Stockholm: Systemutvecklare | Stockholm | Experis

Hitta ansökningsinfo om jobbet Systemutvecklare | Stockholm | Experis i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-07-18 // Varaktighet: Heltid

Bli en del av vårt härliga team på Experis! Inför våren behöver vi på Experis utöka vår personalstyrka med nya talanger. Är du redo att ta nästa steg och söker nya utmaningar som systemutvecklare? Välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning

På Experis söker vi nu efter flera duktiga systemutvecklare till befintliga och kommande uppdrag som utvecklare eller programmerare hos våra kunder i Stockholmsområdet. Våra konsultuppdrag innebär att du arbetar som konsult på Experis men tillbringar dina arbetsdagar ute på uppdrag hos vår kund. Arbetsuppgifterna varierar och styrs av våra kunders behov.

Urval sker löpande inför hösten, vi reserverar oss för långa svarstider i och med semestrar.



Din profil

Dessa tjänster passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med systemutveckling och har erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare. Vi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning och att du har arbetat något år med att utveckla mjukvara, system eller dylikt. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat samt har starkt driv för att utvecklas och lära dig mer.

Utöver det tekniska så är det en fördel om du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och är flexibel. Det är viktigt att du är stresstålig och kan arbeta såväl effektivt som strategiskt.



Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Via vår AI-drivna plattform Experis Career Accelerator får du till exempel tillgång till över 4500 IT-utbildningar och certifieringar.

Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta vår Talent Aquisition Specialist Emil Christensen på emil.christensen@se.experis.com.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Mjukvaruutvecklare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Mjukvaruutvecklare.

Fullstackutvecklare med intresse av data till Bonnier News

Läs mer Apr 18
Nytt
Vi söker efter en ny kollega som är nyfiken, drivs av problemlösning och vill fortsätta att innovera nya funktioner vårt segmenteringsverktyg Audience. Vi jobbar nära affären och kommer lägga stort fokus på privacy, data och AI under året. Vill du hjälpa oss med att ta Audience till nästa nivå så är detta rollen för dig!

Om oss
Bonnier News driver cirka 80 sajter och har runt 1,3 miljoner prenumeranter. Vi har mer än 150 interna användare av Audience och användarbasen ökar stadigt. Det innebär enorma mängder data i ett stort ekosystem. Teamet gör datan tillgänglig på ett enkelt, skalbart och säkert sätt för alla - från säljare, till marknadsförare. Vi skapar segment baserade på prenumerationsdata, demografi, användarbeteende och engagemangsvärde.

Om rollen
I rollen arbetar du i ett mindre team som har ett nära samarbete med stakeholders för att komma framåt tillsammans mot våra mål. Teamet har ett brett ansvar och jobbar både med backend, frontend och devops.

Lösningen består primärt av två delar; ett gränssnitt där våra interna användare skapar segment samt ett REST API som tillgängliggör segmenten för bl.a. sajter, appar, betalväggar, annonsstyrning och marketing automation.

Vi hanterar stora mängder data vilket gör att det är viktigt att tänka på optimering i alla delar av applikationen. Vi parprogrammerar gärna då vi ser att det bidrar till en högre kvalitet och vi lär av varandra.

Dina främsta arbetsuppgifter är

-
Vidareutveckling, underhåll och nyutveckling av applikationen; frontend, backend och infrastruktur.

-
Fullstackutveckling;

-
Frontend: React.js, TypeScript

-
Backend: Node.js, TypeScript, Postgre, BigQuery

-
Infrastruktur: GCP, terraform



-
Samarbete med stakeholders och våra användare.


Vem är du?
För att trivas i denna roll tror vi att du är nyfiken och gillar att lösa problem tillsammans i en agil miljö med viljan att samarbeta och lära dig nya tekniker/metoder.

Din erfarenhet
Du har erfarenhet av att ingå i ett utvecklingsteam där du utvecklat både befintliga och nya lösningar. Du har intresse av att jobba med stora datavolymer. Det är också en bonus om du kan datamodellering och har förståelse för det utmanande i att jobba med stora mängder information.

Kvalifikationer:

-
Du har har minst ett till fem års arbetslivserfarenhet av utveckling. Vi är öppna både för dig som är junior och dig som är mer erfaren.

-
Grundläggande -kunskaper

-
Erfarenhet av utveckling i JavaScript, alternativt TypeScript

-
Du har god kommunikativ förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.


Meriterande:

-
Erfarenhet av GCP

-
Erfarenhet av Google BigQuery och Postgre

-
Erfarenhet av Docker

-
Erfarenhet av Terraform eller liknande IaC verktyg

-
Erfarenhet av CI/CD (GitHub Actions, CircleCI, Jenkins eller dylikt)

-
Datamodellering

-
Arbete med stora mängder data


Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning. Placeringsorten för rollen är Stockholm i ”Tidningshuset” på Gjörwellsgatan 30, Kungsholmen i Stockholm.

Hos oss tror vi att det bästa upplägget är en mix av att ses på kontoret och de positiva effekter det ger, och även ha möjligheten att jobba hemma ibland för att få ihop livspusslet och bibehålla fokus. Vi är en arbetsplats med den trygghet som väl utformade kollektivavtal innebär. Du får friskvårdsbidrag, rabatter och fri prenumeration på våra nyheter, extra ersättning vid föräldralön, pensionslösning inom ITP1 men framför allt en inspirerande arbetsmiljö med fantastiska kollegor!

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande. Vill du veta mer gällande hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka här!

Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via email.


Som Nordens största medieföretag, med verksamhet i 13 länder, hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till techutvecklaren i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans.

Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Locals många titlar har vi även ett stort lokalt engagemang över hela landet - från Sydsvenskan i Skåne till Östersunds-Posten i Jämtland. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat.

Vi har också en betydande logistik och distributionsverksamhet som vi samlar inom ramen för Bonway. Under 2024 kommer vi att nå närmare en tredjedel av alla hushåll i Sverige.

Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre – som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen. Vi strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

Ansök nu

Senior javautvecklare till vårt Stockholmskontor

Läs mer Apr 12
Är Java din expertis och du vill jobba med ett gäng där du får ett bra kompetensutbyte?Roliga projekt, duktiga kollegor och utveckling – det får du hos oss!
Frontwalker är en växande IT-koncern med bred geografisk spridning i Sverige. Frontwalker Stockholm tillsammans med Frontwalker Group är idag 50+ anställda och vi finns på fem orter i landet. Hos oss hittar du vassa medarbetare inom systemutveckling, IT Management, kravanalys, test och mycket mer. Du blir en del av ett gäng där vi tillsammans arbetar för att driva och utveckla digitala affärer, mjukvara och människor.
Vi arbetar både med inhouse projekt på vårt kontor och i våra kunders projekt som specialister. Detta uppdrag erbjuder dig möjligheten att tillsammans med våra seniora javautvecklare jobba i våra inhouseprojekt.

Vem är du?Du hargedigenerfarenhet av Javautveckling och är idag en senior utvecklare med erfarenhet av flertal frontendramverk. Du har god vana i att jobba i projektform och att jobba agilt. Det är meriterande om du är vass på linux, samt har kunskap inom DevOps. Vi ser gärna att du har en Högskole – eller universitetsutbildning i botten, men det är inget krav. Utöver det talar och skriver du obehindrat på svenska och engelska.
Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad hos våra kunder och tillsammans med oss och våra kunder göra samhället lite bättre. Att utvecklas är något som driver dig framåt och du har en proaktiv förmåga att föreslå lösningar och förbättringar. Som person är du nyfiken på att lära dig nya saker och trivs i konsultrollen.

Vi erbjuder dig En inkluderande arbetsplats
Work-life balance kultur
Interna utvecklingsmöjligheter samt kompetensutveckling
Marknadsmässig lön
Bra förmåner i form av friskvård, försäkringar osv
Flexibla arbetstider
Sist men inte minst – att ha kul på jobbet

Hos oss ingår du i en grupp med riktigt vassa och duktiga kollegor och du får möjlighet att arbeta i spännande projekt inom såväl olika myndigheter som inom det privata näringslivet. Vår verksamhet bygger till stor del på kunder som vi har mångåriga relationer med. Därför har de i många fall gett oss förtroendet att bedriva förvaltning och nyutveckling av deras system som inhouse-projekt, samtidigt som vi har rena resursuppdrag. Du kan komma att få det bästa av båda världar!
Vi har flera gemensamma event och värdesätter att umgås med varandra, både för att utbyta kompetens men likaså att dela med oss av vår senaste kulturupplevelse. Vårt kontor ligger centralt beläget i Stockholm med bara någon minuts promenad från TC.

Vill du vara en Frontwalker?Vad väntar du på? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Vid frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta Carolina Gustavson på 073505 42 34 eller mejla till rekrytering@frontwalker.se Varmt välkommen att höra av dig!

Ansök nu

Fullstack Developer to Aunetic

Läs mer Apr 10
Do you want to join a dynamic and innovative team revolutionizing solutions tailored for large corporations? We are looking for a Fullstack Developer who is ready for the next significant challenge in their career.
We at Aunetic aim to outshine larger competitors. Our goal is to elevate both user-friendliness and technical depth in our comprehensive platform. As we expand globally, we're set on surpassing competitors, driven by our commitment to simplifying complexity. To succeed, we need more talented people to join our team.
Our tax and legal management platform is managed by a team of about 20 employees, developing and providing a web application (SaaS) targeting multinational corporations. While the Nordics are our home market, we're expanding our platform across Europe and the rest of the world. Our headquarters are in Stockholm, with an office also in Kalmar.

About the role
We're seeking a passionate fullstack developer proficient in C#, with experience in a modern front-end framework. We're in the process of a technology shift to Vue in our frontend, promising many exciting challenges!
You'll develop new features in collaboration with other developers, testers, UX designers, product owner, and sales team. You'll have the opportunity to deeply understand our platform and actively contribute to lifting it to the next level.
To succeed in this rolewe believe you have:
A relevant university degree in IT or equivalent knowledge acquired through other means.
Solid understanding of object-oriented programming principles
Experience in developing, testing, and maintaining software applications using C#
Knowledge of best coding practices, and design patterns in C#
Solid understanding of Vue or another front-end framework
Sound knowledge of front-end technologies (HTML, CSS, JavaScript)
Familiarity with database systems (e.g. Server)
Experience with version control systems (e.g. Git)


As a person you enjoy being part of an agile team, closely collaborating with colleagues. You relish tackling intricate problems and finding the right technical solutions. You're sociable and enjoy discussing solutions with various kinds of people. Sharing your knowledge and lending a helping hand is something you enjoy doing.

We offer
Work where you want...: Modern tools which support seamless remote collaboration. You can decide if you can work best from home or in one of our offices. Would you like to work from abroad for a while? No problem thanks to our WorkFlex Benefits.
...and flexible in terms of time: It's your job: We trust you and give you the greatest possible freedom to organize yourself.
Take your knowledge to the next level:Benefit from several in-company training & workshop sessions during the year.
Shape your career: Our growth path opens many new opportunities for you. Tell us about your dream career and we'll help you make it a reality with the support of our Personal Development coach and many further individual education opportunities.
Feel the team spirit: We are actively promoting a positive working place and an atmosphere with a lot of fun and humor!
Have a good rest:We make an effort every day to surpass ourselves. But we also take the time to recharge our batteries: with 30 days of annual leave for all employees.
Our fruit basket is nice, but we offer benefits that are even nicer! Whether it's health contribution (Friskvårdsbidrag), employee discounts, company pension schemes or team events in stunning locations, we're constantly working to get the most out of it for you.
Apply today!
Interviews are being conducted continuously, so please apply today! If you have any questions about the role or the process, don't hesitate to contact our Talent Acquisition Specialist Klara Himmelstrand
About Aunetic
At Aunetic (formerly known separately as Blika and audimex), our mission is to reshape the future of governance, by mirroring our clients’ governance departments. We have a range of products spanning tax and legal management, risk management, and audit and compliance. Aunetic was created from the merger of different companies, each specializing in different sectors of the governance spectrum. Our platform assists our clients' head offices in collecting and analyzing information related to their subsidiaries. We're developing a service that brings modern web technology and intuitive web design to our clients' tax and legal departments. Our aim is to simplify and enhance data collection for our users through guides, visualizations, and clear feedback.
At Aunetic we value diversity, equality, and inclusion as fundamental pillars of our organization. We are committed to providing an inclusive and welcoming environment for all. We firmly believe in equal opportunity and strive to foster a workplace that embraces diverse perspectives, backgrounds, and experiences.
For more information about Aunetic and our products, visit our website at www.aunetic.com.

Ansök nu

Utvecklare till Cardiolex

Läs mer Apr 8
Vi söker dig som har en gedigen bakgrund som mjukvaruutvecklare i Microsofts .NET-plattform och som vill jobba med produktutveckling i ett mindre bolag med utmanande arbetsuppgifter och möjlighet att vara med i framtidens digitalisering av hjärtsjukvården. Vad vi på Cardiolex erbjuder
Att jobba inom området medicinteknik och med digitaliseringen av sjukvården är spännande och utvecklande. Cardiolex har som mål att vara en strategisk partner och vi strävar alltid efter att ligga i framkant och anpassa våra produkter efter kundernas skiftande behov. Vi på Cardiolex jobbar nära våra svenska kunder men då vi har två tyska dotterbolag och även har ett Europeiskt distributörsnätverk inkluderar arbetet även internationella kontakter. Ingen dag är den andra lik och du kommer att få många utmaningar och möjligheter till utveckling.
Vad du kommer att göra
Som utvecklare hos Cardiolex får du vara med i våra team som tar fram programvara och system till våra hjärtdiagnostikprodukter. Vi jobbar agilt i små team med Microsofts utvecklingsmiljö, DevOps, .NET och C#. Listan på önskad ny funktionalitet är lång och det finns stora möjligheter till utveckling och inriktning efter intresse. I våra team designar, implementerar och testar vi hela vägen, ibland testar vi även ute hos kund. Vi följer med produkterna hela deras livslängd och får också vara en del av vår kundsupport.
Eftersom företaget är litet, kommer du att få jobba nära alla delar i organisationen, så som marknad och sälj, produktion och även nära våra svenska kunder (sjukhus) och internationella distributörer. Vi är en relativt liten organisation där de flesta har mer än en roll och det kan därför bli aktuellt att även ta andra roller eller ansvar i framtiden.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som har en akademisk examen, gärna civilingenjör inom data, eller motsvarande. Vi vill att du har minst fem års arbetslivserfarenhet inom mjukvaruutveckling. Det är en fördel om du har erfarenhet från utveckling av medicinsktekniska produkter med regulatoriska krav.
Du har mycket goda kunskaper i agil mjukvaruutveckling och det är positivt om du har erfarenhet av några/flera av följande produkter/områden:
C# och .NET
DevOps och Git
Signalbehandling
Windows driver
MS
Html – JavaScript - CSS
TDD
IEC 62304/IEC 82304
MDD/MDR

Som person är du självgående och du drivs av utmaningar. Du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Du är bra på att kommunicera och samarbeta med andra men du kan även jobba självständigt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Att jobba på Cardiolex
Cardiolex Medical AB är ett svenskt medicintekniskt företag som är verksamt inom området EKG (läs mer på www.cardiolex.com). Bolaget har även två dotterbolag i Tyskland och tillsammans är vi drygt 70 anställda. Cardiolex Group ägs av Medcap som är noterade på Nasdaq Stockholms Mid Cap lista.
Tjänstens placering är på huvudkontoret i Solna och du rapporterar till chefen för R&D. Vi är ett litet team och du kommer att jobba nära kunniga och engagerade kollegor inom produktutveckling, kvalitet, sälj och logistik.
Som anställd på Cardiolex erbjuds du generösa semestervillkor, tjänstepension och ett komplett försäkringspaket. I kontorsbyggnaden finns ett gym som alla anställda kan nyttja och dessutom erbjuder vi friskvårdsbidrag. Vi har flexibla arbetstider och kan erbjuda en hybridmodell som möjliggör arbete på distans.
Intresserad?
Skicka snarast in din ansökan då intervjuer kommer ske löpande. Behöver du mer övertygelse eller har frågor? Hör gärna av dig till julia.lagerblad@cardiolex.se

Ansök nu

Mjukvaruutvecklare till rymdföretaget SSC!

Läs mer Apr 5
Om tjänsten:Teamet jobbar med markkommunikation som är kopplat till satellit. Fokus ligger på att bygga ny mjukvara för antenn som går upp till satellit. En vanlig dag består av utveckling i främst Python och Go. Längre fram kommer du även få ett breda ansvar med fokus på kundkontakt och incidenthantering.Du kommer att ingå i ett trevligt team som sitter på tung kompetens, vilket ger dig goda möjligheter att utvecklas snabbt i den nya rollen.
Vi söker dig som:Är högskole- eller civilingenjör inom datateknik eller motsvarande och har kompetens i i programmeringsspråk så som Python, Go ellerC++. Det är meriterande om du har erfarenhet av Linux och gillar att programmera även utanför utbildningen.Som person är du kommunikativ och trivs med att arbeta med andra. Du är lösningsorienterad och noggrann som person. För att trivas i rollen är du även nyfiken och har ett starkt intresse för teknik. Du har enkelt för att kommunicera i engelska i såväl som svenska i bådetal och skrift. Om SSC:Swedish Space Corporation tillhandahåller rymdtjänster i världsklass till kommersiella och institutionella kunder över hela världen.SSC är en global koncern med drygt 600 anställda representerade i nio olika länder. Praktisk information:Tjänsten tillsätts löpande och är på heltid med fast, marknadsmässig lön och startdatum enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Den här tjänsten är en del av Xameras talangprogram, Xamera Talent. Här har företaget har valt att investera extra i just dig och din personliga utveckling.Kontaktperson: Raija Schorn, raija.schorn@xamera.se

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Experis AB .

Driven Enterprise Architect to NCC

Enterprise Architect
Läs mer Apr 17
Do you want to make a real difference and make decisions that improve people's everyday lives? As an Enterprise Architect at NCC, we can offer you just that! You'll get the opportunity to work in an environment influenced by sustainability, digitalization, and innovation!

We are building for the future - are you ready to help us realize our digital transformation?

The construction industry is currently facing a development leap where the change agent is spelled digitalization. NCC is leading the way by developing our business and future proofing our IT platform. We are currently recruiting IT professionals who thrive on becoming important players in our digital transformation journey, taking construction to new heights through IT.

You will join the Group function "Finance & IT", which leads NCC´s strategic development and major change programs in the business. Finance & IT is NCC's development and delivery function for IT as well as operations development and research & innovation. We are a Nordic organization working together closely under one common management. Cooperation in- and between units is key for us to deliver value to NCCs business areas, and therefore we have adapted an Agile team-based setup with focus on collaboration, people and efficient delivery and development.

About NCC: NCC Corporate Movie

Your role and responsibilities

As Enterprise Architect you are responsible for the holistic view, providing guidance and setting the strategic direction for business change. You ensure that NCC's application, information, integration, and IT infrastructure landscape is optimized to enable our capabilities and support the efficient use of information in our business processes.

In this job you will

* Contribute to NCCs strategy work and translate strategy into specific goals and required changes.
* Manage, develop, and align our architecture to the strategic direction.
* Drive the definition and realization of target architectures.
* Work closely with colleagues and internal/external stakeholders to support solutions compliant with guidelines and target architecture.
* Actively contribute to projects with guidance, expertise, structural capital, and design input linked to the entire technology stack.
* Be responsible for developing and implementing appropriate architecture principles, standards, and guidelines.
* In a proactive and consultative manner secure optimization of our application landscape.
* Review and guide all change initiatives.
* Ensure that new IT services and significant changes to services and platforms are designed and implemented with a holistic perspective.

Your profile

We believe that you have an Academic level of education. Possibly a degree in IT, or other for the position relevant education. We see it as very positive if you have a certification within enterprise architecture. You have good knowledge of work processes in large companies. You have several years of experience from working with enterprise architecture and have good Stakeholder Management skills. You are fluent in English and one of the Nordic languages, both verbally and written. Experience in ITIL and Agile processes are also an asset.

You will be very important for us in our strategic journey, and we think that you have:

* Experience in working in big and complex program/projects.
* The ability to take main responsibility, lead and drive assignments within relevant area.
* An agile mindset and knowledge.
* Experience from architecture design processes on target, conceptual and solution levels.
* Experience in Sparx is a plus.

To be successful in this position you

* Have a great overall architectural understanding
* Have an excellent Self-leadership
* Are a "team player" great at collaborating both within your team as well as with your co-workers in other teams and units
* Have a learning mindset, constantly looking to develop your skills and seek new ways to improve your work
* Are a driven team player that enable business change.
* Have good Communication and Relationship building skills

Additional information

This position can be in any of our major cities in Sweden, Denmark and Norway. The position may require travelling, although we strive to collaborate digitally when applicable.

In accordance with NCCs safety culture we conduct background checks on final candidates.

You will be reporting to the IT Competence Manager whilst working cross-functions in an Agile team driven by the Lead Enterprise Architect who are the position's functional manager.

How to apply

In this recruitment, NCC is collaborating with Experis IT, with extensive experience in the recruitment of IT specialists and managers. You apply to the position at www.experis.se. no later than May 22nd.

If you have any questions, or want more information, please contact Recruitment Consultants Carina Eyoma, mail: carina.eyoma@se.experis.com, mobile: +46 73-086 22 75. Please note that candidate selection will be ongoing throughout the application period, and that you therefore should apply as soon as possible.

We look forward to receiving your application!

About NCC

NCC is one of the leading construction companies in the Nordics. Based on its expertise in managing complex construction processes, NCC contributes to the positive impact of construction for its customers and society. Operations include building and infrastructure project contracting, asphalt and stone materials production and commercial property development. In 2023, NCC had sales of SEK 57 bn and 12,200 employees. The NCC shares are listed on Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

Technical Support to Information Delivery Systems in Stockholm

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 18
Nytt
Introduction
IDS/iServ systems are the market leader in Sweden in the tracking and analysis of terrorism and serious crime. The system is also used for the billing of telephone calls between telecommunication operators' networks and for a variety of analytical and critical business systems.

Our customers are telecom operators of all sizes worldwide. They rely on IDS to provide software able to process huge volumes of event data as well as customer and reference information and provide reports and insights for their business users. All Swedish operators are directly or indirectly (though subsidiaries) customers of one or multiple IDS/iServ systems.

iServ - what is it
The IDS information delivery concept is based on its iServ platform that extracts and gathers Event and Static Data. iServ then combines this data with reference data and transforms this data into new categories of relevant information for further processing and analysis.

A powerful data warehouse and aggregation engine enables rapid, exact extraction of huge data volumes online all in the intuitive user-friendly tool. iServ is a modular, scalable platform that can be tailored and optimized for applications that range from just a few network elements to extensive networks and from general reporting to subject specific applications such as billing or fraud investigations.

Job Description
As a technical support responsible at IDS you will work closely with our R&D department and our customers to resolve their support tickets. It requires a structed and analytical approach both in resolving the issue and communicating the problem, cause, and resolution.

You will supervise and maintain our internal and hosted systems and act on alarms, escalate issues internally, and test new system functionality. You will also install new systems, schedule patch windows with the customers, apply patches, as well as make sure system access and credentials (such as VPN and firewall openings) to our customer's installations are working and up to date.

Job Tasks

* Install, or assist customers with installation of, new systems (Linux OS, Oracle DB and iServ Application)
* Install and configure (or assist customers therewith) standby and / or backup solutions.
* Setup, secure and validate that all network related configurations e.g Firewalls, VPN, SFTP SSO, etc. adhere to IDS internal specifications as well as the specific requirements from each customer IT polices and regulations.
* Apply software patches (application, operating system, and database).
* Run tests on new software releases both internally and externally.
* Manage/update integration parameters in customer systems to constantly improve system performance and reliability.
* Perform investigations to pinpoint customer problems in performance.
* Perform investigations related to file types and structure, permissions, security settings, etc., especially in Linux but to a much lesser degree in Windows operating systems.
* Investigate and advise and / or update Oracle DB settings.
* General DBA (Oracle DB) services on internal and hosted environments.
* Monitor and act on alarms triggered in the alarm console.

Qualities

* Analytical mindset
- You like to analyze problems and connect the dots to arrive at a solution
* Service minded
- You care about our customer's success and take pride in delivering high quality support

Specific qualifications required

* Proficient knowledge and experience with
* Proficient knowledge and experience with Oracle databases
* Proficient knowledge and experience with Linux operating system
* Proficient knowledge and experience with TCP/IP, VPN, Network security and common data transfer technologies e.g FTP, SFTP, FTPS, SCP etc.
* Fluent in written and spoken English

Other qualifications that will be good but not essential

* Experience in telecommunications (ICT) sector
* Experience with business support systems

Application


In this recruitment IDSS cooperates with Jefferson Wells as a recruitment partner. If you have any questions, please contact recruitment consultant Sofia Huhta +46 8 452 33 69 or sofia.huhta@jeffersonwells.se

Looking forward to your application!

Ansök nu

Testare inom IT | Stockholm | Experis

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Mar 18
Trött på buggar och buffring? Vill du vara med och bidra till fler välfungerande system i det svenska samhället? Som testare hos oss på Experis får du möjligheten att utforska dina idéer och ta din kreativitet till nya höjder!

Arbetsbeskrivning
Har du lust att vara med och kvalitetssäkra morgondagens IT-system? Trivs du med en arbetsvardag där du får följa utvecklingsprocesser från A till Ö och ta djupdyk där det behövs för att undvika framtida problem? Här får du möjlighet att bidra på diverse fronter inom test, så som; testutförande, utvärdering och analys av resultat, testautomatisering, rapportering och testprestanda - detta i syfte att säkra bästa möjliga kvalitet i systemen eller produkterna.

I tillägg kommer du få möjligheten att grotta ner dig i och bli ännu bättre på bland annat: Cypress, Selenium, Postman, Java, .Net, JavaScript, användarvänlighet, testautomatisering, Scrum och/eller Kanban.

Vem vill vi ha med oss i laget?

* Du har minst 5 års erfarenhet som testare
* Du har certifiering enligt ISTQB eller liknande
* Du är flytande i svenska, både vad gäller tal och skrift
* Du har en examen på universitet/högskole/yrkeshögskolenivå eller motsvarande, längre relevant arbetserfarenhet kan kompensera för detta
* Du har erfarenhet av testverktyg, så som t.ex. Cypress, Selenium eller Postman för automatisk testexekvering samt analys och rapportering av testutfall

Meriterande om du även har erfarenhet av testledning och arbetat med följande

* Stöttat verksamhet att dokumentera processer
* Tagit fram testplaner
* Tagit fram testfall
* Stöttat verksamhet i testfasen
* Rapporterat utfall av test
* Utbildat inom testmetodik

För att trivas i rollen som testare och/eller testledare tror vi att du känner dig igen i egenskaper som att vara noggrann, kreativ och nyfiken - och att du har ett stort intresse för utveckling och test. Du ser vikten av ett strukturerat arbetssätt och tar fullt ansvar över dina uppgifter. Vidare trivs du med att analysera resultat och drivs av att lösa problem. Du jagar ständigt utveckling och att lära dig mer samt dela med dig av din kunskap till dina kollegor på Experis.

Om Experis
Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. För detta uppdrag söker vi dig som vill bli anställd som konsult hos oss. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?
På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara.

Frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Lovisa Åsgården på lovisa.asgarden@se.experis.com.

Ansök nu

IT-supporttekniker | Stockholm | Experis

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 12
Är du en problemlösare som gillar att assistera och guida andra? Som IT-supportkonsult hos oss på Experis möts du av en dynamisk kultur där du inte bara följer din karriärväg, du är med och formar den. Så, är du redo för ditt nästa steg in i IT-landskapet?

Arbetsbeskrivning

Jobbar du också bäst när du kan grotta ner dig i tekniktrubbel och leverera den där extra servicen med ett leende? Som IT-supportkonsult hos oss på Experis öppnas dörren till en miljö där utveckling är i fokus och där du samtidigt får möjligheten att hjälpa och lösa dina kollegors tekniska utmaningar. I din arbetsvardag kommer du grotta ned dig och administrera i olika IT-landskap där du kommer lösa problem inom användarbehörigheter, operativsystem, informationssäkerhet och nätverk. Oavsett om ärenden kommer in via telefon, chatt eller mail så kommer din hjälp att ha stor betydelse för att lindra andras tekniska huvudvärk! För att effektivt lösa utmaningarna kommer du att arbeta både självständigt och nära dina kollegor, vilket inte bara ger dig ett utökat nätverk utan även möjligheten att förvärva nya kunskaper. Du kommer att ställas inför varierande arbetsuppgifter som gör att ingen dag liknar den andra.

Arbeta som konsult via Experis och upplev lärorika dagar. Vi ser till att du känner dig som en viktig del av Experis-teamet från dag ett. Anställningen sker hos oss, och du jobbar ute hos någon av våra kunder.

Vill du veta mer? Kontakta Ellen Egnell eller Dara Tysani, och vi delar gladeligen med oss av vår historia!

Vi söker dig som har:

* Högre utbildning inom IT och minst 1 års erfarenhet inom IT-support
* Kunskaper om ärendehanteringssystem
* Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
* Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Saknar du högre utbildning? Längre relevant arbetslivserfarenhet inom IT-support kan kompensera för detta.

Vem är du?

Vi tror att du är flexibel, ansvarstagande och har ett starkt tekniskt intresse. Din noggrannhet, serviceinriktning och förmåga att kommunicera med olika personligheter är avgörande. Det viktigaste för oss är din positiva inställning, drivkraft och vilja att gå framåt!

Om Experis

Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Gör Din Ansökan Redan Idag

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ellen Egnell på mailadress ellen.egnell@se.experis.com eller Dara Tysnai på mailadress dara.tysani@se.experis.com.

Ansök nu

Einar Mattsson söker erfaren Projekteringsledare

Projekteringsingenjör, bygg och anläggning
Läs mer Apr 8
Är du en engagerad, erfaren och relationskapande projekteringsledare med erfarenhet från nyproduktion och/eller ROT? Då har vi tjänsten för dig!

Om tjänsten

Du kommer arbeta nära projekteringschef, projektchef och beställare i projekteringsprocessen både vad det gäller nyproduktion av bostäder som ROT-projekt. Som projekteringsledare styr du projekteringsarbetet så att ställda krav och mål uppnås i projektet. Därtill ingår samordning av arbetsmiljöarbete under system- och bygghandlingsprojektering, kvalitetssäkring av modeller och handlingar, säkerställa att projekteringsorganisationen jobbar enligt EM:s beslutade processer, rutiner samt myndighetskrav.

Tjänsten kräver god samarbetsförmåga då du kommer samarbeta med såväl arkitekter som andra specialister. Tillsammans arbetar ni för att säkerställa rätt kvalitet.

Din profil

Vi ser att du har gedigen erfarenhet som Projekteringsledare, antingen från nyproduktion av bostäder eller ROT-projekt. Du har goda kunskaper i byggprocessens alla faser samt god förståelse för produktionsteknik och projekteringsmetodik. Troligtvis har du medverkat i flertalet projekt som projekteringsledare i storleksklassen 50-200 miljoner kr

Du har relevant högskoleutbildning alternativt gedigen arbetslivserfarenhet.

Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och målmedveten. Du har god förmåga att skapa förtroende och bygga och bibehålla relationer. Att du likt oss andra på Einar Mattsson har karaktärsdrag som framåt, engagerad och omtänksam tar vi för givet!

Ansökan

Din ansökan vill vi gärna ha så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.

I denna rekrytering samarbetar Einar Mattsson med Jefferson Wells. För frågor kring rollen kontakta Mattias Sahlström. Mattias.sahlstrom@jeffersonwells.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss

Vi erbjuder en arbetsplats där du får stora möjligheter att sätta din egen prägel på ditt arbete och karriärutveckling med tillgång till koncernens breda och djupa kunskap. Du kommer till ett långsiktigt familjeägt bolag med rötterna i en entreprenörskultur som värdesätter din omtänksamhet, framåtanda och ditt engagemang. Efter nästan 90 år kan vi säga att vi är en stark aktör i alla konjunkturer, vi är långsiktiga på riktigt.

Einar Mattsson Byggnads AB är koncernens produktionsbolag som med egna hantverkare och egen platsledning säkrar en effektiv och högkvalitativ nybyggnads- och renoveringsverksamhet för våra projekt-, förvaltnings- och fastighetsbolag.

Vi har vår bas i nyrenoverade, ljusa och moderna lokaler i hjärtat av Södermalm. Vi ser fram emot att få höra från dig.

Ansök nu

Interim internrevisionschef | Myndighet

Internrevisor
Läs mer Apr 11
Vi söker interim internrevisionschef till en myndighet. Vi söker dig med minst fem års dokumenterad erfarenhet av arbete med internrevision inom statsförvaltningen, alternativt inom annan komplex verksamhet med minst 3 000 medarbetare. Uppdraget är på heltid med start så snart som möjligt, dock senast den 15 maj. Varmt välkommen med din ansökan till oss på Jefferson Wells!

Det här är ett konsultuppdrag som innebär att du blir anställd hos oss på Jefferson Wells alternativt genom ditt eget företag men arbetar hos vår kund som är en myndighet i Solna. Uppdraget är på heltid med start omgående, dock senast 15 maj och pågår till 2024-12-31 med möjlighet till förlängning. Möjlighet till distansarbete finns upp till 40% av arbetstiden.

Om uppdraget
Internrevisionen hos myndigheten leds av internrevisionschefen, som är direkt underställd generaldirektören, för att säkerställa kraven på objektivitet och oberoende gentemot den verksamhet som granskas. Internrevisionschefen har inga underställda medarbetare. Myndighetens internrevision utför sitt uppdrag enligt den statliga internrevisionsförordningen (2006:1228) och internationella standards.

I uppdraget ingår att granska och lämna förslag till förbättringar av myndighetens process för riskhantering, ledning och intern styrning och kontroll samt att ge råd och stöd till generaldirektören. Arbetet med riskanalyser och granskning bedrivs i enlighet med den årliga internrevisionsplanen och löpande revisioner. Internrevisionen omfattar all den verksamhet som myndigheten bedriver eller ansvarar för.

Är du rätt person för uppdraget?
För uppdraget krävs

* Akademisk examen med relevant inriktning, exempelvis inom ekonomi, statsvetenskap, juridik eller annat relevant område.
* Minst fem (5) års dokumenterad erfarenhet av arbete med internrevision inom statsförvaltningen, alternativt inom annan komplex verksamhet med minst 3 000 medarbetare (referens krävs)
* Goda kunskaper i revisionsmetodik och om regelverket för statlig internrevision och internationella standarder för internrevision, samt är väl insatt i vad rollen som statlig internrevisionschef innebär.
* God förmåga att analysera och förstå komplexa frågeställningar och att pedagogiskt sammanfatta och beskriva hur dessa kan bidra till kunden.
* Erfarenhet att företräda internrevisionen mot insynsråd och externa parter.
* Tidigare erfarenhet av statlig verksamhet.
* Kunskap om den politiska strukturen samt de besluts- och beredningsprocesser som råder inom statsförvaltningen.
* God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag för chefer och specialister. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Som konsult hos Jefferson Wells är din karriär och utveckling alltid i fokus, och vi har gedigen kunskap inom just ditt område. Du kan anta uppdrag antingen som anställd konsult eller genom ditt eget företag.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Har du frågor om tjänsten eller rollen som konsult är du välkommen att kontakta elin.ljungdahl@manpower.se.

Kort om uppdraget
Uppdragslängd: Till 31 december 2024, med möjlighet till förlängning
Placeringsort: Solna
Tillsättning: Omgående, dock senast 15 maj
Omfattning: Heltid

Ansök nu