Stockholm: Undersköterska dagtid 100% HEMTJÄNST med demens och psykiatrisk inriktning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Undersköterska dagtid 100% HEMTJÄNST med demens och psykiatrisk inriktning i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-12-13 // Varaktighet: Heltid

Vi söker dig som är undersköterska och har kunskap och intresse av att arbeta med personer som har en minnessjukdom (demens) och/eller psykisk ohälsa då vi endast har sådana kunder i hemtjänstverksamheten.


HEMTJÄNST
Tillträde: Omgående
Arbetstid: 07.30-16.30
Schemarad: Tvåveckorsschema (tvåveckorsschema betyder att du arbetar på ett schema som är förlagt efter ojämn och jämn vecka som löper på varav varannan vecka är helgarbete). 100% - 37/37
Krav på utbildning: färdigutbildad undersköterska med ett godkänt svenskt betyg
Lön: utifrån verksamhetens kollektivavtal (Almega)
Provanställning gäller i 6 månader från anställning
För att arbeta i verksamheten ska du:
-ha kunskap, erfarenhet och intresse av att arbeta med människor som har olika demenssjukdomar eller psykisk ohälsa
-ha arbetat en längre tid inom hemtjänst
-kunna mycket bra svenska i tal och skrift då du går till kunder som kan ha svårt att förstå och tala samt att du ska kunna dokumentera i journaler och läsa instruktioner.
-vara social, envis, tålmodig, stresstålig, initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt
-hantera stress och kunna planera och strukturera ditt arbetet
-ha bra lokalkännedom i innerstockholm då du tar dig runt via kommunala färdmedel eller går
Observera att vi slutligen lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom kunskap, intresse, initiativförmåga, kommunikation/bemötande och personlighetskaraktär.


Arbetsuppgifter
Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför de insatser som kunderna är beviljade enligt biståndsbeslut. Det kan t.ex.. vara att laga mat, ge medicin, vara behjälplig med hygien, ha social samvaro, handla mat och följa med till sjukhus. Motivationsbiten är väldigt viktig då vi måste se till att alla våra kunder får den hjälp de behöver.


Vilka är vi
Stockholms Demens och Specialteam är ett hemtjänstföretag som utför insatser i kundens egna hem. Verksamheten utför även ledsagarservice, avlösarservice och boendestöd.
Verksamheten består enbart av två stora team:
Demensteamet fokuserar på kunder med demenssjukdomar där svårighetsgraderna varierar.
Specialteamet fokuserar på psykisk ohälsa, pågående missbruk och där ingår även boendestöd.


Vi arbetar med tidsredovisningssystemet Paragå där medarbetarna loggar in och ut sig från varje kundbesök med hjälp av mobiltelefon, NFC taggar samt dokumenterar direkt på plats i kundens journal. Paragå övervakar inloggningar via Gps.


Vart finns vi och hur tar du dig runt till kunderna
Vi har kunder i 8 olika stadsdelar och du utgår och avslutar ditt arbetspass från Södermalm där vi har vår lokal. Du tar dig runt till kunderna via kommunala färdmedel eller går (verksamheten har inga bilar). SL kort är ett krav för denna tjänst.


Övrigt
Var god läs om oss på vår hemsida innan du söker tjänsten www.stockholmsdemensteam.se
Observera att vi inte behandlar ansökningar som saknar kompletta cvn där information om utbildning och anställningstillfällen/tjänst samt personligt brev saknas. I din ansökan önskar vi även få tydlig information om vad du har för erfarenhet kring verksamhetens specifika inriktningar för att lättare kunna behandla din ansökan.
Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller på plats utan endast via arbetsförmedlingen och mail. Intervjuer sker löpande med både enskilda intervjuer samt gruppintervjuer på verksamhetens lokal. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdatum går ut.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Undersköterska, hemtjänst och äldreboende

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Undersköterska, hemtjänst och äldreboende.

Undersköterskor till Danderyd

Läs mer Mar 28
Nytt
Nordisk Hemservice AB bedriver hemtjänst på uppdrag av Danderyds kommun
Hela vår verksamhet genomsyras av vår värdegrund som vi har tagit fram tillsammans med våra medarbetare. Den utgår från att vi lyssnar på kundens behov för att vår hemservice ska bli så bra som möjligt.
Vi söker dig som delar vår värdegrund och har ett stort intresse av omsorg och att hjälpa våra kunder att få bo kvar hemma och känna sig trygga.
KVALIFIKATIONER
- Erfarenhet av att arbeta inom vård och service
- B-körkort
- Goda kunskaper i svenska (både tal och skrift)
Kunskaper i andra språk är meriterande, likaså erfarenhet från liknande arbete.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du har ett gott bemötande och vill ta ansvar. Du har också en förmåga att planera och organisera, samt är positiv, glad och hjälpsam.
Varaktighet, tillträde och arbetstid: Sommarvikariat

Att arbeta inom hemtjänsten innebär att du arbetar självständigt med stort ansvar. Samtidigt är du en del av vårt team och har daglig kontakt med våra kunder och närstående. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att planera och utföra omvårdnadsarbete i kundernas hem såsom:
- Personlig omvårdnad (hjälp med personlig hygien, förflyttning, påklädning).
- Service (matlagning, inköp av dagligvaror, städning och tvätt).
- Ledsagning (följa med kunden till aktiviteter utanför hemmet).
Efter varje besök kommer du att göra noggrann dokumentation samt tidsregistrering i en mobilapplikation.
Besök hos kunderna sker kl. 07:00-22:00, årets alla dagar. Vi ser gärna att du är flexibel och kan arbeta både dag- och kvällstid samt helger.
Ansökan ska bestå av ett CV,personlig brev samt bifoga gärna betyg och intyg/studieintyg från undersköterskeutbildning. För att vara förberedd vid eventuell intervju, så beställ ett registerutdrag via E-tjänster från polisen:https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/

Ansök nu

Undersköterska till [Fyll i namn på enheten]

Läs mer Mar 22
Nu söker vi på Sofiagården en undersköterska för tillsvidare anställning. Vi arbetar efter önskeschema och tjänsten omfattar dag, kväll och helgjobb. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan.

Det här får du hos oss:
Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi.
Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris.
En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen.
Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb.
Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du bli gruppchef med personalansvar eller få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller hygienombud.
Självklart har vi även friskvårdsbidrag, skobidrag, arbetskläder och kollektivavtal.

Om Sofiagården
Sofiagården ligger i ett mysigt kvarter på Södermalm i Stockholm med Vitabergsparken som granne. Vi har 50 lägenheter, varav 30 platser med demensinriktning och 20 platser med somatisk inriktning.

Du kommer lätt till oss med kommunala transportmedel. Ta busslinje 2 till hållplats Erstagatan eller busslinje 76 till hållplats Åsögatan.


Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Vardagas Demensakademi (https://www.vardaga.se/var-aldreomsorg/demens/).

Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att du som medarbetare har möjlighet att påverka din egen arbetstid, utifrån behov och önskemål. Vi lägger schema för 10 veckor i taget.

Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg (https://www.vardaga.se/var-aldreomsorg/ung-omsorg-pa-vara-boenden/).Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14-18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter för att sätta guldkant på tillvaron för våra boende.

Du har en gruppchef som större delen av sin tid arbetar nära dig i verksamheten. Att bli gruppchef kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska.

Här arbetar vi med djur i vården och har regelbundet besök av terapihundar.

Vi jobbar helt tiden för att hitta på nya, spännande aktiviteter för våra boende. Till exempel har vi infört VR-teknik som gör det möjligt att uppleva olika resor, äventyr eller spel via VR-glasögon. Läs mer om Vardagas VR-satsning här: Jorden runt på 40 minuter (https://www.vardaga.se/jorden-runt-pa-40-minuter/).

Som undersköterska är du oerhört viktig!
Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor.

Det handlar framför allt om möten med människor, att kunna anpassa och läsa vad människor behöver. Du får kollegor och lär dig mycket om samarbete! Det händer ofta mycket roliga saker, aktiviteter och utflykter. Det är ett jobb med mycket skratt.” Jirapinya Muangsiri

Du står närmast den boende och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation.

Med hjärtat på rätta stället
Hos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar:

Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande.
Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder.
Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund.
Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens
Tillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss.

Här finns bra och tydliga värderingar och mål som har guidat mig hela vägen för att kunna utföra mitt arbete på bästa sätt.” Raquel Castaneda

Din erfarenhet och kunskap
Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa.

Vi tror att du:
- lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer.
- är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar.
- trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor.

Jag har alltid blivit trodd och satsad på. Det har varit mycket interna utbildningar, och när man kommer med idéer så lyssnar arbetsgivaren.” Mårten Hedberg

Övrigt

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 20240415, vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan.
Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning
Har du frågor? Kontakta gärna: Tanya Stange tanya.stange@vardaga.se Observera att det inte går att ansöka via E-post.
Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här (https://vardaga.teamtailor.com/).
Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se



Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.



Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.



På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se (http://www.vardaga.se)

Ansök nu

Jobba med oss på Olivia Hemomsorg i Kungsholmen denna sommar!

Läs mer Mar 22
Välkommen till Olivia Hemomsorg, vi kännetecknas av nytänkande och stor innovationskraft. Vi arbetar med förändring som arbetssätt och vill gärna prova nya vägar. För oss är det viktigt att varje individ ges möjligheter att leva så självständigt som möjligt, utifrån sina egna förutsättningar.

Snart är sommaren här, därför behöver vi fylla på vårt team med sommarvikarier 2024 till hemtjänsten i Kungsholmen!

Kan du börja redan nu så är det ett plus.

Har du erfarenhet av äldreomsorg samt är utbildad undersköterska eller på väg dit? Brinner du för att ge omsorg av högsta kvalitet, arbeta med människor och har teamkänsla? Då är du rätt person för oss!

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

Personlig omvårdnad, hygien, hjälp med måltider, förflyttningar.

Skriva dokumentation och arbeta utifrån beslutade insatser.

Städ, tvätt, inköp, avlösning och ledsagning.



Dina kvalifikationer

Du behöver behärska svenska språket i tal och skrift.

Tidigare erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen är ett krav för denna tjänst.

Om dig
Du är glad, lösningsfokuserad och gillar att arbeta med människor i behov av stöd. Du har ett varmt hjärta och ett stort engagemang, som tycker om utmaningar. Med din erfarenhet av vård och omsorgsarbete har du förståelse för att arbetet är föränderligt och flexibelt. Då din arbetsplats är hemma hos våra kunder är det viktigt att du respekterar att du är i någons hem samt att du är noggrann och ansvarsfull.



Om rollen
Det huvudsakliga uppdraget som undersköterska/vårdbiträde inom Olivia Hemomsorg innebär att ge god kvalitet i vård och omsorg, att ta ansvar och ha förmåga att samarbeta. Att ha ett professionellt förhållningssätt samt vara flexibel och utvecklingsinriktad. Du ska ha fokus på individen och vilja arbeta utifrån den äldres behov och önskemål. Då din arbetsplats är hemma hos våra kunder är det viktigt att du respekterar att du är i någons hem samt att du är noggrann, självständig och ansvarsfull.

Anställningsform: Timanställning (Dag, kväll och helg)

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.

Ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Olivia Hemomsorg samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsformuläret på vår hemsida och inte via e-post eller pappersformat.

Tjänsten omfattas av bakgrundskontroll och registerkontroll. Du som sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker samt att vi begär en gedigen bakgrundskontroll.

Vi kommer ta en första kontakt via mejl om din ansökan låter intressant!

Löpande rekrytering kommer att tillämpas under denna rekrytering, så skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Bli en del av Olivia Hemomsorg Söderort denna sommar!

Läs mer Mar 22
Välkommen till Olivia Hemomsorg, vi kännetecknas av nytänkande och stor innovationskraft. Vi arbetar med förändring som arbetssätt och vill gärna prova nya vägar. För oss är det viktigt att varje individ ges möjligheter att leva så självständigt som möjligt, utifrån sina egna förutsättningar.

Snart är sommaren här, därför behöver vi fylla på vårt team med sommarvikarier 2024 till hemtjänsten i Söderort!

Kan du börja redan nu så är det ett plus.

Har du erfarenhet av äldreomsorg samt är utbildad undersköterska eller på väg dit? Brinner du för att ge omsorg av högsta kvalitet, arbeta med människor och har teamkänsla? Då är du rätt person för oss!

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

Personlig omvårdnad, hygien, hjälp med måltider, förflyttningar.

Skriva dokumentation och arbeta utifrån beslutade insatser.

Städ, tvätt, inköp, avlösning och ledsagning.



Dina kvalifikationer

Du behöver behärska svenska språket i tal och skrift.

B-Körkort är ett krav

Tidigare erfarenhet från hemtjänst är ett krav för denna tjänst.



Om dig
Du är glad, lösningsfokuserad och gillar att arbeta med människor i behov av stöd. Du har ett varmt hjärta och ett stort engagemang, som tycker om utmaningar. Med din erfarenhet av vård och omsorgsarbete har du förståelse för att arbetet är föränderligt och flexibelt. Då din arbetsplats är hemma hos våra kunder är det viktigt att du respekterar att du är i någons hem samt att du är noggrann och ansvarsfull.



Om rollen
Det huvudsakliga uppdraget som undersköterska/vårdbiträde inom Olivia Hemomsorg innebär att ge god kvalitet i vård och omsorg, att ta ansvar och ha förmåga att samarbeta. Att ha ett professionellt förhållningssätt samt vara flexibel och utvecklingsinriktad. Du ska ha fokus på individen och vilja arbeta utifrån den äldres behov och önskemål. Då din arbetsplats är hemma hos våra kunder är det viktigt att du respekterar att du är i någons hem samt att du är noggrann, självständig och ansvarsfull.

Anställningsform: Timanställning (Dag, kväll och helg)

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.

Ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Olivia Hemomsorg samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsformuläret på vår hemsida och inte via e-post eller pappersformat.

Tjänsten omfattas av bakgrundskontroll och registerkontroll. Du som sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker samt att vi begär en gedigen bakgrundskontroll.

Vi kommer ta en första kontakt via mejl om din ansökan låter intressant!

Löpande rekrytering kommer att tillämpas under denna rekrytering, så skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kom och bli en del av Olivia Hemomsorg Stockholm City i sommar!

Läs mer Mar 22
Välkommen till Olivia Hemomsorg, vi kännetecknas av nytänkande och stor innovationskraft. Vi arbetar med förändring som arbetssätt och vill gärna prova nya vägar. För oss är det viktigt att varje individ ges möjligheter att leva så självständigt som möjligt, utifrån sina egna förutsättningar.

Snart är sommaren här, därför behöver vi fylla på vårt team med sommarvikarier 2024 till hemtjänsten i Stockholm City!

Kan du börja redan nu så är det ett plus.

Har du erfarenhet av äldreomsorg samt är utbildad undersköterska eller på väg dit? Brinner du för att ge omsorg av högsta kvalitet, arbeta med människor och har teamkänsla? Då är du rätt person för oss!

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

Personlig omvårdnad, hygien, hjälp med måltider, förflyttningar.

Skriva dokumentation och arbeta utifrån beslutade insatser.

Städ, tvätt, inköp, avlösning och ledsagning.



Dina kvalifikationer

Du behöver behärska svenska språket i tal och skrift.

Kunna cykla är ett krav

Tidigare erfarenhet från vård- och omsorg, särskilt äldreomsorg är meriterande.

Utbildad undersköterska (1500 poäng) är meriterande men inte ett krav.



Om dig
Du är glad, lösningsfokuserad och gillar att arbeta med människor i behov av stöd. Du har ett varmt hjärta och ett stort engagemang, som tycker om utmaningar. Med din erfarenhet av vård och omsorgsarbete har du förståelse för att arbetet är föränderligt och flexibelt. Då din arbetsplats är hemma hos våra kunder är det viktigt att du respekterar att du är i någons hem samt att du är noggrann och ansvarsfull.



Om rollen
Det huvudsakliga uppdraget som undersköterska/vårdbiträde inom Olivia Hemomsorg innebär att ge god kvalitet i vård och omsorg, att ta ansvar och ha förmåga att samarbeta. Att ha ett professionellt förhållningssätt samt vara flexibel och utvecklingsinriktad. Du ska ha fokus på individen och vilja arbeta utifrån den äldres behov och önskemål. Då din arbetsplats är hemma hos våra kunder är det viktigt att du respekterar att du är i någons hem samt att du är noggrann, självständig och ansvarsfull.

Anställningsform: Timanställning (Dag, kväll och helg)

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.

Ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Olivia Hemomsorg samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsformuläret på vår hemsida och inte via e-post eller pappersformat.

Tjänsten omfattas av bakgrundskontroll och registerkontroll. Du som sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker samt att vi begär en gedigen bakgrundskontroll.

Vi kommer ta en första kontakt via mejl om din ansökan låter intressant!

Löpande rekrytering kommer att tillämpas under denna rekrytering, så skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från AB Stockholms Demens och Specialteam

Nedan visas andra jobb i Stockholm från AB Stockholms Demens och Specialteam .

Sommarjobb Hemtjänst. Hel och deltidstjänst. Demensinriktning

Vårdbiträde
Läs mer Feb 9
HEMTJÄNST
Vi söker dig som har intresse av att arbeta med personer som har en minnessjukdom (demens) och/eller psykisk ohälsa då vi endast har sådana kunder i hemtjänstverksamheten (kunderna är inte utåtagerande eller farliga).
Introduktion och handledning
Du får introduktion innan du börjar arbeta självständigt och det finns alltid gruppledare dagtid på verksamhetens lokal som kan ge dig handledning och stöd när du arbetar. Du rapporterar även kontinuerligt under ditt arbetspass till gruppledarna om något avviker hos kund eller i schema.
Verksamheten erbjuder tre olika upplägg av tjänster i sommar. Var god skriv i din ansökan vilken tjänst du är intresserad av samt hur och hur mycket du kan arbeta.
Det går bra att börja arbeta från maj om så önskas. Återkom vid frågor gällande start och slutdatum så svarar vi.
Tjänst för fast schema:
Dagtid: Rullande fyraveckorsschema på 100% (varav varannan vecka är helgarbete). Du har ett fast schema som du följer mellan ca juni-augusti. Det är även möjligt att börja innan juni och fortsätta att arbeta i verksamheten efter augusti. Detta upplägg av tjänst kräver att du är tillgänglig under hela den period du kan arbeta, det betyder att du inte kan ta några semesterveckor själv eftersom du ska vara vikarie för de ordinarie i verksamheten som har semester. Arbetstid: 07.30-16.30
Kvällstid: Rullande fyraveckorsschema på 84,12%. Du har ett fast schema som du följer mellan ca juni-augusti. Det är även möjligt att börja innan juni och fortsätta att arbeta i verksamheten efter augusti. Detta upplägg av tjänst kräver att du är tillgänglig under hela den period du kan arbeta, det betyder att du inte kan ta några semesterveckor själv eftersom du ska vara vikarie för de ordinarie i verksamheten som har semester. Arbetspass är ca 19 stycken per månad. Arbetstid: 15.00-22.00
Boka dig på enstaka pass: Är du inte tillgänglig för arbete hela sommaren kan du boka dig på enstaka pass. Ett krav är att du kan arbeta minst 3 pass per vecka då våra kunder behöver kontinuitet. Du kan beroende på tillgängliga pass arbeta både dag, kväll, vardagar och helger utifrån vad som fungerar för dig. Det är även möjligt att börja innan juni och fortsätta att arbeta i verksamheten efter augusti.
Lön: Utifrån verksamhetens kollektivavtal (Almega)
För att arbeta i verksamheten ska du:
-ha intresse av att arbeta med människor som har olika demenssjukdomar eller psykisk ohälsa
-kunna mycket bra svenska i tal och skrift då du går till kunder som kan ha svårt att förstå och tala samt att du ska kunna dokumentera i journaler och läsa instruktioner.
-vara social, envis, tålmodig, stresstålig, initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt
-hantera stress och kunna planera och strukturera ditt arbetet
-ha bra lokalkännedom i innerstockholm då du tar dig runt via kommunala färdmedel eller går. Är du inte van vid Stockholm behöver du känna en trygghet i att röra dig runt i nya områden.
Observera att vi slutligen lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom kunskap, intresse, initiativförmåga, kommunikation/bemötande och personlighetskaraktär.
Arbetsuppgifter
Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför de insatser som kunderna är beviljade enligt biståndsbeslut. Beslutet innefattar bland annat att sköta om allmän hygien och intimhygien, dusch, matlagning, social samvaro, städ, tvätt, handling, följa med till olika inrättningar och promenad. Vi arbetar mycket med att motivera för att vi ska kunna få utföra insatserna och använder oss utav olika arbetsmetoder som hjälpmedel.
Vi har gruppledare och administratör som bemannar kontoret dagtid dit du kan vända dig i dig dagliga arbete.


Vilka är vi
Stockholms Demens och Specialteam är ett hemtjänstföretag som utför insatser i kundens egna hem. Verksamheten utför även ledsagarservice, avlösarservice och boendestöd.
Verksamheten består enbart av två stora team och du kan arbeta i båda beroende på intresse och kompetens:
Demensteamet fokuserar på kunder med demenssjukdomar där svårighetsgraderna varierar.
Specialteamet fokuserar på psykisk ohälsa, pågående missbruk och där ingår även boendestöd.


Vi arbetar med tidsredovisningssystemet Paragå där medarbetarna loggar in och ut sig från varje kundbesök med hjälp av mobiltelefon, NFC taggar samt dokumenterar direkt på plats i kundens journal. Paragå övervakar inloggningar via Gps.


Vart finns vi och hur tar du dig runt till kunderna
Vi har kunder i 8 olika stadsdelar och du utgår och avslutar ditt arbetspass från Södermalm där vi har vår lokal. Du tar dig runt till kunderna via kommunala färdmedel eller går (verksamheten har inga bilar). SL kort är ett krav för denna tjänst.


Övrigt
Var god läs om oss på vår hemsida innan du söker tjänsten www.stockholmsdemensteam.se
Observera att vi inte behandlar ansökningar som saknar kompletta cvn där information om utbildning och anställningstillfällen/tjänst samt personligt brev saknas. I din ansökan önskar vi även få tydlig information om vad du har för erfarenhet kring verksamhetens specifika inriktningar för att lättare kunna behandla din ansökan.
Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller på plats utan endast via arbetsförmedlingen och mail. Intervjuer sker löpande med både enskilda intervjuer samt gruppintervjuer på verksamhetens lokal. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdatum går ut.

Ansök nu

Sommarvikariat hel/deltid. Hemtjänst med demensinriktning

Vårdbiträde
Läs mer Mar 20
HEMTJÄNST
Vi söker dig som har intresse av att arbeta med personer som har en minnessjukdom (demens) och/eller psykisk ohälsa då vi endast har sådana kunder i hemtjänstverksamheten (kunderna är inte utåtagerande eller farliga).
Introduktion och handledning
Du får introduktion innan du börjar arbeta självständigt och det finns alltid gruppledare dagtid på verksamhetens lokal som kan ge dig handledning och stöd när du arbetar. Du rapporterar även kontinuerligt under ditt arbetspass till gruppledarna om något avviker hos kund eller i schema.
Verksamheten erbjuder tre olika upplägg av tjänster i sommar. Var god skriv i din ansökan vilken tjänst du är intresserad av samt hur och hur mycket du kan arbeta.
Det går bra att börja arbeta från maj om så önskas. Återkom vid frågor gällande start och slutdatum så svarar vi.
Tjänst för fast schema:
Dagtid: Rullande fyraveckorsschema på 100% (varav varannan vecka är helgarbete). Du har ett fast schema som du följer mellan ca juni-augusti. Det är även möjligt att börja innan juni och fortsätta att arbeta i verksamheten efter augusti. Detta upplägg av tjänst kräver att du är tillgänglig under hela den period du kan arbeta, det betyder att du inte kan ta några semesterveckor själv eftersom du ska vara vikarie för de ordinarie i verksamheten som har semester. Arbetstid: 07.30-16.30
Kvällstid: Rullande fyraveckorsschema på 84,12%. Du har ett fast schema som du följer mellan ca juni-augusti. Det är även möjligt att börja innan juni och fortsätta att arbeta i verksamheten efter augusti. Detta upplägg av tjänst kräver att du är tillgänglig under hela den period du kan arbeta, det betyder att du inte kan ta några semesterveckor själv eftersom du ska vara vikarie för de ordinarie i verksamheten som har semester. Arbetspass är ca 19 stycken per månad. Arbetstid: 15.00-22.00
Boka dig på enstaka pass: Är du inte tillgänglig för arbete hela sommaren kan du boka dig på enstaka pass. Ett krav är att du kan arbeta minst 3 pass per vecka då våra kunder behöver kontinuitet. Du kan beroende på tillgängliga pass arbeta både dag, kväll, vardagar och helger utifrån vad som fungerar för dig. Det är även möjligt att börja innan juni och fortsätta att arbeta i verksamheten efter augusti.
Lön: Utifrån verksamhetens kollektivavtal (Almega)
För att arbeta i verksamheten ska du:
-ha intresse av att arbeta med människor som har olika demenssjukdomar eller psykisk ohälsa
-kunna mycket bra svenska i tal och skrift då du går till kunder som kan ha svårt att förstå och tala samt att du ska kunna dokumentera i journaler och läsa instruktioner.
-vara social, envis, tålmodig, stresstålig, initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt
-hantera stress och kunna planera och strukturera ditt arbetet
-ha bra lokalkännedom i innerstockholm då du tar dig runt via kommunala färdmedel eller går. Är du inte van vid Stockholm behöver du känna en trygghet i att röra dig runt i nya områden.
Observera att vi slutligen lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom kunskap, intresse, initiativförmåga, kommunikation/bemötande och personlighetskaraktär.
Arbetsuppgifter
Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför de insatser som kunderna är beviljade enligt biståndsbeslut. Beslutet innefattar bland annat att sköta om allmän hygien och intimhygien, dusch, matlagning, social samvaro, städ, tvätt, handling, följa med till olika inrättningar och promenad. Vi arbetar mycket med att motivera för att vi ska kunna få utföra insatserna och använder oss utav olika arbetsmetoder som hjälpmedel.
Vi har gruppledare och administratör som bemannar kontoret dagtid dit du kan vända dig i dig dagliga arbete.


Vilka är vi
Stockholms Demens och Specialteam är ett hemtjänstföretag som utför insatser i kundens egna hem. Verksamheten utför även ledsagarservice, avlösarservice och boendestöd.
Verksamheten består enbart av två stora team och du kan arbeta i båda beroende på intresse och kompetens:
Demensteamet fokuserar på kunder med demenssjukdomar där svårighetsgraderna varierar.
Specialteamet fokuserar på psykisk ohälsa, pågående missbruk och där ingår även boendestöd.


Vi arbetar med tidsredovisningssystemet Paragå där medarbetarna loggar in och ut sig från varje kundbesök med hjälp av mobiltelefon, NFC taggar samt dokumenterar direkt på plats i kundens journal. Paragå övervakar inloggningar via Gps.


Vart finns vi och hur tar du dig runt till kunderna
Vi har kunder i 8 olika stadsdelar och du utgår och avslutar ditt arbetspass från Södermalm där vi har vår lokal. Du tar dig runt till kunderna via kommunala färdmedel eller går (verksamheten har inga bilar). SL kort är ett krav för denna tjänst.


Övrigt
Var god läs om oss på vår hemsida innan du söker tjänsten www.stockholmsdemensteam.se
Observera att vi inte behandlar ansökningar som saknar kompletta cvn och personligt brev.
Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller på plats utan endast via mail. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdatum går ut.

Ansök nu

Undersköterska kvällstid 84% HEMTJÄNST demens och psykiatrisk inriktning

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Mar 4
Vi söker dig som är undersköterska och har kunskap och intresse av att arbeta med personer som har en minnessjukdom (demens) och/eller psykisk ohälsa då vi endast har sådana kunder i hemtjänstverksamheten.


HEMTJÄNST
Tillträde: Omgående
Arbetstid: 15.00-22.00
Schemarad: 84,12% (ca 19 pass på fyra veckor både på vardagar och helger). Verksamheten har valt att inte ha en tjänst på 100% då det annars skulle bli för många arbetspass per månad för medarbetaren, detta bidrar till en bättre arbetsmiljö.
Observera att vi inte godkänner att du arbetar på fler arbetsplatser än denna under din anställning.
Krav på utbildning: färdigutbildad undersköterska med ett godkänt svenskt betyg
Lön: utifrån verksamhetens kollektivavtal
Provanställning gäller i 6 månader från anställning
För att arbeta i verksamheten är det meriterande om du:
-har kunskap, erfarenhet och intresse av att arbeta med människor som har olika demenssjukdomar eller psykisk ohälsa
-har arbetat en längre tid inom hemtjänst eller äldreboende
-kan mycket bra svenska i tal och skrift då du går till kunder som kan ha svårt att förstå och tala samt att du ska kunna dokumentera i journaler och läsa instruktioner.
-är social, envis, tålmodig, stresstålig, initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt
-hanterar stress och kunna planera och strukturera ditt arbetet
-har bra lokalkännedom i innerstockholm då du tar dig runt via kommunala färdmedel eller går
Observera att vi slutligen lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom kunskap, intresse, initiativförmåga, kommunikation/bemötande och personlighetskaraktär.


Arbetsuppgifter
Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför de insatser som kunderna är beviljade enligt biståndsbeslut. Beslutet innefattar bland annat att sköta om allmän hygien och intimhygien, av och påklädning, matlagning, hemmets skötsel och social samvaro. Vi arbetar mycket med att motivera för att vi ska kunna få utföra insatserna och använder oss utav olika arbetsmetoder som hjälpmedel.


Vilka är vi
Stockholms Demens och Specialteam är ett hemtjänstföretag som utför insatser i kundens egna hem. Verksamheten utför även ledsagarservice, avlösarservice och boendestöd.
Verksamheten består enbart av två stora team och du kan arbeta i båda beroende på intresse och kompetens:
Demensteamet fokuserar på kunder med demenssjukdomar där svårighetsgraderna varierar.
Specialteamet fokuserar på psykisk ohälsa, pågående missbruk och där ingår även boendestöd.


Vi arbetar med tidsredovisningssystemet Paragå där medarbetarna loggar in och ut sig från varje kundbesök med hjälp av mobiltelefon, NFC taggar samt dokumenterar direkt på plats i kundens journal. Paragå övervakar inloggningar via Gps.


Vart finns vi och hur tar du dig runt till kunderna
Vi har kunder i 8 olika stadsdelar och du utgår och avslutar ditt arbetspass från Södermalm där vi har vår lokal. Du tar dig runt till kunderna via kommunala färdmedel eller går (verksamheten har inga bilar). SL kort är ett krav för denna tjänst.


Övrigt
Var god läs om oss på vår hemsida innan du söker tjänsten www.stockholmsdemensteam.se
Observera att vi inte behandlar ansökningar som saknar kompletta cvn där information om utbildning och anställningstillfällen/tjänst samt personligt brev saknas. I din ansökan önskar vi även få tydlig information om vad du har för erfarenhet kring verksamhetens specifika inriktningar för att lättare kunna behandla din ansökan.
Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller på plats utan endast via arbetsförmedlingen och mail. Intervjuer sker löpande med både enskilda intervjuer samt gruppintervjuer på verksamhetens lokal. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdatum går ut.

Ansök nu

Timvikarie HEMTJÄNST med demens och psykiatrisk inriktning

Vårdbiträde
Läs mer Mar 4
Vi söker dig som har kunskap och intresse av att arbeta med personer som har en minnessjukdom (demens) och/eller psykisk ohälsa då vi endast har sådana kunder i hemtjänstverksamheten.


HEMTJÄNST
Arbetstid:
Verksamheten har två olika arbetspass per dag och vid behov arbetar du ett utav de två passen. Dock kan du komma att börja och sluta andra tider än nedanstående beroende på verksamhetens och kundernas behov.
Dag 07.30-16.30
Kväll 15.00-22.00
Arbetstillfällen: Krav är att du kan vara tillgänglig för arbete MINST 3 pass per vecka och vi önskar att du kan arbeta mer än så då vi strävar efter högsta möjliga kontinuitet i verksamheten. (Vi godkänner inte att du endast kan arbeta på helger eller delar av ett arbetspass då dessa tider är de som gäller). Vi ser även att du har som tanke att stanna i verksamheten under en längre tid.
Lön: Utifrån verksamhetens kollektivavtal (Almega)


För att arbeta i verksamheten är det meriterande om du:
-har kunskap, erfarenhet och intresse av att arbeta med människor som har olika demenssjukdomar eller psykisk ohälsa
-har arbetat en längre tid inom hemtjänst eller äldreboende
-kan mycket bra svenska i tal och skrift då du går till kunder som kan ha svårt att förstå och tala samt att du ska kunna dokumentera i journaler och läsa instruktioner.
-är social, envis, tålmodig, stresstålig, initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt
-hanterar stress och kunna planera och strukturera ditt arbetet
-har bra lokalkännedom i innerstockholm då du tar dig runt via kommunala färdmedel eller går
Observera att vi slutligen lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom kunskap, intresse, initiativförmåga, kommunikation/bemötande och personlighetskaraktär.


Arbetsuppgifter
Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför de insatser som kunderna är beviljade enligt biståndsbeslut. Beslutet innefattar bland annat att sköta om allmän hygien och intimhygien, dusch, matlagning, social samvaro, städ, tvätt, handling, följa med till olika inrättningar och promenad. Vi arbetar mycket med att motivera för att vi ska kunna få utföra insatserna och använder oss utav olika arbetsmetoder som hjälpmedel.
Vi har gruppledare och administratör som bemannar kontoret dagtid dit du kan vända dig i dig dagliga arbete.


Vilka är vi
Stockholms Demens och Specialteam är ett hemtjänstföretag som utför insatser i kundens egna hem. Verksamheten utför även ledsagarservice, avlösarservice och boendestöd.
Verksamheten består enbart av två stora team och du kan arbeta i båda beroende på intresse och kompetens:
Demensteamet fokuserar på kunder med demenssjukdomar där svårighetsgraderna varierar.
Specialteamet fokuserar på psykisk ohälsa, pågående missbruk och där ingår även boendestöd.


Vi arbetar med tidsredovisningssystemet Paragå där medarbetarna loggar in och ut sig från varje kundbesök med hjälp av mobiltelefon, NFC taggar samt dokumenterar direkt på plats i kundens journal. Paragå övervakar inloggningar via Gps.


Vart finns vi och hur tar du dig runt till kunderna
Vi har kunder i 8 olika stadsdelar och du utgår och avslutar ditt arbetspass från Södermalm där vi har vår lokal. Du tar dig runt till kunderna via kommunala färdmedel eller går (verksamheten har inga bilar). SL kort är ett krav för denna tjänst.


Övrigt
Var god läs om oss på vår hemsida innan du söker tjänsten www.stockholmsdemensteam.se
Observera att vi inte behandlar ansökningar som saknar kompletta cvn där information om utbildning och anställningstillfällen/tjänst samt personligt brev saknas. I din ansökan önskar vi även få tydlig information om vad du har för erfarenhet kring verksamhetens specifika inriktningar för att lättare kunna behandla din ansökan.
Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller på plats utan endast via arbetsförmedlingen och mail. Intervjuer sker löpande med både enskilda intervjuer samt gruppintervjuer på verksamhetens lokal. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdatum går ut.

Ansök nu

Boendestödjare

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Jan 5
Stockholms Demens och Specialteam utför boendestödsinsatser och hemtjänstinsatser hos kunder i flera olika stadsdelar. Medarbetarna utgår alltid från verksamhetens lokal på Södermalm och tar sig sedan ut till olika områden via kommunala färdmedel för att sedan avsluta arbetspasset på verksamhetens lokal.
Var god observera:
Tjänsten innebär att du i största möjliga mån går till kunder som har boendestöd samt är kontaktperson för ett antal kunder. Du kommer även att gå till kunder som har hemtjänstinsatser vid tillfällen när boendestödskunder avbokar besök med kort varsel och när det finns ledig tid kvar på schema som inte täcks utav inbokade boendestödskunder. Det är inte valbart att endast gå till boendestödskunder eller välja bort specifika hemtjänstinsatser hos kund.
Upplägg utav anställningsform, Verksamheten erbjuder två olika anställningsformer beroende på vad du har för utbildning i dagsläget
Heltidsanställning
Krav är att du är färdigutbildad undersköterska med ett godkänt svenskt betyg
Tillträde: Omgående
Arbetstid: 07.30-16.30
Schemarad: 4 veckoschema 100% - 37/37
Provanställning gäller i 6 månader från anställningsdag
Allmän visstidsanställning
Ingen utbildning krävs
Tillträde: Omgående
Arbetstid: 07.30-16.30
Du bokar in dig på arbetspass. Då det är viktigt med kontinuitet hos våra boendestödskunder ser vi att du är tillgänglig för arbete minst 3-4 gånger per vecka under en längre period.
Lön: Verksamheten har avtal med Almega Vårdföretagarna och följer kollektivavtal vid lönesättning
Arbetsuppgifter
Boendestödjare
Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför beviljade insatser från biståndsbeslut. Du arbetar utifrån delmål och huvudmål i ditt dagliga arbete. Du har ofta kontakt med myndigheter gällande ekonomi och boendesituation, strukturerar kundens vardag och hemmiljö och motiverar kunden att tillsammans med dig och på egen hand utföra olika insatser. Du dokumenterar efter varje besök i kundens journal och rapporterar avvikelser till verksamhetens gruppledare.
Du behöver vara initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt och arbeta långsiktigt för att etablera en trygg och stabil relation med dina boendestödskunder då det kan vara svårt för dem att ta emot hjälp till en början.
Hemtjänst
Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför beviljade insatser från biståndsbeslut. Besluten innefattar bland annat att sköta om allmän hygien och intimhygien, dusch, matlagning, social samvaro, städ, tvätt, handling, följa med till olika inrättningar och promenad. Vi arbetar mycket med att motivera kunderna för att vi ska kunna få utföra insatserna och använder oss utav olika arbetsmetoder som hjälpmedel.
Övrigt
Vi har gruppledare och administratör som bemannar kontoret dagtid dit du kan vända dig i ditt dagliga arbete.
Vilka är vi
Stockholms Demens och Specialteam är ett företag som utför insatser i kundens egna hem. Verksamheten utför hemtjänstinsatser, ledsagarservice, avlösarservice, boendestöd, hushållsnära tjänster och tilläggstjänster.
Verksamheten består av två stora team:
Demensteamet fokuserar på kunder med demenssjukdomar där svårighetsgraderna varierar.
Specialteamet fokuserar på psykisk ohälsa, pågående missbruk och där ingår även boendestöd.
Inom hemtjänsten arbetar vi med tidredovisningssystemet Paragå där medarbetarna loggar in och ut sig från varje kundbesök med hjälp av mobiltelefon, NFC taggar samt dokumenterar direkt på plats i kundens journal. Paragå övervakar inloggningar via Gps.
Vart vi finns och hur du tar dig runt till kunderna
Vi är verksamma inom Södermalm, Liljeholmen-Älvsjö-Hägersten, Norrmalm, Östermalm, Kungsholmen, Skarpnäck, Enskede- Årsta-Vantör, Skärholmen och Farsta. Du utgår från och avslutar ditt arbetspass på Södermalm där vi har vår lokal. Du tar dig runt till kunderna via kommunala färdmedel eller går (verksamheten har inga bilar). SL kort är ett krav för denna tjänst. Observera att du inte kan välja en viss stadsdel att arbeta inom.
För att arbeta i verksamheten är det meriterande om du:
-har kunskap, erfarenhet och intresse av att arbeta med människor som har olika demenssjukdomar eller psykisk ohälsa
-har arbetat som boendestödjare och inom hemtjänst
-kan mycket bra svenska i tal och skrift då du går till kunder som kan ha svårt att förstå och tala samt att du ska kunna dokumentera i journaler och läsa instruktioner.
-är social, envis, tålmodig, stresstålig, initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt
-hanterar stress och kunna planera och strukturera ditt arbetet
-har bra lokalkännedom i innerstockholm då du tar dig runt via kommunala färdmedel eller går
Observera att vi slutligen lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom kunskap, intresse, initiativförmåga, kommunikation/bemötande och personlighetskaraktär.
Övrigt
Var god läs om oss på vår hemsida innan du söker tjänsten www.stockholmsdemensteam.se
Observera att vi inte behandlar ansökningar som saknar kompletta cvn där information om utbildning och anställningstillfällen/tjänst samt personligt brev saknas. I din ansökan önskar vi även få tydlig information om vad du har för erfarenhet kring verksamhetens specifika inriktningar för att lättare kunna behandla din ansökan.
Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller på plats utan endast via arbetsförmedlingen och mail. Intervjuer sker löpande med både enskilda intervjuer samt gruppintervjuer på verksamhetens lokal. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdatum går ut.

Ansök nu