Stockholm: Arbeta som kommunikatör hos myndighet i Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbeta som kommunikatör hos myndighet i Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-04 // Varaktighet: Heltid

Är du en van kommunikatör som trivs med att ta ansvar? Då kan detta uppdrag passa dig!

Om uppdraget

Vår kund, som är en statlig myndighet, söker en kommunikatör omgående till och med slutet av året. Tjänsten är på heltid, och möjlighet till distansarbete 2-3 dagar i veckan finns. Placeringsort: Gamla stan, Stockholm.

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som kommunikatör är att i nära samarbete med verksamheten på bästa sätt planera och genomföra kommunikationen till olika målgrupper. I arbetet krävs att du är kreativ i ditt tänk och att du lägger upp genomförbara planer som du operativt driver igenom.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Skapa innehåll för digitala kanaler och producera nyhetsbrev
- Produktion av årsredovisning och rapporter i InDesign
- Arbete med employer branding.


Dina kvalifikationer

För att lyckas i rollen är du en självständig, driven och prestigelös person som jobbar strukturerat och får saker gjorda.

Krav för tjänsten:

- Högskoleutbildning i medie- och kommunikationsutbildning eller annan likvärdig utbildning
- Minst tre (3) års aktuell erfarenhet av varierat kommunikationsarbete på en större kommunikationsavdelning
- Du är en van skribent och har erfarenhet av att arbeta med CMS - kunden arbetar i Sitevision - och Adobes programvaror
- Erfarenhet av att arbeta med att producera nyhetsbrev - kunden arbetar i Apsis
- Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga


Meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet av arbete i statlig myndighet eller i annan politiskt styrd organisation
- Erfarenhet av arbete med employer branding
- Erfarenhet av arbete med internkommunikation


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Ydalia Mendoza, ydalia.mendoza@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Informatör/Kommunikatör

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Informatör/Kommunikatör.

Kommunikatör Sollentuna kommun

Läs mer Feb 19
Vi söker en kommunikatör med grafisk inriktning som kommer att ansvara för att utveckla och hålla ihop Sollentuna kommuns visuella identitet i alla våra kommunikationskanaler.

Om uppdraget

Du blir en del av kommunikationsavdelningen som ansvarar för Sollentuna kommuns övergripande kommunikations- och varumärkesarbete och ger stöd till kommunens verksamheter inom kommunikation. Du kommer att ingå i ett mindre team som bland annat arbetar med grafisk produktion. Inom avdelningen finns även kollegor som ansvarar övergripande för kontakter med verksamhetskontoren och andra som arbetar med webb och intranät, kommunikationsprojekt, sociala medier, rörlig bild samt pressfrågor.

Tjänsten är placerad i nyrenoverade lokaler i Turebergshuset som ligger centralt i Sollentuna centrum. Hit är det är lätt att ta sig med allmänna kommunikationer. Det finns möjlighet till flextid och distansarbete.

Dina arbetsuppgifter

Vi söker en kommunikatör med grafisk inriktning som kommer att ansvara för att utveckla och hålla ihop Sollentuna kommuns visuella identitet i alla våra kommunikationskanaler. I rollen ger du stöd inom grafisk produktion till kommunens kontor och samarbetar nära med kollegor på kommunikationsavdelningen. Du har gedigen känsla för färg, form och layout samt en stark övertygelse om hur viktig grafisk form är för att ett budskap ska nå fram.

För att trivas i rollen är du är en person med samhällsintresse som ser både helhet och de små detaljerna. Du har en hög servicekänsla och motiveras av att skapa en sammanhållen grafisk profil i olika kanaler, från webb, trycksaker och mässmontrar, till digitala skyltar och profilprodukter.
Utöver detta förekommer arbetsuppgifter kopplat till :

- Grafisk formgivning för digitala och fysiska kanaler

- Ansvar för, samt utveckling och implementering av vår visuella identitet

- Beställning av varumärkesstärkande foton och illustrationer

- Samarbete med upphandlad byrå och fotograf

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som har:

- Akademisk medie- och kommunikations vetenskaplig utbildning med grafisk inriktning eller motsvarande

- Flerårig erfarenhet av arbete som kommunikatör med grafisk inriktning och ansvar för grafisk profil

- Mycket goda kunskaper inom layout och formgivning: erfarenhet i Adobe Creative Suite (främst In Design, Illustrator, Photoshop och After Effects)

- Vana vid arbete med Office-mallar

- Mycket goda kunskaper i svenska och är en duktig skribent

- Erfarenhet av produktion av rörlig media

- Att arbeta med grafisk profil i webb och andra digitala kanaler

- Att göra beställningar hos tryckerier

Meriterande

- Färdigheter inom foto är meriterande. Vi ser även gärna att du varit med och implementerat ett mallsystem för användning av medarbetare i en organisation. Arbete i politiskt styrd verksamhet är även det meriterande.

Vi söker dig som är initiativrik och kreativ, driven och noggrann. Du är service- och utvecklingsinriktad och har förmågan att självständigt prioritera och genomföra arbetsuppgifter. Du trivs med att samarbeta nära med andra och är lyhörd för idéer och behov hos verksamheter. Du är strukturerad och har förmåga att hantera att flera olika arbetsuppgifter löper parallellt.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23 februari.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, sanna.perjons@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070- 884 96 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Personal till uppdrag i Bromma, start 26 april

Läs mer Apr 8
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Här kommer en förfrågan inför ett uppdrag i Vällingby, start 27 april.
Vår kund drar nu igång med ett nytt projekt för att uppmuntra till att barn ska vara kreativa och pyssla mer. I samband med detta så behöver dem hjälp av eventpersonal för att ta hand om denna nya studio som kommer vara öppen på lördagar framöver och förhoppningsvis strecka sig över en längre period i höst och vinter. Vi ser att du är van vid att vara med barn, att du är en kreativ och lekfull person.

Dag, datum, tid:
Lördagar mellan 27 april - 15 juni.
kl10.30-16.30


Lön: 132kr/H (+12% i semesterersättning 18kr/h =150kr/h)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Maila med rubriken "Vällingby -24" till Yasmine@eventpersonal.se
2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund
3. Bifoga CV och ett nytaget foto
4. Skriv ditt aktuella mobilnummer
5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig
Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail.
Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast.

Ansök nu

Junior Teknisk Skribent till Saab Järfälla!

Läs mer Apr 15
Att arbeta på SAAB innebär att få vara en del av ett spännande och innovativt företag med teknisk excellens och en stark global närvaro. Här får du möjlighet att bidra till utvecklingen av avancerade produkter och lösningar inom en tekniskt utmanande och viktig bransch. Tar du examen till sommaren och sugen på att ta del av Saabs Academy Program? Sök redan idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN:

Som Teknisk Skribent på SAAB är det din uppgift att upprätta manualer till företagets kunder och användarna av SAABs navala system. Du arbetar utifrån tekniska underlag som fortlöpande kompletteras och uppdateras vartefter produkterna och systemen närmar sig leverans. Du samarbetar bland annat med: konstruktörer, systemingenjörer, utvecklare och olika specialister, för att få information och underlag till att färdigställa moduler om produkter och system på SAAB Surveillance Naval Combat Systems.



Det dagliga arbetet omfattar produktion av systembeskrivningar, användarmanualer, underhållsmanualer och vissa andra tekniska beskrivningar och instruktioner, samt vissa bisysslor som korrekturläsning. Du samlar in information, strukturerar den på ett pedagogiskt sätt och säkerställer att textinnehållet och illustrationerna är aktuella och korrekta enligt gällande standarder och kundkrav. Du kommer att fungera som en länk mellan produktutveckling, olika SAAB-projekt och SAAB:s uppdragsgivare och slutkunder. Vissa internationella kontakter kan förekomma.



Du kommer att erhålla utbildning om produkterna, systemen och deras användning och bli kollega med ett kunnigt och kamratligt sällskap i en korridor på en arbetsplats med över ett tusen anställda i Järfälla nordväst om Stockholm. Här får du möjligheten att ingå i deras Academy Program som ger fina förutsättningar att komma in i din roll och som ny på Saab.





VI SÖKER DIG SOM:
Har en relevant utbildning från högskola eller universitet (gärna inom Kognitionsvetenskap)
Har goda kunskaper att uttrycka dig i text, troligen har du från studier eller tidigare arbete vana av att skriva längre texter
Obehindrat talar och skriver på engelska och svenska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet


Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

OM KUNDFÖRETAGET:

SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser må

Ansök nu

Junior Teknisk Skribent till Saab Järfälla!

Läs mer Feb 29
Att arbeta på SAAB innebär att få vara en del av ett spännande och innovativt företag med teknisk excellens och en stark global närvaro. Här får du möjlighet att bidra till utvecklingen av avancerade produkter och lösningar inom en tekniskt utmanande och viktig bransch. Tar du examen till sommaren och sugen på att ta del av Saabs Academy Program? Sök redan idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN:

Som Teknisk Skribent på SAAB är det din uppgift att upprätta manualer till företagets kunder och användarna av SAABs navala system. Du arbetar utifrån tekniska underlag som fortlöpande kompletteras och uppdateras vartefter produkterna och systemen närmar sig leverans. Du samarbetar bland annat med: konstruktörer, systemingenjörer, utvecklare och olika specialister, för att få information och underlag till att färdigställa moduler om produkter och system på SAAB Surveillance Naval Combat Systems.



Det dagliga arbetet omfattar produktion av systembeskrivningar, användarmanualer, underhållsmanualer och vissa andra tekniska beskrivningar och instruktioner, samt vissa bisysslor som korrekturläsning. Du samlar in information, strukturerar den på ett pedagogiskt sätt och säkerställer att textinnehållet och illustrationerna är aktuella och korrekta enligt gällande standarder och kundkrav. Du kommer att fungera som en länk mellan produktutveckling, olika SAAB-projekt och SAAB:s uppdragsgivare och slutkunder. Vissa internationella kontakter kan förekomma.



Du kommer att erhålla utbildning om produkterna, systemen och deras användning och bli kollega med ett kunnigt och kamratligt sällskap i en korridor på en arbetsplats med över ett tusen anställda i Järfälla nordväst om Stockholm. Här får du möjligheten att ingå i deras Academy Program som ger fina förutsättningar att komma in i din roll och som ny på Saab.





VI SÖKER DIG SOM:
Har en relevant utbildning från högskola eller universitet (gärna inom Kognitionsvetenskap)
Har goda kunskaper att uttrycka dig i text, troligen har du från studier eller tidigare arbete vana av att skriva längre texter
Obehindrat talar och skriver på engelska och svenska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet


Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

OM KUNDFÖRETAGET:

SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser må

Ansök nu

Student worker Marketing Communications

Läs mer Apr 18
Nytt
Är du student och vill samla på dig erfarenhet som ger dig ett försprång inför din framtida karriär inom marknadsföring och kommunikation? Kom då och arbeta som studentmedarbetare hos oss!

Tycker du att marknadsföring och kommunikation är superspännande? Drömmer du om att få praktisk erfarenhet inom området i ett internationellt företag? Vi har en attraktiv tjänst som studentmedarbetare i Sverige.

Vi söker en student som långsiktigt (minst ett år) på timbasis, 16 tim (två dagar) per vecka  kan hjälpa vår kommunikationsavdelning med ett brett spektrum av arbetsuppgifter, framförallt inom digital marknadsföring.

Är du en självständig, strukturerad och flexibel person som får saker gjorda och har ett stort intresse av digital marknadsföring? Då är du den vi söker!

Läs mer om tjänsten nedan. Om du är den vi söker är du varmt välkommen med din ansökan (CV och personligt brev) senast den 19e maj. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Vi vill gärna att du börjar så snart som möjligt dock senast i augusti.

 

Spännande uppgifter i ett spännande företag

Som studentmedarbetare på Siemens Healthineers kommer du att ingå i ett team av engagerade medarbetare. Du kommer ansvara för både ad-hoc uppgifter tillsammans med dina kollegor och för dina egna självständiga uppgifter. Du kommer att ha en stor kontaktyta och det är viktigt att du kan arbeta självständigt och kan hålla koll på flera saker samtidigt. På marknadskommunikationsavdelningen är vi ett nordiskt team på 6 personer som samarbetar över nationsgränserna. Du rapporterar till marknadschefen i Norden. Det dagliga arbetet leds av marknadskommunikationschefen i Sverige.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
* Uppdatering och lokal utveckling av våra externa- och interna digitala plattformar.
* Lokalanpassning av globala digitala kampanjer.
* Uppföljning av digitala aktiviteter.
* Hjälp med innehållsproduktion för olika kanaler - kräver att du är en duktig skribent som skriver obehindrat för olika kanaler och målgrupper.
* Administration och samordning i samband med olika utställningar, inklusive utskick av inbjudningar, uppföljning etc.
* Diverse praktiska och ad hoc uppgifter.

Vem är du?

Du är en prestigelös person som får saker gjorda. Du har erfarenhet av och lätt för att lära dig nya program och digitala verktyg. Du har också lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter och är lösningsorienterad. Du tar ett helhetsansvar och sätter stolthet i att uppnå resultat. Du är öppen och utåtriktad med en positiv inställning och har lätt för att samarbeta med olika intressenter, tex sälj- och produktavdelningen, kunder, leverantörer etc.

Vi vill att du har:
* Påbörjade eftergymnasiala studier inom kommunikation och/eller marknadsföring.  Vi ser gärna att du är i början av dina studier då vi ser ett långsiktigt behov av hjälp.
* Driv. Som person är du självgående, flexibel och nyfiken. Du är inte rädd för att ta dig an uppgifter du inte gjort tidigare.
* Kunskaper i diverse Adobe program ses som meriterande.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Bemannia Kontor AB .

Projektledare

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Apr 5
Nu söker vi en interim projektledare till SRV Återvinning.
Om uppdragetNu söker vi en interim projektledare till SRV Återvinning. Uppdraget är på heltid i 6 månader med start omgående. Möjlighet till förlängning finns.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer vara delaktig i ett SRVs förändringsarbete i rollen som projektledare.I rollen som projektledare ingår att planera, leda och genomföra samt följa upp projekt utifrån beslutade strategier och verksamhetens behov. I din roll samarbetar du nära kollegor och medarbetare på SRV, men också med tjänstemän från fem ägarkommuner. Du kan också komma att stötta ledningsgrupp och styrelse samt tjänstemän och politiker med information och kompetens.


Dina kvalifikationer
Minst 3 års erfarenhet av att genomföra projekt med budgetansvar inom miljö- och/eller samhällsbyggnadsområdet.
Du har dokumenterad erfarenhet av genomförda utvecklings- eller förändringsprojekt.
Examen från högskola/universitet, inriktning civilingenjör med inriktning mot samhälls- och/eller miljövetenskap.


Meriterande

Erfarenhet av att haarbetat i projekt med ett flertal samarbetsaktörer är meriterande.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240412
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-194 5000.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Bli bemanningskoordinator hos oss på Bemannia

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Mar 12
Söker du en rolig och kreativ roll i ett slipat team där du arbetar nära dina kollegor? Har du erfarenhet av administrativt arbete och trivs i kontakt med andra människor? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som bemanningskoordinator!

Om uppdraget

Bemannia är en expansiv organisation som genomsyras av nytänkande och entreprenörskap. För att trivas hos oss delar du vårt serviceengagemang och motiveras av ett varierat arbete i högt tempo med många kontaktytor. I arbetet tillhör man ett team som arbetar mot samma mål. Vi finns placerade på Bemannias huvudkontor beläget i Norrtull, Stockholm. Arbetstiderna är förlagda i ett rullande treveckorsschema mellan 06:00-18:00.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som bemanningskoordinator kommer du, tillsammans med ett tight och engagerat team, att samordna och bemanna kortare vakanser hos våra kunder inom flertalet tjänstekategorier bland annat skolvikarier. Du kommer på sikt att delta i rekryteringen av nya konsulter från annonsering till anställning och upprätthålla relationen till såväl kund som konsult där främsta kontakt sker via telefon och mail.

Dina kvalifikationer

Vi tror att du är en van teamspelare med god samarbetsförmåga och att du med lätthet kommunicerar med kunder och konsulter. Du har god erfarenhet av serviceyrket och har med fördel haft telefon och mail som dina främsta verktyg i en administrativ roll som kräver koordinering.

Du har ett affärsinriktat förhållningssätt och genom engagemang och dedikerat arbete strävar du alltid efter att överträffa mål och förväntningar. Du är strukturerad och kvalitetsmedveten och van att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Då vi arbetar mycket med vikarier mot skola är det även meriterande om man tidigare arbetat på förskola eller som lärarvikarie.

Vad vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett spännande, varierande och utvecklande arbete, där du blir en viktig resurs i ett redan starkt team. Anställningen är på heltid med 6 månaders provanställning som start. Vi ser gärna att du så snart som möjligt kan börja hos oss, men är även beredda att vänta för rätt person. I övrigt erbjuder vi dig 3000 kr i friskvårdsbidrag enligt vår interna policy och i byggnaden finns även ett gym att använda sig av.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-03-31

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Rood Abed , rood.abed@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 178 40 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Granskningsekonom till Region Stockholm

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 19
Nu söker vi en granskningsekonom omgående till en statlig myndighet för ett uppdrag på 50% fram till sista juni.

Om uppdraget

Uppdraget är på 50 % med start omgående och fram till 24-06-30. Du kommer att vara placerad på kundens kontor i Stockholm. Det kan eventuellt vara aktuellt med utökning av omfattningen om det tillkommer ytterligare projekt under våren.

Regionledningskontoret (Enheten RLK) som du kommer att arbeta på tillhör den centrala förvaltningsorganisationen. Enheten har ansvar för bland annat gemensamma IT-frågor, personal strategiska frågor, gemensamma upphandlingar och frågor som hör samman med regionens roll som ägare av sjukhus och primärvård.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer främst ha följande arbetsuppgifter:

- Effektuera utbetalning i system

- Ta fram utbetalningssystem och expediera

- Avstämning med handläggare och SF redovisning

- Bemyndigande redovisning och prognos

- Bemyndigande inför tillväxtverkets budget



Dina kvalifikationer

- Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande

- Flera års erfarenhet som ekonom

- Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

- Svenska flytande i såväl tal som skrift

Vi ser att du har personliga egenskaper som god analytisk förmåga, strukturerad och kan se ett helhetsperspektiv. Vi ser också att du har god samarbetsförmåga samt har lätt att skapa goda relationer.

Meriterande

Det är meriterande om du tidigare arbetat med projektredovisning.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 17/3

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Granskningsekonom till Region Stockholm

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 12
Nu söker vi en granskningsekonom omgående till en statlig myndighet för ett uppdrag på 50% fram till sista juni.

Om uppdraget

Uppdraget är på 50 % med start omgående och fram till 24-06-30. Du kommer att vara placerad på kundens kontor i Stockholm. Det kan eventuellt vara aktuellt med utökning av omfattningen om det tillkommer ytterligare projekt under våren.

Regionledningskontoret (Enheten RLK) som du kommer att arbeta på tillhör den centrala förvaltningsorganisationen. Enheten har ansvar för bland annat gemensamma IT-frågor, personal strategiska frågor, gemensamma upphandlingar och frågor som hör samman med regionens roll som ägare av sjukhus och primärvård.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer främst ha följande arbetsuppgifter:

- Effektuera utbetalning i system

- Ta fram utbetalningssystem och expediera

- Avstämning med handläggare och SF redovisning

- Bemyndigande redovisning och prognos

- Bemyndigande inför tillväxtverkets budget



Dina kvalifikationer

- Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande

- Flera års erfarenhet som ekonom

- Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

- Svenska flytande i såväl tal som skrift

Vi ser att du har personliga egenskaper som god analytisk förmåga, strukturerad och kan se ett helhetsperspektiv. Vi ser också att du har god samarbetsförmåga samt har lätt att skapa goda relationer.

Meriterande

Det är meriterande om du tidigare arbetat med projektredovisning.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 17/3

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Compensation and Benefits Specialist till framstående företag

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Feb 29
Är du en erfaren Compensation and Benefits Specialist som brinner för att utveckla och administrera förmånsprogram? Då har vi rollen för dig hos ett av Sveriges ledande företag.

Om Uppdraget

Vi söker nu efter en driven Compensation and Benefits Specialist till vår kund som är verksamt inom försäkringsbranschen. I den här rollen kommer du att ha en avgörande inverkan på att utveckla och administrera företagets förmånsprogram, vilket inkluderar allt från hantering av kundens belöningsprogram till att supportera chefer inom lön och lönerevisionsområdet.

Tjänsten är på heltid och placeringen är i Stockholm med möjlighet till flexibelt arbete. Uppdraget startar i maj och initialt är det ett tidsbegränsat kontrakt till 2024-12-30 med goda chanser till förlängning. Det kommer finnas möjlighet att arbeta 2 dagar på distans (25%), men vid behov ska du kunna utföra arbetat 100% på plats.


Dina arbetsuppgifter

-
Ansvara för förvaltning av jobbfamiljestrukturer (VY-koder).

- Genomföra lönekostnadsanalyser.

- Bidra i arbetet med den administrativa hanteringen av kundens belöningsprogram, samt kundens personalbilar.

- Driva utredningar inom området personal- och löneadministration.

- Bidra vid framtagande av marknadslönestatistik samt analyser av lönestrukturer.

- Ta fram underlag till kundens lönekommitté.

- Supportera chefer inom lön och lönerevisionsområdet.

- Utveckla, förvalta och följa upp processer inom specialistområde.

- Ingå och bidra i olika utvecklingsuppdrag inom enheten och i verksamheten.

Dina kvalifikationer

-
Hög kompetens inom aktuellt område/roll.

- Kan arbeta självständigt.

- 3-5 års erfarenhet av HR-arbete med tyngdpunkt lön/lönebildning och lönekartläggning.

- Bred kunskap inom HR.

- Kunskap inom lönebildning, jobbstrukturer/arbetsvärdering samt marknadslönedata.

- Erfarenhet av lönerevisionsprocesser, gärna i större organisationer.

- Erfarenhet av fackliga förhandlingar och samverkan.

- Kan uppvisa godkänt utdrag ur Polisens belastningsregister.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 8/3

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ersättnings- och förmånsspecialist till framstående företag

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Feb 28
Är du en erfaren ersättnings- och förmånsspecialist som brinner för att utveckla och administrera förmånsprogram? Då har vi rollen för dig hos ett av Sveriges ledande företag.

Om Uppdraget

Vi söker nu efter en driven ersättnings- och förmånsspecialist till vår kund som är verksamt inom försäkringsbranschen. I den här rollen kommer du att ha en avgörande inverkan på att utveckla och administrera företagets förmånsprogram, vilket inkluderar allt från hantering av kundens belöningsprogram till att supportera chefer inom lön och lönerevisionsområdet.

Tjänsten är på heltid och placeringen är i Stockholm med möjlighet till flexibelt arbete. Uppdraget startar i maj och initialt är det ett tidsbegränsat kontrakt till 2024-12-30 med goda chanser till förlängning. Det kommer finnas möjlighet att arbeta 2 dagar på distans (25%), men vid behov ska du kunna utföra arbetat 100% på plats.


Dina arbetsuppgifter

-
Ansvara för förvaltning av jobbfamiljestrukturer (VY-koder).

- Genomföra lönekostnadsanalyser.

- Bidra i arbetet med den administrativa hanteringen av kundens belöningsprogram, samt kundens personalbilar.

- Driva utredningar inom området personal- och löneadministration.

- Bidra vid framtagande av marknadslönestatistik samt analyser av lönestrukturer.

- Ta fram underlag till kundens lönekommitté.

- Supportera chefer inom lön och lönerevisionsområdet.

- Utveckla, förvalta och följa upp processer inom specialistområde.

- Ingå och bidra i olika utvecklingsuppdrag inom enheten och i verksamheten.

Dina kvalifikationer

-
Hög kompetens inom aktuellt område/roll.

- Kan arbeta självständigt.

- 3-5 års erfarenhet av HR-arbete med tyngdpunkt lön/lönebildning och lönekartläggning.

- Bred kunskap inom HR.

- Kunskap inom lönebildning, jobbstrukturer/arbetsvärdering samt marknadslönedata.

- Erfarenhet av lönerevisionsprocesser, gärna i större organisationer.

- Erfarenhet av fackliga förhandlingar och samverkan.

- Kan uppvisa godkänt utdrag ur Polisens belastningsregister.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 8/3

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu