Stockholm: Junior signalprojektör till AFRY Rookie Program 2022

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior signalprojektör till AFRY Rookie Program 2022 i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-07-07 // Varaktighet: Heltid

Inledning:
På AFRY är en Rookie en nyexad kollega som kommer in med nya kunskaper och perspektiv, en person som är en stor tillgång då man vågar utmana med nya idéer, är nyfiken samt sugen på att lära sig från mer erfarna kollegor.

Värdeorden på AFRY är modig, hängiven och lagspelare. Tycker du att du har dessa egenskaper, och du tagit examen sommaren 2022, så kan du nu ansöka till AFRY Rookie Program. AFRY erbjuder dig en strålande start i arbetslivet!

Du får ett spännande jobb och en unik möjlighet där AFRY sätter in extra insatser för att säkerställa att du ska trivas på bolaget och utvecklas till din fulla potential. Programmet är utformat för att det ska vara givande för dig på både ett personligt och professionellt plan med noga planerade utbildningar, workshops och värdefull knowlegde transfer mellan seniora kollegor och deltagarna i Rookie Program.

Information om programmet 

Under tolv månader erbjuds du en gedigen introduktion i arbetslivet, där du utöver ditt vanliga arbete får delta i utbildningar. Utbildningarna är planerade i form av olika block som innefattar bland annat affärsmässighet, konsultkunskap och juridik. Utbildningarna genomförs kombinerat med teambuilding-aktiviteter. Programmet ger dig dessutom ett brett nätverk inom AFRY.

Professionals Nord söker juniora ingenjörer till AFRY Rookie Program, ett program som är en del av vår personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos AFRY under 12 månader. Förutsatt att samarbetet fungerat bra, är målsättningen en fortsatt anställning hos AFRY.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och AFRYs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Läs mer om satsningen på https://afry.com/en/rookie

Information om tjänsten 

Känns det intressant om vi börjar prata om kontaktorer, kopplingsplintar, spolar, TTL:er, hastighetsnedsättningar och signalställverk? Tycker du inte om lösa trådar? Vi söker nu ännu fler signalprojektörer till våra härliga signal grupper - vill du bli en av oss?

På AFRY arbetar du med idé- och förstudier, järnvägsutredningar, järnvägsplaner, miljökonsekvens-beskrivningar, system-, bygg-, samt förvaltningshandlingar. Du arbetar även med besiktningar, byggplatsuppföljning samt instruktioner för drift och underhåll. Tillsammans med våra kunder planerar, projekterar och bygger vi ett hållbart samhälle!

Arbetsuppgifter

Som signal-projektör arbetar du med allt från små trimningsprojekt i befintliga anläggningar till stora nybyggnadsprojekt i flermiljardklassen. I rollen arbetar du främst med kunder i din region, men du utgår från vårt kontor i Gävle.

• Framtagande av systemhandlingar: Översiktliga geografiska ritningar, teknisk beskrivning mm. i samråd med övriga teknikområden
• Projektering av geografiska ritningar inkl. 3D-modeller och kretsscheman till signalsäkerhetsanläggningar i bygghandlingsskede. Kan vara allt från reläbaserade system till datorställverk inkl. ATC och ERTMS.
• Interngranskning, (möjligen även säkerhetsgranskning) av projekterade handlingar
• Teknisk säkerhetsstyrning, GOP handläggning signal

Vi söker dig som:
Har en ingenjörsutbildning på universitetsnivå alternativt YH-utbildning med inriktning järnvägsprojektör. B-körkort är ett krav samt svenska och engelska i tal och skrift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas med programmet och på Afry långsiktigt. De ligger i framkant och vill få in modiga personer som vill utmana kunderna och Afry internt samt att du är nyfiken och vill lära dig yrket.

Afrys vision är "Making future" vilket genomsyrar hur de jobbar och vilka personer du kommer att samarbeta med. De är övertygande om att förändring sker när modiga personer möts.

Därmed tror vi att du är en person som gillar utveckling och vågar ta dig an nya utmaningar. Vidare är du en lagspelare som gärna samarbetar med såväl kollegor som kunder där du gör allt för att bidra till bästa resultat.

START: Augusti 2022
OMFATTNING: Heltid
STAD: Gävle
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Leo.Lloyd@pn.se 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Civilingenjör, konstruktion, elektronik

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Civilingenjör, konstruktion, elektronik.

Elektronikkonstruktör till Saab!

Läs mer Dec 8
Om tjänsten:

Som elektronikkonstruktör till affärsområdet Surveillance på Saab arbetar du huvudsakligen med att konstruera, dokumentera, integrera och testa kretskort. I rollen kommer du även arbeta i olika projekt och stötta kunder samt produktion. Du får jobba tillsammans med andra konstruktörer i ett härligt team där du får möjlighet att samla på dig bred kompetens.

Vi söker dig som:

För att lyckas i rollen är du högskole- eller civilingenjör inom relevant område, exempelvis inom elektroteknik eller mekatronik. Som person är du nyfiken och drivande. Du vågar testa dig fram i nya arbetsuppgifter och vill hela tiden utvecklas. Det är viktigt att du trivs i en roll som innehåller både tekniska och sociala moment. Du är duktig på både engelska och svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du sedan tidigare erfarenhet av eller har intresse för kretskortsdesign. Det är även meriterande om du har gått en FPGA-kurs.

Om Saab:
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.

Praktisk information:

Tjänsten tillsätts löpande och är på heltid med fast, marknadsmässig lön och startdatum enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.

Den här tjänsten är en del av Xameras talangprogram, Xamera Talent. Här har företaget har valt att investera extra i just dig och din personliga utveckling.

Kontaktperson: Raija Schorn, raija.schorn@xamera.se

Ansök nu

Juniora Civilingenjörer inom Elektroteknik till SAAB!

Läs mer Mar 4
Tar du examen till sommaren och vill bidra till en säkrare värld? SAAB Fire Control Electronics söker nu nyexaminerande Civilingenjörer inom Elektroteknik som genom ett Talangprogram vill kickstarta sin karriär och få bli en del av deras team i Järfälla. Sök idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN:

SAAB söker nyexaminerade civilingenjörer inom elektroteknik som vill arbeta med kretskortsdesign och utveckling. Du kommer tillsammans med flera andra nyexaminerade civilingenjörer att till en början få ta del av SAABS Talangprogram som sträcker sig över sex månader. Talangprogrammet innebär stora möjligheter att utvecklas inom det tekniska området och innefattar bland annat föreläsningar och studiebesök. I rollen kommer du ingå i ett team på avdelningen för Fire Control Electronics. 

Arbetsuppgifter:

Nyutveckling och uppdatering av kretskort
Rita scheman och välja ut komponenter till kretskort
Testa och verifiera funktionalitet av kretskort
Problemlösning vid produktion

VI SÖKER DIG SOM:
Tar examen 2024 från en civilingenjörsutbildning inom Elektroteknik
Har flytande kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift


Meriterande

Du har läst kurser inom FGPA-design och programmering
Du har ett gediget intresse för elektronik och mekatronik


I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper. För att du ska lyckas och trivas i rollen ser vi att du har en god samarbetsförmåga och lätt tar tag i saker.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

OM KUNDFÖRETAGET:

SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Företag respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du på sikt blir direktanställd hos Kunden.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Augusti
Placering: Järfälla
Rekryteringsansvarig: Johanna Nilsson
Lön: Marknadsmässig

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Electronics Developer

Läs mer Mar 18
I am Oskar (https://www.linkedin.com/in/oskar-wikström-84280152/), your potential next leader and a veteran in the context of Vasaloppet, 11, and still going strong! For me, engineering has been the most interesting when I have had projects and problems to solve with all the different parts of a product. I love to work in the area where software and hardware meet, and the most fun is when it contributes to a better society. You will enjoy being a part of my team if you like the freedom to try new assignments and technologies and wants to create products. My leadership style is to help you grow in the paste and direction that you would like. That is also why I chose to join Knightec from the beginning!

Why working as a consultant will fit you
Because you want to focus on solving technical problems without internal politics, you want to make new products that last, not handling the old legacy. And you want to have a team with engineers who understand the problem you meet and help you see them from another perspective.

What will you work with?
As an electronics developer in our team in Stockholm, you will work with product and service development for great Swedish technology clients. The projects range from big international clients with complex systems to innovative in-house projects for smaller organizations. This means that you get to work with big electronics solutions with a high demand for requirement management and complex PCB design for more simple solutions that need to interact with software and mechanics, demanding a holistic approach and understanding of the whole product development chain.

We believe that a holistic approach is required to make products and services succeed, both now and in the future. That's why we work within six fields of opportunities where your and our expertise can make an impact. You will have the chance to work within teams that focus on, for example, autonomous (https://knightec.se/client-opportunities/autonomous/), connected (https://knightec.se/client-opportunities/connected/) and safe and secure (https://knightec.se/client-opportunities/safe-and-secure/), and we have an extra focus on electromobility and battery management systems.

What you need to bring
- Understanding of the product development process and more profound knowledge of at least one part of it, for example, design, layout, production, and verification
- Experience in an electronics design program such as Altium, Cadence, and Mentor


Knightec
We are consultants in technology, digitalization, and leadership. We work to improve people's lives through game-changing solutions. We are engineers focusing on product development that should be sustainable and durable in edge technology in both in-house projects and at customer sites. We are more than 900 engineers in 10 different cities. To be a consultant at Knightec isn't just a job; it is the way to build a career that you can be proud of!

Ansök nu

Inspirera unga inom teknik vid sidan av dina studier

Läs mer Mar 15
Vill du bredda ditt nätverk och lära känna tre av Sveriges främsta Techbolag från insidan? Bli en del av Scania, Granitor och Knightecs program för att på ett roligt och lärorikt sätt bidra till ökad mångfald och samhällsnytta.

Vi verkar i allt större omfattning på en global arbetsmarknad där teknikutvecklingen går allt snabbare och där mångfald är en väsentlig del för framgång. För att forma framtidens samhälle behöver vi investera i dagens unga. Därför driver vi på Knightec, Scania och Granitor tekniksamarbetet Let’s Uptech med högstadieskolor i utsatta områden. Genom att inspirera högstadieelever i teknik och visa vad det innebär att arbeta inom techbranschen ökar vi intresset för teknik och ingenjörskap, samtidigt som vi stärker förståelsen för mångfald och får en insikt i de ungas tankar och ambitioner.

Därför passar detta dig
Vi söker dig som tillsammans med oss vill inspirera högstadieeleverna på de skolor vi samarbetar med. Om du är driven och ambitiös, en framåtsträvande person som ständigt vill utveckla dig själv och andra i din omgivning, passar detta dig. Du är viktig för att, tillsammans med projektledaren, planera, organisera och utföra aktiviteter med eleverna. Du är en förebild och ett tydligt exempel på hur framtiden efter gymnasiet kan se ut. Genom att berätta om din egen resa och väg till ingenjörsutbildningen inspirerar du fler elever till ett ökat teknikintresse och tron på sin egen förmåga att lyckas.

Vårt program pågår från augusti 2024 till maj 2025, med möjlighet om att förlänga deltagandet i programmet med 6 månader i taget (upp till två år). I effektiv tid innebär det totalt ca 55 timmar. I uppdraget ingår det att närvara vid obligatoriska träffar, delta på aktiviteter på skolorna samt fullfölja programmet. Skolorna vi samarbetar med är belägna i Storstockholm och du behöver själv kunna ta dig till dem.

Programmet ger dig en möjlighet att bredda ditt nätverk och öka möjligheten till en framtida anställning på Scania, Granitor eller Knightec. Är det du som kommer göra avtryck på nästa generation?

Din profil
Du studerar på ett ingenjörsprogram och vill vid sidan av dina studier bidra till ett mer socialt hållbart samhälle. Du är en framåtriktad och nyfiken ingenjörsstudent (årskurs 2-5) som drivs av en stark vilja att göra skillnad.

Social hållbarhet, mångfald och integration är viktigt för dig och tillsammans med andra utvecklar du, och driver, dessa frågor. Vi letar efter dig som har en stark kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska. Du trivs att tala inför grupp och vågar ta plats. Som person är du inspirerande, har stark integritet och tycker om att samarbeta med andra. Du är snabblärd och driven som gärna bekantar dig med nya situationer.

Erfarenhet av digital marknadsföring, foto, video och/eller kommunikation är en bonus. För att kunna ta våra skolsamarbeten till nästa nivå, bör du vara framåtriktad, entreprenöriell och ansvarstagande. Det är en stor fördel om du tidigare arbetet med ungdomar och förstår vikten av att vara en lyhörd och inspirerande coach.

Ansökan
Är du intresserad? Skicka ett personligt brev där du beskriver varför du vill vara en del av detta tillsammans med ditt CV senast söndag 21 april. Urval sker löpande och platserna kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vi ser fram emot att få läsa din ansökan.

För mer information om vårt arbete, besök www.letsuptech.se (http://www.letsuptech.se) eller maila elvira.ahlring@letsuptech.se.

Let’s Uptech
Let’s Uptech startades av Knightec år 2008 har sedan dess träffat, inspirerat och motiverat tusentals högstadieelever runt om i Sverige i teknik och ingenjörskap. Sedan 2021 ägs och drivs projektet av Knightec, Scania och Granitor för att främja teknikutveckling bland dagens unga. Vi rör oss mot en mer global arbetsmarknad som kräver mer diversifierade team och bredare kompetens. Samtidigt står det klart att elever i Sverige har varierande utbildningsmöjligheter beroende på geografisk plats och resurser i skolan. För att erbjuda alla individer möjlighet att utveckla ett intresse för teknik och ingenjörskap, oavsett kön, etnicitet, religion och bakgrund, är förebilder och goda exempel vitalt. Let’s Uptech är därför en aktiv aktör inom integration- och mångfaldsarbete och genom att bjuda in till dialog och agera förebilder stärker Let’s Uptech samarbetet mellan skola och näringsliv. Idag samarbetar Let’s Uptech med 19 högstadieskolor runt om i Sverige och träffar årligen över 1400 elever för att inspirera nästa generation att utforska sin potential, skapa en positiv förändring i dagens samhälle och bidra till ett mer hållbart tekniksverige.

Ansök nu

Cable Harness Design for Stockholm

Läs mer Okt 31
Conmore som företag

Hos oss på Conmore:

Är vi på jakt efter en riktig hjärna när det kommer till elektriska system. Kablage konstruktören är själva ryggraden i våra projekt - de ser till att strömmen flyter smidigt. För att driva fram elektrifieringen behöver vi någon som kan ta kablaget till nästa nivå med den senaste tekniken.

Vi letar efter en riktig mångsysslare som kan vara med i hela processen, från 3D-installationer till 2D-schemaläggning, komponentval, dimensionering, felsökning, projektledning, formbrädor, prototyper och till och med produktion.

Vem är du?

Vi vill ha dig som har bred erfarenhet inom kablage, oavsett om det är inom konstruktion, produktion, projektledning eller verkstad. Du gillar att ta dig an komplexa problem inom ditt område och du har en nyfiken inställning till att lära dig mer. Din utbildning kan vara inom el, mekanik, mekatronikteknik eller så har du skaffat dig värdefull kompetens genom arbetslivserfarenhet.

Som person är du öppen för nya idéer, teknologier, olika situationer och framförallt olika människor. Du delar gärna med dig av din kunskap och personlighet till ditt team och du sätter alltid teamets framgång framför din egen. Bra engelskkunskaper är ett måste och om du även behärskar svenska är det en stor fördel.

Erfarenheter vi söker:

Erfarenhet av 2D ritningsverktyg såsom Saber, E3, Capital Design, Eplan eller Solidworks Electrical.

Kunskap om 3D CAD-system såsom Catia, NX, SolidWorks, PTC Creo, eller AutoCad.

Erfarenhet av att arbeta med kablageprototyper, kretskort och tillverkning.

Färdigheter inom felsökning och reparationer ute på fältet.

På Conmmore har vi ett Kvinnligt nätverk som heter KICO:

I hoppas på att kunna skapa en trygghet hos våra medarbetare samt vara en förebild i ingenjörsbranschen genom vårt kvinnliga nätverk “Kvinnliga Ingenjörer på Conmore” (KICO). KICO är ett nätverk där vi inspirerar, delar erfarenheter och agerar förebilder för varandra.



KICO brukar ha ca2-3 event per år för att samla alla kvinnor inom bolaget för att inspirera, nätverka och utbyta erfarenhet med varandra. Vi har representanter på alla våra kontor.

länk till KICO: https://conmore.se/karriar/kvinnliga-ingenjorer-kico/

om du skulle vara intresserad att delta är du alltid välkommen till eventen.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Ferhat Can, enhetschef, ferhat.can@conmore.se, 0739851272

Sebastian Pousar, HR, Ansvarig Rekryterare, sebastian.pousar@conmore.se, +46 730569011

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Professionals Nord Rekrytering AB .

Administratör till bank!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 26
Vi söker dig som har en eftergymnasial examen och som vill arbeta med administration och få en fot in på en av Sveriges största banker. Som ny i rollen får du givetvis den utbildning du behöver. Här får du dessutom en arbetsplats där personlig utveckling, god gemenskap och glädje står i centrum!

Om tjänsten

Du kommer att sitta i ett öppet kontorslandskap på vår kunds centrala kontor i Stockholm. Du kommer att tillhöra avdelningen Myndighetsutredningar. 

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget löper fram till sista augusti med goda chanser till förlängning eller överrekrytering.

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du att hjälpa till med myndighetsförfrågningar. Rollen innebär problemlösning och du kommer att arbeta i flera olika system, du kommer exempelvis att:

• arbeta med en backlog i olika gruppbrevlådor
• söka information i bankens alla olika system
• besvarar ärendena via mail

Vi söker dig som

• Har tidigare erfarenhet från att arbeta administrativt
• Har en eftergymnasial examen, gärna inom ekonomi
• Har lätt för att sätta dig in i nya system
• Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då kommunikationen kan ske på båda språken

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna roll och ser att du är noggrann, flexibel och ansvarstagande. Du är en lagspelare som bidrar med positiv energi till kollegorna omkring dig.

PRAKTISK INFORMAITON
Start: Omgående. Tjänsten är på heltid och är förlagd dagtid måndag till fredag. 
PLATS: Centrala Stockholm
UPPDRAG: Omgående fram till sista augusti, med goda chanser till förlängning
För detta uppdrag kommer en bakgrundskontroll att genomföras innan anställnings kan påbörjas.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Swedbanks önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till: info@pn.se

Ansök nu

Underhållsledare till Vattenfall!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 25
Vattenfall söker en engagerad underhållsledare för att delta i projekt för byte av elmätare. Rollen erbjuder en unik möjlighet att ta ledningen i planeringen och organiseringen av underhållsverksamheten, samtidigt som du har en nära kontakt med tekniker och kunder. Om du är en driven och kommunikativ person med erfarenhet inom administration, är detta din chans att vara med och forma framtidens hållbara energilösningar. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Nu finns chansen att kliva in i händelsernas centrum där du får vara med och påverka för ett fossilfritt samhälle, samtidigt som du bidrar till ett mycket samhällsviktigt arbete! På Vattenfall blir du en del av ett stort, väletablerat bolag med stora utvecklingsmöjligheter både professionellt och personligt. Vattenfall är ett företag med en stark säkerhets- och entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är i fokus. Vi söker nu efter dig som vill vara med på resan att fortsätta säkerställa eldistributionen i samhället och som vill gå in i rollen som underhållsledare hos Vattenfall.

Denna tjänst sträcker sig fram till och med december 2024, men där möjligheter finns att fortsätta vidare inom Vattenfall efter projektets slut. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Vattenfall under tiden.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Vattenfalls önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till Professionals Nord.

Arbetsuppgifter
I rollen som underhållsledare hos Vattenfall ansvarar du över uppdrag från start till mål så att resultat levereras enligt överenskommelse och avtal. Din huvudsakliga uppgift kommer b.la. vara att planera, leda, följa upp och avrapportera kring nätanslutningar. Med fokus på administrativt arbete och kundrelationer kommer du att spela en central roll i att säkerställa smidiga och effektiva arbetsprocesser samt att tillhandahålla enastående service till våra kunder.

Det är viktigt att du trivs i en administrativ roll och är van att hantera flera mindre ärenden samtidigt, men även att du har ett intresse och förståelse för de tekniska delar som arbetet innehåller.

Vi söker dig som
Vill ha ett utvecklande arbete där du leder, planerar och driver igenom uppdrag inom eldistribution på en väldigt givande arbetsplats. Du har ett högt kundfokus och kvalitet genomsyrar alltid ditt arbete. Vidare ser vi att du har:

• En administrativ förmåga
• Tidigare erfarenhet av att jobba inom data- och ärendehanteringssystem
• Mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift

Utöver detta tror vi att dina personliga egenskaper är avgörande för hur du kommer att trivas i rollen hos Vattenfall. I denna roll söker vi dig som arbetar strukturerat och flexibelt då det stundtals förekommer hektiska situationer som kräver fokus och möjlighet att planera om. Vi ser även att du har lätt för att ta initiativ, inte räds många olika kontaktytor och trivs i samarbete med både kunder och kollegor. Vidare är du en ansvarstagande ledare som agerar affärsmässigt med en stark servicekänsla och stort engagemang för dina uppdrag.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Stockholm
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Louise Adrianzon

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#underhållsledare #schemaplanering #administratör #kommunikation

Ansök nu

Ekonomiassistent till HSB!

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 22
Ekonomiassistent till HSB

HSB söker nu en ansvarstagande och prestigelös lagspelare till deras ekonomiavdelning. Här kliver du in i en långsiktig roll där du får möjlighet att utveckla dina kunskaper hos en av Sveriges ledande bostadskooperation. Vi söker dig med start så fort som möjligt så tveka inte på att söka tjänsten redan idag!

Information om tjänsten

Nu söker vi på Professionals Nord för HSB:s räkning en ekonomiassistent med start omgående. I den här rollen tar du ett stort ansvar redan från start, och välkomnas in i ett glatt och öppet team som gärna delar med sig av sin kunskap. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning där du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och HSB:s önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

• Arbete med kund- och leverantörs reskontra
• Löpande redovisning, bokföring och bokslutsarbete
• Inbetalningar & utbetalningar
• Konto-avstämningar
• Förkommande ad hoc-uppgifter och posthantering

Vi söker dig som:

• Har god dator- och systemvana, där erfarenhet av UBW, Agresso, Unit4 eller liknande system är meriterande
• Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift då kommunikationen sker på svenska
• Har du erfarenhet av en ekonomi-roll där du känner dig trygg i de arbetsuppgifter som du kommer att ansvara över

Utöver detta ser vi att du är en prestigelös lagspelare men som trivs med att jobba självständigt. Vi ser att du är en självgående "doer" med en vilja att lära dig, att du är ansvarsfull och att du tycker ekonomi är kul.

Information om tjänsten

Start: Omgående
Omfattning: Heltid, denna tjänst är ett vikariat på ca 2 år
Ort: Stockholm
Kontakt: lucas.bryggman@pn.se

Du söker tjänsten enkelt genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Angularutvecklare sökes!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 18
Är du en lösningsorienterad Angular utvecklare med starkt intresse för kodning och webbapplikationer? Är du dessutom van att arbeta i agila team och redo för nästa utmaning? Professionals Nord hjälper just nu Service Works Global att hitta deras nästa Angular utvecklare. Ta chansen och sök tjänsten redan idag, då urval kommer ske löpande!

Information om tjänsten:

Service Works Global erbjuder expertis och systemstöd för informationshantering under en fastighets hela livscykel som förbättrar kommunikation, effektiviserar processer och skapar förutsättningar för lönsam hållbarhet. De söker nu en Angular utvecklare som ska arbeta med utveckling av deras webbportal. Arbetstiderna är måndag till fredag 08:00-17:00 och du kommer att utgå från deras kontor beläget i centrala Stockholm, med möjlighet till distansarbete. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos SWG.

Arbetsuppgifter:

Som Angularutvecklare kommer du ha varierande arbetsuppgifter, men fokus kommer vara att utveckla och underhålla frontend-komponenter för webbapplikationer med Angular-ramverket och att säkerställa att slutprodukten är användarvänlig, interaktiv och robust.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Utveckla och underhålla frontend-komponenter och moduler med Angular-ramverket.
• Implementera användargränssnittsfunktioner baserat på designspecifikationer och krav.
• Integrera frontend med backend-system och API:er.
• Optimera prestanda och användarupplevelse för webbapplikationer.
• Delta i teknisk planering, kodgranskning och förbättring av utvecklingsprocessen.
• Utföra enhetstester och kontinuerlig felsökning för att säkerställa hög kvalitet på koden

Du erbjuds:

• Kick-off med internationella kollegor varje år.
• Friskvårdsbidrag samt förmånsportalen Benify.
• Gemensam frukost en gång i veckan.

Vi söker dig som:

• Har starka kunskaper i Angular och Typescript 
• Erfarenhet av att designa och bygga responsiva  webbapplikationer som konsumerar API:er
• Erfarenhet av att skriva säkra koder
• Det är meriterande om du har intresse och erfarenhet i UX/UI-design 
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Vi tror även att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos SWG. Du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du motiveras av att arbeta självständigt genom att ta stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Attityden betyder väldigt mycket och för att passa in i rollen ser vi att du är driven och har en positiv inställning till problemlösning och att hjälpa andra. Du är nyfiken och strävar alltid efter att lära dig nya saker.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Stockholm
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mira Pedernera, mira.pedernera@pn.se 

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Säljare till Säkra Larm Stockholm sökes!

Account manager
Läs mer Mar 18
" Det bästa med att arbeta på Säkra Larm är att få vara sin egna företagare i företaget, och ha möjligheten att påverka sin arbetstid, lön och fritid." -Tim, säljare på Säkra Larm

Vill du ta del av en av landets bästa säljutbildningar för att förändra din vardag och att nå din fulla potential? Kanske är du i början av din karriär eller så vill du prova något helt nytt? Perfekt! Säkra Larm öppnar upp möjligheten för dig som vill arbeta med frihet under ansvar, är villig att prestera på arbetet i ett gäng kollegor som har riktigt kul på arbetet med flertalet säljtävlingar och andra roliga företagsaktiviteter! Varmt välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Säkra Larms räkning säljare. Ditt uppdrag kommer vara att besöka privatpersoner för kostnadsfri rådgivning gällande säkerhet, larm och smarta hemlösningar och således sälja Säkra Larms produkter. Du ansvarar för hela säljprocessen, från bokning av möte till genomförande av kundbesök och avtalsskrivning. Ingen dag är den andra lik! På säkra Larm erbjuds du kontinuerlig coachning och kompetensutveckling, vilket gör att du på sikt har goda möjligheter att utvecklas inom bolaget.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Säkra Larm. Säkra Larms önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@professionalsnord.se.

Arbetsuppgifter
Tillsammans med dina kollegor startar ni upp dagen på kontoret, för att vidare på egen hand eller tillsammans med dina kollegor ge er ut i tjänstebilen för kundbesök. Därefter genomför du tillsammans med kunden en behovsanalys i deras bostad.

Arbetstiderna varierar mellan olika orter men du kommer ha möjligheten att lägga upp och planera din arbetstid tillsammans med din närmsta chef. Se dig själv som egenföretagare med tryggheten som en anställd.

Exempel på arbetsuppgifter är:
• Erbjuda kostnadsfri rådgivning gällande säkerhet, larm och smarta hemlösningar
• Ansvara för säljprocessen från möte till avtalsskrivning
• Genomföra behovsanalys hemma hos kund

Vi söker dig som:
• Har goda kunskaper i det svenska språket
• Inte har något i belastningsregistret

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Säkra Larm. Vi är övertygade om att du drivs av att jobba efter uppsatta mål samt uppskattar möjligheten med att arbeta med frihet under ansvar. Vidare uppskattar du mötet med nya människor och att du på ett serviceinriktat vis sätter kunden i centrum.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Stockholm
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

CFO till Heat Management

Bokförare
Läs mer Mar 13
Green tech bolaget Heat Management växer och söker nu en CFO som vill utvecklas med dem. Om du har tidigare erfarenhet från ekonomiyrket och vill arbeta på ett mindre bolag med stora ambitioner där var och en spelar en viktig roll kan det vara dig vi söker. Här ges du utrymme att forma och utveckla ekonomifunktionen för Heat Management samt bli en del av ledningsgruppen. Låter det spännande? Fortsätt läsa så berättar vi mer!

Information om kundföretaget:
Heat Management grundades 2016 via en sammanslagning av två bolag med syftet att skapa ett världsledande Green Tech bolag inom energioptimering av industriella anläggningar för el- och värmeproduktion. De patenterade lösningarna finns nu installerade hos kunder världen över. Lösningarna möjliggör produktion av mer energi med en minskad miljöpåverkan.
Heat Managements kontor är beläget i Sundbyberg i Stockholm och företaget består av ca 20 personer. De har en supportande kultur på bolaget med en "vi gör det tillsammans"-mentalitet. Företaget växer och behöver nu en person som kan ta ett helhetsansvar över ekonomin och även vara ansvarig för inköpsfunktionen då de är tätt sammanlänkande.

Arbetsuppgifter:
Arbetsuppgifterna kommer att kunna variera något baserat på vad som behövs för bolaget samt dina intressen och erfarenheter, men kommer bland annat att innefatta:

• Medlem i företagets ledningsgrupp
• Löpande rapportering av resultat och ekonomiska analyser till ledning, VD och styrelse
• Personalansvar för ekonomi och inköpsavdelningen samt ledning av outsourcade funktioner. (En liten grupp idag, men kan växa framåt).
• Processer för budget, prognos och uppföljning
• Intern kontroll, nyckeltal, analyser och rapportskrivning
• Ansvar för systemstöd samt medverka vid utveckling och automatisering av kommande system
• Instruktioner och rutiner för ekonomifunktionen
• Driva och delta i arbetet med att kontinuerligt utveckla processer och rutiner kopplade till ekonomi och inköp

Vi söker dig som:
• Har en ekonomiutbildning 
• Har en god systemvana och goda kunskaper i Excel
• Har tidigare praktisk erfarenhet av ekonomirelaterat arbete med erfarenhet av projektuppföljning, exempelvis från en roll som controller
• Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då kommunikationen kommer ske på båda språken

Som person är du:
• Ansvarstagande
• Kommunikativ
• Flexibel
• Strukturerad

Information om tjänsten:
Tjänsten är en direktrekrytering och du kommer att bli anställd direkt hos Heat Management. Vid anställning kommer en bakgrundskontroll att genomföras. 

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, rekrytering
Ort: Stockholm, Sundbyberg. Du får arbeta remote, men majoriteten av arbetet sker från kontoret
Urval: Löpande

Du söker tjänsten enkelt genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Ansök nu