Stockholm: Kommunikatör till framtida uppdrag inom offentlig sektor

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kommunikatör till framtida uppdrag inom offentlig sektor i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-30 // Varaktighet: Heltid

Perido söker kommunikatörer för kommande heltidsuppdrag på statliga myndigheter. Brinner du för digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande? Är du dessutom utbildad inom området och har några års erfarenhet? Då ser vi fram emot att höra från dig. Skicka in en intresseansökan redan idag så kanske vi sitter på ett uppdrag som matchar just din profil!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu kommunikatörer med erfarenhet och intresse av digital kommunikation och sociala medier. Detta är ett konsultuppdrag som kommer att starta vid aktuellt behov och löpa på tillsvidare. Tjänsten är placerad i Stockholmsområdet.
Dina arbetsuppgifter
Som kommunikatör inom offentlig sektor kan du vänta dig ett omväxlande och intressant arbete i nära samarbete med kunniga kollegor. Du kommer arbeta operativt och strategiskt med både internt och externt kommunikationsarbete. Bland annat kommer du:
Planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser
Arbeta med digitala kanaler och sociala medier
Uppdatera information på extern och intern webbplats
Utveckla myndigheters varumärke
Bistå med rådgivning till kollegor i kommunikationsrelaterade frågor
Genomföra marknadsundersökningar och omvärldsanalyser

I rollen som kommunikatör kommer du ha många kontaktytor och bistå olika delar av verksamheten med den bästa service man kan tänka sig.
Dina egenskaper
För att passa i rollen som kommunikatör ska du ha vana av att skriva för webben och ha erfarenhet av att redigera och webbanpassa texter. Du har god kunskap om digital kommunikation (webbpublicering, webbutveckling, sökoptimering, sociala medier, nyhetsbrev) och praktisk erfarenhet av att arbeta med webbpubliceringsverktyg. Vidare trivs du med att samarbeta med kollegor och har god förmåga att kommunicera och diskutera med andra. Är du dessutom en social och positiv person tycker vi absolut att du borde söka den här tjänsten.
Skicka in en intresseanmälan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! Vi kommer löpande att kontakta aktuella kandidater vid inkommande behov.
Vi söker dig som har:
Minst gymnasial utbildning
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
Erfarenhet av att arbeta med enkäter
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32232 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Informatör/Kommunikatör

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Informatör/Kommunikatör.

Kommunikatör Sollentuna kommun

Läs mer Feb 19
Vi söker en kommunikatör med grafisk inriktning som kommer att ansvara för att utveckla och hålla ihop Sollentuna kommuns visuella identitet i alla våra kommunikationskanaler.

Om uppdraget

Du blir en del av kommunikationsavdelningen som ansvarar för Sollentuna kommuns övergripande kommunikations- och varumärkesarbete och ger stöd till kommunens verksamheter inom kommunikation. Du kommer att ingå i ett mindre team som bland annat arbetar med grafisk produktion. Inom avdelningen finns även kollegor som ansvarar övergripande för kontakter med verksamhetskontoren och andra som arbetar med webb och intranät, kommunikationsprojekt, sociala medier, rörlig bild samt pressfrågor.

Tjänsten är placerad i nyrenoverade lokaler i Turebergshuset som ligger centralt i Sollentuna centrum. Hit är det är lätt att ta sig med allmänna kommunikationer. Det finns möjlighet till flextid och distansarbete.

Dina arbetsuppgifter

Vi söker en kommunikatör med grafisk inriktning som kommer att ansvara för att utveckla och hålla ihop Sollentuna kommuns visuella identitet i alla våra kommunikationskanaler. I rollen ger du stöd inom grafisk produktion till kommunens kontor och samarbetar nära med kollegor på kommunikationsavdelningen. Du har gedigen känsla för färg, form och layout samt en stark övertygelse om hur viktig grafisk form är för att ett budskap ska nå fram.

För att trivas i rollen är du är en person med samhällsintresse som ser både helhet och de små detaljerna. Du har en hög servicekänsla och motiveras av att skapa en sammanhållen grafisk profil i olika kanaler, från webb, trycksaker och mässmontrar, till digitala skyltar och profilprodukter.
Utöver detta förekommer arbetsuppgifter kopplat till :

- Grafisk formgivning för digitala och fysiska kanaler

- Ansvar för, samt utveckling och implementering av vår visuella identitet

- Beställning av varumärkesstärkande foton och illustrationer

- Samarbete med upphandlad byrå och fotograf

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som har:

- Akademisk medie- och kommunikations vetenskaplig utbildning med grafisk inriktning eller motsvarande

- Flerårig erfarenhet av arbete som kommunikatör med grafisk inriktning och ansvar för grafisk profil

- Mycket goda kunskaper inom layout och formgivning: erfarenhet i Adobe Creative Suite (främst In Design, Illustrator, Photoshop och After Effects)

- Vana vid arbete med Office-mallar

- Mycket goda kunskaper i svenska och är en duktig skribent

- Erfarenhet av produktion av rörlig media

- Att arbeta med grafisk profil i webb och andra digitala kanaler

- Att göra beställningar hos tryckerier

Meriterande

- Färdigheter inom foto är meriterande. Vi ser även gärna att du varit med och implementerat ett mallsystem för användning av medarbetare i en organisation. Arbete i politiskt styrd verksamhet är även det meriterande.

Vi söker dig som är initiativrik och kreativ, driven och noggrann. Du är service- och utvecklingsinriktad och har förmågan att självständigt prioritera och genomföra arbetsuppgifter. Du trivs med att samarbeta nära med andra och är lyhörd för idéer och behov hos verksamheter. Du är strukturerad och har förmåga att hantera att flera olika arbetsuppgifter löper parallellt.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23 februari.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, sanna.perjons@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070- 884 96 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Personal till uppdrag i Bromma, start 26 april

Läs mer Apr 8
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Här kommer en förfrågan inför ett uppdrag i Vällingby, start 27 april.
Vår kund drar nu igång med ett nytt projekt för att uppmuntra till att barn ska vara kreativa och pyssla mer. I samband med detta så behöver dem hjälp av eventpersonal för att ta hand om denna nya studio som kommer vara öppen på lördagar framöver och förhoppningsvis strecka sig över en längre period i höst och vinter. Vi ser att du är van vid att vara med barn, att du är en kreativ och lekfull person.

Dag, datum, tid:
Lördagar mellan 27 april - 15 juni.
kl10.30-16.30


Lön: 132kr/H (+12% i semesterersättning 18kr/h =150kr/h)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Maila med rubriken "Vällingby -24" till Yasmine@eventpersonal.se
2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund
3. Bifoga CV och ett nytaget foto
4. Skriv ditt aktuella mobilnummer
5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig
Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail.
Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast.

Ansök nu

Junior Teknisk Skribent till Saab Järfälla!

Läs mer Apr 15
Att arbeta på SAAB innebär att få vara en del av ett spännande och innovativt företag med teknisk excellens och en stark global närvaro. Här får du möjlighet att bidra till utvecklingen av avancerade produkter och lösningar inom en tekniskt utmanande och viktig bransch. Tar du examen till sommaren och sugen på att ta del av Saabs Academy Program? Sök redan idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN:

Som Teknisk Skribent på SAAB är det din uppgift att upprätta manualer till företagets kunder och användarna av SAABs navala system. Du arbetar utifrån tekniska underlag som fortlöpande kompletteras och uppdateras vartefter produkterna och systemen närmar sig leverans. Du samarbetar bland annat med: konstruktörer, systemingenjörer, utvecklare och olika specialister, för att få information och underlag till att färdigställa moduler om produkter och system på SAAB Surveillance Naval Combat Systems.



Det dagliga arbetet omfattar produktion av systembeskrivningar, användarmanualer, underhållsmanualer och vissa andra tekniska beskrivningar och instruktioner, samt vissa bisysslor som korrekturläsning. Du samlar in information, strukturerar den på ett pedagogiskt sätt och säkerställer att textinnehållet och illustrationerna är aktuella och korrekta enligt gällande standarder och kundkrav. Du kommer att fungera som en länk mellan produktutveckling, olika SAAB-projekt och SAAB:s uppdragsgivare och slutkunder. Vissa internationella kontakter kan förekomma.



Du kommer att erhålla utbildning om produkterna, systemen och deras användning och bli kollega med ett kunnigt och kamratligt sällskap i en korridor på en arbetsplats med över ett tusen anställda i Järfälla nordväst om Stockholm. Här får du möjligheten att ingå i deras Academy Program som ger fina förutsättningar att komma in i din roll och som ny på Saab.





VI SÖKER DIG SOM:
Har en relevant utbildning från högskola eller universitet (gärna inom Kognitionsvetenskap)
Har goda kunskaper att uttrycka dig i text, troligen har du från studier eller tidigare arbete vana av att skriva längre texter
Obehindrat talar och skriver på engelska och svenska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet


Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

OM KUNDFÖRETAGET:

SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser må

Ansök nu

Junior Teknisk Skribent till Saab Järfälla!

Läs mer Feb 29
Att arbeta på SAAB innebär att få vara en del av ett spännande och innovativt företag med teknisk excellens och en stark global närvaro. Här får du möjlighet att bidra till utvecklingen av avancerade produkter och lösningar inom en tekniskt utmanande och viktig bransch. Tar du examen till sommaren och sugen på att ta del av Saabs Academy Program? Sök redan idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN:

Som Teknisk Skribent på SAAB är det din uppgift att upprätta manualer till företagets kunder och användarna av SAABs navala system. Du arbetar utifrån tekniska underlag som fortlöpande kompletteras och uppdateras vartefter produkterna och systemen närmar sig leverans. Du samarbetar bland annat med: konstruktörer, systemingenjörer, utvecklare och olika specialister, för att få information och underlag till att färdigställa moduler om produkter och system på SAAB Surveillance Naval Combat Systems.



Det dagliga arbetet omfattar produktion av systembeskrivningar, användarmanualer, underhållsmanualer och vissa andra tekniska beskrivningar och instruktioner, samt vissa bisysslor som korrekturläsning. Du samlar in information, strukturerar den på ett pedagogiskt sätt och säkerställer att textinnehållet och illustrationerna är aktuella och korrekta enligt gällande standarder och kundkrav. Du kommer att fungera som en länk mellan produktutveckling, olika SAAB-projekt och SAAB:s uppdragsgivare och slutkunder. Vissa internationella kontakter kan förekomma.



Du kommer att erhålla utbildning om produkterna, systemen och deras användning och bli kollega med ett kunnigt och kamratligt sällskap i en korridor på en arbetsplats med över ett tusen anställda i Järfälla nordväst om Stockholm. Här får du möjligheten att ingå i deras Academy Program som ger fina förutsättningar att komma in i din roll och som ny på Saab.





VI SÖKER DIG SOM:
Har en relevant utbildning från högskola eller universitet (gärna inom Kognitionsvetenskap)
Har goda kunskaper att uttrycka dig i text, troligen har du från studier eller tidigare arbete vana av att skriva längre texter
Obehindrat talar och skriver på engelska och svenska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet


Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

OM KUNDFÖRETAGET:

SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser må

Ansök nu

Student worker Marketing Communications

Läs mer Apr 18
Är du student och vill samla på dig erfarenhet som ger dig ett försprång inför din framtida karriär inom marknadsföring och kommunikation? Kom då och arbeta som studentmedarbetare hos oss!

Tycker du att marknadsföring och kommunikation är superspännande? Drömmer du om att få praktisk erfarenhet inom området i ett internationellt företag? Vi har en attraktiv tjänst som studentmedarbetare i Sverige.

Vi söker en student som långsiktigt (minst ett år) på timbasis, 16 tim (två dagar) per vecka  kan hjälpa vår kommunikationsavdelning med ett brett spektrum av arbetsuppgifter, framförallt inom digital marknadsföring.

Är du en självständig, strukturerad och flexibel person som får saker gjorda och har ett stort intresse av digital marknadsföring? Då är du den vi söker!

Läs mer om tjänsten nedan. Om du är den vi söker är du varmt välkommen med din ansökan (CV och personligt brev) senast den 19e maj. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Vi vill gärna att du börjar så snart som möjligt dock senast i augusti.

 

Spännande uppgifter i ett spännande företag

Som studentmedarbetare på Siemens Healthineers kommer du att ingå i ett team av engagerade medarbetare. Du kommer ansvara för både ad-hoc uppgifter tillsammans med dina kollegor och för dina egna självständiga uppgifter. Du kommer att ha en stor kontaktyta och det är viktigt att du kan arbeta självständigt och kan hålla koll på flera saker samtidigt. På marknadskommunikationsavdelningen är vi ett nordiskt team på 6 personer som samarbetar över nationsgränserna. Du rapporterar till marknadschefen i Norden. Det dagliga arbetet leds av marknadskommunikationschefen i Sverige.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
* Uppdatering och lokal utveckling av våra externa- och interna digitala plattformar.
* Lokalanpassning av globala digitala kampanjer.
* Uppföljning av digitala aktiviteter.
* Hjälp med innehållsproduktion för olika kanaler - kräver att du är en duktig skribent som skriver obehindrat för olika kanaler och målgrupper.
* Administration och samordning i samband med olika utställningar, inklusive utskick av inbjudningar, uppföljning etc.
* Diverse praktiska och ad hoc uppgifter.

Vem är du?

Du är en prestigelös person som får saker gjorda. Du har erfarenhet av och lätt för att lära dig nya program och digitala verktyg. Du har också lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter och är lösningsorienterad. Du tar ett helhetsansvar och sätter stolthet i att uppnå resultat. Du är öppen och utåtriktad med en positiv inställning och har lätt för att samarbeta med olika intressenter, tex sälj- och produktavdelningen, kunder, leverantörer etc.

Vi vill att du har:
* Påbörjade eftergymnasiala studier inom kommunikation och/eller marknadsföring.  Vi ser gärna att du är i början av dina studier då vi ser ett långsiktigt behov av hjälp.
* Driv. Som person är du självgående, flexibel och nyfiken. Du är inte rädd för att ta dig an uppgifter du inte gjort tidigare.
* Kunskaper i diverse Adobe program ses som meriterande.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Perido AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Perido AB .

AML & Fraud-specialist sökes till svensk bank

Finansanalytiker
Läs mer Apr 22
Har du erfarenhet av att arbeta med AML-frågor samt transaktionsmonitorering och bedrägerihantering? Vill du vara en del av det viktiga uppdraget att säkerställa att bankens kunder inte medverkar i finansiell kriminalitet som exempelvis finansiering av terrorism? Då borde du läsa vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en AML- och Fraud-specialist till vår kund, en svensk bank som genom personlig service erbjuder effektiva och anpassade lösningar inom finansiering, inkasso, reskontra­hantering och betallösningar. Du blir en del av ett team som vuxit mycket det senaste året och som har ambitioner om att utvecklas och blir ännu bättre på det de gör. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Arenastaden, Solna.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att arbeta lika delar med bedrägeri som med AML. Det är en spännande roll där ingen dag är den andra lik, i en utvecklande miljö. Inom bedrägeri ingår arbetsuppgifter såsom bedrägeriutredningar och bankförfrågningar. Inom AML ingår följande:
Interna kontroller
Bidra till den allmänna riskbedömningen
Hantera klagomål från kunder
Rapporteing till Compliance
Hantera transaktionsmonitorering
PEP/RCA och sanktionskontroll

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du som person är noggrann och strukturerad. Du arbetar med stort fokus både självständigt och i grupp, där du gärna delar kunskap och erfarenheter med dina kollegor. Vi tror att du som söker vill bidra till en god stämning på din arbetsplats.
Här erbjuds du en spännande och utvecklade tjänst hos en bank med entreprenöriell anda. Du kommer ges möjlighet att påverka arbetet och processerna och på sikt finns goda möjligheter att utvecklas professionellt.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
4 års erfarenhet av att arbeta inom AML
God kunskap av att arbeta med transaktionsmonitorering och bedrägerihantering
Erfarenhet av att arbeta med offboarding, PEP/RCA och sanktionskontroller
God förståelse för relevant lagstiftning
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34497 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Administrativ koordinator till bank

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Apr 19
Är du noggrann, social och gillar att ha en överblick? Tycker du om ett arbete där ingen dag är den andra lik? Då kan du vara den administrativa koordinatorn vår kund letar efter! Läs vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en administrativ koordinator till vår kund, en bank i centrala Stockholm. Du kommer att stötta Stockholmsteamet på cirka 40 personer med diverse administrativa uppgifter. Det handlar om allt från kostnadsrapportering och kvittohantering i det interna systemet, reseadministration, fakturering och betalningar. Du kommer även hantera mötesbokningar och kalendern för Head of DCM samt andra allmänna administrativa uppgifter såsom beställning av mat och utskrifter m.m. Slutligen ansvarar du för att planera och organisera interna event och mindre kundevenemang.
Dina egenskaper
Vi söker en person som är serviceinriktad, positiv och brinner för att hjälpa andra. Du tycker om att arbeta i en miljö med högt tempo som kräver att du då och då arbetar under press. Du tycker om att arbeta i team såväl som du kan arbeta självständigt. För att lyckas i rollen tror vi även att du noggrann och strukturerad och kan hålla koll på många saker samtidigt. Är det dig vi beskriver?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Obs! För denna tjänst tar vi endast emot ansökningar på engelska.
Kvalifikationer:
Minst 2 års erfarenhet av att arbeta som assistent eller Executive Assistant
Erfarenhet av att arbeta inom bank/finans/juridik
God systemvana och goda kunskaper i MS Office
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2024-12-31. Start 2024-05-14.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34565 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Chefsassistent sökes till energiföretag!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Apr 19
Har du tidigare erfarenhet från en liknande tjänst och trivs med att vara den där administrativa stjärnan som får allt att fungera? Om svaren är ja, då har vi en tjänst för dig att blomma i! Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en chefsassistent till vår kund, ett ledande energiföretag som levererar fjärrvärme, fjärrkyla och el till Stockholmsregionen. De fokuserar på hållbara energilösningar och arbetar aktivt för att minska koldioxidutsläppen. Med innovativa teknologier och lång erfarenhet strävar de efter att möta regionens energibehov på ett effektivt och miljövänligt sätt. Tjänsten är placerad i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten kretsar kring att vara ett ovärderligt stöd för chefer i ledningsgruppen. Arbetsdagarna kommer vara av varierad karaktär vilket kräver stor flexibilitet av dig. I stort kommer det röra sig om följande arbetsuppgifter:
Administrativ samordning av ledningsarbete
Planering, koordinering och kommunikation kring chefernas scheman, möten och resor
Hantering av fakturor, resor och reseräkningar för chefen
Ansvar för planering och protokollföring vid årsmöten
Förberedelse och deltagande vid gruppmöten och konferenser
Genomförande och deltagande vid arbetsplatsträffar
Fungera som huvudkontakt för cheferna
Stöd för administrativa system som DM, Proves, IFS, SmartID, SD Worx och mallar
Samarbeta med partners inom andra enheter
Deltagande i utveckling av interna verktyg, processer och system samt projekt
Stöd vid anställnings- och avslutningsprocesser

Dina egenskaper
Vi letar efter dig som har stor organisatorisk och administrativ kompetens. Du trivs i rollen att få ha många uppgifter på ditt bord, ofta samtidigt. Du har ett utpräglat sinne för service och kan kommunicera på ett skickligt och professionellt sätt. Slutligen är du flexibel i den mening att du kan förändrar ditt arbetssätt vid behov, alltid med en proaktiv attityd, för att hitta de bästa lösningarna.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Eftergymnasial eller annan utbildning för rollen relevant alternativt tidigare erfarenhet av liknande roll
Erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter
Erfarenhet av ansvar för strategiska och operativa frågor, övergripande planering och uppföljning
God systemvana
God digital förmåga
God kommunikativ förmåga och kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska

Meriterande:
Erfarenhet av att driva, hålla ihop och samordna små och större projekt
Erfarenhet av arbete med fastighetsteknik och/eller energibranschen
Erfarenhet av sälj och/eller kundbemötande

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2024-12-31 med chans till förlängning. Start 2024-05-06.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34566 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Säljare med kundansvar sökes till Perido!

Innesäljare
Läs mer Apr 18
Vid Mariatorget finns ett framgångsrikt konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn. Ett tryggt och stabilt bolag med det mesta – bra interna team, drivna medarbetare och en mentalitet som präglas av frihet under ansvar. Nu vill vi bli fler i säljteamet! Är du vårt nya tillskott?
Om tjänsten
Som kundansvarig hos oss kommer du vara en central figur i Peridos fortsatta framgångssaga. I din roll kommer fokus ligga på att hitta nya kunder och boka in möten. Du bygger själv upp din kundkrets och ansvarar för hela processen: från prospektering till slutgiltig affär. Hur du går till väga vet du bäst själv, tack vare din tidigare erfarenhet. Nyckeln för att lyckas i rollen är att du är skicklig på att skapa nya och goda relationer. Tillsammans med rekryterare och konsultchefer bygger ni starka team som växer tillsammans med kunden.
Dina egenskaper
Självgående, driftig och orädd – är det ord som stämmer in på dig? Om ja, då tror vi att du kommer stortrivas hos oss. Vi som arbetar på Perido jobbar hårt tillsammans för att nå uppsatta mål. Vi tror på våra medarbetare och du kommer därför få frihet att själv forma rollen. Självklart ser vi till att ha kul också - humor och glimten i ögat är alltid uppskattat!
Vi hoppas att du är lika nyfiken på oss som vi är på dig! Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker dig som har:
Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning/telemarketing/mötesbokning – med dokumenterat goda resultat
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Plus i kanten:
Tidigare erfarenhet av business to businessförsäljning

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Lovisa Hedlund och du kan nå henne via mail på lovisa.hedlund@perido.se eller på nummer 070 740 79 33
Om du har övriga frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange tjänstens referensnummer 33501 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Account Manager sökes till Perido!

Account manager
Läs mer Apr 18
Ett av Sveriges största bemanningsföretag letar efter dig som är nyfiken på en roll med mycket kundkontakt! Du kan vara nyexaminerad eller ha viss arbetslivserfarenhet, det viktigaste är att du är ambitiös och handlingskraftig! Vill du även arbeta på ett kontor med mycket energi och härlig sammanhållning? Då har du kommit helt rätt! Perido söker dig som är en fena på att bygga relationer och har ett inre driv som gör dig både självgående och initiativtagande – vi ger dig verktygen för att lyckas i rollen!
Om tjänsten
Som Account Manager hos oss kommer du vara en central figur i Peridos fortsatta framgångssaga. I din roll kommer fokus ligga på att hitta nya kunder och boka in möten. Du bygger själv upp din kundkrets och ansvarar för hela processen: från prospektering till slutgiltig affär. Nyckeln för att lyckas i rollen är att du är skicklig på att skapa nya och goda relationer. Tillsammans med rekryterare och konsultchefer bygger ni starka team som växer tillsammans med kunden.
Dina egenskaper
Din sociala förmåga kommer att ta dig långt, medan ditt intresse för att göra affärer kommer ta dig hela vägen i hamn. Genom att vara självständig och orädd kommer du snabbt växa i din roll hos oss.
Du kan känna dig lugn med att du, under din första tid, kommer få en gedigen introduktion i form av stöttning och coachning från nära kollegor. Du kommer ha tillgång till välarbetade underlag som hjälper dig att snabbt komma på banan. Det viktigaste är att du är en doer av rang, trivs med att jobba på ett resultatinriktat sätt och inte räds nya utmaningar.
Stämmer detta in på dig? I så fall vill vi att du blir vår nya kollega!
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som:
Är nyexaminerad eller har viss arbetslivserfarenhet inom relevanta områden så som försäljning/telemarketing/mötesbokning, etc.
Har god initiativförmåga och viljan att utvecklas
Har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Lovisa Hedlund och du kan nå henne via mail på lovisa.hedlund@perido.se eller på nummer 070 740 79 33.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Ansök nu

Redovisningsassistent till miljöfrämjande företag!

Redovisningsassistent
Läs mer Apr 18
Har du erfarenhet av arbete inom ekonomiverksamhet och goda datorkunskaper? Är du en kommunikativ och serviceinriktad person? Om du är ute efter en meriterande tjänst inom redovisning så kan det här vara något för dig, läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en redovisningsassistent för vår kunds räkning, ett framstående europeiskt energiföretag som är känt för sitt engagemang för hållbarhet och förnybara energilösningar. En verksamhet som sträcker sig över flera länder går kundföretaget i bräschen för övergången till renare energikällor som vind-, vatten- och solkraft, med målet att skapa ett fossilfritt liv. Tjänsten är placerad på deras kontor i Solna.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsassistent kommer du att arbeta med att introducera kunder och leverantörer till kundföretagets e-fakturalösning. Du kommer även att arbeta med förbättringar i processerna kopplat till detta, och förväntas vara drivande och initiativtagande inom det.
Bland dina arbetsuppgifter ingår även:
Bidra till goda relationer genom god service till interna kunder och externa leverantörer/kunder
Utföra tjänster med hög leveranskvalitet i enlighet med allmänna processer, principer och riktlinjer

Dina egenskaper
Vi tror att du som söker är en noggrann och välstrukturerad person. Vi ser att du är serviceinriktad och är lyhörd för vad som behöver göras. Vidare hoppas vi att du är ansvarsfull och har lätt för att ta egna initiativ.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Minst gymnasieutbildning och/-eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Erfarenhet inom/-av ekonomiverksamhet och servicehantering
Goda datorkunskaper (inkl. MS Office)
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Meriterande:
Erfarenhet från arbete inom ekonomiprocesser
Erfarenhet från arbete i SAP-miljö
E-Invoice erfarenhet
God förståelse för ekonomiprocesser i SAP

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2024-09-30, med chans till förlängning. Start 2024-05-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34563 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu