Stockholm: Webbredaktör sökes omgående i Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Webbredaktör sökes omgående i Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-19 // Varaktighet: Heltid

Har du några års erfarenhet av arbete som webbredaktör och är tillgänglig omgående? Välkommen med din ansökan!

Om uppdraget

Vi söker omgående en webbredaktör för vår kunds räkning. Uppdraget pågår till november, med möjlighet till förlängning, och är på heltid. Placering: Stockholm, Kungsholmen.

Dina arbetsuppgifter

Som webbredaktör publicerar och strukturerar du innehåll på webben i Optimizely/Episerver.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ansvar för att samordna och stämma av information med kollegor, faktagranskare och beställare
- Hålla det redan befintliga innehållet är uppdaterat, begripligt, välstrukturerat och presenterat på ett lättillgängligt sätt och ta fram nytt innehåll
- Eventuellt delta vid testning inför nya releaser


Dina kvalifikationer

Krav för tjänsten:

- Relevant utbildning
- Något års erfarenhet av arbete som webbredaktör
- Goda kunskaper i webbpubliceringsprogram såsom Optimizely och Episerver (version 9 eller senare)
- Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
- God samarbetsförmåga


Meriterande för tjänsten:

- Kunskaper i webbanalys och olika analysprogram

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Informatör/Kommunikatör

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Informatör/Kommunikatör.

Kommunikatör Sollentuna kommun

Läs mer Feb 19
Vi söker en kommunikatör med grafisk inriktning som kommer att ansvara för att utveckla och hålla ihop Sollentuna kommuns visuella identitet i alla våra kommunikationskanaler.

Om uppdraget

Du blir en del av kommunikationsavdelningen som ansvarar för Sollentuna kommuns övergripande kommunikations- och varumärkesarbete och ger stöd till kommunens verksamheter inom kommunikation. Du kommer att ingå i ett mindre team som bland annat arbetar med grafisk produktion. Inom avdelningen finns även kollegor som ansvarar övergripande för kontakter med verksamhetskontoren och andra som arbetar med webb och intranät, kommunikationsprojekt, sociala medier, rörlig bild samt pressfrågor.

Tjänsten är placerad i nyrenoverade lokaler i Turebergshuset som ligger centralt i Sollentuna centrum. Hit är det är lätt att ta sig med allmänna kommunikationer. Det finns möjlighet till flextid och distansarbete.

Dina arbetsuppgifter

Vi söker en kommunikatör med grafisk inriktning som kommer att ansvara för att utveckla och hålla ihop Sollentuna kommuns visuella identitet i alla våra kommunikationskanaler. I rollen ger du stöd inom grafisk produktion till kommunens kontor och samarbetar nära med kollegor på kommunikationsavdelningen. Du har gedigen känsla för färg, form och layout samt en stark övertygelse om hur viktig grafisk form är för att ett budskap ska nå fram.

För att trivas i rollen är du är en person med samhällsintresse som ser både helhet och de små detaljerna. Du har en hög servicekänsla och motiveras av att skapa en sammanhållen grafisk profil i olika kanaler, från webb, trycksaker och mässmontrar, till digitala skyltar och profilprodukter.
Utöver detta förekommer arbetsuppgifter kopplat till :

- Grafisk formgivning för digitala och fysiska kanaler

- Ansvar för, samt utveckling och implementering av vår visuella identitet

- Beställning av varumärkesstärkande foton och illustrationer

- Samarbete med upphandlad byrå och fotograf

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som har:

- Akademisk medie- och kommunikations vetenskaplig utbildning med grafisk inriktning eller motsvarande

- Flerårig erfarenhet av arbete som kommunikatör med grafisk inriktning och ansvar för grafisk profil

- Mycket goda kunskaper inom layout och formgivning: erfarenhet i Adobe Creative Suite (främst In Design, Illustrator, Photoshop och After Effects)

- Vana vid arbete med Office-mallar

- Mycket goda kunskaper i svenska och är en duktig skribent

- Erfarenhet av produktion av rörlig media

- Att arbeta med grafisk profil i webb och andra digitala kanaler

- Att göra beställningar hos tryckerier

Meriterande

- Färdigheter inom foto är meriterande. Vi ser även gärna att du varit med och implementerat ett mallsystem för användning av medarbetare i en organisation. Arbete i politiskt styrd verksamhet är även det meriterande.

Vi söker dig som är initiativrik och kreativ, driven och noggrann. Du är service- och utvecklingsinriktad och har förmågan att självständigt prioritera och genomföra arbetsuppgifter. Du trivs med att samarbeta nära med andra och är lyhörd för idéer och behov hos verksamheter. Du är strukturerad och har förmåga att hantera att flera olika arbetsuppgifter löper parallellt.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23 februari.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, sanna.perjons@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070- 884 96 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Junior Teknisk Skribent till Saab Järfälla!

Läs mer Feb 29
Att arbeta på SAAB innebär att få vara en del av ett spännande och innovativt företag med teknisk excellens och en stark global närvaro. Här får du möjlighet att bidra till utvecklingen av avancerade produkter och lösningar inom en tekniskt utmanande och viktig bransch. Tar du examen till sommaren och sugen på att ta del av Saabs Academy Program? Sök redan idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN:

Som Teknisk Skribent på SAAB är det din uppgift att upprätta manualer till företagets kunder och användarna av SAABs navala system. Du arbetar utifrån tekniska underlag som fortlöpande kompletteras och uppdateras vartefter produkterna och systemen närmar sig leverans. Du samarbetar bland annat med: konstruktörer, systemingenjörer, utvecklare och olika specialister, för att få information och underlag till att färdigställa moduler om produkter och system på SAAB Surveillance Naval Combat Systems.



Det dagliga arbetet omfattar produktion av systembeskrivningar, användarmanualer, underhållsmanualer och vissa andra tekniska beskrivningar och instruktioner, samt vissa bisysslor som korrekturläsning. Du samlar in information, strukturerar den på ett pedagogiskt sätt och säkerställer att textinnehållet och illustrationerna är aktuella och korrekta enligt gällande standarder och kundkrav. Du kommer att fungera som en länk mellan produktutveckling, olika SAAB-projekt och SAAB:s uppdragsgivare och slutkunder. Vissa internationella kontakter kan förekomma.



Du kommer att erhålla utbildning om produkterna, systemen och deras användning och bli kollega med ett kunnigt och kamratligt sällskap i en korridor på en arbetsplats med över ett tusen anställda i Järfälla nordväst om Stockholm. Här får du möjligheten att ingå i deras Academy Program som ger fina förutsättningar att komma in i din roll och som ny på Saab.





VI SÖKER DIG SOM:
Har en relevant utbildning från högskola eller universitet (gärna inom Kognitionsvetenskap)
Har goda kunskaper att uttrycka dig i text, troligen har du från studier eller tidigare arbete vana av att skriva längre texter
Obehindrat talar och skriver på engelska och svenska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet


Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

OM KUNDFÖRETAGET:

SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser må

Ansök nu

Kommunikatör till Sjöbefälsföreningen!

Läs mer Nov 29
Om bolaget och tjänsten

Klara Consulting söker nu en kommunikatör till Sjöbefälsföreningen för en projektanställning på ett år.

Sjöbefälsföreningen (https://sjobefalsforeningen.se/)är Sveriges äldsta, fortfarande aktiva, fackförbund med cirka 5000 medlemmar. En ideell förening som organiserar sjöbefäl och som arbetar för att främja medlemmarnas fackliga, ekonomiska och sociala intressen. Dessutom verkar de för en ständigt förbättrad utbildning för sjöbefäl. Föreningen är verksamma inom flera internationella organisationer och fackliga samarbeten, samt deltar i en mängd olika forum inom sjöfartsbranschen för att göra sjöbefälens röst hörd.

Nu söker de en kommunikatör till en bred och kreativ, helt ny roll. Här får du chansen att bli en del av ett härligt och familjärt gäng, utvecklas i en varierande roll och dessutom göra skillnad i arbetet för individers rättigheter!

Du erbjuds:

- En kreativ, bred och varierande roll med stora möjligheter att påverka arbetet

- Arbete i en organisation som jobbar för individers rättigheter - ett fackförbund som gör skillnad!

- Mycket goda förmåner utöver det vanliga

- Flexibel hybridpolicy



Arbetsuppgifter

Som kommunikatör på Sjöbefälsföreningen arbetar du brett i en varierande roll inom både kommunikation, information och event, i nära samarbete med föreningens redaktör/informationsansvarige. Du kommer att skapa och publicera material för föreningens olika informationskanaler samt delta i planering och genomförande av olika event. Då Sjöbefälsföreningen är en liten, medlemsstyrd organisation är det viktigt att kunna samverka med de förtroendevalda och ombudsmännen på kansliet för att stötta dem med till exempel informationsutskick. Beslutsvägarna är korta och tillsammans hjälps ni åt med förekommande arbetsuppgifter. Resor ingår till viss del i tjänsten.

För dig som har journalistisk utbildning och/eller erfarenhet kan det även bli aktuellt att skriva för föreningens tidskrift Sjöbefälen.

Du kommer till exempel att:

- Uppdatera hemsidan och sociala medier

- Skicka ut nyhetsbrev och informationsmaterial

- Vara behjälplig i att tillverka diverse trycksaker, uppdatera broschyrer samt diverse dokument

- Hjälpa till att samordna olika event som t.ex. medlemsutbildningar, kongress och klubbkonferens

För dig med utbildning och/eller erfarenhet inom journalistik finns möjlighet till att:

- Skriva artiklar och reportage till föreningens tidskrift





Vem är du?

För att trivas i rollen är du en duktig lagspelare. Som person är du prestigelös, flexibel och trivs med en stor variation i dina arbetsuppgifter. Du är också strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och bra på att ta egna initiativ. Vidare är du en god stilist som kan anpassa dina texter beroende på målgrupp och publiceringskanal.

Vi söker dig som:

- Har en eftergymnasial utbildning inom till exempel kommunikation, journalistik eller annan likvärdig utbildning

- Har en god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift

Det är extra meriterande om du:

- Har utbildning och/eller erfarenhet av journalistiskt arbete

- Har erfarenhet av webbpublicering samt programmen Indesign och Photoshop

- Har erfarenhet av foto och rörlig bild

- Har erfarenhet av arbete i medlemsorganisation

Vill du utvecklas i en bred och varierande roll och dessutom göra skillnad i samhället? Då är detta en perfekt roll för dig. Ansök till tjänsten som Sjöbefälsföreningens nya kommunikatör redan idag!

Praktisk information

- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid
- Anställningsform: Projektanställning på ett år med eventuell möjlighet till förlängning.
- Lön: Fast enligt överenskommelse
- Placering: Skarpnäck, Stockholm. Goda hybridmöjligheter.
- Kontaktuppgifter: Vid frågor kontakta Lina Granåstedt på lina.granastedt@klaraconsulting.se

- Övrig information: Arbetsprover kan komma att efterfrågas.

Rekryteringsprocessen hanteras av Klara Consulting. Vår kunds önskemål är att alla ansökningar går via oss.

Vi tillämpar löpande selektering och?annonsen kan komma att tas ned när vi har ett tillfredsställande urval.

Om företaget

Läs mer om föreningen HÄR (https://sjobefalsforeningen.se/).

Ansök nu

Regulatory Client Specialist to Swedish bank

Läs mer Mar 27
We are looking for a Regulatory client communication to one of Sweden´s larges banks. You will support transition of Governance, Risk and Compliance team within the Product Regulatory Office and contribute to further development of this team in Warsaw. Apply for the position today because we work with ongoing selection.

OM TJÄNSTEN
We are looking for an experienced professional to be responsible for regulatory client communication within LC & FI division. This is an exciting opportunity to be at the forefront of regulatory change and drive end to end client communication related to EMIR Refit as well as other securities regulations. The person in this role will support transition of Governance, Risk and Compliance team within the Product Regulatory Office and contribute to further development of this team in Warsaw. This role will suit candidates with prior experience in regulatory reporting and those with very strong client service skills.

Responsibilities:
- Manage client regulatory queries and ensure they are addressed accordingly
- Coordinate client outreach related to EMIR Refit and other regulations where relevant
- Review client regulatory information and collaborate effectively to ensure static data and documentation meets requirements
- Work closely with all members of the Regulatory Reporting Office as well as other stakeholders to resolve specific client issues and tasks
- Escalate and mitigate exceptional cases and provide support where adequate
- Be responsible for coordination and set up of new delegated reporting agreements
- Drive regulatory projects which include data centric and regulatory change initiatives
- Analyze, participate, and present regulatory compliance matters in working groups & committees
- Build strong risk management culture
- Support the team in relevant BAU activities

VI SÖKER DIG SOM
- University degree in business, banking & finance, law or relevant industry experience
- Minimum 3 years of experience in financial regulations
- Strong knowledge of regulatory requirements under EMIR, MIFIR/MIFID II, Dodd Frank and SFTR
- Good communication skills and ability to work directly with the client as well as with stakeholders across all levels of the organization
- Previous experience with derivatives documentation and exposure to regulatory reporting preferred
- Prioritization and utmost attention to detail
- Strong awareness of regulatory risks
- Good command of MS Excel skills. Tableau skills a plus
- Adherence to regulatory requirements and work in accordance with policies and procedures
- Positive mindset
- Fluency in English – both verbal and written

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase.

Ansök nu

Redaktör till Karolinska Universitetssjukhuset

Läs mer Mar 28
Nytt
Vill du vara med och skapa berättelser om sjukhusets allra viktigaste frågor? Vi strävar mot att kunna mer imorgon än vad vi kan idag.

Många av sjukhusets medarbetare bär på kunskaper och erfarenheter som är värda att nå fram till många fler människor.

Välkommen till oss!

Du erbjuds
Du kommer att arbeta i ett team med kollegor i olika roller som redaktör, kommunikatör och webbspecialist
Delaktig i att forma arbetssätt kring stabens redaktionella uppdrag i våra olika kanaler
Ingå i ett team med hög kompetens och fin sammanhållning där alla stöttar varandra
Individuell inskolning anpassat till verksamheten, dina tidigare erfarenheter och kompetenser
Fri tillgång till våra moderna och fina personalgym, både i Solna och i Huddinge.

Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig.

Om tjänsten

Karolinska Universitetssjukhusets uppdrag är att bedriva specialiserad och högspecialiserad sjukvård. Vår vision ”Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag” är vägledande när vi arbetar mot tydliga värden för patienter och samhälle och mot medicinska framsteg.

På Karolinska Universitetssjukhuset finns några av världens skickligaste undersköterskor, läkare, sjuksköterskor, fysioterapeuter, laboratorieassistenter och andra yrkesgrupper. Många av medarbetarna bär på kunskaper, erfarenheter och berättelser som är värda att nå fram till många fler människor.

Stab Kommunikation vid Karolinska Universitetssjukhuset ansvarar för övergripande strategiska och operativa kommunikationsfrågor och arbetar integrerat med både intern och extern kommunikation samt press- och mediarelationer.

Vi ansvarar för intranätet, den externa webbplatsen och ett antal sociala kanaler. I vårt dagliga arbete stödjer vi sjukhusets verksamheter och strategiskt prioriterade områden i kommunikationsfrågor.

Huvudsakliga ansvarsområde:

Du har en nyckelroll i vårt dagliga redaktionella uppdrag, och arbetar med innehållsproduktion i alla former, som text, bild, film och foto
Du anpassar varje redaktionellt jobb för att passa i olika format och kanaler, samt har ett nära samarbete med pressavdelningen vid mediala frågor
Driver utveckling och analys av våra sociala medier. Du planerar inlägg och uppföljning i våra sociala medier tillsammans med kollegor på Stab Kommunikation.
Du ansvarar för sjukhusets bildverktyg MediaFlow och uppdaterar instruktioner samt har löpande dialog med bildredaktörer på sjukhuset samt upphandlad leverantör. 

Vi kommer att lägga en stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering.

Kvalifikationer

Krav

Högskoleutbildning inom journalistik, medie- och kommunikationsvetenskap, eller annan för tjänsten relevant utbildning
Minst tre års arbetslivserfarenhet i en liknande roll
Kunskap i EPiServer eller liknande webbpubliceringsprogram
Goda kunskaper i foto- och filmredigering, samt textning och tillgänglighetsanpassning av film och foto
Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska och gärna något ytterligare språk
Dokumenterad erfarenhet av att skriva olika typer av texter, reportage, nyheter och notiser.

Meriterande

Kunskaper i sökmotoroptimering och statistikverktyg eller annat verktyg relevant för tjänsten
Tidigare erfarenhet av liknande arbete från ett internationellt företag, eller offentlig verksamhet
Dokumenterad erfarenhet av arbete med sociala medier och analys av sociala medier.

Personliga egenskaper

Flexibilitet är en av dina främsta egenskaper då du har förmågan att prioritera och växla mellan olika arbetsuppgifter med varierande ambitionsnivå. Du är prestigelös och kan snabbt anpassa dig till förändringar i uppgifterna för att möta de aktuella behoven i kommunikationskanalerna.

Din dagliga interaktion innebär att du har kontakt med människor på alla nivåer inom organisationen. Du värdesätter fungerande samarbeten och strävar efter att skapa goda relationer inom hela sjukhusets organisation.

Ditt positiva, öppna och prestigefria förhållningssätt gör att du trivs med att utveckla verksamheten tillsammans med dina kollegor och bidrar till en positiv arbetsmiljö där idéer och innovation uppmuntras.

Om rekryteringsprocessen

Intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte till sista ansökningsdag med att skicka in din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om du blir kallad till intervju kommer vi att efterfråga ett arbetsprov/exempel på texter du tidigare skrivit.

Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska!
Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. Läs mer om rekryteringsprocessen och om vilka kontroller som utförs på Karolinska https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/



Om Karolinska Universitetssjukhuset

Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner.



Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag.



Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier!

Kommunikation

För att stödja sjukhusets alla kliniska verksamheter arbetar jurister, ekonomer, kommunikatörer, HR, Inköpare och IT för att vi tillsammans ska generera vård i världsklass och vara en verkligt Attraktiv Arbetsgivare! https://www.karolinska.se/om-oss/om/organisation/Administrativa-verksamheter/kommunikationsavdelningen/

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Bemannia Kontor AB .

Bli bemanningskoordinator hos oss på Bemannia

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Mar 12
Söker du en rolig och kreativ roll i ett slipat team där du arbetar nära dina kollegor? Har du erfarenhet av administrativt arbete och trivs i kontakt med andra människor? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som bemanningskoordinator!

Om uppdraget

Bemannia är en expansiv organisation som genomsyras av nytänkande och entreprenörskap. För att trivas hos oss delar du vårt serviceengagemang och motiveras av ett varierat arbete i högt tempo med många kontaktytor. I arbetet tillhör man ett team som arbetar mot samma mål. Vi finns placerade på Bemannias huvudkontor beläget i Norrtull, Stockholm. Arbetstiderna är förlagda i ett rullande treveckorsschema mellan 06:00-18:00.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som bemanningskoordinator kommer du, tillsammans med ett tight och engagerat team, att samordna och bemanna kortare vakanser hos våra kunder inom flertalet tjänstekategorier bland annat skolvikarier. Du kommer på sikt att delta i rekryteringen av nya konsulter från annonsering till anställning och upprätthålla relationen till såväl kund som konsult där främsta kontakt sker via telefon och mail.

Dina kvalifikationer

Vi tror att du är en van teamspelare med god samarbetsförmåga och att du med lätthet kommunicerar med kunder och konsulter. Du har god erfarenhet av serviceyrket och har med fördel haft telefon och mail som dina främsta verktyg i en administrativ roll som kräver koordinering.

Du har ett affärsinriktat förhållningssätt och genom engagemang och dedikerat arbete strävar du alltid efter att överträffa mål och förväntningar. Du är strukturerad och kvalitetsmedveten och van att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Då vi arbetar mycket med vikarier mot skola är det även meriterande om man tidigare arbetat på förskola eller som lärarvikarie.

Vad vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett spännande, varierande och utvecklande arbete, där du blir en viktig resurs i ett redan starkt team. Anställningen är på heltid med 6 månaders provanställning som start. Vi ser gärna att du så snart som möjligt kan börja hos oss, men är även beredda att vänta för rätt person. I övrigt erbjuder vi dig 3000 kr i friskvårdsbidrag enligt vår interna policy och i byggnaden finns även ett gym att använda sig av.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-03-31

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Rood Abed , rood.abed@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 178 40 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Granskningsekonom till Region Stockholm

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 19
Nu söker vi en granskningsekonom omgående till en statlig myndighet för ett uppdrag på 50% fram till sista juni.

Om uppdraget

Uppdraget är på 50 % med start omgående och fram till 24-06-30. Du kommer att vara placerad på kundens kontor i Stockholm. Det kan eventuellt vara aktuellt med utökning av omfattningen om det tillkommer ytterligare projekt under våren.

Regionledningskontoret (Enheten RLK) som du kommer att arbeta på tillhör den centrala förvaltningsorganisationen. Enheten har ansvar för bland annat gemensamma IT-frågor, personal strategiska frågor, gemensamma upphandlingar och frågor som hör samman med regionens roll som ägare av sjukhus och primärvård.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer främst ha följande arbetsuppgifter:

- Effektuera utbetalning i system

- Ta fram utbetalningssystem och expediera

- Avstämning med handläggare och SF redovisning

- Bemyndigande redovisning och prognos

- Bemyndigande inför tillväxtverkets budget



Dina kvalifikationer

- Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande

- Flera års erfarenhet som ekonom

- Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

- Svenska flytande i såväl tal som skrift

Vi ser att du har personliga egenskaper som god analytisk förmåga, strukturerad och kan se ett helhetsperspektiv. Vi ser också att du har god samarbetsförmåga samt har lätt att skapa goda relationer.

Meriterande

Det är meriterande om du tidigare arbetat med projektredovisning.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 17/3

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Granskningsekonom till Region Stockholm

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 12
Nu söker vi en granskningsekonom omgående till en statlig myndighet för ett uppdrag på 50% fram till sista juni.

Om uppdraget

Uppdraget är på 50 % med start omgående och fram till 24-06-30. Du kommer att vara placerad på kundens kontor i Stockholm. Det kan eventuellt vara aktuellt med utökning av omfattningen om det tillkommer ytterligare projekt under våren.

Regionledningskontoret (Enheten RLK) som du kommer att arbeta på tillhör den centrala förvaltningsorganisationen. Enheten har ansvar för bland annat gemensamma IT-frågor, personal strategiska frågor, gemensamma upphandlingar och frågor som hör samman med regionens roll som ägare av sjukhus och primärvård.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer främst ha följande arbetsuppgifter:

- Effektuera utbetalning i system

- Ta fram utbetalningssystem och expediera

- Avstämning med handläggare och SF redovisning

- Bemyndigande redovisning och prognos

- Bemyndigande inför tillväxtverkets budget



Dina kvalifikationer

- Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande

- Flera års erfarenhet som ekonom

- Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

- Svenska flytande i såväl tal som skrift

Vi ser att du har personliga egenskaper som god analytisk förmåga, strukturerad och kan se ett helhetsperspektiv. Vi ser också att du har god samarbetsförmåga samt har lätt att skapa goda relationer.

Meriterande

Det är meriterande om du tidigare arbetat med projektredovisning.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 17/3

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Compensation and Benefits Specialist till framstående företag

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Feb 29
Är du en erfaren Compensation and Benefits Specialist som brinner för att utveckla och administrera förmånsprogram? Då har vi rollen för dig hos ett av Sveriges ledande företag.

Om Uppdraget

Vi söker nu efter en driven Compensation and Benefits Specialist till vår kund som är verksamt inom försäkringsbranschen. I den här rollen kommer du att ha en avgörande inverkan på att utveckla och administrera företagets förmånsprogram, vilket inkluderar allt från hantering av kundens belöningsprogram till att supportera chefer inom lön och lönerevisionsområdet.

Tjänsten är på heltid och placeringen är i Stockholm med möjlighet till flexibelt arbete. Uppdraget startar i maj och initialt är det ett tidsbegränsat kontrakt till 2024-12-30 med goda chanser till förlängning. Det kommer finnas möjlighet att arbeta 2 dagar på distans (25%), men vid behov ska du kunna utföra arbetat 100% på plats.


Dina arbetsuppgifter

-
Ansvara för förvaltning av jobbfamiljestrukturer (VY-koder).

- Genomföra lönekostnadsanalyser.

- Bidra i arbetet med den administrativa hanteringen av kundens belöningsprogram, samt kundens personalbilar.

- Driva utredningar inom området personal- och löneadministration.

- Bidra vid framtagande av marknadslönestatistik samt analyser av lönestrukturer.

- Ta fram underlag till kundens lönekommitté.

- Supportera chefer inom lön och lönerevisionsområdet.

- Utveckla, förvalta och följa upp processer inom specialistområde.

- Ingå och bidra i olika utvecklingsuppdrag inom enheten och i verksamheten.

Dina kvalifikationer

-
Hög kompetens inom aktuellt område/roll.

- Kan arbeta självständigt.

- 3-5 års erfarenhet av HR-arbete med tyngdpunkt lön/lönebildning och lönekartläggning.

- Bred kunskap inom HR.

- Kunskap inom lönebildning, jobbstrukturer/arbetsvärdering samt marknadslönedata.

- Erfarenhet av lönerevisionsprocesser, gärna i större organisationer.

- Erfarenhet av fackliga förhandlingar och samverkan.

- Kan uppvisa godkänt utdrag ur Polisens belastningsregister.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 8/3

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ersättnings- och förmånsspecialist till framstående företag

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Feb 28
Är du en erfaren ersättnings- och förmånsspecialist som brinner för att utveckla och administrera förmånsprogram? Då har vi rollen för dig hos ett av Sveriges ledande företag.

Om Uppdraget

Vi söker nu efter en driven ersättnings- och förmånsspecialist till vår kund som är verksamt inom försäkringsbranschen. I den här rollen kommer du att ha en avgörande inverkan på att utveckla och administrera företagets förmånsprogram, vilket inkluderar allt från hantering av kundens belöningsprogram till att supportera chefer inom lön och lönerevisionsområdet.

Tjänsten är på heltid och placeringen är i Stockholm med möjlighet till flexibelt arbete. Uppdraget startar i maj och initialt är det ett tidsbegränsat kontrakt till 2024-12-30 med goda chanser till förlängning. Det kommer finnas möjlighet att arbeta 2 dagar på distans (25%), men vid behov ska du kunna utföra arbetat 100% på plats.


Dina arbetsuppgifter

-
Ansvara för förvaltning av jobbfamiljestrukturer (VY-koder).

- Genomföra lönekostnadsanalyser.

- Bidra i arbetet med den administrativa hanteringen av kundens belöningsprogram, samt kundens personalbilar.

- Driva utredningar inom området personal- och löneadministration.

- Bidra vid framtagande av marknadslönestatistik samt analyser av lönestrukturer.

- Ta fram underlag till kundens lönekommitté.

- Supportera chefer inom lön och lönerevisionsområdet.

- Utveckla, förvalta och följa upp processer inom specialistområde.

- Ingå och bidra i olika utvecklingsuppdrag inom enheten och i verksamheten.

Dina kvalifikationer

-
Hög kompetens inom aktuellt område/roll.

- Kan arbeta självständigt.

- 3-5 års erfarenhet av HR-arbete med tyngdpunkt lön/lönebildning och lönekartläggning.

- Bred kunskap inom HR.

- Kunskap inom lönebildning, jobbstrukturer/arbetsvärdering samt marknadslönedata.

- Erfarenhet av lönerevisionsprocesser, gärna i större organisationer.

- Erfarenhet av fackliga förhandlingar och samverkan.

- Kan uppvisa godkänt utdrag ur Polisens belastningsregister.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 8/3

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Kommunikatör Sollentuna kommun

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Feb 19
Vi söker en kommunikatör med grafisk inriktning som kommer att ansvara för att utveckla och hålla ihop Sollentuna kommuns visuella identitet i alla våra kommunikationskanaler.

Om uppdraget

Du blir en del av kommunikationsavdelningen som ansvarar för Sollentuna kommuns övergripande kommunikations- och varumärkesarbete och ger stöd till kommunens verksamheter inom kommunikation. Du kommer att ingå i ett mindre team som bland annat arbetar med grafisk produktion. Inom avdelningen finns även kollegor som ansvarar övergripande för kontakter med verksamhetskontoren och andra som arbetar med webb och intranät, kommunikationsprojekt, sociala medier, rörlig bild samt pressfrågor.

Tjänsten är placerad i nyrenoverade lokaler i Turebergshuset som ligger centralt i Sollentuna centrum. Hit är det är lätt att ta sig med allmänna kommunikationer. Det finns möjlighet till flextid och distansarbete.

Dina arbetsuppgifter

Vi söker en kommunikatör med grafisk inriktning som kommer att ansvara för att utveckla och hålla ihop Sollentuna kommuns visuella identitet i alla våra kommunikationskanaler. I rollen ger du stöd inom grafisk produktion till kommunens kontor och samarbetar nära med kollegor på kommunikationsavdelningen. Du har gedigen känsla för färg, form och layout samt en stark övertygelse om hur viktig grafisk form är för att ett budskap ska nå fram.

För att trivas i rollen är du är en person med samhällsintresse som ser både helhet och de små detaljerna. Du har en hög servicekänsla och motiveras av att skapa en sammanhållen grafisk profil i olika kanaler, från webb, trycksaker och mässmontrar, till digitala skyltar och profilprodukter.
Utöver detta förekommer arbetsuppgifter kopplat till :

- Grafisk formgivning för digitala och fysiska kanaler

- Ansvar för, samt utveckling och implementering av vår visuella identitet

- Beställning av varumärkesstärkande foton och illustrationer

- Samarbete med upphandlad byrå och fotograf

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som har:

- Akademisk medie- och kommunikations vetenskaplig utbildning med grafisk inriktning eller motsvarande

- Flerårig erfarenhet av arbete som kommunikatör med grafisk inriktning och ansvar för grafisk profil

- Mycket goda kunskaper inom layout och formgivning: erfarenhet i Adobe Creative Suite (främst In Design, Illustrator, Photoshop och After Effects)

- Vana vid arbete med Office-mallar

- Mycket goda kunskaper i svenska och är en duktig skribent

- Erfarenhet av produktion av rörlig media

- Att arbeta med grafisk profil i webb och andra digitala kanaler

- Att göra beställningar hos tryckerier

Meriterande

- Färdigheter inom foto är meriterande. Vi ser även gärna att du varit med och implementerat ett mallsystem för användning av medarbetare i en organisation. Arbete i politiskt styrd verksamhet är även det meriterande.

Vi söker dig som är initiativrik och kreativ, driven och noggrann. Du är service- och utvecklingsinriktad och har förmågan att självständigt prioritera och genomföra arbetsuppgifter. Du trivs med att samarbeta nära med andra och är lyhörd för idéer och behov hos verksamheter. Du är strukturerad och har förmåga att hantera att flera olika arbetsuppgifter löper parallellt.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23 februari.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, sanna.perjons@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070- 884 96 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu