Stockholm: Vägprojektör till Sweco

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vägprojektör till Sweco i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-26 // Varaktighet: Heltid

Hos Sweco finns cirka 6500 medarbetare som ständigt vill utvecklas. Med mottot "Ingen kan allt, men tillsammans hanterar vi alla uppdrag inom samhällsutveckling" får du möjlighet till bred kompetensutveckling samtidigt som du får vara med och arbeta i projekt inom varierande infrastruktursatsningar i Sverige. Låter detta som en arbetsplats för dig? Läs vidare!

OM TJÄNSTEN
Sweco erbjuder attraktiva helhetslösningar inom väg-, gatu- och markprojektering och deras experter arbetar med all slags markprojektering för bostads- och industriområden, samt vid olika infrastruktursatsningar. De genomför förstudier, utredningar, projektering och tar fram underlag för detaljplaner, bygghandlingar och kompletta förfrågningsunderlag.
Tack vare deras breda kompetens inom bolaget kan Sweco erbjuda kunskap och erfarenhet från många kompetensområden som gatuprojektering, landskapsarkitektur, trafikanalyser, dagvattenhantering, ledningssamordning, geoteknik, belysning, konstruktion och projektledning.

Som Vägprojektör blir du en del av ett team som består av 9 medarbetare i varierande ålder, bakgrund och erfarenhet. Här finns projektörer, uppdragsledare och teknikansvariga.

Din närmsta chef heter Peter, kanske är du nyfiken på vem han är? Kika in hans LinkedIn HÄR! Han beskriver sig själv som en inlyssnande ledare som är rättvis och stöttande. Framförallt vill han att du ska trivas på jobbet och få den utvecklingsresa du strävar efter!

Du erbjuds
- En fadder som - förutom din chef Peter - kommer att stötta dig och din utveckling under din första tid hos Sweco
- Att bli en del av ett företag som 2022 rankades högst av alla teknikkonsultbolag när yrkesverksamma civil- och högskoleingenjörer valde sin drömarbetsgivare - läs mer om det här!
- Förutom obligatoriska utbildningar under din introduktion finns även breda möjligheter till vidare kompetensutveckling beroende på vad du är intresserad av, detta planerar du tillsammans med din chef



ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utveckla, planera och projektera i olika infrastrukturprojekt i Stockholmsregionen. Projekten genomförs för Swecos kunder som består av kunder både från privat och offentlig sektor


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning där du fått goda kunskaper inom projektering för väg, gata och mark
- Har minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete som projektör inom väg, gata eller mark - detta då flera av Swecos kunder har krav på antal års erfarenhet
- Då mycket av arbetet genomförs i programmen NovaPoint och Civil 3D är det ett krav att du har goda kunskaper i AutoCAD som är grunden för programmen du kommer genomföra ditt arbete i
- Har grundläggande kunskap i svenska och engelska, i både skrift och tal då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Goda kunskaper i NovaPoint och CIVIL 3D

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Du är samarbetsinriktad och har god social förmåga då du kommer arbeta i multidisciplinära projekt, vilket innebär att du kommer arbeta nära kollegor i din arbetsgrupp, men även från närliggande teknikgrupper inom till exempel belysning, ledningar och landskap
- Du har god initiativförmåga för att ta tag i nya arbetsuppgifter och leta upp information, vilket är en viktig del i arbetet i projekten
- Du har en god problemlösande förmåga som du naturligt använder när du stöter på arbetsuppgifter du inte kan lösa, vidare är du snabblärd vilket innebär att du tar till dig information på ett enkelt sätt och applicerar det i ditt praktiska arbete

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Hos Sweco får du möjlighet att forma ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar och skapar verklighet av visioner. Du får jobba med kompetenta kollegor som brinner för att skapa smarta lösningar. Deras målsättning är att vara den ledande rådgivaren inom energimarknadsfrågor i Norden. Deras starka varumärke, starka organisation och mycket strukturkapital hjälper dem att nå detta mål, men i slutändan är det för Sweco av största att ha det bästa medarbetarna och det bästa teamet inom området.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Vägingenjör

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Vägingenjör.

Vägprojektör till Sweco!

Läs mer Maj 26
Hos Sweco finns cirka 6500 medarbetare som ständigt vill utvecklas. Med mottot "Ingen kan allt, men tillsammans hanterar vi alla uppdrag inom samhällsutveckling" får du möjlighet till bred kompetensutveckling samtidigt som du får vara med och arbeta i projekt inom varierande infrastruktursatsningar i Sverige. Låter detta som en arbetsplats för dig? Läs vidare!

OM TJÄNSTEN
Sweco erbjuder attraktiva helhetslösningar inom väg-, gatu- och markprojektering och deras experter arbetar med all slags markprojektering för bostads- och industriområden, samt vid olika infrastruktursatsningar. De genomför förstudier, utredningar, projektering och tar fram underlag för detaljplaner, bygghandlingar och kompletta förfrågningsunderlag.
Tack vare deras breda kompetens inom bolaget kan Sweco erbjuda kunskap och erfarenhet från många kompetensområden som gatuprojektering, landskapsarkitektur, trafikanalyser, dagvattenhantering, ledningssamordning, geoteknik, belysning, konstruktion och projektledning.

Som Vägprojektör blir du en del av ett team som består av 9 medarbetare i varierande ålder, bakgrund och erfarenhet. Här finns projektörer, uppdragsledare och teknikansvariga.

Din närmsta chef heter Peter, kanske är du nyfiken på vem han är? Kika in hans LinkedIn HÄR! Han beskriver sig själv som en inlyssnande ledare som är rättvis och stöttande. Framförallt vill han att du ska trivas på jobbet och få den utvecklingsresa du strävar efter!

Du erbjuds
- En fadder som - förutom din chef Peter - kommer att stötta dig och din utveckling under din första tid hos Sweco
- Att bli en del av ett företag som 2022 rankades högst av alla teknikkonsultbolag när yrkesverksamma civil- och högskoleingenjörer valde sin drömarbetsgivare - läs mer om det här!
- Förutom obligatoriska utbildningar under din introduktion finns även breda möjligheter till vidare kompetensutveckling beroende på vad du är intresserad av, detta planerar du tillsammans med din chef



ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utveckla, planera och projektera i olika infrastrukturprojekt i Stockholmsregionen. Projekten genomförs för Swecos kunder som består av kunder både från privat och offentlig sektor


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning där du fått goda kunskaper inom projektering för väg, gata och mark
- Har minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete som projektör inom väg, gata eller mark - detta då flera av Swecos kunder har krav på antal års erfarenhet
- Då mycket av arbetet genomförs i programmen NovaPoint och Civil 3D är det ett krav att du har goda kunskaper i AutoCAD som är grunden för programmen du kommer genomföra ditt arbete i
- Har grundläggande kunskap i svenska och engelska, i både skrift och tal då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Goda kunskaper i NovaPoint och CIVIL 3D

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Du är samarbetsinriktad och har god social förmåga då du kommer arbeta i multidisciplinära projekt, vilket innebär att du kommer arbeta nära kollegor i din arbetsgrupp, men även från närliggande teknikgrupper inom till exempel belysning, ledningar och landskap
- Du har god initiativförmåga för att ta tag i nya arbetsuppgifter och leta upp information, vilket är en viktig del i arbetet i projekten
- Du har en god problemlösande förmåga som du naturligt använder när du stöter på arbetsuppgifter du inte kan lösa, vidare är du snabblärd vilket innebär att du tar till dig information på ett enkelt sätt och applicerar det i ditt praktiska arbete

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Hos Sweco får du möjlighet att forma ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar och skapar verklighet av visioner. Du får jobba med kompetenta kollegor som brinner för att skapa smarta lösningar. Deras målsättning är att vara den ledande rådgivaren inom energimarknadsfrågor i Norden. Deras starka varumärke, starka organisation och mycket strukturkapital hjälper dem att nå detta mål, men i slutändan är det för Sweco av största att ha det bästa medarbetarna och det bästa teamet inom området.

Ansök nu

Handläggande gatuprojektör

Läs mer Jul 26
Handläggande gatuprojektör

Till vårt kontor i Stockholm söker vi nu en handläggande gatuprojektör.

Hos oss ingår du i en mycket kompetensstark grupp med kollegor där avdelningen förväntas växa eftersom efterfrågan hos våra kunder är stor. Gruppen ingår i avdelningen Samhällsutformning Stockholm med drygt 40 medarbetare på kontoren i Stockholm och Gävle.

Om tjänsten

Som handläggande projektör kommer du att arbeta i rollen som projektör, teknikansvarig och/eller uppdragsansvarig beroende på uppdragets storlek och komplexitet. Det innebär att ditt ansvar sträcker sig från att ta fram modeller och teknisk dokumentation till att leda ditt teknikområde eller hela uppdrag.

Vi arbetar med ständig förbättring och har som målsättning att kontinuerligt söka efter innovativa sätt att förbättra oss. Därför söker vi dig som vill bidra till att vi som konsulter kan ge våra kunder kvalitetssäkrade leveranser, samtidigt som vi tydliggör arbetssätt och resursplanering och ger våra medarbetare de bästa förutsättningarna för en personlig utveckling men också en långsiktigt hållbar arbetsmiljö.

I våra uppdrag kommer du att komma i kontakt med kollegor inom samtliga discipliner där ni tillsammans bidrar med er expertis för att hitta framtidssäkrade lösningar inom infrastruktur och samhällsbyggnad.

Din profil - vem är du?

Vi söker dig som idag arbetar som projektör, teknikansvarig eller uppdragsledare med omkring tio års erfarenhet inom mark, väg eller gata. Du är sannolikt utbildad civilingenjör, högskoleingenjör eller att du har motsvarande branschrelaterad yrkeslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av beskrivningsteknik (AMA) och är bekväm med att arbeta i Civil 3D eller Novapoint.

Som person ser vi att du gillar att arbeta målmedvetet och att du är trygg i att leda andra. Vi värdesätter en god förmåga att kommunicera och ett affärsmässigt förhållningssätt. Vi arbetar i en global koncern där vi i uppdragen sätter ihop team över landsgränserna så det är viktigt att du är bekväm med att kommunicera på engelska.

Ansökan

Vårt urvalsarbete pågår löpande så ansök så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 5 augusti 2022. Tveka inte att höra av dig om du har frågor - välkommen med din ansökan!

Kontakt
Susanne Davidson, HR Rekrytering, susanne.davidson@wsp.com.

Kontakt från annons- och rekryteringsföretag undanbedes.

WSP är ett globalt analys- och teknikföretag som erbjuder konsulttjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur samt Miljö & Energi. Bredd och mångfald kännetecknar våra medarbetare, kompetensområden, kunder och typer av uppdrag.

WSP finns i 40 länder på över 550 kontor i Afrika, Asien, Europa, Nordamerika och Oceanien. Koncernen har 55 000 medarbetare i världen, i Sverige är vi omkring 4 100.
wsp.com

Följ oss gärna på WSP Sverige (https://www.linkedin.com/company/wsp-sverige/) (LinkedIn), WSP Sverige (https://www.facebook.com/wspsverige/) (Facebook), eller @lifeatwspsverige (https://www.instagram.com/lifeatwspsverige/) (Instagram) för en närmare inblick i vår verksamhet samt hur en dag i arbetet kan se ut för våra medarbetare.

Ansök nu

Handläggande gatuprojektör

Läs mer Aug 9
Handläggande gatuprojektör

Till vårt kontor i Stockholm söker vi nu en handläggande gatuprojektör.

Hos oss ingår du i en mycket kompetensstark grupp med kollegor där avdelningen förväntas växa eftersom efterfrågan hos våra kunder är stor. Gruppen ingår i avdelningen Samhällsutformning Stockholm med drygt 40 medarbetare på kontoren i Stockholm och Gävle.

Om tjänsten

Som handläggande projektör kommer du att arbeta i rollen som projektör, teknikansvarig och/eller uppdragsansvarig beroende på uppdragets storlek och komplexitet. Det innebär att ditt ansvar sträcker sig från att ta fram modeller och teknisk dokumentation till att leda ditt teknikområde eller hela uppdrag.

Vi arbetar med ständig förbättring och har som målsättning att kontinuerligt söka efter innovativa sätt att förbättra oss. Därför söker vi dig som vill bidra till att vi som konsulter kan ge våra kunder kvalitetssäkrade leveranser, samtidigt som vi tydliggör arbetssätt och resursplanering och ger våra medarbetare de bästa förutsättningarna för en personlig utveckling men också en långsiktigt hållbar arbetsmiljö.

I våra uppdrag kommer du att komma i kontakt med kollegor inom samtliga discipliner där ni tillsammans bidrar med er expertis för att hitta framtidssäkrade lösningar inom infrastruktur och samhällsbyggnad.

Din profil - vem är du?

Vi söker dig som idag arbetar som projektör, teknikansvarig eller uppdragsledare med omkring tio års erfarenhet inom mark, väg eller gata. Du är sannolikt utbildad civilingenjör, högskoleingenjör eller att du har motsvarande branschrelaterad yrkeslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av beskrivningsteknik (AMA) och är bekväm med att arbeta i Civil 3D eller Novapoint.

Som person ser vi att du gillar att arbeta målmedvetet och att du är trygg i att leda andra. Vi värdesätter en god förmåga att kommunicera och ett affärsmässigt förhållningssätt. Vi arbetar i en global koncern där vi i uppdragen sätter ihop team över landsgränserna så det är viktigt att du är bekväm med att kommunicera på engelska.

Ansökan

Vårt urvalsarbete pågår löpande så ansök så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 23 augusti 2022. Tveka inte att höra av dig om du har frågor - välkommen med din ansökan!

Kontakt
Susanne Davidson, HR Rekrytering, susanne.davidson@wsp.com.

Kontakt från annons- och rekryteringsföretag undanbedes.

WSP är ett globalt analys- och teknikföretag som erbjuder konsulttjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur samt Miljö & Energi. Bredd och mångfald kännetecknar våra medarbetare, kompetensområden, kunder och typer av uppdrag.

WSP finns i 40 länder på över 550 kontor i Afrika, Asien, Europa, Nordamerika och Oceanien. Koncernen har 55 000 medarbetare i världen, i Sverige är vi omkring 4 100.
wsp.com

Följ oss gärna på WSP Sverige (https://www.linkedin.com/company/wsp-sverige/) (LinkedIn), WSP Sverige (https://www.facebook.com/wspsverige/) (Facebook), eller @lifeatwspsverige (https://www.instagram.com/lifeatwspsverige/) (Instagram) för en närmare inblick i vår verksamhet samt hur en dag i arbetet kan se ut för våra medarbetare.

Ansök nu

Administrativ arbetsledare som längtar hem sökes

Läs mer Mar 3
"Jag har lärt mig massor och trivs på Frijo eftersom alla är så varma, roliga och framåt. Vi är verkligen ett team och jag har alltid någonstans att gå om jag stöter på problem. Vi har dessutom den bästa tänkbara arbetschefen!” Så beskriver en arbetsledare hur det är att arbeta på Frijo. Hon kom in som konsult genom Academic Work och nu kan det vara din tur att göra samma resa som henne!

OM TJÄNSTEN
Sedan 1866 har Frijo genomfört anläggningsarbeten av alla dess slag och med en stabil grund att stå på har de sedan dess arbetat för att vara det bästa alternativet på sin lokala marknad. De lyckas väldigt bra och kanske beror det på alla de engagerade och kompetenta medarbetarna som bolaget består av? Frijo utmärker sig nämligen som ett företag med familjär stämning, korta beslutsvägar och goda karriärmöjligheter, för den som vill. Engagemang är nyckeln till framgång för dig som medarbetare och det, i kombination med spännande projekt, gör jobbet som arbetsledare till ett jobb du inte vill missa.

För denna tjänst söker vi dig som är administrativt skicklig, självgående och vill arbetsleda ett projekt där du arbetsleder rutinerade och kompetenta kollegor inom ett långtgående projekt som präglas av ett gott samarbete med kunden och historiskt goda resultat.

Ett extra plus är att din introduktion till största del kommer ledas av erfarna arbetsledare som ansvarat för projektet tidigare och som fortfarande är kvar inom organisationen. Detta för att säkerställa att du får den start du behöver innan du med ditt självgående arbetssätt är redo att sköta projektet självständigt

Du erbjuds:


* Möjlighet till att göra karriär. Flera på Frijo har exempelvis gått från arbetsledare till platschef
* En familjär företagskultur med korta beslutsvägar
* Frihet under ansvar i hur du väljer att planera och genomföra ditt jobb


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innehåller olika varierande projekt runtom i Stockholm och teamet du arbetsleder är i det praktiska arbetet väldigt självgående och har lång erfarenhet av arbetet.

Din roll blir därför att i samarbete med bland annat teamet och närmsta chef säkerhetsställa att projekten går enligt tidsplan och med rätt kvalité. Detta genom bland annat egenkontroller, arbetsfördelning och dagboksnotering.

Utöver det kommer du främst även att:


* Ansöka om samt administrera kring tillstånd (exempelvis för nattarbete, hantera TA-planer och liknande).
* Säkerställa att delprojekten i projektet flyter på smidigt. I det här projektet är det inte ovanligt att 10-15 projekt rullar samtidigt.
* Ta in kalkyler och hantera prissättning gentemot kund.


VI SÖKER DIG SOM
I den här rollen blir det givetvis viktigt att ha en förståelse för branschen men hur du förskaffat dig den förståelsen och erfarenheten tror vi kan se lite annorlunda ut.

Kanske har du en utbildning inom arbetsledning från Nackademin eller liknande läroverk. Kanske har du genom arbete inom anläggning förskaffat en förståelse men längtar nu efter en ny bana i karriären och vill kliva in i en administrativ arbetsledartjänst?

Oavsett din bakgrund ser vi att det är viktigt att du:


* Behärskar svenska mycket väl i tal och skrift då detta krävs vid dokumentation samt i kontakten med kunder och kollegor.
* Har antingen en eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet inom anläggning, arbetsledning eller liknande alternativt har minst två års erfarenhet från arbete inom anläggning.
* Har mycket god datorvana


Som person är du:


* Strukturerad eftersom rollen ställer krav på att planera ditt och andras arbete på ett effektivt sätt
* Affärsmässig på så sätt att du är ekonomiskt medveten och har ett sinne för affären
* Duktig på att kommunicera med olika typer av människor


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, långsiktigt
* Placering: Rotebro


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Projektingenjör med fokus på ekonomi till SVEAB

Läs mer Feb 18
Gillar du att ta initiativ och eget ansvar? Har du utbildning som projektingenjör och vill jobba i ett spännande byggprojekt? SVEAB söker nu dig med engagemang och driv som vill vara med och utveckla företaget vidare.

OM TJÄNSTEN
I många år har det, planerats och projekterats för Årstafältets framtid. Nu är spaden äntligen satt i marken på allvar. Under den kommande 15-årsperioden kommer Stockholms stad att utveckla en helt ny stadsdel på Årstafältet innefattande cirka 6 000 bostäder med tillhörande skolor, idrottshallar och butikslokaler. Tanken är att den nya stadsdelen ska knyta ihop Årsta med Östberga och andra omkringliggande stadsdelar.

I rollen som projektingenjör kommer du få jobba i detta spännande projekt. Rollen innebär mycket eget ansvar och kontakt med kollegorna i projektet. Tyngdpunkten i arbetsuppgifterna kommer initialt att vara ekonomi. På sikt finns mycket goda möjligheter till ett breddat ansvarsområde.

Du erbjuds


* En möjlighet att få arbeta inom en bransch där ingen dag är den andra lik
* En långsiktig anställning med möjlighet att utveckla andra och utvecklas i din roll
* En dedikerad karriärspartner och konsultchef


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Hantera ersättningsformer enligt självkostnadsprincipen
- Löpande kommunikation med produktionspersonal
- Insamling och sammanställning av dagsrapporter för utfört arbete
- Fakturahantering och sammanställning av underlag
- Löpande redovisning mot kund

VI SÖKER DIG SOM
- Har eftergymnasial utbildning som projektingenjör
- Har goda kunskaper i Excel
- Väldigt goda kunskaper i svenska i både tal och skrift då all dokumentation sker på svenska

Det är meriterande om du


* Har erfarenhet av anläggnings/ byggbranschen
* Har administrativ arbetslivserfarenhet


Som person är du


* Strukturerad
* Initiativtagande


Framåt i denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ser även att du som person vågar ta för dig och trivs i en anläggnings-/ byggmiljö.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm, Årstafältet


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB .

Färgstark labbtekniker? Titta hit!

Laboratorieassistent
Läs mer Maj 27
Vill du ha mer färg i ditt liv?

Är du en samarbetsinriktad person som gillar att arbeta hands-on i en laborativ miljö, och vill ta nästa steg i karriären på ett företag där du får hugga in och vara med att bidra? Då är detta din nästa utmaning! Vi söker en färgsprakande laboratorietekniker som kan komma in och bidra för att ta vår kunds produkter till nästa nivå. Den här rollen är för dig som gillar kulörer och färg och gillar tanken av att jobba i ett socialt labb där man samarbetar och hjälper varandra. Om detta låter som något för dig - ta chansen och skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Tikkurila är en nordisk ledande färgleverantör kända för sina starka varumärken, hög kvalitet och professionella tjänster - tillsammans med ett högt hållbarhetstänk! Företaget har idag drygt 200 medarbetare som aktivt arbetar med att inspirera och skapa färgstarka upplevelser som lyfter människors vardag.

Nu får du möjlighet att bli en del av ett företag som är på en riktig tillväxtresa.
Färgbranschen är spännande, gillar man kulörer och färg är det här du ska vara! Så mycket som har med färg att göra och vi som har jobbat med färg länge är färgnördar, ser allt i koder. Kulörlabbsteamet är två killar, ett bra team, högt i tak, full fart! Inte något tyst och stängt laboratorium, utan socialt laboratorium där man samarbetar. Är man intresserad kan det finnas utvecklingsmöjligheter.

Vi söker nu en laboratorietekniker som kan komma in och stärka upp vår kunds team med det praktiska laboratoriearbetet. Uppdraget är ett vikariat som sträcker sig fram till årsskiftet, men här finns det goda chanser till förlängning om man visar framfötterna!

För detta uppdrag söker vi dig som trivs med att arbeta mycket praktiskt då majoriteten av arbetet kommer att vara i labbet. Du bör ha en hög initiativförmåga och vilja bidra med ett gott samarbete, och trivs lika bra att arbeta självständigt som i team.

Du erbjuds
- Arbete på ett företag som är i framkant inom sin färgstarka bransch!
- Varma och engagerade kollegor som värdsätter arbetsmiljö och teamwork
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner i din vidare utveckling

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Majoriteten av din tid på jobbet kommer du spendera i laboratoriet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
* Producera brytrecept till ett nytt brytkoncept som ska testas hos pilotbutiker under Q1 2024.
* Bryta kulörer på ny brytmaskin
* Mäta reflektionskurvor (spectrofotometer) och justera kulörer vid behov
* Administrera och godkänna resultat
* Ha löpande kontakt med samarbetsteam i Finland


VI SÖKER DIG SOM
- Språk: Svenska, Engelska
- Utbildning: Tekniskt gymnasium
- Goda kunskaper i Microsoft Office

Det är meriterande om du har
- Utbildning: Baskurs eller mer i kemi på universitetet
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom färgbranschen eller i labbmiljö

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Resultatinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Samarbetsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Tikkurila är en ledande nordisk färgleverantör, känd för sina starka varumärken, höga kvalitet och professionella tjänster, vilket möjliggör den bästa tänkbara användarupplevelsen på marknaden.

I Sverige har Tikkurila Sverige AB drygt 200 medarbetare som aktivt arbetar med att inspirera och skapa färgstarka upplevelser som lyfter människors vardag. Det lyckas vi bra med – mycket tack vare våra omtyckta och marknadsledande varumärken Alcro, Beckers och Tikkurila (industri).

Varaktigt skydd och hållbar skönhet - sedan 1862.

Ansök nu

Project Coordinator till internationellt modebolag

Orderadministratör
Läs mer Jun 8
Nytt
Här erbjuds du en unik erfarenhet hos ett välkänt och framåtlutad bolag inom mode, där du kommer hantera orderhantering till företagets områden campaign/packaging. Sök tjänsten idag, då start är omgående!

OM TJÄNSTEN
I denna roll kommer du att tillhöra ett team bestående av 6 personer i blandade åldrar, som jobbar i teamet "Operational purchase; Window, Print, Packaging". Teamet ansvarar för att köpa in allt kampanjrelaterat material till företagets olika skyltfönster, men också tryckmaterial, påsar och förpackningar. I denna roll kommer du att stötta båda områden, och samla på dig värdefull kunskap inom både inköp, logistik och koordinering, men också få möjlighet att bredda ditt kontaktnät på ett världskänt bolag.

Uppdraget är med omgående start och pågår till sista november, med eventuell chans till förlängning. Arbetet utgår från Marievik, men det finns även möjlighet att arbeta på något av citykontoren ett par dagar i veckan, samt hemifrån en dag i veckan. Du kommer få en gedigen upplärning och tillhöra ett hjälpsamt team med högt i tak och god sammanhållning.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera orderläggning på projekt enligt fastställd tidsplan. Du kommer främst arbeta i företagets system, samt i Excel.
* Planera och prioritera kommande projekt kopplat till kampanjer.
* Samordna och koordinera aktiviteter inom de projekt du deltar i.
* Samarbeta och ha kontakt med taktiska & strategiska inköpare, samt interna och externa stakeholders.


VI SÖKER DIG SOM
- Tycker att modebranschen och snabbrörliga produkter är intressant.
- Har vana och intresse av att arbeta i olika system, samt goda kunskaper i Excel och Officepaketet.
- Har viss arbetslivserfarenhet inom administration och/eller service.
- Har goda kunskaper i engelska, muntligt och skriftligt.

Vi söker dig som är självständig, orädd och prestigelös. Du driver ditt egna arbete framåt och är duktig på att prioritera mellan olika uppgifter. Du har god kommunikativ förmåga, är serviceinriktad och trivs i samarbete med andra. Vidare är du strukturerad och noggrann.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Business Development Manager, Entry Level Internship

Account manager
Läs mer Maj 25
Brinner du för att bygga kundrelationer och har ett tekniskt intresse? Är du också van att arbeta självständigt och är på sluttampen av dina studier? Vår kund är ett globalt företag som nu söker nästa stjärna med bas i Stockholm, Sverige.

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett globalt företag som finns i 65 länder och är verksamma på alla kontinenter. De arbetar inom en smal teknisk bransch och det svenska kontoret är förhållandevis litet, men täcker även marknaden i några av våra grannländer. Därför kommer arbetsresor att förekomma, och god engelska är ett krav. Essensen i rollen innebär att ligga nära företagets kunder. Du orienterar dig bland kundens produkter, rårger dem och identifierar framtida behov och möjligheter i samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kartläggning av befintliga kunder (inledningsvis/i sommar stort fokus på detta)
* Strategiskt arbete med att identifiera och förstå behov av produktportfölj hos nya kunder, prospektering
* Aktivitet på sociala medier, främst LinkedIn
* Möten digitalt och fysiskt med både nya och gamla kunder
* Resor i Norden för att följa upp hos kunder och presentera produkter ~2 st /månad


VI SÖKER DIG SOM
Nu letar vi efter dig som har 1-2 terminer kvar av dina studier och som längtar efter att få arbeta med implementeringen av framtidens teknik i dagens samhälle. För att trivas i rollen har du ett brinnande intresse för teknisk utrustning och du trivs i en relationsskapande roll. Dessutom är du självgående och har inga problem att strukturera ditt eget schema. Vi tror också att du är nyfiken och lättlärd, och att du gillar att nätverka och du har en förmåga att snappa upp och vara lyhörd för kunders önskemål och behov.

Skallkrav:
- Språk: Svenska (flytande), Engelska (akademisk nivå)
- Utbildning: Högskola eller yrkesförberedande utbildning med 1-2 terminer kvar
- Körkort: B - Bil
- Tekniskt intresse

Det är meriterande om du har
- Språk: någon typ av kunskap i Danska, Norska eller Finska
- Tidigare erfarenhet av försäljning eller arbete med teknisk utrustning
- Erfarenhet av arbete med sociala medier

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Strategisk
- Kommunikativ

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Internkommunikatör på deltid till Martin & Servera

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Jun 7
Du som är duktig på att engagera genom dina texter och vill skapa kärnfullt och intressant innehåll - se hit! Vi söker en Internkommunikatör på deltid till Martin & Servera med start nu i september!

OM TJÄNSTEN

Som Internkommunikatör kommer du att ingå i det interna kommunikationsteamet som består av fyra personer. Den interna kommunikationen är högt prioriterad i Martin & Servera-gruppen och är centrerad kring deras prisbelönta koncernintranät. Genom ett levande nyhetsflöde berättar de koncernens pågående historia och bygger företagskulturen. Det kan bland annat innebära artiklar om koncernens affärsstrategi, hur de arbetar för att bli en så attraktiv arbetsgivare som möjligt samt lyfta viktiga samhällsperspektiv.

Din roll kommer innebära att arbeta både operativt och strategiskt med den interna kommunikationen genom att planera, producera och publicera målgrupps- och kanalanpassat innehåll på deras koncernintranät. Du använder din förmåga att göra det krångliga enkelt och att formulera ditt budskap på ett sätt som både fångar och engagerar medarbetarna. Du ser även till att ta bidra med egna idéer och andra initiativ som leder till en mer effektiv och engagerande informations- och kunskapsdelning internt.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Skapa målgruppsanpassat och slagkraftigt innehåll till intranätet
* Arbeta strategiskt med att ta fram kommunikationsplaner
* Bidra med egna initiativ gällande intern kommunikation


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom kommunikation
- Har en portfolio att visa upp i din ansökan
- Har flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Kunskap av publiceringsverktyg, t.ex Episerver
- Erfarenhet av bild- och filmredigeringsverktyg, t.ex Photoshop och Adobe Premiere

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
- Strukturerad och ser till att komma framåt i ditt arbete
- Flexibel och bidrar gärna med egna initiativ och idéer
- Snabblärd och har lätt för att sätta dig in i nya ämnen

Övrig information
- Start: 1 september
- Omfattning: 2 dagar/vecka, med möjlighet att arbeta till viss del hemifrån
- Placering: Stadshagen, Stockholm

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Martin & Servera-gruppen är en svensk, familjeägd koncern och Sveriges ledande restaurang- och storköksspecialist. De består av sjutton bolag med starka varumärken specialiserade inom olika delar i grossistledet. De erbjuder råvaror, utrustning, drycker, tjänster och utbildningar till deras kunder, som är allt från stora restaurang- och hotellkedjor till det minsta lokala bageriet. De drivs av starka värderingar och en vision om hållbara affärer med omtanke om människor, djur och miljö.

Ansök nu

Student med intresse för designbranschen? Säkra höstens deltidsjobb idag!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 31
För dig som studerar och tycker om att arbeta med service och mode så finns nu chansen att söka tjänsten som kundtjänstmedarbetare hos Oscar Magnuson Spectacles. Företaget är ett exklusivt designermärke inom glasögonbranschen. Detta är en perfekt möjlighet för dig som vill ha ett arbete vid sidan av dina studier, ge service i världsklass och verka inom en spännande bransch.

OM TJÄNSTEN

Som kundtjänstmedarbetare på Oscar Magnuson Spectacles kommer du vara företagets ansikte utåt vad gäller service och support. Du kommer ansvara för att på ett serviceinriktat och lösningsorienterat sätt bemöta och hjälpa företagets kunder med frågor rörande produkten och order per telefon och mejl. Du kommer att främst bemöta återförsäljare och samarbetspartners men även privatpersoner. Då företaget verkar och arbetar internationellt kommer en stor del av arbetet ske på engelska, då du kommer att ha dialoger med människor från andra länder. Vidare kan du även komma att hantera olika administrativa uppgifter rörande orderläggning och orderhantering.
Du kommer bli en del av ett mindre team på fyra personer med positiv energi, mycket kreativitet och stark sammanhållning. Du kommer att jobba nära företagets och märkets grundare och få god insyn i verksamheten. Du kommer arbeta cirka 10-15 timmar per vecka och ha möjligheten att anpassa dina arbetspass utifrån ditt eget schema. De tider som företaget är i störst behov av hjälp är från cirka kl. 12:00 – 19:00 vardagar och arbetspassen kommer i största utsträckning att förläggas under dessa tider. De har behov även under ledigheter såsom sommar/jul så möjligheten att arbeta mer under dessa tider finns. Arbetet sker på kontoret på Östermalm.

Du erbjuds
- Erfarenhet inom den exklusiva designerbranschen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hjälpa kunder via telefon och mejl med olika ärenden


VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande vid en eftergymnasial utbildning och har minst 1 år kvar av dina studier
- Har tidigare erfarenhet av kundservice
- Har flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, då det används i det dagliga arbetet
- Har god dator- och telefonvana, då dessa är dina främsta arbetsverktyg
- Har möjlighet att börja arbeta i slutet på augusti/början av september

Det är meriterande om du
- Studerar till optiker
- Har intresse för och/eller erfarenhet av branschen
- Har kunskaper i franska eller tyska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Ansvarstagande

Vi ser att du är en social och utåtriktad person som brinner för att skapa positiva och professionella kundupplevelser.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Finance Specialist Treasury Operations Administrator till Vattenfall

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 9
Nytt
Har du erfarenhet av att arbeta med treasury och vill få en meriterande erfarenhet hos Sveriges största producent av fossilfri el. Detta är ett föräldravickariat med avslut 2023-11-10 och start kommer ske omgående alternativt i mitten av augusti. Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa din chans!

OM TJÄNSTEN
Group Treasury ansvarar för att säkra långfristig finansiering, hantera överskottslikviditet och säkra valutaexponering för koncernen. Den fungerar också som intern bank gentemot deras interna motparter.

Du kommer ansvara för behandlingen av alla finansiella transaktioner hos Group Treasury, internt såväl som externt. Du kommer att ha omfattande interna och externa kontakter med deras motsvarigheter och fungerar som den enda kontaktpunkten för administrativa frågor.
Ditt ansvar är att säkerställa att Vattenfall fullgör sina skyldigheter, att alla transaktioner matchas, regleras och betalas i tid. Förutom att bearbeta transaktioner ansvarar du även för kortsiktig likviditetsprognoser, hantering av margin calls, lagstadgad statistikrapportering. Du är också involverad i tester av deras Treasury System i samband med systemuppgraderingar.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant avslutad eftergymnasial utbildning
- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med treasury
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Den framgångsrika kandidaten är kommunikativ, entusiastisk, välstrukturerad, pålitlig och en sann lagspelare. Vårt team är skickligt och dedikerat men också litet. Vi arbetar alla tillsammans som ett team och delar på alla uppgifter som måste göras.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu