Stockholm: Talent Acquisition Specialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Talent Acquisition Specialist i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-25 // Varaktighet: Heltid

Vi söker dig som har en passion och framgångsrik erfarenhet av att attrahera de bästa talangerna inom telesales och brinner för att bygga ett starkt och attraktivt Employer Brand.

OM NETJOBS GROUP
NetJobs Group AB hjälper svenska arbetsgivare med nischad jobbannonsering och employer branding genom exponering på våra jobbsajter och karriärmässor. I vårt dagliga arbete drivs vi av vår vision är att bli den ledande aktören i Sverige inom digital Jobbannonsering och Employer Branding. Mer information om NetJobs som arbetsplats finns på https://career.netjobs.com och www.netjobsgroup.com (http://www.netjobsgroup.com/)

OM TJÄNSTEN

Som TA-specialist på NetJobs Group AB är din främsta huvuduppgift för att driva hela vår interna rekryteringsprocessen av Junior Account Managers och Account Managers till vår expansiva säljorganisation och därmed aktivt bidra till att vi uppnår våra ambitiösa tillväxtmål.

Dina mest grundläggande arbetsuppgifter blir att:

- Skapa starka och kvalitativa talangflöden av innesäljare B2B genom att publicera jobbannonser på externa mediakalaner, proaktivt attrahera kandidater, t.ex. via LinkedIn, sociala medier, medarbetarhänvisningar, annonsering mm.

- Strukturerat intervjua och metodiskt utvärdera kandidater i ett högt tempo

- Förbättra och tydliggöra vår Employer Branding strategi, arbeta fram EVP och utforma relevant content till sociala medier och vår karriärsida

- Öka strukturkapitalet i vår rekrytering genom att systematiskt förbättra vår rekryteringsprocess, kravprofilsmallar, intervjuguider, screening verktyg och jobbannonsmallar mm.

DIN PROFIL

Du som söker har följande kvalifikationer:

- Minst två års dokumenterat framgångsrik erfarenhet av att skapa talanglöden av säljare inom telesales, bygga ett starkt emplyer brand och framförallt rekrytera innesäljare med spetsegenskaper.

- Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

- Goda kunskaper i Microsoft Office (Word, Excel och PowerPoint). Erfarenhet av att använda IT-system och verktyg för rekryteringshantering är meriterande

DINA PERSONLIGA EGENSKAPER
För att lyckas i rollen och på NetJobs Group tror vi att du är en mycket ambitiös person med hög arbetskapacitet, är en handlingskraftig Doer, är ansvarsfull samt sist men inte minst en väldigt positiv och professionell ambassadör både internt och externt för NetJobs.
För att vara framgångsrik i tjänsten är du en självgående och strukturerad person som gillar att ha många kontaktytor inom organisationen. Du tar egna initiativ, driver frågor framåt, trivs med att skapa struktur och tycker om ordning och reda. Du trivs att arbeta operativt och har en prestigelös inställning. Då rollen innebär ett flitigt kontaktskapande för att hitta rätt kandidat är det viktigt att du är ihärdig och gillar utmaningar.

Som person sprider du härlig energi omkring dig. Du har förmodligen nära till skratt, men har samtidigt en hög integritet och professionalism i din yrkesroll. Du kommer vara NetJobs största brand ambassadör till kandidater. Vidare är du kommunikativ och har lätt för att entusiasmera, har gott ordningssinne samt gillar att hålla ett högt tempo. Slutligen är du lyhörd och har ett genuint intresse för andra människor.

ANSTÄLLNINGSVILLKOR

Vi erbjuder tillsvidareanställning (med sex månaders provanställning) med start enligt överenskommelse. Omfattningen är heltid. Fast månadslön 25 000 kr.

Du är stationerad på vårt nya kontor på Artillerigatan 42, ett stenkast från Östermalmstorg i centrala Stockholm.

Vill du bli en viktig del av NetJobs tillväxtresa?

Varmt välkommen att skicka in din personliga ansökan snarast.

Ansökningar behandlas löpande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Candidate Pipeline Associate

Läs mer Jun 8
Nytt
About Worko:

Worko was founded in 2011 in Stockholm with the ambition to rethink the traditional recruitment industry. Since then, we've grown and our products are well established with hundreds of clients within tech and construction. We've even been awarded prizes for our growth journey by Di Gasell and also for our fantastic work culture by Great Place To Work.

As of today, our team consist of 35+ in Stockholm and Oslo. However, we will continue to grow and expand our business to new markets in the near future. Are you tempted yet? There's more to it.

Worko doesn't work with traditional search to fulfill temporary needs for our clients. Instead we help our customers to attract passive candidates over time, with a starting point in their strategic ambitions, and growth plans!

About the position as Candidate Pipeline Associate:

Companies can no longer recruit based on when the timing is right for them, it's the candidates market. Meaning, building proactive pipelines is essential in todays recruitment market, with a large volume enough we can accomodate the needs of shorter periods but above all, we can chart when the best candidates are open to new opportunities.

This is an entry level position where you'll over time be able to advance in the Worko Career Modell meaning bigger responsibilities internally and externally. As a CPA, you'll be working in several workstreams (recruitment projects) from start to finish. You'll be a part of the onboarding process, ensuring that we work accordingly to our process together with our clients. Working in workstreams also means you'll be contacting the passive candidates, from search, pitch job-opportunities, scheduling interviews and be a trusted advisor towards the candidates throughout the process.

The following areas of responsibility are included:

- Hiring bar - defining the hiring bar (what makes a candidate fit the needs of our clients business and the role)

- Messaging - developing an EVP (employee value proposition) for all our clients (how do we create interest for the position based on our target audience). Finding candidates and pitch job-opportunties

- Joint process - the most effective way to collaborate with our clients and internally cross-functional

- Advisory - some of our customers have worked with recruitment before while others haven't, either way you'll guide and advise customers on how to convert passive candidates to performing employees

- Managing a delivery budget which will help you plan and prioritize your monthly and weekly work

- Collecting and entering data in our own system, in order to analyze workstreams aswell as your own performance

Who we think you are:

To be successfull as a CPA at Worko, we think you're driven and thrives in a high-pace work enviroment and to work towards goals. You're stimulated by building relations and learning about different industries and roles.

To succeed in the role:

- Fluency in Swedish/Norwegian and English

- At least 3 years of experience within Sales/Customer Service/Recruitment/Operations or other relevant industries

- Preferably (but not a requirement) education within HR/Economics/Sales or other relevant fields

- Preferably experience with customer relations over longer periods

- The ability to make decisions based on data

Salary and benefits:

- Most of the salary is fixed, but there are also variable incentives in the salary

- Fitness reimbursement

- Worko Career Model, a tool to visualize how your career can develop within the organisation in the long term

- Group training at a nearby gym during working hours every week

- Flexible working hours

- Work remotely 4 days a month

- Yearly conference, social events etc

What's in it for you?
First of, we have a lot of fun together! I think you've noticed that the role is varying and dynamic. You will work with high-ranking managers at industry leading companies, getting insight in their business and help them grow by developing a communication framework we call Employee Value Proposition (EVP). In time, with a great onboarding from managers and colleagues you will be skilled in value argumentation. Last but not least, at Worko there isn't a question if you will influence our organization or the customers - the question is how you will influence Worko and our customers.

What it's like to work with us:

Our culture is characterized by working as a team. We celebrate each other's successes together and there's always a helping hand nearby whenever you need it. This is the reason why we've managed to grow a lot during the pandemic, why we've won prizes for our work culture and this is the reason why we will change the entire recruitment industry.

Do you want to be a part of this exciting journey and join us in our quest to rethink recruitment strategy? Well, what are you waiting for?! Apply now and become our new teammate!

Ansök nu

Rekryteringskoordinator med ansvar för sociala medier

Läs mer Jun 5
Impressive Relations är en fullservicebyrå som erbjuder ett brett utbud av tjänster inom affärsområdena Sales, Retail och Staffing. Med vårt starka team och över 10 års erfarenhet i branschen, strävar vi efter att leverera högpresterande lösningar och stärka våra kunders framgångar. Vi tror på att vår personal är vår viktigaste tillgång och är stolta över att erbjuda en utvecklande och stöttande arbetsmiljö.

Tjänstebeskrivning
Vi söker en driven och ambitiös person som kommer att ansvara för att koordinera våra rekryteringsinsatser samtidigt som du hanterar våra sociala mediekanaler. I rollen som Rekryteringskoordinator kommer du att arbeta nära projektledarna för att säkerställa att vi har rätt personal på plats för att uppnå våra mål. Utöver detta kommer du att ha ansvar för att hantera vår närvaro på sociala medier och säkerställa att vi kommunicerar på ett sätt som skapar engagemang och uppmärksamhet från vår målgrupp.

Arbetsuppgifter:

- Ansvarig för hela rekryteringsprocessen, inklusive annonsering, urval, intervjuer, referenstagning och anställningsbeslut.

- Uppdatering och hantering av våra sociala mediekanaler, inklusive Facebook, Instagram, LinkedIn och TikTok.

- Skapa engagerande innehåll för våra sociala medier och använda denna för att öka vårt varumärkes medvetenhet och attraktionskraft som arbetsgivare.

- Ansvarig för inköp av kontorsmaterial och säkerställande av en ren och organiserad arbetsmiljö.

- Bidra till vårt övergripande företagsmål genom att ta initiativ och delta i projekt och evenemang.



Kvalifikationer:

- Erfarenhet av att samordna, administrera och hantera rekrytering, gärna från försäljningsverksamhet.

- Erfarenhet av att hantera marknadsföring av tjänster, anställningsintervjuer och den administrativa processen.

- Stark förståelse och erfarenhet av sociala medier och dess användning i marknadsföringssyfte.

- Drivande och resultatorienterad med förmåga att bygga positiva relationer och samarbeta med andra.

- Flytande tal i Svenska



Vi erbjuder:

- Heltidsanställning i en utvecklande och stöttande arbetsmiljö

- Kontor i innerstan med moderna arbetslokaler

- Fast lön enligt överenskommelse

- Regelbundna sociala evenemang, tävlingar och AWs

- Tillgång till utbildning och karriär

Vi ger dig en roll där du själv är med påverkar din egen verklighet och där beslutsvägarna är korta. En kultur som drivs av en stark teamkänsla, resultat och ett högt engagemang i allt vi gör Vi ger dig en möjlighet att få vara med att bygga en ny avdelning ifrån grunden.

Intervjuer sker löpande och vi vill därför ha din ansökan så snart som möjlig!

Ansök nu

Talent Acquisition Specialist till tretton37 i Stockholm

Läs mer Jun 2
tretton37 letar efter dig som verkligen fastnat för det här med rekrytering. Om du dessutom har en nyfikenhet och ett starkt intresse för tech är detta en möjlighet som du bara inte vill missa!

Vilka är tretton37?

tretton37 är ett svenskt tech-konsultbolag som förser sina kunder med experter inom digital transformation och strävar efter att alltid leverera de bästa lösningarna i sina projekt. Sedan 2010 har tretton37 vuxit med över 300 handplockade personer från hela världen. Här står människorna i fokus lika mycket som de älskar lärandet. Det är ett företag som omfamnar en vänlig och stödjande kultur där balansen mellan arbete och privatliv värdesätts. Det organiseras regelbundet sociala aktiviteter där familjen är välkommen, månatliga luncher, middagsevenemang, samt sportaktiviteter. Visionen på tretton37 är "To always put people and their growth first" och detta är ledstjärnan i bolagets arbete.

Låt dig imponeras och läs mer kring hur det faktiskt vore att bli en del av teamet här (https://www.tretton37.com/join-us).

Varför är rollen som Talent Acquisition Specialist på tretton37 något för dig?
Det här är en självklar roll för dig som verkligen gillar tanken av att arbeta med uppsökande rekrytering i sällskap av tech-intresserade kollegor. Framför allt har du kanske ett intresse för just mjukvaruområdet och att skapa relationer med både kandidater och interna stakeholders. Det här är helt enkelt en roll för dig som uppskattar spännande dialoger med intressanta människor.

TA-teamet på tretton37 består idag av tio personer som utgår från kontoren i Stockholm, Lund och Ljubljana. tretton37 jobbar med global rekrytering av tekniska roller, som exempelvis innefattar mjukvaruutvecklare, designers och tech leads. Framtidsplanerna för tretton37 är stora och för att nå dit behöver teamet nu utökas med fler kollegor.

I rollen som Talent Acquisition Specialist kommer du framför allt att:

- Driva egna rekryteringsprocesser från start till slut (sourcing, intervjuer, efterföljande administration och slutförande)
- Jobba nära ledningen och rekryterande chefer på tretton37 för att säkerställa att de verkar i linje med affärsmål och strategi
- Jobba nära konsulterna på tretton37, som också utgör en viktig del i att säkerställa att bolaget attraherar och växer med rätt typ av kompetens och personer
- Förbättra arbetssätt vad gäller relationer, processer och verktyg kopplat till TA-arbetet inom tretton37
- Samarbeta inom TA-teamet och övriga delar av organisationen för att dela kunskap
- Anordna och driva rekryteringsevent tillsammans med övriga TA- och Marknadsteamet

Det som kommer få dig att trivas på tretton37
tretton37 vill träffa någon som önskar jobba i ett team och organisation där man blir mer än bara kollegor. Här blir du nämligen en del av en stark samhörighet, med mer gemensamt än det mest uppenbara - jobbet. De söker efter en person som gärna kommer med idéer på hur metoder och processer kan förbättras för att optimera tillväxten. Du blir en del av ett erfaret och kompetent team med en stark teamkänsla.

Vad behöver du för att lyckas?

- Du som söker dig till den här rollen har sannolikt en stark passion och intresse för rekrytering.

- Ditt mål därtill är att bli riktigt grym på det du gör och att etablera ett gediget nätverk inom techsektorn (om du redan har detta är det en stjärna i kanten).

- Du har med fördel rekryteringserfarenhet sedan tidigare, gärna från ett tech-bolag.

- Om du är nyexaminerad från en relevant utbildning och ”bara” jobbat med rekrytering på deltid så är det intressant det också.

- Det viktigaste är att du har en stark vilja att leverera inom just det här området.

Det här är en roll som sätter stort värde i god kommunikation och förmåga att hålla dialoger på olika nivåer, med människor som ofta är tekniskt bevandrade. Det känner du dig bekväm med, du är anpassningsbar och du har förmågan att anpassa din retorik beroende på vem du samtalar med. För att lyckas i rollen är det dessutom viktigt att du naturligt strukturerar ditt arbete och effektivt löser de utmaningar som dyker upp.

Dialogerna i arbetet sker både på engelska och svenska, så därför måste du ha obehindrade färdigheter i bägge språk både i tal och skrift.

Övrig information

-
Start: Snarast, enligt överenskommelse.

-
Placering: Sveavägen/Kungsgatan i Stockholm.

-
Omfattning: Heltid, tillsvidare. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att A-hub sköter rekryteringsprocessen men du blir anställd hos tretton37.

-
Arbetstider: Heltid, kontorstider. Både flex och hybridarbete tillämpas.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av A-hub och tretton37s önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till A-hub.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Ansök med CV och personligt brev. Observera att vi lägger stor vikt på din motivering och ditt intresse för tjänsten. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Jamila Badee (mailto:jamila@a-hub.se).


Vi hoppas att vi fångat ditt intresse och ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Rekryterare

Läs mer Maj 31
Vi på Future People söker en erfaren rekryterare till vår kund i centrala Stockholm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Som rekryterare hos vår kund kommer du att ingå i ett team med fem engagerade rekryterare och stötta en av divisionerna med professionellt rekryteringsstöd inom samtliga delar av processen. Teamets mål är att bidra till kompetensförsörjning och samtidigt erbjuda en kandidat- och chefsupplevelse i världsklass.

För att trivas hos vår kund bör du motiveras av kombinationen av självständigt arbete och teamwork. Du har ett stort eget ansvar över ditt arbete, i tätt samarbete med ansvarig chef och med dina kollegor som bollplank. Då varje rekrytering är unik behöver du vara lyhörd för verksamhetens behov, coacha cheferna och supportera i de delar av processen där värdet blir som störst. För chefs- och nyckelroller erbjuder vår kund fördjupade intervjuer med verktygen MAP och Matrigma som bas. Hos vår kund vidgar man kompetensbegreppet till mer än bara meriter, och ditt bidrag blir därför även att se till individens potential.

Grunden för att trivas i rollen som rekryterare hos vår kund är en genuin nyfikenhet på människor, verksamheten och omvärlden! Du har ett starkt intresse för personlighetspsykologi, beteenden och ledarskap - och en förståelse för hur dessa komponenter kan påverka resultat och affärsnytta i förlängningen.

Du är en relationsbyggare som lyssnar och förstår att det är i dialogen som det verkliga värdet skapas. Hos vår kund kommer du att få stor nytta av ditt engagemang och din förmåga att anpassa och driva ditt arbete utifrån verksamhetens behov. Med ditt coachande och konsultativa förhållningssätt blir du en självklar partner till rekryterande chefer. Som person är du en engagerad lagspelare som gillar utveckling och därför inte ryggar för förändringar. Du har en förmåga att arbeta strukturerat och självständigt och kan hantera flera parallella processer samtidigt.

Obligatoriska krav:

- Relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet.

- Tidigare erfarenhet av kvalificerat rekryteringsarbete.

- Erfarenhet av att genomföra personbedömningar.

- Kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift i svenska och engelska.

Meriterande:

- Certifiering i Assessios verktyg MAP och Matrigma.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: Heltid till den 21/2-2024 med möjlighet till förlängning.

Start: 21/8-2023.

Sista ansökningsdagen: 22/6-2023.

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.



Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Talent Acquisition Partner

Läs mer Maj 30
Om rollen:
För att vi på Nordax ska kunna fortsätta på vår starka tillväxtresa behöver vi stärka upp vårt Talent Acquisition-team med ytterligare en Talent Acquisition Partner. Teamet består idag av 5 medarbetare och du kommer att rapportera till vår Talent Acquisition Manager. Tillsammans jobbar vi för att bygga en rekryteringsprocess och kandidatupplevelse i toppklass med fokus på hög kvalitet, objektivitet och forskningsbaserade metoder samt en stor dos innovation!

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

- Framtagning av kravprofil tillsammans med rekryterande chef

- Utformning av jobbannonser och val av annonseringskanaler

- CV-granskning, telefonavstämningar, intervjuer och referenstagning

- Search och andra kreativa sätt för att nå ut till rätt kompetens

- Nära samarbete med marknadsavdelningen kring vår kandidatkommunikation

- Att utbilda och coacha organisationen inom rekrytering

- Kontakt med externa rekryteringspartners och leverantörer

- Att driva förbättringsprojekt kopplat till rekrytering och Employer Brand

Vem du är
Vi tror att du är i början av din karriär som rekryterare men att du ändå har hunnit få ett par års erfarenhet i en roll som tex konsultchef eller rekryteringskonsult. Du är van att självständigt driva dina processer från ax till limpa, är kreativ och vass när det gäller uppsökande rekrytering samt har god systemvana. Har du erfarenhet av Teamtailor samt är van att använda psykometriska tester som urvalsmetod är det ett stort plus.

För att trivas i den här rollen ser vi att du har ett starkt resultat- och leveransfokus och drivs av att leverera förstklassig service till både de chefer du stöttar och till kandidater. Även din förmåga att bygga relationer är av stor vikt i den här rollen. Du kommer att ha många kontaktpunkter både internt och externt och du har en förmåga att bygga förtroende genom ditt kunnande och din professionalism. Vi är en snabbfotad organisation så en förutsättning för att du ska trivas i rollen är att du är flexibel, en riktig doer samt är duktig på att prioritera och planera ditt arbete. Att du precis som vi är nytänkande med ett innovativt fokus ser vi som en självklarhet!



Vårt erbjudande:

- En platt organisation med snabba beslutsvägar

- Utvecklingsmöjligheter

- Frihet under ansvar

- Roliga aktiviteter

- Feedbackkultur, coachande ledarskap och en företagskultur där vi bryr oss om varandra!

Praktisk information:

- Start: Omgående

- Placering: Stockholm, Gävlegatan 22

- Anställningsform: Tillsvidare

- Omfattning: Heltid

Vad händer efter ansökan?
Vi går löpande igenom ansökningar så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vår rekryteringsprocess:

Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare rebecca.khan@nordax.se

Vi ser fram emot din ansökan! ?????

Nordax Bank värnar om din integritet och vill med hänvisning till GDPR be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan. Exempel på känsliga personuppgifter kan vara information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller uppgifter om din hälsa, såsom sjukfrånvaro.

Om Nordax:

Nordax Bank är en ledande nordisk specialistbank som erbjuder privatpersoner in- och utlåning utan säkerhet, bolån samt lån för 60+. Nordax har ca 300 000 privatkunder i huvudsakligen Sverige, Norge och Finland, men erbjuder även sparande i Tyskland och Nederländerna. Sedan januari 2019 äger Nordax även Svensk Hypotekspension AB.

Alltsedan Nordax grundades år 2003 har bolaget vuxit och format en organisation baserad på stort kunnande och engagemang. Genom ansvarsfull kreditgivning hjälper vi människor att göra genomtänkta val för ett liv de har råd med. Under november 2021 slutfördes även förvärvet av Bank Norwegian. Nordax har i och med förvärvet fördubblat sin storlek avseende portfölj och får ytterligare en produkt i form av kreditkort.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Netjobs Group AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Netjobs Group AB .

Fullstack Developer

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 24
NetJobs är ett svenskt bolag som hjälper arbetsgivare med digitala Jobbannonserings- och Employer Branding lösningar. Genom vår tekniska plattform och nischade digitala karriärvarumärken matchar vi kvalificerade kandidater med attraktiva arbetsgivare. Läs mer på www.netjobsgroup.com

Om Tjänsten:

NetJobs vision är att bygga världens bästa karriärsajter där kandidater och arbetsgivare snabbt, enkelt och effektivt kan mötas. Vi söker nu en person som ska hjälpa oss förverkliga vår vision. Du kommer att ta leda utvecklingen för våra sajter och produkter. Du behärskar både back-end och front-end utveckling samt har skarpt arkitekturtänk. Positivt är om du har ett intresse och kunskap kring SEO.

Din profil:

Som person är du nyfiken, lösningsorienterad och handlingskraftig. Vi tror att du har några års erfarenhet av ovanstående och nu är redo för att ta nästa steg i karriären.

Vi tror att du har:

- Mycket goda kunskaper inom: My, PHP 7, HTML, JavaScript samt CSS

- Erfarenhet av att arbeta med mikrotjänster

- Erfarenhet av utveckling av API

- Genuint intresse för webbprogrammering

- God förståelse för serverdrift

Vi Erbjuder:

- En nyckelposition i ett bolag med höga ambitioner och starka ägare

- En arbetsplats med korta beslutsvägar och stor möjlighet till påverkan.

- Vi sitter i fina lokaler på Artillerigatan i centrala Stockholm

- Extremt goda utvecklingsmöjligheter och en chans till mycket delaktighet

- Trevliga kollegor och en inspirerande miljö

Ansökan:

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor om tjänsten kontakta Niklas Eriksson på niklas.eriksson@netjobs.se.

Ansök nu

Resultatfokuserad Account Manager till nischad jobbsajt

Innesäljare
Läs mer Mar 31
NetJobs Group AB är ett snabbväxande mediabolag med affärsidén att hjälpa arbetsgivare nå ut till rätt kandidater genom våra användarvänliga jobbsajter och inspirerande jobbmässor. I vårt dagliga arbete drivs vi av vår vision är att bli den ledande aktören i Sverige inom digital Jobbannonsering och Employer Branding. Mer information om NetJobs som arbetsplats finns på https://career.netjobs.com

Ambitiösa medarbetare - vår nyckel till framgång
Framåtanda är grunden i NetJobs kultur och våra fyra värderingar Resultatfokus, Engagemang, Ansvar och Laganda(REAL) genomsyrar hela vår arbetsmiljö. Våra team är uppbyggda av målmedvetna medarbetare som drivs av att varje dag bli bättre. NetJobs belönar ambition & toppresultat och vår målbild är att skapa den mest attraktiva arbetsplatsen till de mest ambitiösa talangerna. Varje år har vi NetJobs Awards där vi belönar och firar de mest högpresterande medarbetarna i säljorganisationen.

Om tjänsten som Account Manager

-
Som Account Manager hos NetJobs kommer du sälja Platsannonslösningar och Employer Branding till företag genom telefon på någon av våra nischade jobbsajter.

- Arbetssättet präglas av strukturerad säljbearbetning i högt tempo och aktivitetsnivå tillsammans med ett starkt avslutsfokus.

- Du jobbar i team med andra Account Managers och vår försäljningschef. Du blir coachad i ditt arbete, både när det kommer till prospektering, hur du genomför säljsamtal och gör uppföljningssamtal.

- Dagligt fokus för Dig är att uppnå och överträffa dina dags-, vecko- och månadsmål.

- Långsiktiga Målbilden är att du ska bygga upp din egen portfölj med årsavtalskunder som du vidareutvecklar och växer i försäljningsvolym årsvis.

Arbetstider

- Måndag-fredag 08:00-17:00. Heltidstjänst på vårt huvudkontor invid Östermalmstorg.

Vi söker Dig som:

-
Är en Högpresterande person - dvs Du har presterat toppresultat tidigare i Ditt liv, oavsett om det varit inom försäljning, elitidrott, studier, värnplikt eller något annat i livet.

- Har minst 1 års framgångsrik erfarenhet inom innesälj B2B med dokumenterade toppresultat, meriterande inom digitala mediaprodukter.

- Är tävlings- och resultatinriktad, vill tjäna pengar och gillar att arbeta mot uppsatta mål.

- Vill satsa långsiktigt på en karriär inom försäljning B2B

- Är viljestark, disciplinerad och ansvarsfull i Din karaktär och personlighet

- Har en stark drivkraft att bli toppsäljare och är beredd att jobba hårt för att nå dit.

- Är lojal lagspelare som lyfter din omgivning med positiv energi och framåtanda

Varför bli en del av NetJobs:

-
Månadslön med fast grundlön.

- Generös provisionstrappa utan tak med mycket goda förtjänstmöjligheter för rätt person.

- Möjlighet att växa inom NetJobs och göra karriär om du presterar starka resultat, har positiv attityd, hög arbetsmoral och delar NetJobs värderingar.

- Personlig utveckling: vi har flera gånger i månaden föreläsning inom försäljning, affärsutveckling och mental träning.

- Säljtävlingar med attraktiva priser. Två gånger per år genomförs, NetJobs AllStar, Konferensresor till städer i Europa som tex Milano, Athen, Monaco, Barcelona med de mest högpresterande säljarna med tillhörande workshop och kompetensutbildning.

- En energifylld arbetsplats! Vi tycker det är viktigt att man har kul på jobbet, därför gör vi ofta olika aktiviteter tillsammans, exempelvis after works, grillning, brännboll och spa-dagar mm.

Mer info om NetJobs kultur och arbetsplats finns på https://career.netjobs.com/

Vill du bli en del av NetJobs tillväxtresa?
Varmt välkommen att skicka in din personliga ansökan snarast till henrik.kvick@netjobs.se . Motivera kortfattat varför just du är rätt person som Account Manager på NetJobs.

Ansökningar behandlas löpande.

Ansök nu

Säljare med erfarenhet av B2B

Key account manager
Läs mer Feb 27
Vi på Netjobs Group söker säljare till vårt kontor på Östermalm (Artillerigatan 42) i centrala Stockholm.

Netjobs Group driver några av Sveriges största jobbsajter sedan 2004 och är idag ledande inom nischade jobbsajter. Vi driver bl.a. Karriärguiden.se, Ekonomijobb.se, Teknikjobb.se. Bolaget har sedan starten hjälpt tusentals arbetsgivare i hela Norden och Tyskland att hitta sina nästa medarbetare.

Vi söker dig som:

- Har minst 3 års arbetslivserfarenhet av telefonförsäljning inom B2B eller liknande. Ett plus är om du har arbetat med uppsökande telefonförsäljning.

- Har erfarenhet av korta säljprocesser.

- Har dokumenterat framgångsrika försäljningsresultat.

- Minst gymnasieexamen.

Vi som arbetar på Netjobs Group

Vi är ett team på 15 personer i åldrarna mellan ca 25-45 år som älskar försäljning. Vi arbetar heltid på kontoret mellan 08:00-17:00 mån-fre. Bolaget satsar mycket på oss anställda och arrangerar ofta säljtävlingar, fredagsluncher, middagar, grillkvällar, resor, spelar padel, AW m.m. Dessutom i takt med att bolaget växer finns det fina möjligheter till karriärutveckling inom bolaget för rätt personer. Lönerna baserat på egen försäljning, inget lönetak



För att du ska trivs hos oss bör du vara:

- Tävlingsinriktad - Resultatorienterad.

- Snabbtänkt - Kreativ.

- Anpassningsbar - Kommunikativ.

- Övertygande - Optimistisk.

- Ödmjuk och viljan att lära sig mer.

Om rollen:

Du kontaktar beslutsfattare som har ett rekryteringsbehov och erbjuder annonseringslösningar på våra nischade jobbsajter.

I rollen ingår det att du själv prospekterar, förvaltar och följer upp dina leads. Offerthantering, avtalshantering, uppföljning och merförsäljning hanteras i vårt CRM Upsales.

Ansökan

Vill du fortsätta din säljkarriär med oss borde du skicka in din ansökan direkt. Vi intervjuar löpande.

Ansök nu

Tysktalande säljare - Key Account Manager

Internationell säljare
Läs mer Feb 27
Vi på Netjobs Group söker tysktalande säljare till vårt kontor på Östermalm (Artillerigatan 42) i centrala Stockholm.

Netjobs Group driver några av Sveriges och Tysklands största jobbsajter sedan 2004 och är idag ledande inom nischade jobbsajter. Vi driver bl.a. Karriärguiden.se, Ekonomijobb.se, Teknikjobb.se. Bolaget har sedan starten hjälpt tusentals arbetsgivare i hela Norden och Tyskland att hitta sina nästa medarbetare.

Vi söker dig som:

- Har minst 3 års arbetslivserfarenhet av telefonförsäljning inom B2B eller liknande. Ett plus är om du har arbetat med uppsökande telefonförsäljning.

- Har erfarenhet av korta säljprocesser.

- Har dokumenterat framgångsrika försäljningsresultat.

- Minst gymnasieexamen.

Vi som arbetar på Netjobs Group

Vi är ett team på 15 personer i åldrarna mellan ca 25-45 år som älskar försäljning. Vi arbetar heltid på kontoret mellan 08:00-17:00 mån-fre. Bolaget satsar mycket på oss anställda och arrangerar ofta säljtävlingar, fredagsluncher, middagar, grillkvällar, resor, spelar padel, AW m.m. Dessutom i takt med att bolaget växer finns det fina möjligheter till karriärutveckling inom bolaget för rätt personer. Lönerna baserat på egen försäljning, inget lönetak



För att du ska trivs hos oss bör du vara:

- Tävlingsinriktad - Resultatorienterad.

- Snabbtänkt - Kreativ.

- Anpassningsbar - Kommunikativ.

- Övertygande - Optimistisk.

- Ödmjuk och viljan att lära sig mer.

Om rollen:

Du kontaktar beslutsfattare som har ett rekryteringsbehov och erbjuder annonseringslösningar på våra nischade jobbsajter.

I rollen ingår det att du själv prospekterar, förvaltar och följer upp dina leads. Offerthantering, avtalshantering, uppföljning och merförsäljning hanteras i vårt CRM Upsales.

Ansökan

Vill du fortsätta din säljkarriär med oss borde du skicka in din ansökan direkt. Vi intervjuar löpande.

Ansök nu

Tysktalande säljare med erfarenhet av B2B

Key account manager
Läs mer Feb 21
Vi på Netjobs Group söker tysktalande säljare till vårt kontor på Östermalm (Artillerigatan 42) i centrala Stockholm.

Netjobs Group driver några av Sveriges och Tysklands största jobbsajter sedan 2004 och är idag ledande inom nischade jobbsajter. Vi driver bl.a. Karriärguiden.se, Ekonomijobb.se, Teknikjobb.se. Bolaget har sedan starten hjälpt tusentals arbetsgivare i hela Norden och Tyskland att hitta sina nästa medarbetare.

Vi söker dig som:

- Har minst 3 års arbetslivserfarenhet av telefonförsäljning inom B2B eller liknande. Ett plus är om du har arbetat med uppsökande telefonförsäljning.

- Har erfarenhet av korta säljprocesser.

- Har dokumenterat framgångsrika försäljningsresultat.

- Minst gymnasieexamen.

Vi som arbetar på Netjobs Group

Vi är ett team på 15 personer i åldrarna mellan ca 25-45 år som älskar försäljning. Vi arbetar heltid på kontoret mellan 08:00-17:00 mån-fre. Bolaget satsar mycket på oss anställda och arrangerar ofta säljtävlingar, fredagsluncher, middagar, grillkvällar, resor, spelar padel, AW m.m. Dessutom i takt med att bolaget växer finns det fina möjligheter till karriärutveckling inom bolaget för rätt personer. Lönerna baserat på egen försäljning, inget lönetak



För att du ska trivs hos oss bör du vara:

- Tävlingsinriktad - Resultatorienterad.

- Snabbtänkt - Kreativ.

- Anpassningsbar - Kommunikativ.

- Övertygande - Optimistisk.

- Ödmjuk och viljan att lära sig mer.

Om rollen:

Du kontaktar beslutsfattare som har ett rekryteringsbehov och erbjuder annonseringslösningar på våra nischade jobbsajter.

I rollen ingår det att du själv prospekterar, förvaltar och följer upp dina leads. Offerthantering, avtalshantering, uppföljning och merförsäljning hanteras i vårt CRM Upsales.

Ansökan

Vill du fortsätta din säljkarriär med oss borde du skicka in din ansökan direkt. Vi intervjuar löpande.

Ansök nu

Säljare med erfarenhet av B2B

Key account manager
Läs mer Feb 20
Vi på Netjobs Group söker säljare till vårt kontor på Östermalm (Artillerigatan 42) i centrala Stockholm.

Netjobs Group driver några av Sveriges största jobbsajter sedan 2004 och är idag ledande inom nischade jobbsajter. Vi driver bl.a. Karriärguiden.se, Ekonomijobb.se, Teknikjobb.se. Bolaget har sedan starten hjälpt tusentals arbetsgivare i hela Norden och Tyskland att hitta sina nästa medarbetare.

Vi söker dig som:

- Har minst 3 års arbetslivserfarenhet av telefonförsäljning inom B2B eller liknande. Ett plus är om du har arbetat med uppsökande telefonförsäljning.

- Har erfarenhet av korta säljprocesser.

- Har dokumenterat framgångsrika försäljningsresultat.

- Minst gymnasieexamen.

Vi som arbetar på Netjobs Group

Vi är ett team på 15 personer i åldrarna mellan ca 25-45 år som älskar försäljning. Vi arbetar heltid på kontoret mellan 08:00-17:00 mån-fre. Bolaget satsar mycket på oss anställda och arrangerar ofta säljtävlingar, fredagsluncher, middagar, grillkvällar, resor, spelar padel, AW m.m. Dessutom i takt med att bolaget växer finns det fina möjligheter till karriärutveckling inom bolaget för rätt personer. Lönerna baserat på egen försäljning, inget lönetak



För att du ska trivs hos oss bör du vara:

- Tävlingsinriktad - Resultatorienterad.

- Snabbtänkt - Kreativ.

- Anpassningsbar - Kommunikativ.

- Övertygande - Optimistisk.

- Ödmjuk och viljan att lära sig mer.

Om rollen:

Du kontaktar beslutsfattare som har ett rekryteringsbehov och erbjuder annonseringslösningar på våra nischade jobbsajter.

I rollen ingår det att du själv prospekterar, förvaltar och följer upp dina leads. Offerthantering, avtalshantering, uppföljning och merförsäljning hanteras i vårt CRM Upsales.

Ansökan

Vill du fortsätta din säljkarriär med oss borde du skicka in din ansökan direkt. Vi intervjuar löpande.

Ansök nu