Stockholm: Teknisk testare inom ehandel till New Amsterdam

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknisk testare inom ehandel till New Amsterdam i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-26 // Varaktighet: Heltid

Har du en god teknisk förståelse och intresse för utveckling och vill utvecklas inom QA/test?-Då är denna tjänst något för dig! Hos New Amsterdam får du arbeta med test i projekt där de skapar e-handelslösningar åt deras kunder. Du blir en central del av utvecklingsteamet och kommer vara länken mellan kund, utvecklare och designers. Sök idag!

OM TJÄNSTEN

I rollen som testare kommer du att ha ett övergripande ansvar för hela testarbetet och vara en viktig del av utvecklingsteamet där du testar all utveckling, integrationer och gränssnitt för e-handelssajter. Du kommer konfigurera system och genererar data för att skapa alla de förutsättningar som krävs för att kunna genomföra testerna och kommer få en mycket god förståelse för hur centrala system fungerar såsom Adobe commerce, Magento, PIM, CRM-system och affärsssystem samt logistikflöden. Vi tror också att du drivs av att på sikt utvecklas till en lösningsspecialist inom ovannämnda system med mycket god förståelse för dessa.

Mer exakt kommer du:

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Testa all utveckling i projekten för e-handelssajterna avseende funktion och design
* Testa integrationer och ta fram scenarios och testfall
* Konfigurera system såsom ehandel, PIM, Google analytics och CRM/Marketing automation-flöden
* En spindel-i-nätet-roll där du är en viktig länk mellan utveckling, krav och design.


VI SÖKER DIG SOM


* Du har en avslutad examen från högskola inom datavetenskap, systemutveckling eller motsvarande relevant utbildning
* Du har praktisk arbetslivserfarenhet av test eller motsvarande praktik
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du kommer använda båda språken dagligen i din arbetsroll
* Du har en grundläggande förståelse för objektorienterad programmering
* Genuint intresse för tech, teknik och e-handel
* Förståelse för API:er och datamodeller och relaterade verktyg (XML, CSV, Excel, Postman)
* Känsla för kvalitet gällande UI/UX ur kundens perspektiv avseende form, färg & design


Det kan även vara aktuellt om du har en YH-utbildning inom IT/testning och du har arbetat som utvecklare eller testare/testledare.

För att lyckas i rollen är dina personliga egenskaper:
- Lösningsorienterad
- Strukturerad
- Kommunikativ och lyhörd
- Kvalitetsmedveten och noggrann

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
New Amsterdam är en IT-byrå specialiserad på e-handel och en av de ledande experterna på Magento och Akeneo i Norden. De levererar digitala helhetslösningar bortom den klassiska webbutiken för B2B såväl som B2C med målet att skapa en smidig och trevlig upplevelse för användarna. Deras kunder finns i många olika segment och är i många fall marknadsledande.

De får företag att växa och utvecklas genom att digitalisera verksamheten, hitta nya affärsmodeller och samarbeten och att nå ut till nya marknader och målgrupper. De erbjuder tjänster inom alla områden inom digital handel såsom design, konverteringsoptimering och kundlojalitet och framförallt fokus på kundresan och upplevelsen. Sugen på att veta mer? Läs här: https://newamsterdam.se/om-oss

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Systemtestare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Systemtestare.

QA Engineer till TFF

Läs mer Jun 8
Nytt
Brinner du för kvalité och problemlösning, samt vill utvecklas i ett stabilt team där du bidrar till verksamhetsnytta?

OM ROLLEN

Du kommer att vara en del i ett agilt team av kravställare, utvecklare och testare. I din roll kommer du att få arbeta med den agila förvaltnings- och utvecklingsprocess som knyter samman affärsbehov och tekniska utvecklingsmöjligheter med löpande förvaltning. Systemen som används är komplexa, verksamhetskritiska och kan ibland verka omöjliga att sätta sig in i. Produktmässigt så är det Microsoftteknik som är bas i de flesta av applikationerna.

Du kommer till exempel att:

- Delta på dagliga stand ups där teamet stämmer av vad som ska göras
- Stötta i kravarbetet med teknisk expertis

- Skriva enhetstester och verifiera buggrapportering
- Bidra till att förbättra teamets arbetsrutiner och processer


Du kommer att få möjlighet att ta rygg på dom mer seniora i teamet och utvecklas i din roll.

TFF är en arbetsgivare som satsar på sina anställda genom att uppmuntra till kompetensutveckling. Det är kul att gå till jobbet. Det är nya, stimulerande utmaningar varje dag. Den ena dagen är inte den andra lik."
- Irfan, testare och teamlead

VI SÖKER DIG:

För att lyckas i denna roll så tror vi att du har/är:

- Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom programmering eller testning
- Erfarenhet av att arbeta i C#

- Erfarenhet av att arbeta i
- Pratar och skriver flytande svenska och engelska


Det är också meriterande om du har:

- Relevant eftergymnasial utbildning
- Erfarenhet av att jobba med Microsoft Azure DevOps
- Erfarenhet av att jobba i Git




MEN VIKTIGAST AV ALLT SÅ TROR VI ATT DU ÄR:

- Lösningsorienterad och ansvarstagande
- Initiativtagande och driven
- Ödmjuk och prestigelös
- En lagspelare


DU ERBJUDS

Du kommer att få möjligheten att:

- Arbeta i en platt organisation där du får påverka och vara med från idé till färdig produkt
- Utvecklas i programmering tillsammans med erfarna kollegor
- Ta del av TFFs utbildningsbudget och själv påverka hur och inom vad du vill utvecklas
- Ta egna initiativ och både arbeta självständigt och i team
- Möjligheten att skriva strukturerad, stabil och förvaltningsbar kod




OM FÖRETAGET

Trafikförsäkringsföreningen (TFF) är ett är ett samarbetsorgan för trafikförsäkringsbolag i Sverige och har en central roll i det svenska trafikförsäkringssystemet. TFFs huvuduppgifter innebär att ta ut trafikförsäkringsavgift av den som inte försäkrat sitt fordon, ge ut ersättning till den som blivit skadad eller fått något förstört av ett oförsäkrat eller okänt fordon samt tillvara svenska intresse i det internationella trafikförsäkringssamarbetet.

TFF har ett egenutvecklat affärsstöd för sina transaktionsintensiva, integrationstäta och ganska speciella affärsprocesser. I takt med att fler processer automatiseras så ökar även trycket på kvalitetsarbetet.

Du kan läsa mer om TFF här. (https://www.tff.se/sv/)

Låter detta som dig? Vi ser framemot din ansökan!

ÖVRIG INFORMATION

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, hybrid

Omfattning: Heltid.
Anställningsform: Det här är ett konsultuppdrag med potentiell överrekrytering till kunden på sikt.

Ansök nu

Hård-, och mjukvarutestare till Axema Access Control

Läs mer Maj 24
Välkommen till Axema Access Control!

Vi utvecklar säkra passersystem för flerbostadshus, kontor, handel, industrifastigheter och offentliga lokaler. Med 30 år i branschen har vi etablerat oss som en av Skandinaviens ledande experter inom vårt område. På vårt huvudkontor i Stockholm utvecklar vi både hårdvara och mjukvara för våra produkter.

Vi är nu på jakt efter en testare med erfarenhet av hård- och mjukvarutestning till vårt team som utvecklar VAKA® passersystem med dess kringkomponenter. Din uppgift är att kvalitetssäkra att våra passersystem fungerar på topp och uppfyller de krav som produktägaren har definierat. Du jobbar tillsammans med utvecklarna och har en helhetsbild, där du testar både hårdvaru- och mjukvarukomponenter i VAKA®-systemet.

VAKA® passersystem består av dörrcentraler, läsare och domäncentraler såväl som klientprogramvara, webbgränssnitt och uppkoppling till VAKA® Online. Du kommer att jobba med hela testprocessen i allt från planering och design av manuella och automatiserade testfall till genomförande, felsökning och analys av resultaten. Som en del av SCRUM-teamet har du möjlighet att påverka och komma med input genom hela utvecklingskedjan. Vi ser också att du behärskar svenska i tal och skrift.

För att passa in i rollen ser vi gärna att du har:

- goda IT- och nätverkskunskaper

- erfarenhet av testning av passersystem eller liknande, inklusive mjuk- och hårvarukomponenter

- skapat och utfört både manuella och automatiserade testfall för mjuk- och hårdvarukomponenter

Du som är kommunikativ och har en lösningsorienterad approach kommer att passa bra in i vårt agila arbetssätt. Du är bekväm med att jobba såväl självständigt som ihop med andra, när du skapar och genomför tester genom alla led av våra produkter.

Låter tjänsten intressant? Tveka inte att ansöka redan idag, urval och intervjuer sker löpande. Frågor om rollen besvaras av Rebecka Sundqvist på rebecka.sundqvist@axema.se. (mailto:rebecka.sundqvist@axema.se) Vi tar inte emot ansökningar via mejl.

Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Testautomatiserare till Castra Stockholm

Läs mer Maj 3
Vi utmanar de traditionella konsultbolagen och vi kan med stolthet säga att Castra är konsultbranschens mest utvecklande arbetsplats där allt är möjligt. Känns det här som företaget för dig så läs gärna vidare.

Rollen

Vi söker en driven och erfaren testautomatiserare som kommer att vara en del av vår konsultgrupp inom krav & test. Du kommer att vara en nyckelspelare ute hos våra kunder i deras digitala förändringsresor.

Du kommer att:

- Ha ansvar för testautomatiseringsverktyg.

- Leda utvecklingen av testautomatiseringsprocessen.

- Identifiera och fånga in testfall att automatisera.

- Avgöra om uppgiften är en automatiseringskandidat (väga underhållskostnad och komplexitet mot vad man tjänar på det).

- Skriva och underhålla testfallen samt se till att koden blir lätt att underhålla.

- Hålla teknikstacken, ramverken och verktygen uppdaterade.

- Vara i tätt samarbete med DevOps för att underhålla pipelines där testfallen ingår.

- Dokumentera och uppdatera valda automatiseringslösningar.

Erfarenhet

- JUnit

- XML/XSD

- Intellij

-

- Testautomatisering i en CI/CD kedja

- Front end automation

- Selenium och java eller Python + unittest/PyUnit

- Erfarenhet av att arbeta agilt

Bra att ha:

- Erfarenhet från retail och/eller E-handel

- Erfarenhet av webblösningar

- Erfarenhet av Docker

- Goda kunskaper inom Linux och Unix

Varför ska du välja oss?

Här tror vi på frihet, möjligheter och medbestämmande. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina intressen och prioriteringar i livet. Att alla får vara med och forma och påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en.

Om Castra

Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och systemutveckling. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på.

Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work® fem år i rad är ett bevis på våra höga mål kring företagskultur. Våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar.

Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se (http://www.castra.se/).

Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta thomas.florentin@castra.se Tfn: 070-5788391

Ansök nu

Testare till TFF

Läs mer Maj 2
Brinner du för kvalité och problemlösning, samt vill utvecklas i ett stabilt team där du bidrar till verksamhetsnytta?

OM ROLLEN

Du kommer att vara en del i ett agilt team av kravställare, utvecklare och testare. Du kommer att få möjlighet att ta rygg på dom mer seniora i teamet och utvecklas i din roll. Den agila förvaltnings- och utvecklingsprocess knyter samman affärsbehov och tekniska utvecklingsmöjligheter med löpande förvaltning. Systemen som används är komplexa, verksamhetskritiska och kan ibland verka omöjliga att sätta sig in i. Produktmässigt så är det Microsoftteknik som är bas i de flesta av applikationerna.

Du kommer till exempel att:

- Delta på dagliga stand ups där teamet stämmer av vad som ska göras
- Stötta i kravarbetet med teknisk expertis

- Skriva enhetstester och verifiera buggrapportering
- Bidra till att förbättra teamets arbetsrutiner och processer


TFF är en arbetsgivare som satsar på sina anställda genom att uppmuntra till kompetensutveckling. Det är kul att gå till jobbet. Det är nya, stimulerande utmaningar varje dag. Den ena dagen är inte den andra lik."
- Irfan, testare och teamlead

VI SÖKER DIG:

För att lyckas i denna roll så tror vi att du har/är:

- Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom programmering eller testning
- Erfarenhet av att arbeta i C#

- Erfarenhet av att arbeta i
- Pratar och skriver flytande svenska och engelska


Det är också meriterande om du har:

- Relevant eftergymnasial utbildning
- Erfarenhet av att jobba med Microsoft Azure DevOps
- Erfarenhet av att jobba i Git




MEN VIKTIGAST AV ALLT SÅ TROR VI ATT DU ÄR:

- Lösningsorienterad och ansvarstagande
- Initiativtagande och driven
- Ödmjuk och prestigelös
- En lagspelare


DU ERBJUDS

Du kommer att få möjligheten att:

- Arbeta i en platt organisation där du får påverka och vara med från idé till färdig produkt
- Utvecklas i programmering tillsammans med erfarna kollegor
- Ta del av TFFs utbildningsbudget och själv påverka hur och inom vad du vill utvecklas
- Ta egna initiativ och både arbeta självständigt och i team
- Möjligheten att skriva strukturerad, stabil och förvaltningsbar kod




OM FÖRETAGET

Trafikförsäkringsföreningen (TFF) är ett är ett samarbetsorgan för trafikförsäkringsbolag i Sverige och har en central roll i det svenska trafikförsäkringssystemet. TFFs huvuduppgifter innebär att ta ut trafikförsäkringsavgift av den som inte försäkrat sitt fordon, ge ut ersättning till den som blivit skadad eller fått något förstört av ett oförsäkrat eller okänt fordon samt tillvara svenska intresse i det internationella trafikförsäkringssamarbetet.

TFF har ett egenutvecklat affärsstöd för sina transaktionsintensiva, integrationstäta och ganska speciella affärsprocesser. I takt med att fler processer automatiseras så ökar även trycket på kvalitetsarbetet.

Du kan läsa mer om TFF här. (https://www.tff.se/sv/)

Låter detta som dig? Vi ser framemot din ansökan!

ÖVRIG INFORMATION

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, hybrid

Omfattning: Heltid.
Anställningsform: Det här är ett konsultuppdrag med potentiell överrekrytering till kunden på sikt.

Ansök nu

Agil testare

Läs mer Maj 2
Om företaget

SoftOne är ett företag som är specialiserat på affärs- och HR-system i molnet och är idag ledande leverantör i Norden till hantverkare och handeln. Bland kunderna finns även redovisningsbyråer, industri och tjänsteproducerande företag. SoftOne ligger i teknisk framkant med sin moduluppbyggda molnbaserade SaaS lösning, vilket ger möjlighet till helhetslösningar eller att använda separata moduler. SoftOne utvecklar och säljer lösningarna helt i egen regi samt stöttar kunder i hela affärsprocessen från implementering till support, konsulttjänster och outsourcing av lönefunktioner. SoftOnes 2 000 uppdragsgivare har i snitt varit kund hos dem i mer än 13 år, och har i undersökningar visat sig vara bland de mest nöjda i Norden. SoftOne har 60 medarbetare och söker nu en agil testare som vill bli en del av deras team i Sverige.

Hemsida: https://www.softone.se/

Din roll

I rollen som Agil testare kommer din främsta arbetsuppgift vara att arbeta med olika testfall i ett agilt utvecklingsteam. Fokus kommer att ligga på att se till att utvecklad funktionalitet överensstämmer med kravspecifikationer, att den fungerar väl med befintlig funktionalitet samt håller förväntat kvalitet. I detta ingår även att arbeta med att automatisera testfallen. Du kommer att vara en del av en platt organisation med snabba beslutsvägar, där du kommer att arbeta tätt med tillsammans med dina kollegor inom utvecklingsorganisationen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Skriva testfall utifrån user stories

- Automatisera testfall

Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer bli direkt anställd på SoftOne. Tjänsten är på heltid med placering i Stockholm. SoftOne arbetar utefter flexibla kontorstider med möjlighet till hemarbete. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.



Din profil

Vi söker dig som har en utbildning inom testning alternativt en ekonomiutbildning med teknisk inriktning. Meriterande är kunskap inom API-testning, automatiserad UI-testning och . Du behärskar svenska samt engelska i tal och skrift.

Som person är det viktigt att du har öga för detaljer, är ordningsam samt lyhörd.



Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar Soft One med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta vår Recruitment Manager Anna Almén på anna.almen@clevry.com eller 0700984170

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB .

Färgstark labbtekniker? Titta hit!

Laboratorieassistent
Läs mer Maj 27
Vill du ha mer färg i ditt liv?

Är du en samarbetsinriktad person som gillar att arbeta hands-on i en laborativ miljö, och vill ta nästa steg i karriären på ett företag där du får hugga in och vara med att bidra? Då är detta din nästa utmaning! Vi söker en färgsprakande laboratorietekniker som kan komma in och bidra för att ta vår kunds produkter till nästa nivå. Den här rollen är för dig som gillar kulörer och färg och gillar tanken av att jobba i ett socialt labb där man samarbetar och hjälper varandra. Om detta låter som något för dig - ta chansen och skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Tikkurila är en nordisk ledande färgleverantör kända för sina starka varumärken, hög kvalitet och professionella tjänster - tillsammans med ett högt hållbarhetstänk! Företaget har idag drygt 200 medarbetare som aktivt arbetar med att inspirera och skapa färgstarka upplevelser som lyfter människors vardag.

Nu får du möjlighet att bli en del av ett företag som är på en riktig tillväxtresa.
Färgbranschen är spännande, gillar man kulörer och färg är det här du ska vara! Så mycket som har med färg att göra och vi som har jobbat med färg länge är färgnördar, ser allt i koder. Kulörlabbsteamet är två killar, ett bra team, högt i tak, full fart! Inte något tyst och stängt laboratorium, utan socialt laboratorium där man samarbetar. Är man intresserad kan det finnas utvecklingsmöjligheter.

Vi söker nu en laboratorietekniker som kan komma in och stärka upp vår kunds team med det praktiska laboratoriearbetet. Uppdraget är ett vikariat som sträcker sig fram till årsskiftet, men här finns det goda chanser till förlängning om man visar framfötterna!

För detta uppdrag söker vi dig som trivs med att arbeta mycket praktiskt då majoriteten av arbetet kommer att vara i labbet. Du bör ha en hög initiativförmåga och vilja bidra med ett gott samarbete, och trivs lika bra att arbeta självständigt som i team.

Du erbjuds
- Arbete på ett företag som är i framkant inom sin färgstarka bransch!
- Varma och engagerade kollegor som värdsätter arbetsmiljö och teamwork
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner i din vidare utveckling

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Majoriteten av din tid på jobbet kommer du spendera i laboratoriet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
* Producera brytrecept till ett nytt brytkoncept som ska testas hos pilotbutiker under Q1 2024.
* Bryta kulörer på ny brytmaskin
* Mäta reflektionskurvor (spectrofotometer) och justera kulörer vid behov
* Administrera och godkänna resultat
* Ha löpande kontakt med samarbetsteam i Finland


VI SÖKER DIG SOM
- Språk: Svenska, Engelska
- Utbildning: Tekniskt gymnasium
- Goda kunskaper i Microsoft Office

Det är meriterande om du har
- Utbildning: Baskurs eller mer i kemi på universitetet
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom färgbranschen eller i labbmiljö

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Resultatinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Samarbetsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Tikkurila är en ledande nordisk färgleverantör, känd för sina starka varumärken, höga kvalitet och professionella tjänster, vilket möjliggör den bästa tänkbara användarupplevelsen på marknaden.

I Sverige har Tikkurila Sverige AB drygt 200 medarbetare som aktivt arbetar med att inspirera och skapa färgstarka upplevelser som lyfter människors vardag. Det lyckas vi bra med – mycket tack vare våra omtyckta och marknadsledande varumärken Alcro, Beckers och Tikkurila (industri).

Varaktigt skydd och hållbar skönhet - sedan 1862.

Ansök nu

Project Coordinator till internationellt modebolag

Orderadministratör
Läs mer Jun 8
Nytt
Här erbjuds du en unik erfarenhet hos ett välkänt och framåtlutad bolag inom mode, där du kommer hantera orderhantering till företagets områden campaign/packaging. Sök tjänsten idag, då start är omgående!

OM TJÄNSTEN
I denna roll kommer du att tillhöra ett team bestående av 6 personer i blandade åldrar, som jobbar i teamet "Operational purchase; Window, Print, Packaging". Teamet ansvarar för att köpa in allt kampanjrelaterat material till företagets olika skyltfönster, men också tryckmaterial, påsar och förpackningar. I denna roll kommer du att stötta båda områden, och samla på dig värdefull kunskap inom både inköp, logistik och koordinering, men också få möjlighet att bredda ditt kontaktnät på ett världskänt bolag.

Uppdraget är med omgående start och pågår till sista november, med eventuell chans till förlängning. Arbetet utgår från Marievik, men det finns även möjlighet att arbeta på något av citykontoren ett par dagar i veckan, samt hemifrån en dag i veckan. Du kommer få en gedigen upplärning och tillhöra ett hjälpsamt team med högt i tak och god sammanhållning.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera orderläggning på projekt enligt fastställd tidsplan. Du kommer främst arbeta i företagets system, samt i Excel.
* Planera och prioritera kommande projekt kopplat till kampanjer.
* Samordna och koordinera aktiviteter inom de projekt du deltar i.
* Samarbeta och ha kontakt med taktiska & strategiska inköpare, samt interna och externa stakeholders.


VI SÖKER DIG SOM
- Tycker att modebranschen och snabbrörliga produkter är intressant.
- Har vana och intresse av att arbeta i olika system, samt goda kunskaper i Excel och Officepaketet.
- Har viss arbetslivserfarenhet inom administration och/eller service.
- Har goda kunskaper i engelska, muntligt och skriftligt.

Vi söker dig som är självständig, orädd och prestigelös. Du driver ditt egna arbete framåt och är duktig på att prioritera mellan olika uppgifter. Du har god kommunikativ förmåga, är serviceinriktad och trivs i samarbete med andra. Vidare är du strukturerad och noggrann.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Business Development Manager, Entry Level Internship

Account manager
Läs mer Maj 25
Brinner du för att bygga kundrelationer och har ett tekniskt intresse? Är du också van att arbeta självständigt och är på sluttampen av dina studier? Vår kund är ett globalt företag som nu söker nästa stjärna med bas i Stockholm, Sverige.

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett globalt företag som finns i 65 länder och är verksamma på alla kontinenter. De arbetar inom en smal teknisk bransch och det svenska kontoret är förhållandevis litet, men täcker även marknaden i några av våra grannländer. Därför kommer arbetsresor att förekomma, och god engelska är ett krav. Essensen i rollen innebär att ligga nära företagets kunder. Du orienterar dig bland kundens produkter, rårger dem och identifierar framtida behov och möjligheter i samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kartläggning av befintliga kunder (inledningsvis/i sommar stort fokus på detta)
* Strategiskt arbete med att identifiera och förstå behov av produktportfölj hos nya kunder, prospektering
* Aktivitet på sociala medier, främst LinkedIn
* Möten digitalt och fysiskt med både nya och gamla kunder
* Resor i Norden för att följa upp hos kunder och presentera produkter ~2 st /månad


VI SÖKER DIG SOM
Nu letar vi efter dig som har 1-2 terminer kvar av dina studier och som längtar efter att få arbeta med implementeringen av framtidens teknik i dagens samhälle. För att trivas i rollen har du ett brinnande intresse för teknisk utrustning och du trivs i en relationsskapande roll. Dessutom är du självgående och har inga problem att strukturera ditt eget schema. Vi tror också att du är nyfiken och lättlärd, och att du gillar att nätverka och du har en förmåga att snappa upp och vara lyhörd för kunders önskemål och behov.

Skallkrav:
- Språk: Svenska (flytande), Engelska (akademisk nivå)
- Utbildning: Högskola eller yrkesförberedande utbildning med 1-2 terminer kvar
- Körkort: B - Bil
- Tekniskt intresse

Det är meriterande om du har
- Språk: någon typ av kunskap i Danska, Norska eller Finska
- Tidigare erfarenhet av försäljning eller arbete med teknisk utrustning
- Erfarenhet av arbete med sociala medier

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Strategisk
- Kommunikativ

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Internkommunikatör på deltid till Martin & Servera

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Jun 7
Du som är duktig på att engagera genom dina texter och vill skapa kärnfullt och intressant innehåll - se hit! Vi söker en Internkommunikatör på deltid till Martin & Servera med start nu i september!

OM TJÄNSTEN

Som Internkommunikatör kommer du att ingå i det interna kommunikationsteamet som består av fyra personer. Den interna kommunikationen är högt prioriterad i Martin & Servera-gruppen och är centrerad kring deras prisbelönta koncernintranät. Genom ett levande nyhetsflöde berättar de koncernens pågående historia och bygger företagskulturen. Det kan bland annat innebära artiklar om koncernens affärsstrategi, hur de arbetar för att bli en så attraktiv arbetsgivare som möjligt samt lyfta viktiga samhällsperspektiv.

Din roll kommer innebära att arbeta både operativt och strategiskt med den interna kommunikationen genom att planera, producera och publicera målgrupps- och kanalanpassat innehåll på deras koncernintranät. Du använder din förmåga att göra det krångliga enkelt och att formulera ditt budskap på ett sätt som både fångar och engagerar medarbetarna. Du ser även till att ta bidra med egna idéer och andra initiativ som leder till en mer effektiv och engagerande informations- och kunskapsdelning internt.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Skapa målgruppsanpassat och slagkraftigt innehåll till intranätet
* Arbeta strategiskt med att ta fram kommunikationsplaner
* Bidra med egna initiativ gällande intern kommunikation


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom kommunikation
- Har en portfolio att visa upp i din ansökan
- Har flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Kunskap av publiceringsverktyg, t.ex Episerver
- Erfarenhet av bild- och filmredigeringsverktyg, t.ex Photoshop och Adobe Premiere

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
- Strukturerad och ser till att komma framåt i ditt arbete
- Flexibel och bidrar gärna med egna initiativ och idéer
- Snabblärd och har lätt för att sätta dig in i nya ämnen

Övrig information
- Start: 1 september
- Omfattning: 2 dagar/vecka, med möjlighet att arbeta till viss del hemifrån
- Placering: Stadshagen, Stockholm

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Martin & Servera-gruppen är en svensk, familjeägd koncern och Sveriges ledande restaurang- och storköksspecialist. De består av sjutton bolag med starka varumärken specialiserade inom olika delar i grossistledet. De erbjuder råvaror, utrustning, drycker, tjänster och utbildningar till deras kunder, som är allt från stora restaurang- och hotellkedjor till det minsta lokala bageriet. De drivs av starka värderingar och en vision om hållbara affärer med omtanke om människor, djur och miljö.

Ansök nu

Student med intresse för designbranschen? Säkra höstens deltidsjobb idag!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 31
För dig som studerar och tycker om att arbeta med service och mode så finns nu chansen att söka tjänsten som kundtjänstmedarbetare hos Oscar Magnuson Spectacles. Företaget är ett exklusivt designermärke inom glasögonbranschen. Detta är en perfekt möjlighet för dig som vill ha ett arbete vid sidan av dina studier, ge service i världsklass och verka inom en spännande bransch.

OM TJÄNSTEN

Som kundtjänstmedarbetare på Oscar Magnuson Spectacles kommer du vara företagets ansikte utåt vad gäller service och support. Du kommer ansvara för att på ett serviceinriktat och lösningsorienterat sätt bemöta och hjälpa företagets kunder med frågor rörande produkten och order per telefon och mejl. Du kommer att främst bemöta återförsäljare och samarbetspartners men även privatpersoner. Då företaget verkar och arbetar internationellt kommer en stor del av arbetet ske på engelska, då du kommer att ha dialoger med människor från andra länder. Vidare kan du även komma att hantera olika administrativa uppgifter rörande orderläggning och orderhantering.
Du kommer bli en del av ett mindre team på fyra personer med positiv energi, mycket kreativitet och stark sammanhållning. Du kommer att jobba nära företagets och märkets grundare och få god insyn i verksamheten. Du kommer arbeta cirka 10-15 timmar per vecka och ha möjligheten att anpassa dina arbetspass utifrån ditt eget schema. De tider som företaget är i störst behov av hjälp är från cirka kl. 12:00 – 19:00 vardagar och arbetspassen kommer i största utsträckning att förläggas under dessa tider. De har behov även under ledigheter såsom sommar/jul så möjligheten att arbeta mer under dessa tider finns. Arbetet sker på kontoret på Östermalm.

Du erbjuds
- Erfarenhet inom den exklusiva designerbranschen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hjälpa kunder via telefon och mejl med olika ärenden


VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande vid en eftergymnasial utbildning och har minst 1 år kvar av dina studier
- Har tidigare erfarenhet av kundservice
- Har flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, då det används i det dagliga arbetet
- Har god dator- och telefonvana, då dessa är dina främsta arbetsverktyg
- Har möjlighet att börja arbeta i slutet på augusti/början av september

Det är meriterande om du
- Studerar till optiker
- Har intresse för och/eller erfarenhet av branschen
- Har kunskaper i franska eller tyska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Ansvarstagande

Vi ser att du är en social och utåtriktad person som brinner för att skapa positiva och professionella kundupplevelser.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Finance Specialist Treasury Operations Administrator till Vattenfall

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 9
Nytt
Har du erfarenhet av att arbeta med treasury och vill få en meriterande erfarenhet hos Sveriges största producent av fossilfri el. Detta är ett föräldravickariat med avslut 2023-11-10 och start kommer ske omgående alternativt i mitten av augusti. Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa din chans!

OM TJÄNSTEN
Group Treasury ansvarar för att säkra långfristig finansiering, hantera överskottslikviditet och säkra valutaexponering för koncernen. Den fungerar också som intern bank gentemot deras interna motparter.

Du kommer ansvara för behandlingen av alla finansiella transaktioner hos Group Treasury, internt såväl som externt. Du kommer att ha omfattande interna och externa kontakter med deras motsvarigheter och fungerar som den enda kontaktpunkten för administrativa frågor.
Ditt ansvar är att säkerställa att Vattenfall fullgör sina skyldigheter, att alla transaktioner matchas, regleras och betalas i tid. Förutom att bearbeta transaktioner ansvarar du även för kortsiktig likviditetsprognoser, hantering av margin calls, lagstadgad statistikrapportering. Du är också involverad i tester av deras Treasury System i samband med systemuppgraderingar.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant avslutad eftergymnasial utbildning
- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med treasury
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Den framgångsrika kandidaten är kommunikativ, entusiastisk, välstrukturerad, pålitlig och en sann lagspelare. Vårt team är skickligt och dedikerat men också litet. Vi arbetar alla tillsammans som ett team och delar på alla uppgifter som måste göras.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu