Stockholm: IT HelpDesk till myndighet | Stockholm | Experis

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT HelpDesk till myndighet | Stockholm | Experis i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-07-20 // Varaktighet: Heltid

Är du utbildad inom dataområdet eller har arbetslivserfarenhet av IT-support? Vill du arbeta med att ge förstklassig service till vår kunds användare och hjälpa och vägleda dem för att underlätta deras vardag? På Experis söker vi nu Supporttekniker till HelpDesk för ett konsultuppdrag hos vår kund, en myndighet i Stockholm. Läs mer om jobbet nedan och varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta på avdelningen Verksamhetsutvecklingsstöd. Avdelningen ansvarar för att myndighetens verksamhetsutveckling kan bedrivas på ett sammanhållet, effektivt och ändamålsenligt sätt. Vidare ansvarar avdelningen för att modernisera och utveckla myndigheten med utgångspunkt i en mognande processorientering. Att förvalta processer och metoder för projekt- förvaltnings- och portföljstyrning samt ge stöd i projekt- och förvaltningsarbete till resten av verksamheten. Att stödja och säkerställa att myndigheten arbetar med effektiva processer att samordna processer och utvecklingsarbete samlas i avdelningen samt att leverera IT-utveckling och drift ligger inom avdelningen. Avdelningens uppdrag är att skapa förutsättningar för att myndighetens verksamhet bedrivs effektivt och med hög kvalitet, samt att verksamheten kan utvecklas i takt med omvärldens krav och förväntningar

I rollen kommer du att ge teknisk support och felavhjälpning över mejl och telefon. Du kommer hjälpa kunder eller användare som har problem med sina datorer, telefoner eller system och administrera konton och behörigheter till olika system. Du kommer även felsöka tekniska problem och hitta lösningar på dessa. Ansvara för installation av datorer och dess applikationer, felsökning och problemlösning, telefoni, ärenderegistrering, hantering av utlåningsresurser och skrivarhantering. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar där även samarbete med andra avdelningar kan förekomma.

Din profil
Vi söker dig som har:

* Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning och minst 2 års erfarenhet av liknande arbete
* Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
* Goda kunskaper i MS Office
* Kunskaper om ärendehanteringssystem
* Goda kunskaper av ITIL
* Välbekant med GDPR
* Goda kunskaper av ITIL
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du självgående och drivs av att lära dig nya saker, du har även en god prioriteringsförmåga och samarbetsförmåga. Du arbetar strukturerat och kommer gärna med förslag och idéer för att öka kvaliteten. Vidare har du hög kommunikativ förmåga och servicekänsla.

Att vara konsult hos Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Zara Karlsson på zara.karlsson@se.experis.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Support-tekniker med passion för IT och Nätverk?

Läs mer Mar 25
Letar du efter en arbetsplats som ger stor möjlighet till varierade arbetsuppgifter och utveckling?

För kunds räkning söker vi en social IT-tekniker som har ett starkt kundfokus med erfarenhet av support för långsiktigt konsultuppdrag i centrala Stockholm.

Din profil

Vi söker dig som har två års erfarenhet av IT-support, du har stort kundfokus och tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd, flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du glad, social och serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.

I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och att kunna ge god service och ett bra kundbemötande. Vi ser gärna att du som person tycker om att resa, då möjligheten erbjuds, men inget vi ser som ett krav.

Rollen:
Du kommer att ingå i ett tätt servicedesk team som ger support till företagets ca 200 användare på plats samt till ett 30-tal mindre kontor runt om i världen.

Som servicedesk-medarbetare supporterar man kundens användare via telefon, mejl, remote och i person som on-site. Servicedesken hanterar både 1:st och 2:nd line ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till felsökning av Windows servrar, koordinering och kontakt med 3:e parts leverantörer. Rollen ställer höga krav på service och kundbemötande.

För att klara av rollen ska du ha goda, generella kunskaper inom:

- Supportera MS Office 2013/16

- Office 365 och kringliggande tjänster

- Supportera datorer med Windows 7 & 10

- Administration i Active Directory och MS Exchange

- Windows server

- Nätverk

- Felsöka hårdvara och kringutrustning

- Ärendehanteringssystem, Service Now är meriterande

- Svenska och engelska i tal och skrift

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior IT-Tekniker till världsledande företag!

Läs mer Mar 18
Vi söker en erfaren och engagerad IT Tekniker med expertis inom klienthantering och support för att ansluta till vårt team. I denna roll kommer du att vara ansvarig för att stödja och optimera våra användares upplevelse genom att hantera både fysiska och virtuella klienter samt samarbetsverktyg såsom Skype och Teams, Exchange, och andra relaterade teknologier. Vi letar efter någon som har tidigare erfarenhet av att arbeta med stora företag och som kan bidra till att förbättra våra IT-processer och effektivitet.

Ansvarsområden:

- Hantera och supportera både fysiska och virtuella klienter.

- Administrera och optimera användningen av samarbetsverktyg som Skype och Teams, Exchange, med mera.

- Ansvara för hårdvaruhantering och underhåll.

- Arbeta med incidenthantering och problemlösning för att säkerställa snabb och effektiv support för användarna.

- Bidra till kontinuerlig förbättring av IT-processer och system.

Kvalifikationer:

- Erfarenhet av att arbeta med klienthantering och support.

- Kunskap om samarbetsverktyg och plattformar som Skype, Teams och Exchange.

- Förmåga att hantera hårdvara och genomföra underhållsaktiviteter.

- Erfarenhet av att arbeta med stora företagsmiljöer är en fördel.

- Bekantskap med verktyg som Jira och ServiceNow är önskvärt.

- Kunskap om Microsoft 365 och Intune är meriterande.

- Utmärkta problemlösningsförmågor och en positiv inställning.

- Förmåga att arbeta självständigt och vara drivande.

Personliga egenskaper:

Vi söker en driven och positiv individ som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. Du är självgående och har förmågan att ta egna initiativ för att lösa problem och förbättra processer. Du är också en stark kommunikatör och har förmågan att samarbeta effektivt med olika team och användare.

ÖVRIGT

Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Stockholmsområdet
Omfattning: Heltid

Anställningsform: Detta uppdrag är ett konsultuppdrag, med möjligheter till förlängning eller överrekrytering.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta A-hub.

Ansök nu

Vi söker IT Supporttekniker!

Läs mer Mar 8
Som IT-Konsult blir du en viktig nyckelperson för smidiga digitala lösningar och du får möjlighet att guida och stödja användare med expertis och passion för teknikens framtid.

I rollen som IT-Supporttekniker har du till uppgift att stödja användare inom bolaget med ärenden som handlar om PC-, skrivar-, telefoni-support m.m. IT-Support har även hand om ärenden som berör konto och behörighetshantering, mail, Teams och konferensrum.
IT-Supporten tillhör avdelningen IT-Operations med huvudfokus på support till bolagets användare samt förvaltning av delar av bolagets IT-infrastruktur.

Som supporttekniker kommer du att jobba med följande:

- 1st -och 2nd line ärenden.

- Ärenden kommer via mail, telefon, serviceportalen och på plats.

- Administration samt djup kunskap i användarstöd inom Office365 och dess applikationer så som Teams, Planner, OneDrive, OneNote, Forms, Word, Excel m.m.

- Interna och externa kontaktytor.

Skallkrav:

- Ett par års dokumenterad erfarenhet av IT-Support (PC hårdvara, telefoni, skrivare, användare, felsökning etc.).

- Mycket goda kunskaper kring Microsoft 365 administration, främst Exchange online.

- God förståelse i hur en Microsoft 365 miljö är uppbyggd vid behov av felsökning.

- Goda kunskaper om Microsofts standardapplikationer och operativsystem.

- Goda kunskaper i Active Directory, kontoadministration.

- Goda kunskaper inom ITIL.

- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Personliga egenskaper:

Du som söker denna tjänst har arbetat med IT-support/drift samt administration av Exchange/Office365 i ett par år, har en mycket god teknisk kunskap samt erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt och effektivt. Du triggas av att lösa problem och gör alltid ditt bästa för att hjälpa användarna. Uppdraget bygger på ett stort eget ansvar och ordningssinne och att du självständigt löser de problem som uppkommer.

Du är stödjande, kommunikativ, social och trivs med att ha många kontaktytor. Vi tror att du har eftergymnasial utbildning inom IT eller har motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt.

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Stockholm

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

IT Supporttekniker inom Mac & Windows

Läs mer Mar 7
Nu söker vi en IT Supporttekniker med erfarenhet av att supportera både inom Windows- och Mac miljö och vill fortsätta utvecklas i en kombinerad IT-miljö. Vill du vara en del av en varm företagskultur som värnar om din framtid? Då kan du vara den vi söker!

Du kommer att hantera ärenden via telefon, mejl, ärendehanteringssystem men även på plats där användarna kan komma förbi dig och dina kollegor. Arbetsdagarna kommer att vara varierande med ärenden av olika karaktär men oavsett brinner du för mötet med användarna och att hjälpa dem i sin vardag.

För den här rollen ser vi att du har erfarenhet av att stödja macOS och Windows-baserade system samt älskar att ge personlig och kundfokuserad support.

Du har bland annat arbetslivserfarenhet av:

- Mac OS och Windows OS

- Microsoft 365

- Jamf/Intune

- Google Workspace

- Active Directory/Azure AD

- Konferensutrustning och skrivare

-
ServiceNow eller annat ärendehanteringssystem

- Du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift

Som person är du lyhörd och duktig på att identifiera vad användaren har för behov och har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter utefter situation. Du är social och tycker om att möta nya människor samt är pedagogisk i ditt tillvägagångssätt. Vidare brinner du för IT och är uppmärksam på nya trender inom branschen och har ett intresse för hålla dig uppdaterad inom teknikens värld.

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Stockholm

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Onsitetekniker inom Mac & Windows

Läs mer Mar 7
Just nu söker vi en IT Tekniker som också kommer att arbeta som Onsitetekniker i en spännande och bred roll där du även kommer få arbeta mycket med projekt. Vill du ta nästa kliv i IT-karriären i form av att få arbeta med djupare felsökning, lära dig uppgradera och implementera system? då kan det här vara helt rätt för dig!

Företaget arbetar inom flera OS såsom Mac och Windows, vilket även du kommer att göra! Så kunskap från en helpdesk inom båda är meriterande.

Vi söker dig:

- Du har erfarenhet av installation, underhåll, felsökning inom Windowsmiljö.

- Supporterat konferansutrustning såsom video/projektorer/mötesrum.

- Du har erfarenhet av administration av Windows servers.

- Du har erfarenhet av Jamf och Office365 (Admin portal, bla. Intune, Teams, Exchange online och Sharepoint).

- Du har erfarenhet av till exempel Jira eller ServiceNow.

- God kunskap av Active Directory.

- Intresse av att skripta inom Powershell och Exchange skript.

- Du har erfarenhet av att bygga paket i Intune.

- Du har erfarenhet av att skapa GPO:er.

Ett plus om du har:- Erfarenhet inom Mac OS



Som person tror vi att du är amibitös och driven i att lösa de ärenden som kommer in. Du är en lagspelare och sträcker gärna ut en hjälpande hand till kollegor. Att ge det lilla extra i form av god service är en prioritet för dig. Du är en kunnig IT Tekniker som är relativt självgående och både lyssnar- samt delar med dig av kunskap till teamet. Att vara i tid, föregå med gott exempel och en problemlösare är något som kännetecknar dig.

Vi kommer att ge dig kontinuerlig återkoppling via föreläsningar, projektbesök och olika aktiviteter på hur du är med och gör skillnad i världen via de ideella organisationer som delar på hela företagets överskott. Företagskulturen andas omtanke, humor och mycket hjärta. Här tar vi hand om varandra och har stort förtroende för varandras kunskaper och erfarenheter. Vi tummar inte med din ambition och ser till att du både utvecklas och belönas på vägen!

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Stockholm

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Experis AB .

Testare inom IT | Stockholm | Experis

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Mar 18
Trött på buggar och buffring? Vill du vara med och bidra till fler välfungerande system i det svenska samhället? Som testare hos oss på Experis får du möjligheten att utforska dina idéer och ta din kreativitet till nya höjder!

Arbetsbeskrivning
Har du lust att vara med och kvalitetssäkra morgondagens IT-system? Trivs du med en arbetsvardag där du får följa utvecklingsprocesser från A till Ö och ta djupdyk där det behövs för att undvika framtida problem? Här får du möjlighet att bidra på diverse fronter inom test, så som; testutförande, utvärdering och analys av resultat, testautomatisering, rapportering och testprestanda - detta i syfte att säkra bästa möjliga kvalitet i systemen eller produkterna.

I tillägg kommer du få möjligheten att grotta ner dig i och bli ännu bättre på bland annat: Cypress, Selenium, Postman, Java, .Net, JavaScript, användarvänlighet, testautomatisering, Scrum och/eller Kanban.

Vem vill vi ha med oss i laget?

* Du har minst 5 års erfarenhet som testare
* Du har certifiering enligt ISTQB eller liknande
* Du är flytande i svenska, både vad gäller tal och skrift
* Du har en examen på universitet/högskole/yrkeshögskolenivå eller motsvarande, längre relevant arbetserfarenhet kan kompensera för detta
* Du har erfarenhet av testverktyg, så som t.ex. Cypress, Selenium eller Postman för automatisk testexekvering samt analys och rapportering av testutfall

Meriterande om du även har erfarenhet av testledning och arbetat med följande

* Stöttat verksamhet att dokumentera processer
* Tagit fram testplaner
* Tagit fram testfall
* Stöttat verksamhet i testfasen
* Rapporterat utfall av test
* Utbildat inom testmetodik

För att trivas i rollen som testare och/eller testledare tror vi att du känner dig igen i egenskaper som att vara noggrann, kreativ och nyfiken - och att du har ett stort intresse för utveckling och test. Du ser vikten av ett strukturerat arbetssätt och tar fullt ansvar över dina uppgifter. Vidare trivs du med att analysera resultat och drivs av att lösa problem. Du jagar ständigt utveckling och att lära dig mer samt dela med dig av din kunskap till dina kollegor på Experis.

Om Experis
Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. För detta uppdrag söker vi dig som vill bli anställd som konsult hos oss. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?
På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara.

Frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Lovisa Åsgården på lovisa.asgarden@se.experis.com.

Ansök nu

Chemist/Chemical Engineer R&D

Civilingenjör, kemiteknik
Läs mer Mar 4
FUCHS is the world's largest independent supplier of innovative lubrication solutions, covering almost every industry and application. Our products and solutions keep the world moving even though they are not always visible. What matters is that each of our over 6,000 employees in over 50 countries is visible - their entrepreneurial spirit, ideas, and skills are the foundation of our global business.

Chemist/Chemical Engineer R&D
Location: Västerhaninge

Your areas of responsibility:

- Play a vital role in driving product development projects, product modifications, administrate product formulations and contribute to the profitability and competitiveness of our product portfolio.
- Planning and execution of product development initiatives in collaboration with product management.,
- Giving advice and suggest resolutions to issues within product quality in relation to application or production, evaluation of new or alternative raw materials as examples.
- Build and leverage internal networks within FUCHS
- Participate in external technical forums to expand your knowledge base
- Provide essential product support to customers

Qualifications we are looking for:
- University degree in chemistry or chemical engineering
- Several years of experience in a relevant industry or role
- A deep interest in chemistry and curiosity how industrial lubricants are used by our customers.
- Good knowledge and understanding of customer needs
- Previous experience in product development of industrial chemical products is valuable
- The ability to make prioritizations and resolve issues effectively and with clarity.
- Since the role involves close collaboration with colleagues and other stakeholders, you are comfortable reaching out to other people and can quickly build a network of personal relations.
- a strong inner drive to achieve goals, and drive projects and tasks to completion according to plan.
- This role requires that you speak and write English and Swedish fluently.



Do you have any questions? Anna.setterberg@jeffersonwells.se will be more than happy to answer them!

We work with ongoing selection, so feel free to send in your application as soon as possible, but no later than 2024-04-15.

We look forward to hearing from you!

Ansök nu

Act rekryterar en Miljöledare för hållbart byggande

Miljösamordnare/Miljökoordinator
Läs mer Mar 25
Act är idag ca 20 engagerade, uthålliga och kunniga specialister. Nu behöver de förstärka med ytterligare en miljöledare/hållbarhetsspecialist till sina projekt.

Act jobbar idag med större fastighetsägare, kommuner och andra byggherrar i stora, komplexa projekt. Byggherrestöd och hållbart byggande är deras expertis och beställarna delar deras värderingar kring långsiktighet och hållbarhet i såväl uppdrag som i den personliga rollen.

Om tjänsten

I din roll kommer du leda projektens arbete med strategiska och operativa hållbarhetsfrågor, från idéstadium, genom projektering och entreprenad, till överlämning och verifierad miljöcertifiering.

Som projektets miljösamordnare är det naturligt för dig att driva och samordna byggherrens hållbarhetsarbete genom hela byggprocessen och att ansvara för projektets hållbarhetscertifiering, men också att delta vid rondningar, inspektioner och revisioner.

Du är även beställarens stöd i frågor kring hållbarhetsstrategier, miljömål, materialval, kontakt med tillsynsmyndigheter, m.m. Du ställer krav på, ger råd till och samordnar projektdeltagare, för att säkerställa att projektens hållbarhetsmål uppfylls. Förutom en ledande och samordnande roll kan du även att bidra med punktinsatser och utredningar som specialist eller sakkunnig.

Vem söker vi?

Är du kund- och uppgiftsorienterad? Har du en yrkesstolthet och ett genuint intresse för att bygga hus på ett miljövänligt, energieffektivt och hållbart sätt? Är du personlig och bra på att samarbeta och känner en drivkraft och nyfikenhet att utvecklas i din roll och i dina kunskaper? Då har du egenskaper som vi söker hos en blivande kollega!

Utöver dina egenskaper som person söker vi dig som har följande erfarenheter:

* Du har god erfarenhet från byggbranschen och du behärskar projektets olika faser för ny- och ombyggnation och befintliga byggnader
* Vi söker dig med flera års erfarenhet som miljöledare, hållbarhetssamordnare eller andra liknande roller åt såväl privata som offentliga beställare i byggbranschen och med minst tre års relevant erfarenhet och djup kunskap inom något eller flera av certifieringssystemen.
* Vi förutsätter att du är certifierad inom Miljöbyggnad och det är meriterande om du har certifiering i Breeam In use och/eller NollCO2. Det är givetvis även positivt med certifiering eller god kännedom i något av de andra miljöledningssystemen för byggbranschen, t.ex. Leed eller Svanen.
* Vi ser gärna att du har relevant akademisk utbildning, t.ex. som högskole- eller civilingenjör, alternativt är YH-utbildad och har relevant arbetserfarenhet.
* Det är meriterande om du har god kunskap i modeller och beräkningstjänster för t.ex. klimatberäkningar, livscykelanalyser, energiprestanda, inneklimat eller dagsljus

För tjänsten krävs att du kan utrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift.

Om oss

Vi erbjuder ett utmanande, intressant och framförallt inspirerande arbete i en öppen och familjär gemenskap. Våra anställda ska trivas och ha en god work life balance. Vi värnar om vår kultur; vi är öppna, familjära och har en smittsam arbetsglädje. Våra medarbetare trivs hos oss, är stolta över bolaget och sin kompetens samt har engagemang och driv utöver det vanliga. Vår målsättning är att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Act med Jefferson Wells Engineering. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mattias Sahlström på 070 4000 25 eller på mattias.sahlstrom@jeffersonwells.se . Vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Technical Sales to CellMax

Key account manager
Läs mer Mar 21
CellMax Technologies AB, founded in 2001, disrupted the radio market when inventing High-Efficiency Base Station Antennas. Our antennas have undisputed #1 performance offering our customers best possible network performance and TCO. Today, our products are used by large mobile operators around the Globe.

We are a global company with supplies across the globe but cherish the small company spirit with a great open culture. Our Headquarter and R&D are based in Kista, Sweden, and our manufacturing is just outside Visby. More than 90% of the components in our products are produced in Sweden. CellMax Technologies AB is a privately held company. Read more at www.cellmax.com

We are looking for a highly motivated and driven individual with a passion for creating new business opportunities in a global market.

Do you have experience in cellular radio and want to be part of a forward-thinking company with an exciting premium brand? Then this could be the job for you!

Responsibilities:

As a Technical Sales, you will be part of an exciting development journey where you, as part of the Cellmax Sales & Product Management team, will be responsible for developing new business relationships with mobile operators globally. The main responsibility involves driving sales activities, including technical evaluations / Proof of Concepts and actively contributing to the success of our customers. The role is broad and varied and includes both business development and responsibility for developing our portfolio and products to meet the demand on the global market. As a Technical Sales, you will have close cooperation within the company, and you will work across all areas. The position involves global travel for customer or partner meetings. You will report to the head of sales and product management.

Qualifications:

We are looking for someone with a strong technical interest and an academic background, preferably in electrical engineering. It is a benefit if you have experience in driving sales and have a good understanding of how to create growth in a global market. To fit the role, we would like you to have knowledge and experience in access networks and/or the RF field and in cellular radio.

Personal qualities:

In the role of Technical Sales, you need to be proactive and have a good analytical ability combined with visionary thinking. You are focused on creating value for both the customer and CellMax and you contribute with a high energy level. You have good social skills where you win both customers' and colleagues' trust and respect. You are driven by business and have a knack for building trust with your customers. You are result-oriented, energetic and very communicative with good knowledge of both English and Swedish. You have a good business sense and understand structure and systems related to sales. Furthermore, you are unpretentious and enjoy working between strategic work and operational solutions.

We offer:

Do you want to be part of CellMax's exciting growth journey? Here you are offered an interesting and challenging position in a company on a global market with a recognized brand name and expected strong growth that you can contribute to, short decision-making paths and a positive corporate culture.

Contact:

In this recruitment, CellMax collaborates with Jefferson Wells. For questions, please contact recruitment consultant Katarina Thomasson on +46 70-231 28 05 or Katarina.thomasson@jeffersonwells.se. Welcome with your application!

Ansök nu

ServiceNow | Stockholm | Experis Academy

Systemanalytiker/Systemutredare
Läs mer Feb 26
Vill du jobba med digital transformation och automatisering av processer? Är du nyexaminerad inom IT och vill driva digitala förändringar hos marknadsledande bolag? Ge liv åt innovation och effektivitet med ServiceNow hos Experis Academy! Under nio veckors ServiceNow-utbildning på Experis Academy får du inte bara tillägna dig unik och efterfrågad kompetens, utan också en biljett till framtidens IT!

Vad är ServiceNow?

Upptäck den mångsidiga världen av ServiceNow - en ledande molnbaserad lösning som tar verksamheter till nya höjder! Från sina ursprung som ett kraftfullt ITSM-verktyg (IT Service Management-verktyg) har ServiceNow växt till en omfattande plattform som driver innovation och effektivitet över hela branschen. ServiceNow erbjuder en mångfald av lösningar inom finans, försäljning, HR, FSM, CRM och mer, vilket ger verktyg för att anpassa och förbättra arbetsflöden enligt unika behov. Med sina högt konfigurerbara funktioner och smidiga integrationer kan ServiceNow stödja befintliga system och hantera olika arbetsflöden, vilket gör det till den ultimata lösningen för att digitalisera och förbättra verksamheter världen över.

Varför ska du arbeta med ServiceNow?

ServiceNow är inte bara en plattform, utan kan också vara din biljett till framgång! Med dess banbrytande teknologi och enorma efterfrågan på marknaden är det inte konstigt att det anses vara ett av de hetaste karriärvalen. Som ServiceNow-utvecklare får du möjlighet att arbeta med en mångfald av tekniker och verktyg, från konfiguration av applikationer till integration med andra system och verktyg. Denna mångsidighet ger dig chansen att bredda och fördjupa din tekniska kompetens. Dessutom erbjuder karriärutveckling inom ServiceNow-ekosystemet en mängd olika möjligheter, från utvecklare till arkitekt eller projektledare.

Vad får du av att gå Experis ServiceNow Academy Program?

? Nio veckors betald ServiceNow-utbildning i högt tempo.

????? Fokus på den kompetens som arbetsmarknaden efterfrågar.

????? Lätt att avancera och bygga karriär!

???? Hög efterfrågan och bra lön.

???? Låg tröskel för dig som vill börja jobba med ServiceNow.

???? ServiceNow CSA-certifiering!

Du får en unik möjlighet att skaffa dig kompetens inom den nya teknologi som IT-branschen efterfrågar. Under nio intensiva veckor får du praktisk vidareutbildning som är anpassad efter arbetsmarknadens behov, och du får dessutom en trygg anställning efter programmet. Vårt gemensamma mål är att du ska kunna vidareutvecklas och bygga en långsiktig karriär tillsammans med oss och företaget du är hos. Vi tror på att ge dig som deltagare en unik upplevelse genom att förse dig med de verktyg och kunskaper som krävs för att lyckas.

Ett urval av teknologier du kommer att lära dig och få möjlighet till att börja jobba med under programmet är:

ITIL/ITSM-grunder och Javascript, ServiceNow Administration Fundamentals, implementering av ServiceNow-plattformen, IT Service Management (ITSM), script i ServiceNow Fundamentals, grundläggande applikationsutveckling, alla grunderna i tjänsteportalen.

Vem är vi på Experis Academy?

Experis Academy är en del av IT-konsultbolaget Experis, som i sin tur ingår i den internationella Manpower Group-koncernen. Vi som arbetar med detta koncept har omfattande erfarenhet av både HR och IT. Vårt Academy-program har vuxit och utvecklats genom åren, både i Sverige, Norden och i hela Europa. Vi har stor erfarenhet av att utbilda nyutexaminerade talanger inom branschen, och vi är duktiga på att matcha profiler med spännande uppdrag. Vi arbetar även mycket med coachning för att ge dig möjlighet att komplettera dina tekniska färdigheter med andra mjuka färdigheter som passar inom IT-branschen.

Vilka tidigare erfarenheter behöver du?

* Du behöver ha kandidatexamen inom datavetenskap, informationsteknik eller relaterat område.
* Du behöver vara bekant med Agile/Scrum-metodik.
* Du behöver ha flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande:

* Bekant med JavaScript, Angular JS eller andra programmeringsspråk.
* Bekant med integrationer med REST/SOAP API:er eller andra integrationsmetoder.
* Bekant med ITIL-processer eller IT-tjänsthanteringskoncept.
* Bekant med ServiceNow-plattformen som användare eller ITSM-modul.

Vad behöver jag veta och göra för att söka?

Kursstart: Augusti 2024

Arbetstid: Heltid

Plats för utbildning och uppdrag: Stockholm

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande. För att öka dina möjligheter ser vi därför fram emot din ansökan så snart som möjligt! Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på dara.tysani@se.experis.com om du har några frågor

Ansök nu

Miljö- & Tillståndsspecialist - förnybar energi

Miljö- och hälsoskyddsinspektör
Läs mer Mar 19
Sveaskog tar ett strategiskt kliv in i branschen för förnyelsebar energi som ett led i att uppnå vår vision om att vara världsledande inom hållbart värdeskapande i skog och mark. Vi söker nu en erfaren, självgående och ambitiös miljö- och tillståndsspecialist som kan vara en viktig kugge i vårt renewable energy-team.

Välkommen till en grön värld av möjligheter hos oss på Sveaskog. Vi erbjuder dig skogen - en vacker arbetsplats och framför allt ett av våra viktigaste bidrag för att klara utmaningar kopplade till klimatförändringar och framtidens råvaruförsörjning. Nu söker vi dig som är teamorienterad och vill vara med oss på resan.

Vi erbjuder

Att arbeta på Sveaskog innebär stor frihet samtidigt som du förväntas ta ansvar, visa mod och vara nyfiken. I allas uppdrag ingår att ta ansvar för sin egen och verksamhetens utveckling samt att vara teamorienterad och en bra kollega. Vi kallar det aktivt medarbetarskap. Vi erbjuder dig attraktiva förmåner och en arbetsplats som kännetecknas av en vilja att du ska lyckas, där jämställdhet och hållbart arbetsliv står högt på agendan. Sveaskog eftersträvar mångfald och en jämn könsfördelning inom alla yrken i företaget.

Om tjänsten

Sveaskog tar ett strategiskt kliv in i branschen för förnyelsebar energi som ett led i att uppnå vår vision om att vara världsledande inom hållbart värdeskapande i skog och mark. Vi söker nu en erfaren, självgående och ambitiös miljö- och tillståndsspecialist som kan vara en viktig kugge i vårt renewable energy-team. Sveaskog har som mål att bli självförsörjande på egenproducerad solenergi men också att utveckla storskaliga solcellsparker på skogsmark, vilket ställer höga krav på att säkerställa en hållbar affär.



Ansvarsområden



* Säkerställa att verksamheten lever upp till ställda krav inom FSC, lagstiftning och Sveaskogs vision och policys kring ett hållbart och varierat skogsbruk.
* Internt miljöstöd vid lokaliseringsutredningen och lämplighetsanalys
* Kravställare till avtalspart vid arrendeavtal samt vid egen förändrad markanvändning
* Sveaskogs miljökoordinator vid tillståndsprocessen
* Miljöstöd under drifttiden för att säkerställa lämpliga skötselmetoder och förslag för att stärka områdets ekologiska värde
* Miljöstöd vid återställande av marken
* Ansvarar för att verksamheten kan utföras utan att förlora rådigheten för skogsbruksverksamheten på aktuella markområden



Stationeringsort på något av Sveaskogs kontor. Resor till Stockholm och övriga delar av landet är vanligt förekommande.

Om dig

Vi söker en person med dokumenterad erfarenhet inom området och som är van att ta ett stort ansvar och driva processer framåt. Vi ser gärna att du är en strategisk, drivande och analytisk person som är duktig på kommunikation och att få med dig människor i ditt arbete.



Utöver detta ser vi att du har:



* Relevant akademisk utbildning eller motsvarande kompetens
* Erfarenhet av artskyddsutredningar kopplad till förändrad markanvändning.
* Erfarenhet av tillståndsprocessen och att bedöma påverkan på naturvärdet vid exploateringar.
* Erfarenhet av att arbeta med och driva projekt.
* Förståelse för ekosystemtjänstanalys och att skapa ekologiska värden
* Förståelse för naturvärdesinventering enligt svensk standard



Om Sveaskog

Sveaskog är Sveriges största skogsägare och ägs av svenska staten. Bolaget äger 14 procent av Sveriges skogsmarker och har cirka 800 medarbetare runt om i landet. Våra kontor finns från Tärendö i norr till Osby i söder.



Vill du veta mer om vår verksamhet, besök vår hemsida sveaskog.se.

Ansök nu