Stockholm: INKÖPARE

Hitta ansökningsinfo om jobbet INKÖPARE i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-19 // Varaktighet: Heltid

Arbetsuppgifter
För vår kunds räkning söker vi en strategisk Inköpare med erfarenhet av IT och entreprenadupphandlingar. I uppdraget ingår att:
- I ett specifikt komplext IT projekt leda och ansvara för kontraktsförvaltning under SOW fasen i projektet (cirka 12 månader) ur ett kommersiellt perspektiv.
- Självständigt leda och genomföra IT-upphandlingar.
- Självständigt leda och genomföra entreprenadupphandlingar.
- Självständigt leda och genomföra upphandlingar inom andra kategorier, t.ex. ramavtal för konsulter om behov finns.
- Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en konsult i syfte att ge förstärkning till vår kund i det löpande arbete som utförs av vår kund, utförandet av dessa tjänster leds och styrs av vår kund).

Arbetsuppgifter:
- Leda förhandlingar och uppföljning av kontrakt med leverantören under SOW fasen i ett stort projekt, samt ansvara för att avtalet för nästa fas kommer på plats.
- Leda arbetet med framtagning av upphandlingsstrategier.
- Leda arbetet med genomförande av RFI:er.
- Leda arbetet med framtagning och utformning av förfrågningsunderlag.
- Leda arbetet med framtagande av process för utvärdering av anbud.
- Kontinuerligt säkerställa att processer och legala krav i upphandlingsprocessen följs (LUF).
- Bidra till verksamhetsutveckling inom Inköp generellt.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag.

Kvalifikationer
- Minst 7 års erfarenhet av att leda komplexa upphandlingar av IT-system- och IT-drift
- Minst 2 års erfarenhet av entreprenadupphandling
- Minst 2 års erfarenhet av offentlig upphandling enligt LUF
- Minst 2 års erfarenhet av upphandling inom energisektorn
- Erfarenhet av minst ett säkerhetsklassat projektarbete
- Minst 5 års erfarenhet av att genomföra och leda upphandlingar enligt förhandlat förfarande inklusive förhandlingar med anbudsgivare och leverantörer (merit)
- Minst 5 års erfarenhet av leda effektbaserad upphandling samt att coacha team/stötta team i effektbaserad upphandling (merit)
- Minst 5 års erfarenhet av att ta fram utvärderingsmodeller för effektbaserad upphandling (merit)
- Erfarenhet kring genomförande av minst en ramavtalsupphandling av konsulter (merit)

Personliga egenskaper
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska samt god kommunikatör
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Noggrann, strukturerad och prestigelös

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2023-07-01 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-06-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Sundbyberg. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande. Ansökningar mottagna innan 2023-05-22 kommer hanteras i ett första urval. Sista ansökningsdag är 2023-05-25.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Inköpare.

Inköpskonsult

Läs mer Mar 19
Vår kund är ett framstående globalt företag inom byggmaterialbranschen, känt för att erbjuda en mängd högkvalitativa produkter och tjänster. Med en produktportfölj som omfattar allt från cement och betong till aggregat, spelar de en avgörande roll i byggsektorn. De är banbrytande inom hållbarhetsinitiativ och innovationer som syftar till att minska branschens miljöpåverkan. Med verksamhet över hela världen är de en betydande spelare kända för sin tekniska expertis och kundfokuserade service. Detta företag värdesätter en dynamisk och inkluderande arbetskultur, vilket gör det till en idealisk arbetsplats för dem som söker möjligheter att utvecklas inom byggmaterialindustrin.

Ansvarsområden:

Som inköpsassistent kommer du att spela en viktig roll i hanteringen av kundens försörjningskedja och bidra till effektiviteten i inköpsavdelningen. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

Hantering av Kontakter med Leverantörer: Du kommer att vara ansvarig för att upprätthålla och utveckla relationer med våra leverantörer. Detta innefattar regelbunden kommunikation, för att säkerställa att leveranser och tjänster uppfyller våra kvalitets- och tidskrav.

Administrativ Hantering av Fakturor: Du kommer att sköta administrativa uppgifter som rör fakturor, inklusive kontroll, godkännande och arkivering. Detta arbete kräver noggrannhet och god organisatorisk förmåga.

Utförande av Avrop enligt Avtal: Du kommer att ansvara för att genomföra avrop baserat på befintliga avtal. Detta innebär att du ska se till att alla inköp överensstämmer med de villkor och priser som överenskommits med leverantörerna.

Priskontroll och Förhandling: Du kommer att spela en aktiv roll i övervakningen av marknadspriser och vara delaktig i förhandlingsprocesser för att säkerställa att vi erhåller de mest fördelaktiga priserna och villkoren.

Orderhantering: Du kommer att ansvara för hanteringen av inköpsordrar, från skapande till leveransbekräftelse. Detta kräver god koordineringsförmåga och förmågan att effektivt hantera flera uppgifter samtidigt.

Denna roll kräver utmärkta kommunikativa färdigheter, en förmåga att arbeta både självständigt och som del av ett team, samt en hög grad av noggrannhet och uppmärksamhet på detaljer. Erfarenhet av inköp och förståelse för logistikprocesser är önskvärt men inte nödvändigt. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att utvecklas och växa i din karriär.

Om Edge of Talent:

Edge of Talent är specialiserade på att identifiera och utveckla talanger inom olika områden. Vi tror på individens unika potential och erbjuder skräddarsydda lösningar för organisationer, inklusive rekrytering, bedömning och utbildning. Vårt mål är att vara en pålitlig partner för våra kunder och bidra till deras långsiktiga framgång genom att frigöra potential och skapa positiv förändring.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Sourcing Category Manager

Läs mer Mar 11
We develop and manufacture turnkey energy storage solutions, based on lithium-ion battery technology. Our goal is to engineer technology that both stores and optimizes energy as we shift towards more efficient energy usage and renewable energy sources on a global scale. You’ll have the opportunity to work with exceptional engineers, scientists, developers and more to pave the way for the next big leap in the energy industry through our battery energy storage and optimization systems.

At Polarium Sourcing is a key contributor to our success. We are now hiring a Sourcing Category Manager to our HQ in Stockholm. Do you want to create a smart and sustainable Future? Come join our team and get the opportunity to engineer the future!

About the job

As Sourcing Category Manager you will be responsible for strategic sourcing activities and maximizing the potential supplier values. You will build up and maintain supplier relationships and performance according to business strategy of the sourcing category. Cables and electromechanics are hot topics for category ownership, but the role will be defined in collaboration with the right candidate.

You will

- Ensure that the category sourcing and contract(s) meet the business requirements through the execution of the strategic sourcing process.

- Evaluate, negotiate, and maintain the sourcing parameters.

- Drive cost cut and TCO activities in cooperation with stakeholders to optimize and safeguard the best offer.

- Manage the supplier selection process with a cross functional mindset.

- Manage contracts and agreements.

- Supplier Relationship Management (SRM) and QBR (Quarterly Business Review) process.

- Secure quality in Master data and maintain correct sourcing parameters in the system.

- Pro-active work to limit deviations according to the signed agreement and improve initial conditions.

About you

- A minimum of 5 years’ experience in strategic sourcing, knowledge of the category management concept

- High level of commercial awareness

- Proven track record in manufacturing industry and / or management consulting.

- A solid economical knowledge and understand company relations and transactions.

- Good knowledge of various Manufacturing Processes and ERP systems.

- Industry and sourcing experience from cables and / or electromechanics is great, but not a must have.

Maybe you also have

- Holds a positive can-do attitude with strong analytical skills.

- Fascinated by and identify yourself in an entrepreneurial environment but also possess the skill of creating structure and proactive planning.

- Strong communication skills and a team-player.

- Problem solving and triggered by complex environment.

- Easy to build and manage relationships and have an ability to motivate and inspire others around you.

- You are a doer - where templates, processes and documents do not yet exist you take charge and create.

- A genuine technical interest.

- Comfortable in international environment with English as main language.

We offer

- Bonus system

- Maximized wellness contribution

- Five extra flexibility days

- Pension and health insurance

Kindly submit your application through the provided apply button in the advertisement on our careers page, as we are unable to accept any applications via email in compliance with the GDPR regulations.

At Polarium, creating change in the energy industry starts with our team. We believe a diverse workplace brings creativity, innovation and better represents our customers, and the many communities they serve, around the world. A positive work-life balance is what supercharges our teamwork and a sustainable personal journey throughout our careers.

Since Polarium launched in 2015, we’ve been on a mission to redesign the energy industry. We’re unlocking the massive potential of energy storage systems through our wide range of intelligent and digital services. Our passion for solving challenges is what drives our next generation of premium energy storage products in use on all continents and in all climate zones. Today, we power businesses, optimize energy usage, and reduce carbon dioxide emissions to create a cleaner future in energy.

We look forward to receiving your application!

Ansök nu

Strategic Sourcing Manager till Scandic!

Läs mer Feb 28
Scandic är den största hotelloperatören i Norden med ett nätverk av omkring 280 hotell i sex länder, fördelat på cirka 58 000 hotellrum i drift och under utveckling. Vi har Nordens största geografiska räckvidd som består av hotell belägna i större städers citykärna, affärscentra, flygplatser, längs de stora vägarna eller i natursköna omgivningar. Varje dag arbetar över 19 000 medarbetare med ett enda mål i åtanke: att skapa bra hotellupplevelser som gör att våra gäster vill komma tillbaka. Vi har ett stor fokus på hållbarhet och mer än 200 av våra hotell är Svanenmärkta. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA. Scandic är sedan 2 december 2015 noterat på Nasdaq Stockholm.

Här på våra karriärsidor kan du läsa mer om hur vi arbetar och våra värderingar Be Caring, Be a Pro, Be You och Be Bold genomsyrar allt vi tar oss för!

Om rollen
I rollen som Strategic Sourcing Manager har du ett övergripande ansvar för att genomföra inköpsaktiviteter enligt Scandics strategiska inköpsprocess. Du förväntas leda utvecklingen och genomförandet av lokala inköpsstrategier som ger en konkurrensfördel. Detta inkluderar leverantörsval samt utveckling och leverantörskonsolidering tillsammans med relevanta intressenter för att säkerställa inköpsoptimering och övergripande leverantörsprestanda.

Vidare så innebär rollen att du ska:

- Driva och ansvara för prisjämförelser.
- Leda och driva kontraktsförhandlingar.
- Leda inköp för tilldelade varor eller leverantörer, inklusive ansvara för contract management.
- Utföra spend- och kostnadsanalyser för att säkerställa högsta kvalitet till lägsta kostnad.
- Samarbeta med viktiga affärsintressenter för att säkerställa att inköpt material och tjänster uppfyller verksamhetens behov.
- Genomföra kostnadsundersökningar, leverantörsmarknadsanalyser mm för olika kategorier och grupper, i syfte att kommunicera aktuell och potentiell framtida köpsituation till inköpsorganisationen.

För att lyckas och trivas i rollen

För att trivas i rollen ser vi att du har 3-5 års relevant inköpserfarenhet samt goda kunskaper i entreprenadjuridik, speciellt standardavtal (AB, ABT, ABK etcetera). Vi ser att du är en mycket van förhandlare av entreprenadavtal med olika prismodeller samt har god kännedom om de olika prisdrivande delarna av en entreprenad.

Vi sätter också stort värde på om du har erfarenhet från utförandesidan av entreprenadarbeten samt har utfört upphandlingar av samverkanentreprenader. Meriterande för rollen är även erfarenhet från upphandling av tekniska serviceavtal inklusive SLA och erfarenhet av entreprenadupphandlingar i andra nordiska länder. Har du även förståelse och insikt i gränsdragningslistor och hyresavtal ser vi det som ett plus.

Genom din starka kommunikationsförmåga bygger du snabbt upp relationer och du vet vikten av att underhålla dessa relationer, både internt men givetvis även med våra leverantörer. Du är en lagspelare men är van och bekväm vid att jobba självständigt där din starka analytiska förmåga kommer väl till pass. Du räds inte att kavla upp ärmarna och du är den som ser potential där andra ser problem. Du tvekar inte att göra det lilla extra när det behövs och anser att det omöjliga bara tar lite längre tid.

Vidare ser vi att du:

- Har en mycket god kommunikation och presentationsförmåga.
- Relevant utbildning på kandidat,- eller masternivå.
- Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift och har goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en organisation som sprider glädje och vi vet att vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet.

Rollen är en tillsvidareanställning med placering på Scandics huvudkontor på Sveaväegn 163 i Stockholm.

Varmt välkommen med din ansökan och till Scandic!

Ansökan

I denna rekryterings samarbetar vi med ValueOne och alla ansökningar sker därför via deras hemsida här. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Richard Petersson på telefon: 070 968 73 34 alternativt 010 332 29 20.
Det här är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Ansök nu

Strategic Purchaser

Läs mer Feb 26
X Shore is seeking a driven and experienced strategic purchaser to strengthen our procurement department. ?

As a strategic purchaser, you will play a central role in ensuring cost-effective and sustainable procurement and contribute to developing and implementing the company's procurement strategies.

Main responsibilities:

- Lead and execute strategic procurement projects in electrical engineering.

- Develop and maintain strong relationships with suppliers in electrical engineering and automotive.

- Negotiate contracts and ensure that purchases meet high sustainability standards.

- Actively monitor and analyze developments in the field of electrical engineering.

- Collaborate with technology and product development teams to understand and meet their procurement needs.

- Identify components and suppliers based on technical specifications within the EV industry.

Qualifications:

- Experience in strategic procurement and project management.

- Good understanding of business negotiations and contract negotiations.

- Experience in strategic procurement in electrical engineering and automotive.

- Strong understanding of technical specifications and requirements.

- Strong negotiation skills and the ability to establish favorable agreements.

- Relevant education in procurement, engineering, or a similar field.

Personal qualities:

- Independent and proactive work approach.

- Passionate about sustainability and green technology.

- Strong problem-solving skills and strategic thinking.

- Team-oriented with the ability to foster collaboration across departmental boundaries.

- Flexible and adaptable to rapidly changing industry conditions.

Location: Nyköping or Stockholm with the possibility of a hybrid working solution

X Shore söker en driven och erfaren strategisk inköpare för att stärka vår inköpsavdelning. Som strategisk inköpare kommer du att spela en central roll i att säkerställa kostnadseffektiva och hållbara inköp samt bidra till att utveckla och implementera företagets inköpsstrategier.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvara för att leda och genomföra strategiska inköpsprojekt inom elteknik

- Utveckla och upprätthålla starka relationer med leverantörer inom elteknik och fordon.

- Förhandla avtal och säkerställa att inköp uppfyller höga hållbarhetsstandarder.

- Aktivt följa och analysera utvecklingen inom eltekniksektorn.

- Samarbeta med teknik- och produktutvecklingsteam för att förstå och tillgodose deras inköpsbehov.

- Identifiera komponenter och leverantörer utifrån en teknisk kravspecifikation inom EV-industrin.

Kvalifikationer:

- Erfarenhet av strategiskt inköpsarbete och projektledning.

- God förståelse för affärsförhandlingar och kontraktsförhandlingar.

- Erfarenhet av strategiskt inköpsarbete inom elteknik och fordon.

- God förståelse för tekniska specifikationer och krav.

- Stark förhandlingskompetens och förmåga att upprätta fördelaktiga avtal.

- Relevant utbildning inom inköp, teknik eller liknande.

Personliga egenskaper:

- Självständigt och proaktivt arbetssätt.

- Passionerad för hållbarhet och grön teknik.

- Utpräglad problemlösningsförmåga och strategiskt tänkande.

- Teamorienterad och förmåga att skapa samarbete över avdelningsgränser.

- Flexibel och anpassningsbar till snabbt föränderliga branschförhållanden.

Plats: Nyköping eller Stockholm, med möjligheten till en hybridlösning.

Ansök nu

Supply Planner till Arvid Nordquist

Läs mer Feb 23
Arvid Nordquist HAB är en kaffeproducent och nordiskt sälj- och marknadsföringsbolag för egna och andras varumärken inom områdena kaffe & te, vin & öl, livsmedel och non food. Hos Arvid Nordquist erbjuds du möjligheten att vara en del av ett framgångsrikt och lönsamt företag som växer och utvecklas kontinuerligt och som har några av världens starkaste varumärken i sin portfölj. Du får jobba i en stimulerande och utvecklande roll som en del av ett dynamiskt och framgångsrikt team.

Den primära arbetsplatsen kommer till en början att vara på Arvid Nordquists huvudkontor i Solna Business Park. Byggnaden i Solna som huserar både handelsbolag och kafferosteri sedan 60-talet har de nu vuxit ur och Arvid Nordquist är i gång med att bygga ett modernt kafferosteri, lager och kontor i Järfälla med flytt planerad till 2025. Läs gärna mer på Arvid Nordquists nya rosteri.

Din roll

I rollen som Supply Planner kommer du ansvara för varuflödesplaneringen och inköp av den egna produktportföljen utifrån fastställd behovsprognos. Du säkerställer att målsatta KPI:er uppnås för att bolaget ska kunna nå både försäljningsmål, servicegradsmål samt krav på lageromsättning.

Tjänsten är ett tidsbegränsat vikariat på heltid i 12 månader, du blir anställd av Clevry men du arbetar som konsult för Arvid Nordquist. Start för tjänsten är i maj/juni 2024 och sträcker sig 12 månader från startdatum.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Planera, genomföra och bevaka nödvändiga inköp av färdigvaror, tillbehör, råvaror och insatsmaterial för de behov som föreligger i företaget

- Självständigt svara för nödvändiga kontakter med huvudmän, leverantörer, transportörer, 3PL samt tullmyndigheter och andra externa samarbetspartner

- Aktivt delta i funktionsöverskridande prognos- och planeringsmöten med övriga avdelningar

- Kontinuerligt övervaka och revidera gjorda beställningar och inleveranser utifrån förändrade behov eller störningar i logistik- och produktionsflödet

- Aktivt bevaka och förbygga att inkuransen, bristsituationer och överlager uppstår samt initiera nödvändiga säljåtgärder och föreslå förändringar på säkerhetslagernivåer

- Säkerställa att företagets lagerredovisning är korrekt och i samarbete med 3PL arbeta för ständiga förbättringar av varuhanteringen

- Delta i övrigt nödvändigt administrativt arbete såsom tullfrågor och bokslutsarbete och därvid säkerställa att relevant information tas fram och kvalitetsgranskas

- Kontinuerligt förbättra planeringsmetoder och arbetssätt samt delta i utvecklingsprojekt

- Utveckla och underhålla dokumentation och standardrutiner för planeringsprocessen

- Följa upp, rapportera och kommunicera relevanta nyckeltal till övriga organisationen (täcktid och lageromsättningshastighet).

Krav

- Relevant akademisk utbildning inom t.ex. logistik, inköp eller motsvarande

- Minst ett års erfarenhet av liknande arbete

- Goda IT-kunskaper inkluderande MS Office

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal samt skrift

Meriterande

- Erfarenhet av arbete inom logistikbranschen, gärna med fokus på inköp/försörjningsplanering

- Erfarenhet av att arbeta i SAP

- Erfarenhet av arbete i stora logistikflöden

- Erfarenhet av FMCG-branschen och/eller erfarenhet av reglerad verksamhet så som livsmedels- eller läkemedelsindustrin

- Erfarenhet av spedition/sjöfrakt

Personliga egenskaper

Eftersom du kommer spela en viktig roll i gruppen och i bolaget så lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du som person besitter en utpräglad samarbetsförmåga och mycket god kommunikationsförmåga. Du är driven och målinriktad men även strukturerad samt noggrann med förmågan att hantera komplexa och snabbt föränderliga situationer.

Låter detta som dig? Då ser vi verkligen fram emot din ansökan!

Omfattning: 12 månaders vikariat på heltid
Start: maj 2024
Placering: Solna Business Park



Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar Arvid Nordquist med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 39 55. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Jobbusters AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Jobbusters AB .

REKRYTERARE

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Mar 27
Arbetsuppgifter
Som Rekryterare hos vår kund bidrar du till möjligheterna att skapa ett fossilfritt liv genom att förse deras verksamhet med rätt kompetens. I rollen som Rekryterare tar du ett tydligt ägandeskap för ditt ansvarsområde och driver självständigt ditt arbete framåt. Du arbetar aktivt med att hålla samtliga dina intressenter informerade och nöjda. Du arbetar med en tydlig struktur och sätter upp egna delmål som du aktivt arbetar för att uppnå. Du har kapacitet att hantera en större rekryteringsvolym samtidigt som du är noggrann att kunden uppfyller alla regler och legala krav kopplade till rekrytering. Med ett gott omdöme och nya perspektiv levererar du ett tydligt mervärde till verksamheten!

Ditt huvudsakliga ansvar omfattar följande delar:
- Operativt ansvara för hela rekryteringsprocessen från uppstart till val av slutkandidat. Du ansvarar för att planera hela processen och genomför samtliga steg i samarbete med berörda intressenter.
- Föra en proaktiv nära dialog med verksamhetens representanter för att identifiera framtida kompetensbehov.
- Uppföljning av arbetet för att se till att interna intressenter får rätt kvalitet och säkerställer en excellent kandidatupplevelse under processens gång.
- Representera kunden gentemot både interna och externa kandidater och arbeta aktivt med att kommunicera och stärka kundens arbetsgivarvarumärke.


Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund ägs av svenska staten och arbetar för att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation. Här uppmuntras man att upptäcka sina styrkor och olikheter för att du som konsult ska få möjligheten att vara ditt bästa jag. Vår kund uppmuntrar och utmanar din personliga utveckling!


Kvalifikationer
- Du har en universitetsexamen från personal-/HR området eller annan motsvarande utbildning.
- Du har ett par års erfarenhet av rekrytering.
- Du har dokumenterad hög kapacitet kopplat till rekrytering och kundnöjdhet.
- Du är flytande i svenska i såväl tal som skrift.
- Du har mycket goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift.


Personliga egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen som Rekryterare så har du ett genuint intresse av att lära känna verksamheten och analysera kompetensbehov. Du får energi av att jobba service-orienterat och operativt för att säkra det omedelbara kompetensbehovet och har även förmåga att lyfta blicken för att säkra långsiktig framtida kompetens till vår kund.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-11-01 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

CONTROLLER

Controller
Läs mer Mar 27
Arbetsuppgifter
Vi söker en duktig Controller med erfarenhet av entreprenadprojekt för ett längre konsultuppdrag hos vår kund!

Som Controller kommer du att ingå i vår kunds ledning och ha en central roll i projektet med uppgift att stödja övriga projektledningen gällande ekonomiska frågor. Du samverkar med övriga medarbetare, entreprenörer och förvaltningens stab för att genomföra kundens uppdrag. Projektet är inne i en produktionsfas med genomförande av flera entreprenader för den nya tunnelbanan. Inom delprojekt pågår en större entreprenad innehållande arbeten med såväl berg och anläggning samt bygg och installationer för nya station Hagastaden inkl. anslutande spårtunnlar. Entreprenaden är en utförandeentreprenad som genomförs med ersättningsformen löpande räkning.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:
- Hantera inkommande underlag från entreprenör avseende ekonomi.
- Leda och administrera fakturagranskningen gentemot entreprenör.
- Säkerställa att underlag och verifikat granskas och överensstämmer med gällande kontrakt med hjälp av andra teknikresurser i projektet.
- Kontinuerligt följa upp upparbetade kostnader.
- Prognostisering av kostnader.
- Skapa rapporter utifrån analys och prognostisering av kostnader.
- Stödja projektledaren avseende rapportering samt framtagande av presentationsmaterial.
- Delta i möten med entreprenörer rörande kostnadsstyrning, kostnadsuppföljning och andra ekonomifrågor.
- Stödja övrig projektledning i det dagliga arbetet i frågor rörande ekonomi.
- Rapportera till projektledare och projektets övergripande projektingenjör.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund verkar inom Region Stockholm och har som uppdrag att förbättra framkomligheten för invånarna i Stockholm.

Kvalifikationer
- Du har en högskoleexamen inom ekonomi, samhällsbyggnad eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.
- Du har minst 2 års erfarenhet som Projektcontroller, eller som beställare inom bygg & anläggningsprojekt.
- Du har minst 1 års erfarenhet av arbete i entreprenader med löpande räkning som ersättningsform.
- Du har arbetat i minst ett uppdrag med branschspecifika regelverk som AB 04.
- Du har flerårig erfarenhet av arbete från bygg & anläggningsbranschen.

Personliga egenskaper
Som Projektcontroller är det viktigt att ha en stark analytisk förmåga för att kunna analysera projektdata och dra slutsatser baserat på den. Dessutom krävs finansiell kompetens för att hantera projektbudgetar och ekonomisk rapportering. Planeringsförmåga är avgörande för att utarbeta detaljerade projektplaner och schemalägga resurser effektivt. Kommunikationsfärdigheter behövs för att effektivt samarbeta med olika intressenter och hålla dem informerade om projektets framsteg.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2024-04-22 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2028-12-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund med placering i Stockholm, Hagastaden.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Ansökningar mottagna innan 2024-04-10 kommer hanteras i ett första urval.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

REGULATORY SPECIALIST

Bolagsjurist
Läs mer Mar 26
Job Description
We are looking for an experienced professional to be responsible for regulatory client communication within LC & FI division.

This is an exciting opportunity to be at the forefront of regulatory change and drive end to end client communication related to EMIR Refit as well as other securities regulations. The person in this role will support transition of Governance, Risk and Compliance team within the Product Regulatory Office and contribute to further development of this team in Warsaw.

This role will suit candidates with prior experience in regulatory reporting and those with very strong client service skills.
Our client has a current policy where you need to be at least 3 days onsite and can work remotely 2 days per week.

Your main responsibilities:
- Manage client regulatory queries and ensure they are addressed accordingly.
- Coordinate client outreach related to EMIR Refit and other regulations where relevant.
- Review client regulatory information and collaborate effectively to ensure static data and documentation meets requirements.
- Work closely with all members of the Regulatory Reporting Office as well as other stakeholders to resolve specific client issues and tasks.
- Escalate and mitigate exceptional cases and provide support were adequate.
- Be responsible for coordination and set up of new delegated reporting agreements.
- Drive regulatory projects which include data centric and regulatory change initiatives.
- Analyze, participate, and present regulatory compliance matters in working groups & committees.
- Build strong risk management culture.
- Support the team in relevant BAU activities.

Company Description
You will find our clients in the banking and finance sector, where they have operated for over 100 years. Here one is driven and guided by an entrepreneurial mindset and innovative ideas. They often describes themselves as a IT-company with a banking license. The headquarters is in Stockholm.

About JobBusters
JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs!


Qualifications
- You hold a university degree in business, banking & finance, law or relevant industry experience.
- You have several years of experience in financial regulations.
- You have strong knowledge of regulatory requirements under EMIR, MIFIR/MIFID II, Dodd Frank and SFTR.
- You have good command of MS Excel skills.
- You are fluent in English, both oral and written.
- Meritorious: Previous experience with derivatives documentation and exposure to regulatory reporting.
- Meritorious: Tableau skills.

When you join JobBusters
As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us and we offer, among other things, a digital solution that helps our employees find tools to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life.

Personal qualities
You understand the importance adherence to regulatory requirements and work in accordance with policies and procedures.
You have a positive mindset and good communication skills and have the ability to work directly with the client as well as with stakeholders across all levels of the organization.

Admission and Application
Full time position, 40 hours per week. The position will start as soon as possible, and the assignment is expected to run until 2024-12-31 with the possibility of extension. For this assignment you will be employed by JobBusters as a consultant at our client in Solna, Stockholm. Our client has a current policy where you need to be at least 3 days onsite and can work remotely 2 days per week. Submit your application in English today, as interviews are ongoing.

Ansök nu

PROJEKTLEDARE - MIGRATION

Projektledare, IT
Läs mer Mar 26
Arbetsuppgifter
Till vår kund söker vi nu en Projektledare - Migration! I rollen kommer du leda migreringen av KURT till SIMBA, vilket resulterar i nedläggningen av KURT. Vi söker en projektledare som är proaktiv, driven och entusiastisk när det gäller både teknik och ekonomi.

Som projektledare kommer du att övervaka den sömlösa migreringsprocessen från KURT till SIMBA samtidigt som du säkerställer en smidig stängning av KURT. Denna roll kräver en proaktiv person med ett starkt driv och anpassningsförmåga till nya situationer. Dessutom kommer du att spela en nyckelroll i att identifiera innovativa lösningar och implementera beredskapsplaner vid behov.

Dina ansvarsområden kommer vara:
- Led migreringsprocessen och ta itu med tekniska detaljer noggrant för en smidig övergång.
- Översätt information till det nya systemet, prioritera ett lösningsorienterat tillvägagångssätt för att övervinna hinder.
- Samarbeta med intressenter för att identifiera och lösa tekniska utmaningar och skapa framgångsrika resultat.
- Delta i styrgruppsmöten för att övervaka framstegen och ta itu med problem som uppstår.
- Säkerställ noggrannhet och integritet i redovisnings- och datalagersystem under hela migreringsprocessen.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund hittar ni inom bank- och finanssektorn där de har verkat i över 100 år. Här drivs och vägleds en av ett entreprenöriellt tänkande och innovatia idéer. De beskriver sig själva som ett IT-bolag med banklicens. Huvudkontoret finns i Stockholm.

Kvalifikationer
- Du har omkring 5 års erfarenhet av att vara Projektledare inom migrationsprojekt.
- Du har bakgrund inom både tech och finans och vi ser gärna att du har erfarenhet av banksystem.
- Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
- Kunskap i är meriterande.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Projektledare - Migration har du mycket god problemlösningsförmåga och har lätt för att samarbeta med andra. Du har god kommunikativ förmåga och är nyfiken och orädd.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Lön enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start så snart som möjligt och uppdraget förväntas löpa till 2025-06-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

HEAD OF UX

Användbarhetsexpert
Läs mer Mar 26
Job Description
On behalf of our client, we are now looking for a senior UX/UI-designer with outstanding leadership skills!

As the Head of User Experience (UX), you will be responsible for leading the design and optimization of our digital products and services to deliver exceptional user experiences. You will oversee a team of UX designers, researchers, and developers, driving the strategic vision for UX and ensuring alignment with business goals.

Key responsibilities of a Head of UX typically include:
- Strategy development
- Team leadership
- User research and analysis
- UX/UI design
- Collaboration
- Continuous Improvement
- Advocacy

Overall, the Head of UX plays a critical role in shaping the user experience strategy, driving the design process, and ensuring that products or services meet the needs and expectations of users while aligning with business objectives.


About JobBusters
JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs!


Qualifications
- You have at least 7 years of experience in UX/UI design.
- You have at least 2 years of experience as Head of UX or a similar leadership role.
- You have deep understanding of design principles and solid knowledge of current design trends, mobile app design guidelines, and best practices.
- You have proven track record of designing successful digital products or services across various platforms (web, iOS, Android).
- You have demonstrated leadership abilities, with a track record of enabling high performing teams.
- It is highly meriting if you are proficient in Figma.

When you join JobBusters
As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us and we offer, among other things, a digital solution that helps our employees find tools to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life.

Personal qualities
The ideal candidate for this role must possess a diverse set of personal qualities. The candidate should excel in stakeholder management, fostering collaboration, and maintaining a customer-centric approach. Attention to detail and a commitment to quality are paramount, along with a proactive attitude and a willingness to take ownership at a senior level. Furthermore, strong analytical capabilities coupled with effective communication skills are essential for driving informed decision-making and ensuring successful outcomes.

Salary
By agreement.

Admission and Application
Full time, office hours. Our client want the consultant to start immediately and the assignment is expected to be permanently running. You will be employed by JobBusters and work as a consultant for our exciting client in Stockholm. Our client has a hybrid work policy, and you will need to be on-site 2 days per week. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

We look forward to review your application!

Ansök nu

SÄKERHETSSAMORDNARE

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Mar 25
Arbetsuppgifter
Vår kund söker en engagerad och kompetent Säkerhetssamordnare för att säkerställa en trygg arbetsmiljö på deras nordiska kontor. I denna roll kommer du att ha en nyckelposition där du i samarbete med förvaltare och leverantörer ansvarar för att säkerheten upprätthålls enligt verksamhetens behov.

Ansvarsområdena inkluderar:
- Förvalta säkerhetstekniska installationer och funktioner inom utpekat ansvarsområde.
- Planera och säkerställa service samt underhåll inom utpekat ansvarsområde.
- Säkerställa eventuellt felavhjälpande åtgärder relaterat teknisk bevakning.
- Ta fram och ansvara för budget inom utpekat ansvarsområde.
- Bidra till den operativa utvecklingen av gruppen och löpande arbeta med ständiga förbättringar.


Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund ägs av svenska staten och arbetar för att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation. Här uppmuntras man att upptäcka sina styrkor och olikheter för att du som konsult ska få möjligheten att vara ditt bästa jag. Vår kund uppmuntrar och utmanar din personliga utveckling!


Kvalifikationer
- Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område.
- Du har flerårig erfarenhet av säkerhetssamordning eller likvärdig dokumenterad erfarenhet.
- Du har kompetens inom brandskydd och erfarenhet av SBA.
- Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Meriterande om du har erfarenhet inom säkerhetsskyddshandläggning (Personalsäkerhet & SUA).
- Meriterande om du har dokumenterad kunskap eller utbildning inom relevanta regelverk så som SSF:s normer, SBA, säkerhetsskydd eller säkerhetssamordning.


Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Säkerhetssamordnare så ser vi att du besitter goda kommunikationsfärdigheter och kan samarbeta effektivt med olika intressenter. Du är noggrann och kan arbeta självständigt under pressade situationer. Vidare så har du förmågan att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av arbetsprocesser.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-10-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Resor norröver kan förekomma i uppdraget.
Säkerhetsintervju och bakgrundskontroll är en del av anställningsprocessen.

Ansök nu