Stockholm: Förvaltningsledare IT till Castra Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Förvaltningsledare IT till Castra Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-25 // Varaktighet: Heltid

Vill du ta ditt konsultande till nästa nivå hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? Vi vet vad du tänker. Du har hört det förut. Men tro oss, det har du inte. Vårt körsbär på konsulttårtan är något annat. Sök jobbet och smaka själv!

Rollen

Nu söker vi på Castra fler förvaltningsledare inom IT! Som förvaltningsledare IT arbetar du tillsammans med verksamheten med att identifiera och kartlägga behov samt med att leda, utveckla och genomföra det tekniska arbetet. Du ansvarar för förvaltningsplan, mål, strategi, leveranser, budget och leverantörsstyrning, problem- och förändringshantering samt kravinsamling tillsammans med dina kollegor i utvecklingsteamet. Arbetet innebär många kontakter och nära samarbete med olika delar av verksamheten, där du är den som koordinerar, följer upp och prioriterar arbetet utifrån teknik-, verksamhets- och användarkrav. Du kommer även ha löpande kontakt med våra leverantörer och i samråd med verksamheten säkra att leveranserna möter rätt behov samt deltar i och / eller driver projekt hos uppdragsgivaren. Rollen innebär också att verka för en strukturerad förvaltning samt att driva utvecklingen av systemnyttjandet så att det stödjer verksamheternas arbetsprocesser på bästa sätt, både nu och i framtiden.
Erfarenhet

- God erfarenhet (minst 5 år) av att leda och driva IT-nära förvaltningsuppdrag eller IT-projekt

- God kunskap om förvaltningsmodeller, t.ex. PM3

- Kunskaper och erfarenhet av att arbeta enligt rutiner/processer baserade på ITIL/PM3

- God kommunikativ förmåga på svenska i såväl tal som skrift

- Erfarenhet av att arbeta i offentlig sektor

Det är även meriterande om du har..

- Erfarenhet av utvecklingsprojekt enligt Agila arbetsmetoder.

Det bästa åt det bästa - vår personalfilosofi

Castra är en konsultgrupp inom IT och management. Eller ja, en elite squad kan man säga. Vi samlar de vassaste och mest erfarna konsulterna, helt enkelt för att det är hos oss de får ut max i både kapacitet och livskvalitet.

Vi är en av Sveriges bästa arbetsplatser. Det låter lite skrytsamt, förlåt. Men det är faktiskt inte vi som sagt det. Castra har sedan 2017 blivit certifierad av Great Place to Work och har de senaste tre åren blivit utnämnda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser. Som grädde på moset är vi även Gasell- och Karriärföretag.

På Castra tror vi på frihet, utveckling och gemenskap. Du som konsult styr själv vilka uppdrag du tar, när du jobbar, om du vill levla upp någon kompetens och hur och mycket lön och semester du tar ut. Att du får bygga din egen logga är bara ytterligare ett bevis. Trodde du det var allt? Då trodde du fel. Stöd av bra chefer, aktiviteter, kompetent och snabbfotad säljstyrka, möjlighet till delägarskap, stora möjligheter att påverka bolagets framtid och härliga kollegor - listan på vad som gör Castra till en fantastisk arbetsplats kan göras lååång. Summan av kardemumman är att hos oss är möjligheterna bra nära oändliga. Win för alla parter, säger vi.

Castra har kontor i Göteborg, Stockholm, Eskilstuna, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss på castra.se/konsulterbjudande/ (https://www.castra.se/konsulterbjudande/)

Har vi lyckats väcka din nyfikenhet?

Sök direkt via länken eller hör av dig till Thomas.Florentin@castra.se eller 0705788391

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Systemförvaltare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Systemförvaltare.

Systemadministratör inom ServiceNow till kund!

Läs mer Apr 15
Uppdragsbeskrivning
Vi söker en systemadministratör som ska vara av en stöttande karaktär och lära upp och lämna över till kunds förvaltningsorganisation. Systemadministratören förväntas vara med och förvalta samt utveckla kunds ServiceNow plattform.
Arbetsuppgifter:Rollen innebär att du kommer vara delaktig i den tekniska konfigurationen av plattformen, samt stötta förvaltningen av införda lösningar tillsammans med våra process- och systemförvaltare.
I rollen som systemadministratör kommer du vara en del av ett team som du förväntas stödja i utvecklingen av hållbara lösningar. Du kommer ansvara för leverans av förvaltningsbara lösningar som ger en effektiv drift och som uppfyller verksamhetens krav på stabilitet, tillgänglighet och prestanda.
Som systemadministratör kommer du att jobba med att stötta förändrings- och förvaltningsaktiviteter inom plattformen. Din roll består av att vara med och förstå verksamhetens krav och stötta förvaltningen av befintliga produkter enligt 'Best Practices' från ServiceNow.
Din profil och kvalifikation:Du bör ha erfarenhet av drift och förvaltning av en Self-hosted ServiceNow-plattform liksom traditionell IT-infrastruktur. Vi förutsätter att du är strukturerad och van att arbeta med dokumentation och arbete kring konfiguration- och anpassning i plattformen.
ITIL används som ramverk i kunds processer.
Din profil och kvalifikation:Vi söker en resurs som har minst 2 års erfarenhet av förvaltning av ServiceNow plattformen. Vi ser gärna att du som person är noggrann, ansvarsfull och gillar att samarbeta med våra intressenter och övriga i gruppen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ITIL-processerna och hur de bäst implementeras och underhålls i plattformen.
Vidare ser vi gärna att du kan/har/är:
Erfarenhet inom processtödssystem inom ServiceNows förvaltning.
Väl insatt i 'Best Practices' från ServiceNow
Kunna avhjälpa incidenter för plattformen och dess applikationer
Hantering av foundation data för plattformen
Stöttning i dagligt arbete med att tillse att plattformen är stabil och användbar bär det gäller prestanda och tillgänglighet (Både produktion och icke-produktion)
Ansvarig för att uppgraderingar och patchning av ServiceNow-plattformen hanteras korrekt
Ansvarig för installation, uppgradering och patchning av applikationer inom ServiceNow-plattformen hanteras korrekt
Hanterar säkerhet på plattformen
Konfigurering av plattformen/applikationer
Tillse att vi uppfyller licenskrav
Skapar och upprätthåller driftdokumentation


Övrig information Start: ASAP
Plats: Stockholm
Omfattning: 50% fram till sommaren, därefter 100% med goda möjligheter till förlängning
Flytande svenska och svenskt medborgarskap krävs


Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till kandidat@astaagency.se.
Om Asta Agency
Asta Agency är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.
Hos Asta Agency har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.
Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

Ansök nu

EXPERT USER PAYROLL TILL SCANIA

Läs mer Apr 9
Söker du en spännande utmaning inom HR system och vill vara en del av en organisation i framkant av teknisk innovation? Scania söker en driven och erfarenexpert user med erfarenhet från att utveckla och optimera lönesystem.Din passion för teknisk innovationkommer att vara avgörande för att säkerställa att Scanias system är effektiva och levererar korrekta data.
Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. People Business Service & Support Sweden är en del av People & Culture (P&C) och omkring 120 kollegor som tillhandhåller HR-relaterade tjänster till Scanias chefer och medarbetare.
Scania strävar efter att deras HR-system inte bara möter dagens behov utan också skapar grunden för deras fortsatta tillväxt och utveckling.
DIN VARDAG Som en nyckelperson i teamet kommer du att ha en central roll i att utforma och driva förbättringar inom Scanias system och tekniska lösningar. Du kommer att ansvara överatt maximera potentialen i lönesystemen och stödjainterna användares behov på ett effektivt sätt.
Din uppgift blir attsäkerställa smidig drift, korrekthet i data och integrationer samt överensstämmelse med branschstandarder för våra lönesystem. I rollen kommer du att samarbeta med interna intressenter som processägare för C&B lönespecialister samt vara drivande i samarbete med externa leverantörer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Underhålla, felsöka i och fortsätta utveckla Scanias lönesystem.
Säkerställa utveckling och dokumentation av integrationer mot kringliggande system (API och SFTP).
Ledning av incidenthantering internt och i samarbete med systemleverantören.
Medverkan i design och implementering av förbättringar och uppgraderingar av
lönesystemet.
Ansvar för dokumentation av systemet och deltagande i revisioner för att säkerställa korrekthet i data.
Analys av data och rapportbyggnad för interna och externa behov.
VEM ÄR DU?
För att trivas i rollen är det av största vikt att du är intresserad av systemfrågor inom lön och förmåner. Noggrannhet och analytiskt tänkande är avgörande, liksom förmågan att hantera både övergripande krav och detaljer. Stark kommunikationsförmåga, samarbetsfärdigheter och en drivkraft att förbättra och optimera processer är också betydelsefullt. Att vara självständig, organiserad och effektiv problemhantering är centrala aspekter i din roll. Dessutom värderar vi din förmåga att dela kunskap och kommunicera på ett pedagogiskt sätt.
Bakgrund och erfarenhet
Eftergymnasial utbildning inom lön, IT eller motsvarande erfarenhet med djup systemkompetensoch förståelse för lön
Erfarenhet av arbete som systemspecialist inom lön, expert user/key user, systemförvaltare eller lönespecialist med fokus på systemförvaltning.
God erfarenhet av systemkonfiguration och underhåll för molnbaserade lösningar (SaaS, PaaS).
God förståelse för löneprocessen och dess regelverk.

Meriterande är erfarenhet av och Jira, samt erfarenhet av SFTP- och API-baserade integrationer till andra system (HRIS, förmånsportaler, tids- och frånvarorapporteringssystem, reseräkningssystem, bokföringssystem m.m.).
VILL DU VETA MER? Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekrytering samarbetar Scaniamed Nexer Recruit.
Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Janin Perez på +4670 812 04 57 alt. Janin.perez@nexergroup.com för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!
OM SCANIA Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar, inklusive lastbilar och bussar för tunga transportapplikationer, kombinerat med ett omfattande utbud av produkterelaterade tjänster. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi övergången mot ett hållbart transportsystem. År 2022 levererade vi 80 200 lastbilar, 5 000 bussar samt 13 400 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettomsättningen uppgick till över 170 miljarder SEK, varav över 22 procent var tjänsterelaterade. Grundat år 1891, opererar Scania nu i över 100 länder och sysselsätter cirka 57 000 personer. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Produktion sker i Europa och Latinamerika med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP. För mer information besök: www.scania.com

Ansök nu

Team Lead Energy till Preem

Läs mer Mar 28
Vill du vara med på en grön resa?
Preem har ett tydligt mål - att senast år 2035 vara klimatneutrala i hela värdekedjan. Som Team Lead Energy så har du chansen att göra ett avtryck i utvecklingen mot en mer hållbar framtid.
Det här är rollen för dig som är intresserad av ERP-system, problemlösning och har erfarenhet av ledarskap. Du bidrar till digitaliseringen av Preem, och samarbetar med teamet för att ta fram varaktiga lösningsförslag som bidrar till ökad effektivitet inom området.

Om rollen Som Team Lead leder du det operativa arbetet för ett IT-leveransteamet Energy. Teamet förvaltar de system som berör Preems kunder inom segmentet Energy, där storköp, återförsäljare, smörjmedel och specialbränslen återfinns. Idag används system såsom M3, Visma Business och Dynamics365. Tillsammans med teamet och externa partners säkerställer du vidmakthållande och vidareutveckling av systemen. Du planerar och strukturerar arbetet, samt coachar och motiverar teamet.
Tillsammans med beställare från verksamheten såutarbetar du en plan för IT-leveransen med tydlig prioritering, resursbehov och tidsuppskattning. Du följer uppleveransplan gällande resursåtgång och kostnader samt deltar i förstudier/projekt. Vid incidenter agerar du Incident Manager.
Preem befinner sig i en föränderlig fas med fokus på digitalisering, vilket skapar en möjlighet för dig att påverka framtida utveckling. Du får chans att påverka och förbättra befintliga processer samt introducera nya arbetssätt. Arbetsplatsen kännetecknas av en välkomnande kultur, där förtroendet för medarbetarna är högt och med ambitionen att vara branschledande när det gäller hållbarhet.
Rollen är en tillsvidaretjänst på heltid. Placeringsort är på huvudkontoret i Stockholm. Preem erbjuder en hybrid work-model där du kan arbeta på distans hälften av din arbetstid. Du rapporterar till Head of IT Delivery Marketing & Sales.

Är det här du? Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande och initiativrik. Du har goda erfarenheter av att lösa uppgifter och problem inom förväntad tidsram och budget. Du har en förmåga att motivera och leda ditt team, och ser ständig utveckling är en självklarhet. Som en duktig kommunikatör är du van vid att diskutera frågeställningar både med såväl tekniska specialister som personer utan teknikkunskap.
Vidare har du:
Utbildning inom systemvetenskap/ekonomi/affärssystem och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av relevanta system (t.ex. M3, Visma Business eller Dynamics365)
God IT-förståelse (utvecklingsprocesser, operationell drift etc)
Ledarerfarenhet

Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken förekommer i det dagliga arbetet.

Intresserad av att ansöka eller få veta mer? I denna rekrytering samarbetar Preem med IDG Recruitment.
Vid intresse eller frågor kontakta Moa Eriksson, Rekryteringskonsult på 070 828 36 65, alternativt moa.eriksson@idg.se.
För att ansöka, vänligen skicka in ditt CV eller ansök med Linkedin.


Om Preem Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Senast år 2030 ska Preem producera 5 miljoner kubikmeter förnybara drivmedel, och senast 2035 ska vi vara klimatneutrala i hela värdekedjan. Preems raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer drivmedel, eldnings- och smörjolja samt andra produkter till företag och privatpersoner. Vi har ett rikstäckande servicenät med drygt 520 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 500 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2020 var Preems omsättning 68,2 miljarder SEK.
På Preem ser vi mångfald och inkludering som en förutsättning för en hållbar utveckling och att varje medarbetare genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet bidrar till vår högt ställda vision att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. För oss är det viktigt att våra värderingar stämmer överens med dina. Läs mer om Preems vision, värderingar och en karriär på Preem här.

Ansök nu

Service Delivery Manager till Dynamicsteamet! Stockholm

Läs mer Apr 11
Drivs du av att skapa värde för dina kunder? Vet du vad som krävs för att utveckla långsiktiga relationer och att framgångsrikt hantera kundens förväntan?
Att agera på nya insikter och krav för att säkerställa konkurrenskraftiga lösningar hos kund är vår vardag. Vill du vara med och påverka? Då har du hittat rätt – välkommen att söka rollen som Service Delivery Manager hos Columbus
Vem är du?
Vi söker dig som är engagerad och lösningsorienterad med god erfarenhet av att hantera verksamhetsnära IT-lösningar. Du är en god lyssnare och vet hur man utvecklar långsiktiga kundrelationer, och du förstår vikten av att leverera kundvärde. Du är flexibel och kan agera på nya förutsättningar. Viljan att lyckas är en viktig drivkraft hos oss. Vi levererar i en internationell miljö så du måste behärska både svenska och engelska.
• Erfarenhet av process- och affärsutveckling
• Du har jobbat med förvaltning av ERP-system och ERP-implementation, gärna Dynamics
• Du är en erfaren Service Delivery Manager eller en senior projektledare
Vad innebär rollen?
Som Service Delivery Manager (SDM) jobbar du dels med affärsutveckling och dels ansvarar du för att leveransen av avtalade tjänster motsvarar kundernas förväntan. Du är kundens primära och sammanhållande kontakt mot Columbus. Rollen innebär också att du koordinerar leveransen av tjänster och beslutar om prioriteringar. Du initierar förbättringsinitiativ och föreslår nya lösningar, i syfte att öka affärsvärdet för våra kunder.
Det är i rollen centralt att skapa långsiktiga relationer med våra kunder i deras digitaliseringsresa och du agerar som professionell rådgivare. Tillsammans med ditt team av experter kommer du att utveckla ett nära samarbete med kunderna och proaktivt driva kontinuerliga förbättringar och skapa ett gemensamt lärande kring applikationslösningen.
Vi jobbar med både större och mindre kunder och fokus är alltid att tillföra största möjliga värde till deras verksamhet och gjorda investering. Du är expert på Columbus tjänstekatalog och kan identifiera hur våra tjänster kan skapa nytta för kunderna. I rollen som SDM hos kunderna har du kunskap om deras strategiska plan framåt, och förstår hur vi kan finnas där för att hjälpa till. Kundvärdet du kan tillföra är stort, genom att vara den som säkerställer att kunden är nöjd med sina satsningar och investeringar.
I dialogen med dina kunder kommer du att representera Columbus alla affärsområden. Rollen kan innebära resor, främst inom Norden. Columbus har kontor i Stockholm, Göteborg, Linköping och Malmö beroende på var du bor.
Varför jobba hos oss?Dynamics har flera spännande kundengagemang och fler uppdrag är på väg in! Du kommer tillhöra, Dynamics, ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus där du får utvecklas både som person och professionellt. Du kommerfå tillgång till vår egen utbildningsplattform Columbus academy och medverka i både lokala och globala erfarenhetsgrupper. Vi är en kunskapsdriven organisation och din nyfikenhet är vår inspiration. Vi ställer ambitiösa krav på våra ledare, vilket speglas av det goda resultatet i den senaste medarbetarundersökningen. Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete, engagemang och att ha riktigt kul på vägen.
Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 5000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring.
Ansökan och nästa stegHos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär!Har du frågor om rollen så hör av dig tillRichard Streijffert eller Amalia Knuuttila.
Om ColumbusColumbus är ett IT-konsultbolag med 1600 medarbetare runtom i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste dryga 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss.Det går bra, helt enkelt. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.
Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns attvara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet.Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden!
Jobba på ColumbusSpana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot.

Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

Ansök nu

Lösningsspecialist Kassa- & Betallösningar till Preem

Läs mer Mar 6
Nu har du chansen att utveckla och effektivisera betallandskapet hos Sveriges ledande drivmedelsbolag - Preem. Här får du spela en avgörande roll i säkerställandet av fungerande och smidiga betalningar för såväl stora som små kunder

Var med och bidra till transformationen mot klimaneutralitet och en mer hållbar framtid - för en bättre resa.



Om rollen

Som Lösningsspecialist är du involverad i förvaltning och utveckling av Preems betallösningar, vilket omfattar POS-system, OPT- & IPT-terminaler samt kort- och transaktionssystem. Preem är även kortutgivare av egna kort och koncept relaterat till detta. Tillsammans med ett erfaret team av andra lösningsspecialister översätter du krav och behov till teknisk funktionalitet i lösningarna. Du har också regelbunden kontakt med leverantörer och verksamheten.

För att säkerställa välfungerande system är din expertis i hanteringen av incident-, service request-, problem-, demand- och change-ärenden värdefull. Du agerar också 2nd - samt 3rd-line funktion och stöttar både IT-support såväl som andra IT-funktioner med felsökning och implementering av lösningar.

Preem befinner sig i en föränderlig fas med fokus på digitalisering och du kommer involveras i många stundande projekt. Arbetsplatsen kännetecknas av en välkomnande kultur med högt förtroende för medarbetarna. Tillsammans jobbar ni med ambitionen om att vara branschledande inom hållbarhet.

Tjänsten gäller en tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort är på huvudkontoret i Stockholm. Preem erbjuder en hybrid arbetsmodell där du kan arbeta på distans upp till hälften av din arbetstid.



Om dig

Du är en driven och självgående individ som vid behov inte tvekar att ta kontakt med systemleverantörer eller genomföra felsökningar. Dessutom är du prestigelös och har förmågan att bistå dina kollegor med olika arbetsuppgifter. För att främja utvecklingen framåt så är du både lyhörd inför nuvarande förutsättningar och utmaningar, samtidigt som du har en nytänkande inställning som gör att du identifierar områden för förbättring. Du har god kommunikationsförmåga och kan föra dialog med kompetenser inom olika områden.

Vi söker dig som har:

- Utbildning inom systemvetenskap/ekonomi/affärssystem och/eller ett par års arbetslivserfarenhet från systemförvaltning

- Erfarenhet av systemförvaltning inom kassa- och betallösningar

- God förståelse för nätverk, integrationer och

Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken förekommer i det dagliga arbetet.



Intresserad av att ansöka eller få veta mer?

I denna rekrytering samarbetar Preem med IDG Recruitment.

Vid intresse eller frågor kontakta Moa Eriksson, Rekryteringskonsult på 070 828 36 65, alternativt moa.eriksson@idg.se.

För att ansöka, vänligen skicka in ditt CV eller ansök med Linkedin.



Om Preem

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Senast år 2030 ska Preem producera 5 miljoner kubikmeter förnybara drivmedel, och senast 2035 ska vi vara klimatneutrala i hela värdekedjan. Preems raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer drivmedel, eldnings- och smörjolja samt andra produkter till företag och privatpersoner. Vi har ett rikstäckande servicenät med drygt 520 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 500 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2020 var Preems omsättning 68,2 miljarder SEK.


På Preem ser vi mångfald och inkludering som en förutsättning för en hållbar utveckling och att varje medarbetare genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet bidrar till vår högt ställda vision att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. För oss är det viktigt att våra värderingar stämmer överens med dina. Läs mer om Preems vision, värderingar och en karriär på Preem här (https://www.preem.se/om-preem/karriar/).

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Castra Group AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Castra Group AB .

Senior Testledare

Testledare/QA lead
Läs mer Apr 4
Vi utmanar de traditionella konsultbolagen och vi kan med stolthet säga att Castra är konsultbranschens mest utvecklande arbetsplats där allt är möjligt. Känns det här som företaget för dig så läs gärna vidare.
Rollen
Nu söker vi ytterligare personer till vårat team ute hos kunder inom offentlig samt privat sektor.Uppdraget som testledare innefattar planering av tester, uppföljning samt testning av IT-system. Det innebär också att arbeta utifrån regionens processer och även att delta i förbättring och vidareutveckling av testprocessen. Uppdraget innefattar även kravställning på kvalitet och leverabler mot leverantör samt analys av inkommande testleverabler. Du kommer vara en del av IT-centrums testteam och ingå i flera olika projekt.
Vi ser att du har
• Certifiering inom ISTQB • Erfarenhet av tekniska tester, t.ex. infrastrukturtester eller prestandatester • Minst 5 års erfarenhet och bakgrund av att arbeta med testledning och kvalitetssäkring. • Minst 9 års erfarenhet avatt arbeta med testning. • God erfarenhet inom acceptanstest. • Erfarenhet av att arbeta med produktriskanalys och riskbaserad testning. • God förståelse för IT-system och infrastruktur. • Arbetat som testledare i agila projekt. • Tidigare arbetat tillsammans med andra roller såsom kravanalytiker och IT-arkitekter.
Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor.
Varför ska du välja oss?
Här tror vi på frihet, möjligheter och medbestämmande. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina intressen och prioriteringar i livet. Att alla får vara med och forma och påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en.
Om Castra
Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och systemutveckling. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på.
Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work fem år i rad är ett bevis på våra höga mål kring företagskultur. Våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar.
Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se.
Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta adnan.cirak@castra.se

Ansök nu

Senior Kravanalytiker IT

Kravanalytiker
Läs mer Apr 4
Rollen
Nu behöver viförstärka teamet med ytterligare en Kravanalytikerute hos vår ramavtalskund.
Uppdraget innebär bland annat attta fram krav genom kravinsamling och kravgranskning, leda kravgranskningsaktiviteter ochbryta ner krav till Epics och vidare till User Stories. Du ska äventa fram användningsfall och dialogbeskrivningar,leda kravfångstarbete i workshopform, ta fram prototyper ochsystemtestfall och genomföra systemtest samtkravfånga och testa ekonomiska transaktioner.
Erfarenhet
Vi ser att du har minst 10års erfarenhet av arbete med kravfångs. Du ska även under 8 av dessa10 åren ha arbetat med att leda och driva arbetet med kravfångst i projekt där arbetet även har inneburit att organisera, dokumentera, processmodellera samt kommunicera kraven till berörda ( t.ex.beställare, utvecklare och testare).
Vidare ska du även haha 8 års erfarenhet avarbete med identifiering och analys av verksamhetens behov och därefter omsatt dessa till mer systemnära krav. Du ska ävenha erfarenhet av att leda kravfångstarbete i workshopform (kravinsamling, kravgranskning, presentationer).
Dessutom ska du ha
Erfarenhet av kravarbete inom IBM BPM, kravfångst inom datalager i Data Warehouse samtJira
Varit coach och mentor i arbetssätt och utförande till andra Kravfångare.
Erfarenhet av att arbetat med informations- och begreppsmodellering.
Erfarenhet av arbetat med framtagande av process och rutiner för förvaltning och leverans av system

Det bästa åt de bästa – vår personalfilosofi
På Castra tror vi på frihet, utveckling och gemenskap. Du som konsult styr själv vilka uppdrag du tar, när du jobbar, om du vill levla upp någon kompetens och hur och mycket lön och semester du tar ut. Att du får bygga din egen logga är bara ytterligare ett bevis. Trodde du det var allt? Då trodde du fel. Stöd av bra chefer, aktiviteter, kompetent och snabbfotad säljstyrka, möjlighet till delägarskap, stora möjligheter att påverka bolagets framtid och härliga kollegor – listan på vad som gör Castra till en fantastisk arbetsplats kan göras lååång. Summan av kardemumman är att hos oss är möjligheterna bra nära oändliga. Win för alla parter, säger vi.
Castra har kontor i Göteborg, Stockholm, Eskilstuna, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro, Jönköping och Sundsvall.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på castra.se
Har vi lyckats väcka din nyfikenhet?
Sök direkt via länken eller hör av dig till Adnan Cirakpå Adnan.cirak@castra.se

Ansök nu

Senior IT Projektledare med erfarenhet av införanden av ERP system

Projektledare, IT
Läs mer Apr 4
Vi utmanar de traditionella konsultbolagen och vi kan med stolthet säga att Castra är konsultbranschens mest utvecklande arbetsplats där allt är möjligt. Känns det här som företaget för dig så läs gärna vidare.Rollen
I rollen som Senior IT Projektledare kommer du att leda och genomföra ERP-projekt från start till mål. Genom nära samarbete med intressenter definierar du tydligt projektets omfattning och krav. Ansvarsområden inkluderar skapande och övervakning av projektplaner, stödja projektteamet för framgångsrika leveranser, samt regelbunden rapportering och uppföljning gentemot intressenter. Du förväntas också lösa eventuella hinder under projektets gång, säkerställande av en smidig genomförandeprocess. Din skicklighet som ledare och problemlösare är avgörande för att uppnå projektets mål inom angiven tid och budget.
Erfarenhet :
Minst 9 års erfarenhet som IT-projektledare.
Erfarenhet av framgångsrika implementeringar av ERP-system.
Kompetens inom minst 2 av följande system/leverantörer: Unit4, SAP, Dynamics 365, IFS.
Stark förmåga att leda och motivera projektteam.
God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika intressenter.
Förmåga att strategiskt planera och genomföra projekt enligt deadlines och budget.

Varför ska du välja oss?
Här tror vi på frihet, möjligheter och medbestämmande. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina intressen och prioriteringar i livet. Att alla får vara med och forma och påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en.
Om Castra :
Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och systemutveckling. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på.
Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work fem år i rad är ett bevis på våra höga mål kring företagskultur. Våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar.
Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se.
Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta adnan.cirak@castra.se

Ansök nu

Senior IT Projektledare med erfarenhet av IT infrastrukturprojekt

Projektledare, IT
Läs mer Apr 4
Vi utmanar de traditionella konsultbolagen och vi kan med stolthet säga att Castra är konsultbranschens mest utvecklande arbetsplats där allt är möjligt. Känns det här som företaget för dig så läs gärna vidare.Vi söker:
Vi söker en passionerad Senior IT Projektledare med en gedigen bakgrund inom IT-infrastrukturprojekt. Om du har erfarenhet som projektledare och en dokumenterad framgångsrik track record inom transformationer, migreringar, implementationer och uppgraderingar inom server, applikation, datacenter, samt nätverk/säkerhet, så kan det vara dig vi letar efter!
Erfarenhet :
Minst 9 års erfarenhet som IT Projektledare
Framgångsrik erfarenhet av att leda projekt inom IT-infrastruktur
Förmåga att hantera komplexa projekt och hålla tidslinjer
Stark kommunikationsförmåga och samarbetsförmåga
Djup förståelse för server, applikation, datacenter, nätverk och säkerhet

Varför ska du välja oss?
Här tror vi på frihet, möjligheter och medbestämmande. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina intressen och prioriteringar i livet. Att alla får vara med och forma och påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en.
Om Castra :
Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och systemutveckling. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på.
Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work sex år i rad är ett bevis på våra höga mål kring företagskultur. Våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar.
Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta adnan.cirak@castra.se

Ansök nu

Senior IT Projektledare med erfarenhet av IT Säkerhetsprojekt (IAM, PAM,...

Projektledare, IT
Läs mer Apr 4
Vill du ta ditt konsultande till nästa nivå hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? Vi vet vad du tänker. Du har hört det förut. Men tro oss, det har du inte. Vårt körsbär på konsulttårtan är något annat. Sök jobbet och smaka själv!
Rollen
Vi söker en senior och engagerad IT projektledare med gedigen erfarenhet av att driva projekt inom it säkerhet. Du har stor vana att driva komplexa projektinom transformationer, migreringar, implementationer, uppgraderingar inom områdena IAM (Identity and Access Management), PAM (Privileged Access Management) och/eller IGA (Identity Governance and Administration).
Krav och Kvalifikationer:
Minst 9+ års erfarenhet som projektledare.
Minst 5+ års erfarenhet avatt leda projekt inom IAM/PAM/IGA.
Erfarenhet av transformationer, migreringar, implementationer eller uppgraderingar
Stark analytisk förmåga och problemlösningskompetens
Utvecklad kommunikationsförmåga för att effektivt samarbeta med olika intressenter.

Det bästa åt de bästa – vår personalfilosofi
Vi är en av Sveriges bästa arbetsplatser. Det låter lite skrytsamt, förlåt. Men det är faktiskt inte vi som sagt det. Castra har sedan 2017 blivit certifierad av Great Place to Work och har de senaste tre åren blivit utnämnda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser. Som grädde på moset är vi även Gasell- och Karriärföretag.
På Castra tror vi på frihet, utveckling och gemenskap. Du som konsult styr själv vilka uppdrag du tar, när du jobbar, om du vill levla upp någon kompetens och hur och mycket lön och semester du tar ut. Att du får bygga din egen logga är bara ytterligare ett bevis. Trodde du det var allt? Då trodde du fel. Stöd av bra chefer, aktiviteter, kompetent och snabbfotad säljstyrka, möjlighet till delägarskap, stora möjligheter att påverka bolagets framtid och härliga kollegor – listan på vad som gör Castra till en fantastisk arbetsplats kan göras lååång. Summan av kardemumman är att hos oss är möjligheterna bra nära oändliga. Win för alla parter, säger vi.
Castra har kontor i Göteborg, Stockholm, Eskilstuna, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.castra.se
Har vi lyckats väcka din nyfikenhet?
Sök direkt via länken eller hör av dig till Adnan Cirakpå adnan.cirak@castra.se

Ansök nu

Senior Windows Server Engineer

Systemansvarig
Läs mer Apr 4
Vill du ta ditt konsultande till nästa nivå hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? Vi vet vad du tänker. Du har hört det förut. Men tro oss, det har du inte. Vårt körsbär på konsulttårtan är något annat. Sök jobbet och smaka själv!
Rollen
Som Senior Windows Server Engineer kommer du att varaansvarig för att utforma, implementera och underhålla Windows Server-miljöer för att stödja våra kunders IT-infrastrukturer. Din kompetens inom Windows Server-teknik och din förmåga att hantera komplexa utmaningar är avgörande för att säkerställa en stabil och effektiv drift av våra kunders Windows-baserade system och miljöer.
Erfarenhet
Djup förståelse för Windows Server-operativsystem och dess funktioner/roller/tjänster
Kompetens i att designa och administrera Active Directory-miljöer
Solid erfarenhet av nätverkskonfiguration och hantering av TCP/IP, VLAN, VPN och andra nätverksprotokoll.
Erfarenhet av säkerhetsåtgärder, inklusive effektiv användning av brandväggar, säkerhetspolicyer och patchhantering.
Färdigheter i PowerShell samt bevisad erfarenhet av att automatisera uppgifter och rutiner för att öka effektiviteten.
Gedigen erfarenhet och kunskap om virtualiseringstekniker som Hyper-V och VMware, inklusive implementering och hantering.
Förståelse och praktisk erfarenhet av molntjänster som Azure, GCPeller AWS
Erfarenhet av att framgångsrikt implementera skalbara lösningar med hög tillgänglighet och säkerhet
Mycket goda kunskaper och erfarenhet av att identifiera och lösa problem i komplexa Windows Server-miljöer.
Erfarenhet avsäkerhetsbestämmelser och bevisad förmåga att hantera säkerhetsincidenter och sårbarheter.
Stark förmåga att skapa och upprätthålla detaljerad dokumentation av systemkonfigurationer och processer.
Utmärkta kommunikationsfärdigheter för att framgångsrikt samarbeta med andra tekniska team och användare.
Vara up-to-date /Aktuell med de senaste teknik- och metodikerna inom området, inklusive kontinuerlig inlärning och relevanta certifieringar.

Det bästa åt de bästa – vår personalfilosofi
Castra är en konsultgrupp inom IT och management. Eller ja, en elite squad kan man säga. Vi samlar de vassaste och mest erfarna konsulterna, helt enkelt för att det är hos oss de får ut max i både kapacitet och livskvalitet.
Vi är en av Sveriges bästa arbetsplatser. Det låter lite skrytsamt, förlåt. Men det är faktiskt inte vi som sagt det. Castra har sedan 2017 blivit certifierad av Great Place to Work och har de senaste tre åren blivit utnämnda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser. Som grädde på moset är vi även Gasell- och Karriärföretag.
På Castra tror vi på frihet, utveckling och gemenskap. Du som konsult styr själv vilka uppdrag du tar, när du jobbar, om du vill levla upp någon kompetens och hur och mycket lön och semester du tar ut. Att du får bygga din egen logga är bara ytterligare ett bevis. Trodde du det var allt? Då trodde du fel. Stöd av bra chefer, aktiviteter, kompetent och snabbfotad säljstyrka, möjlighet till delägarskap, stora möjligheter attpåverka bolagets framtid och härliga kollegor – listan på vad som gör Castra till en fantastisk arbetsplats kan göras lååång. Summan av kardemumman är att hos oss är möjligheterna bra nära oändliga. Win för alla parter, säger vi.
Castra har kontor i Göteborg, Stockholm, Eskilstuna, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss påcastra.se/konsulterbjudande/
Har vi lyckats väcka din nyfikenhet?
Sök direkt via länken

Ansök nu