är ditt huvudsakliga fokus att utveckla högkvalitativ och välskriven kod för det inbyggda systemet. Detta kan innebära allt från att lösa tekniska problem, att samarbeta med andra R&D-enheter, till att utföra fältarbete hos kunder och lansera nya funktioner. Du kommer helt enkelt att vara involverad i hela produktlivscykeln, från förstudiefasen tills produkten är släppt.

Du får bland annat arbeta med att:

- Utveckla inbyggd mjukvara för en innovativ produktportfölj till våra uppkopplade och intelligenta dörrar som uppfyller våra kunders förväntningar samt följer vår digitaliseringsstrategi
- Utföra proof-of-concept aktiviteter för att utvärdera den senaste tekniken och förbättra kundupplevelsen för våra uppkopplade produkter
- Säkerställa en hög kvalitet och robusta produktlösningar

Placering: Marievik, Stockholm. Hybrid arbetsmiljö.

VEM ÄR DU
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta med inbyggda system och som har utvecklat funktioner för slutanvändare. För att trivas i rollen tror vi att du är självgående, tar ansvar och är bra på att hantera utmaningar och aktivt driva dialoger med kollegor. Du kommunicerar tydligt och prioriterar att göra det bästa för att utveckla produkten.

Vi söker dig som har:

- Gedigen erfarenhet av C programmering för inbyggda system

- Erfarenhet av ARM Cortex (M0-M4)

- Erfarenhet av uppkopplade enheter, helst IoT-enheter

- Erfarenhet av realtidsoperativsystem (t.ex. Zephyr, FreeRTOS)

Stort plus om du har:

- Erfarenhet av krypterade kommunikationsprotokoll
- Erfarenhet av att designa inbyggd mjukvara för batteridrivna produkter

Om ASSA ABLOY Opening Solutions EMEIA
Our people have made us the global leader in access solutions. In return, we open doors for them wherever they go. With nearly 50,000 colleagues in more than 70 different countries, we help billions of people experience a more open world. Our innovations make all sorts of spaces - physical and virtual - safer, more secure, and easier to access.

As an employer, we value results - not titles, or backgrounds. We empower our people to build their career around their aspirations and our ambitions - supporting them with regular feedback, training, and development opportunities. Our colleagues think broadly about where they can make the most impact, and we encourage them to grow their role locally, regionally, or even internationally.

As we welcome new people on board, it’s important to us to have diverse, inclusive teams, and we value different perspectives and experiences.

Läs mer om oss på: https://www.assaabloy.com/se/sv

Ansökan & kontakt
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise IT. Vill du veta mer om jobbet, kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Filip Andersson, filip.andersson@wiseit.se. Wise IT kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail, då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter (https://www.wisegroup.se/gdpr/).

Urval för tjänsten sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB .

Färgstark labbtekniker? Titta hit!

Laboratorieassistent
Läs mer Maj 27
Vill du ha mer färg i ditt liv?

Är du en samarbetsinriktad person som gillar att arbeta hands-on i en laborativ miljö, och vill ta nästa steg i karriären på ett företag där du får hugga in och vara med att bidra? Då är detta din nästa utmaning! Vi söker en färgsprakande laboratorietekniker som kan komma in och bidra för att ta vår kunds produkter till nästa nivå. Den här rollen är för dig som gillar kulörer och färg och gillar tanken av att jobba i ett socialt labb där man samarbetar och hjälper varandra. Om detta låter som något för dig - ta chansen och skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Tikkurila är en nordisk ledande färgleverantör kända för sina starka varumärken, hög kvalitet och professionella tjänster - tillsammans med ett högt hållbarhetstänk! Företaget har idag drygt 200 medarbetare som aktivt arbetar med att inspirera och skapa färgstarka upplevelser som lyfter människors vardag.

Nu får du möjlighet att bli en del av ett företag som är på en riktig tillväxtresa.
Färgbranschen är spännande, gillar man kulörer och färg är det här du ska vara! Så mycket som har med färg att göra och vi som har jobbat med färg länge är färgnördar, ser allt i koder. Kulörlabbsteamet är två killar, ett bra team, högt i tak, full fart! Inte något tyst och stängt laboratorium, utan socialt laboratorium där man samarbetar. Är man intresserad kan det finnas utvecklingsmöjligheter.

Vi söker nu en laboratorietekniker som kan komma in och stärka upp vår kunds team med det praktiska laboratoriearbetet. Uppdraget är ett vikariat som sträcker sig fram till årsskiftet, men här finns det goda chanser till förlängning om man visar framfötterna!

För detta uppdrag söker vi dig som trivs med att arbeta mycket praktiskt då majoriteten av arbetet kommer att vara i labbet. Du bör ha en hög initiativförmåga och vilja bidra med ett gott samarbete, och trivs lika bra att arbeta självständigt som i team.

Du erbjuds
- Arbete på ett företag som är i framkant inom sin färgstarka bransch!
- Varma och engagerade kollegor som värdsätter arbetsmiljö och teamwork
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner i din vidare utveckling

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Majoriteten av din tid på jobbet kommer du spendera i laboratoriet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
* Producera brytrecept till ett nytt brytkoncept som ska testas hos pilotbutiker under Q1 2024.
* Bryta kulörer på ny brytmaskin
* Mäta reflektionskurvor (spectrofotometer) och justera kulörer vid behov
* Administrera och godkänna resultat
* Ha löpande kontakt med samarbetsteam i Finland


VI SÖKER DIG SOM
- Språk: Svenska, Engelska
- Utbildning: Tekniskt gymnasium
- Goda kunskaper i Microsoft Office

Det är meriterande om du har
- Utbildning: Baskurs eller mer i kemi på universitetet
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom färgbranschen eller i labbmiljö

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Resultatinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Samarbetsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Tikkurila är en ledande nordisk färgleverantör, känd för sina starka varumärken, höga kvalitet och professionella tjänster, vilket möjliggör den bästa tänkbara användarupplevelsen på marknaden.

I Sverige har Tikkurila Sverige AB drygt 200 medarbetare som aktivt arbetar med att inspirera och skapa färgstarka upplevelser som lyfter människors vardag. Det lyckas vi bra med – mycket tack vare våra omtyckta och marknadsledande varumärken Alcro, Beckers och Tikkurila (industri).

Varaktigt skydd och hållbar skönhet - sedan 1862.

Ansök nu

Project Coordinator till internationellt modebolag

Orderadministratör
Läs mer Jun 8
Nytt
Här erbjuds du en unik erfarenhet hos ett välkänt och framåtlutad bolag inom mode, där du kommer hantera orderhantering till företagets områden campaign/packaging. Sök tjänsten idag, då start är omgående!

OM TJÄNSTEN
I denna roll kommer du att tillhöra ett team bestående av 6 personer i blandade åldrar, som jobbar i teamet "Operational purchase; Window, Print, Packaging". Teamet ansvarar för att köpa in allt kampanjrelaterat material till företagets olika skyltfönster, men också tryckmaterial, påsar och förpackningar. I denna roll kommer du att stötta båda områden, och samla på dig värdefull kunskap inom både inköp, logistik och koordinering, men också få möjlighet att bredda ditt kontaktnät på ett världskänt bolag.

Uppdraget är med omgående start och pågår till sista november, med eventuell chans till förlängning. Arbetet utgår från Marievik, men det finns även möjlighet att arbeta på något av citykontoren ett par dagar i veckan, samt hemifrån en dag i veckan. Du kommer få en gedigen upplärning och tillhöra ett hjälpsamt team med högt i tak och god sammanhållning.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera orderläggning på projekt enligt fastställd tidsplan. Du kommer främst arbeta i företagets system, samt i Excel.
* Planera och prioritera kommande projekt kopplat till kampanjer.
* Samordna och koordinera aktiviteter inom de projekt du deltar i.
* Samarbeta och ha kontakt med taktiska & strategiska inköpare, samt interna och externa stakeholders.


VI SÖKER DIG SOM
- Tycker att modebranschen och snabbrörliga produkter är intressant.
- Har vana och intresse av att arbeta i olika system, samt goda kunskaper i Excel och Officepaketet.
- Har viss arbetslivserfarenhet inom administration och/eller service.
- Har goda kunskaper i engelska, muntligt och skriftligt.

Vi söker dig som är självständig, orädd och prestigelös. Du driver ditt egna arbete framåt och är duktig på att prioritera mellan olika uppgifter. Du har god kommunikativ förmåga, är serviceinriktad och trivs i samarbete med andra. Vidare är du strukturerad och noggrann.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Business Development Manager, Entry Level Internship

Account manager
Läs mer Maj 25
Brinner du för att bygga kundrelationer och har ett tekniskt intresse? Är du också van att arbeta självständigt och är på sluttampen av dina studier? Vår kund är ett globalt företag som nu söker nästa stjärna med bas i Stockholm, Sverige.

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett globalt företag som finns i 65 länder och är verksamma på alla kontinenter. De arbetar inom en smal teknisk bransch och det svenska kontoret är förhållandevis litet, men täcker även marknaden i några av våra grannländer. Därför kommer arbetsresor att förekomma, och god engelska är ett krav. Essensen i rollen innebär att ligga nära företagets kunder. Du orienterar dig bland kundens produkter, rårger dem och identifierar framtida behov och möjligheter i samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kartläggning av befintliga kunder (inledningsvis/i sommar stort fokus på detta)
* Strategiskt arbete med att identifiera och förstå behov av produktportfölj hos nya kunder, prospektering
* Aktivitet på sociala medier, främst LinkedIn
* Möten digitalt och fysiskt med både nya och gamla kunder
* Resor i Norden för att följa upp hos kunder och presentera produkter ~2 st /månad


VI SÖKER DIG SOM
Nu letar vi efter dig som har 1-2 terminer kvar av dina studier och som längtar efter att få arbeta med implementeringen av framtidens teknik i dagens samhälle. För att trivas i rollen har du ett brinnande intresse för teknisk utrustning och du trivs i en relationsskapande roll. Dessutom är du självgående och har inga problem att strukturera ditt eget schema. Vi tror också att du är nyfiken och lättlärd, och att du gillar att nätverka och du har en förmåga att snappa upp och vara lyhörd för kunders önskemål och behov.

Skallkrav:
- Språk: Svenska (flytande), Engelska (akademisk nivå)
- Utbildning: Högskola eller yrkesförberedande utbildning med 1-2 terminer kvar
- Körkort: B - Bil
- Tekniskt intresse

Det är meriterande om du har
- Språk: någon typ av kunskap i Danska, Norska eller Finska
- Tidigare erfarenhet av försäljning eller arbete med teknisk utrustning
- Erfarenhet av arbete med sociala medier

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Strategisk
- Kommunikativ

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Internkommunikatör på deltid till Martin & Servera

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Jun 7
Du som är duktig på att engagera genom dina texter och vill skapa kärnfullt och intressant innehåll - se hit! Vi söker en Internkommunikatör på deltid till Martin & Servera med start nu i september!

OM TJÄNSTEN

Som Internkommunikatör kommer du att ingå i det interna kommunikationsteamet som består av fyra personer. Den interna kommunikationen är högt prioriterad i Martin & Servera-gruppen och är centrerad kring deras prisbelönta koncernintranät. Genom ett levande nyhetsflöde berättar de koncernens pågående historia och bygger företagskulturen. Det kan bland annat innebära artiklar om koncernens affärsstrategi, hur de arbetar för att bli en så attraktiv arbetsgivare som möjligt samt lyfta viktiga samhällsperspektiv.

Din roll kommer innebära att arbeta både operativt och strategiskt med den interna kommunikationen genom att planera, producera och publicera målgrupps- och kanalanpassat innehåll på deras koncernintranät. Du använder din förmåga att göra det krångliga enkelt och att formulera ditt budskap på ett sätt som både fångar och engagerar medarbetarna. Du ser även till att ta bidra med egna idéer och andra initiativ som leder till en mer effektiv och engagerande informations- och kunskapsdelning internt.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Skapa målgruppsanpassat och slagkraftigt innehåll till intranätet
* Arbeta strategiskt med att ta fram kommunikationsplaner
* Bidra med egna initiativ gällande intern kommunikation


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom kommunikation
- Har en portfolio att visa upp i din ansökan
- Har flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Kunskap av publiceringsverktyg, t.ex Episerver
- Erfarenhet av bild- och filmredigeringsverktyg, t.ex Photoshop och Adobe Premiere

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
- Strukturerad och ser till att komma framåt i ditt arbete
- Flexibel och bidrar gärna med egna initiativ och idéer
- Snabblärd och har lätt för att sätta dig in i nya ämnen

Övrig information
- Start: 1 september
- Omfattning: 2 dagar/vecka, med möjlighet att arbeta till viss del hemifrån
- Placering: Stadshagen, Stockholm

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Martin & Servera-gruppen är en svensk, familjeägd koncern och Sveriges ledande restaurang- och storköksspecialist. De består av sjutton bolag med starka varumärken specialiserade inom olika delar i grossistledet. De erbjuder råvaror, utrustning, drycker, tjänster och utbildningar till deras kunder, som är allt från stora restaurang- och hotellkedjor till det minsta lokala bageriet. De drivs av starka värderingar och en vision om hållbara affärer med omtanke om människor, djur och miljö.

Ansök nu

Student med intresse för designbranschen? Säkra höstens deltidsjobb idag!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 31
För dig som studerar och tycker om att arbeta med service och mode så finns nu chansen att söka tjänsten som kundtjänstmedarbetare hos Oscar Magnuson Spectacles. Företaget är ett exklusivt designermärke inom glasögonbranschen. Detta är en perfekt möjlighet för dig som vill ha ett arbete vid sidan av dina studier, ge service i världsklass och verka inom en spännande bransch.

OM TJÄNSTEN

Som kundtjänstmedarbetare på Oscar Magnuson Spectacles kommer du vara företagets ansikte utåt vad gäller service och support. Du kommer ansvara för att på ett serviceinriktat och lösningsorienterat sätt bemöta och hjälpa företagets kunder med frågor rörande produkten och order per telefon och mejl. Du kommer att främst bemöta återförsäljare och samarbetspartners men även privatpersoner. Då företaget verkar och arbetar internationellt kommer en stor del av arbetet ske på engelska, då du kommer att ha dialoger med människor från andra länder. Vidare kan du även komma att hantera olika administrativa uppgifter rörande orderläggning och orderhantering.
Du kommer bli en del av ett mindre team på fyra personer med positiv energi, mycket kreativitet och stark sammanhållning. Du kommer att jobba nära företagets och märkets grundare och få god insyn i verksamheten. Du kommer arbeta cirka 10-15 timmar per vecka och ha möjligheten att anpassa dina arbetspass utifrån ditt eget schema. De tider som företaget är i störst behov av hjälp är från cirka kl. 12:00 – 19:00 vardagar och arbetspassen kommer i största utsträckning att förläggas under dessa tider. De har behov även under ledigheter såsom sommar/jul så möjligheten att arbeta mer under dessa tider finns. Arbetet sker på kontoret på Östermalm.

Du erbjuds
- Erfarenhet inom den exklusiva designerbranschen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hjälpa kunder via telefon och mejl med olika ärenden


VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande vid en eftergymnasial utbildning och har minst 1 år kvar av dina studier
- Har tidigare erfarenhet av kundservice
- Har flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, då det används i det dagliga arbetet
- Har god dator- och telefonvana, då dessa är dina främsta arbetsverktyg
- Har möjlighet att börja arbeta i slutet på augusti/början av september

Det är meriterande om du
- Studerar till optiker
- Har intresse för och/eller erfarenhet av branschen
- Har kunskaper i franska eller tyska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Ansvarstagande

Vi ser att du är en social och utåtriktad person som brinner för att skapa positiva och professionella kundupplevelser.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Finance Specialist Treasury Operations Administrator till Vattenfall

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 9
Nytt
Har du erfarenhet av att arbeta med treasury och vill få en meriterande erfarenhet hos Sveriges största producent av fossilfri el. Detta är ett föräldravickariat med avslut 2023-11-10 och start kommer ske omgående alternativt i mitten av augusti. Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa din chans!

OM TJÄNSTEN
Group Treasury ansvarar för att säkra långfristig finansiering, hantera överskottslikviditet och säkra valutaexponering för koncernen. Den fungerar också som intern bank gentemot deras interna motparter.

Du kommer ansvara för behandlingen av alla finansiella transaktioner hos Group Treasury, internt såväl som externt. Du kommer att ha omfattande interna och externa kontakter med deras motsvarigheter och fungerar som den enda kontaktpunkten för administrativa frågor.
Ditt ansvar är att säkerställa att Vattenfall fullgör sina skyldigheter, att alla transaktioner matchas, regleras och betalas i tid. Förutom att bearbeta transaktioner ansvarar du även för kortsiktig likviditetsprognoser, hantering av margin calls, lagstadgad statistikrapportering. Du är också involverad i tester av deras Treasury System i samband med systemuppgraderingar.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant avslutad eftergymnasial utbildning
- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med treasury
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Den framgångsrika kandidaten är kommunikativ, entusiastisk, välstrukturerad, pålitlig och en sann lagspelare. Vårt team är skickligt och dedikerat men också litet. Vi arbetar alla tillsammans som ett team och delar på alla uppgifter som måste göras.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu