Stockholm: IT-support till väletablerat företag med fokus på hållbarhet

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-support till väletablerat företag med fokus på hållbarhet i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-26 // Varaktighet: Heltid

Detta är en spännande möjlighet för dig med erfarenhet av att arbeta inom systeminriktad support och som letar efter nästa steg i karriären. Har du dessutom arbetat med support av ett ekonomisystem är denna roll som klippt och skuren för dig. Här kommer din kommunikativa och sociala förmåga väl till pass när du som 2nd line support spelar en viktig och central roll i arbetet med att hjälpa interna användare och lösa sina problem. Vår kund strävar efter att skapa en miljö där alla kan växa, utvecklas och arbeta tillsammans som ett team. Ta chansen och bli en del av ett företag där du har möjligheten att bidra på riktigt och bli en viktig nyckelspelare i företagets verksamhet - skicka in din ansökan idag!

OM TJÄNSTEN

Här kommer du till ett företag med mycket att erbjuda! Som en ledande aktör inom installation och service är vår kund specialiserade på tekniskt kunnande inom el, vvs och ventilation, säkerhet, sprinkler och kyla. Företaget har ett starkt fokus på hållbarhet och arbetar aktivt för att minska vår påverkan på miljön.
I rollen som 2nd line IT-support hos vår kund får du möjligheten att arbeta på en mångsidig arbetsplats med en bred kundbas, vilket öppnar upp chansen att arbeta med en mängd olika projekt och utmaningar. Du möts av en företagskultur där medarbetarna känner sig uppskattade och värderade, där en god arbetsmiljö värderas högt och där alla arbetar tillsammans som ett team.

Du erbjuds


* En arbetsmiljö som värnar om att alla medarbetare ska få möjlighet att utvecklas och växa
* En företagskultur där fokus ligger på god gemenskap och stark sammanhållning
* Att bli en viktig del av ett väletablerat och tryggt företag


Som konsult hos Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* 2nd line support hos vår kund är en spännande roll med varierade uppgifter där du bland annat hanterar supportärenden i System Support, löser problem och driver ärenden framåt. Du kommer även att delta i gemensamma IT- och verksamhetsprojekt. Utöver detta kommer du:- Föra dialog med interna systemförvaltare men även med systemleverantör vid behov- Bedriva kompetensutveckling för Service Desk- Skapa och uppdatera intern dokumentation och rutiner kring de system som företaget använder


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet inom systeminriktad IT-support
- Har erfarenhet av integrationer mellan flera olika system
- Har vana och insikt i att jobba mot externa systemleverantörer och-/eller driftspartners
- Har goda kunskaper i det svenska språket då det krävs att du kan kommunicera obehindrat med interna användare
- Support av system/applikationer på mobila enheter

Meriterande


* Arbetat med support av ekonomisystem så som Agresso, SAP eller likvärdigt
* Erfarenhet av att arbeta i Handyman och Sharepoint
* Fördelaktigt med god förståelse i norska och danska då organisation har verksamhet i flera länder, inklusive Norge och Danmark


Som person är du


* Kommunikativ
* En lagspelare
* Lösningsorienterad


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Workplace Specialist - Ving Sverige

Läs mer Jun 9
Nytt
Om tjänsten

Nu söker vi två drivna och tekniskt kunniga Workplace Specialister som vill hjälpa oss att etablera, underhålla och utveckla vår IT-miljö för att skapa bästa möjliga användarupplevelse för våra ca 2300 interna användare på Ving. Du kommer att ingå i Service desk & Workplace-teamet där vi alla hjälps åt och ställer upp för varandra. Vi verkar i en dynamisk miljö och det händer mycket hos oss, vilket är roligt och vi arbetar succesivt för att sätta strukturer. På Ving har vi stark framtidstro och vi arbetar för att modernisera våra arbetssätt. Det finns stor möjlighet till personlig utveckling och vi tar tacksamt emot nya förslag, tankar och idéer utifrån din expertis. Utöver Servicedesk & workplace-teamet så kommer du att bli en del av den nordiska IT-avdelningen som idag sysselsätter 140 medarbetare som stöttar verksamheten med allt från design, utveckling, implementation och drift av IT-lösningar.

Som Workplace Specialist kommer du tillsammans med ditt team ansvara för en välfungerande IT-miljö för företagets användare. Du kommer tillsammans med ditt team att ansvara för att etablera, underhålla och utveckla de tjänster som ingår i en "Modern Digital Workplace" för att leverera den bästa möjliga användarupplevelsen.

Du kommer exempelvis arbeta med att arbeta med att designa, standardisera och leverera lämpliga arbetsplatstjänster tillsammans med andra tekniker. Tillsammans med Workplace Architect säkerställa att tjänsterna uppfyller nuvarande och framtida krav samt förankras i den övergripande visionen för Workplace samt vara med och driva implementationer inom området. I arbetat ingår också att stötta teamen inom Service desk & Workplace med operativa uppgifter. För att passa i rollen så är det viktigt att du trivs med- och håller dig uppdaterad på trender och förändringar.

Din profil

Vi tror att du är en IT-generalist som har en bred teknisk förståelse, samt har djupare kunskaper inom vissa områden. Du har djupare kunskaper främst inom SCCM/Intune, implementeringar och Cloud lösningar.

Krav

- Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet

- Gedigen erfarenhet av arbete med Workplace-relaterade tjänster

- Har mycket goda kunskaper inom Klientmanagering SCCM/Intune

- Du har hanterat implementeringar av system och har förståelse för implementerings steg så som research, planering och utförande.

- Du har goda kunskaper om olika Cloud lösningar såsom Microsoft 365 och Azure.

Du ha också övergripande förståelse för flera, och mycket goda kunskaper kring några specifika tjänster och applikationer såsom:- Active Directory, SharePoint, OneDrive, Exchange Online, Teams och File services (DFS/DFSR), WDS, MDT, WSUS, RDS, WVD, Citrix, Application proxy och Teamviewer.

Vi ser gärna att du har koll på områden såsom:

- M365 applications, File services, Mail services, Meeting/chat services, Telephony services, Clients, Mobile devices, Print/Scan, Conference room och Broadcasting.



Utöver de tekniska delarna så är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska. Det är meriterande med kunskaper i övriga nordiska språken.

Arbetstider

8-17.

Placering

Kungsholmen, Thorhildsplan. Vi har en hybrid arbetsplats med möjlighet att arbeta hemifrån några dagar i veckan.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta gärna Tilda Stenmark tilda.stenmark@thalamus.se eller Camilla Molander camilla.molander@thalamus.se



Keywords: third line, thirdline, 3rd line, ITsupport, IT-support, teknisk support, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, supporttekniker.

Ansök nu

Supportagent / Teknisk support

Läs mer Jun 7
Vill du vara med och bygga Sveriges bästa support inom e-handel? Vi söker dig som är tekniskt kunnig och brinner för kundvård och god kommunikation.

Vendre är en e-handelsplattform i en expansiv tillväxtfas och har under de senaste två åren både dubblat personalstyrkan och utsetts till ett av Sveriges snabbast växande bolag.

Vi behöver din hjälp för att ta Vendres supportorganisation till nästa nivå! E-handeln inom vårt område växer och slår rekord varje dag vilket ger oss som bolag och dig som individ möjlighet att växa och utvecklas snabbt.

Om Vendre
Vendres mål är att bygga Sveriges bästa e-handelsplattform för B2B. Vi är ett techbolag med en produkt som älskas av - och gör stor skillnad för - våra drygt 100 företagskunder. Tack vare ett unikt erbjudande och vår inriktning mot SMB-segmentet inom B2B och Brands är vi idag ett av de ledande bolagen på marknaden. Med kunder som Order Nordic, Micki Leksaker, mStore och Ur&Penn;, uppgår transaktionsvärdet på plattformen Vendre till över 1,8 miljarder kronor årligen.

I våra sekelskifteslokaler på Saltmätargatan 5 i centrala Stockholm hittar du ett handplockat team på runt 30 personer. Vi tror på att bygga en flexibel och motiverande arbetsplats med en kultur där vi hjälper varandra och har roligt tillsammans på vägen mot våra mål.

Om Vendres support
Vendre har en dedikerad supportavdelning som dagligen bistår våra kunder. Vendres support består av en First Line-agent som tillsammans med både frontend- och backendutvecklare utgör Vendres supportorganisation. Inkommande ärenden kan gälla allt från fakturafrågor och glömda lösenord till frågor om specifika funktioner i plattformen.

Vendres support hanterar mellan 150-250 inkommande ärenden varje månad med en varierande grad av komplexitet. Vid sidan av mejlärenden inkommer ungefär 60 ärenden per telefon varje månad. Supportorganisationen ansvarar även för att kontinuerligt uppdatera och utöka kunskapsbanken support.vendre.io (http://support.vendre.io) som finns till våra kunders hjälp.

Vi vill vara både tillgängliga för och tydliga mot våra kunder. Under de fyra första månaderna 2023 hade Vendres support en nöjdhetsgrad om 100% vilket vi vill fortsätta att sträva mot men för att göra det krävs förstärkning i supportorganisationen.

Om rollen
Vi söker en supportagent till vår First Line Support som vill hjälpa till att bygga upp vår supportorganisation på sikt och upprätthålla våra goda siffror för både SLA:er och kundnöjdhet. Som en del av vår supportorganisation kommer du som First Line-agent att ansvara för att inkommande kundärenden hanteras på ett korrekt sätt och du kommer även ha ägandeskap för ärendet från att det kommit in till dess det är löst.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Besvara kundfrågor och vägleda kunderna via mejl och telefon

- Ärendeansvar från inkommande ärende till löst ärende

- Felsökningar i kundens e-handel

- Säkerställa god kundnöjdhet

- Uppdatera supportdokumentation

Vi ser gärna att du har:

- Gymnasieutbildning

- En inriktning på service, är ansvarstagande och lösningsorienterad

- En god kommunikation både internt och externt

- Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift

- Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift

- Minst ett års erfarenhet inom kundtjänst, support eller annat jämförbart serviceyrke

Meriterande egenskaper:

- Tekniskt intresse

- Kodkunskap

- Goda kunskaper i ett ytterligare europeiskt språk, utöver svenska och engelska

- Tidigare erfarenhet av teknisk support

- Tidigare erfarenhet av ärendehanteringssystem, i synnerhet Zendesk

- Telefonvana

Det här är en heltidsanställning och arbetstiden är förlagd till helgfria vardagar mellan 08-17 med flex enligt överenskommelse. Möjlighet till distansarbete ett antal dagar i veckan finns och planeras i samråd med närmsta chef. Läs mer om Vendres hybridpolicy (https://karriar.vendre.se/pages/hybridpolicy).

Det här är en tillsvidareanställning och Vendre ombesörjer hela rekryteringsprocessen utan rekryteringsbolag. Önskat startdatum för anställningen är 2 oktober 2023.

Vi ser fram emot din ansökan. Intervjuer kommer hållas löpande under sommaren.

Ansök nu

Teamleader till Teknisk Support sökes till världsledande bolag inom kyla

Läs mer Jun 7
Vi på Bee Bemanning AB söker just nu en ny teamleader till vår kunds Tekniska Support i Mörby, Stockholms län.

Företaget grundades 1924 och är idag världsledande inom värmepumpar och luftkonditionering.

Uppdraget

I rollen som Teamleader söker vår kund en person som vill vara med och utveckla denna funktion genom att leda våra mest erfarna kyltekniker på Supporten som primärt jobbar med telefonsupport och mail. I dagsläget ingår det 17 medarbetare på avdelningen varav din grupp består av 9 av dom, hälften av ditt team jobbar på distans från olika orter i Sverige.

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att leda det dagliga operativa arbetet, agera bollplank inom gruppen gällande kvalitets- och kyltekniska frågor och du kommer även att driva/utreda kvalitetsrelaterade frågor mot fabrik.

Vem är du

Vår kund söker dig som tidigare arbetat i en ledande position som exempelvis arbetsledare inom kyla och värme. Vi söker dig som har ledarerfarenhet och vill utvecklas i ditt ledarskapet. Du trivs i en roll där du får människor att lyckas genom tydlighet i såväl ditt sätt att agera som din kommunikation.

För att trivas i rollen behöver du tycka om att ha leda och driva en grupp framåt och ständigt utveckla både dig själv och din grupp. Du kommer att behöva förbättra/förändra processer och rutiner för att möta den förändring som sker i snabb takt, bolaget är mitt i en transformation där dem kontinuerligt arbetar med att effektivisera både internt och externt.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid

- Placering: Mörby Centrum i Stockholm.

- Arbetstider kommer i regel vara mån-tors kl 08.00-16.30 och fredagar kl 8.00-16.00.

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag!

Bee Bemanning är ett specialiserat kompetensbolag inom kylbranschen som löpande löser rekryterings- och bemanningsuppdrag till små som stora företag över hela landet. Bolaget drivs av en ledning med lång erfarenhet från både rekryterings- och kylbranschen.

Ansök nu

Teamleader till Teknisk Support sökes till världsledande bolag inom kyla

Läs mer Jun 5
Vi på Bee Bemanning AB söker just nu en ny teamleader till vår kunds Tekniska Support i Mörby, Stockholms län.

Företaget grundades 1924 och är idag världsledande inom värmepumpar och luftkonditionering.

Uppdraget

I rollen som Teamleader söker vår kund en person som vill vara med och utveckla denna funktion genom att leda våra mest erfarna kyltekniker på Supporten som primärt jobbar med telefonsupport och mail. I dagsläget ingår det 17 medarbetare på avdelningen varav din grupp består av 9 av dom, hälften av ditt team jobbar på distans från olika orter i Sverige.

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att leda det dagliga operativa arbetet, agera bollplank inom gruppen gällande kvalitets- och kyltekniska frågor och du kommer även att driva/utreda kvalitetsrelaterade frågor mot fabrik.

Vem är du

Vår kund söker dig som tidigare arbetat i en ledande position som exempelvis arbetsledare inom kyla och värme. Vi söker dig som har ledarerfarenhet och vill utvecklas i ditt ledarskapet. Du trivs i en roll där du får människor att lyckas genom tydlighet i såväl ditt sätt att agera som din kommunikation.

För att trivas i rollen behöver du tycka om att ha leda och driva en grupp framåt och ständigt utveckla både dig själv och din grupp. Du kommer att behöva förbättra/förändra processer och rutiner för att möta den förändring som sker i snabb takt, bolaget är mitt i en transformation där dem kontinuerligt arbetar med att effektivisera både internt och externt.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid

- Placering: Mörby Centrum i Stockholm.

- Arbetstider kommer i regel vara mån-tors kl 08.00-16.30 och fredagar kl 8.00-16.00.

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag!

Bee Bemanning är ett specialiserat kompetensbolag inom kylbranschen som löpande löser rekryterings- och bemanningsuppdrag till små som stora företag över hela landet. Bolaget drivs av en ledning med lång erfarenhet från både rekryterings- och kylbranschen.

Ansök nu

Junior supporttekniker

Läs mer Jun 5
IT-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag som värdesätter den enskilda medarbetarens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.


För kunds räkning söker vi nu två stycken juniora supporttekniker för långsiktigt konsultuppdrag. Rollerna ska tillsättas asap.





Din profil
Vi söker dig som är social, ambitiös, kommunikativ och snabblärd och som brinner för att ge professionell service. Du värdesätter eget ansvar, högt tempo och lagarbete samt trivs med att arbeta i en roll med många olika kontakter. Du har tidigare erfarenhet av arbete i helpdesk alternativt teknisk kundtjänst. Du har god förståelse för ärendehanteringssystem samt god IT vana då det är kritiskt för uppdraget att ställa rätt frågor/följdfrågor.

Dina kunskaper:


- Erfarenhet av arbete i service-desk eller teknisk kundtjänst

- Mycket goda kunskap av Svenska och engelska, både vad gäller tal och skrift

- Duktig på dokumentation

- Erfarenhet av ärendehanteringssystem

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Telefonsupport


- Email/Chat-support


- Ärendehantering


- Dokumentation


- Kontakt med externa leverantörer


Intresserad?

Skicka in din ansökan snarast då urval och intevjuer sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryterare Niclas Nodby, niclas@itbemanning.se

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB .

Färgstark labbtekniker? Titta hit!

Laboratorieassistent
Läs mer Maj 27
Vill du ha mer färg i ditt liv?

Är du en samarbetsinriktad person som gillar att arbeta hands-on i en laborativ miljö, och vill ta nästa steg i karriären på ett företag där du får hugga in och vara med att bidra? Då är detta din nästa utmaning! Vi söker en färgsprakande laboratorietekniker som kan komma in och bidra för att ta vår kunds produkter till nästa nivå. Den här rollen är för dig som gillar kulörer och färg och gillar tanken av att jobba i ett socialt labb där man samarbetar och hjälper varandra. Om detta låter som något för dig - ta chansen och skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Tikkurila är en nordisk ledande färgleverantör kända för sina starka varumärken, hög kvalitet och professionella tjänster - tillsammans med ett högt hållbarhetstänk! Företaget har idag drygt 200 medarbetare som aktivt arbetar med att inspirera och skapa färgstarka upplevelser som lyfter människors vardag.

Nu får du möjlighet att bli en del av ett företag som är på en riktig tillväxtresa.
Färgbranschen är spännande, gillar man kulörer och färg är det här du ska vara! Så mycket som har med färg att göra och vi som har jobbat med färg länge är färgnördar, ser allt i koder. Kulörlabbsteamet är två killar, ett bra team, högt i tak, full fart! Inte något tyst och stängt laboratorium, utan socialt laboratorium där man samarbetar. Är man intresserad kan det finnas utvecklingsmöjligheter.

Vi söker nu en laboratorietekniker som kan komma in och stärka upp vår kunds team med det praktiska laboratoriearbetet. Uppdraget är ett vikariat som sträcker sig fram till årsskiftet, men här finns det goda chanser till förlängning om man visar framfötterna!

För detta uppdrag söker vi dig som trivs med att arbeta mycket praktiskt då majoriteten av arbetet kommer att vara i labbet. Du bör ha en hög initiativförmåga och vilja bidra med ett gott samarbete, och trivs lika bra att arbeta självständigt som i team.

Du erbjuds
- Arbete på ett företag som är i framkant inom sin färgstarka bransch!
- Varma och engagerade kollegor som värdsätter arbetsmiljö och teamwork
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner i din vidare utveckling

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Majoriteten av din tid på jobbet kommer du spendera i laboratoriet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
* Producera brytrecept till ett nytt brytkoncept som ska testas hos pilotbutiker under Q1 2024.
* Bryta kulörer på ny brytmaskin
* Mäta reflektionskurvor (spectrofotometer) och justera kulörer vid behov
* Administrera och godkänna resultat
* Ha löpande kontakt med samarbetsteam i Finland


VI SÖKER DIG SOM
- Språk: Svenska, Engelska
- Utbildning: Tekniskt gymnasium
- Goda kunskaper i Microsoft Office

Det är meriterande om du har
- Utbildning: Baskurs eller mer i kemi på universitetet
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom färgbranschen eller i labbmiljö

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Resultatinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Samarbetsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Tikkurila är en ledande nordisk färgleverantör, känd för sina starka varumärken, höga kvalitet och professionella tjänster, vilket möjliggör den bästa tänkbara användarupplevelsen på marknaden.

I Sverige har Tikkurila Sverige AB drygt 200 medarbetare som aktivt arbetar med att inspirera och skapa färgstarka upplevelser som lyfter människors vardag. Det lyckas vi bra med – mycket tack vare våra omtyckta och marknadsledande varumärken Alcro, Beckers och Tikkurila (industri).

Varaktigt skydd och hållbar skönhet - sedan 1862.

Ansök nu

Project Coordinator till internationellt modebolag

Orderadministratör
Läs mer Jun 8
Nytt
Här erbjuds du en unik erfarenhet hos ett välkänt och framåtlutad bolag inom mode, där du kommer hantera orderhantering till företagets områden campaign/packaging. Sök tjänsten idag, då start är omgående!

OM TJÄNSTEN
I denna roll kommer du att tillhöra ett team bestående av 6 personer i blandade åldrar, som jobbar i teamet "Operational purchase; Window, Print, Packaging". Teamet ansvarar för att köpa in allt kampanjrelaterat material till företagets olika skyltfönster, men också tryckmaterial, påsar och förpackningar. I denna roll kommer du att stötta båda områden, och samla på dig värdefull kunskap inom både inköp, logistik och koordinering, men också få möjlighet att bredda ditt kontaktnät på ett världskänt bolag.

Uppdraget är med omgående start och pågår till sista november, med eventuell chans till förlängning. Arbetet utgår från Marievik, men det finns även möjlighet att arbeta på något av citykontoren ett par dagar i veckan, samt hemifrån en dag i veckan. Du kommer få en gedigen upplärning och tillhöra ett hjälpsamt team med högt i tak och god sammanhållning.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera orderläggning på projekt enligt fastställd tidsplan. Du kommer främst arbeta i företagets system, samt i Excel.
* Planera och prioritera kommande projekt kopplat till kampanjer.
* Samordna och koordinera aktiviteter inom de projekt du deltar i.
* Samarbeta och ha kontakt med taktiska & strategiska inköpare, samt interna och externa stakeholders.


VI SÖKER DIG SOM
- Tycker att modebranschen och snabbrörliga produkter är intressant.
- Har vana och intresse av att arbeta i olika system, samt goda kunskaper i Excel och Officepaketet.
- Har viss arbetslivserfarenhet inom administration och/eller service.
- Har goda kunskaper i engelska, muntligt och skriftligt.

Vi söker dig som är självständig, orädd och prestigelös. Du driver ditt egna arbete framåt och är duktig på att prioritera mellan olika uppgifter. Du har god kommunikativ förmåga, är serviceinriktad och trivs i samarbete med andra. Vidare är du strukturerad och noggrann.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Business Development Manager, Entry Level Internship

Account manager
Läs mer Maj 25
Brinner du för att bygga kundrelationer och har ett tekniskt intresse? Är du också van att arbeta självständigt och är på sluttampen av dina studier? Vår kund är ett globalt företag som nu söker nästa stjärna med bas i Stockholm, Sverige.

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett globalt företag som finns i 65 länder och är verksamma på alla kontinenter. De arbetar inom en smal teknisk bransch och det svenska kontoret är förhållandevis litet, men täcker även marknaden i några av våra grannländer. Därför kommer arbetsresor att förekomma, och god engelska är ett krav. Essensen i rollen innebär att ligga nära företagets kunder. Du orienterar dig bland kundens produkter, rårger dem och identifierar framtida behov och möjligheter i samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kartläggning av befintliga kunder (inledningsvis/i sommar stort fokus på detta)
* Strategiskt arbete med att identifiera och förstå behov av produktportfölj hos nya kunder, prospektering
* Aktivitet på sociala medier, främst LinkedIn
* Möten digitalt och fysiskt med både nya och gamla kunder
* Resor i Norden för att följa upp hos kunder och presentera produkter ~2 st /månad


VI SÖKER DIG SOM
Nu letar vi efter dig som har 1-2 terminer kvar av dina studier och som längtar efter att få arbeta med implementeringen av framtidens teknik i dagens samhälle. För att trivas i rollen har du ett brinnande intresse för teknisk utrustning och du trivs i en relationsskapande roll. Dessutom är du självgående och har inga problem att strukturera ditt eget schema. Vi tror också att du är nyfiken och lättlärd, och att du gillar att nätverka och du har en förmåga att snappa upp och vara lyhörd för kunders önskemål och behov.

Skallkrav:
- Språk: Svenska (flytande), Engelska (akademisk nivå)
- Utbildning: Högskola eller yrkesförberedande utbildning med 1-2 terminer kvar
- Körkort: B - Bil
- Tekniskt intresse

Det är meriterande om du har
- Språk: någon typ av kunskap i Danska, Norska eller Finska
- Tidigare erfarenhet av försäljning eller arbete med teknisk utrustning
- Erfarenhet av arbete med sociala medier

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Strategisk
- Kommunikativ

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Internkommunikatör på deltid till Martin & Servera

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Jun 7
Du som är duktig på att engagera genom dina texter och vill skapa kärnfullt och intressant innehåll - se hit! Vi söker en Internkommunikatör på deltid till Martin & Servera med start nu i september!

OM TJÄNSTEN

Som Internkommunikatör kommer du att ingå i det interna kommunikationsteamet som består av fyra personer. Den interna kommunikationen är högt prioriterad i Martin & Servera-gruppen och är centrerad kring deras prisbelönta koncernintranät. Genom ett levande nyhetsflöde berättar de koncernens pågående historia och bygger företagskulturen. Det kan bland annat innebära artiklar om koncernens affärsstrategi, hur de arbetar för att bli en så attraktiv arbetsgivare som möjligt samt lyfta viktiga samhällsperspektiv.

Din roll kommer innebära att arbeta både operativt och strategiskt med den interna kommunikationen genom att planera, producera och publicera målgrupps- och kanalanpassat innehåll på deras koncernintranät. Du använder din förmåga att göra det krångliga enkelt och att formulera ditt budskap på ett sätt som både fångar och engagerar medarbetarna. Du ser även till att ta bidra med egna idéer och andra initiativ som leder till en mer effektiv och engagerande informations- och kunskapsdelning internt.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Skapa målgruppsanpassat och slagkraftigt innehåll till intranätet
* Arbeta strategiskt med att ta fram kommunikationsplaner
* Bidra med egna initiativ gällande intern kommunikation


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom kommunikation
- Har en portfolio att visa upp i din ansökan
- Har flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Kunskap av publiceringsverktyg, t.ex Episerver
- Erfarenhet av bild- och filmredigeringsverktyg, t.ex Photoshop och Adobe Premiere

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
- Strukturerad och ser till att komma framåt i ditt arbete
- Flexibel och bidrar gärna med egna initiativ och idéer
- Snabblärd och har lätt för att sätta dig in i nya ämnen

Övrig information
- Start: 1 september
- Omfattning: 2 dagar/vecka, med möjlighet att arbeta till viss del hemifrån
- Placering: Stadshagen, Stockholm

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Martin & Servera-gruppen är en svensk, familjeägd koncern och Sveriges ledande restaurang- och storköksspecialist. De består av sjutton bolag med starka varumärken specialiserade inom olika delar i grossistledet. De erbjuder råvaror, utrustning, drycker, tjänster och utbildningar till deras kunder, som är allt från stora restaurang- och hotellkedjor till det minsta lokala bageriet. De drivs av starka värderingar och en vision om hållbara affärer med omtanke om människor, djur och miljö.

Ansök nu

Student med intresse för designbranschen? Säkra höstens deltidsjobb idag!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 31
För dig som studerar och tycker om att arbeta med service och mode så finns nu chansen att söka tjänsten som kundtjänstmedarbetare hos Oscar Magnuson Spectacles. Företaget är ett exklusivt designermärke inom glasögonbranschen. Detta är en perfekt möjlighet för dig som vill ha ett arbete vid sidan av dina studier, ge service i världsklass och verka inom en spännande bransch.

OM TJÄNSTEN

Som kundtjänstmedarbetare på Oscar Magnuson Spectacles kommer du vara företagets ansikte utåt vad gäller service och support. Du kommer ansvara för att på ett serviceinriktat och lösningsorienterat sätt bemöta och hjälpa företagets kunder med frågor rörande produkten och order per telefon och mejl. Du kommer att främst bemöta återförsäljare och samarbetspartners men även privatpersoner. Då företaget verkar och arbetar internationellt kommer en stor del av arbetet ske på engelska, då du kommer att ha dialoger med människor från andra länder. Vidare kan du även komma att hantera olika administrativa uppgifter rörande orderläggning och orderhantering.
Du kommer bli en del av ett mindre team på fyra personer med positiv energi, mycket kreativitet och stark sammanhållning. Du kommer att jobba nära företagets och märkets grundare och få god insyn i verksamheten. Du kommer arbeta cirka 10-15 timmar per vecka och ha möjligheten att anpassa dina arbetspass utifrån ditt eget schema. De tider som företaget är i störst behov av hjälp är från cirka kl. 12:00 – 19:00 vardagar och arbetspassen kommer i största utsträckning att förläggas under dessa tider. De har behov även under ledigheter såsom sommar/jul så möjligheten att arbeta mer under dessa tider finns. Arbetet sker på kontoret på Östermalm.

Du erbjuds
- Erfarenhet inom den exklusiva designerbranschen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hjälpa kunder via telefon och mejl med olika ärenden


VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande vid en eftergymnasial utbildning och har minst 1 år kvar av dina studier
- Har tidigare erfarenhet av kundservice
- Har flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, då det används i det dagliga arbetet
- Har god dator- och telefonvana, då dessa är dina främsta arbetsverktyg
- Har möjlighet att börja arbeta i slutet på augusti/början av september

Det är meriterande om du
- Studerar till optiker
- Har intresse för och/eller erfarenhet av branschen
- Har kunskaper i franska eller tyska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Ansvarstagande

Vi ser att du är en social och utåtriktad person som brinner för att skapa positiva och professionella kundupplevelser.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Finance Specialist Treasury Operations Administrator till Vattenfall

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 9
Nytt
Har du erfarenhet av att arbeta med treasury och vill få en meriterande erfarenhet hos Sveriges största producent av fossilfri el. Detta är ett föräldravickariat med avslut 2023-11-10 och start kommer ske omgående alternativt i mitten av augusti. Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa din chans!

OM TJÄNSTEN
Group Treasury ansvarar för att säkra långfristig finansiering, hantera överskottslikviditet och säkra valutaexponering för koncernen. Den fungerar också som intern bank gentemot deras interna motparter.

Du kommer ansvara för behandlingen av alla finansiella transaktioner hos Group Treasury, internt såväl som externt. Du kommer att ha omfattande interna och externa kontakter med deras motsvarigheter och fungerar som den enda kontaktpunkten för administrativa frågor.
Ditt ansvar är att säkerställa att Vattenfall fullgör sina skyldigheter, att alla transaktioner matchas, regleras och betalas i tid. Förutom att bearbeta transaktioner ansvarar du även för kortsiktig likviditetsprognoser, hantering av margin calls, lagstadgad statistikrapportering. Du är också involverad i tester av deras Treasury System i samband med systemuppgraderingar.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant avslutad eftergymnasial utbildning
- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med treasury
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Den framgångsrika kandidaten är kommunikativ, entusiastisk, välstrukturerad, pålitlig och en sann lagspelare. Vårt team är skickligt och dedikerat men också litet. Vi arbetar alla tillsammans som ett team och delar på alla uppgifter som måste göras.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu