Stockholm: Teknisk testare inom ehandel till New Amsterdam

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknisk testare inom ehandel till New Amsterdam i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-26 // Varaktighet: Heltid

Har du en god teknisk förståelse och intresse för utveckling och vill utvecklas inom QA/test?-Då är denna tjänst något för dig! Hos New Amsterdam får du arbeta med test i projekt där de skapar e-handelslösningar åt deras kunder. Du blir en central del av utvecklingsteamet och kommer vara länken mellan kund, utvecklare och designers. Sök idag!

OM TJÄNSTEN

I rollen som testare kommer du att ha ett övergripande ansvar för hela testarbetet och vara en viktig del av utvecklingsteamet där du testar all utveckling, integrationer och gränssnitt för e-handelssajter. Du kommer konfigurera system och genererar data för att skapa alla de förutsättningar som krävs för att kunna genomföra testerna och kommer få en mycket god förståelse för hur centrala system fungerar såsom Adobe commerce, Magento, PIM, CRM-system och affärsssystem samt logistikflöden. Vi tror också att du drivs av att på sikt utvecklas till en lösningsspecialist inom ovannämnda system med mycket god förståelse för dessa.

Mer exakt kommer du:

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Testa all utveckling i projekten för e-handelssajterna avseende funktion och design
* Testa integrationer och ta fram scenarios och testfall
* Konfigurera system såsom ehandel, PIM, Google analytics och CRM/Marketing automation-flöden
* En spindel-i-nätet-roll där du är en viktig länk mellan utveckling, krav och design.


VI SÖKER DIG SOM


* Du har en avslutad examen från högskola inom datavetenskap, systemutveckling eller motsvarande relevant utbildning
* Du har praktisk arbetslivserfarenhet av test eller motsvarande praktik
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du kommer använda båda språken dagligen i din arbetsroll
* Du har en grundläggande förståelse för objektorienterad programmering
* Genuint intresse för tech, teknik och e-handel
* Förståelse för API:er och datamodeller och relaterade verktyg (XML, CSV, Excel, Postman)
* Känsla för kvalitet gällande UI/UX ur kundens perspektiv avseende form, färg & design


Det kan även vara aktuellt om du har en YH-utbildning inom IT/testning och du har arbetat som utvecklare eller testare/testledare.

För att lyckas i rollen är dina personliga egenskaper:
- Lösningsorienterad
- Strukturerad
- Kommunikativ och lyhörd
- Kvalitetsmedveten och noggrann

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
New Amsterdam är en IT-byrå specialiserad på e-handel och en av de ledande experterna på Magento och Akeneo i Norden. De levererar digitala helhetslösningar bortom den klassiska webbutiken för B2B såväl som B2C med målet att skapa en smidig och trevlig upplevelse för användarna. Deras kunder finns i många olika segment och är i många fall marknadsledande.

De får företag att växa och utvecklas genom att digitalisera verksamheten, hitta nya affärsmodeller och samarbeten och att nå ut till nya marknader och målgrupper. De erbjuder tjänster inom alla områden inom digital handel såsom design, konverteringsoptimering och kundlojalitet och framförallt fokus på kundresan och upplevelsen. Sugen på att veta mer? Läs här: https://newamsterdam.se/om-oss

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Systemtestare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Systemtestare.

QA Specialist

Läs mer Maj 13
Xensam: SAM DisruptersXensam is the leading provider of AI-powered, cloud-hosted Software Asset Management technology. We’re looking for key players to join us as we scale our impact and build the Xensam team together. We take our culture seriously and strive to maintain the excellence, energy & enthusiasm that flows through the organization today.
We look for candidates who are passionate about what they do and ready to work the Xensam way. We know that experience counts, but we also know that it’s you, the person behind the experience, that makes it count.
About the roleAs a QA Specialist, you will play a crucial role in ensuring the quality and reliability of our SaaS application, inventory agent, and connectors. You'll be deeply involved in hands-on testing, taking ownership of the QA process, and collaborating closely with our outsourced testing team.
Responsibilities
Work closely with ateam of QA professionals to ensure high-quality software delivery.
Develop and implement QA strategies, processes, and standards to meet quality objectives.
Collaborate with cross-functional teams to define testing requirements and priorities.
Conduct test planning, execution, and reporting to ensure product quality meets expectations.
Do manual testing, work with test automation, integration testing, and end-to-end testing.

Qualifications
Proven experience of 5+ years in QA roles with a focus on software testing and quality assurance.
Strong understanding of QA methodologies, tools, and best practices in an Agile environment.
Excellent communication skills with the ability to collaborate effectively with diverse teams.
Strategic thinker with a proactive approach to problem-solving and decision-making.
Experience in writing automation and integration tests.

What we offer
A dynamic role that focuses on "freedom under responsibility"
3 days in-office schedule (remote Mondays & Fridays)
A generous work culture with free access to beverages & snacks, gym, bi-weekly massages at the office, shuffleboard, and other games etc.
If sales targets are met, an annual destination trip awaits all employees
Work with a diverse group driven by ambition as well as having fun together with different activities
Great opportunity to influence your career development as well as the company's
Work with the latest technology in the fastest-growing SAM software in the market

At Xensam, our core values define our workplace atmosphere:
REBELLIOUS We foster a rebellious spirit, promoting freedom within responsibilities and encouraging initiative.
HUMANE Our team promotes a caring, inclusive environment where diversity is valued, and individuals are respected and empowered to be themselves.
HARMONIOUS We prioritize harmony, valuing work-life balance, and creating a pleasant atmosphere.
Join Xensam for a balanced, collaborative, and caring workplace. If you're a team player eager to grow professionally, APPLY now!

Ansök nu

QA Engineer

Läs mer Apr 22
At Viaplay Group, we entertain millions of people every day through our streaming services, radio networks, TV channels and production studios. We believe in the power of content not just as a way of telling stories and touching lives, but also expanding worlds.
We’re looking for the best people to join us on our journey. Right now, we’re searching for a QA Engineer to joinour Streaming Experience team in theStockholmoffice –are you ready to hit play on an exciting career change?
The role
As a QA Engineer, you will play animportant role in working to improve the quality and reliability of ourstreaming platform across multiple devices and platforms. You are dedicated tomaking sure our customers have a pleasant and smooth experience whileplaying content from our Viaplay library. You will be part of the whole development cycle, and workwith your peers to enhance our QA process to ensure fast and high-qualitystreaming.
Some of your daily tasks will include:
Developing test plans, cases, and scenarios for ourstreaming applications on various platforms like web, mobile, smart TVs, andgaming consoles
Designing, implementing, andmaintaining automated test scripts and frameworks to streamline processesand improve efficiency
Manually testing our devices
Digging into industry trends, technologies, andbest practices in quality assurance and streaming technology

In the Streaming Experience team, we are a group working as streaming- andvideo engineers, backend developers, product- and engineering manager.In addition to this, you will be working with your QA peer in Barcelona, together helping our teams improve the user experience with your QA expertise.
Together we have a passion for streaming and we also like to have funtogether, both in the office and outside after hours!
What we’re looking for
We understand you may feel confident ticking certain boxes more than others and that’s why we always keep an open mind in our recruitment process. But, in order to thrive in this role, we do believe you’ll have at least some experience in the following:
Proven experience in quality assurance/testing roles, preferably in streaming media industry
Strong understanding of software testing methodologies, frameworks and processes
Proven experience with test automation tools like Selenium/Playwright
Agile mindset and experience working with CI/CD practices
Strong communication and collaboration skills

It’s a bonus if you have:
Knowledge of video streaming protocols (e.g DASH, HLS) and
codecs• Experience in quality assurance work within video streaming Our offering We’ve got the basics covered (and then some)! 30 days of paid vacation every year and extra compensation on top of a parental pay lift.
Your wellbeing matters. We have an attractive pension and insurance scheme with full health care coverage should you need it.
A safe space to grow and up-skill with the freedom to try new things in autonomous teams. Our learning culture puts you in the driver’s seat of your own development, while always making sure you feel supported with regular knowledge-sharing sessions, technical training, mentorship opportunities and peer-to-peer networks.
An innovative environment with Hack Days once a year. This week-long initiative allows you to think outside the box and deliver creative, technical solutions that (more often than not) go on to be implemented, either in our product or our ways of working.
Entertainment is what we love, and entertainment is what we do. So, unlimited access to Viaplay seems only fair for you to get to know the product –including live sports & pay per view events, new release movie rentals, linear channels and more.
Hit play today
If this feels like your kind of challenge, make sure you apply by attaching your CV here –you may also want to add your LinkedIn profile. Please don’t send us your application via email because we won’t be able to accept it. We do, however, welcome any questions you may have about this particular position.
Want to learn more about who we are and what we do? Check out our careers page or follow us on Instagram! We’re only ever a few clicks away.

Ansök nu

Testare Open Banking

Läs mer Mar 22
Välkommen till Skandia. Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer - vi vill framåt tillsammans och ge långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan prestera och samtidigt må bra på vägen. Nu ser vi fram emot din ansökan!

Testare | Skandia | Stockholm

Letar du efter ett härligt och högpresterande team där du får en avgörande betydelse för teamets framgång?

Open Banking är ett område som växer snabbt och som möjliggör för framtida spännande affärsmöjligheter inom finans-sektorn.

Teamet arbetar mestadels med ny-utveckling och främst inom backend/API:er.

-
Säkerställa ett bra testflöde och arbeta nära utvecklarna i teamet

-
Planera, skapa och utföra, till störst del, automatiserade tester, främst regression och acceptanstester

-
Bidra med kompetens vid design av lösningar

-
Bli en del av ett community där du får byta erfarenheter med andra testare på Skandia

-
Delta i arbetet med att ständigt förbättra teamets strategier och rutiner för test samt way of working



-
Brinner för testning och driva det arbetet framåt

-
Som person värderar du samarbete högt och vill alltid hitta de bästa lösningarna för teamet

-
Du är pragmatisk i planering och utförande av tester utan att ge avkall på noggrannhet och kvalitet

-
Du har erfarenhet av automatiserad testning med god förståelse för manuella tester

-
Du behöver ha god förståelse av systemutveckling


Meriterande

- Arbetat inom finans eller andra brancher som är regelverks-styrda

Det här önskar vi av dig

-
Några års erfarenhet av praktisk testning, främst automatiserade men också manuella

-
Erfarenhet av SpecFlow eller liknande verktyg

-
Erfarenhet av att arbeta i agila team

-
Kan kommunicera flytande på svenska både i tal och skrift

-
Gillar att arbeta i team och aktivt bidra till hela teamets framgång


Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot din ansökan !

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Ansök nu

QA Team Lead

Läs mer Mar 21
Xensam: SAM Disrupters
Xensam is the leading technology provider of AI-powered, cloud-hosted Software Asset Management solutions. We’re looking for key players to join us as we scale our impact and build the Xensam team together. We take our culture seriously and strive to maintain the excellence, energy & enthusiasm that flows through the organization today.

We look for candidates who are passionate about what they do and ready to work the Xensam way. We know that experience counts, but we also know that it’s you, the person behind the experience, that makes it count.

About the role
As our QA Team Lead, you will play a pivotal role in ensuring the quality and reliability of our SaaS application, inventory agent, and connectors. Your leadership will be instrumental in guiding the QA team, implementing best practices, and driving continuous improvement in our testing processes.

This is a hands-on role which means you will both be conducting testing yourself as well as take ownership and be responsible for the whole QA process and workflows and have a team of 4-5 outsourced QA resources.

Responsibilities

- Lead and mentor a team of QA professionals to ensure high-quality software delivery.

- Develop and implement QA strategies, processes, and standards to meet quality objectives.

- Collaborate with cross-functional teams to define testing requirements and priorities.

- Conduct test planning, execution, and reporting to ensure product quality meets expectations.

- Do manual testing, work with test automation, integration testing, and end-to-end testing.

Qualifications

- Proven experience 5+ years in QA roles with a focus on software testing and quality assurance.

- Strong understanding of QA methodologies, tools, and best practices in an Agile environment.

- Excellent communication skills with the ability to collaborate effectively with diverse teams.

- Strategic thinker with a proactive approach to problem-solving and decision-making.

- Experience from writing automation and integration tests.

Bonus points for

- Experience from the Software Asset Management industry or from testing software agents/connectors.

What we offer

- A dynamic role that focuses on "freedom under responsibility"

- 3 days in-office schedule (remote Mondays & Fridays)

- A generous work culture with free access to beverage coolers, snacks, gym, bi-weekly massages at the office, etc.

- Shuffleboard, video, and other games in the office

-
Yearly target trip if reached the goal (the latest trip was to Cape Town, South Africa)

- Work with a diverse group driven by ambition as well as having fun together with different activities

- Great opportunity to influence your career development as well as the company's

- Work with the latest technology in the fastest-growing SAM software in the market

At Xensam, our core values define our workplace atmosphere:

REBELLIOUS We encourage the rebellious spirit, emphasizing that our employees should feel a sense of freedom within their responsibilities and be encouraged to take initiative.

HUMANE Our team embodies being humane, creating a supportive environment where genuine care and teamwork thrive. We believe in fostering an inclusive and diverse workplace where all individuals are valued, respected, and empowered to be themselves.

HARMONIOUS We prioritize harmony, valuing work-life balance, and creating a pleasant atmosphere.

Join Xensam, where our values guide us toward a balanced, collaborative, and caring workplace. If you see yourself as a team player with a desire to learn, grow, and develop as a professional - we encourage you to APPLY!

Ansök nu

Teknisk Testare

Läs mer Maj 2
Har du erfarenhet av att testa kodnära med verktyg? Trivs du i team där samarbete och kunskapsdelning står i fokus? Då är det dig vi letar efter! Anslut dig till vårt team inom Test, DevOps och automatiserade lösningar, och bidra till att öka hastigheten och kvalitén i våra kunders systemutveckling!

Om rollen:
Som teknisk testare/QA-konsult kommer du att arbeta nära våra utvecklare. Det innebär bland annat att testa API:er, automatisera GUI-tester, arbeta med databaser och sätta upp CI/CD-pipelines. Du blir en del av våra agila teamleveranser, med varierande arbetsuppgifter beroende på projektens behov. På Sopra Steria har du möjlighet att skräddarsy din roll baserat på dina intresseområden och kompetenser!

Vi tror att du har:

• Minst 4 års erfarenhet från en liknande roll
• God förståelse för programmering
• Erfarenhet av API-testning (t.ex. Postman, SoapUI, Ready API)
• Erfarenhet av GUI-testning med verktyg (t.ex. Selenium, Cypress, Playwright)
• Erfarenhet av Projekthanterings-/testmanagement-system (t.ex. Jira, Azure Devops)
• Erfarenhet av att arbeta med CI/CD pipelines (t.ex. Jenkins, Azure DevOps)
• Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift

Om Quality-teamet på Sopra Steria:
Vi är ett starkt och sammansvetsat team på 25 personer, med en mix av juniora och seniora medarbetare. Tillsammans hjälper vi varandra att lösa utmaningar gällande arbetssätt, verktygsval, strategier och mycket mer. Kunskapsdelning är alltså väldigt viktigt hos oss, och tillsammans når vi längre!

Varför välja Sopra Steria

• Livet är mer än bara jobb. Men jobbet är också en stor del av livet. För oss på Sopra Steria är det viktigt med hållbara medarbetare. Vi tror på frihet under ansvar, för en bra balans mellan jobb och fritid
• Fokus på din kompetensutveckling och personlig tillväxt. När individen växer, växer bolaget
• Vi är stolta över att ha utsetts till Sveriges bästa arbetsplats av Great Place to Work, där vi har fått toppbetyg för kamratskap, arbetsglädje och stolthet!
• Som en växande organisation erbjuder vi många karriärmöjligheter
• Europas ledande konsultbolag inom digitalisering med global närvaro. Läs mer om oss här

Låter detta som något för dig?
Varmt välkommen med din ansökan genom att ladda upp ditt CV och/eller LinkedIn profil. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Har du frågor om rollen, kontakta ansvarig rekryterare på: hanna.korell@soprasteria.com

Placering: Stockholm (hybrid)

Omfattning: heltid

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB .

Teknisk utredare till Stockholm Vatten & Avfall!

Projekteringsingenjör, bygg och anläggning
Läs mer Maj 13
Dina framtida kollegor på Stockholm Vatten och Avfall strävar efter att skapa en hållbar och enkel verklighet för stockholmarna. Till avfallsavdelningen söker vi nu dig med brinnande intresse för samhällsutveckling som vill anta rollen som Teknisk utredare. I tjänsten får möjlighet att applicera dina akademiska kunskaper i praktiken och få meriterande erfarenhet för framtiden! Vi tillämpar löpande urval - välkommen med din ansökan idag.

OM TJÄNSTEN
Enheten du kommer tillhöra ansvarar för avfallsavdelningens frågor i stadens tidiga planeringsskeden och håller samman arbetet med att långsiktigt tillgodose avdelningens mark- och lokalbehov. Enheten ansvarar för renhållningsordningen (avfallsplan och föreskrifter) och bevakar avfallshanteringens intressen i stadens övergripande samarbeten och strategier samt utreder och analyserar övergripande frågor kopplade till den långsiktiga utformningen av avfallshanteringen i staden.

Som Teknisk utredare ser du avfallsverksamheten ur ett helhetsperspektiv och arbetar tidigt i stadens planeringsprocesser samt med diverse projekt, utredningar och strategier för att långsiktigt utveckla stadens avfallshantering tillsammans med övriga bolaget och staden. Teamet du kommer tillhöra består av en enhetschef och 9 teammedlemmar, där du kommer täcka upp för ett föräldravikariat under perioden augusti 2024 - juni 2025. Under din introduktion kommer du gå parallellt med personen som går på föräldraledighet och även arbeta nära andra teammedlemmar där fokus inledningsvis ligger på att hantera remisser, innan du introduceras för nedan nämnda arbetsuppgifter.

Du erbjuds
- En arbetsplats som värnar om miljö och hållbarhet.
- En lärorik tjänst där du får möjlighet att arbeta nära tillsammans med kompetenta kollegor.
- Detta är en ypperlig chans att nyttja dina akademiska kunskaper i ett praktiskt sammanhang. Vidare kan du förvänta dig en roll där du har flera kontaktytor och får ta egna initiativ inom dina ansvarsområden.
- Omväxlande arbetsuppgifter och möjlighet att delta i olika projekt med spännande delmoment.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera remisser, granska program, planer och bygglov.
* Arbeta med stadsplanerings-, mark- och infrastrukturfrågor ur ett avfallsperspektiv.
* Medverka i arbets-, projekt- och referensgrupper med anknytning till kommunal avfallshantering, planfrågor, stadsövergripande handlingsplaner etc.
* Utföra andra på enheten förekommande uppgifter, såsom exempelvis arbeta fram styrdokument samt utveckla och följa upp verksamheten.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en universitets- eller högskoleexamen, 180 HP med inriktning mot avfallshantering, samhällsplanering, samhällsbyggnadsteknik, miljöteknik eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Bifoga ditt examensbevis i ansökan.
- Har ett stort intresse för miljö- och stadsutvecklingsfrågor.
- Kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift, då daglig kommunikation och dokumentation sker på svenska.

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av utredningsarbete, projektledning, planerings- och stadsbyggnadsfrågor.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Självgående
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Stockholm Vatten och Avfall är en samhällsbyggare i framkant som driver och utvecklar vatten- och avfallstjänster med miljöfokus. Varje dag, året runt förser de 1,5 miljoner stockholmare med rent och gott kranvatten, renar avloppsvatten och ser till att avfallet tas om hand. Tillsammans med invånare, företag och andra intressenter arbetar de för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad.

Ansök nu

Serviceinriktad medarbetare sökes till Brocc!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 20
Nytt
Har du tidigare arbetat inom service och ute efter en fartfylld heltidstjänst hos ett spännande bolag? Se hit! Vi söker dig som har telefonvana, är lösningsorienterad och är orädd för utmaningar. Tjänsten är med start omgående - välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Brocc är ett snabbt växande fintechbolag vars mål är att skapa en mer rättvis finansbransch. Det som driver företaget och dess medarbetare är möjligheten att kunna utmana, omfördela och därmed ge bättre villkor till alla. Brocc är inne i en spännande fas där de nu har behov att stärka upp sitt team inom kundservice med med två nya kollegor på heltid.

Som medarbetare på Brocc kommer du spela en nyckelroll i verksamheten där du kommer ha möjlighet att påverka företaget och göra skillnad. Detta är början på en spännande resa och det kommer att finnas möjlighet att få vara med och forma operationsavdelningen.

Tjänsten är på heltid med arbetstider måndag-fredag ca 08-17.

Du erbjuds
- En långsiktig heltidstjänst
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera kundärende per telefon och mejl
* Rådgivning och sätta upp betalningsplaner framåt med kunder
* Administration och handläggning


VI SÖKER DIG SOM
- Uppskattar kundkontakt och kan anpassa budskapet efter kundens behov
- Har tidigare erfarenhet av service
- Har arbetat med telefon som närmaste arbetsverktyg
- Talar och skriver svenska obehindrat
Det är meriterande om du har
- Har tidigare erfarenhet av collections/pre collection/kravhandläggning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Prestigelös
- Lösningsfokuserad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Orderplockare under sommaren hos FIBE!

Lagerarbetare
Läs mer Maj 19
Nytt
Är du på jakt efter det perfekta sommarjobbet? Trivs du dessutom med att arbeta med orderplock och i ett mindre team? Då kan tjänsten som orderplockare hos sportfiskeföretaget FIBE vara något för dig! Vi söker dig som har möjlighet att arbeta heltid från mitten av maj till början av augusti och som har en god förmåga att ta ansvar och hjälpa till där det behövs. Sök tjänsten redan idag då urvalet sker löpande!

OM TJÄNSTEN
FIBE är ett företag beläget i Kungsängen och erbjuder produkter inom framförallt sportfiske. Deras kunder är främst företag och butiker i Sverige men de exporterar också till andra länder i Norden, framförallt Norge och Finland. Under majmånad kickar sommarfiskesäsongen igång och det är då deras lagerverksamhet blir mer intensiv kopplat till orderplock och paketering. Med anledning av det söker vi nu för FIBEs räkning en orderplockare som mellan 20 maj till 31 juli har möjlighet att arbeta heltid i deras lager. Arbetstiderna är måndag till torsdag mellan kl. 07.00-17.45 vilket innebär att man i stället är ledig fredag till söndag.

Medarbetarna på FIBE är ett sammansvetsat team på fyra personer med en bra gemenskap och nära sammanhållning. Vi söker därför dig som trivs med att arbeta i en mindre grupp och som har en flexibel och prestigelös attityd när det gäller att hjälpa till där det behövs.

Du erbjuds
- Ett roligt sommarjobb inom orderplock
- Ett arbetsschema som möjliggör långhelger från fredag till söndag
- Erfarenheter inom orderplock och paketering

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Plocka ordrar
* Paketera varor som ska skickas ut till kund
* Säkerställa att lagret är snyggt och i ordning
* Hjälpa kollegor med andra uppgifter som dyker upp under arbetets gång


VI SÖKER DIG SOM
- Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift, då i princip all kommunikation sker på svenska
- Kan hantera tunga lyft
- Har möjlighet att arbeta heltid från mitten av maj till början av augusti, samt kan ta dig smidigt till lagret som ligger i Kungsängen
- Har tidigare arbetslivserfarenhet

Det är meriterande om du har
- Har erfarenhet av orderplock och paketering
- Har erfarenhet av att jobba i ett mindre team

Som person lägger vi stor vikt vid att du är ansvarstagande, besitter en personlig mognad och har en god samarbetsförmåga. Du tycker om att hjälpa till där det behövs och är van vid att arbeta effektivt och noggrant.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Kvalitetsmedveten
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Student sökes som administratör till Collactivate!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Maj 19
Nytt
Är du tekniskt lagd och hungrig på nya erfarenheter? Är du dessutom en do:er som trivs med en administrativ roll och letar efter nästa tjänst att växa i? Vi söker dig som är intresserad av IOT och är redo att starta omgående!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en motiverad administratör som kan stötta upp i verksamheten 1-2 dagar i veckan. Detta är en otroligt bred roll där du som VDs högra hand kommer få möjligheten att stötta upp på diverse fronter inom företaget.

Collactivate är ett litet start-up med en handfull anställda som just nu sitter i Rotsunda/Sollentuna. Företaget arbetar med kameror och övervakningssystem och du som söker tjänsten bör ha någon typ av intresse för detta. Din egen motivation och din förmåga att arbeta prestigelöst kommer utgöra kärnan i rollen.

Vi ser gärna att du är en tekniskt lagd person som är driven och hungrig på ny kunskap. För att passa i rollen klarar du av att arbeta i en föränderlig miljö och har inga problem att prioritera med många bollar i luften. Du är van att ta eget ansvar, slutför alltid dina uppgifter och du förstår även vikten av god kommunikation såväl internt som externt. Dessutom är du prestigelös och kan se till arbetsgruppens bästa. För att bli långvarig tror vi även att du har en vilja att utvecklas personligen och att du vill och vågar ta på dig mer ansvar

Du erbjuds
- Inblick i ett växande företag inom en bransch med otroligt goda framtidsutsikter. Detta är en roll att växa i och det finns stort utrymme för personlig och yrkesmässig utveckling
- Du erbjuds dessutom en dedikerad konsultchef och ett stort nätverk via Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administration av dagligt och återkommande arbete
* Orderhantering
* Stöttning av VD och kollegor
* Framtagning av nya enheter och konfigurering av sensorer
* Mötesbokning och planering


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar inom teknik, it eller motsvarande injengörssprogram med minst 12 månader kvar av dina studier
- Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
- Har ett tekniskt intresse och gärna ett intresse för företagets produkter och erbjudanden

Det är meriterande om du har
- Tidigare arbete med IT och IOT
- Teknisk erfarenhet eller produktspecifik erfarenhet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kund är ett start up inom övervakning-, säkerhet- och trygghets-branschen. De arbetar med säkerhetssystem och står för paketlösningar när deras kunder efterfrågar övervakningssystem. De sitter placerade i Upplands Väsby och är verksamma på den svenska marknaden men har medarbetare både i och utanför Sverige. De befinner sig i en expansiv fas och har mycket på gång framöver. Läs mer om Collactivate här.

Ansök nu

Senior Finance Analyst to Xylem

Ekonomikonsult
Läs mer Maj 14
Together with Xylem, Academic Work is now looking for a Senior Finance Analyst to join one of their largest business units - the Europe commercial team. If you are ready to take on your next challange and be a key contributor to this exiting team, we encourage you to apply for this exciting position today.

OM TJÄNSTEN
As a Senior Finance Analyst you will collaborate closely with the Managing Directors for Denmark and Finland, as well as their sales teams. Your main tasks will involve analyzing the market and competition, identifying risks and opportunities, and contributing to business strategy development from order to margin decisions. You will provide support and insights for pricing and margin decisions, particularly in securing new business and expanding existing services like rentals. As a key member of the Europe Commercial finance team, you will also focus on streamlining processes andwork/life balance through continuous improvement, and enhancing collaboration with other finance teams regionally and globally. Your ultimate goal will be to optimize shareholder value while ensuring compliance and sustainability goals are met.

You will work from the office in Sundbyberg but also ge given the opportuinty to work part of the time remotely. You will be a part of a team of six collegues who are based in the north europe region and report to the regional Finance Director based in the UK.


* This position will be a consultant assignment via Academic Work.
* Start date: As soon as possible
* Duration: 6 months - with good possiblilty for extention


ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Reviewing sales and profitability trends to guide pricing and investment decisions, with regular reporting to track sales progress and margins, using tools like Power BI and Business Objects.
* Analyze market and sales channel performance to identify growth opportunities and improve sales effectiveness.
* Provide weekly flash reports and key analysis on sales, orders, and backlog to identify trends and risks; support efforts to meet or exceed business targets.
* Budget and forecast controllable costs; analyze variances to ensure effective cost management.
* Analyze financial data to make recommendations on pricing, discounts, payment terms, and market share.
* Preparation of monthly and quarterly internal reports and presentations to all levels of management and employees
* Reconciliation of headcount reporting & planning through close business partnering with HR-department
* & other.


VI SÖKER DIG SOM
- About 5 years of relevant work experience in Finance - for example Finance Analysis / Accounting / Business Control
- Experience with international responsibility and environment
- Good system and IT knowledge (Microsoft Excel, PowerPoint, ERP)
- Strong analytical skills
- Fluency in English

It is prefered if you have
- Bachelor's Degree in a relevant field
- Experience in US GAAP
- Fluency in Swedish

To succeed in the role, your personal skills are:

We are seeking a social, communicative team player, who loves to take action and to get things done in a timely manner. You have a "can-do" attitude and are used to and enjoys a wide variety of tasks. In addition to this you genuinely enjoy business partnering and working with Finance routines and processes.

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Xylem, a leading global water technology company dedicated to solving the world’s most challenging water issues, is the leading global provider of efficient, innovative and sustainable water technologies improving the way water is used, managed, conserved and re-used. Their international team is unified in a common purpose: creating advanced technology and other trusted solutions to solve the world’s water challenges. They are committed to creating an organization of inclusion and diversity, where everyone feels involved, respected, valued and connected, and where everyone is free to bring their authentic selves and ideas.

Ansök nu

Verksamhetschef till Assistansporten

Verksamhetschef, hälso- och sjukvård
Läs mer Maj 14
Är du redo för en ny utmaning och vill använda din kompetens för att förbättra vården och faktiskt göra skillnad? Då är detta din chans att göra det! Assistansporten söker nu en ny Verksamhetschef till deras verksamhet i Haninge. Din väg till en meningsfull karriär börjar här - ansök idag då vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Assistansporten grundades 2013 i Haninge med målet att skapa en trygg och positiv upplevelse för den enskilda individen. Assistansportens mål är att varje människa ska få uppleva ett bra och rikt liv. Assistansporten arbetar med personlig assistans, hemtjänst, avlösning och ledsagning samt hushållsnära tjänster. Deras verksamhet utgår från människans olika behov, livsskeenden och livsförhållanden. Assistansportens ledord är kontinuitet, trygghet, delaktighet och omtanke.

I rollen som Verksamhetschef kommer du ha övergripande personalansvar över tjänstemän på din verksamhet. Rollen innebär också övergripande ansvar över kontakter med beställare, kunder, biståndshandläggare osv. Detta innebär en del resande i tjänsten för möten med kommuner. Du kommer att arbeta nära ledningsgruppen, utifrån gällande målsättningar, strategier och andra riktlinjer.

Du erbjuds
- Ledarskapsutbildningar för chefer
- Flexibla arbetstider med möjlighet att arbeta hemifrån
- God löneutveckling
- En växande arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leda verksamheten och driva förändringar
* Ansvar för budget, personal och arbetsmiljö
* Rekrytering efter verksamhetens behov
* Skapa starka relationer med sjukvården, myndigheter och andra intresseorganisationer
* Kvalitetsuppföljning av verksamheten


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad högskole- eller universitetsutbildning inom relevant område, ex. beteendevetare, socionom, sjuksköterska etc.
- Har minst 3 års erfarenhet av personal, budget och arbetsmiljöansvar inom äldreomsorgen de senaste 7 åren.
- Har flytande kunskaper inom svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du innehar B-körkort

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Strategisk
- Serviceinriktad
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Assistansporten här

Ansök nu