Stockholm: Handläggare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handläggare i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-09 // Varaktighet: Heltid

Vi på Future People söker en handläggare som ska arbeta med säkerhetsskyddade upphandlingar till myndighet i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Arbetsuppgifter:

Arbetsuppgifterna består av att handlägga säkerhetsskyddade upphandlingar med säkerhetsskyddsavtal (SUA). Detta innefattar bl.a. avtalshantering, boka och genomföra säkerhetsprövningsintervjuer med leverantörer och följa upp med administrationen kring detta. I den här rollen har du möjlighet att arbeta hemifrån cirka två dagar i veckan och resterande på kontoret i Sundbyberg.

Krav för tjänsten:

- Gymnasieutbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet.

- Minst 2 års erfarenhet av handläggningsarbete, så som skriva och avsluta avtal, hantera information samt registrera handlingar och ärenden i interna system.

- God förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande för tjänsten:

- Eftergymnasial utbildning, exempelvis YH-utbildning eller högskoleutbildning.

- Tidigare erfarenhet av handläggande arbete med säkerhetsskyddade upphandlingar med säkerhetsskyddsavtal (SUA).

- Kunskap om säkerhetsskyddslagen och dess tillämpning.

- Genomfört minst 20 stycken säkerhetsprövningsintervjuer eller intervjuer.

- Tidigare har arbetat eller haft uppdrag i offentlig verksamhet.

Som person är du prestigelös, engagerad och har hög integritet. Du är ödmjuk och har lätt för att skapa förtroende. Du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation.

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: Heltid minst 1 år med option på förlängning

Start: 1 Augusti

Sista ansökningsdagen: 15/5-2023.

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Projektledare Institut

Läs mer Jan 16
Vill du stärka demokratin och bidra till en jämlik skola? Har du erfarenhet av projektledning och analytiskt arbete på nationell eller internationell nivå? Bli en del av Berättarministeriets värderingsdrivna team i Stockholm!

Om rollen

Berättarministeriets institut har en strategisk uppgift att sprida empirin, det vill säga den ackumulerade erfarenheten och kunskapen från vår pedagogiska verksamhet, genom analyser, rapporter, seminarier och andra kunskapsspridande insatser. Institutet ansvarar även för att koordinera och förvalta Berättarministeriets tresektoriella samverkan i syfte att erbjuda en långsiktig lösning för svensk skola och i förlängningen demokratin. I institutets huvudsakliga ansvarsområden ingår bland annat:

- att kartlägga, analysera och sammanställa underlag och rapporter utifrån verksamhetens uppdrag

- att vara ett stöd till vår generalsekreterare och ledning med underlag och PM i kontakt med offentlig sektor och strategiska partnerskap

- dialoger med institutionella aktörer avseende forskning, VFU och utbildningar

- strategisk kommunikation avseende bland annat seminarier och konferenser, folk- och opinionsbildning och omvärldsbevakning inklusive administration

Nu söker vi en projektledare till institutet med förankring i analytiskt arbete och projektledning som vill bidra till vår vision och strategi genom att driva projekt och arbetsuppgifter inom ramen för institutet. Som projektledare arbetar du i nära samarbete med i första hand generalsekreterare, institutansvarig och övriga kollegor på Berättarministeriets institut.

Arbetsuppgifter

- Leda och delta i projekt som institutet ansvarar för, exempelvis utvärderingar och undersökningar

- Driva strategisk kunskapsspridning såsom konferenser, omvärldsbevakning, hantering av inbjudningar och kontaktlistor samt remissvar

- Driva arbete med public affairs (PA) genom att bland annat ta fram rapporter, texter och underlag

- Driva samarbeten med lärosäten

- Bidra med stöd vid partnerskap och upphandling av tjänster från och samverkan med offentlig sektor

- Bidra till verksamhetsberättelse, förvaltningsberättelser och halvårsrapporter

- Stötta Berättarministeriets ledning med koordinering, underlag och PM i kontakt med Regeringskansliet, kommun och andra samhällsinstitutioner

- På ett ansvarstagande och genuint serviceinriktat sätt driva stora och små uppgifter parallellt där behovet uppstår, liksom bistå olika administrativa uppgifter på kansliet såsom inköp

- Finnas tillgänglig för och delta i utbildningscentrens dagliga aktiviteter

Vi tror att du

- Är värderingsdriven och har förmåga att omsätta värderingar i handling för att skapa förändring

- Är samhällsengagerad och har erfarenhet av samhällsnyttiga institutioner

- Är en van och stark skribent

- Har god förmåga att kunna sätta dig in i nya områden och självständigt driva processer framåt

- Har en stark analytisk förmåga

- Är drivande, tar initiativ och arbetar för att nå uppsatta mål

Formella krav

- Behärskar svenska i tal och skrift

- Högskole/universitetsexamen inom statsvetenskap eller liknande utbildning av relevans för tjänsten

- Erfarenhet av analytiskt arbete på nationell/internationell nivå inom offentliga uppdrag, företrädesvis inom utbildningssektorn.


- Erfarenhet från att ha arbetat uppdrags- och projektbaserat

- Erfarenhet av kunskapstunga verksamheter (önskvärt)

Berättarministeriet som organisation & arbetsplats

Berättarministeriet är en kunskapsutvecklande och relationsbyggande organisation som erbjuder en arbetsplats för dig som vill utvecklas, både som människa och professionellt. Vi är måna om vår personal och lägger både tid och energi på att växa tillsammans och bilda ett starkt team. Att följa med i samhällsdebatten, ta till sig ny kunskap, diskutera och reflektera är för oss viktiga beståndsdelar i yrkeslivet. På Berättarministeriet är det självklart att förkovra sig, såväl individuellt som tillsammans. Våra kärnvärden syftesdriven, utvecklingsfokuserad och modig är ständiga navigationsstöd, och alla beslut fattas utifrån nyttan för de skolor och lärare vi finns till för.

Berättarministeriets pedagogiska verksamhet är våra skolprogram, vilka består av undervisningsaktiviteter på plats i våra utbildningscenter eller enbart i klassrummet samt läromedel med lärarhandledningar och elevmaterial. Genom våra program stöttar vi lärare med syfte att stärka elevernas språk- och kunskapsutveckling och lärarens kompetensutveckling och undervisning.

Nyfiken på hur verksamheten i våra utbildningscenter ser ut? Titta gärna på filmerna på Berättarministeriets Youtube-kanal (https://www.youtube.com/channel/UC_wUsizZ6Wbet5SS0YwCWDA)!

Vi arbetar mycket i projektform, vilket ger möjlighet att vara med och bidra inom områden som inte är direkt knutna till yrkesrollen. Självledarskap och feedback är för oss viktiga delar i en lärande organisation. Vill du vara med och göra skillnad på riktigt, samtidigt som du lär och utvecklas i en utvecklingsfokuserad och syftesdriven organisation? Då kan Berättarministeriet vara platsen för dig.

Ansökan och övrig information

Sista ansökningsdag är den 5 februari 2024. Rekrytering sker löpande med tillsättning snarast enligt överenskommelse.?Vi kommer att återkoppla till samtliga kandidater när tjänsten har tillsatts.

Tjänsten avser heltid med huvudsaklig placering i Stockholm, och är en visstidsanställning på två år med goda möjligheter till tillsvidareanställning. 35 dagar semester och friskvårdsbidrag om 5000 kr/år. Övriga villkor enligt kollektivavtal.

Vid frågor kontakta Amanda Bååth, HR-ansvarig:
amanda.b@berattarministeriet.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Jurist 1 eller Handläggare 3

Läs mer Mar 21
Arbetsbeskrivning
I den aktuella tjänsten kan du förvänta dig att hantera följande arbetsuppgifter:
Du kommer att utföra självständigt arbete baserat på riktlinjer och praxis. Det innebär att du kommer att ha ansvar för att utarbeta olika förslag, till exempel beslutsunderlag, och sedan planera och följa upp ärenden. Det kan även innebära att du behöver utreda, granska och handlägga olika ärenden samt fatta beslut i mindre komplexa situationer. Efter att du har genomfört utredningar förväntas du rapportera resultat och ge förslag på beslut. Dessutom ingår det i dina arbetsuppgifter att analysera och utvärdera olika arbetsuppgifter och projekt samt att arbeta med utredande och/eller samordnande uppgifter. Du kommer också att ansvara för att genomföra och följa upp olika aktiviteter.





Ansvarsområden
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
planera och följa upp ärenden
utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden
avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
genomföra och följa upp aktiviteter.


Kvalifikationer
För att vara lämplig för denna roll bör du uppfylla följande kompetenskrav:
Ha en högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom det relevanta området. Antingen juristutbildning, paralegal-utbildningar och affärsjuridiska utbildningar.
Ha minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Besitta goda kunskaper i MS Office eller likvärdiga program.
Kunna kommunicera flytande på både svenska och engelska, både i tal och skrift.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

ESV söker utredare – bidra till bättre konsekvensutredningar

Läs mer Apr 24
Nytt
Är du en driven och resultatorienterad person som har kunskap om och erfarenhet av konsekvensutredningar i offentlig verksamhet? Vill du vara med och driva vårt nya uppdrag med fokus på datadrivna metoder för att förbättra och effektivisera konsekvensutredningar?

Regeringen har beslutat om en ny konsekvensförordning som ställer tydligare krav på konsekvensutredningar och gett ESV ett nytt uppdrag. Därför söker vi en kollega till vårt team vars uppdrag är att bidra till att skapa högkvalitativa beslutsunderlag för en effektiv och ändamålsenlig lagstiftning och en kunskapsbaserad samhällsutveckling.

Dina arbetsuppgifter 
Som utredare inom området konsekvensutredningar kommer du att:  


• Spela en central roll i metodutveckling, vägledning och utbildning inom området konsekvensutredning.
• Leda olika utvecklingsprojekt.
• Samarbeta med myndigheter, akademiska institutioner och andra för att säkerställa hög kvalitet i innehåll och i processer.
• Kontinuerligt utforska och implementera ny teknik som kan förbättra effektiviteten och precisionen i olika metoder.
• Vi ser gärna att du driver utvecklingen av digitala verktyg som stödjer konsekvensutredningar, särskilt med fokus på tillämpning av generativa språkmodeller.

Vi erbjuder en dynamisk och framåtblickande arbetsplats där du får möjlighet att påverka och forma framtiden för konsekvensutredningar. Du blir en del av vårt datalabb där experimentella och innovativa idéer välkomnas.

Din bakgrund och kompetens

• Akademisk utbildning inom områden som dataanalys, statistik, ekonomi eller motsvarande som vi som arbetsgivare bedömer relevant.
• Erfarenhet av och god förståelse för både teoretiska och praktiska aspekter av konsekvensutredningar och samhällsekonomiska analyser.
• Stark analytisk förmåga och problemlösningskompetens.
• Grundläggande kunskaper i dataanalys med Python, R eller liknande är meriterande.
• Erfarenhet av att arbeta med AI-verktyg och datadrivna metoder inom analys eller forskning är meriterande.

Dina personliga egenskaper

• Strukturerad och resultatorienterad; du organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines.
• Intresserad och nyfiken, håller dig à jour inom ditt område.
• God samarbets- och kommunikationsförmåga, du anpassar dig och hittar lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet.
• Kreativ och öppen för nya lösningar, t.ex. när det gäller att integrera och tillämpa nya tekniker som AI och datadrivna verktyg.

Mer om oss
Vi söker dig som delar våra värdeord - öppna, professionella och utvecklingsinriktade - och som vill vara med på vår resa mot att bli en myndighet i toppklass.Våra öppna lokaler finns centralt i Stockholm och det finns möjlighet att arbeta delvis på distans. På esv.se kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss och se en film där medarbetare berättar varför de valt ESV som arbetsgivare.

Så här rekryterar vi
Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 22 maj 2024. Du ansöker genom att besvara ett antal urvalsfrågor samt bifogar CV och personligt brev i vårt rekryteringssystem. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. 

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Martin Sparr, telefon 08-690 44 41. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Jenny Carlson, HR-generalist, telefon 08-690 43 59 alternativt på hr@esv.se. Fackliga kontaktpersoner är Elisabeth Perntz, ordförande Saco-S, elisabeth.perntz@esv.se och Agnes Berglund, ordförande ST, agnes.berglund@esv.se.

Varmt välkommen med din ansökan!
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster

Ansök nu

Erfaren handläggare SUA med SÄK-kompetens

Läs mer Apr 23
Vill du göra Sverige och Försvarsmakten säkrare? På Försvarsstabens Suasektion kan du göra det varje dag tillsammans med kompetenta och drivande kollegor inom Säkerhetsskyddad upphandling med säkerhetsskyddsavtal (SUA)

Om verksamheten
Som handläggare SUA tillhör du Försvarsstabens Stödenhet vid Försvarsmaktens Högkvarter och ingår i den Kommersiella avdelningens Suasektion. Avdelningen ansvarar för Försvarsmaktens kommersiella verksamhet med upphandling och avtal på den strategiska nivån. Suasektionen ansvarar för att omhänderta säkerhetsskyddad upphandling och avtal på den myndighetsgemensamma nivån. Suasektionen bidrar även med metodstöd inom SUA-området till hela Försvarsmakten. Avdelningen och sektionen samverkar med alla försvarsgrenar och stridskrafter såväl som med närliggande myndigheter som FMV och MUST.

Huvudsakliga arbetsuppgifter 
Som handläggare SUA arbetar du tillsammans med övriga kollegor inom Suasektionen med upphandlingsförfaranden som kan innebära krav på säkerhetsskydd på den myndighetsgemensamma nivån inom Försvarsstaben. Den myndighetsgemensamma nivån avser upphandlingar där hela eller stora delar av Försvarsmakten är avropsberättigade. Fokus ligger på ramavtalsnivå med säkerhetsprövning av leverantörernas ledning och styrelse.

Du stödjer även avdelningen och sektionschefen med samverkan mot övriga delar av Försvarsmakten samt andra myndigheter inom försvarsområdet, främst avseende exponering av säkerhetskänslig verksamhet vid upphandlingsförfaranden (säkerhetsskyddad upphandling med säkerhetsskyddsavtal – SUA).

Suasektionen arbetar i nära samverkan med Försvarsstabens säkerhetssektion (FST STAB SÄK). Sektionen kommer från halvårsskiftet i samverkan med FST STAB SÄK att ta ett större ansvar för såväl analyser inför säkerhetsskyddade upphandlingar som uppföljning av de säkerhetsrelaterade kraven i säkerhetsskyddsavtalen varför tidigare erfarenhet och kompetens inom säkerhetstjänst och säkerhetsskyddsanalys kommer att vara mycket viktiga för oss i bedömningen av dig. Sektionen har idag en hög kompetens inom SUA. Du kommer att vara en viktig komponent i att vidareutveckla hela sektionen inom säkerhetsområdet med målet att bredda gruppens kompetens från handläggare SUA till att bli säkerhetshandläggare med SUA och SÄK-kompetens.

Exempel på arbetsuppgifter:


• Utarbeta och upprätta säkerhetsskyddsavtal vid upphandlingsförfaranden.
• Genomföra grundutredning och säkerhetsprövning av styrelse och ledning hos upphandlade företag.
• Vid behov genomföra grundutredning och säkerhetsprövning av företagens personal och konsulter.
• Samordna förstagångsbesök vid upphandlade företag.
• Förvalta ingångna säkerhetsskyddsavtal.
• Stödja Avdelningen och Sektionen i arbetet med Säkerhetsskyddsanalys, Särskild säkerhetsskyddsbedömning, Lämplighetsprövning mm.
• Delta i sektionens metodstödsarbete kopplat till SUA.
• Medverka vid utarbetandet, utveckling och vidmakthållande av styrande och beskrivande dokument för SUA-funktionen.
• Medverka vid genomförande av utbildningar.
• Bistå enheter inom Försvarsstaben och SUA-företag med bl.a. stöd inom egen funktion samt genomföra utbildningsinsatser.
• Delta i övriga vid Försvarsstaben vanligt förekommande arbeten.

KRAV
Kvalifikationer


• Eftergymnasial utbildning inom för tjänsten relevant område, militär eller civil
• Flerårig och dokumenterad arbetslivserfarenhet inom säkerhetsskydd/säkerhetstjänst
• Aktuell och relevant erfarenhet som handläggare/utredare eller motsvarande
• Kunskap och erfarenhet om SUA-upphandling och säkerhetsprövning
• Kunskap om sekretesslagstiftning och informationsklassning
• Kunskap om Säkerhetsskyddslagen
• B-körkort
• God förmåga att kommunicera i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
Arbetet kräver att du har en mycket god förmåga att samarbeta med andra och en god förmåga att planera, genomföra och på egen hand slutföra ditt arbete. Du är stresstålig och besitter en mycket god förmåga att anpassa dig till nya arbetsuppgifter. Du är säkerhetsmedveten, har integritet och uthållighet samt är ordningsam och strukturerad i ditt arbete.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

MERITERANDE


• Erfarenhet från hantering av avtalsfrågor
• Genomförd säkerhetsutbildning (SUA/SÄK) vid statlig myndighet
• Kunskap om och erfarenhet av Försvarsmaktens organisation och arbetssätt
• Aktuell och relevant erfarenhet av att utbilda större och mindre grupper

Övrig information
Anställningsform: tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning för dig som inte tidigare är anställd inom Försvarsmakten.
Tillträde: snarast enligt överenskommelse.
Arbetsort: Stockholm. Nationella resor ingår i tjänsten.

Upplysningar om befattningen
Rekryterande chef Jakob Gille

För uppgifter om anställningsvillkor m.m.
HR-generalist Anna Reijner

Fackliga företrädare
OFR/O HKV Arne Nilsson
SACO HKV Camilla Robertsson
SEKO HKV Lise-lotte Larsson

Ovanstående kontaktpersoner nås via myndighetens växel på 08-788 75 00.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2024-05-20. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
-----------------------------------------------------
Information om det rekryterande förbandet:

I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Handläggare till Signalunderrättelseverksamheten

Läs mer Apr 23
På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet.

Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka.

Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? Vi söker nu en handläggare med ansvar för stöd till svenska militära operationer. På FRA arbetar vi med unika uppgifter – för Sveriges säkerhet och integritet.

Om FRA
Omvärlden är FRA:s arena. Vår uppgift som underrättelsetjänst är att skydda Sverige mot de allvarligaste hot som kan riktas mot ett samhälle – militära angrepp, terrorism och cyberattacker. Vi gör det för att skydda det viktigaste vi har – vår trygghet, vår demokrati och vårt sätt att leva. Genom vår kunskap om omvärlden kan vårt land förbereda sig och möta hoten i tid. Vi är experter på cyberområdet och signalspaning och en larmklocka för militära hot. Vi är också i kärnan av det svenska cyberförsvaret och skyddar de viktigaste verksamheterna och den viktigaste infrastrukturen från angrepp. För att klara våra kärnuppdrag krävs avancerade tekniklösningar. Tillsammans har vi en unik uppgift, som vi löser med kunskap och kompetens som vi är ensamma om i Sverige.

För din trygghet. För vår demokrati. Varje dag. Året om.

Ditt uppdrag
Som handläggare hör du till en enhet inom avdelningen för signalunderrättelser.  Avdelningen för signalunderrättelser bedriver signalspaning enligt lagen om signalspaning i försvarsunderrättelse­verksamheten. Avdelningen levererar underrättelserapporter och andra tjänster till myndighetens uppdragsgivare. Du kommer att ha ansvar inom ram för verksamhetsområdet stöd till svenska militära operationer.

I rollen som handläggare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter framförallt att:

Arbeta strategiskt med kontorets verksamhets- och processutveckling


Initiera och ansvara för kontorsövergripande studier och utredningar


Initiera, utveckla och genomföra utbildningsinsatser


Stötta kärnverksamheten och verksamhetens chefer/övriga enheter


Samordna och upprätthålla olika projekt samt den beslutande processen för verksamheten vid kontoret


 

Du har många interna kontakter med avdelningens olika funktioner men även med andra avdelningar inom FRA samt externa kontakter.  Resor inrikes och utrikes kan förekomma.

Du kan
Vi söker dig som har:

Universitets eller högskoleutbildning med relevant inriktning, alternativt förvärvat motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet


Erfarenhet från arbete vid underrättelse- eller säkerhetstjänstmyndighet alternativt från Försvarsmakten


Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift


Grundläggande kunskaper avseende Microsofts mjukvaror


Vi ser det som meriterande om du har:

Militär officersexamen/tjänstgöring


Erfarenhet av utbildningsverksamhet


Erfarenhet av administrativt eller handläggningsarbete


Du är
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självgående och har förmågan att strukturera, planera och organisera ditt arbete och driva dina processer framåt. Du söker nya perspektiv för att stimulera utveckling och följer upp hur arbetet går gentemot uppsatta mål. Du strävar efter att etablera trovärdighet och samarbetar väl med andra samt är tillmötesgående i ditt bemötande.

Vårt erbjudande
På FRA är varje arbetsuppgift en del av något större.  På ett eller annat sätt får du som medarbetare vara med och bidra till att skydda Sveriges integritet och oberoende i världen. Du är med och gör skillnad på riktigt, varje dag.

Våra medarbetare har hög kompetens, men vi kan alltid bli bättre. Därför är professionell utveckling en självklarhet för oss.  Vi erbjuder möjligheter till kompetensutveckling. Som nyanställd får du bredda din kompetens direkt med en omfattande introduktionsutbildning som ger dig en större förståelse för uppdraget och hjälper dig in i verksamheten. Som medarbetare får du också möjlighet att hitta rätt utbildningar inom ditt specialområde för att bli ännu bättre på det du brinner för.  

Vi värdesätter god hälsa hos våra medarbetare och erbjuder bland annat friskvård under arbetstid. Andra förmåner som vi erbjuder är exempelvis gym på arbetsplatsen och ledarledda aktiviteter, gratis parkering, ledighet på klämdagar, utökad föräldrapenning samt natursköna omgivningar.  

Hos oss blir du en av de bästa. På ditt sätt.

Mer information
Arbetsplatsen är belägen i närheten av Drottningholm, ca 10 min med buss från Brommaplan. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef på telefon 010-557 53 77. Fackliga företrädare nås på 010-557 46 00.

Vi tar emot ansökningar via www.fra.se senast 2024-05-19.
Referensnummer 4630/23 .

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Future People AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Future People AB .

Receptionist/Ekonomiassistent

Kontorsreceptionist
Läs mer Apr 17
Vi på Future People söker en receptionist/ekonomiassistent med intresse av ekonomitill vår kund i centrala Stockholm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vi söker dig som:
Vi söker dig som har någon form av utbildning inom ekonomi eller att du har något års erfarenhet inom området. Vi ser också att du tidigare har jobbat i en servicefunktion, gärna i en reception eller som assistent.
Arbetsuppgifer:
Ansvar för receptionen
Hantera bankkonton
Ansvara för kontering av in och utbetalningar
Hantera inkommande påminnelser och krav
Hantera leverantörsbetalningar
Samt övriga förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning

Krav för tjänsten:
Utbildning inom ekonomi eller något års erfarenhet inom området
Något års erfarenhet av arbetet i reception eller som assistent
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Goda kunskaper i Excell

Personliga egenskaper:
Som person är du positiv och flexibel med en lösningsorienterad inställning. I ditt arbete är du noggrann och strukturerad samt proaktiv och självgående. Du har ett personligt driv samt har lätt att lära dig nya arbetsuppgifter.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Sista ansökningsdagen: 30/4-2024
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Junior Financial Controller till Coeli

Redovisningsassistent
Läs mer Apr 16
Future People rekryterar nu enJunior Financial Controller till vår kundCoeli. Vill du ta steget in i controlling-världen?
Coeli är ett svenskt finanshus som driver, utvecklar och förnyar verksamheter. Coeli har funnits sedan 1994 och startades för att visa att man, genom att utmana det traditionella, kan skapa mer värde i kundernas investeringar. Denna framåtanda och starka vilja att göra saker lite bättre genomsyrar verksamheten även idag. Vi strävar inte efter att bli störst, vi strävar efter att bli bäst. På så sätt förblir vi snabba att kunna förändra, förbättra och skapa mer värde för både kapital och människa.
Coeli vill vara en arbetsplats där vi utmanar traditionella lösningar och strävar efter att göra allt lite bättre. En arbetsplats med många möjligheter och hög fart. Vi nöjer oss inte med det näst bästa utan jobbar alltid hårt för att utveckla såväl tillgångar som relationer.
Vi jobbar aktivt för att skapa en kultur där vi värdesätter kompetens och involverar varandra för att dra nytta av olika perspektiv. Vi vågar delge våra erfarenheter, upplevelser.
I den här rollenfår du möjligheten att bli en del av ett drivet och härligt team på ekonomiavdelningen som består av 7 personer. Gruppen arbetar tätt tillsammans och du kommer att vara en viktig del i teamet där du stöttar dina kollegor med varierande arbetsuppgifter. En unik möjlighet för dig som vill lära dig mer om branschenoch få ovärderlig arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet. Du sitter i ljusa ochmoderna lokaler mitt i city.
Arbetsuppgifter:
I rollen somJunior Financial Controller har du många kontaktytor inom hela bolaget och är en stöttepelare till dina kollegor inom ekonomigruppen.
Delaktig i månadsbokslut
Myndighetsrapportering
Delaktighet i delårsrapporter och årsredovisningar
Attest ochbetalflöden
Förmedlarprovisioner
Interna projekt
Stöttande i revisionsprocesser

Vem är du?
För att trivas i rollen tror vi att du är i början av din karriär och vill komma in en grupp med engagerade och drivnakollegor. Du vill arbeta på ett spännande företag och du drivs av att arbeta i en stöttande roll där du är en viktig del av teamet. Som person är du analytisk, noggrann och vill leverera med hög kvalitet. Du är driven, prestigelös, engagerad och positiv samt en lagspelare som samarbetar väl med andra.
Vi söker dig som har:
Vi ser gärna att du har något års erfarenhet inom ekonomiområdet och att duhar universitetsutbildning/KY-utbildning inom ekonomi, men för rätt person kan också en nyexaminerad person som vill utvecklas inom områdetpassa för rollen
Stimuleras av att arbeta brett, samt vara stöttande i ett team
Goda kunskaper i Excell
Har en god förståelse för ekonomiprocesser, flöden och konton
Meriterande om du har arbetat i Fortnox

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Missa inte chansen, skicka din ansökan redan idag då urval sker löpande!
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Sista ansökningsdagen: 30/4-2024
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.I denna rekryteringsprocess arbetar Coeli tillsammans med Future People. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Therese Lönnberg therese.lonnberg@futurepeople.se eller Liv Hedström liv.hedstrom@futurepeople.sesom är ansvariga rekryteringskonsulter för denna tjänst.
OBS all kontakt sker med Future People i denna rekryteringsprocess.

Ansök nu

Junior Financial Controller till Coeli

Redovisningsassistent
Läs mer Apr 16
Future People rekryterar nu enJunior Financial Controller till vår kundCoeli. Vill du ta steget in i controlling-välden?
Coeli är ett svenskt finanshus som driver, utvecklar och förnyar verksamheter. Coeli har funnits sedan 1994 och startades för att visa att man, genom att utmana det traditionella, kan skapa mer värde i kundernas investeringar. Denna framåtanda och starka vilja att göra saker lite bättre genomsyrar verksamheten även idag. Vi strävar inte efter att bli störst, vi strävar efter att bli bäst. På så sätt förblir vi snabba att kunna förändra, förbättra och skapa mer värde för både kapital och människa.
Coeli vill vara en arbetsplats där vi utmanar traditionella lösningar och strävar efter att göra allt lite bättre. En arbetsplats med många möjligheter och hög fart. Vi nöjer oss inte med det näst bästa utan jobbar alltid hårt för att utveckla såväl tillgångar som relationer.
Vi jobbar aktivt för att skapa en kultur där vi värdesätter kompetens och involverar varandra för att dra nytta av olika perspektiv. Vi vågar delge våra erfarenheter, upplevelser.
I den här rollenfår du möjligheten att bli en del av ett drivet och härligt team på ekonomiavdelningen som består av 7 personer. Gruppen arbetar tätt tillsammans och du kommer att vara en viktig del i teamet där du stöttar dina kollegor med varierande arbetsuppgifter. En unik möjlighet för dig som vill lära dig mer om branschenoch få ovärderlig arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet. Du sitter i ljusa ochmoderna lokaler mitt i city.
Arbetsuppgifter:
I rollen somJunior Financial Controller har du många kontaktytor inom hela bolaget och är en stöttepelare till dina kollegor inom ekonomigruppen.
Delaktig i månadsbokslut
Myndighetsrapportering
Delaktighet i delårsrapporter och årsredovisningar
Attest ochbetalflöden
Förmedlarprovisioner
Interna projekt
Stöttande i revisionsprocesser

Vem är du?
För att trivas i rollen tror vi att du är i början av din karriär och vill komma in en grupp med engagerade och drivnakollegor. Du vill arbeta på ett spännande företag och du drivs av att arbeta i en stöttande roll där du är en viktig del av teamet. Som person är du analytisk, noggrann och vill leverera med hög kvalitet. Du är driven, prestigelös, engagerad och positiv samt en lagspelare som samarbetar väl med andra.
Vi söker dig som har:
Vi ser gärna att du har något års erfarenhet inom ekonomiområdet och att duhar universitetsutbildning/KY-utbildning inom ekonomi, men för rätt person kan också en nyexaminerad person som vill utvecklas inom områdetpassa för rollen
Stimuleras av att arbeta brett, samt vara stöttande i ett team
Goda kunskaper i Excell
Har en god förståelse för ekonomiprocesser, flöden och konton
Meriterande om du har arbetat i Fortnox

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Missa inte chansen, skicka din ansökan redan idag då urval sker löpande!
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Sista ansökningsdagen: 30/4-2024
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.I denna rekryteringsprocess arbetar Coeli tillsammans med Future People. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Therese Lönnberg therese.lonnberg@futurepeople.se eller Liv Hedström liv.hedstrom@futurepeople.sesom är ansvariga rekryteringskonsulter för denna tjänst.
OBS all kontakt sker med Future People i denna rekryteringsprocess.

Ansök nu

Strategisk inköpare inom IT

Inköpare
Läs mer Apr 16
Vi på Future People söker en strategisk inköparetill vår kund i centrala Stockholm. Vår kund är verksam inom energibranschen och arbetar för att göra Stockholm till en attraktiv och mer hållbar stad.Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vi söker dig som:
Just nu söker vi en Strategisk inköpare inom IT. I rollen som inköpare kommer du:
Säkerställa kostnadseffektiva inköp, hantera risker och bygga starka leverantörsrelationer för att stödja företagets övergripande framgång. Genom strategisk planering, samarbete med verksamheten och effektiviserade processer bidra till att möta behov och mål på Stockholm Exergi.
Identifiera och hantera risker för att säkerställa tillförlitliga, hållbara och kvalitativa leveranser till rätt kostnad.
Leda och genomföra större upphandlingar (projekt och ramavtal).
Skapa förutsättningar för att samordna inköp mellan siter där relevant
Hantera reklamationer, garantier och tvister inom ramen för gjorda köp
Leda och driva förändring
Kommunicera och samarbeta med angränsande avdelningar och intressenter i syfte att uppnå gemensamma resultat
Representera SE I hela relationen med leverantörer, från kontraktering till relationsbyggande
Resor i tjänsten kan förekomma

Krav för tjänsten:
Minst 3 års erfarenhet av strategiskt inköp
Arbetat med inköp inom IT
God kunskap om avtalsjuridik och standardvillkor
Relevant högskole/universitetsutbildning (kan ersättas av relevant arbetslivserfarenhet)
Förmåga att se helheten i verksamhetens behov
Svenska/Engelska

Meriterande kvalifikationer
Erfarenhet av effektiva inköpsfunktioner
God ledarskapsförmåga
Erfarenhet av projektledning
God social förmåga
Goda kunskaper om verksamheten och/eller branschen

Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ.


För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: 100%
Start: 1 Juli-31 januari med möjlighet till förlängning
Sista ansökningsdagen: 21 April
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Strategisk inköpare inom IT

Inköpare
Läs mer Apr 10
Vi på Future People söker en strategisk inköparetill vår kund i centrala Stockholm. Vår kund är verksam inom energibranschen och arbetar för att göra Stockholm till en attraktiv och mer hållbar stad.Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vi söker dig som:
Just nu söker vi en Strategisk inköpare inom IT. I rollen som inköpare kommer du:
Säkerställa kostnadseffektiva inköp, hantera risker och bygga starka leverantörsrelationer för att stödja företagets övergripande framgång. Genom strategisk planering, samarbete med verksamheten och effektiviserade processer bidra till att möta behov och mål på Stockholm Exergi.
Identifiera och hantera risker för att säkerställa tillförlitliga, hållbara och kvalitativa leveranser till rätt kostnad.
Leda och genomföra större upphandlingar (projekt och ramavtal).
Skapa förutsättningar för att samordna inköp mellan siter där relevant
Hantera reklamationer, garantier och tvister inom ramen för gjorda köp
Leda och driva förändring
Kommunicera och samarbeta med angränsande avdelningar och intressenter i syfte att uppnå gemensamma resultat
Representera SE I hela relationen med leverantörer, från kontraktering till relationsbyggande
Resor i tjänsten kan förekomma

Krav för tjänsten:
Minst 3 års erfarenhet av strategiskt inköp
Arbetat med inköp inom IT
God kunskap om avtalsjuridik och standardvillkor
Relevant högskole/universitetsutbildning (kan ersättas av relevant arbetslivserfarenhet)
Förmåga att se helheten i verksamhetens behov
Svenska/Engelska

Meriterande kvalifikationer
Erfarenhet av effektiva inköpsfunktioner
God ledarskapsförmåga
Erfarenhet av projektledning
God social förmåga
Goda kunskaper om verksamheten och/eller branschen

Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ.


För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: 100%
Start: 1 Juli-31 januari med möjlighet till förlängning
Sista ansökningsdagen: 21 April
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Inköpare till Södertälje

Inköpsassistent
Läs mer Apr 10
Vi på Future People söker en inköparetill vår kund i Södertälje. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vi söker dig som:
Vill arbeta med inköp såväl medadministrativa som operativa inköpsuppgifter inom området för gummidelar. I den här rollen kommer du att arbeta medhantering av fakturor, uppdatering av priser, analys och visualisering av data, hantering av avvikelser, förhandlingar med leverantörer och implementering av tekniska förändringar på befintliga gummidelar. Här får du chansen att komma in på ett stort internationellt företag som är världsledande inom transportlösningar. Hos vår kund har du möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan.
Krav:
Någon form av akademisk bakgrund inom teknik, ledning, inköpeller liknande. Du har någon tidigare erfarenhet inom inköp och gärna från ett större internationellt företag. Det är meriterande om du har erfarenhet från transport/fordonsindustrin.Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ.


För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: 100%
Start: 1/5
Sista ansökningsdagen: 15/4
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu