Stockholm: CSSC Front Line Specialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet CSSC Front Line Specialist i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-04-27 // Varaktighet: Heltid

Application Deadline: As soon as possible
Workplace: Hybrid Position
Location: Mölndal, SE, 43124
Contract Type: Full-Time
Working Hours: 39
Employment Type: Regular


Grundfos Sverige i Göteborg söker en teknisk kundrådgivare, Frontline CBS.


Vill du arbeta i en stor internationell koncern som tar hållbarhet och miljö på allvar och har bland annat förbundit oss till FN:s klimatmål 6 och 13.
Vill du vara med och påverka valet for våra kunder för att säkerställa besparingar och optimal energieffektivitet.


Vi är ledande inom teknik, med de mest innovativa produkterna inom pump- och vattenteknik hjälper vi kunderna med de mest energieffektiva lösningarna.
Vi söker en tekniskt intresserad, positiv och serviceinriktad medarbetare till jobbet i Frontline på vårt kundcenter i Mölndal, Göteborg.


Arbetsområdet kommer i första hand att vara för alla pumplösningar med styrning och övervakning inom kommersiella byggnader (CBS).
Utbildning i pumpar och pumpsystem kommer att ges utifrån din erfarenhet och kompetens.


Du kommer att bli en del av ett team som är väl sammansvetsat och som står upp för kunderna samt hjälper varandra.
Du kommer att arbeta nära våra kunder, säljare och andra avdelningar med erbjudanden, försäljning samt support.
Du motiveras av att nå goda resultat tillsammans med våra kunder och i samspel med dina kollegor.
Du skall trivas med kundkontakt och ha förmågan att hitta bra lösningar för kunden samtidigt som dagarna kan vara hektiska.

Arbetsuppgifter

Hjälpa våra kunder, främst via mejl, telefon och chatt.
Teknisk försäljning och offertkalkyl.
Orderhantering och annan typ av kunduppföljning
Teknisk support gällande produkt och system, dimensionering m.m.
Förstå och definiera kundbehov, hitta lämpliga lösningar inom olika pumpsystem med styrning och övervakning
Marknadsföra och sälja in samt stötta kunder i användningen av de digitala kundplattformerna.


Vi söker dig som

Har en tekniskt inriktad utbildning; eller kunskap inom mekanik, automation, el, elektromekanik, hydromekanik, VVS eller liknande. Erfarenhet kan kompensera för formell utbildning.
Gärna erfarenhet från tekniska professionella och kundfokuserade roller.
Gärna erfarenhet av pumpteknik.
Systemförståelse och teknisk insikt är ett kriterium.
Van vid att arbeta digitalt och virtuellt på ett snabbt och effektivt sätt.
God kommunikationsförmåga i Svenska och Engelska


Vi ser gärna att du är:

Positiv, lyssnande och tycker om att prata med och hjälpa kunder i telefon.
Vänlig och lösningsorienterad i möten med kunder och kollegor.
Stabil och återhållsam även i hektisk vardag.
Förmåga att snabbt sätta dig in i tekniska lösningar för att kunna hjälpa kunden på ett bra sätt.
Effektiv och strukturerad.
Tekniskt skicklig och intresserad av att lära sig mer.
Teamorienterad, flexibel och god samarbetsförmåga.
God kommunikationsförmåga i Svenska och Engelska är en förutsättning.


Vårt erbjudande

Grundfos är en stiftelse, där vi satsar mycket på innovation och utveckling
Utbildning och utveckling inom ditt område
Personalaktiviteter, Grundfos Olympics och andra festligheter
En personalförening med resor, AW och andra roliga personalaktiviteter
Väldigt generöst friskvårdsbidrag och en förmånsportal – Benify
Möjlighet att delta i arbetet för en mer hållbar värld, betald ledighet för volontärsarbete, man får samtidigt växa och utvecklas som människa och som anställd i Grundfos
Vi är också väldigt stolta över vårt Water2Life-projekt som innebär att vi hjälper till med rent vatten världen över där det behövs



Övrig information
Om det här jobbet låter lockande för dig är du välkommen att skicka in ditt CV och ett personligt brev genom att klicka på "Ansök" snarast.
Om du vill ha mer information är du välkommen att kontakta nedan.
Johnny A. Kristiansen, Internal Sales Manager CBS för Norge och Sverige
E-Mail: jakristiansen@grundfos.com
Mobil : + (47) 958 301 82
Eller Susanne Emilsson Deputy Internal Sales Manager CBS för Sverige
E-Mail: semilsson@grundfos.com
Mobil : + (46) 763 410 642
About Grundfos
Grundfos is one of the world’s leading water technology companies with more than 19.000 employees in 60+ countries all over the world. Our skills commit us to pioneering solutions to the world’s water and climate challenges and improve the quality of life for people. We dare to do things that others cannot or dare not do, as we believe innovation is not only a business opportunity, but an obligation. And what really matters to us is not short term profit, but the impact we make. By becoming part of our united powerful team, you too can drive this change no matter your role.
An inclusive team
If you like the look of this job and know you can bring your skills to contribute to our purpose, please apply. We need and welcome professional people from all corners – however you identify and whatever your background is.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Civilingenjör, organisationsutveckling

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Civilingenjör, organisationsutveckling.

Verksamhetsutvecklare

Läs mer Mar 7
Vill du vara med på vår utvecklingsresa inom tillgångsförvaltning? Sök då tjänsten som Verksamhetsutvecklare så får du möjligheten att hänga med oss på en spännande förändringsresa i en organisation som ständigt rör på sig.

Om oss

Hos oss på trafikförvaltningen får du jobba med starka varumärken som SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänst i Region Stockholm och Spårvägsmuseet.

Tillsammans ansvarar vi för halva Sveriges kollektivtrafik och vi har höga ambitioner. Vi utvecklar en av världens mest hållbara och attraktiva kollektivtrafik. Och vi jobbar dagligen med att minska vår miljöpåverkan, öka social hållbarhet och ansvarfullt förvalta våra gemensamma medel. Utan oss stannar Stockholm.

Om rollen

Vår teknikavdelning står inför en utvecklingsresa inom tillgångsförvaltning med fokus på att förbättra kontroll, standardisera arbetssätt och öka styrning inom området.

I din roll som Verksamhetsutvecklare kommer du att driva initiativ som i sin tur bidrar till att kollektivtrafiken utvecklas, framför allt inom tillgångsförvaltning.




Några exempel på arbetsuppgifter:

ansvara för att driva införandet av ledningssystemet ISO 55001 för tillgångsförvaltning
leda specialistkonsult för införandet av ledningssystemet ISO 55001 för tillgångsförvaltning
agera ambassadör för förändringsresan som ISO 55001 innebär och dessa ramverk
samarbeta med avdelningens chefer och medarbetare i strategiska utvecklingsområden
hålla ihop och synkronisera aktiviteter och projekt kopplat till ISO 55001
ansvara för att utveckla området tillgångsförvaltning inom organisationen och med våra leverantörer
planera och genomföra utbildningsinsatser för att öka förståelsen för ISO 55001
kontinuerligt utvärdera efterlevnad av implementerade arbetssätt, processer och rutiner för att säkra kvalitet samt planera förbättringsåtgärder därefter. 




För att trivas och lyckas i rollen behöver du:

Ha en djup förståelse för hur man arbetar med utveckling av verksamhetsfrågor. En av dina styrkor är att du har ett strategiskt perspektiv och har helhetssyn för trafikförvaltningen. Du har en god social förmåga och har lätt att skapa och behålla goda relationer.  




Krav:

högskoleutbildning eller motsvarande relevant akademisk utbildning som vi bedömer likvärdig
relevant utbildning inom verksamhetsutveckling eller förändringsledning
utförd 5dgr Asset managementutbildning ISO
flera års arbetslivserfarenhet av att leda implementering av ISO ledningssystem
goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.




Det är meriterande om du har:

chefserfarenhet inom linjeverksamhet
kunskap av ledningssystemet ISO 55 001 tillgångsförvaltning. 
Det här erbjuder vi dig

På trafikförvaltningen har du möjlighet att växa och utvecklas för ett helt yrkesliv. Här kan du vara expert och fokusera på ditt sakområde. Samtidigt som du jobbar i ett lag och i en organisation med stor bredd. Det finns stora möjligheter att röra sig mellan olika roller och uppgifter. Du har utrymme att forma din egen karriärväg och stärka både din personliga och professionella utveckling i en spännande och varierad miljö!

Vi är en välkomnande och öppen arbetsplats där vi stöttar och hjälper varandra. Vi vet att nyckeln för att vi ska klara vårt uppdrag – är medarbetare som trivs, mår bra och kan utvecklas på jobbet. Därför lägger vi stor vikt vid att säkerställa hållbarhet i vårt arbetssätt, bland annat genom att erbjuda flexibilitet i vardagen och hybridarbete när möjlighet finns.

Årligen erbjuds hälsoundersökning och friskvårdsbidrag på 5 000 kr. Hälsospåret, vår friskvårdssatsning, innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter. SL-kort är en annan uppskattad förmån hos oss. Läs mer om våra förmåner https://www.regionstockholm.se/kollektivtrafik/jobba-pa-trafikforvaltningen/formaner-pa-trafikforvaltningen/

Välkommen med din ansökan!

Du ansöker med CV via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökan via e-post. För att säkra objektiva bedömningar använder vi tester i samband med urval. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Rikard Bergström, tfn 08-123 334 50. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Jannica Chinos, tfn 08-123 336 74.
Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval och eventuella arbetsprov kan bli aktuella för tjänsten.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.

Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 31 mars. Vi ser fram emot din ansökan! 

Webb och sociala medier

För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida regionstockholm.se/tfjobb. Du hittar oss också på LinkedIn.

#LI-Hybrid
Vi är stolta samhällsutvecklare. Med kompetens och engagemang tar vi Stockholm och kollektivtrafiken framåt. Vi ansvarar för SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänsten och Spårvägsmuseet och tillsammans utvecklar vi en trygg, attraktiv och tillgänglig kollektivtrafik för nära 900 000 resenärer. Följ med oss på resan!

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.


https://www.regionstockholm.se/jobb

Ansök nu

Underhållskonsult till Xeamit i Stockholm!

Läs mer Mar 11
Är du vår nya stjärnkonsult?

Xeamit är ett konsultbolag som arbetar med att hjälpa kunder att skapa friktionsfria liv runt sina affärssystem. Vi är proffs på det vi gör och våra ledord är teamwork, tillgänglighet och trygghet. Till vårt kontor i Stockholm söker vi nu dig som är en fena på ERP system med inriktning underhåll.

Som konsult på Xeamit är den ena dagen inte den andra lik! Här kommer du att få ett varierat arbete utifrån din expertis med många kontaktytor och med möjlighet till att vidareutvecklas. Hos oss finns en stark laganda med fokus på kvalitet och hög kundnöjdhet, och tillsammans skapar vi arbetsglädje och gemenskap i vårt fantastiska team!

Din roll på Xeamit

Vi söker dig som vill arbeta nära våra kunder i deras dagliga drift och med utmaningar kring deras affärssystem. Du är självgående och gillar problemlösning samtidigt som du uppskattar teamwork. Arbetet sker både i samarbete med andra i teamet, såväl som tillsammans med kund. Du är ansvarstagande och gillar att driva saker framåt. Du blir en naturlig del av kunders systemförvaltning och deras rådgivare, bollplank kring systemets livscykel och frågeställningar kring underhåll och närliggande processer.

I rollen som underhållskonsult kommer du att arbeta med att utveckla systemstödet för underhållsverksamheten. Det innebär rådgivning kring hur systemet bör användas och vilka delar i systemet som är relevanta. Du kommer också att hjälpa till med att utveckla våra kunders verksamhetsprocesser, oftast kopplat till systemstödet. Arbetet innebär att sätta sig in i kundens verksamhet och förstå problem och möjligheter.

Du kan delvis jobba från annan ort i denna tjänst och resor förekommer.Goda kunskaper i svenska och engelska är en förutsättning

Om dig

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av underhåll och användande av underhållssystem, oavsett var du har fått den erfarenheten. Du vill jobba i en konsultroll med att stötta Xeamits kunder att utvecklas och bidra till framgång i deras verksamheter. Arbetet kräver förståelse för underhållsprocessen och ett intresse för IT-stöd. Vi söker dig som tycker det är roligt att utveckla och förbättra processer genom att analysera verksamheten och förstå behoven av systemstöd. Du vill också hjälpa till att få systemstödet att fungera.

Du som söker har en utpräglad servicekänsla. Du är nyfiken och gillar att lösa problem, både självständigt och tillsammans med andra och tar dig gärna an utmaningar och vill lära dig nya saker. Vidare arbetar du självständigt och i samarbete med andra och strävar efter att uppnå en mycket god stämning i så väl gruppen som på arbetsplatsen!

Om företaget

Xeamit är ett konsultbolag som arbetar med att hjälpa våra kunder skapa friktionsfria liv runt sina affärssystem. Vi är experter på affärssystem och erbjuder tekniska såväl som affärsstrategiska tjänster. Våra kunder brukar säga att vi är verkställare, rådgivare och utbildare i ett.

Våra kunder är kärnan i vår verksamhet och vi är måna om att vara en långsiktig partner. I vårt arbete värdesätter vi teamwork, tillgänglighet och trygghet, och vi finns där när våra kunder behöver oss. Vi älskar det vi gör och drivs av att alltid skapa den bästa möjliga nyttan för våra kunder.

Vår ambition är att fortsätta växa med mer kompetens samtidigt som vi fortsätter vara en personlig partner för våra kunder. Och så vill vi såklart bevara vår företagskultur baserad på arbetsglädje, teamwork och kundfokus.

Är du intresserad?

Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Tomas Köhler på EISS Rekrytering och Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Xeamit.

Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR.



EISS rekrytering och search

EISS Rekrytering och Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

Ansök nu

SSAB - Director of Strategy, SSAB Group

Läs mer Feb 9
Are you a senior strategic thinker with a passion for sustainable industry development? Are you good at dissecting lots of information, draw conclusions, and build alignment among leadership teams on the best course of action? Are you a good leader, with a strong drive to achieve impact, and dare to think new? Then you are the one we are looking for. Location is at SSAB Headquarter in Stockholm.
Becoming part of the SSAB family means joining a journey. A journey that we believe is essential for the sustainability of this planet. Steel has been one of the most important materials for developing our society and it will continue to be so. In the roofs over our heads, in the bridges connecting our cities and in the cars of tomorrow. At SSAB we are proud of our history and leadership in high-strength steel. But we are also aware that the production of steel is one of the largest emitters of greenhouse gases in the world. That has to change. That is why we have developed the world’s ?rst fossil free steel production and has committed to becoming largely fossil-free by around 2030. As part of SSAB you will be instrumental in realizing this goal and push for the green transformation of the whole steel industry.
About the position
SSAB is a world leading steel company with a strategy to expand our leading position in fossil-free steels, grow our sales of high strengths steels globally, while developing our leading home market positions in Nordic and North America. We operate in a constantly developing industry context and have set an ambitious transformation agenda for the coming years.
We are now looking for a strategic and proactive person to take on the role of Director of Strategy for SSAB Group. In this role you will work closely with the Group Executive Committee to strengthen our overall company strategy and transformation plans, and liaison with SSABs divisions in advancing strategic plans.
Position reports to EVP Strategy & Digitalization.
Main responsibilities
Support Group Executive Team and Divisions in advancing SSABs strategy
Plan and drive SSABs group-wide annual strategy development process
Lead selected investigations and strategic initiatives for SSAB Group
Follow up on strategic targets and initiatives
Develop and provide thought leadership on market and industry insights
Be a thought partner on strategic matters to the Group Executive Team
Prepare regular briefing materials to the Group Executive Team and SSAB Board

Personal characteristics
A candidate should have strengths in the following areas.
Strategic mindset.Top management viewpoint with the ability to see patterns and translate analytical results to concrete actionable insights
Intellectual capacity. Strong analytical capabilities with ability to independently structure and manage ambiguous situations and problems
Communication. Excellent ability to build understanding and alignment on strategic matters, and produce readymade top management/board level materials.
Curious disposition and drive. Genuine interest to understand and learn with the ability to ask the right questions. Self-starter with strong energy to drive processes and tasks to completion.
Effective personal style. Very good ability to cooperate with top and middle management across geographic and cultural differences. Proven leadership ability of teams.

Qualifications and experience
Master of Science in Engineering, Finance & Business Administration, or equivalent
5-8 years of successful management consulting experience – or similar experience
Very good English needed. Good Swedish is meriting
Experience in steel or other basic materials industry is meriting

Our offer
At SSAB we strive for a diverse and inclusive environment. We use our values – driven, true and ahead – in making everyday decisions, keeping the customer at the heart of what we do. This makes us all team players, each with the drive to improve. When joining SSAB you will become part of an organization of passionate problem solvers working together on important challenges. We will support your growth by providing a safe and friendly workplace that contributes to work-life balance. If you set out to achieve it, at SSAB you will have the possibility of broadening your skills and grow within your field or beyond.
Recruitment process
1. Apply
2. Interview
3. Reference Check
4. Come and meet us
5. Sign
Please send your application, including CV and personal letter, via our recruitment system as soon as possible, but no later than 2024.02.29. We review applications on a rolling basis.
Background check may be a part of the recruitment process.
Got questions about this position?
Contact recruiting manager, EVP Strategy & Digitalization Viktor Strömberg via mail -viktor.stromberg@ssab.com
Contact Group HR Business Partner Nina Herke via mail - nina.herke@ssab.com
We decline contacts from recruitment agencies and ad sellers regarding this advertisement.
Trade union information is provided by Akademikerföreningen, Unionen and Ledarna, which can be reached via our switchboard on phone +8 454 5700.
Words from your future manager
"Are you a strategic and proactive person that want to take on the role of Director of Strategy for SSAB Group? In this role you will work closely with the Group Executive Committee to strengthen our overall company strategy and transformation plans, and liaison with SSABs divisions in advancing strategic plans. Welcome with your application."
SSAB is a Nordic and US-based steel company that builds a stronger, lighter and more sustainable world through value added steel products and services. Working with our partners, SSAB has developed SSAB Fossil-free™ steel and plans to reinvent the value chain from the mine to the end customer, largely eliminating carbon dioxide emissions from our own operations. SSAB Zero™, a largely carbon emission-free steel based on recycled steel, further strengthens SSAB’s leadership position and our comprehensive, sustainable offering independent of the raw material. SSAB has employees in over 50 countries and production facilities in Sweden, Finland and the US. SSAB is listed on Nasdaq Stockholm and has a secondary listing on Nasdaq Helsinki. Join us on our journey! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X and YouTube.

Ansök nu

Standardiseringsingenjör inom försvarstandardisering

Läs mer Feb 2
Är du en mål- och resultatinriktad person som nationellt och internationellt vill medverka till utveckling inom Försvarsstandardiseringsområdet? Då är detta en spännande utmaning för dig.

Arbetsuppgifter
Målet är att tillsammans med övriga medarbetare inom Försvarsstandardiseringsområdet (FSD) utveckla och driva arbetet med så stor effektivitet och kundnytta som är möjligt.

Du kommer nationellt och internationellt att delta i arbete med strategisk planering på området. Vi söker dig som kan driva arbetet tillsammans med Försvarets Materielverk (FMV) och Försvarsmakten liksom övriga myndigheter som nyttjar bland annat de e-resurser FSD tillhandahåller. Du kommer i rollen att få nätverka inom standardiseringsområdet.

Tjänsten är placerad i Stockholm. I tjänsten ingår också ett antal tjänsteresor både inrikes och utrikes per år.

Vi söker dig som
Du är civil- eller högskoleingenjör eller innehar motsvarande teknisk kompetens förvärvad på annat sätt som vi bedömer likvärdig.

Du har några års erfarenhet av standardiseringsarbete och vi ser det som en fördel om du har arbetat inom kvalitetsledningsarbete, gärna inom myndighetvärlden. Det är meriterande om du har erfarenhet av att representera en organisation internationellt- och nationellt samt har erfarenhet av att projektleda eller på annat vis samordna verksamhet.

Vi ser gärna att du har goda kunskaper om offentlighet och sekretess liksom kunskap om Natos säkerhetsföreskrifter avseende informationshantering.

Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift samt känner dig bekväm att företräda en organisation/myndighet nationellt och/eller internationellt liksom att tala inför åhörare i form av föredrag och anföranden.

Vi söker dig som är självgående och som arbetar på tills projekt är avslutade eller resultat uppnådda. Du har lätt för att samarbeta med andra där du också har en helhetssyn och ser verksamhetens bästa i agerande och beslut.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Om oss
En förutsättning för standardisering är en fungerande nationell samordning av försvarsstandardisering, vilket FSD tillhandahåller.

I Sverige har FSD ansvar för att samordna gemensamma standardiseringsfrågor för myndigheter under Försvarsdepartementet samt för Kustbevakningen och berörd industri, vilket innebär att FSD bland annat verkar för att utveckla nya standarder och hantera befintliga nationella försvarsstandarder samt att tillhandahålla de processer, metoder och stöd som behövs på området.

FSD bevakar standardiseringsområdet både nationellt genom arbete med till exempel civila standardiseringsorgan och internationellt, till exempel genom deltagande i EDA- och Nato-grupper.  

Vi står nu inför utmaningen att anpassa verksamheten utifrån den utveckling och den tillväxt som sker inom försvarsområdet och söker nu en standardiseringsingenjör för att förstärka och utveckla verksamheten. Ett förmodat svenskt medlemskap i Nato kommer också att ha stor påverkan på FSD och hur Nato-standarder kommer att hanteras nationellt.

FSD ingår i avdelningen Särskilda Myndighetsuppgifter och Exportkontroll och är en del av Juridik- och säkerhetsstaben vid FMV.

FMV – Försvarets materielverk
På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt.

På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning.

Vill du vara med och utveckla framtidens försvar?
Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO Elisabeth From, OFR/S Lena Sköld Gunnarsson, OFR/O Lars Mörrby och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). #LI-Hybrid

Vid frågor ber vi dig kontakta tf. avdelningschef Per Fjelland på telefon 08-782 4000. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du höra av dig till rekryterare, Lina Johansson på lina.johansson02@fmv.se.

Sista ansökningsdag är 2024-02-23.

Välkommen med din ansökan.

FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur.

Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Schenker Consulting söker Managementkonsult till Stockholm!

Läs mer Feb 5
Managementkonsulter (0-3 års erfarenhet) inom Supply Chain Management sökes
Vill du vara med och forma framtiden inom logistik? Just nu söker DB Schenker Consulting drivna Managementkonsulter inom Supply Chain Management.

Vi står nu inför en spännande tillväxtfas och behöver förstärka vårt team med ännu fler skickliga individer. Våra konsulter kännetecknas av hög kompetens, starkt driv och en ödmjuk inställning. Är du en ambitiös och resultatinriktad lagspelare med upp till 3 års erfarenhet inom Management Consulting? DB Schenker Consulting, en ledande aktör inom logistik och Supply Chain Management, letar efter dig!

Vad gör vi?
DB Schenker Consulting är ett fristående managementkonsultbolag inom DB Schenker med kunder både inom och utanför koncernen. Vi arbetar med dynamiska och utmanande projekt inom:
* Supply Chain Design & Strategi
* Effektivisering av transport- och logistikflöden
* Optimering av lagerdesign och analys av automationslösningar
* Senior rådgivning inom Supply Chain Management


Unika möjligheter
* Brant utvecklingskurva genom varierande uppdrag med kunder inom olika branscher
* Projektledning av strategiska projekt för DB Schenker i Norden och Europa
* Förmånliga personalförmåner och friskvårdsbidrag
* En karriärväg som stödjer både personlig och professionell utveckling

Vi söker dig som:
* Har en Masterexamen inom relevant område
* Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
* Är en självgående individ som trivs med att leda projekt från start till mål
* Är passionerad för att utveckla och implementera innovativa lösningar inom Supply Chain Management

Rollen innefattar att självständigt hantera kunddialog och driva uppdrag från start till avslut enligt kundens förväntningar. Du förväntas hålla presentationer, sälja in dina idéer samt aktivt bidra till vårt bolags affärs- och verksamhetsutveckling.

Information och ansökan:
Rollen är en tillsvidareanställning.
Placeringsort: Stockholm
Deadline för ansökan: 2024-02-19

Vi ser fram emot att höra från dig! Vid frågor, kontakta Anton Brännmark på 073 866 52 04. Besök vår hemsida www.schenkerconsulting.se eller följ oss på LinkedIn www.linkedin.com/company/schenkerconsulting.

Skicka in din ansökan med CV, personligt brev och betyg. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Netjobs Group AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Netjobs Group AB .

Ambitiös Rekryteringsspecialist av talanger inom telesales

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jan 10
Vi söker dig som är en mycket ambitiös person och gärna har framgångsrik erfarenhet av att rekrytera de bästa säljtalangerna inom telefonförsäljning och brinner för att vara en energisk ambassadör för att bygga ett starkt Employer Brand.

OM NETJOBS GROUP
NetJobs Group AB hjälper svenska arbetsgivare med nischad jobbannonsering och employer branding genom exponering på våra specialiserade jobbsajter och karriärmässor. I vårt dagliga arbete drivs vi av vår vision är att bli den ledande aktören i Sverige inom digital Jobbannonsering och Employer Branding. Mer information om NetJobs som arbetsplats finns på https://career.netjobs.com och www.netjobsgroup.com (http://www.netjobsgroup.com/)

OM TJÄNSTEN

Som Rekryteringsspecialist på NetJobs Group AB är din främsta huvuduppgift för att driva hela vår interna rekryteringsprocessen av målmedvetna Innesäljare B2B till vår expansiva säljorganisation och därmed aktivt bidra till att vi uppnår våra ambitiösa tillväxtmål.

Dina mest grundläggande arbetsuppgifter blir att:

- Skapa starka och kvalitativa talangflöden av innesäljare B2B genom att publicera jobbannonser på externa mediakalaner proaktivt attrahera kandidater

- Strukturerat och effektivt kvalificera, intervjua och utvärdera innesäljtalanger i ett högt tempo enligt fastställd process, mall och frågor.

- Säkerställa att vi uppnår våra fastställda mål av antalet nyrekryteringar av innesäljare varje månad.

- Förbättra och tydliggöra vår Employer Branding strategi, arbeta fram EVP och utforma relevant content till sociala medier och vår karriärsida

- Öka strukturkapitalet i vår rekrytering genom att systematiskt förbättra vår rekryteringsprocess, kravprofilsmallar, intervjuguider, screening verktyg och jobbannonsmallar mm.

DIN PROFIL

Du som söker har följande kvalifikationer:

- Minst ett års dokumenterat framgångsrik erfarenhet av att rekrytera hungriga innesäljare med stark vilja att lyckas.

- Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

- Goda kunskaper i Microsoft Office (Word, Excel och PowerPoint). Erfarenhet av att använda IT-system och verktyg för rekryteringshantering är meriterande

- Du får gärna ha kompetens och framgångsrik erfarenhet av att använda sociala medier för att attrahera topptalanger inom försäljning

DINA PERSONLIGA EGENSKAPER
För att lyckas i rollen och på NetJobs Group tror vi att du är en mycket ambitiös person med hög arbetskapacitet, är en handlingskraftig Doer, är ansvarsfull samt sist men inte minst en väldigt positiv och professionell ambassadör både internt och externt för NetJobs.
För att vara framgångsrik i tjänsten är du en självgående och strukturerad person som gillar att ha många kontaktytor inom organisationen. Du tar egna initiativ, driver frågor framåt, trivs med att skapa struktur och tycker om ordning och reda. Du trivs att arbeta operativt och har en prestigelös inställning. Då rollen innebär ett flitigt kontaktskapande för att hitta rätt kandidat är det viktigt att du är ihärdig och gillar utmaningar.

Som person sprider du härlig energi omkring dig. Du har förmodligen nära till skratt, men har samtidigt en hög integritet och professionalism i din yrkesroll. Du kommer vara NetJobs största brand ambassadör till kandidater. Vidare är du kommunikativ och har lätt för att entusiasmera, har gott ordningssinne samt gillar att hålla ett högt tempo. Slutligen är du lyhörd och har ett genuint intresse för andra människor.

ANSTÄLLNINGSVILLKOR

Vi erbjuder tillsvidareanställning (med sex månaders provanställning) med start enligt överenskommelse. Omfattningen är heltid. Fast månadslön 25 000 kr.

Du är stationerad på vårt nya kontor på Artillerigatan 42, ett stenkast från Östermalmstorg i centrala Stockholm.

Vill du bli en viktig del av NetJobs tillväxtresa?

Varmt välkommen att skicka in din personliga ansökan snarast till henrik.kvick@netjobs.se

Ansökningar behandlas löpande.

Ansök nu

Sommer 2024 – Sykepleier/vernepleier i 80-100%

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Feb 23
PacuraMed (tidligere Reflekt Helse) søker etter dyktige og engasjerte sykepleiere/vernepleiere for oppdrag i vakre byer som Bergen,Haugesund,Stavanger, og flere sjarmerende kommuner på Vestlandet sommeren 2024.
Vi trenger sommervikarer i periode uke 24 til uke 34. Skriv gjerne i hvilken tidsperiode i sommer du kan jobbe.
Vi gir deg muligheten til å påvirke din egen turnus, slik at du kan finne den perfekte balansen mellom jobb og fritid. Vi forstår viktigheten av fleksibilitet, derfor tilbyr vi et bredt spekter av vaktmuligheter - dag, kveld, natt, helg og langvakter. Det er du som bestemmer når, hvor og hvor mye du vil jobbe. Hos PacuraMed legger vi stor vekt på å tilrettelegge etter dine ønsker og tilgjengelighet, slik at du kan trives både på og utenfor arbeidsplassen.
Bli med oss og opplev en sommer fylt med spennende muligheter!
Vi har oppdrag på:
Sykehjem
Hjemmesykepleien
Omsorgsbolig
Avlastning
Helsehus
Legevakt

Vi mottar også henvendelser fra andre typer helseinstitusjoner.
Vi tilbyr:
Lønn over tariff + 12% feriepenger
Mulighet til å delta i vårt Lojalitetsprogram - "Verdsatt Medarbeider" med mange gode fordeler ( Herunder bonuser, firmahytteordning, treningstøtte m.m)
Vervepremie
Sommerbonus * egne vilkår
Kurs/opplæring og kompetanseutvikling, eks HLR-kurs
Fleksibilitet og valgmuligheter
Dekket reise og bolig dersom du kommer utenbys fra
Tett personlig oppfølging og god informasjon fra egen rådgiver
Vakttelefon uten om kontorets åpningstider
Gode pensjon- og forsikringsordninger

Ønskende kvalifikasjoner:
Offentlig godkjent sykepleier
Politiattest uten anmerkninger
Positiv og fleksibel innstilling
Seriøs og pålitelig
Omsorgsfull og glad i å jobbe med mennesker

Vi oppfordrer både erfarne og nyutdannede sykepleiere til å søke. Hos oss vil du motta all nødvendig informasjon og oppfølging, slik at du kan føle deg trygg og forberedt før oppstart.
Høres dette ut som en spennende mulighet for deg? Eller vil du vite mer om de fantastiske mulighetene vi kan tilby? Ikke nøl med å registrere deg i dag og legg gjerne ved din CV.
Vi ser frem til å komme i kontakt med deg og dele mer om de spennende opplevelsene som venter!

Ansök nu

Vi søker helsepersonell til bemanningspool i Bodø og omegn

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Feb 23
Vi ønsker å utvide vår bemanningspool i Bodø kommune og flere kommuner rundt da vi nå leverer helsepersonell til området. Sommeroppdrag, korttidsoppdrag eller langtidsoppdrag? Vi har alt!
Vi har oppdrag i mange kommuner rundt i Nord-Norge og har alltid behov for dyktig helsepersonell.
Vi har oppdrag på blant annet sykehjem, hjemmesykepleien, bofelleskap, omsorgsbolig, helsehus og legevakt
Vi tilbyr:
Lønn over tariff + 12% feriepenger
Mulighet til å delta i vårt Lojalitetsprogram - "Verdsatt Medarbeider" med mange gode fordeler ( Herunder bonuser, firmahytteordning, treningstøtte m.m)
Vervebonus på inntil 5000 kr *egne vilkår
Kurs/opplæring og kompetanseutvikling, eks HLR-kurs
Fleksibilitet og valgmuligheter
Dekket reise og bolig dersom du kommer utenbys fra
Tett personlig oppfølging og god informasjon fra egen rådgiver
Vakttelefon uten om kontorets åpningstider
Gode pensjon- og forsikringsordninger

Ønskende kvalifikasjoner:
Autorisasjon som sykepleier/helsefagarbeider
Politiattest uten anmerkninger
Positiv og fleksibel innstilling
Seriøs og pålitelig
Omsorgsfull og glad i å jobbe med mennesker

Ansök nu

Er du nyutdannet sykepleier eller vernepleier og ikke vet hvor

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Feb 23
Er du nyutdannet sykepleier eller vernepleier i 2024, og er på jakt etter en spennende, fleksibel og varierende jobb? Da ønsker vi å komme i kontakt med deg!
I PacuraMed er du fast ansatt, men kan velge å arbeid ved mange ulike helseforetak i hele Norge. Det er en veldig fin måte å skaffe seg variert arbeidserfaring på, uten å måtte bytte arbeidsgiver. Arbeidsstedene vi samarbeider med er kjent for å ta veldig godt imot våre ansatte, gi opplæring og gjøre det de kan for at man skal trives så du trenger ikke bekymre deg for at du må ha mye erfaring med deg i bagasjen.
Vi er hele tiden arbeidsgiveren din og vil ta godt vare på deg. Våre rådgivere har god erfaring med bemanning og vet hva som skal til for å lykkes i jobb. Du vil få all informasjon og oppfølging du behøver, slik at du føler deg trygg og klar før oppstart. Etter oppstart, får du så klart samme gode oppfølging!
Vi tilbyr jobb på f.eks.:
Helsehus
Hjemmesykepleie
Vurderingsteam
Sykehjem
Omsorgsbolig
Bofellesskap
Legekontor

Vi søker nyutdannede sykepleiere eller vernepleiere som ønsker å jobbe periodevis, deltid eller heltid. Ønsker du å ta en ekstra vakt innimellom, jobbe periodevis eller sikre deg en sommerjobb? Som ansatt forteller du oss når du er tilgjengelig for å jobbe så tilrettelegger vi så godt vi kan etter dine ønsker, kompetanse og tilgjengelighet.
Ønsker du å jobbe et annet sted enn der du bor så dekker vi reise utgifter og bolig.
PacuraMed tilbyr deg:
Lønn over tariff
Fast stilling i PacuraMed AS
Fleksibilitet og valgmuligheter
Lojalitetsprogram - "Verdsatt Medarbeider" - med mulighet for firmahytteordning, bidrag til treningsavgift og lojalitetsbonus
Sommerbonus * egne vilkår
Vervepremie
Kurs/opplæring og kompetanseutvikling, eks HLR-kurs
Dekket reise og bolig, dersom du kommer utenbys fra
Pensjon- og forsikringsordninger
Tett personlig oppfølging og god informasjon fra egen rådgiver
Vakttelefon uten om kontorets åpningstider
Feriepenger 12 %

Ønskede kvalifikasjoner:
Norsk autorisasjon som sykepleier eller vernepleier
Gyldig politiattest uten anmerkninger
Godt norsk språk både muntlig og skriftlig, eller annet skandinavisk språk
Evne til å arbeide strukturert og selvstendig
Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
Fleksibel og positiv innstilling

Registrer deg i dag så tar vi kontakt med deg.
Vi håper på å høre fra deg!

Ansök nu

Finn din perfekte sommerjobb sammen med PacuraMed!

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Feb 23
VI HAR MANGE SOMMEROPPDRAG Å VELGE i ALLERED NÅ!
Avtaler du et sommeroppdrag med oss før 1. april, tilbyr vi en TIDLIG SIGNERINGSBONUS!
PacuraMed har avtaler med kommuner over hele Østlandet og kan tilby jobbet blant annet her:
Bærum
Asker
Drammen
Kongsberg
Notodden
Rjukan
Ski
Vestby
Jessheim
Gol
Ål
Geilo

Her finner du fine muligheter for sjøliv og bading eller en deilig fjelltur etter vakten din.
Vi kan også tilby sommeroppdrag andre steder enn nevnt ovenfor.
Arbeidssteder du kan velg i er f. eks:
Sykehjem
Hjemmesykepleien
Omsorgsbolig
Helsehus (korttid og rehabilitering)
Legevakt

SOMMERBONUS på inntil NOK 15. 000,-
PacuraMed har lang erfaring med å hjelpe til med bemanningen i disse områdene og har opparbeidet gode relasjoner til avdelingslederne. Vi vet hva de ønsker og forventer av våre ansatte. Du vil få all nødvendig informasjon og oppfølging slik at du føler deg trygg og klar før oppstart og så klart også videre i din ansettelse hos PacuraMed.
Vi ønsker at våre ansatte skal ha det fint på jobb og være fornøyde med oss som sin arbeidsgiver.
PacuraMed tilbyr deg:
Gode lønnsbetingelser
Vi dekker reise og bolig om du bor langt ifra ditt arbeidssted
Sommerbonus
Medlemskap i vårt lojalitetsprogram "Verdsatt Medarbeider" med mange godt fordeler som bonus, firmahytter, treningsstøtte og gode forsikringer
Vervepremie om du verver helsefagarbeider og/eller sykepleier til PacuraMed
Fleksibilitet og valgmuligheter
Tett personlig oppfølging og god informasjon
Vakttelefon du kan nå oss på utenfor kontorets åpningstider alle dager hele året
Gode pensjon- og forsikringsordninger

Krav til søker:
Godkjent norsk autorisasjon som sykepleier
Gyldig politiattest uten anmerkninger
Krav til norsk språk varierer fra nivå B2 til C1
Førerkort kreves i hjemmesykepleien
Jobb på legevakt krever ofte at du kan vise til tidligere arbeidserfaring fra legevakt
Positiv og fleksibel som person
Seriøs og pålitelig
Trygg i rollen som sykepleier
Omsorgsfull og glad i å jobbe med mennesker

Vi ser frem til å høre fra deg!

Ansök nu

Sykepleier som ønsker spennende sommeroppdrag på legevakt?

Smärtsjuksköterska
Läs mer Feb 23
Er du ny utdannet eller erfaren sykepleier som ønsker å jobbe på legevakt?
Vi søker dyktige sykepleiere som ønsker å ha en aktiv og spennende arbeidshverdag i sommer i år.
PacuraMed har avtaler med kommuner over hele Norge, og har mange oppdrag å velge i allerede nå.
Oppdragsperiode er fra uke 24 til og med uke 33.
*Avtaler du et sommeroppdrag med oss før 1. april, tilbyr vi en TIDLIG SIGNERINGSBONUS!
PacuraMed tilbyr deg:
Gode lønnsbetingelser
Vi dekker reise og bolig om du bor langt ifra ditt arbeidssted
Sommerbonus
Medlemskap i vårt lojalitetsprogram "Verdsatt Medarbeider" med mange godt fordeler som bonus, firmahytter, treningsstøtte og gode forsikringer
Vervepremie om du verver helsefagarbeider og/eller sykepleier til PacuraMed
Fleksibilitet og valgmuligheter
Tett personlig oppfølging og god informasjon
Vakttelefon du kan nå oss på utenfor kontorets åpningstider alle dager hele året
Gode pensjon- og forsikringsordninger

Krav til søker:
Godkjent norsk autorisasjon som sykepleier
Skandinavisk språk, både muntlig og skriftlig. Ikke-nordiske søkere må kunne dokumentere minimum B2 nivå i norsk.
Gyldig politiattest uten anmerkninger
Positiv og fleksibel som person
Seriøs og pålitelig
Trygg i rollen som sykepleier
Omsorgsfull og glad i å jobbe med mennesker

Vi ser frem til å høre fra deg!

Ansök nu