Stockholm: Affärsnära CFO till Surewood Housing AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Affärsnära CFO till Surewood Housing AB i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-25 // Varaktighet: Heltid

Anebyhusgruppen AB, en av Sveriges största och äldsta trähustillverkare byter namn till Surewood Housing AB. I 75 år har vi byggt hållbara hus av trä i hjärtat av Småland åt generationer. Hem som anpassas efter tiden och familjen, hem där livet sker. Vi kommer fortsätta att bygga hus för människor som ska ha råd att bo där. Vi satsar därför på projektutveckling samt produktion och montering av kostnadseffektiva hyres-och bostadsrättslägenheter åt våra kunder, tillsammans med bland annat BoKlok (ett boendekoncept utvecklat av Skanska och IKEA).

Vårt huvudkontor finns i Åseda och vår produktion sker i våra fabriker i Åseda och Klöverfors. Vi är för närvarande cirka 90 anställda och har en omsättning på cirka 300 Mkr. Hos oss är medarbetarna vår viktigaste resurs, därför verkar vi genom våra värdeord: Hållbarhet, Jämställdhet och Mångfald i sina bästa bemärkelser i en platt organisation och stark entreprenöriell företagskultur.

Surewood Housing ingår i koncernen Surewood Industries AB, en stor träförädlingskoncern där även KG List AB och Spaljisten AB ingår, total omsättning cirka 1,8 Mdr. Koncernen har cirka 400 anställda.

Under de senaste åren har Anebyhusgruppen haft stora utmaningar med sin lönsamhet. Orsakerna går att härleda till bland annat kriget i Ukraina, ökad inflation och stigande räntor, som drabbat bostadsmarknaden mycket hårt.

Anebyhusgruppen AB beviljades en rekonstruktion i januari i år, efter att ha presenterat en mycket trovärdig affärsplan.

Den framtida affären inom Surewood Housing AB
I och med rekonstruktionen lyftes de lönsamma B2B affärerna ut ur nuvarande Anebyhusgruppen och slogs ihop med utvecklingsprojektet Folkhemmet 2.0, vilket är ett koncept för att kunna bygga högre flerbostadshus, framför allt hyresrätter, i trä. Bolagets verksamhet kommer att bestå av produktutveckling, projektutveckling, byggnation och förvaltning av fastigheter med hyreslägenheter. Bolaget är under uppstart och rekrytering av nyckelpersoner pågår.

Surewood Housing AB har en mycket offensiv expansionsplan och ambitionen att bli den ledande aktören av industriellt producerade bostäder på den nordiska marknaden.

Vi söker nu en Affärsnära CFO som vill vara med att utveckla ett bolag i stark tillväxt, långsiktighet och trygghet för generationer!
Som CFO kommer du att ha det övergripande ansvaret för företagets ekonomi och vara starkt bidragande till företagets framgång. Du ingår i företagets ledningsgrupp och kan utifrån analyser och erfarenhet prioritera och lägga fram konkreta förslag som stödjer och utvecklar verksamheten. I rollen som CFO rapporterar du till företagets VD och dess styrelse, placeringsort är Stockholm med närvaro i Åseda.

Dina kvalifikationer
Du har en civilekonomexamen eller motsvarande, meriterande är inriktning mot verksamhetsstyrning, business controlling eller likvärdigt.

• God erfarenhet inom roller som Ekonomichef/CFO
• Erfarenhet av projektstyrning och fastighetsekonomi
• Erfarenhet av projektutveckling av fastigheter/anskaffning av kapital
• Erfarenhet av upplägg avseende bolagsstrukturer för fastighetsaffärer
• Erfarenhet av effektiva prognosprocesser som överensstämmer med hur verksamhet och omvärld fungerar
• God erfarenhet inom analys och potential i budget- och prognosprocess
• Erfarenhet av att identifiera och införa ändamålsenliga IT-lösningar som tar vara på befintlig information
• Erfarenhet av att implementera nya processer i organisationer
• God erfarenhet av likviditetsuppföljning
• God erfarenhet av konsolidering av resultat och förvärv
• God erfarenhet av bankkontakter
• God erfarenhet av controlling
• Flytande svenska i tal och skrift, med god verbal förmåga
• Engelska obehindrat i tal och skrift

Placeringsort: Stockholm
Resor förekommer
B-körkort

Meriterande:

• God erfarenhet inom bygg- och fastighetssektorn i motsvarande roll
• Erfarenhet av att ha förvärvat, noterat och eller sålt bolag
• Erfarenhet av att arbeta i ledande befattning inom en börsnoterad miljö
• Erfarenhet av tillverkande industri
• Erfarenhet av eller kunskap om olika finansiella instrument
• Erfarenhet av att utforma en verksamhetsanpassad prognos- och processmodell
• Intresserad av bygg- och fastighetssektorn (håller sig uppdaterad om regler, nyheter)
• Mercur rapporterings- och analyssystem för beslutsstöd

Som person har du hög energinivå och en affärsinriktad grundinställning med förmågan att se strategiska utvecklingsmöjligheter. Du är kreativ med ett brinnande intresse för att förbättra och utveckla bolag samt för att skapa affärer med god lönsamhet och tydliga kundvärden.

Du är även analytisk med förmågan att ta itu med komplicerade frågor genom att utvärdera insamlad och organiserad information. Du har utvecklat ett gott omdöme och sunt risktänkande med förståelse för ägarnas roll i företaget.

Du har förmågan att arbeta självständigt och tar egna initiativ. Att med god avvägning inkludera andra då det behövs är en självklarhet. Dina sociala färdigheter hjälper dig att bygga relationer på alla nivåer, du är mogen, ödmjuk och balanserad med ett sinne för humor.

Ordning och reda faller sig naturligt, du skapar effektiva och okomplicerade processer samt har förmågan att kunna prioritera. Du är inte rädd för att fatta tuffa beslut och tar ansvar för om något går fel och ligger steget före.

I denna rekrytering samarbetar vi med FRAM som arbetar med rekrytering och utveckling av befattningshavare i ledande position och specialister.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Katarina Czudowska 0735-17 37 89. Du söker tjänsten via www.framrekrytering.se där du registrerar ditt CV och kopplar din ansökan till tjänsten. Vi önskar din ansökan så snart som möjligt!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Ekonomichef

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Ekonomichef.

Head of Treasury

Läs mer Apr 11
Nytt
Northmill Bank is a pioneering financial institution at the intersection of technology and finance, committed to revolutionizing the way people manage and protect their financial well-being. We are creating a different kind of banking experience, digital yet personal.
Northmill Bank was founded in 2006 and have grown to over 170 employees in 4 countries, 2.500 merchants and 600.000 end users. We use the latest technology to develop safe, smart, and user-friendly products for our customers. They are the sole reason why we do what we do. We are a 100% cloud-based product company where technology is the driver to create smarter banking products.
Grab this opportunity to be a part of us and our journey!
About the role
Northmill is looking for a Head of Treasury with previous experience from banking or equivalent regulated business. You will be responsible for Northmill's Treasury team and ensure that the department effectively monitors, analyzes and reports on the capital- and liquidity situation and other financial risks.Lead the Treasury team while at the same time you are hands-on in the operational treasury activities
Responsibilities
Ensure ongoing management, analysis and planning of the bank's financial risk and the capital situation
Ensure effective management of the liquidity portfolio
Strategically responsible for managing the bank's financial risks when new business initiatives are introduced
Ensure good quality of internal and external (regulatory) reporting
Ensure the establishment of the ICLAAP and recovery plan and lead work within the ICLAAP committee's responsibilities
Present the bank's financial risks and capital situation to the Board and Management
Always be up-to-date on relevant regulations
Ensure that the Treasury team manage ongoing ad-hoc analyzes related to financial risks and assist the business with relevant analyzes when necessary
Act as the main contact with the Central Bank, including ensuring that the Northmill meets all requirements from the Central Bank
Act as the main point of contact to other banks that Northmill has a business relationship with
Included in the communication with the Swedish Financial Supervisory Authority

Qualifications
A university degree within business/economics, engineering, mathematics or equivalent
Minimum 5 years’ relevant work experience from Treasury within the financial sector or equivalent consulting background
Experience from working in a regulated company
Experience of working with regulatory reporting, primarily COREP
Experience working with ICLAAP and capital planning
Excellent knowledge of relevant regulations
Excellent communication and presentation skills
Excellent problem solving skills and attention to detail and actionable conclusions from data
A strong interest in the financial markets and how they work

Fun Facts:
Work-life balance - hit the gym two minutes away or go for a jog in the city.
Event - highly appreciated “Northchill” every month.
Health - 5000 kr health care allowance
Breakfast and fruits every day, as well as "holy fika” each Friday.
Regular after work and celebrated successes at the office.
Stockholm's most beautiful office space that the city has to offer, right in the city center with incredible views and our very own roof top terrace.

Apply today and be a part of Northmill!

Ansök nu

CFO/COO till Vägjobb Stockholm eller Örebro!

Läs mer Mar 29
Vägjobb söker nu en CFO/COO till Stockholm eller Örebro
På uppdrag av Vägjobb söker Amarelle & Partners nu en verksamhetsnära CFO/COO som vill delta i en spännande tillväxtresa. Vägjobb har idag en omsättning på 100 mkr med målet att nå 150 mkr år 2026. Vägjobb ingår i en koncernen Svevik Industri ABsom har en omsättning på 1 mdkr.
Som CFO/COO kommer du att vara en nyckelfigur för Vägjobbs framgång genom att ansvara för den finansiella förvaltningen och rapporteringen. Du förväntas vara proaktiv och prestigelös, med en stark analytisk förmåga, för att identifiera möjligheter och effektivisera verksamheten. Detta är en roll där du även jobbar som VD:s högra hand och är delaktig i framtagandet av strategiska beslut, så väl som i operativa beslut i vardagen. Eftersom rollen utöver CFO innebär ett uppdrag som COO behöver du utöver ett strategiskt tänkande ha en utvecklad förståelse för affären och dess påverkan på resultatet.
Huvudkontoret är beläget i Örebro, övriga kontor är i Stockholm och Göteborg. Regelbundna resor till övriga kontor förväntas.
Passar detta in på dig? Då är du välkommen att söka!
Om Oss: Vägjobb i Sverige AB är ett ledande företag inom väg- och infrastruktursektorn med stark tillväxt och spännande projektmöjligheter.
På Vägjobb i Sverige AB är vår personal och vårt team vår mest värdefulla tillgång. Vi strävar efter att skapa en arbetskultur där omsorg om våra medarbetare är i fokus. Genom att främja en atmosfär av ömsesidigt stöd, respekt och samarbete strävar vi efter att skapa en arbetsplats där varje individ kan växa och trivas.
Vi ser till att vår personal ges möjligheter till kontinuerlig utveckling och kompetensförbättring. Genom att erbjuda utbildningsmöjligheter och stöd i karriärutveckling bidrar vi till våra medarbetares framgång och välbefinnande.
Vi är stolta över att vara en del av ett team som värnar om varandra, arbetar tillsammans mot gemensamma mål och skapar en arbetsmiljö där varje individ känner sig uppskattad och sedd. På Vägjobb är vi inte bara kollegor.
Ansvarsområden:
Upprätta månadsbokslut, budget och prognoser samt ansvara för efterföljande rapportering till koncernledning, styrelse och myndigheter
Ansvara för bolagets ekonomiska förvaltning
Finansiell analys och rådgivning
Aktivt delta i kalkylberäkningar och anbudsprocesser
Nära bollplank till VD
Delta tillsammans med VD i finansiella och operationella rapporteringar med styrelse och koncernledning
Personalansvar för 4 medarbetare, i Örebro
Säkerställa att stabsfunktionen har en effektiv bemanning och arbetssätt

Kvalifikationer och egenskaper:
Du har relevant universitetsutbildning inom ekonomi med minst fyra års erfarenhet från en liknande roll. Du har revision och/eller redovisning i grunden och har därefter arbetat med ekonomistyrning och affärsanalys i en bredare och mer strategisk roll.
För att lyckas och trivas i rollen är du en mycket analytisk person som trivs med att arbeta både strategiskt och affärsnära. Du har en god kommunikativ förmåga, är rak och tydlig och har ett proaktivt förhållningssätt. Utöver detta vill vi att du är en prestigelös person och en trygg ledare med ett öppet och engagerat förhållningssätt.
Du är nyfiken med ett öga för utvecklingsmöjligheter och förmåga att omvandla strategiska planer till handling. Du kan snabbt sätta dig in i olika situationer, samarbeta för att komma på kreativa lösningar och har kraften att driva igenom dessa självständigt.
ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Stockholm eller Örebro
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Finance Manager

Läs mer Feb 13
Är du social och driven person med en stark entreprenörsanda och erfarenhet av att arbeta med brett ekonomiarbete på mindre eller mellanstora bolag? Lockas du av möjligheten att få arbeta på ett mindre dynamiskt bolag som befinner sig i en spännande expansiv fas där du får vara med och driva utveckling inom ekonomifunktionen? Då kan rollen som Finance Manager på Wellectronics vara nästa steg för dig.

Wellectronics bedriver verksamhet inom området hemelektronik med inriktning på hälsa, kroppsvård och välmående. Företagets försäljning kommer uteslutande från ett varumärke, Beurer, där man är exklusiv distributör för den svenska och norska marknaden. Sedan maj 2023 är Beurer delägare i bolaget med en plan för fortsatt nordisk expansion och har nu behov att rekrytera ett antal tjänster för att stärka organisationen för genomförande av planen med den nordiska expansionen.

OM ROLLEN
Som Finance Manager har du ett brett övergripande ansvar för företagets ekonomi och administration. Du arbetar löpande för att utveckla och effektivisera bolagets processer och rutiner och arbetar i nära dialog med den interna organisationen såväl som externa parter. För rätt person finns det goda möjligheter att fortsätta utvecklas tillsammans med bolaget och på sikt axla ett personalansvar för det team man byggt upp.

Arbetet innefattar bland annat:

- Framtagning av resultat- och balansräkning samt bokslut och årsredovisning

- Rapportering internt och externt

- Ansvar för löpande bokföring

- In-och utbetalningar, fakturering samt leverantörs- och kundreskontra

- Huvudansvar för kontakten med bank, försäkringsbolag, revisorer och andra konsulter inom ekonomi och administration

- Ansvar för framtagning och uppföljning av budget

- Ekonomistyrning/controlling

I samband med den nordiska expansionen öppnas nya möjligheter att få hantera momsfrågor, redovisning och valutafrågor på den nordiska marknaden, samt navigera genom de olika regelverken och systemen som gäller i respektive land.

OM DIG:
Vi söker dig som är social och driven med en stark entreprenörsanda. Du trivs i en miljö med kollegor som är raka och professionella med hjärtat på rätta stället och du lockas av möjligheten att vara en nyckelspelare på en spännande tillväxtresa.

Från tidigare roller är du van att arbeta under stort eget ansvar, du kan självständigt planera och strukturera upp ditt arbete samt har erfarenhet av att arbeta med brett ekonomiarbete på mindre eller mellanstora bolag. Kunskap i Visma är ett plus och erfarenhet från arbete med olika valutor och företag med verksamhet i flera länder är meriterande.

ANSÖKAN
Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på jobb@switchgame.se

OM SWITCH GAME
Switch Game är rekrytering- och konsultbyrån som gör de krångliga enkelt, superenkelt. Genom att kombinera beprövade metoder med moderna arbetssätt och ny teknik kan vi hitta unika matchningar, snabbt och med hög träffsäkerhet. Vi arbetar alltid tvåvägs och söker kandidater till uppdrag såväl som uppdrag till kandidat vilket skapar en dynamisk organisation med många spännande möjligheter.

Ansök nu

Ekonomiansvarig till spännande tillväxtbolag

Läs mer Dec 27
Är du en självgående, noggrann och lösningsorienterad person med erfarenhet av brett ekonomiarbete på mindre eller mellanstora bolag? Lockas du av möjligheten att få arbeta på ett mindre dynamiskt bolag som befinner sig i en spännande expansiv fas där du får vara med och driva utveckling inom ekonomifunktionen? Då kan rollen som Finance Manager på Wellectronics vara nästa steg för dig.

Wellectronics bedriver verksamhet inom området hemelektronik med inriktning på hälsa, kroppsvård och välmående. Företagets försäljning kommer uteslutande från ett varumärke, Beurer, där man är exklusiv distributör för den svenska och norska marknaden. Sedan maj 2023 är Beurer delägare i bolaget med en plan för fortsatt nordisk expansion och har nu behov att rekrytera ett antal tjänster för att stärka organisationen för genomförande av planen med den nordiska expansionen.

OM ROLLEN
Som Finance Manager har du ett brett övergripande ansvar för företagets ekonomi och administration. Du arbetar löpande för att utveckla och effektivisera bolagets processer och rutiner och arbetar i nära dialog med den interna organisationen såväl som externa parter. För rätt person finns det goda möjligheter att fortsätta utvecklas tillsammans med bolaget och på sikt axla ett personalansvar för det team man byggt upp.

Arbetet innefattar bland annat:

- Framtagning av resultat- och balansräkning samt bokslut och årsredovisning

- Rapportering internt och externt

- Ansvar för löpande bokföring

- In-och utbetalningar, fakturering samt leverantörs- och kundreskontra

- Huvudansvar för kontakten med bank, försäkringsbolag, revisorer och andra konsulter inom ekonomi och administration

- Ansvar för framtagning och uppföljning av budget

- Ekonomistyrning/controlling

I samband med den nordiska expansionen öppnas nya möjligheter att få hantera momsfrågor, redovisning och valutafrågor på den nordiska marknaden, samt navigera genom de olika regelverken och systemen som gäller i respektive land.

OM DIG:
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta självständigt med brett ekonomiarbete på mindre eller mellanstora bolag. Kunskap i Visma är ett plus och erfarenhet från arbete med olika valutor och företag med verksamhet i flera länder är meriterande.

Som person är du effektiv, noggrann och strukturerad. Du trivs med att arbeta under stort eget ansvar, är van att självständigt planera och strukturera upp ditt arbete och är bekväm i att hantera det ansvar som kommer med frihet och flexibilitet. Du ser dig själv som en målmedveten och aktiv medlem i ett team och är inte rädd för att driva på både dig själv och dina kollegor för att nå gemensamt uppsatta mål.

Rollen kräver flytande kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift.

ANSÖKAN
Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på jobb@switchgame.se

OM SWITCH GAME
Switch Game är rekrytering- och konsultbyrån som gör de krångliga enkelt, superenkelt. Genom att kombinera beprövade metoder med moderna arbetssätt och ny teknik kan vi hitta unika matchningar, snabbt och med hög träffsäkerhet. Vi arbetar alltid tvåvägs och söker kandidater till uppdrag såväl som uppdrag till kandidat vilket skapar en dynamisk organisation med många spännande möjligheter.

Ansök nu

Ekonomichef till Wellectronics

Läs mer Dec 6
Är du en självgående, noggrann och lösningsorienterad person med erfarenhet av brett ekonomiarbete på mindre eller mellanstora bolag? Lockas du av möjligheten att få arbeta på ett mindre dynamiskt bolag som befinner sig i en spännande expansiv fas där du får vara med och driva utveckling inom ekonomifunktionen? Då kan rollen som Finance Manager på Wellectronics vara nästa steg för dig.

Wellectronics bedriver verksamhet inom området hemelektronik med inriktning på hälsa, kroppsvård och välmående. Företagets försäljning kommer uteslutande från ett varumärke, Beurer, där man är exklusiv distributör för den svenska och norska marknaden. Sedan maj 2023 är Beurer delägare i bolaget med en plan för fortsatt nordisk expansion och har nu behov att rekrytera ett antal tjänster för att stärka organisationen för genomförande av planen med den nordiska expansionen.

OM ROLLEN
Som Finance Manager har du ett brett övergripande ansvar för företagets ekonomi och administration. Du arbetar löpande för att utveckla och effektivisera bolagets processer och rutiner och arbetar i nära dialog med den interna organisationen såväl som externa parter. För rätt person finns det goda möjligheter att fortsätta utvecklas tillsammans med bolaget och på sikt axla ett personalansvar för det team man byggt upp.

Arbetet innefattar bland annat:

- Framtagning av resultat- och balansräkning samt bokslut och årsredovisning

- Rapportering internt och externt

- Ansvar för löpande bokföring

- In-och utbetalningar, fakturering samt leverantörs- och kundreskontra

- Huvudansvar för kontakten med bank, försäkringsbolag, revisorer och andra konsulter inom ekonomi och administration

- Ansvar för framtagning och uppföljning av budget

- Ekonomistyrning/controlling

I samband med den nordiska expansionen öppnas nya möjligheter att få hantera momsfrågor, redovisning och valutafrågor på den nordiska marknaden, samt navigera genom de olika regelverken och systemen som gäller i respektive land.

OM DIG:
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta självständigt med brett ekonomiarbete på mindre eller mellanstora bolag. Kunskap i Visma är ett plus och erfarenhet från arbete med olika valutor och företag med verksamhet i flera länder är meriterande.

Som person är du effektiv, noggrann och strukturerad. Du trivs med att arbeta under stort eget ansvar, är van att självständigt planera och strukturera upp ditt arbete och är bekväm i att hantera det ansvar som kommer med frihet och flexibilitet. Du ser dig själv som en målmedveten och aktiv medlem i ett team och är inte rädd för att driva på både dig själv och dina kollegor för att nå gemensamt uppsatta mål.

Rollen kräver flytande kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift.

ANSÖKAN
Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på jobb@switchgame.se

OM SWITCH GAME
Switch Game är rekrytering- och konsultbyrån som gör de krångliga enkelt, superenkelt. Genom att kombinera beprövade metoder med moderna arbetssätt och ny teknik kan vi hitta unika matchningar, snabbt och med hög träffsäkerhet. Vi arbetar alltid tvåvägs och söker kandidater till uppdrag såväl som uppdrag till kandidat vilket skapar en dynamisk organisation med många spännande möjligheter.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Framgång Borås AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Framgång Borås AB .

VD med fokus på långsiktighet och lönsam tillväxt till vårt holdingbolag -

Verkställande direktör/VD
Läs mer Feb 16
Active Invest är ett familjeägt framåtblickande industrikoncern i skärningspunkten mellan svensk träindustri och internationella tillväxtmarknader. Vår verksamhet sträcker sig från de djupa skogarna i Småland till internationella teknikinnovationer, vilket ger oss en unik position på marknaden. Vi värdesätter ärlighet, respekt och tillit, vilket är fundamenten för vår kultur och vårt sätt att göra affärer.

Vår kärlek till innovation, hållbarhet och framåtriktad affärsutveckling är det som binder oss samman. Vår underkoncern Surewood Industries är en ledande producent av högförädlade trävaror. Med våra hel och delägda dotterbolag Surewood Housing, Spaljlisten, KG List och Österbymo Hardwood har vi en solid bas att stå på under vår fortsatta utveckling. Här är vårt engagemang långsiktigt. Vi har fantastiska ledare och medarbetare inom Surewood och tillsammans skapar vi värden som håller i generationer. https://activeinvest.se/surewood-industries/vara-foretag/

Var med på vår tillväxtresa i en koncern med stor utvecklingspotential!

Vår vision:
Vi strävar efter att bygga en långsiktig, lönsam och framgångsrik framtid för alla våra bolag. Med ökad efterfrågan på våra dotterbolags produkter och hållbara bostadslösningar, ser vi en enorm potential i att expandera vår verksamhet och vara marknadsledande i och utanför Norden. Vi söker en VD som delar våra värderingar, vår vision och som vill ta en ledande roll i denna tillväxtresa.

I rollen som VD:
Kommer du ansvara för att definiera och implementera strategiska tillväxtplaner, leda förvärvsprocesser och säkerställa en stabil och lönsam expansion.

• Ansvarar du för ekonomisk planering och rapportering, budget och prognosarbete samt säkerställer en effektiv riskhantering och finansiell stabilitet


• Bygger och underhåller du starka relationer både inom och utanför koncernen samt skapar en kultur där innovation och lönsamhet går hand i hand


• Arbetar du tätt med koncernens ägare, dotterbolagens styrelser, VD’ar och ledningsgrupper samt nyckelfunktioner så som IT, HR och Ekonomi för att forma och genomföra långsiktiga strategier

• Representerar du koncernen i relationer med viktiga affärspartners, banker och andra finansiella aktörer

Din profil:

• Vi söker en ledare med solid erfarenhet från ledande positioner så som VD, CFO eller liknande, gärna inom tillverkningsindustrin, byggsektorn eller fastighetsbranschen. Har du dessutom revisionsbakgrund så är det meriterande


• Du har en stark akademisk bakgrund inom finans, ekonomi eller motsvarande och besitter utmärkta analytiska färdigheter


• Du har erfarenhet av att hantera komplexa utmaningar med en stark affärs- och finansiell insikt


• Du är en skicklig nätverkare med en balanserad förmåga att kombinera strategisk vision med praktiskt genomförande


• Du kommunicerar på svenska och engelska, både i tal och skrift


• Du har en stark kompetens och erfarenhet inom finansiell analys, budgetering, och strategisk planering


• Du har erfarenhet av förvärvsprocesser och integration av bolag


• Du har utmärkt kommunikationsförmåga och bygger relationer på alla nivåer inom och utanför organisationen

Personliga egenskaper:

• Är en lagspelare som trivs i en dynamisk och föränderlig miljö, där du har möjlighet att göra en verklig skillnad


• Proaktivt och inspirerande ledarskap


• Stark kommunikations- och relationsförmåga


• Driven, strukturerad och målinriktad

Placering: Stockholm med beredskap för resor, framför allt till våra dotterbolag i Småland.

Vi Erbjuder: En unik möjlighet att leda en växande och dynamisk koncern i en roll där du kan göra verklig skillnad. Du kommer att arbeta nära ägarfamiljen och ha möjlighet att påverka koncernens framtida riktning och framgång. Vi erbjuder en konkurrenskraftig ersättning, inklusive bonus baserade på koncernens prestationer, samt möjligheten att vara en del av en respekterad och värderingsdriven organisation.

Ansök Nu:
Vi välkomnar din ansökan via FRAM. Kontakta Katarina Czudowska på 0735-17 37 89 eller ansök direkt på www.framrekrytering.se.

Bli en del av vår framtid och bidra till en hållbar och lönsam tillväxt för Active Invest AB och våra bolag.

Ansök nu

Global Manager of Mergers and Acquisitions (M&A) | Nefab – En värld av möjl

Ekonomidirektör/Finanschef
Läs mer Nov 29
Nefab, founded in 1949, is a world leading global provider of sustainable packaging solutions and logistics optimization services. Nefab saves environmental and financial resources by optimizing supply chains. We do this by innovating together with our customers to create smarter packaging and logistics solutions while always respecting people and high ethical standards. This contributes to a better tomorrow for our customers, for society, and for the environment.

With more than 70 years of experience combined with competence and presence in more than 35 countries, we offer global solutions and local service worldwide to companies in industries such as Telecom, Datacom, Energy, Automotive, Healthcare, Aerospace, and Lithium Batteries. Nefab has about 4300 employees in Europe, North & South America and Asia. In 2022, the turnover was SEK 9.5 billion approximately. The owners of Nefab Group are the Nordgren/Pihl family and FAM AB (Wallenberg). https://www.nefab.com/sv/sverige/

Är du redo att ta dig an en utmanande och stimulerande roll i hjärtat av global tillväxt och innovation? Nefab söker en passionerad och driven Global Manager of M&A som är redo att forma framtidens förpackningsindustri. Anslut dig till ett team där dina analytiska färdigheter, strategiska tänkande och förmåga att identifiera värdeskapande möjligheter kommer att göra verklig skillnad.

Om oss:
Nefab är en pionjär inom skräddarsydda förpackningslösningar som strävar efter att minska våra kunders totala kostnader och miljöpåverkan. Vi är en global aktör, engagerade i innovation och ”excellence” som verkar i mer än 30 länder. Våra lösningar korsar kontinenter och industrier, vi fortsätter att växa genom strategiska förvärv och partnerskap.

Din Roll: Som vår Global Manager of M&A- kommer du att:

Identifiera och utvärdera möjligheter: Genom att analysera marknaden kommer du att identifiera potentiella förvärvsmål eller partners som kompletterar och stärker Nefabs globala position.

Leda förhandlingar: Du blir frontfiguren i förhandlingssituationer, där du bygger relationer och skapar värde genom strategiska avtal.

Utföra noggranna due diligence: Du kommer att leda och genomföra due diligence-processer för att säkerställa att alla strategiska beslut baseras på gedigen analys och förståelse.

Projektledning: Koordinera och leda tvärfunktionella team genom hela M&A-processen från första kontakt till integration.

Vi söker Dig som:
Har en stark akademisk bakgrund inom finans, ekonomi eller motsvarande.

Besitter utmärkta analytiska färdigheter och har en naturlig förmåga att lösa komplexa problem.

Har erfarenhet av M&A, antingen från en företags- eller rådgivningssida, och är van vid att hantera alla stadier i en affärsprocess.

Är kommunikativ i engelska, både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Är en lagspelare som trivs i en dynamisk och föränderlig miljö, där du har möjlighet att göra en verklig skillnad.

Vad vi Erbjuder:

En plats i ett globalt team där dina åsikter och idéer värdesätts.

Möjlighet att arbeta med komplexa och internationella affärstransaktioner.

En kultur som är dynamisk, inkluderande och som uppmuntrar kontinuerligt lärande och utveckling.

Konkurrenskraftig ersättning och förmåner som speglar ditt bidrag till företagets framgång.

Placering & Arbetsmodell:

Placeringsort: Jönköping eller Kista. Välj den stad som passar din livsstil bäst.

Hybridarbete: Vi stödjer en balans mellan kontorsarbete och distansarbete, samt ger dig flexibiliteten att utföra ditt bästa arbete var du än är.

Resor: Ja, affärsresor både inom Sverige och internationellt ingår som en spännande del av din tjänst.

Intresserad?

Är du personen som kommer att leda Nefab in i nästa fas av global expansion och innovation? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team som kontinuerligt strävar efter att förbättra och förändra hur industrier tänker på förpackningslösningar.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar vi med FRAM i Borås som arbetar med rekrytering och utveckling av befattningshavare i ledande position och specialister. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Katarina Czudowska 0735-17 37 89. Du söker tjänsten via www.framrekrytering.se där du registrerar ditt CV och kopplar din ansökan till tjänsten.

Vi önskar din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Projektchef till Surewood Housing – Pionjär inom hållbart bostadsbyggnade

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jul 5
Surewood Housing konstruerar, utvecklar och säljer lägenheter, både volymproducerat och som planelement, från enplans-till flervåningshus. Vår kundbas består av samarbeten med stora fastighetsägare och bostadsutvecklare, allmännyttiga bostadsbolag, egen projektutvecklingsaffär och fastighetsförvaltning. Vi vill utveckla marknadens effektivaste produktion och på så sätt erbjuda prisvärda bostäder till människor med vanliga inkomster. En bred kundbas skapar en stor produktionsvolym som genererar kostnadsfördelar och ett långsiktigt stabilt bolag.

Mitt i Småland produceras våra bostäder. I Åseda tillverkas planelement i komponentfabrik. I Klöverfors, ett stenkast utanför Åseda, ligger volymfabriken som med hög effektivitet producerar bostäder.

Surewood Housing ingår i träförädlingskoncernen Surewood Industries AB.

Läs gärna mer på www.activeinvest.se

Om tjänsten
Surewood Housing AB ser med tillförsikt på framtidens bostadsbyggande där vi är med och skapar hållbara hem. Vi tror starkt på det vi gör och söker nu ytterligare kompetens till vårt team i form av en riktigt vass och engagerad Projektchef som utmanas av ständig utveckling. För att lyckas i rollen som Projektchef har Du en stark övertygelse om att saker och ting ständigt går att utveckla till det bättre.

Surewood Housing AB efterlever våra värdeord Ansvar, Kvalitet och Laganda och vi har en stark värdegrund där prestigelöshet och ärlighet genomsyrar verksamheten.

Arbetsuppgifter
Projektchefens huvudsakliga arbetsuppgift är att ansvara för genomförandet av våra byggprojekt. Genomförandet startar antingen i ett avrop/en vunnen order från en av våra kunder eller via ett lagakraftvunnet bygglov i ett av våra projekt i egen regi. Ansvaret avslutas via överlämnande av slutbesiktigat projekt till slutkund. Geografiskt kan projekten utföras i hela landet.

Arbetsuppgifterna består vidare av kalkylering, planering, upphandling, styrning samt uppföljning av våra byggprojekt. En del i ditt arbete är att bearbeta marknaden och att vårda våra strategiska kunder.
Surewood Housing avser inte att verka på en spotmarknad, utan eftersträva långsiktiga samarbeten med ett fåtal utvalda kunder. I dagsläget finns ett mindre team på plats och Du kommer bygga vidare detta med ett antal kompetenta Projektledare och Projektingenjörer.
I rollen som projektchef ingår du i Surewood Housings ledningsgrupp. Där förväntas du aktivt bidra till att företaget når sina långsiktiga mål.

Kvalifikationer

• Civilingenjör eller motsvarande
• God erfarenhet av entreprenadverksamhet
• Erfarenhet av bostadsverksamhet
• Erfarenhet av upphandling av entreprenader
• Goda kunskaper inom projektstyrning
• Ledarerfarenhet
• Önskvärt om du har erfarenhet från bostadsproduktion

Mycket goda kunskaper i Officepaketet, B-körkort samt en god svenska och engelska erfordras. Kan du påvisa goda resultat och referenser från tidigare liknande roller är du ett steg närmare ett långsiktigt samarbete med oss.

Om Dig
Du är driven, nyfiken och förändringsinriktad, vilket kommer vara avgörande egenskaper för att lyckas i rollen.

Att vara strukturerad och noggrann i planering och uppföljning av verksamheten är för dig en självklarhet.

Du är en är en stark ledare med en förmåga att leda på distans. Detta gäller både avseende egen personal samt att företagets projekt som uppförs runt om i landet. Med detta följer en naturlig begåvning av god kommunikation, klokskap och ärlighet.

Har du till detta en god analytisk förmåga för att kunna analysera och utveckla verksamheten samt har ett proffsigt säljande sätt mot våra strategiska partner kommer du att gå långt hos oss. Vi är övertygade om att vi lyckas bäst när vi jobbar tillsammans i Team varpå teamets samlade kunskap är starkare en jaget. Du levererar enligt de överenskommelser som görs samt har en prestigelöshet gentemot kollegor, affärspartners och i största allmänhet.

Om anställningen
Surewood Housing AB står inför spännande utmaningar med stark framtidstro där vi ser fram emot att ha med dig, din kompetens och ditt engagemang! Resor i arbetet förekommer då företagets produktionsanläggningar är belägna i Åseda i Småland samt att företagets projekt uppförs runt om i landet och rollen kommer att innefatta projektbesök.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi ger dig anpassad introduktion för uppdraget med tillträde enligt överenskommelse.

Vill du veta mer
Kontakta Katarina Czudowska, 0735-17 37 89.

Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra av dig!

Våra värdeord Ansvar, Kvalitet och Laganda bär vi på Surewood Housing med oss i allt vi gör. De vägleder oss i vårt agerande mellan varandra som kollegor, ledare och aktörer på marknaden. Du som identifierar dig med våra värderingar och vill bli en del av oss är varmt välkommen in med din ansökan!

Vår långsiktiga strävan är att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i samhället. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder och ursprung.

Ansök nu