Stockholm: Butikssäljare till Lyko Mood

Hitta ansökningsinfo om jobbet Butikssäljare till Lyko Mood i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-02 // Varaktighet: Deltid

På Lyko vill vi ta över världen. I alla fall den delen av världen som älskar skönhet. Med över 55 000 produkter från fler än 1 000 varumärken online erbjuder vi idag marknadens bredaste sortiment inom hårvård och skönhet. När man som vi har 55 000 produkter så kan det vara lite svårt att veta vilken man ska välja. Det är därför vi behöver dig! Med din kunskap och intresse för hårvård och skönhet kan du hjälpa kunden att välja rätt produkt, eller varför inte flera.

Vi söker nu efter nya kollegor till vårt härliga team i Lyko Mood! ???? Vi söker dig som kan arbeta ca 15-20 timmar i veckan under sommaren (juni-augusti). ? Lyko är en energifylld och varm arbetsplats som har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare. Vill du läsa mer om hur det är att arbeta på Lyko? – spana in våra karriärssidor!

Vad du kommer att fokusera på
Tillsammans strävar vi hela tiden efter att ge våra kunder en upplevelse i absolut världsklass, och i det arbetet står våra butikssäljare i frontlinjen. Som butikssäljare kan du vara den första (och enda?) fysiska Lyko-kontakt en kund har. Därför är det en rätt stor grej för oss.

Som butikssäljare på Lyko arbetar du med personlig rådgivning och försäljning av professionella skönhetsprodukter. Du är en riktig expert på hårvård, hudvård och smink och är alltid uppdaterad kring de senaste trenderna. Att ta aktiv kundkontakt och dela med dig av din kunskap för bästa service och rådgivning är en självklarhet. I rollen som butikssäljare bidrar du genom ditt ordningssinne till en inspirerande säljmiljö utöver det vanliga.

Vem är du?

- Du älskar skönhet! Att dela kunskap och idéer med kunder och kollegor är det roligaste du vet
- Du är en passionerad säljare som älskar kundmötet och drivs av att uppnå resultat
- Som person är du en prestigelös och engagerad energispridare
- Du är flexibel och trivs att arbeta i team så väl som självständigt
- Du är van att hantera många olika arbetsuppgifter i ditt dagliga arbete och har ett strukturerat arbetssätt
- Du är troligtvis utbildad makeup-artist, frisör eller hudterapeut

På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet, så var inte rädd att söka även om du inte bockar av allt i vår önskelista! I linje med det har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss i stället av urvalsfrågor och personlighetstest när vi rekryterar. Vi hoppas att det ger dig en bättre möjlighet att visa vad du går för inom de områden som är viktiga för oss och vet att det även ger objektivare, schystare och mer rättvisa rekryteringar! ?

Låter det här som rätt utmaning för dig? Ansök redan idag! Har du frågor om tjänsten maila till Butikschef, Lynda Gryciuk på lynda.gryciuk@lyko.com

Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka på ”Ansök nu”. Lycka till!

This text is hidden

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Butikssäljare, fackhandel

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Butikssäljare, fackhandel.

Butiks- och Lagermedarbetare

Läs mer Apr 11
Konradssons i Stockholm är en del av Konradssons Kakel AB och är en av Sveriges största leverantörer av kakel och klinker. De erbjuder ett brett sortiment och har en av Stockholms fräschaste bad- och kakelutställningar samt en proffsbutik för hantverkskunder.
Utmärkande för Konradssons är deras känsla för kvalitet, service och det breda sortimentet. På Konradssons präglas företagskulturen av ett högt medarbetarengagemang och en platt organisation. Medarbetarna har ett genuint intresse för kakel och klinker, inredning, service och kvalitet. Tillsammans bildar de ett härligt arbetslag som drivs av att ge bästa möjliga service till kunderna.
”Konradssons Kakel är Sveriges ledande leverantör av kakel och klinker, Vår gemensamma drivkraft är att alltid vilja bli bättre och fortsätta ligga i framkant. Våra medarbetare spelar en avgörande roll för att vi ska fortsätta denna roliga och spännande resa. Är du vår nya medarbetare?”
- Niklas Estlander, VD/CEO
Om tjänsten
Du kommer att arbeta i Konradssons proffsbutik/lager där de lagerför kakel, klinker, spackel, verktyg, golvvärme, deras tätskikt med mera.
Arbetet innebär att ge professionell service till hantverkskunder, hantera beställningar, ta emot och leverera varor, kontrollera ankommande gods samt utföra övriga arbetsuppgifter på lagret. Tjänsten inkluderar även tunga lyft.
Arbetet innefattar även försäljning av deras produkter till proffskunder.
Vid behov kommer du även att hjälpa till i deras konsumentbutik, där de har en utställning för konsumenter.
Vi erbjuder

Konradssons Kakel erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett positivt team där det finns stort utrymme för egna initiativ. Här uppmuntras du att kontinuerligt utvecklas, både genom eget engagemang och genom internutbildningar, såsom Kakelskolan och utbildningar inom badrumssortimentet.
Om du vill arbeta på ett företag som erbjuder premiumvarumärken och kvalitetsprodukter, och som har en stabil ägare som satsar på sina medarbetares kompetensutveckling – då är Konradssons Kakel rätt arbetsplats för dig!

Din profil

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är noggrann, stresstålig och flexibel, och du trivs med daglig kundkontakt. Vidare är du strukturerad, ordningsam och tar gärna egna initiativ.
B-körkort är ett krav för tjänsten. Har du truckkort är det meriterande, annars ser vi till att du får möjlighet att ta detta genom oss. Erfarenhet från branschen är en fördel, men inget krav.
Du har god datavana och kommer att arbeta i affärssystemet Navision. Vi ser gärna att du är motiverad att utveckla dina kunskaper på plats genom interna utbildningar och praktiskt arbete.
Arbetstider: 
Jämna veckor: Måndag–fredag, kl. 06:20–15:00


Ojämna veckor: Vardagar kl. 07:00–16:00 samt lördag kl. 10:00–16:00. Ledig dag: onsdag.
Detta är en direktrekrytering där Clevry ansvarar för rekryteringsprocessen. Du blir anställd direkt av Konradssons Kakel.


Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Konradssons Kakel med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, få tillgång till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. 
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

Ansök nu

Extrapersonal till butikskedjor inom sällanköpshandeln

Läs mer Apr 9
Vill du bli en del av ett team i en spännande och fartfylld bransch? Vi på Storesupport by Job&Talent; samarbetar med några av Sveriges mest välkända butikskedjor och erbjuder bemanning vid både akuta och planerade behov. Just nu söker vi dig som är serviceinriktad, ansvarstagande och trivs med ett omväxlande arbete i butiksmiljö. Ta chansen att utvecklas tillsammans med oss – sök idag!
Arbetsuppgifter Som butiksmedarbetare kommer du att arbeta hos flera av våra kunder runtom i Stockholmsområdet. Du kommer att arbeta inom olika branscher, allt från kläd- och blomsterbutiker till byggvaruhus och djuraffärer. Här får du möjligheten att samla bred och värdefull kompetens inom både försäljning och kundservice.
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av:
Varuplock
Kassaarbete
Kundservice
Inventering

Personliga egenskaper
Du som person trivs i en serviceinriktad roll och har goda kommunikationsfärdigheter gentemot kunder, samtidigt som du arbetar snabbt och effektivt.
När du arbetar ute hos våra kunder finner du dig snabbt i din roll och agerar professionellt enligt vår standard. För dig kommer service naturligt och du förstår att kunderna är de viktigaste personerna i butiken och visar det genom ett professionellt och trevligt bemötande.

Krav
För att anställas samt vara anställd i denna tjänst krävs att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Exempel på annan huvudsaklig sysselsättning är studier på minst halvfart (50%), eget företag, deltidsanställning, pensionär eller att du är elitidrottare. Du kommer behöva uppvisa intyg på din huvudsakliga sysselsättning innan eventuell anställning för denna tjänst.

Anställningsform

Som extraanställd hos oss lägger du själv in din tillgänglighet vecka för vecka. Du ska ha möjlighet att arbeta två till fyra dagar i veckan, främst måndag-fredag dagtid. Helgarbete kan förekomma. Ditt schema kommer att bestå av såväl planerade som akuta arbetspass vilket ställer höga krav på din flexibilitet och tillgänglighet.
Om Storesupport by Job&Talent;
Storesupport är en del av Job&Talent;, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent; erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor.
Ansökan
Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.
Är du intresserad?
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas allt eftersom så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Butikssäljare till bemanningspool - Panduro Stockholm

Läs mer Apr 8
Retail Knowledge söker Poolare till Panduros bemanningspool i Stockholm!
Är du en serviceinriktad och flexibel person som brinner för försäljning och kreativitet? Nu söker vi fler engagerade medarbetare till vår bemanningspool för uppdrag hos Panduro i Stockholm!
Som Poolare blir du anställd av Retail Knowledge och arbetar på uppdrag hos Panduro.
Om PanduroPanduro erbjuder artiklar som utvecklar både barns och vuxnas kreativitet genom inspiration och idéer. Vi ska upplevas som innovativa och skapa nya segment inom vår marknad. Våra kunder, medarbetare, leverantörer och andra intressenter ska känna förtroende för oss på grund av våra produkters kvalitet, vårt sociala ansvar och vårt miljöarbete. Panduro sysselsätter cirka 900 medarbetare inom koncernen och har verksamhet i sju länder, samt försäljning via e-handel och återförsäljare. Läs mer om oss på www.panduro.com.
Om rollenSom en del av Panduros team arbetar du i butik och erbjuder förstklassig service till kunder. Du bidrar till en inspirerande butiksupplevelse, säkerställer att hyllorna är välfyllda och hjälper kunder att hitta rätt produkter.
Vi söker dig som: Har erfarenhet från serviceyrken och/eller försäljning – meriterande om du har arbetat inom handel eller med Panduros produktkategorier.
Är utåtriktad, driven och trivs i en kundnära roll. Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Är flexibel och kan arbeta vid behov i Panduros butiker i Stockholmsområdet. Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% (studier eller annat arbete) – detta ska tydligt framgå i din ansökan.
Vi letar efter en lagspelare som motiveras av ett högt tempo, tar egna initiativ och trivs i en snabbrörlig arbetsmiljö. Du gillar att samarbeta med kollegor och drivs av att skapa goda kundupplevelser.
Övrig information Start: Omgående Omfattning: Timanställning vid behov Plats: Stockholm Lön: Enligt kollektivavtal
AnsökanVälkommen med din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på www.retailknowledge.se. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, och inga ansökningar skickas direkt till Panduro.
Vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot din ansökan! Retail Knowledges bedriver en uthyrningsverksamhet. Retail Knowledge är helt nischat mot detalj- och dagligvaruhandeln och har varit verksamma sedan 2002. Retail Knowledge har ca 300 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö och vårt syfte är att bygga företagsanpassade bemanningspooler med extraanställda för kända retailbolag. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal.

Ansök nu

Säljare

Läs mer Mar 21
Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad säljare till vår butik i Stockholm City/Kungsgatan som vill inspirera fler till ett aktivt och roligt liv med hästen i fokus. Tjänsten är på 50% motsvarande 20 timmar/v.

Som säljare hos oss kommer du


- ge varje kund det lilla extra

- bjuda på dig själv, ta ansvar och vara en lagspelare

- packa upp varor och se till att det är snyggt exponerat i butiken

Vem söker vi?
Vi tror att du brinner för försäljning, har lätt för att skapa kundkontakter, är initiativrik och ger gärna det lilla extra. Du gillar när det är full fart, är en bra problemlösare och vet att det gynnar alla när vi jobbar tillsammans har roligt på jobbet.

Du har erfarenhet av att arbeta i butik, är över 18 år och självklart kan du häst och hästutrustning.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett kul jobb i ett företag som kan hästar och hundar. Du kommer ha kollegor och dagligen träffa kunder som delar ditt stora intresse inom häst och hund.
Vi är ett team med kompetenta och engagerade medarbetare som trivs tillsammans och jobbar åt samma mål.

Ditt engagemang, vår styrka!
Vi som arbetar på Hööks vet vad vi pratar om. Tillsammans har vi 490 hästar och drygt 300 hundar. Vårt engagemang, kunskap och passion för hästsport gör oss unika och skapar stolthet och arbetsglädje. När vi trivs på jobbet trivs även våra kunder hos oss.

Vi vill inspirera till ett aktivt och roligt liv med hästen i fokus och vår affärsidé är tydlig: Vi erbjuder alla aktiva utövare av hästsport ett prisvärt sortiment av utrustning, kläder och skor med rätt design, funktion och kvalité.

Engagemang, omtanke, samarbete och en helhjärtad passion för häst och hund är vår gemensamma styrka som gör det möjligt för oss att utvecklas som arbetsgivare, skapa tillväxt och ge det lilla extra till våra kunder.

Familjeföretaget Hööks grundades 1931 och har gått från att vara det lilla sadelmakeriet till att vara Nordens ledande detaljhandeln inom Hästsport med 57 butiker i Sverige, Danmark, Norge och Finland och en ständigt växande e-handel. Hööks Hästsport AB omsätter 590 miljoner och varje år tar våra 450 engagerade och kunniga medarbetare emot ca 2 miljoner kunder i våra butiker. Hööks Hästsport AB är sedan 2019 en del av Jula AB koncernen. www.jula.se

Ansök nu

Butikssäljare till våra cykelbutiker i Stockholm

Läs mer Feb 6
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker inom cykel och hockey. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Våra kontor och butiker är belägna i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra butiker på cykelkraft.se, cykelkraft.fi, cykloteket.se, spobik.se, kronan.com, tooorch.com, hockeystore.se, hockeystore.com, hockeytown.se.
Om rollenSpobik AB växer snabbt i Sverige och över Europa. För att fortsätta vår tillväxtresa söker vi nu ytterligare erfarna och engagerad säljare till våra cykelbutiker i Stockholm med omnejd. Vår målsättning är att etablera Nordens främsta cykeldestinationer och söker en lagspelare som delar vår passion för cykel och affärer.
Som säljare i våra butiker kommer du utgöra en del av vårt härliga team av kompetenta och engagerade säljare. Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att alltid se till att leverera högklassig service till butikens kunder. Vår målsättning är att alltid leverera den bästa upplevelsen kring att köpa och serva sin cykel. Därför är det viktigt att du har en stor kunskap och ett intresse för cykel och tillbehör.
Vem är du? Vi ser att du är en social person som brinner för att hjälpa människor, både kunder och dina kollegor. Du har ett stort cykel- och idrottsintresse och älskar att leverera service i förstaklass - även i en stressig miljö. Vi är måna om att upprätta en mångfald i företaget och ser därför extra positivt på kvinnliga sökanden!
Dina ansvarsområden inkluderar bland annat:
Erfarenhet av arbete med cyklar eller ett stort intresse, kunskap kring cykel
Minst 1 års erfarenhet av servicerelaterat yrke
Dator- och kassavana
Gillar att jobba i team
Trivs med ett arbete i högt tempo
Ansvarstagande

Vad kan vi erbjuda? Att vara en del av Spobik AB innebär att du får möjlighet att vara med på en unik tillväxtresa. Du blir en del av en snabbt föränderlig miljö där du har möjlighet att påverka och driva förändring. Vi strävar efter att erbjuda betydande utvecklingsmöjligheter och du kommer att spela en nyckelroll i vår fortsatta expansion.
Vi lägger stor vikt vid att alltid förbättra våra arbetsprocesser, dels med kompetent personal men också med system för att utveckla våra processer. Vi söker alltid efter engagerade medarbetare som brinner för både den personliga- som för den professionella utvecklingen och som drivs av att komma med nya idéer och har lätt att anpassa sig.
De butiker som behöver förstärkning är belägna på attraktiva adresser i Häggvik (Sollentuna), Bromma Blocks, Solna Business Park och Kungens Kurva.
Anställningsform och lokalisering: Vi söker både dig som vill arbeta deltid eller heltid under högsäsongen med chans till förlängning. Heltidstjänsterna gäller främst för butikerna i Bromma och Solna. Arbetet utförs på plats i någon av våra cykelbutiker i Häggvik (Sollentuna), Bromma Blocks, Solna Business Park eller Kungens Kurva.
Intresserad? Låter detta för roligt att vara sant? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Intervjuer sker löpande och tillsätts snarast.
Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Lyko Group AB (publ)

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Lyko Group AB (publ) .

Butikssäljare till Drottninggatan

Butikssäljare, dagligvaror/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Apr 18
På Lyko vill vi ta över världen. I alla fall den delen av världen som älskar skönhet. Med över 65 000 produkter från fler än 1 000 varumärken online erbjuder vi idag marknadens bredaste sortiment inom hårvård och skönhet. När man som vi har 65 000 produkter så kan det vara lite svårt att veta vilken man ska välja. Det är därför vi behöver dig! Med din kunskap och intresse för hårvård och skönhet kan du hjälpa kunden att välja rätt produkt, eller varför inte flera.

Vi söker nu efter en ny kollega till vårt härliga hudvårdsteam på Drottninggatan! ???? Vi söker dig som kan arbeta 25 timmar i veckan. Detta är ett ? Lyko är en energifylld och varm arbetsplats som har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare. Vill du läsa mer om hur det är att arbeta på Lyko? – spana in våra karriärssidor!Vad du kommer att fokusera påTillsammans strävar vi hela tiden efter att ge våra kunder en upplevelse i absolut världsklass, och i det arbetet står våra butikssäljare i frontlinjen. Som butikssäljare kan du vara den första (och enda?) fysiska Lyko-kontakt en kund har. Därför är det en rätt stor grej för oss. Som butikssäljare på Lyko arbetar du med personlig rådgivning och försäljning av professionella skönhetsprodukter. Just den här tjänsten kommer fokusera extra mycket på försäljning av vår hudvård. Du är en riktig expert och alltid uppdaterad kring de senaste trenderna. Att ta aktiv kundkontakt och dela med dig av din kunskap för bästa service och rådgivning är en självklarhet. I rollen som butikssäljare bidrar du genom ditt ordningssinne till en inspirerande säljmiljö utöver det vanliga.

Vem är du?


- Du älskar hudvård och skönhet! Att dela kunskap och idéer med kunder och kollegor är det roligaste du vet

- Du är en passionerad säljare som älskar kundmötet och drivs av att uppnå resultat

- Som person är du en prestigelös och engagerad energispridare

- Du är flexibel och trivs att arbeta i team så väl som självständigt

- Du är van att hantera många olika arbetsuppgifter i ditt dagliga arbete och har ett strukturerat arbetssätt

- Du är troligtvis utbildad hudterapeut, makeup-artist, eller frisör. Hudterapeututbildning är meriterande!
På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet, så var inte rädd att söka även om du inte bockar av allt i vår önskelista! I linje med det har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss i stället av urvalsfrågor och personlighetstest när vi rekryterar. Vi hoppas att det ger dig en bättre möjlighet att visa vad du går för inom de områden som är viktiga för oss och vet att det även ger objektivare, schystare och mer rättvisa rekryteringar! ?

Låter det här som rätt utmaning för dig? Ansök redan idag eller senast 30 APRIL 2025. Urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten maila till Louise Boström, Department Manager på louise.bostrom@lyko.com.

Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka på ”Ansök nu”. Lycka till!

This text is hidden

Ansök nu

Butikssäljare Lyko Mood Gallerian

Butikssäljare, dagligvaror/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Mar 14
På Lyko vill vi ta över världen. I alla fall den delen av världen som älskar skönhet. Med över 60.000 produkter från fler än 1000 varumärken online erbjuder vi idag marknadens bredaste sortiment inom hårvård och skönhet. När man som vi har 60.000 produkter så kan det vara lite svårt att veta vilken man ska välja. Det är därför vi behöver dig! Med din kunskap och intresse för hårvård och skönhet kan du hjälpa kunden att välja rätt produkt, eller varför inte flera.

Vi söker en ny stjärna till vårt härliga team i Lykos butik i Mood Gallerian! ? Är du intresserad av ett vikariat på 3-6 timmar i veckan med goda chanser för fler extrapass att plocka, där du kommer jobba varierade tider – dag, kväll och helg? Vikariatet pågår från juni till september.???? Lyko är en energifylld och varm arbetsplats som har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare. Vill du läsa mer om hur det är att arbeta på Lyko? – spana in våra karriärssidor! ?

Vad du kommer att fokusera på
Tillsammans strävar vi hela tiden efter att ge våra kunder en upplevelse i absolut världsklass, och i det arbetet står våra butikssäljare i frontlinjen. Som butikssäljare kan du vara den första (och enda?) fysiska Lyko-kontakt en kund har. Därför är det en rätt stor grej för oss.

Som butikssäljare på Lyko arbetar du med personlig rådgivning och försäljning av professionella skönhetsprodukter. Du är en riktig expert på hårvård, hudvård och smink och är alltid uppdaterad kring de senaste trenderna. Att ta aktiv kundkontakt och dela med dig av din kunskap för bästa service och rådgivning är en självklarhet. I rollen som butikssäljare bidrar du genom ditt ordningssinne till en inspirerande säljmiljö utöver det vanliga.

Vem är du?


- Du älskar skönhet! Att dela kunskap och idéer med kunder och kollegor är det roligaste du vet
- Du får gärna ha tidigare erfarenhet från att arbeta med försäljning inom retail och/eller skönhetsbranschen

- Du är en passionerad säljare som älskar kundmötet och drivs av att uppnå resultat

- Som person är du en prestigelös och engagerad energispridare

- Du är flexibel och trivs att arbeta i team så väl som självständigt

- Du är van att hantera många olika arbetsuppgifter i ditt dagliga arbete och har ett strukturerat arbetssätt


Ansök snabbt och enkelt utan CV eller personligt brev! På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet. Därför har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss i stället av urvalsfrågor och tester när vi rekryterar. Mycket smidigare för dig som kandidat ?

Så vad väntar du på?! Om det här låter som rätt utmaning för dig, ansök redan idag då urval sker löpande! Har du frågor om tjänsten kontakta Nina Lindblad, butikschef på nina.lindblad@lyko.com.

Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka dig vidare nedan. Lycka till!

This text is hidden

Ansök nu

Laboratorieassistent till Lyko Production

Laboratorieassistent
Läs mer Jan 28
Vi på Lyko är inte en e-handlare bland alla andra. Vi har de senaste åren byggt upp hela ekosystemet inom skönhet. Tänker du att vi bara är en återförsäljare som säljer skönhetsprodukter online och i butik? Det vore såklart inget fel med det, men vi är så mycket mer ????. Vi äger nämligen hela kedjan från idé och produktutveckling till produktion, lagerhållning, distribution – och vi är tokgrymma på att bygga varumärken! ????

Vi har som vision att bli Sveriges bästa och vassaste produktutvecklingsteam och bli den go-to-partnern som alla vänder sig till. Vilken härlig vision va? ???? Vi söker nu dig som vill vara med på resan – som brinner för att blanda produkter, som alltid vill utvecklas och som tillsammans med teamet vill hjälpa oss att bli absolut bäst på det vi gör! Är du noggrann, gillar att jobba metodiskt och följer skriftliga instruktioner och recept till punkt och pricka? Har du ett intresse för kemi och trivs med tillverkning i industriell skala? Då kanske du är vår nästa Laboratorieassistent ????

Vad du kommer att göra Att blanda produkter i vårt labb är som att skapa skönhetens motsvarighet till en saftig och dewy sockerkaka. Som du säkert vet, handlar det om kemi och passion i harmoni – och precis som varje ingrediens i ett bakverk spelar roll, gör varje detalj i våra produkter det också.

Som laboratorieassistent hos oss kommer du hjälpa våra seniora formulerare att skapa och utveckla produkter inom våra egna varumärken, som Waterclouds, Neccin, Pusher, Happy Crazy Mine samt massa härliga By Lyko-produkter och även andra private labels. Du kommer att jobba med allt från skincare till haircare, med andra ord kommer du jobba med nästa alla våra ”blöta” produkter. Vi vet att detta är kanske inget du tidigare gjort, helt fine by us för att detta är nämligen en roll där du har möjlighet att lära dig yrket från grunden och utvecklas vidare mot att bli en formulerare om den ambitionen finns! ?

Dina huvudsakliga uppgifter blir:

- Blanda produkter enligt recept och arbeta praktiskt i labbet.
- Genomföra stabilitetsprover samt följa upp och dokumentera resultat.
- Uppdatera information om råvaror i system.
- Kalibrera instrument och säkerställa att labbet hålls i gott skick.
Vem vi söker För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du:


- Har en avslutad utbildning inom kemi eller liknande.
- Gärna tidigare erfarenhet från arbete i labb, GNP-standard eller kosmetisk produktion är ett stort plus!
- Eller kanske har du liknanden erfarenhet från liknande bransch
- Har ett stort intresse för skönhetsbranschen
- Är kvalitetsmedveten och ansvarstagande.
- Har god samarbetsförmåga, är lyhörd och hjälpsam.
- Är strukturerad och ordningsam.
Mer om rollen och Lyko Funktionen genomgår just nu en flytt, vilket innebär att den exakta placeringen ännu inte är fastställd. Troligtvis kommer arbetsplatsen att ligga nära något av våra övriga kontor centralt i city, och arbetet utförs alltid på plats. Arbetstiden är vardagar kl. 08:00–17:00. Anställningsformen är tillsvidare med en inledande provanställning.

Du rapporterar till Karin Fallgren, Head of Product Development.
Ansök snabbt och enkelt utan CV eller personligt brev! Istället ber vi dig svara på ett par ansökningsfrågor. Vi vet att vem du är och dina förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet, därför kommer vi även att använda oss av tester i processen. Ansök gärna så snart som möjligt, dock senast 14 februari 2025, urvalet sker löpande! ?

Har du frågor om tjänsten maila till Karin Fallgren, karin.fallgren@lyko.com. Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka på ”Ansök nu”. Lycka till!

Lyko är en hårvård- och skönhetspecialist med ambition att förändra branschen.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Dec 20
I fjol passerade vi en ny milstolpe då vi omsatte över 3 miljarder, och 2030 är målet att omsätta 10 miljarder – lite som att sitta på en raket där siffror och data är en del av vårt raketbränsle. För att lyckas med vår expansionsresa behöver vi vara grymma på mer än Beauty????. Bakom kulisserna sitter ett gäng stjärnor som gör vår resa mot Europas största Beauty Player möjlig – ett helt gäng av duktiga ekonomer!

Vi söker nu en redovisningsekonom som vill vara en del av vår tillväxtresa. Hos oss får du inte bara chansen att arbeta med siffror, utan du kommer även att spela en nyckelroll i att forma vår framtid! ???? Vi på Lyko älskar allt som har med skönhet och hårvård att göra. Men bakom varje perfekt lock och skimrande ögonlock finns ett team av ekonomer som säkerställer att verksamheten rullar på smidigt.



Om Rollen

Lyko Own Brands, Lyko Production och Lyko Professionals... wait a minute, är inte ni bara en e-handel? Nej, vi äger hela kedjan från idé och produktutveckling till produktion och vi är tokgrymma på att bygga varumärken! Vi har under de senaste åren byggt upp hela ekosystemet inom skönhet. I ett bolag med denna framfart måste vi ständigt utveckla våra arbetssätt och processer. I denna roll kommer du att jobba främst mot våra försäljningsbolag.

Som redovisningsekonom på Lyko kommer du att ha en central roll i vårt ekonomiteam. I dagsläget består teamet av 23 härliga och kunniga ekonomer och du kommer att tillhöra ett team om 5 redovisningsekonomer. Du kommer att arbeta nära affären och vara med och driva utvecklingen framåt. Just det, vi får inte glömma att nämna att du faktiskt inte bara kommer syssla med redovisning för vårt svenska bolag utan även för våra andra bolag runt om i Europa.



Här är en glimt av vad du kommer att få göra:
Hantera löpande bokföring Ansvara för månads- och årsbokslut Analys och avstämning av balans och resultat Sköta moms- och skattedeklarationer Hantera årsredovisningar och inkomstdeklarationer Ansvara för kontakt med olika myndigheter Hjälpa oss att utveckla och förbättra våra processer och rutiner Säkerställa att redovisningen efterföljer de lagar och regler som finns
Vi söker dig

För att lyckas i rollen tror vi att du är strukturerad och analytiskt lagd. Du har även driv och ser inte bara siffror, utan även möjligheter och lösningar! Vi värderar dina personliga egenskaper högt och letar efter dig med initiativförmåga, som är ansvarstagande, prestigelös och en “team player”. Det tror vi ger bästa förutsättningar för att på ett strukturerat sätt hantera arbetsuppgifterna och vara bryggan mellan siffrorna och verksamheten, samt bidra till ett starkt redovisningsteam.

För att lyckas i rollen tror vi att du:
Har tidigare erfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom med en god förståelse för affärsprocesser. Har en utbildning inom redovisning eller ekonomi. Har utmärkta språkkunskaper och behärskar svenska och engelska flytande, både muntligt och skriftligt. Trivs i en föränderlig organisation där struktur kanske inte alltid finns men där du kommer få vara med och bygga den! Är nyfiken och framåtlutad.
Vi ser gärna att du även har:
Tidigare erfarenhet från lagerredovisning, det är mycket meriterande.
- Erfarenhet från Jeeves och Monitor, också väldigt meriterande.
- Goda kunskaper i Excel.
Du kommer att rapportera till My Liljenberg, Accounting Lead, men samarbetar nära övriga i ekonomifunktionen och verksamheten. Rollen är en heltidstjänst och du utgår från vårt huvudkontor på Sveavägen 53 i Stockholm. Undrar du hur vi tänker kring hybridarbete? Vi har landat i vad vi kallar “Business First”. Det innebär minst tre dagar i veckan på plats på vårt huvudkontor, de andra två är upp till dig när det fungerar med verksamhetens behov. En härlig mix tycker vi! Det var nog allt för nu. Vill du veta mer om oss, spana in vår karriärsida.


Ansök snabbt och enkelt utan CV eller personligt brev! Istället ber vi dig svara på ett par ansökningsfrågor. Vi vet att vem du är och dina förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet, därför kommer vi även att använda oss av tester i processen. Ansök gärna så snart som möjligt, dock senast 7:e Januari 2025, urvalet sker löpande! ? På grund av julledighet kan återkoppling dröja lite längre än vanligt men vi ska göra vårt bästa för att hålla dig uppdaterad i processen.



Har du frågor om tjänsten maila till Rebecka Appelblad, Talent Acquisition Specialist på rebecka.appelblad@lyko.com. Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka på ”Ansök nu”. Lycka till!

Lyko är en hårvård- och skönhetspecialist med ambition att förändra branschen.

Ansök nu

Redovisningsekonom - Vikariat

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 4
I fjol passerade vi en ny milstolpe då vi omsatte över 3 miljarder, och 2028 är målet att omsätta 10 miljarder – lite som att sitta på en raket där siffror och data är en del av vårt raketbränsle. För att lyckas med vår expansionsresa behöver vi vara grymma på mer än Beauty????. Bakom kulisserna sitter ett gäng stjärnor som gör vår resa mot Europas största Beauty Player möjlig – ett helt gäng av duktiga ekonomer!

Vi söker nu en redovisningsekonom för ett vikariat på minst 1 år som vill vara med på vår spännande tillväxtresa då en av våra kollegor kommer att gå på föräldraledighet mot slutet av 2024????. Hos oss får du inte bara chansen att arbeta med siffror, utan du kommer även att spela en nyckelroll i att forma vår framtid! ???? Vi på Lyko älskar allt som har med skönhet och hårvård att göra. Men bakom varje perfekt lock och skimrande ögonlock finns ett team av ekonomer som säkerställer att verksamheten rullar på smidigt.



Om Rollen

Lyko Own Brands, Lyko Production och Lyko Professionals... wait a minute, är inte ni bara en e-handel? Nej, vi äger hela kedjan från idé och produktutveckling till produktion och vi är tokgrymma på att bygga varumärken! Vi har under de senaste åren byggt upp hela ekosystemet inom skönhet. I ett bolag med denna framfart måste vi ständigt utveckla våra arbetssätt och processer. I denna roll kommer du att jobba främst mot vår produktionsenhet som vi köpte upp för några år sedan.



Som redovisningsekonom på Lyko kommer du att ha en central roll i vårt ekonomiteam. I dagsläget består teamet av 23 härliga och kunniga ekonomer och du kommer att tillhöra ett team om 5 redovisningsekonomer. Du kommer att arbeta nära affären och vara med och driva utvecklingen framåt. Just det, vi får inte glömma att nämna att du faktiskt inte bara kommer syssla med redovisning för vårt svenska bolag utan även för våra andra bolag runt om i Europa.



Här är en glimt av vad du kommer att få göra:
Hantera löpande bokföring Ansvara för månads- och årsbokslut Analys och avstämning av balans och resultat Sköta moms- och skattedeklarationer Hantera årsredovisningar och inkomstdeklarationer Ansvara för kontakt med olika myndigheter Hjälpa oss att utveckla och förbättra våra processer och rutiner Säkerställa att redovisningen efterföljer de lagar och regler som finns
Vi söker dig

För att lyckas i rollen tror vi att du är strukturerad och analytiskt lagd. Du har även driv och ser inte bara siffror, utan även möjligheter och lösningar! Vi värderar dina personliga egenskaper högt och letar efter dig med initiativförmåga, som är ansvarstagande, prestigelös och en “team player”. Det tror vi ger bästa förutsättningar för att på ett strukturerat sätt hantera arbetsuppgifterna och vara bryggan mellan siffrorna och verksamheten, samt bidra till ett starkt redovisningsteam.

För att lyckas i rollen tror vi att du:
Har tidigare erfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom med en god förståelse för affärsprocesser. Har en utbildning inom redovisning eller ekonomi. Har utmärkta språkkunskaper och behärskar svenska och engelska flytande, både muntligt och skriftligt. Trivs i en föränderlig organisation där struktur kanske inte alltid finns men där du kommer få vara med och bygga den! Är nyfiken och framåtlutad.
Vi ser gärna att du även har:
Tidigare erfarenhet från producerande bolag, det är mycket meriterande.
- Erfarenhet från Jeeves och Monitor, också väldigt meriterande.
- Goda kunskaper i Excel.
Tjänsten utgår ifrån våra kontor i Stockholm (HK Sveavägen) och du rapporterar till My Liljenberg, Accounting Lead, men samarbetar nära övriga i ekonomifunktionen och verksamheten. Undrar du hur vi tänker kring hybridarbete? ???? Minst tre dagar i veckan vill vi att du är på plats på något av våra kontor, de andra två är upp till dig. En härlig mix tycker vi!

Det var nog allt för nu! Vill du veta mer om oss, spana in vår karriärsida.


Ansök snabbt och enkelt utan CV eller personligt brev! Istället ber vi dig svara på ett par ansökningsfrågor. Vi vet att vem du är och dina förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet, därför kommer vi även att använda oss av tester i processen. Ansök gärna så snart som möjligt, dock senast 15:e november 2024, urvalet sker löpande! ?



Har du frågor om tjänsten maila till Rebecka Appelblad, Talent Acquisition Specialist på rebecka.appelblad@lyko.com. Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka på ”Ansök nu”. Lycka till!

Lyko är en hårvård- och skönhetspecialist med ambition att förändra branschen.

Ansök nu

Marknadschef - Lyko Sverige

Marknadschef
Läs mer Nov 1
Nu är Sveriges roligaste marknadschefstjänst ledig! Som Marknadschef för Sverige kommer du ansvara för vår största marknad, där vi funnits längst och där vi hunnit bygga så väl en grymt stark kännedom som engagemang för Lyko som varumärke. Vi vågar sticka ut i allt vi gör och går ofta vår egen väg. Vi har länge haft en stark position online men det hela blev ännu lite bättre när vi för ett år sedan öppnade vår fantastiska FABship store i Stockholm och fick en helt ny arena och fysisk Playground att använda för grymma event och varumärkesbyggande. Bara fantasin sätter gränser när du tar ut vår globala strategi på den svenska marknaden. Vill du vara med och göra något riktigt stort ännu större?

Ditt uppdrag
På Lyko tycker vi att skönhet ska vara för alla, och vi vill att ALLA ska veta att vi existerar. Därför ser vi varumärkeskännedom som en huvuduppgift för vår svenska Marknadschef. Du kommer att ansvara för att utveckla och implementera den lokala marknadsstrategin – en roll som innebär både strategisk planering och kreativ frihet. Här är det du som är hjärnan bakom hur vi bäst vinner den svenska konsumenten och driver försäljningen. Ibland kommer du anpassa dig efter den globala strategin, men lika ofta kommer du få skapa och testa egna galna idéer. ????

Som Marknadschef kommer du att leda det lokala marknadsteamet, utveckla medarbetarna i deras olika yrkesroller och samtidigt skapa engagemang och en stark teamkänsla. Tillsammans kommer ni att följa upp budget och relevanta KPI:er för att mäta effekten av era insatser och skapa learnings till nästa initiativ. I denna breda roll är du länken mellan olika avdelningar, leverantörer och externa byråer. Hört talas om Lyko Studio? Vi har faktiskt lyxen att ha vår alldeles egna kreativa inhousebyrå, amazing right?!

Dina huvudsakliga ansvarsområden:


- Utveckla och driva vår marknadsstrategi för att stärka Lyko som varumärke och nå försäljningsmål på den svenska marknaden.

- Skapa och implementera en marknads- och aktivitetsplan som ökar varumärkeskännedom och försäljning.

- Ansvara för marknadsbudgeten och säkerställa att resurser används effektivt.

- Tillsammans med Försäljning & Inköp, anpassa globala kampanjer till den svenska marknaden och styra produktionen av lokala kampanjer.

- Vara involverad i större leverantörsdialoger och leverantörsmöten.

- Vara en närvarande ledare som sprider engagemang, utvecklar och stöttar teamet.

- Vara kontaktperson mot externa byråer, inklusive mediebyrå, och säkerställa att vi använder rätt kanaler för att nå våra konsumenter effektivt.

Trial and Error ????
Vi har tagit oss långt men är långt ifrån klara! Vägen framåt kommer inte alltid vara lika smooth som ett fuktgivande serum, och vår organisation förändras ständigt – kanske ser vi annorlunda ut redan imorgon. Är detta en ”red flag” ???? för dig? Vi hoppas verkligen inte det! För att ”hit the sweet spot” måste vi våga göra fel och testa nytt. Vi söker därför en ledare som omfamnar osäkerhet, skapar (lagom) struktur och hjälper oss navigera i en dynamisk miljö.

Om anställningen och teamet
Du leder ett fantastiskt team av stjärnor inom Social Media, Event & PR, Influencer Marketing och Project Management. Rollen är en heltidstjänst där du kommer utgå från vårt huvudkontor på Sveavägen 53, Stockholm och du kommer att rapportera till vår Country Manager, Anna Sauer ????. Undrar du hur vi tänker kring hybridarbete? ???? Minst tre dagar i veckan vill vi att du är på plats på något av våra kontor, de andra två är upp till dig när det fungerar med verksamhetens behov. En härlig mix tycker vi! Vill du veta mer om oss så spana in vår karriärsida här.


Vem är du? ????
Vi söker dig som är en grym marknadsförare och ledare med en expertis som spänner från strategisk marknadsföring till genomförande. Som drivs av att nå affärsmål genom kreativ kommunikation. Du trivs i en energisk miljö med högt tempo och ambitiösa framtidsplaner. Eftersom det går fort i svängarna hos oss är kommunikation, struktur och teamwork avgörande för att vi ska kunna fortsätta att springa. När det gäller ledarskap tror vi på ett ledarskap som bygger på tillit, värme och en stor portion humor. Detta präglar för övrigt hela vår organisation! Kanske har du ett intresse för skönhet och testar nya produkter ibland, detta är dock inget krav, bara extra roligt om vi delar samma intresse! Vi vet att din kompetens och ditt engagemang är det som verkligen räknas, inte vilken bransch du kommer från. ????

Bakgrund/erfarenheter vi söker efter:


- Du har tidigare jobbat som marknadschef, och har stark affärsförståelse och erfarenhet av att hantera och optimera marknadsbudgetar.

- Erfarenhet av att driva full funnel marketing och kampanjer genom olika kanaler som skapat affärsnytta och ökad varumärkeskännedom.

- Erfarenhet av att navigera i en matrisorganisation och balansera centrala, globala och lokala intressen för att främja effektivt samarbete och struktur.

- Dokumenterad framgång i att skapa lokalt relevanta kampanjer och aktiveringar som driver försäljning.

- Kunskap om kampanjmekanismer, uppföljning och vad som driver varumärkeskännedom och försäljning.

- Stark ledarskapsförmåga - Vi söker en inspirerande och tydlig ledare som är van att skapa engagemang och teamkänsla, samtidigt som du driver resultat.

- Erfarenhet av arbete med konsumentvaror och e-handel

- Flytande i svenska och engelska.

Det är ett plus om du har:


- Erfarenhet från skönhetsbranschen.

- Erfarenhet av medieköp är en fördel.

- Högre utbildning inom marknadsföring eller liknande.


Ansök snabbt och enkelt utan CV eller personligt brev! Istället ber vi dig svara på ett par ansökningsfrågor. Vi vet att vem du är och dina förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet, därför kommer vi även att använda oss av tester i processen. Ansök gärna så snart som möjligt, dock senast 15:e november 2024, urvalet sker löpande! ?

Har du frågor om tjänsten maila till Rebecka Appelblad, Talent Acquisition Specialist på rebecka.appelblad@lyko.com. Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka på ”Ansök nu”. Lycka till!

Lyko är en hårvård- och skönhetspecialist med ambition att förändra branschen.

Ansök nu