Stockholm: IT-tekniker med erfarenhet av Azure och Microsoft 365

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-tekniker med erfarenhet av Azure och Microsoft 365 i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-04-14 // Varaktighet: Heltid

Är du en erfaren IT-tekniker som vill vidare till nya spännande utmaningar? Vi söker en driven person som vill vara en del av vårt IT drift-team och leverera förstklassig IT till vår organisation.

AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge, Storbritannien och Tyskland. Vi är ca 18 5000 medarbetare på våra drygt 700 enheter, fördelat på förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och stabsfunktioner. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget. Vi tror på förändring genom utbildning och att samtidigt skapa förutsättningar för att bidra till ett bättre samhälle. Vi tror starkt på att skapa en utbildning av så god kvalitet att alla de ca 180 000 elever i våra verksamheter ska nå utbildningens mål och på så sätt nå sin fulla potential.

Academedia IT

IT drift ingår i AcadeMedia IT som totalt idag består av ca 60 medarbetare. Inom IT drift är vi 15 personer.

IT drift är ett dynamiskt team med tre grupper, där du ingår i en av grupperna tillsammans med fem andra kollegor. Avdelningen tillhandahåller teknisk kompetens och resurser som på ett effektivt sätt stöttar varandra både inom det egna teamet och även AcadeMedia stabsfunktioner och verksamhet på rätt sätt i rätt tid. I uppdraget bidrar vi aktivt till arbetet i våra tvärfunktionella team, och med rätt kompetens skapar vi både trygghet, effektivitet och stolthet i vårt gemensamma arbete som vi driver tillsammans.

AcadeMedia IT ska aktivt bidra till att förverkliga visionen om att leda utvecklingen av framtidens utbildning genom att säkerställa en stabil, effektiv, trygg och framtidssäkrad IT-miljö.

Vad kommer du att göra i rollen?

Rollen som IT-tekniker hos oss på IT drift är både djup och bred. En stor del av ditt fokus kommer vara knutet till ett av våra tvärfunktionella team där du ska agera teknisk expert inom Azure och Microsoft 365. Utöver fokus inom tvärfunktionellt teamet kommer du tillsammans med dina närmsta kollegor ansvara för drift och underhåll inom fler förvaltningsområden som innebär bland annat linjearbete såsom ärendehantering, delta i uppdrag och projektarbeten.

Exempel på uppgifter som ingår i rollen är:

• Aktiv delaktighet i tvärfunktionellt team
• Ärendehantering, reaktivt och proaktivt arbete tillsammans med kollegorna inom IT drift.
• Övervakning, drift och konfiguration av vår Windowsplattform, felsökning och problemlösning inom exempelvis nätverksrelaterade ärenden, kontohantering i AD med mera.
• Vara teknisk resurs i olika IT-relaterade uppdrag eller projekt och stötta med kompetens,
• t ex i nya skoletableringar, förvärv, migreringar, utrullningar och övriga förändringar i vår infrastruktur.
• Arbeta nära kollegorna inom projekt & koordinering, IT-arkitekter och tjänsteansvariga i större uppdrag och förvaltningsarbete.

Vem är du?

Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet inom Azure och Microsoft 365 och som har byggt upp en gedigen kunskap kring dessa verktyg och funktioner. Du behärskar Powershell samt är bekväm i konfiguration av en Microsoft 365-tenant.

Meriterande är om du även har jobbat med andra plattformar som till exempel Google och övriga molnlösningar som t ex AWS samt har erfarenhet av MDM system likt SCCM, Workspace One eller Intune. Du hanterar Active Directory och GPO:er utan hinder och har god förståelse kring nätverk. Du är trygg i rollen som problemlösare och drivs av att komma med smarta, hållbara och effektiva lösningsförslag.

För att lyckas och trivas i denna roll behöver du vara trygg i din kompetens och erfarenhet. Du har ett naturligt sätt att kommunicera med alla inom och utanför IT. Du värdesätter och bidrar aktivt till tydlighet i form av väl dokumenterade processer och rutiner. Som person är du driven och hungrig på ny kunskap och att dela med dig av din erfarenhet. Förutom att du är social, tillmötesgående och har lätt att samarbeta med andra, tar du gärna initiativ och gillar att ha en rådgivande roll för att driva arbetet framåt tillsammans med kollegor och andra intressenter. Arbetet på IT drift kräver att du ska kunna ta snabba, men genomtänkta beslut i krävande situationer.

Vad får du av oss?

AcadeMedia ger dig som individ stor frihet och goda förutsättningar att själv forma din roll inom de givna ramarna. Vi värdesätter personer med stort personligt driv som vill utvecklas vidare och stöttar gärna denna utveckling. Du kommer att jobba med kompetenta och erfarna kollegor i ett trevligt team och ha en stor del eget ansvar. Du har stor möjlighet att vara innovativ och lösningsfokuserad i din roll för att verkligen bidra till vår verksamhets digitalisering och effektivisering. Vi tror på work life/balance och tycker det är viktigt att kunna kombinera yrkesliv med privatliv.

Tillträdesdag: Så snart som möjligt.
Placeringsort: Hybrid med huvudsäte Stockholm - vi sitter i nya fina lokaler centralt i Stockholms City.
Anställningsform: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med obligatorisk 6 månaders provanställning.

Kontaktpersoner
Vid frågor eller funderingar kring tjänsten, vänligen kontakta Stefan Törnblom som ansvarar för rekryteringen: stefan.tornblom@academedia.se eller avdelningschef för IT drift och support - Jessica Ericsson jessica.ericsson@academedia.se

Rekrytering och ansökan
Rekryteringen sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt val för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster eller andra företag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som IT-tekniker/Datatekniker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som IT-tekniker/Datatekniker.

Linux-konsult till Netnordic

Läs mer Mar 26
Är du en teknikentusiast som älskar utmaningar och att vara steget före? Då är detta rollen för dig!



Om teamet och rollen
Vi söker en Linux-konsult till Netnordic med erfarenhet av att driva övergång från traditionell infrastruktur till en Kubernetes-baserad miljö. Viktiga kunskaper i denna övergång är Automatisering och Orchestrering. I rollen kommer du att tillhöra en konsultgrupp på Netnordic som präglas av hög kompetens och expertis, och du kommer att utgå från kontoret i Solna.



Om dig
För att trivas i rollen som Linux-konsult bör du vara en teknikorienterad person som brinner för att arbeta med Linux-plattformar. Du har en stark problemlösningsförmåga, är självgående samt kan arbeta effektivt i team. Du kan hantera utmaningar och situationer som uppstår och är mycket beslutsam.

Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du besitter:

- Avancerad nivå inom Linux och scripting (Python, Shell, etc)

- Avancerad nivå av Ansible.

- Djupgående kunskap och erfarenhet av Kubernetes, samt har arbetat med migration av arbetsflöden till Kubernetes.

- Erfarenhet av virtualiseringsplattformar som VMware, KVM, etc.

- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska - både skriftligt och muntligt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av Elasticsearch / OpenSearch-lösningar.

Att vara konsult på Netnordic
Netnordic är specialister och säkerställer expertkunskap genom hela livscykeln - från implementation till support och utveckling. Deras engagemang och kunskap ger en väsentlig förbättring av säkerheten för deras kunder. De erbjuder spännande uppdrag och en härlig atmosfär på kontoret där de har kul tillsammans och prioriterar kompetensutveckling för sina medarbetare. Netnordic erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag samt pensionsavsättning samt de arbetsverktyg som du behöver i din roll.



Vi ser fram emot din ansökan!
Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta emma.berggren@edzagroup.se

Ansök nu

IT-ansvarig till HDI Global Specialty

Läs mer Feb 28
HDI Global Specialty erbjuder specialförsäkring över hela världen. Vi ingår i Talanx Group som, med drygt 40 miljarder euro i omsättning, är en av de största försäkringskoncernerna i Europa. På kontoret i Stockholm driver vi nordisk och internationell försäkringsverksamhet inom bl.a. flyg, marin, financial lines, politiska risker och agenturförsäkring. Vi håller till på Kungsholmen och är ca 100 anställda lokalt.

Om rollen

HDI Global Specialty i Stockholm söker nu en engagerad och tekniskt kunnig IT-ansvarig för att säkerställa den smidiga driften av vår tekniska infrastruktur. I rollen som IT-ansvarig kommer du att vara nyckelpersonen för att tillhandahålla teknisk support, hantera system och implementera effektiva IT-lösningar. Dessutom kommer du att spela en central roll i att bygga och upprätthålla relationer mellan HDI Global Specialty Stockholm och HDI Global Home Office i Tyskland.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

- Ge teknisk support till våra användare

- Hantera hårdvara, programvara, molnservrar och nätverksutrustning

- Agera som Microsoft -databasadministratör

- Se till att företagets policyer efterlevs

- Samverka med externa leverantörer för IT-anskaffning och support.

- Lösa driftstörningar för att minimera driftstopp

- Ansvara för it-budgetering

Vem är du?
Vi tror att du har tidigare erfarenhet som it-administratör eller en liknande roll, helst i MS office miljö. Som person har du problemlösnings- och kommunikationsfärdigheter och förmågan att prioritera effektivt och talar flytande svenska och engelska. Tyska är meriterande.

Vidare har du:

- Ms -kunskap

- Kunskap om nätverksprotokoll, systemadministration och IT-säkerhet

- Behärskning av MS Windows och iOS-operativsystem

- Kunskap om programvarudistribution.

- Erfarenhet av Sharepoint och MS Teams

Det är även meriterande om du har:

- Relevanta certifieringar (t.ex. AWS, Azure, Nätverk, Microsoft-certifieringar)

- Erfarenhet från försäkrings- eller finansbranschen.

Ansökan
Låter detta intressant? Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till Emelie Westin på emelie.westin@ants.se

Ansök nu

On-site Technician till Åhléns

Läs mer Jan 30
Åhléns är ett av Sveriges mest älskade detaljhandelsföretag och en integrerad del av människors vardag. Vi är stolta över att erbjuda våra kunder en unik shoppingupplevelse och nu har du möjlighet att bli en del av vårt dedikerade IT-team. Tillsammans kommer vi att forma framtidens shoppingmiljö och leverera värde till våra kunder.

Vi erbjuder dig

Vi söker nu en ambulerande On-site Tekniker som brinner för teknologi och nya arbetssätt. Vi erbjuder dig en bred roll med uppdraget att underlätta arbetet och skapa värde för våra kollegor på Åhléns olika enheter. Du ansvarar för att hantera arbetsstationer och skrivare, där du installerar, konfigurerar både hårdvara och mjukvara och felsöker vid behov.

Som ambulerande Onsite Tekniker hos oss på Åhléns är dina dagliga aktiviteter mångsidiga. Med stöd från vår interna ServiceDesk kommer du att ansvara för IT på vårt lager i Rosersberg och i våra varuhus i runt om i Stockholm.
Vem är du?

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Vi ser att du antingen har bakgrund som Onsite Tekniker eller arbetat som 1:a linjens support. Till oss tar du med dig:

- Erfarenhet av Active Directory/Azure AD/GPO
- Office 365 / Azure
- Intune och enhetsdistributioner
- God kunskap inom nätverk, switchar, Wi-Fi och brandväggar
- Felsökning av skrivare
- Ansvar för on- och off-boarding gällande IT-verktyg och systemåtkomst
- Körkort är ett krav

På Åhléns förstår vi att ingen kan göra allt, men om du har erfarenhet av några delar som nämns ovan samt är engagerad och proaktiv i ditt arbete, vill vi gärna höra från dig.

Denna tjänst är en fantastisk möjlighet att växa inom ett spännande och dynamiskt område. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid i en miljö som präglas av utveckling och innovation. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt där du kommer att bli en del av vårt team på Åhléns huvudkontor på Dalagatan 100.

Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Vi ser fram emot din ansökan och välkomnar dig att bli en del av vårt team på Åhléns, varmt välkommen!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns.

www.ahlens.se

Ansök nu

Infrastrukturspecialist till Octapharma

Läs mer Feb 8
Vill du kombinera möjligheterna, som ett globalt företag ger, med fördelarna som ett familjeföretag har?

Octapharma är ett bioteknologiskt läkemedelsföretag med storskalig tillverkning på nordvästra Kungsholmen - med vision att förbättra människors hälsa och liv.

Som vår nya Infrastrukturspecialist kommer du att ingå i Operations & Delivery teamet och du kommer tillsammans med dina kollegor ansvara för drift och underhåll av IT-infrastrukturen på Octapharma.

Vad kommer du att få göra som infrastrukturspecialist?

- Incidenthantering
- Hantering av virtuella maskiner (implementering, förvaltning och avveckling) i VMware
- Felsökning, drift och livscykelhantering av Cisco LAN och trådlösa nätverk
- Hantering av brandväggsregler och ständigt förbättra säkerheten i våra miljöer
- Självständigt och tillsammans med andra lokala och globala team vara drivande i att utveckla befintlig miljö och implementera nya system
- Stötta verksamheten vid implementering och uppgradering av verksamhetssystem
- 2nd line till vår lokala Service Desk


Vem är du?

- Minst 3 års yrkeserfarenhet inom relevanta områden
- Relevant högskole-/universitetsutbildning och CCNA eller motsvarande kunskap
- Tidigare erfarenhet av drift och underhåll av nätverk, Windows servrar, AD, GPO samt VMware
- Erfarenhet av att leda och delta i projekt
- Flytande i tal och skrift i både svenska och engelska
- Meriterande om du har gått kurser eller innehar certifikat: VMware, Powershell/scripting, Nutanix, Dell DPS, , Oracle
- Det är meriterande om du har erfarenhet av styrsystemet Siemens PCS7


IT-avdelningen i Stockholm

- IT-avdelningen ska leverera säkra och stabila IT-lösningar som uppfyller verksamhetens behov både för administrativa system samt system för tillverkningsprocesserna
- Leverera infrastruktur och säkerställa kontinuerlig drift av verksamhetens system där vårt arbete starkt präglas av GMP
- IT-avdelningen består av 15 personer som rapporterar till chefen för IT i Stockholm
- IT i Stockholm arbetar nära Octapharmas globala team
- Avdelningen är fördelade på fyra grupper; Service Desk, Operations & Delivery, IT Compliance & Projects samt Business Applications
- Du kommer ingå i teamet Operations & Delivery för siten i Stockholm som tillsammans ansvarar för drift och underhåll av IT infrastruktur


Vad är det bästa med att jobba hos oss?

- Du bidrar till att rädda liv - Varje dag är meningsfull då vi tillverkar livräddande läkemedel
- Förmåner - Bonusprogram, förmånsportal med förmånliga erbjudanden samt naprapat på arbetsplatsen med flera
- Familjära värderingar - Långsiktigt perspektiv gällande personal och relationer
- Bistro bryggeriet - Varje dag serveras hemlagad mat och vi har ett eget bageri/kafé
- Historisk och unik arbetsmiljö - Toppmoderna kontor med ursprung från Stora Bryggeriet (ett ölbryggeri från 1892)
- Kompetensutveckling - Vi erbjuder bland annat flertalet olika medarbetar- och ledarskapsutbildningar, både interna och externa, trainee-program samt digitala lösningar


Rekryteringsprocessen

För oss är det viktigt att det blir en bra matchning. Dessa steg kommer därför att ingå i rekryteringsprocessen:

- Digital intervju med Octapharmas rekryteringspartner Rizing
- Arbetspsykologiska Tester / Aon, testerna görs tidigt i processen.
- 1-2 intervjuer med rekryterande chef och kollegor
- Referenstagning

Ansök nu

PKI Technician - sökes till Iver Information & Cybersäkerhetsavdelning

Läs mer Feb 5
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way".?
Nu söker vi en ?PKI Technician till vår avdelning ICS?som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder!?Är du vår nya kollega???

Din roll på Iver??

Du kommer att arbeta i ett team om ca 30 personer med ansvar för drift och plattformsutveckling gentemot en specifik kund. Kunden är ett teknikdrivet och branschledande fintechbolag med höga krav på informationssäkerhet.

Du kommer få en viktig roll där du är drivande i arbetet med att ta fram nya lösningar och guida kunden framåt och du arbetar i nära dialog med kunden för ständig förbättring och effektivisering. Arbetsuppgifterna är varierande men fokus på stora PKI lösningar, och du kommer att hantera tekniska system i framkant och ansvara för dess utveckling och förbättring över tid. Tillsammans med ett team bestående av experter inom PKI utforskare ni nya tekniker och implementerar kontinuerligt nya lösningar i Ivers plattformar. Teamet arbetar agilt och strukturerat i de olika projekten tillsammans med kund. I den här rollen har du goda möjligheter att utforma din roll efter vad du själv tycker är intressant.

Vi arbetar bland annat med tekniker/metoder som Kubernetes, Linux, IaC, CI/CD, Bash, Python, GitOps, Grafana, Prometheus och Go. ?

Iver - Where technology meets business.?Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.?
På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.?
Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas.?We’re not big blue. We’re yellow.?Stora nog att skala och agila nog att innovera.? ?

Vem söker vi??

Vi söker dig som har ett stort intresse för PKI och cybersäkerhet. Antingen har du erfarenhet inom områdena eller ett stort driv att utvecklas inom dessa. Som person är du prestigelös, ansvarstagande och har förmåga att förmedla lösningar på problem. Vidare tror vi att du är en lagspelare och har en vilja att förstå saker i dess grund. Du förstår komplexa system och deras sårbarheter samtidigt som du gillar att utveckla dessa. Du har förmågan att lyfta blicken med fokus på ständiga förbättringar, och du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö som kännetecknas av en hög teknisk nivå. Vidare ser vi att du behärskar ett eller flera script/programmeringsspråk samt har kunskap av Git. ?

För att lyckas i rollen vill vi att du har kunskaper inom flera av områdena:

- Erfarenhet och/eller kunskap kring arkitektur, implementation, integration och managering av PKI och HSM infrastrukturer.

- Erfarenhet av säkerhetsprocesser

- Erfarenhet av dokumentation och implementation av Certificate Policy (CP) and Certification Practice Statement (CPS)?

- Erfarenhet och ett starkt intresse av Linux och säkerhet generellt

Meriterande kunskaper:

- Programmering (ex Python, Go)

- Av standarder rörande informationssäkerhet såsom ISO27001

- CISSP certifiering

Ivers affärsområde ICS (Information & cybersäkerhet) ansvarar för Ivers tjänsteleverans av cybersäkerhetstjänster och drift för kunder med särskilda säkerhetskrav. Av denna anledning kommer vi i rekryteringsprocessen genomföra bakgrundskontroller.?

Placeringsort:
Iver finns på 25 platser i Sverige & Norge. För denna roll kommer du att utgå ifrån vårt huvudkontor i Solna.

Sök till oss!?

Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Du är välkommen att kontakta Andreas Nilsson (Andreas.Nilsson@iver.se) vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!?

Välkommen till Iver!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från AcadeMedia Support AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från AcadeMedia Support AB .

Speciallärare i matematik till LBS Stockholm Södra

Speciallärare
Läs mer Dec 6
LBS Kreativa gymnasiet är en stabil verksamhet som funnits i 30 år. Vi är en skola i framkant med nära kontakt med näringslivet. Vårt jobb är att lotsa eleverna genom gymnasietiden och under den resan förbereda dem inför framtidens kreativa branscher. Vår idé är "dagens utbildning för morgondagens jobb".

Läs mer om oss på www.lbs.se.

LBS – Kreativa gymnasiet Stockholm Södra har funnits i Stockholm sedan 2014. LBS erbjuder högskoleförberedande utbildningar inom Teknikprogrammet (inriktningar spelutveckling och app- och webbutveckling) och Estetiska programmet (inriktningar spelgrafik, grafisk design, foto & film samt media beteende). LBS Stockholm Södra ligger i nybyggda lokaler i Campus Södermalm på Tullgårdsgatan 12.

Är du en passionerad och engagerad speciallärare med inriktningen matematik? Vill du vara en aktiv del av ett förändringsarbete runt undervisningen av matematik med målsättningen att öka såväl matematikförmågan som måluppfyllelsen hos elever? Då kan du vara den vi söker!

Vi på LBS Stockholm Södra söker en speciallärare med inriktning matematik på 100%. Denna tjänst är en ny tillsättning som syftar till att utveckla matematikundervisningen och att stötta elever i behov av mer stöd inom framför allt matematik. I arbetsuppgifterna ingår samarbete med undervisande lärare i matematik, stödundervisning med elevgrupper, utredningsarbete för elever i behov av särskilt stöd. Mentorskap ingår även i tjänsten. Som lärare på LBS kännetecknas du av kreativitet, nyfikenhet och nyskapande.

Utöver din skarpa ämneskompetens vill du bidra med engagemang, humor och prestigelöshet till vår skola. Du tar tillsammans med rektor och kollegor ansvar för skolans pedagogiska utveckling, ämnesutvecklingen samt för att utveckla din egen yrkeskompetens. Du tycker om att skapa och uttrycka dig och är en person som alltid sätter elevens behov först.

Du är kreativ i din planering och genomförande av din undervisning, du skapar lust och motivation att lära och har förmågan att se eleverna som individer med olika behov och drivkrafter. I klassrummet är du en trygg ledare och du är bra på att skapa relationer med både elever och föräldrar. Det är meriterande om du har andra kreativa kompetenser eller intressen.

Som speciallärare på LBS är du i hög grad delaktig i skolans systematiska kvalitetsarbete och den pedagogiska utvecklingen. Vi söker dig som är den trygghet och stabilitet som eleverna behöver och som tillsammans med oss vill erbjuda utbildningar av hög kvalitet som leder till en kreativ framtid.

Kvalifikationer:

- Behörig speciallärare med inriktning matematik

- Erfarenhet av utvecklingsarbete inom matematik är meriterande

- Goda kommunikations- och samarbetsförmågor

- Flexibilitet och anpassningsförmåga

- Kreativitet och nyfikenhet

Vi erbjuder dig en kreativ och dynamisk arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt. Tillsammans med dina kollegor kommer du vara med och forma framtidens talanger inom spelindustrin.

Tjänsten är en tillsvidareanställning – helst med start redan under vårterminen 2024. Sysselsättningsgraden är 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering pågår under ansökningstiden.

Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast den 29 april 2024. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Karl Martin Duke på 076 100 79 62. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Förskollärare sökes till Montessori Mondial Kungsholmen förskola

Förskollärare
Läs mer Mar 27
Nytt
Montessori Mondial består av åtta grundskolor varav tre med integrerad förskola. Skolorna bedriver en modern och resultatinriktad montessoripedagogik med specialistutbildade lärare och optimala lärmiljöer. Montessori Mondial finns i Kristianstad, Malmö, Linköping, Lund och Stockholm. Montessori Mondial är en del av AcadeMedias grundskolor.

På Montessori Mondial Kungsholmen arbetar vi enligt montessoripedagogiken från förskolan ända upp till nionde klass. Det innebär att vi tar tillvara på barnens naturliga drivkrafter i undervisningen. Vi anpassar beprövad montessoripedagogik efter den senaste forskningen och arbetar utifrån en vetenskaplig grund

Förskollärare till Montessori Mondial Kungsholmen

Är du genuint nyfiken på barns naturliga drivkrafter? Vill du arbeta i en förskola där barnens perspektiv värdesätts? Då är vi rätt förskola för dig. På Montessori Mondial erbjuder vi en arbetsplats där montessoripedagogiken och dess förhållningssätt är i ständig utveckling. På vår förskola går 220 barn fördelat på 10 avdelningar, där barngruppernas storlek varierar.

På vår moderna montessoriförskola står barnets nyfikenhet och lust att lära i centrum. Förskolans miljöer är anpassade utifrån barnets behov och intressen där varje individ får möjlighet att utveckla ansvarstagande och tillit till sin egen förmåga.

Nu söker vi en engagerad och erfaren förskollärare som är väl insatt i läroplanen och som har ett intresse för Montessoripedagogik. Som Förskollärare har du det administrativa och pedagogiska ansvaret för din avdelning. Du är medansvarig för kvalitet, utveckling och verksamhet på ett sätt som gör att barnen känner sig värdefulla, föräldrarna upplever trygghet och att samarbetet i arbetslaget flyter på.

Din profil

Vi söker dig som är legitimerad förskollärare. Du har ett stort personligt engagemang för lärande och att utveckla våra barns kunskap. Som förskollärare är du lyhörd och vill vägleda barnen inför framtiden. Du är också bra på att samarbeta och förstå att du har det viktigaste arbetet på jorden! Erfarenhet av arbete i Montessoriverksamhet är meriterande.

Vi erbjuder

Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning, på heltid, med inledande provanställning på 6 månader (såvida du uppfyller Skollagens krav på behörighet). Intervjuer sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse.

Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna biträdande rektor Nathalie Jonasson på mailadress Nathalie.jonasson@montessorimondial.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare

Ansök nu

Lärare i SO-ämnen Pops Academy Östermalm

Affärsområdeschef
Läs mer Mar 22
Pops Academy består av tre grundskolor från årskurs 4 till 9. Skolorna delar filosofin att musik och kreativitet ger goda förutsättningar för lärande och utveckling. Musik, sång och dans kombineras med kvalitativ undervisning, studiero och tydliga strukturer. Pops Academy finns i Stockholm, Umeå och Örebro och är en del av AcadeMedias grundskolor.

Lärare i SO-ämnen Pops Academy Östermalm

Pops Academy Stockholm är en 4-9 skola belägen på Östermalm. Vi har akademisk kvalitet som ett prioriterat område i kombination med kreativitet och en musikprofil. Genom att förena hög akademisk kvalitet, musik och kreativitet hjälper vi våra elever att nå sin fulla potential.

Anser du att dessa delar har en självklar plats i modern utbildning, då är Pops Academy Stockholm rätt plats för dig.

Skolan har sedan drygt ett år tillbaka en ny skolledning, utökning av specialpedagog och skolsköterska samt legitimerade lärare i alla ämnen.

Om tjänsten

Vi söker en till två legitimerade lärare i SO-ämnen för undervisning i årskurs 6 till 9. I tjänsten ingår mentorskap. Tjänsten/tjänsterna är tidsbegränsad med möjlighet till förlängning. Sysselsättningsgrad 75% till 100%, enligt överenskommelse. Lärare arbetar i ämneslag med fokus på samplanering och bedömning.

Hos oss får du arbeta tillsammans med drivna och engagerade kollegor som tillsammans med eleverna hittar nya vägar att lära och förstå sin omvärld och där digitalisering är en naturlig del av lärandet.

Vi söker dig som

• är väl insatt i Lgr 22 och andra relevanta styrdokument
• bygger din undervisning på nära pedagogiska relationer med eleverna
• väl förtrogen med att bedriva differentierad undervisning
• tar initiativ och kommer med förslag på hur vi kan lyfta och utveckla SO-ämnena på vår skola
• är en driven, självgående, flexibel och kunnig lärare
• är en trygg och tydlig ledare med elevernas måluppfyllelse i fokus
• brinner för att möta eleverna i deras utveckling i ämnet
• har förmåga att engagera andra, samverka och leda utveckling tillsammans med andra lärare i SO-ämnen på våra Popsskolor
• god förmåga och är trygg att kommunicera med både vårdnadshavare och elever
• god digital kompetens

Om skolan

Pops Academy består av tre grundskolor från årskurs 4-9. Skolorna delar filosofin att musik och kreativitet ger goda förutsättningar för lärande och utveckling. Skolorna samverkar med gemensamma konferensdagar och ämnesforum. Musik kombineras med kvalitativ undervisning, studiero och tydliga strukturer. Pops Academy finns i Stockholm, Umeå och Örebro och är en del av Academedias grundskolor.

Skolan är centralt belägen på Valhallavägen i Stockholm med goda kommunikationer via både buss och tunnelbana.

Övrigt

Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om du vill veta mer om Pops Academy kan du gå in på vår hemsida www.popsacademy.se

Fakta om tjänsten

Sysselsättningsgrad: 75%-100 %

Antal tjänster: 1-2

Tillträde: den 12 augusti 2024

Lön: månadslön, individuell lönesättning

Tjänst: tidsbegränsad tjänst till juni 2025 eller enligt överenskommelse

Kontakt:

Joanna Forslund (rektor)

joanna.forslund@popsacademy.se

Ellinor Lehman (biträdande rektor)

ellinor.lehman@popsacademy.se

Ansök nu

Skolpsykologer till AcadeMedias grundskolor i Stockholmsregionen

Skolpsykolog
Läs mer Mar 21
AcadeMedia är Nordens största utbildningsföretag med bland annat grundskolor och gymnasieskolor över hela Sverige. Vi har idag över 80 grundskolor fördelade på Innovitaskolan, Noblaskolan, Montessori Mondial, Pops Academy och Vittra. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra elever att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre.

Det här erbjuder vi dig

Du får en rolig och omväxlande tjänst, där ingen dag är den andra lik. Du blir en del i kompetenta och drivna elevhälsoteam, eftersom samverkan är en ledstjärna för oss. Du blir anställd centralt och har din arbetsplats lokalt på skolorna. Du får stöd i din profession från vår ledningsansvariga psykolog och från en extern handledare, samt möjlighet att samverka med andra psykologer över hela Sverige.

Om verksamheten:

AcadeMedia satsar nu på skolpsykologer därför behöver vi bli fler. Vårt mål är en verksamhet där vi samverkar mellan psykologer och pedagoger. Vi har satsat på en central struktur för psykologer och börjar få en bra struktur på kvalitetsarbetet. Vi strävar efter att modernisera vår samverkan med elevhälsan och utvecklar våra arbetssätt kontinuerligt. Till viss del innebär detta digitala lösningar, men mestadels är du på plats på skolorna.

Din roll är att bidra med kompetens på organisations-, grupp- och individnivå, där skolorna verkligen behöver din unika kunskap. Det är i skolan samhället skapas och därför är det så viktigt att psykologer är där med sin kunskap om hur det psykiska måendet påverkar och vad eleverna behöver för att växa och lära sig på ett hälsosamt sätt. Som skolpsykolog ska du tillsammans med rektor och skolans övriga elevhälsa bidra till att utveckla metoder för att i huvudsak arbeta hälsofrämjande och förebyggande.

Du får dina uppdrag från rektor i samverkan med elevhälsan. Det kan handla om att handleda och utbilda personal, observera elever eller elevgrupper samt utreda elever på det sätt du bedömer gynnar eleven. De förslag på åtgärder du tar fram kommer du sedan vara delaktig i att genomföra och följa upp. En annan viktig funktion är att samarbeta med andra samhällsinstanser, exempelvis BUP.

Det här söker vi

Vi söker just nu två skolpsykologer till Stockholmsregionen för tillsvidareanställning på 50 -100%.

Du är legitimerad psykolog och har ett stort driv att påverka våra skolor utifrån ett tydligt elevperspektiv. Du behöver kunna arbeta självständigt och samverka med många olika professioner. Du är bekväm med att jobba elevnära i tätt samarbete med pedagoger. I ditt arbete är du strukturerad, visar gott omdöme och ser att din roll är att ge stöd åt andra. Vi vill att du som psykolog ska bidra med ett tydligt salutogent förhållningssätt, förståelse och kunskap om hur psykologiska faktorer i samverkan med miljön påverkar elevers möjligheter till lärande och må bra i skolan.

Du behöver vara bekväm med digitalt arbete då vi använder digitala lösningar för att bättre möta skolornas behov. Du har god datorvana och känner dig väl förtrogen med digital dokumentation. Tjänsten ställer krav på att du kan hantera Officepaketet och har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av barn och skola samt fördjupad kunskap om utvecklingspsykologi, RFT, inlärningspsykologi och pedagogik. Erfarenhet av metoder såsom Tillämpad Beteendeanalys, Motiverande samtal, Positiv psykologi, ACT och CPS är också meriterande, liksom erfarenheter av att driva projekt, kvalitetsutveckling och att hålla föreläsningar. Du bör kunna genomföra en skolpsykologutredning självständigt, även om du givetvis kan få stöd i din bedömning.

Viktigast är att du vill göra skillnad för eleverna på våra skolor!

Övrig information

Tillträde: Augusti 2024

Placeringsort: Tjänsterna utgår från Stockholmsregionen

Anställningsform: Tjänsterna är tillsvidareanställningar med omfattningen 50 -100 %, med obligatorisk 6 månaders provanställning.

Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till just denna tjänst. Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag.

Kontaktperson: Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Therése Saksö, personalansvarig chef för psykologerna, therese.sakso@academedia.se 08-794 42 95 eller Malin Bruhn, ledningsansvarig psykolog malin.bruhn@academedia.se.

Välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Ansök nu

Vi söker skolkurator till Montessori Mondial Kungsholmen

Skolkurator
Läs mer Mar 1
Montessori Mondial består av åtta grundskolor varav tre med integrerad förskola. Skolorna bedriver en modern och resultatinriktad montessoripedagogik med specialistutbildade lärare och optimala lärmiljöer. Montessori Mondial finns i Kristianstad, Malmö, Linköping, Lund och Stockholm. Montessori Mondial är en del av AcadeMedias grundskolor.

Du kan läsa mer om oss på www.montessorimondial.se/kungsholmen/

Skolkurator till Montessori Mondial Kungsholmen

Montessori Mondial är en skola där barnen står i centrum. Här ges barnen frihet samtidigt som de lär sig att ta ansvar. Genom resultatinriktad Montessoripedagogik, fokuserat arbete och övertygelsen om att övning ger färdighet, låter vi barnen upptäcka kraften i att lära.

Vi söker nu dig som vill arbeta som kurator på vår skola. Skolkuratorns främsta uppdrag är att arbeta för en trygg lärmiljö för alla elever. Det innebär till exempel att vår skolkurator rör sig mycket i skolans lokaler, är ute på elevernas raster, har värdegrundslektioner, deltar på mentorspass, tar emot de yngsta eleverna på morgonen och har lätt för att ta kontakt med elever och bygga förtroendefulla relationer. Skolkuratorn har ett nära samarbete med skolledning, elevhälsoteamet, lärare, personal i fritidshemmet och vårdnadshavare. Vår skolkurator har en nyckelroll i att bistå lärare med psykosocial och social kompetens för att undanröja hinder för elevers lärande och främja att våra elever mår bra och utvecklas positivt.

Arbetet innefattar också ett strukturellt arbete i syfte att stärka skolan som miljö för lärande, hälsa och utveckling. Det innebär bland annat att planera och genomföra vårt årshjul för främjande insatser, delaktig i utarbetandet av vår plan mot diskriminering och kränkande behandlig (planerar, genomför, utvärderar och analyserar insatser), utarbetar handlingsplaner för ökad närvaro, utreder och anmäler kränkningar och är delaktig i skolans systematiska kvalitetsarbete.

Dina arbetsuppgifter:

• Är en del av skolans elevhälsoteam och bidrar med kompetens och samverkar med övriga medarbetare i det förebyggande och främjande arbetet.
• Värdegrundsarbete och relationsbyggande insatser.
• Delaktig i det systematiska kvalitetsarbetet.
• Systematiskt arbete med problematisk frånvaro.
• Utreder allvarligare incidenter, konflikter och kränkningar och planerar in förebyggande insatser.

Din profil

Du har ett positivt och engagerat förhållningssätt och förmåga att hantera flera perspektiv, i både det direkta elevarbetet och det indirekta förebyggande arbetet. Du innehar ett brett register av arbetsmetoder och djupa kunskaper om barn och ungdomar i allmänhet.

Du har en mycket god förmåga att arbeta både självständigt och i nära samarbete med kollegor. Du gillar att vara en del av elevhälsoteamet och arbetar gärna tillsammans med de olika professionerna och bistår skolledningen. I dialog med rektor leder och organiserar du ditt arbete. Du har goda erfarenheter av att arbeta främjande och förebyggande i elevgrupper. Du har goda ledaregenskaper och tycker om och kan leda grupper (både elever och vuxna), ha workshops och projektleda insatser och aktiviteter självständigt. Du är flexibel och är beredd på att hoppa in där det behövs. Du har erfarenhet av att handleda kollegor och coacha vårdnadshavare. Du är en stabil och trygg person som skapar förtroende och lugn hos elever och kollegor.

Du har socionomexamen eller likvärdig utbildning och har erfarenhet av att arbeta som skolkurator.

Vi erbjuder

Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling.

Övrigt

Tjänsten är ett vikariat för tidsperioden augusti 2024-juni 2025 (finns möjlighet att starta igång tidigare).

Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Cecilia Rosenbaum på 0708-28 06 68 eller mailadress cecilia.rosenbaum@montessorimondial.se.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Lärare inom fastighet i Bromma

Yrkeslärare
Läs mer Mar 6
AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 17 600 medarbetare på våra drygt 660 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 182 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.

Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.

AcadeMedias vuxenutbildningar bedrivs inom Hermods, Eductus, KompetensUtvecklingsInstitutet, NTI-skolan, Movant, Plushögskolan, KYH, EC Utbildning, Sälj- och marknadshögskolan, Linguista och The Game Assembly, CME och Framtidsutveckling. Dessa verksamheter har utbildningar i allt ifrån svenska för invandrare (SFI) och yrkessvenska till vård och omsorg och gymnasiala vuxenutbildningar på distans. Det finns också yrkesutbildningar inom områden som exempelvis bygg, VVS, IT, marknadsföring och logistik.

Det de dock har gemensamt är uppdraget att hjälpa människor att komma in på arbetsmarknaden, främst genom utbildning men också genom insatser som stöd och matchning i samarbete med arbetsförmedling och näringsliv.

Movant AB söker lärare inom fastighet i Bromma

Ditt uppdrag

Movant i Stockholm bedriver yrkesutbildning för vuxna på uppdrag av kommuner och har funnits sedan 2016. Vi värnar om att våra elever ska vara anställningsbara när de avslutar hos oss.

I vårt arbete har vi en tydlig elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser.

Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

På Movant i Stockholm har vi deltagare inom yrkesutbildningar på, Hantverksprogrammet inriktningar, florist, frisör, stylist och låssmed. Programmet Bygg och anläggning med inriktningarna byggnadsträarbete och plattsättare, samt programmet VVS och Fastighet med inriktningarna VVS-montör och fastighetsskötare.

Vi söker nu en behörig lärare inom fastighet. Du arbetar tätt ihop med de övriga yrkeslärarna.

Som lärare hos oss får du möjlighet att hjälpa våra deltagare att nå sina mål och utveckla kunskaper på ett kreativt sätt. Du ansvarar för att undervisningen integreras inom yrkesutbildningen, det vill säga att elever utvecklar kunskaper som leder till att de kan ta en anställning inom valt yrkesområde. Glöm den traditionella katederundervisningen och agera tillsammans med både elever och andra pedagoger.

Du som söker ska ha ett kreativt och öppet förhållningssätt för undervisningssituationer. Ha en pedagogisk och tydlig struktur och vara öppen för förändringar. Du bör vara social och kunna hantera människor från olika bakgrunder.

Tjänsten innebär att genom teoretiska och praktiska genomgångar och övningar genomföra kursmål som motsvaras av olika yrkeskurser inom fastighet.

Jämställdhets- och miljöfrågor ska integreras i utbildningen där diskussionerna ska utgå från hur det ser ut i samhället idag och hur de inverkar på verksamhetsområdet deltagaren befinner sig i.

Vi ser att du är självgående och strukturerad med förmåga att organisera, ansvara för och prioritera dina aktiviteter på ett effektivt sätt. Du har ett inbjudande sätt och är lösningsorienterad.

Det här söker vi

Vi söker dig som tycker om att arbeta med människor och brinner för personlig utveckling. Du vill skapa möjligheter för individer att bidra till positiv samhällsutveckling. Arbetet sker under dagtid och tillgång till bil är nödvändig då viss uppföljning av arbetsplatsförlagt lärande ingår i tjänsten.

Det här erbjuder vi dig

Vi är ett gott gäng som stöttar varandra och har nära till skratt. Du får kollegor runt hela Sverige, en öppen organisation där det är korta beslutsvägar och goda karriärmöjligheter.

Alla med en hel- eller deltidsanställning hos oss på Movant får tillgång till vår förmånswebb (Benify). Du kan också få oberoende pensionsrådgivning, utnyttja friskvårdsbidrag samt göra brutto- och nettolöneavdrag vid köp av utvalda produkter – allt direkt i förmånswebben.

Movant har över 20 års erfarenhet av yrkesutbildning för vuxna och finns på flera orter och kriminalvårdsanstalter i Sverige. Genom en långsiktig strategi har vi under dessa år växt från den lokala aktören till att finnas från Malmö i söder till Luleå i norr. Det som fortfarande kännetecknar oss är småskaligheten i form av närhet till eleven och hög lärartäthet.

Tillträdesdag: Snarast möjligt
Placeringsort: Bromma, Stockholm
Anställningsform: Tillsvidare, 100%
Sista ansökningsdag: 6 april
Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan tillsätta innan sista ansökningsdag
Kontaktperson: Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Maria Ax maria.ax@movant.se

Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till och just denna tjänst. Vi är tacksamma att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så snart vi fattat ett beslut.

Välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Vi är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Välkommen att läsa mer på www.academedia.se.

Ansök nu