Stockholm: Redovisningsekonom till amerikanskt bolag med kontor i Bromma

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom till amerikanskt bolag med kontor i Bromma i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-26 // Varaktighet: Heltid

Vår kund är ett i grunden amerikanskt bolag med 60 anställda i Sverige för deras räkning söker vi nu en redovisningsekonom med omgående start för ett konsultuppdrag på minst åtta månader. För rätt person finns även goda möjligheter till överrekrytering. Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är i grunden ett amerikanskt bolag som tillverkar komponenter och system för rörelsekontroll för olika typer av fordon. De finns över stora delar av världen med ungefär 2000 medarbetare där kontoret i Stockholm består av ungefär 60 medarbetare. Bolaget har växt snabbt under en kort tid och med anledning av det behöver nu kontoret i Stockholm förstärkning i ekonomiteamet i form av en redovisningsekonom. I dagsläget består teamet av en ekonomichef, en Controller, en ekonomiassistent på deltid samt en redovisningsekonom som snart kommer sluta - därav behovet av förstärkning.

Bolagets kultur genomsyras av värderingar om lojalitet, respekt och att alltid försöka hjälpa varandra. Trots att det är ett stort bolag präglas kulturen av en familjär känsla, detta då bolaget från början är ett familjeföretag. De har sitt kontor i Bromma men tillämpar en hybridmodell där distansarbete erbjuds upp till tre dagar i veckan.

Detta är ett konsultuppdrag med omgående start som förväntas sträcka sig initialt åtta månader. Anledningen till behovet är att de kommer försöka rekrytera en redovisningsekonom själva vilket förväntas ta minst åtta månader. Eftersom de själva letar efter en mer permanent lösning för behovet finns mycket goda chanser till överrekrytering, detta förutsatt att det skulle bli en lyckad match för båda parter.

Du erbjuds
- Ett längre konsultuppdrag som erbjuder chansen att bli överrekryterad
- Breddade erfarenheter på ett bolag med en något mindre ekonomiavdelning där man kommer få arbeta självständigt men också stöttande gentemot kollegor
- En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha i din framtida karriär

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för det löpande i redovisningsprocessen
* Arbeta med både kund- och leverantörsreskontra
* Upprätta bokslut


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 2 års erfarenhet av arbete inom redovisning där du behärskar hela redovisningsflödet med fokus på kund- och leverantörsreskontra samt bokslut.
- Har en avslutad utbildning inom ekonomi (Akademisk eller YH)
- Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, detta då koncernspråket är båda språken

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av Microsoft Dynamics AX
- Tidigare erfarenhet av att arbeta på en mindre ekonomiavdelning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kommer få reda på vilket kund annonsen gäller vid en första telefonintervju.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom.

Senior Accountant/Redovisningsansvarig

Läs mer Maj 17
Om företaget
Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerat 1901. Indiskas produkter säljs i 44 butiker i Sverige och Finland samt i vår internationella online shop indiska.com. Indiska erbjuder en mötesplats för en väl utvald mix av inredning och mode med inspiration från olika världar kombinerat med en skandinavisk syn på design med en mer hållbar kvalitet och ett tillgängligt pris.
Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan!
Om rollen
I rollen som Senior Accountant/redovisningsansvarig på Indiska har du ett helhetsansvar för den operativa redovisningen samt stöttar organisationen i det dagliga arbetet gällande ekonomirelaterade frågor. Du kommer att ansvara för och vara involverad i dagliga, veckovisa, månatliga och årliga arbetsuppgifter inom redovisningsområdet. Du kommer även att arbeta med analyser av data och skapa finansiella rapporter. I ditt dagliga arbete kommer du att ha ett tätt samarbete med både CFO och övriga ekonomiteamet, vår CEO och övriga ledningsgruppen samt vårt Supply chain team.
Ansvar och arbetsuppgifter:
Säkerställa fortsatt efterlevnad av lagstiftning, policys och principer inom redovisning
Fungera som coach och mentor för övriga kollegor i redovisningsteamet
Utveckla arbetssätt, processer och system och initiera förbättringar och utvecklingsinitiativ
Koordinera och ansvara för årliga audits
Deklaration och rapportering till Skatteverket samt övrig rapportering till myndigheter och organisationer.
Stötta CFO och ledningsgruppen gällande budget och strategiskt arbete
Vara behjälplig med business Case och beslutsunderlag för CFO och ledningsgruppen

Du kommer också att vara ansvarig för månadsbokslut, kvartalsbokslut och årsbokslut samt årsredovisningar, reskontrahantering, löpande bokföring, redovisning av lönekostnader, kapitalutgifter och administration av tillgångar, treasury, kassaflödesfrågor och analysarbete. Du kommer även att fungera som superuser internt för vårt ERP.
Vem vi söker:
Vi söker dig som är strukturerad och organiserad och som har en god affärsförståelse. Du har lätt för att fatta beslut och att navigera i komplexa situationer. Du drivs av att uppnå resultat och ser till att du får saker att hända. Du har förmåga att både se detaljer och helhetsperspektivet, beroende på vad situationen kräver av dig. För att passa in i vår organisation behöver du även vara en lagspelare med en positiv inställning, som hellre letar lösningar än fastnar i problem.
Kvalifikationer:
Examen inom redovisning från universitet/högskola eller motsvarande.
Minst 10 års erfarenhet från brett arbete inom redovisningsområdet
Dokumenterade kunskaper inom redovisning, gällande lagstiftning och övriga regelverk samt K3-regelverket
God kommunikativ förmåga
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift

Övrig information:
Typ av anställning: Tillsvidare, heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Startdatum: Enligt överenskommelse så snart som möjligt.
Kontorsbaserad roll med möjligt att arbeta på distans en dag per vecka.
För övriga frågor kontakta: claes-goran.starud@indiska.se
Sista ansökningsdag: 2024-05-31. Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden varför rollen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Låter det här som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Accountant

Läs mer Maj 14
About Carla
We believe that more people should be able to drive more electric cars. Therefore, we have set out to build the safest, most convenient, and most transparent way to find, get, and ultimately have an electric car. Carla was founded in 2020, with strong VC backing and is now in an exciting growth phase to establish Carla as the market-leading “EV-companion” in Europe.
What drives us is constantly improving things, primarily by accelerating the transition to electric mobility, and creating exceptional customer experiences in an industry ripe for disruption.
As we are scaling up Carla, we are currently seeking a highly motivated Accountant to join our finance team. If you have a genuine passion for automation and are eager to revolutionize traditional accounting processes, we want to hear from you! Your mission will be to support one of the fastest growing startups in Scandinavia - ever.
About the Role
As an Accountant at Carla, you will not only bring your financial knowledge but also your enthusiasm for automating and streamlining tasks. We value forward-thinkers who are excited about working smarter and embrace cutting-edge technologies. While prior accounting experience is of value, a passion for automation and the ability to implement such solutions will be the key differentiators in this role. Youll act as the liaison between the finance department and our tech team. You'll work closely with the Head of Accounting, who will provide support and guidance as you embark on this exciting journey of automation and efficiency.
Responsibilities include, but are not limited to:
Perform essential accounting tasks such as reconciliations, journal entries, and financial reporting.
Responsible for the process of handling incoming invoices
Manage expenses in PLEO (external expense system)
Manage manual bank payments
Contribute to month end close process with general accounting tasks
Collaborate with cross-functional teams to brainstorm and propose automation ideas for finance processes.
Act as the main point of contact between the finance department and the tech team, translating finance requirements into tech solutions.
Contribute to the optimization of financial processes, always looking for ways to work smarter to enhance accuracy, speed, and effectiveness.

We believe that the ideal candidate:
Has a positive mindset and likes moving at high speed together with others.
Enjoys working with high volumes, high tempo, and in a dynamic environment.
Bachelor's degree in Accounting, Finance, or related field.
Minimum of 3 years of accounting experience.
Work experience of accounting principles and financial analysis.
Genuine passion for automation and working smarter.
Experience with automation tools such as building macron, implementing RPA tools or usage of AI/Machine learning is a significant plus.
Strong problem-solving skills and the ability to think creatively to find automation opportunities.
Excellent communication and teamwork skills.
Fluent in Swedish and English

What is in it for you?
Most of all, this is a fantastic opportunity to work for a category-defining company, with great values, and a business model that doesn't talk about sustainability - but rather uses sustainability as its foundation.
Apart from that, we offer:
A career-defining role at an early-stage startup and an opportunity to grow and learn from knowledgeable co-workers
We’re a scale-up, which means we work smarter, not harder. Life-work balance still plays a vital role in creating long-lasting productivity and output
A workplace that believes strength is found in diversity. We hire people regardless of background, education, experience, or gender
Market competitive salary

We’re fast, both in terms of car delivery and when it comes to growing our business. We have no plans to stop anytime soon; hopefully, this is where you come in!

Ansök nu

Regionekonom till Ledande Järnvägskoncern ????

Läs mer Maj 13
Om tjänsten:
Som regionekonom hos vår kund, en framstående aktör inom järnvägsindustrin, spelar du en avgörande roll i ekonomistyrningen av företagets projekt och kontrakt. Företaget är i en samhällsviktig bransch som jobbar med drift och underhåll. Företaget bygger och underhåller spårväg, järnväg och tunnelbana.
Du kommer att arbeta nära affärsområdes- och regionchefer för att förbättra och stärka företagets ekonomiska position. I denna nyckelroll är dina huvudsakliga ansvarsområden att analysera ekonomiska utfall, hantera bokslutsprocesser och stödja både månatliga prognoser samt budgetarbete. Du bidrar direkt till företagets strategiska utveckling och operativa effektivitet.
Uppdraget är ett konsultuppdrag där man blir anställd som konsult hos oss på Wrknest och arbetar på plats hos kund. Uppdraget är på ca 6 månader med goda chanser till förlängning eller överrekrytering.
Dina framtida arbetsuppgifter:
Analysera och rapportera om projektutfall och kontraktsvillkor.
Delta i prognosarbete och genomföra riskbedömningar.
Aktivt delta i ekonomiska genomgångar och bokslutsprocesser.
Säkerställa noggrann värdering och dokumentation av ekonomiska poster.
Stödja utvecklingen av budget- och prognosarbete inom regionen.
Hantera administrativa system och bistå andra avdelningar med ekonomiska frågor.

Vi söker dig som har:
Utbildning inomekonomi
Erfarenhet av ekonomi- ochredovisningsarbete
Har braIT-kunskaper och är van vid att arbeta i affärssystem
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska

Vi ser det som meriterande med
Erfarenhet av Navision sedan tidigare
Erfarenhet av bygg-eller anläggningsbranschen

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är noggrann, strukturerad, självgående och lösningsorienterad. Vi hoppas också att du är en social person som är ansvarstagande i ditt arbete och kommunikativ i din kontakt med kollegor.
Övrig information:
Start: Omgående, anpassat efter din uppsägningstid.
Plats: Stockholm, med möjlighet till flexibilitet.
Omfattning: Heltid.
Anställningsform:Konsultanställning på 6 mån med chans till överrekrytering


Om företaget
Vår kund är en välrenommerad aktör inom järnvägsbranschen och en del av en större europeisk koncern. Med verksamhet över hela Europa och omfattande expertis inom järnvägsinfrastruktur bidrar de aktivt till utvecklingen av hållbara transportlösningar. I Sverige omfattar verksamheten cirka 850 anställda och en omsättning på över två miljarder kronor.
Om Wrknes
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

?Nyexaminerad Redovisningsekonom till Finansbolag

Läs mer Apr 30
Är du nyexaminerad och söker första jobbet efter examen? Är du intresserad av redovisning och finans? Då har vi en spännande möjlighet för just dig!
Var? StockholmNär? När rätt kandidat finns tillgängligAnställningsform? Rekrytering
Vår kund
Vår kund är ett av Sveriges ledande bolag inom finans. De söker nu en nyexaminerad ekonom som vill utvecklas i en bred roll där du kommer att lära dig mer om finans, bokföring och företagsutveckling.
Om rollen
Du kommer att arbeta i nära samarbete med dina kollegor och kommer få lära dig redovisningsyrket från grunden. I denna roll kommer du att sköta kund- samt leverantörsreskontra och ha stora möjligheter att utvecklas.

Din profil
Vi söker dig med en kandidat, magister eller masterutbildning inom ekonomi och som brinner för utveckling. Du vill jobba med redovisning och tycker att finans är kul. Du tackar inte nej till en chans att lära dig något nytt och har en prestigelös inställning. Du drivs av att granska och säkerställa och har en hög servicegrad, du är nyfiken och har ett stort intresse för att jobba med förbättring och effektivisering. Du kan arbeta obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.
Skallkrav:
Kandidatexamen inom ekonomi
Driven personlighet
Intresse för finansbranschen
Analytisk förmåga, noggrann och nyfiken
Självgående med en hög samarbetsförmåga


Meriterande:
Magister- eller masterexamen inom ekonomi
Arbetat med kund- och leverantörsreskontran parallellt med studierna



Låter det intressant?Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se
Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se eller 070-402 84 22.Välkommen med din ansökan!
Om Delta ConsultingVi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Dentalums huvudkontor

Läs mer Apr 29
Är du en erfaren och engagerad Redovisningsekonom som söker en ny utmaning i din karriär?
Vill du vara en del av ett växande företag inom tandvården där du kan bidra med din ekonomiska expertis? Dentalum expanderar och söker nu en Redovisningsekonom till vårt huvudkontor. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö med engagerade kollegor och utvecklas professionellt samt personligen.
ARBETSBESKRIVNINGSom Redovisningsekonom hos Dentalum kommer du att ha en central roll i företagets ekonomiavdelning. Du kommer att ha ett brett ansvarsområde som spänner från löpande bokföring till månads- och årsbokslut. Dina arbetsuppgifter inkluderar, men är inte begränsade till:
Löpande redovisning och upprättande av månads, kvartals och årsbokslut för bolag inom koncernen.
Uppföljning, controlling av resultat, kostnader och KPI:er i verksamhetsbolagen
Aktivt arbete med uppföljning/analys av kostnader och intäkter
Onboarding/integrering av förvärvade bolag
Kontakt med dotterbolag, kliniker
Cash management och betalningar
Bidra till att upprätta månads- och kvartalsrapporter för koncernen (IFRS)
Bidra och driva utveckling av processer och rutiner
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som är en driven och strukturerad Redovisningsekonom med passion för siffror och ekonomisk analys. Du är analytisk och har en god förmåga att arbeta både självständigt och i team. Att arbeta proaktivt och med hög kvalitet är viktigt för dig. Du är ansvarsfull, tycker om att arbeta hands-on samt har intresse av att förbättra processer.
KVALIFIKATIONER Högskoleutbildning inom ekonomi eller annan relevant utbildning
Minst 3 års erfarenhet som Redovisningsekonom
God kännedom om svenska redovisningsprinciper
Mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av något större ekonomisystem
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Erfarenhet från revisions-/ konsultbyrå eller tillväxtbolag är meriterande
Erfarenhet från redovisning inom tandvårdsbranschen är meriterande
OM DENTALUM
Dentalum är en ledande tandvårdsgrupp i Sverige med målet att erbjuda kvalitativ och tillgänglig tandvård för alla. Med flera kliniker runt om i landet och ett huvudkontor som stödjer vår verksamhet, strävar vi efter att vara i framkant inom modern tandvård. Vi erbjuder en arbetsplats med god teamanda, där varje anställds bidrag värderas högt.
Vi sitter i nyrenoverade lokaler i centrala Stockholm.
ANSTÄLLNINGAnställningsform: Tillsvidareanställning
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Ersättning:Månadslön enligt överenskommelse
ANSÖKÄr du den vi söker? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till oss så snart som möjligt, då vi jobbar med löpande urval och intervjuer. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team!
Besök oss på www.dentalum.com för mer information om oss och vår

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB .

Teknisk utredare till Stockholm Vatten & Avfall!

Projekteringsingenjör, bygg och anläggning
Läs mer Maj 13
Dina framtida kollegor på Stockholm Vatten och Avfall strävar efter att skapa en hållbar och enkel verklighet för stockholmarna. Till avfallsavdelningen söker vi nu dig med brinnande intresse för samhällsutveckling som vill anta rollen som Teknisk utredare. I tjänsten får möjlighet att applicera dina akademiska kunskaper i praktiken och få meriterande erfarenhet för framtiden! Vi tillämpar löpande urval - välkommen med din ansökan idag.

OM TJÄNSTEN
Enheten du kommer tillhöra ansvarar för avfallsavdelningens frågor i stadens tidiga planeringsskeden och håller samman arbetet med att långsiktigt tillgodose avdelningens mark- och lokalbehov. Enheten ansvarar för renhållningsordningen (avfallsplan och föreskrifter) och bevakar avfallshanteringens intressen i stadens övergripande samarbeten och strategier samt utreder och analyserar övergripande frågor kopplade till den långsiktiga utformningen av avfallshanteringen i staden.

Som Teknisk utredare ser du avfallsverksamheten ur ett helhetsperspektiv och arbetar tidigt i stadens planeringsprocesser samt med diverse projekt, utredningar och strategier för att långsiktigt utveckla stadens avfallshantering tillsammans med övriga bolaget och staden. Teamet du kommer tillhöra består av en enhetschef och 9 teammedlemmar, där du kommer täcka upp för ett föräldravikariat under perioden augusti 2024 - juni 2025. Under din introduktion kommer du gå parallellt med personen som går på föräldraledighet och även arbeta nära andra teammedlemmar där fokus inledningsvis ligger på att hantera remisser, innan du introduceras för nedan nämnda arbetsuppgifter.

Du erbjuds
- En arbetsplats som värnar om miljö och hållbarhet.
- En lärorik tjänst där du får möjlighet att arbeta nära tillsammans med kompetenta kollegor.
- Detta är en ypperlig chans att nyttja dina akademiska kunskaper i ett praktiskt sammanhang. Vidare kan du förvänta dig en roll där du har flera kontaktytor och får ta egna initiativ inom dina ansvarsområden.
- Omväxlande arbetsuppgifter och möjlighet att delta i olika projekt med spännande delmoment.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera remisser, granska program, planer och bygglov.
* Arbeta med stadsplanerings-, mark- och infrastrukturfrågor ur ett avfallsperspektiv.
* Medverka i arbets-, projekt- och referensgrupper med anknytning till kommunal avfallshantering, planfrågor, stadsövergripande handlingsplaner etc.
* Utföra andra på enheten förekommande uppgifter, såsom exempelvis arbeta fram styrdokument samt utveckla och följa upp verksamheten.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en universitets- eller högskoleexamen, 180 HP med inriktning mot avfallshantering, samhällsplanering, samhällsbyggnadsteknik, miljöteknik eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Bifoga ditt examensbevis i ansökan.
- Har ett stort intresse för miljö- och stadsutvecklingsfrågor.
- Kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift, då daglig kommunikation och dokumentation sker på svenska.

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av utredningsarbete, projektledning, planerings- och stadsbyggnadsfrågor.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Självgående
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Stockholm Vatten och Avfall är en samhällsbyggare i framkant som driver och utvecklar vatten- och avfallstjänster med miljöfokus. Varje dag, året runt förser de 1,5 miljoner stockholmare med rent och gott kranvatten, renar avloppsvatten och ser till att avfallet tas om hand. Tillsammans med invånare, företag och andra intressenter arbetar de för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad.

Ansök nu

Serviceinriktad medarbetare sökes till Brocc!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 20
Nytt
Har du tidigare arbetat inom service och ute efter en fartfylld heltidstjänst hos ett spännande bolag? Se hit! Vi söker dig som har telefonvana, är lösningsorienterad och är orädd för utmaningar. Tjänsten är med start omgående - välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Brocc är ett snabbt växande fintechbolag vars mål är att skapa en mer rättvis finansbransch. Det som driver företaget och dess medarbetare är möjligheten att kunna utmana, omfördela och därmed ge bättre villkor till alla. Brocc är inne i en spännande fas där de nu har behov att stärka upp sitt team inom kundservice med med två nya kollegor på heltid.

Som medarbetare på Brocc kommer du spela en nyckelroll i verksamheten där du kommer ha möjlighet att påverka företaget och göra skillnad. Detta är början på en spännande resa och det kommer att finnas möjlighet att få vara med och forma operationsavdelningen.

Tjänsten är på heltid med arbetstider måndag-fredag ca 08-17.

Du erbjuds
- En långsiktig heltidstjänst
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera kundärende per telefon och mejl
* Rådgivning och sätta upp betalningsplaner framåt med kunder
* Administration och handläggning


VI SÖKER DIG SOM
- Uppskattar kundkontakt och kan anpassa budskapet efter kundens behov
- Har tidigare erfarenhet av service
- Har arbetat med telefon som närmaste arbetsverktyg
- Talar och skriver svenska obehindrat
Det är meriterande om du har
- Har tidigare erfarenhet av collections/pre collection/kravhandläggning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Prestigelös
- Lösningsfokuserad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Orderplockare under sommaren hos FIBE!

Lagerarbetare
Läs mer Maj 19
Nytt
Är du på jakt efter det perfekta sommarjobbet? Trivs du dessutom med att arbeta med orderplock och i ett mindre team? Då kan tjänsten som orderplockare hos sportfiskeföretaget FIBE vara något för dig! Vi söker dig som har möjlighet att arbeta heltid från mitten av maj till början av augusti och som har en god förmåga att ta ansvar och hjälpa till där det behövs. Sök tjänsten redan idag då urvalet sker löpande!

OM TJÄNSTEN
FIBE är ett företag beläget i Kungsängen och erbjuder produkter inom framförallt sportfiske. Deras kunder är främst företag och butiker i Sverige men de exporterar också till andra länder i Norden, framförallt Norge och Finland. Under majmånad kickar sommarfiskesäsongen igång och det är då deras lagerverksamhet blir mer intensiv kopplat till orderplock och paketering. Med anledning av det söker vi nu för FIBEs räkning en orderplockare som mellan 20 maj till 31 juli har möjlighet att arbeta heltid i deras lager. Arbetstiderna är måndag till torsdag mellan kl. 07.00-17.45 vilket innebär att man i stället är ledig fredag till söndag.

Medarbetarna på FIBE är ett sammansvetsat team på fyra personer med en bra gemenskap och nära sammanhållning. Vi söker därför dig som trivs med att arbeta i en mindre grupp och som har en flexibel och prestigelös attityd när det gäller att hjälpa till där det behövs.

Du erbjuds
- Ett roligt sommarjobb inom orderplock
- Ett arbetsschema som möjliggör långhelger från fredag till söndag
- Erfarenheter inom orderplock och paketering

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Plocka ordrar
* Paketera varor som ska skickas ut till kund
* Säkerställa att lagret är snyggt och i ordning
* Hjälpa kollegor med andra uppgifter som dyker upp under arbetets gång


VI SÖKER DIG SOM
- Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift, då i princip all kommunikation sker på svenska
- Kan hantera tunga lyft
- Har möjlighet att arbeta heltid från mitten av maj till början av augusti, samt kan ta dig smidigt till lagret som ligger i Kungsängen
- Har tidigare arbetslivserfarenhet

Det är meriterande om du har
- Har erfarenhet av orderplock och paketering
- Har erfarenhet av att jobba i ett mindre team

Som person lägger vi stor vikt vid att du är ansvarstagande, besitter en personlig mognad och har en god samarbetsförmåga. Du tycker om att hjälpa till där det behövs och är van vid att arbeta effektivt och noggrant.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Kvalitetsmedveten
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Student sökes som administratör till Collactivate!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Maj 19
Nytt
Är du tekniskt lagd och hungrig på nya erfarenheter? Är du dessutom en do:er som trivs med en administrativ roll och letar efter nästa tjänst att växa i? Vi söker dig som är intresserad av IOT och är redo att starta omgående!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en motiverad administratör som kan stötta upp i verksamheten 1-2 dagar i veckan. Detta är en otroligt bred roll där du som VDs högra hand kommer få möjligheten att stötta upp på diverse fronter inom företaget.

Collactivate är ett litet start-up med en handfull anställda som just nu sitter i Rotsunda/Sollentuna. Företaget arbetar med kameror och övervakningssystem och du som söker tjänsten bör ha någon typ av intresse för detta. Din egen motivation och din förmåga att arbeta prestigelöst kommer utgöra kärnan i rollen.

Vi ser gärna att du är en tekniskt lagd person som är driven och hungrig på ny kunskap. För att passa i rollen klarar du av att arbeta i en föränderlig miljö och har inga problem att prioritera med många bollar i luften. Du är van att ta eget ansvar, slutför alltid dina uppgifter och du förstår även vikten av god kommunikation såväl internt som externt. Dessutom är du prestigelös och kan se till arbetsgruppens bästa. För att bli långvarig tror vi även att du har en vilja att utvecklas personligen och att du vill och vågar ta på dig mer ansvar

Du erbjuds
- Inblick i ett växande företag inom en bransch med otroligt goda framtidsutsikter. Detta är en roll att växa i och det finns stort utrymme för personlig och yrkesmässig utveckling
- Du erbjuds dessutom en dedikerad konsultchef och ett stort nätverk via Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administration av dagligt och återkommande arbete
* Orderhantering
* Stöttning av VD och kollegor
* Framtagning av nya enheter och konfigurering av sensorer
* Mötesbokning och planering


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar inom teknik, it eller motsvarande injengörssprogram med minst 12 månader kvar av dina studier
- Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
- Har ett tekniskt intresse och gärna ett intresse för företagets produkter och erbjudanden

Det är meriterande om du har
- Tidigare arbete med IT och IOT
- Teknisk erfarenhet eller produktspecifik erfarenhet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kund är ett start up inom övervakning-, säkerhet- och trygghets-branschen. De arbetar med säkerhetssystem och står för paketlösningar när deras kunder efterfrågar övervakningssystem. De sitter placerade i Upplands Väsby och är verksamma på den svenska marknaden men har medarbetare både i och utanför Sverige. De befinner sig i en expansiv fas och har mycket på gång framöver. Läs mer om Collactivate här.

Ansök nu

Senior Finance Analyst to Xylem

Ekonomikonsult
Läs mer Maj 14
Together with Xylem, Academic Work is now looking for a Senior Finance Analyst to join one of their largest business units - the Europe commercial team. If you are ready to take on your next challange and be a key contributor to this exiting team, we encourage you to apply for this exciting position today.

OM TJÄNSTEN
As a Senior Finance Analyst you will collaborate closely with the Managing Directors for Denmark and Finland, as well as their sales teams. Your main tasks will involve analyzing the market and competition, identifying risks and opportunities, and contributing to business strategy development from order to margin decisions. You will provide support and insights for pricing and margin decisions, particularly in securing new business and expanding existing services like rentals. As a key member of the Europe Commercial finance team, you will also focus on streamlining processes andwork/life balance through continuous improvement, and enhancing collaboration with other finance teams regionally and globally. Your ultimate goal will be to optimize shareholder value while ensuring compliance and sustainability goals are met.

You will work from the office in Sundbyberg but also ge given the opportuinty to work part of the time remotely. You will be a part of a team of six collegues who are based in the north europe region and report to the regional Finance Director based in the UK.


* This position will be a consultant assignment via Academic Work.
* Start date: As soon as possible
* Duration: 6 months - with good possiblilty for extention


ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Reviewing sales and profitability trends to guide pricing and investment decisions, with regular reporting to track sales progress and margins, using tools like Power BI and Business Objects.
* Analyze market and sales channel performance to identify growth opportunities and improve sales effectiveness.
* Provide weekly flash reports and key analysis on sales, orders, and backlog to identify trends and risks; support efforts to meet or exceed business targets.
* Budget and forecast controllable costs; analyze variances to ensure effective cost management.
* Analyze financial data to make recommendations on pricing, discounts, payment terms, and market share.
* Preparation of monthly and quarterly internal reports and presentations to all levels of management and employees
* Reconciliation of headcount reporting & planning through close business partnering with HR-department
* & other.


VI SÖKER DIG SOM
- About 5 years of relevant work experience in Finance - for example Finance Analysis / Accounting / Business Control
- Experience with international responsibility and environment
- Good system and IT knowledge (Microsoft Excel, PowerPoint, ERP)
- Strong analytical skills
- Fluency in English

It is prefered if you have
- Bachelor's Degree in a relevant field
- Experience in US GAAP
- Fluency in Swedish

To succeed in the role, your personal skills are:

We are seeking a social, communicative team player, who loves to take action and to get things done in a timely manner. You have a "can-do" attitude and are used to and enjoys a wide variety of tasks. In addition to this you genuinely enjoy business partnering and working with Finance routines and processes.

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Xylem, a leading global water technology company dedicated to solving the world’s most challenging water issues, is the leading global provider of efficient, innovative and sustainable water technologies improving the way water is used, managed, conserved and re-used. Their international team is unified in a common purpose: creating advanced technology and other trusted solutions to solve the world’s water challenges. They are committed to creating an organization of inclusion and diversity, where everyone feels involved, respected, valued and connected, and where everyone is free to bring their authentic selves and ideas.

Ansök nu

Verksamhetschef till Assistansporten

Verksamhetschef, hälso- och sjukvård
Läs mer Maj 14
Är du redo för en ny utmaning och vill använda din kompetens för att förbättra vården och faktiskt göra skillnad? Då är detta din chans att göra det! Assistansporten söker nu en ny Verksamhetschef till deras verksamhet i Haninge. Din väg till en meningsfull karriär börjar här - ansök idag då vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Assistansporten grundades 2013 i Haninge med målet att skapa en trygg och positiv upplevelse för den enskilda individen. Assistansportens mål är att varje människa ska få uppleva ett bra och rikt liv. Assistansporten arbetar med personlig assistans, hemtjänst, avlösning och ledsagning samt hushållsnära tjänster. Deras verksamhet utgår från människans olika behov, livsskeenden och livsförhållanden. Assistansportens ledord är kontinuitet, trygghet, delaktighet och omtanke.

I rollen som Verksamhetschef kommer du ha övergripande personalansvar över tjänstemän på din verksamhet. Rollen innebär också övergripande ansvar över kontakter med beställare, kunder, biståndshandläggare osv. Detta innebär en del resande i tjänsten för möten med kommuner. Du kommer att arbeta nära ledningsgruppen, utifrån gällande målsättningar, strategier och andra riktlinjer.

Du erbjuds
- Ledarskapsutbildningar för chefer
- Flexibla arbetstider med möjlighet att arbeta hemifrån
- God löneutveckling
- En växande arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leda verksamheten och driva förändringar
* Ansvar för budget, personal och arbetsmiljö
* Rekrytering efter verksamhetens behov
* Skapa starka relationer med sjukvården, myndigheter och andra intresseorganisationer
* Kvalitetsuppföljning av verksamheten


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad högskole- eller universitetsutbildning inom relevant område, ex. beteendevetare, socionom, sjuksköterska etc.
- Har minst 3 års erfarenhet av personal, budget och arbetsmiljöansvar inom äldreomsorgen de senaste 7 åren.
- Har flytande kunskaper inom svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du innehar B-körkort

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Strategisk
- Serviceinriktad
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Assistansporten här

Ansök nu