Stockholm: iOS-utvecklare till ett uppskattat team, Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet iOS-utvecklare till ett uppskattat team, Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-08 // Varaktighet: Heltid

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden söker en iOS-utvecklare med stora kunskaper inom iOS för att vidareutveckla sina appar. Du kommer vara en del av ett etablerat agilt team.

De mobila applikationerna är bara en del i de distribuerade system som tillsammans bygger upp Kundens lösningar. Då teamet består av både iOS- och Android-utvecklare är det starkt meriterande att kunna agera utvecklare för båda plattformarna.

Systemutveckling sker i Swift.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Ingenjörsexamen eller högre examen i datorrelaterat område.
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av utveckling för iOS.
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att utveckla i Swift och dess ekosystem.
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att jobba med automatiserade bygg- och deployment-miljöer


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Applikationsutvecklare/Apputvecklare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Applikationsutvecklare/Apputvecklare.

Nyfiken Webbutvecklare Node/React till ving.se

Läs mer Sep 27
Nytt
Vi söker webbutvecklare Node/React
Till Ving söker vi nu en senior webbutvecklare till ett av våra webb-team. Teamen jobbar med det våra kunder möter när de går in på vår webb (ving.se) för att drömma om och boka sina semesterresor. Vi har stort fokus på UX för att våra kunder skall få den bästa kundupplevelsen.

Vi jobbar agilt med continuous delivery. Teamen ansvarar för hela kedjan från kravförståelse, utveckling, deploy till förvaltning och support. Vår strategi är ”Cloud first” varför vi värdesätter kunskap och/eller vilja att gå mer mot Cloudlösningar. Som utvecklare kommer du jobba i ett drivet team som utvecklar våra välbesökta uppskattade webbar och framtidens resetjänster.

Det viktigaste för oss är inte bara vilka tekniker du kan idag utan det allra viktigaste är din inställning, nyfikenhet och viljan att lära nytt och bidra till våran utveckling och vår kultur.

Ett webbutvecklingsteam hos oss är typiskt en Produktägare, en UXare, en Scrum master, en Arkitekt, en Teknisk testare samt 2-3 webbutvecklare. Vi är just nu ett team som skall växa till två, och där hoppas vi att just du vill vara med! Vi jobbar mycket med mob/par-programmering för att kompetensdela samtidigt som vi tar fram de grymmaste lösningarna. Vi har kul ihop och kör just nu gärna en wordl quiz som avslut på möten där vi hjälps åt att lista ut vilket landet kan vara.



Vi tror att du har
- Mycket goda kunskaper i React och gärna Node.
- Har god erfarenhet och kunskap om webbutveckling
- Gärna arbetat med eller vill lära mer om molntjänster som Azure Cloud.
- Är nyfiken, kommunikativ och lyhörd för ny teknik
- Meriterande: GraphQL, CMS, C#




Vårt IT landskap
Vi utvecklar våra system primärt i React, Node och GraphQL, Apparna utvecklas som microfrontends som en del i ett headless CMS. Apparna utvecklas för flera olika marknader och länder.

Övrigt
Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar hybridarbete, med möjlighet att arbeta två dagar i veckan hemifrån. Våra fina lokaler ligger på Vings huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm.

Sista ansökningdatum 2022-10-16. Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Och har du ingen färdig ansökan och det är det som står i vägen? Hör av dig ändå med några korta rader, så reder vi ut detaljerna senare.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Almqvist på susanne.almqvist@ving.se eller mobil: 070-951 34 32



Om Nordic Leisure Travel Group
En arbetsplats med ett stort kunnande, högt tempo samt en drivkraft att hela tiden bidra till att förbättra vår verksamhet. Ett företag där vi har roligt och bryr oss om varandra med visionen ”The best weeks of the year”.

Vi erbjuder en spännande och utvecklande miljö där du får möjlighet till en intern karriär. Vi sitter i nyrenoverade lokaler på Kungsholmen i centrala Stockholm med goda kommunikationer. Hos oss får du som anställd unika reseförmåner då vi tycker det är viktigt att du ska få se den produkt som du arbetar med. Vi har dessutom ett högt medarbetarengagemang som år efter år visar sig i vår interna medarbetarundersökning. Vi älskar vårt jobb och välkomnar dig ombord på vår resa i Nordic Leisure Travel Group!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB som i sin tur ingår i den nordiska resekoncernen Nordic Leisure Travel Group. Nordic Leisure Travel Group säljer resor från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt hotellbolaget Resort & Hotels där de egna hotellkedjorna Sunwing family Resort och Sunprime Hotels ingår. Gruppen säljer runt 1 500 000 resor årligen i de nordiska länderna.

Ansök nu

Android Engineer

Läs mer Sep 23
About Kivra

We ask ourselves every day if there is a better way to manage your important documents. Why do we cut down trees, process them in factories to make paper and then transport that paper to mailboxes all over the country - when we can send letters, invoices and receipts digitally?

Why should you run up to the attic to dig out your high school transcript or search through files in vain, looking for old service contracts? With our upload service you can store everything that is important to you in one place. A place that is safe, environmentally friendly and that you can access whenever you want.

More than five million Swedes have already discovered Kivra. Closing in on forty thousand companies and authorities are connected to our network. But our journey has only just begun and we are going to continue to push ourselves to become an even better place for your most important things.

Are you our next Android engineer?

We are looking for a skilled Android developer with a sense of both usability and design that will help build our native Android app. You will be part of a team of five Android developers and a product team consisting of other developers, designers and a product owner.

About the role

You will work closely with all parts of our mobile application lifecycle. This includes designing, implementing, testing and deploying our Android application with focus on performance and scalability. Together with the team on both mobile and web applications, you will be focusing on improving existing services and features, as well as creating new ones.

If you want to be part of an innovative team, this is it!

We think that you:

- Are skilled in Android, Kotlin, Kotlin for Gradle, Multiple module projects, Dagger/Hilt and Espresso.

- Interested in building Android applications with Compose. Our app is more than 90% in Compose at time of writing.

- Are experienced in software development and agile methodology.

- Enjoy working within all aspects of agile development focusing on writing, reading and talking about the code.



Just like us, you are passionate about your craft and take ownership over your own development!

We offer

Kivra offers a place in a committed team with the opportunity for a high degree of innovation. You will be involved in influencing Kivra's exciting business and product development of a service that is currently used by more than half of Sweden's population. One of Kivra's values is happy-happy, which is also reflected in the concern for Kivra's staff. In addition to collective agreements and wellness, we offer a number of other great benefits.

How to apply

Easy peasy, just send in your CV and cover letter as soon as possible. If you have any questions regarding the role or the recruitment process don’t hesitate to contact Sarah Ohlsson, Talent Acquisition Specialist at sarah.ohlsson@kivra.com.

Ansök nu

iOS Developer

Läs mer Sep 23
At Viaplay Group, we entertain millions of people every day through our streaming services, radio networks, TV channels and production studios. We believe in the power of content not just as a way of telling stories and touching lives, but also expanding worlds.

We may have started in the Nordics, but we have a global mindset and consider ourselves to be the international streaming challenger. This means we’re constantly launching our Viaplay streaming service in new markets and on the lookout for talented, curious, driven professionals to join us on our journey.

Right now, we’re searching for an iOS developer in our Stockholm office -?are you ready to hit play on an exciting career change?

The role
We are currently looking for an iOS Developer to strengthen our navigation and inspiration team. The navigation team is set up as a cross-functional team with Backend Developers and Platform Developers (Android, iOS, Web & Big screen). The team's mission is to improve the navigation and inspire the customer to find new content. The team is autonomous in how to create the best solutions to reach their goals.

As the Viaplay team consists of both teams and competence guilds, you will work closely with a bunch of talented developers in multiple disciplines. The product teams deliver clear goals based on our customer journey and are fully autonomous in how to create the best solutions to reach their goals. The engineering teams, on the other hand, make sure that we are up to date with the latest tech and work towards our mission to make it fast and easy to innovate and experiment on our mobile platforms. In other words, if you are into working in an innovative way and done with just delivering on Jira tickets all day - we have an offer you can’t refuse!

An iOS developer at Viaplay works with modern Apple Frameworks, such as Structured Concurrency, Combine and SwiftUI. Does this sound like fun? Maybe we are a match!



What we’re looking for
We understand you may feel confident ticking certain boxes more than others and that’s why we always keep an open mind in our recruitment process. But, in order to thrive in this role, we do believe you’ll have at least some experience in the following:

- Experience in developing customer-focused iOS app using Swift
- A relevant degree or an equivalent level of work experience
- Solid experience of working in an agile environment.
- Dedication to unit testing, code review and other quality-oriented practices
- A can-do attitude, sense of humor and the ability to work humbly with others.




It’s a bonus if you have:

- Experience with tvOS
- Experience working on apps that are live in App Store
- Dedication to CI, automation and other efficient workflow-oriented practices


Our offering
- We’ve got the basics covered! 30 days of paid vacation every year, flexible work arrangements and extra compensation on top of a parental pay lift.

- Your wellbeing matters. We have an attractive pension and insurance scheme with full health care coverage should you need it.

- A safe space to grow and up-skill with the freedom to try new things in autonomous teams. Our learning culture puts you in the driver’s seat of your own development, while always making sure you feel supported with regular knowledge-sharing sessions, technical training, mentorship opportunities and peer-to-peer networks.
- An innovative environment with Hack Days, not once, but twice a year. This week-long initiative allows you to think outside the box and deliver creative, technical solutions that (more often than not) go on to be implemented, either in our product or our ways of working.

- A genuinely international and diverse group of colleagues to connect with. We’re striving towards a 50:50 gender balance & we’re not far off -?plus last time we checked, we have more than 60 different nationalities across our nine offices!

- Entertainment is what we love, and entertainment is what we do. So, unlimited access to Viaplay seems only fair for you to get to know the product -?including live sports & pay per view events, new release movie rentals, linear channels and more.



Hit play today

If this feels like your kind of challenge, make sure you apply by attaching your CV here -?you may also want to add your LinkedIn profile. Please don’t send us your application via email because we won’t be able to accept it. We do, however, welcome any questions you may have about this particular position.

Want to learn more about who we are and what we do? Check out our careers page (https://careers.viaplaygroup.com/) or follow us on Instagram (https://www.instagram.com/lifeatviaplaygroup/)! We’re only ever a few clicks away.

Ansök nu

Mobile App Developer to Pedago

Läs mer Sep 19
At Pedago, we want to pioneer the move to “active learning” by moving away from the passive learning approaches that have dominated for the past century. And we are just getting warmed up! We have created Quantic, the first machine-driven interactive online university, loved by thousands of students and alumni. We are now looking to hire a Mobile App Developer to our new Pedago Labs division in Stockholm.

About the role
In the beginning, you will create the internal tools to create a lifelong learning forum. You will create a base for a community where professional people can meet and discuss different topics, based on what they are interested in. The forum will boost learning through interactive learning with others. This is called JetSet. It is a complete re-think of professional growth & networking based on authentic, meaningful connections and lifelong learning to enhance our lives and careers. It is a mobile app and this is where you come into the picture! You will work closely with our in-house and agency designers and bring Figma design mockups to life in iOS and Android ReactNative apps. Building and refining the features of the app, and getting the details right that make an app feel not just good, but great (snappy, subtle animations, etc…) The app enables professional growth and meaningful connections through:

- Live social learning centered on curated industry news
- Real-life social events
- Selective small interest groups
- Interactive lessons from Quantic
- Gamified engagement model


About you
With previous experience in mobile app development, you thrive in a fast-paced adaptive environment. Here, you would get things done without cutting corners at the expense of quality and enjoy a creative way of working on brand new products and solutions. If you’d like to use your development skills to develop the world’s future edtech platform and try new things out on a daily basis, you will like it here.

Should haves

- A history (around 3+ years) of developing mobile applications for iOS and/or Android
- Around one year of working experience with React Native
- Worked with Circle CI for the build pipeline
- A Valid work permit in Sweden
- You have a positive attitude with a willingness to experiment and try new things


Bonus points!

- Previous experience of working with Labs development
- Exposure to or interest in DevOps
- Curiosity about the world of Edtech


What we offer

- A place in a cross-functional labs team of engineers
- A chance to architect, design and develop brand new products
- The opportunity to work with modern technologies
- Great influence over future products we create
- The freedom and creativity of a start-up environment with the security of a profitable and investor backed company
- Collaboration with designers and developers


Our story
Pedago began by developing a best-in-class interactive learning platform that enabled the launch of the first US accredited mobile universities. Now, with thousands of global students and alumni enrolled in our institutions, we’ve established ourselves as one of the most innovative and disruptive companies in edtech. We created Pedago Labs to ensure we continue to lead the industry by building a team that focuses on next generation learning experiences with AI/ML technologies at the core.

At Pedago, we’ve created the first accredited graduate degree taught entirely through interactive, machine-drive content. We want to bring the friction of a quality education down to zero - making it free, convenient and efficient. Pedago Labs is our Stockholm-based innovation studio responsible for researching, inventing, and launching new features, applications, and brands within the Pedago ecosystem. The Labs division is a young growing division working creatively on brand new and future products.

Here you can read more about Quantic:
https://quantic.edu/

Additional information & how to apply
Pedago’s HQ is in NYC. The Pedago Labs team (developers, designers, product, content) spends 2 out of every 3 weeks co-located in Stockholm, the 3rd week you can work from wherever suits you best.

If you want to know more about the role, you are welcome to contact Henrik Werner at henrik@pedagolabs.com. Do not hesitate to send your application today. Selection and interviews will be held ongoing.

We are looking forward to hearing from you!

Ansök nu

AI Technical Consultant

Läs mer Sep 19
Do you want to help us unleash the secret to how happy employees create a happy business? We are an innovative, agile, and continuously growing modern tech company on a path to improving the work lives of millions around the world.

We develop workforce management solutions - software that makes scheduling and time reporting more smooth and more flexible for almost a million users across the world!

We value passion, creativity, quality, and simplicity. You’ll be given the opportunity to make an impact and directly contribute to our success, bring new ideas, and have full ownership of your area.

Our global team, of 30 nationalities, have fun together, whether it is during a typical Swedish Fika, workshop, going for a run with a colleague, or spending time together during the annual company Goal trip, team kickoffs, or after-work socials. We have built a family atmosphere here at Quinyx and are committed to sharing knowledge and supporting one another!

Are you curious and ready to take the first steps on an awesome journey and make magic happen with us? As a member of the Quinyx family, you will be part of an inclusive and diverse workplace, where you are allowed to be yourself and thrive.

Our workforce optimization algorithms build the best schedules ever made, focusing on improving employee happiness, labor law compliance, and customer experience. We are growing fast and looking for more colleagues who want to take over the world with autonomous decision-making.

About the role

As an AI Technical Consultant, you will be the main communication point for clients regarding the project's technical aspects. You are the keeper of technical feasibility when it comes to maximizing the value of our products and solutions for them.

Moreover, you are the designer and creator of the actual solution as well! You will be spending your days switching between your client-facing tasks and writing code to create & implement our solutions. Heuristics, optimization, machine learning, time series analysis - whatever the problem necessitates, you have the perfect solution.

Meet some of your future team members and learn more about our Amazing Quinyx Culture:
Ivo, AI Technical Consultant from your future team, the Netherlands - https://www.instagram.com/p/CRBy_3BoMLC/
Alex, Director of Implementation Team, EMEA - https://www.quinyx.com/blog/we-meet-alex-paniagua
Margarita, Implementation Manager, UK - https://www.instagram.com/p/CPXuNWyFe_P/

What you’ll be doing
To our customers, you will be the technical AI Quinyx expert. You will be responsible for implementing our products and solutions to meet client requirements together with the AI Solution Consultant and development team.
Gather functional and business requirements from clients and translate this into a functional hosted solution design, which meets customer needs, provides maximum solution value, and is within the scope of Quinyx products/services.
Translate client information (qualitative and quantitative data) into a (re)configuration of our AI solutions to achieve optimal business value.
Develop & improve AI algorithms on Python and build API integrations - ensure all relevant input data is extracted from the appropriate (clients’) sources & the solution is pushed into the right systems.
Explain the solutions to clients & prospects and convey their added value.
Collaborate with account executives with product demonstrations to showcase our products and solutions' value.
Lead and deliver data exercises and proofs of value to a wide variety of international customers.
Be the communication partner of the technical staff of customers and clients.

What you’ll bring to the team
You are a fantastic communicator, and you are keen on solving complex technical puzzles while keeping the client in mind at all times. You also know how to get stakeholders and clients on the same page in pre-sales and implement our solutions/products. Other than that, there are also some other requirements:

Practical software development with JavaScript or Python.
Not afraid to take responsibility.
Able to switch between coding and client management.
Ability to excel in teamwork as well as independently.
A "let's get the job done" mentality.
Affinity with the technical market and not afraid to dive into new technical subjects to make them ‘your own.

The WOW-factor
You speak other European languages than English.
Degree or equivalent in Computer Science, Artificial Intelligence, Data Science, Econometrics, Operations Research, or similar to the STEM (science, technology, engineering, and maths) field.
A vision of the position of AI within workforce management.

What’s in it for you?

We promote and encourage a healthy lifestyle with flexible work hours and the latest tools, enhanced vacation allowance, wellness, home office, professional development contributions, virtual yoga classes, and last but not least, you will have the chance to participate in our well-known yearly ping-pong tournament!

Want to join the family?

At Quinyx, we provide equal employment opportunities, and we strive to have an inclusive and diverse value-driven culture. All applications will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender perception or identity, national origin, age, marital status, disability, or veteran status.

Happy Workforce, Happy Business!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Shaya Solutions AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Shaya Solutions AB .

Byggledare med intresse för anläggningsentreprenader inom infrastruktur,...

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Sep 20
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden söker nu en Byggledare till sitt projekt. Syftet med projektet är att förbättra säkerheten och tillgängligheten till en högre standard enligt 1 PIANC. Kunden är byggherre och ansvarar för att bygga klart den nya slussen och kanalen.

Projekt är uppdelat i 5 st större entreprenader, varav 4 st utförandeentreprenader och 1 st totalentreprenad. Nedan presenteras storlek och omfattning på de olika entreprenaderna.

Arbetsuppgifter:

- Inom sitt ansvarsområde utföra kontroller (tillsyn och stickprovskontroller) enligt
upprättade kontrollplaner av entreprenörernas och konsulternas efterlevnad gentemot gällande kontraktskrav avseende kvalitet, miljö, tid, arbetsmiljö och säkerhet utförs
- Föra dagbok över entreprenadarbetena samt kontrollera egenkontroller, metodbeskrivningar och arbetsberedningar
- Under ledning av Entreprenadledare tillse att samordning och kontroll sker av produktionen så att entreprenadarbetena utförs enligt gällande kontrakts- och arbetshandlingar
- Tillse att stödet för tekniska frågor säkerställs genom att tillsammans med projekteringsledare ta fram reviderade handlingar vid avvikelser i bygghandling
- På daglig basis hålla Entreprenadledare informerad om enterprenadens utveckling
- Hantera avvikelser i entreprenadkontrakten
- Hantera underrättelser samt ÄTA-arbeten i entreprenadkontrakten
- Tillse att motkalkyl för entreprenörernas ÄTA-arbeten upprättas vid behov
- Tillse att redovisning av tidplansuppföljning sker till Entreprenadledare
- Tillse, tillsammans med Entreprenadledare, att besiktningsplaner överenskommes och att besiktningar av entreprenadarbeten genomförs
- Närvara och leda möten med entreprenör.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 10 års yrkeserfarenhet av anläggningsentreprenader inom infrastruktur varav minst 3 års yrkeserfarenhet som byggledare eller annan befattning som beställaren bedömer likvärdig
- Minst 2 års yrkeserfarenhet av anläggningsentreprenader inom infrastruktur med en kontraktsumma över 50 MNSEK i arbetsledande befattning exempelvis entreprenad-, bygg-, arbetsledare, platschef eller annan arbetsledande befattning som beställaren bedömer likvärdig
- Vana av att utföra betong- och stålarbeten i söt- salt- eller bräckt vatten
- God kunskap om betong- och stålsektorns gällande regelverk AMA Anläggning och SSEN 13670, SS 137006, SS-EN 1090-2
- Eftergymnasial, för uppdraget relevant, utbildning motsvarande 1 års heltidsstudier
- BAS-U utbildning (OBS! krav på BAS-U får uppfyllas efter kontraktstecknande men innan uppdraget påbörjas)
- Behärska svenska i tal och skrift


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Utvecklare med erfarenhet av C#, Stockholm

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 27
Nytt
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader (med option på förlängning)
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden söker nu en Utvecklare till sitt produktområde, som består av digitala kanaler så som app och webbar och som via ett API lager kommunicerar med backend system.
Förmåga till utveckling och anpassningar av detta API lager behöver stärkas för att möta planerad utveckling och löpande förbättringar inom detta område.

Du kommer att arbeta i nära samarbete med den utvecklare som är ansvarig för detta område idag och med kanalteam och backend. I närtid ligger åtgärder för att effektivisera handläggning. API -lagret skrivs i C# men vi ser gärna erfarenhet av även andra programmeringsspråk då vi har andra närliggande applikationer som baseras på Java.

Det är av stor vikt att du har förmåga att arbeta självständigt men också som en del i ett team, du kommer rapportera ledningsteamet för produktområdet. Vidare är erfarenhet av att arbeta med många integrationer och hög grad av kommunikativ förmåga viktig.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 3 års dokumenterad erfarenhet som utvecklare i C# under de senaste 5 åren,
- Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av utvecklingsarbete med Windows Server och Windows 10
- Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av programmering med TCP/IP/HTTP/HTTPS
- Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av ASP .Net eller .Net Core ramverk
- Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av SW-utveckling med agila metoder


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst 2 års dokumenterad erfarenhet som utvecklare i Java
- Minst 2 års erfarenhet som utvecklare av API
- Minst 2 års erfarenhet av programmering
- Minst 2 års erfarenhet av Apache Netbeans / Eclipse eller annat Jave IDE
- Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av html programmering
- Minst 2 års erfarenhet av Visual Studio


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

CAD- och datasamordnare till infrastrukturprojekt, Stockholm

Automationsingenjör, elkraft
Läs mer Sep 27
Nytt
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader (med option på förlängning)
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 50%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Uppdraget innebär att stödja projekten genom att ansvara för CAD- och datasamordning, dokumenthantering samt inventeringar och utredningar kopplat till projektets tekniska dokumentation.

I rollen är en central uppgift att säkerställa att all hantering av teknisk dokumentation sker enligt gällande processer för signalsäkerhetsstyrning.

Du kommer i uppdraget ha ett nära samarbete med leverantör och intressenter. Till stöd kommer du arbeta tillsammans med tekniska sakkunniga och projektledare.

Uppdragsbeskrivning:

- Ansvara för samordning av digitala-/pappersleveranser av signal- och elritningar från projektering till produktion.
- Ansvara för samordning av leveranser av granskningshandlingar samt inhämtning/sammanställning av granskningssynpunkter.
- Ansvara för att projektets tekniska dokumentation finns på Atlas och följer mappstrukturen.
- Ansvara för projektets leverans av samtliga relationshandlingar samt Drift- och underhållsdata till respektive förvaltare.
- Administrera och protokollföra Datasamordningsmöten med olika projekteringsleverantörer.
- Rapportera till projektledaren samt koordinera sig mot övriga i projektet.
- Delta i projektrelaterade möten för att ta del av information om verksamhetens framdrift.
- Samordning av externa projekteringsleverantörer inom projektet.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Systemvetenskaplig examen 120p.
- Minst 7 års dokumenterad erfarenhet inom signalsystem.
- Minst 7 års kunskap och erfarenhet av CAD-samordning av signal- och elritningar.
- Minst 7 års erfarenhet av koordinering/uppföljning av projekteringsleverantörer.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet av att ha arbetat i systemen Webforum/Athena, Webforum/Atlas och Platina/EDIT.
- Konsulten skall vara van att hantera ritningar, modeller, dokument och annan projekteringsrelaterad information.


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Säljare som vill ta nästa kliv inom tjänstesektorn, Stockholm

Account manager
Läs mer Apr 21
Vi söker nu en Säljare med fokus på försäljning av konsulttjänster. Är du driven, utåtriktad och är snabblärd, så är du en potentiell kandidat för tjänsten.

Vem är du och vad jobbet går ut på

Det börjar alltid med människan och personegenskaperna. Har du rätt driv och inställning till lärande av tex. arbetsuppgifter och kompetenser (på en generell och grundläggande nivå), är prestigelös och pragmatisk - så kan du komma väldigt långt.

Det finns ett antal saker som är självklara som du måste besitta för att överhuvudtaget vara aktuell och det är

- Språket - du måste kunna prata svenska på en professionell nivå. Dvs. besitta ett språkbruk som håller på en professionell yrkesmiljö. Engelska behöver du kunna flytande.

- Kompetensen - vi verkar inom IT, Management och Teknik. Det betyder att du kommer att beröra dessa områden på en ytlig nivå som Account Manager. Det är en fördel om du är utbildad inom något av områdena, men inget måste. Det blir då oerhört viktigt att du åtminstone har ett stort intresse i att lära dig och snabbt komma på banan på vad de olika rollerna gör och vilken nytta det kan göra för de kunder vi jobbar med.


Konkret kommer du att jobba med kalla samtalsförsäljning för att utveckla en relation till nya kunder. Du kommer att jobba med att fortsätta utveckla en relation till befintliga kunder och delta på kundmöten. Det blir viktigt att etablera relation till konsulter som bolaget i framtiden avser att anställa att tillsätta på uppdrag, samtidigt som tid kommer att ges för att utveckla en relation till befintliga konsulter.

Välkommen med din ansökan snarast, vi går igenom ansökningar löpande. Vi ber dig att bifoga såväl CV som personligt brev.

Tjänsten är öppen för ansökan så länge det är möjligt att ansöka.

Startdatum enligt överenskommelse.

Om företaget

Shaya Solutions är en konsult- och kompetenspartner med fokus på IT, Management och Teknik där människor och relationer står i centrum. Vi förenklar företagandet och stöttar nuvarande och framtida mikroföretagare i Sverige att utvecklas och nå kunder genom vår starka kundcentrering och säljfokus.

Vi verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Besök oss gärna på vår hemsida för mer information om bolaget: www.shayasolutions.com (http://www.shayasolutions.com/)

Vänliga hälsningar,
Teamet på Shaya Solutions

Annons- och telefonförsäljare undanbedes.

Ansök nu

BAS-U och BAS-P med erfarenhet av bygg- och anläggningsprojekt, Stockholm

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Sep 26
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader (med option på förlängning)
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 50%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

I rollen som BAS-P/BAS-U är det viktigt att du medverkar och bidrar till sektionens totala leverans. Du kommer att stödja projektledningen i din roll som BAS-P/BAS-U, dels genom operativt arbete och dels genom kunskap i sakfrågor.

BAS-P ska under projektets projekterings och genomförandefas vara byggherrens handläggare för byggarbetsmiljösamordning i planering och projektering och BAS-U ska under utförandet vara byggherrens representant för byggarbetsmiljösamordning.

Byggarbetsmiljösamordnaren stöttar och driver arbetsmiljöarbetet framåt i planering och projektering av byggprojektet och bistår med sakkunskap inom arbetsmiljöfrågor och säkerställer att rutiner följs. BAS-P säkerställer att arbetsmiljöaspekter i såväl bygg- som driftsskede hanteras löpande och att arbetsmiljöhänsyn arbetas in i handlingar som tas fram.

BAS-P/BAS-U ska se till att arbetsmiljön i byggskedet särskilt uppmärksammas gällande:

- Objektets/anläggningens utformning
- Val av byggprodukter och arbetsmetoder
- Val av bärande konstruktioner
- Markens beskaffenhet
- Val av installationer, deras placering och infästningar
- Tidplan
- Transporter av byggmaterial, avfall och utrustning
- Förekomst av hälsofarligt material
- Stabilitet hos objekt som ska rivas
- Etableringsområdets utformning


BAS-P/BAS-U ska se till att arbetsmiljön i drift- och underhållsskedet särskilt uppmärksammas gällande:

- Tillgänglighet för drift- och underhåll
- Tillträde till anläggningen
- Tillgänglighetsaspekter till anläggningen för personer med funktionsvariationer
- Säkerhet i eller i närhet av spår
- Arbetsförhållanden som belysning, ventilation, exponering av hälsoskadliga ämnen, buller
- Ergonomi/arbetsställningar/arbetsutrymmen


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 7 års erfarenhet som BAS-P/BAS-U inom bygg- och anläggningsprojekt, varav minst ett projekt ska ha haft en budget på minst 100 miljoner kronor
- Dokumenterad utbildning inom Bas-U och Bas-P
- Minst 5 års erfarenhet från arbete inom projekt
- Minst 5 års erfarenhet som produktionsledare, byggledare eller projektledare.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet inom upphandling och entreprenadjuridik (AB/ABT) enligt LOU/LUF från minst 1 projekt inom liknande verksamhet (infrastruktur).
- Diplomerad alternativt personcertifierad BAS-U och BAS-P-utbildning
- Säkerhetsutbildning avseende spårtrafik, TRI-TUB kategeri 19.


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Systemingenjör - Energilagringssystem, Stockholm

Civilingenjör, konstruktion, elkraft
Läs mer Sep 19
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden söker nu en Systemingenjör som kommar att vara ansvarig för alla aktiviteter, från kravställning till verifiering. Ditt fokus kommer vara på lösningsarkitektur för systemen, inkluderande batterier, kraftomvandlare, växelriktare, kraftgenerering och nätanslutningen.

Du kommer att vara en del av att designa skalbara modullösningar för systemen, möjliga att passa flera regioner, kunder, sajter och applikationer. Du kommer även att definiera specifika lösningar utifrån kundernas efterfrågan och affärsfall, där det finns behov av skräddarsydda lösningar.

Du förväntas vara ansvarig för både kravspecifikationen och kraftelement som ska användas i systemlösningarna samt den tekniska dokumentationen. Inom rollen kommer du även att koordinera och driva certifiering för systemen, tillsammans med certifieringsingenjörer.

Arbetsuppgifter:

- Förstudier och koncept
- Designspecifikationer på systemnivå inklusive arkitektur och gränssnittsbeskrivningar
- Skapa krav i en kravdatabas, baserat på applikationen, tillämpliga standarder, grid codes mm
- Teknisk dokumentation; ex. SLD, schema, site layouter, tekniska beskrivningar och manualer
- Testspecifikationer för designvalidering, fabriks- och platsvalidering
- Praktisk konstruktion, testning och validering
- Certifieringsplaner mm.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Har minst 5 års erfarenhet av liknande position
- Har goda kunskaper av nätansluten utrustning för elproduktion
- Erfarenhet av switch board design och komponenter
- Har goda kunskaper av Li-batterier
- Erfarenhet av att använda applikationsspecifika mjukvarusystem
- Har en civil- eller högskoleingenjörsutbildning inom elektro, teknisk fysik eller motsvarande
- Kommunicerar flytande på svenska och engelska i tal och skrift.


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu