Stockholm: Account Manager till IST Sverige (vikariat)

Hitta ansökningsinfo om jobbet Account Manager till IST Sverige (vikariat) i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-30 // Varaktighet: Heltid

Om oss

Över 5 miljoner användare, 450 medarbetare och 9 kontor. Från Stockholm till Schmalkalden i centrala Tyskland. Vi är Skandinaviens ledande edtechföretag!

I över 35 år har vi gjort vardagen enklare för elever, föräldrar, lärare och skolledare. Tillsammans med våra användare utvecklar vi framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolan, och tillsammans förändrar vi världen. Vill du också göra skillnad? Välkommen till oss!

Vi erbjuder nu en spännande tjänst som Account Manager med placering på vårt kontor i Växjö eller Stockholm och möjlighet till flexibelt arbete. Vi erbjuder flera förmåner och självklart har vi också kollektivavtal.

Om rollen

Vi söker nu dig som brinner för att skapa kundvärde genom digitala lösningar och som vill anta rollen som Account Manager under en föräldraledighet. Som Account Manager arbetar du med kundrelationer och försäljning av IST:s hela erbjudande på svensk marknad. Din uppgift är att förstå dina kunder och deras behov till fullo samt att bygga långsiktiga och lönsamma relationer. Du presenterar vårt erbjudande och hanterar dialogen med kunder hela vägen till avslut. Du arbetar mot uppsatta säljmål och levererar mot egna och gruppens gemensamma säljmål. Du arbetar systematiskt med uppföljning av våra kunder och är med och bidrar i upphandlingar. Att bygga långsiktiga relationer är ditt huvudfokus, och du hanterar kundkrav, deadlines och leveranser parallellt.

Våra kunder är primärt kommuner och säljarbetet är i hög utsträckning upphandlingsstyrt. Relationerna är långvariga och ditt uppdrag är att ha ett tätt samarbete och att kunna läsa av kundens långsiktiga behov och även hålla dem uppdaterade kring vårt fulla produkterbjudande.

Övriga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Arbeta aktivt för att skapa nya affärer och se till att de finansiella målen uppfylls.

Presentera vårt erbjudande, sköta förhandlingar och göra egna avslut.

Kontinuerligt uppföljningsarbete gentemot kunder.

Fånga upp och analysera nya idéer och definiera potentiellt kundvärde.

Du ingår i IST:s svenska säljorganisation och rapporterar till Head of Sales. Placeringsort är på något av våra kontor i Växjö eller Stockholm men tjänsten innebär också att resor är en naturlig del. Tjänsten är ett vikariat på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse och till och med september 2023. För rätt kandidat finns goda möjligheter till förlängning.

Vem är du?

För att trivas i rollen som Account Manager behöver du brinna för både människor och affärer. Du blir en länk mellan våra kunder och vår verksamhet och det är därför viktigt att du arbetar kundorienterat och är en duktig relationsbyggare. Detta kan mycket väl vara en möjlighet för dig som är ny i karriären efter avslutad universitetsutbildning att få en fot in i en spännande och samhällsviktig bransch. För att lyckas och trivas i rollen tror vi också att :

Du har:

- Tidigare säljerfarenhet, gärna från någon typ av tjänsteförsäljning
- Akademisk examen inom exempelvis ekonomi, marknadsföring eller liknande
- Erfarenhet och kunskap om Lagen om Offentlig Upphandling (LOU) (meriterande)


Du är:

- Social, kommunikativ och relationsskapande med förmågan att lyssna in och få förtroende
- Lösningsfokuserad och innovation i ditt tänk
- Driven och målmedveten som sporras av att nå uppsatta mål
- Analytisk
- Flytande i svenska och engelska språket, i tal och skrift


Din ansökan

Låter detta som din nästa utmaning?

Välkommen att skicka in din ansökan snarast, dock senast 31 augusti 2022.

Löpande urval kan komma att tillämpas och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdatum så ansök gärna så snart som möjligt.

Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Head of Sales (anders.brunnstrom@ist.com) eller HR Business Partner Hanna Kullsten (hanna.kullsten@ist.com).

Vi ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Account manager

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Account manager.

Sales & Growth Lead

Läs mer Apr 17
Nytt
Är du en erfaren B2B-säljare med stort driv för att sälja själv, leda ett ambitiöst säljteam och öka tillväxten genom digital marknadsföring?Då kan du vara den vi söker!
Vi söker någon som ser sig själv som en motor till nya spännande affärsmöjligheter.Som Sales & Growth Lead är du inte bara drivande inom försäljning och marknadsföring – du är en nyckelspelare när teamet skapar meningsfull förändring för företag i alla storlekar.
Vilka är vi?
Swedish for Professionals (SpeakCharlie AB)grundades 2014 och erbjuder språkutbildning och interkulturell affärsträning för såväl stora som små företag. I dagsläget hjälper vi ett hundratal företag med skräddarsydda kurser inom svenska, engelska, mandarin, franska och interkulturell kommunikation.
Men resan har bara börjat. Vi står inför en spännandeexpansion där varumärket SpeakCharlie tar större plats och vi breddar vårt produktutbud på fler marknader. Utöver detgår vi från att vara en språkleverantörtill englobaliseringspartnertill företag. Bolaget utvecklas snabbt och nu ärdet en riktigt bra tid att ansluta till teamet.
Vad erbjuder vi?
Vårt kontor ligger ett stenkast från Nytorget på Södermalm i Stockholm. Vitror på att ett starkt team är nyckeln till framgång. Våra gemensamma utbildningar och teamutvecklingsaktiviteter, inklusive utbildningskonferenser utomlands, skapar en sammanhållen och samarbetsvillig grupp.
Förutom de förmåner som nämndes tidigareerbjuder vi fast lön, teambonus och tjänstepension. Som Sales & Growth Lead har du även möjlighet till riktigt bra provisionsvillkor.
Slutligen, om du, precis som vi, anser att hunden är människans bästa vän, är du mer än välkommen att träffa våra två fyrbenta kompisar på kontoret!
Din roll som Sales & Growth Lead:
Som Sales & Growth Lead på SpeakCharlie kommer du vara en nyckelspelare i vår fortsatta tillväxt och utveckling. Huvudsaklig målsättning är försäljningstillväxt vilket innefattar att leverera resultat från både befintliga och nya affärer.Dina primära ansvarsområden kommer att inkludera:
Drivande av säljprocesser inom B2B-sektorn med fokus på att identifiera och prospektera nya affärsmöjligheter.
Skapa och upprätthålla starka relationer med befintliga och potentiella kunder.
Coacha säljteamet för att säkerställa effektiv försäljning och att nå uppsatta mål.
Aktivt delta i affärsutveckling och hantering av kundidéer.
Ansvar för marknadsföring (LinkedIn, Google Ads, mfl.)som en integrerad del av rollen.

Vi tror att du:
• är en erfaren B2B-säljare med bevisad framgång.
• har ett tydligt säljdriv och stort fokus på att nå uppsatta mål.
• är handlingskraftig ochtrivs med att coacha och ledaandra.

•har erfarenhet och en förståelse för marknadsföring.

• kan kommunicera utmärkt på svenska och engelska, både i tal och skrift.
• har relevant akademisk bakgrund.
• har ett intresse för globalisering, språk och interkulturell kommunikation.

Om du tror att rollen som Sales & GrowthLead skulle passa dig som handen i handsken ser vi fram emot att få in din ansökan så snart som möjligt.
Vid eventuella frågor eller funderingar, höra gärna av dig till vår Talent & Growth SpecialistRebecca via rebecca@swedishforprofessionals.com
Vi ser fram emot att få välkomna dig in i teamet!

Ansök nu

Customer Success Manager within e-Health

Läs mer Apr 17
Nytt
Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in e-health with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our e-health solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish healthcare. We are growing continuously and now have about 900 employees in several countries.
The position
As a Customer Success Manager, you will be the primary contact within Cambio regarding the customer’s implementation, maintenance, and support. You will be a part of a team that works close with the customers and be an important part when it comes to helping the customer identify their business needs and leading them along the journey based on their business plan. Together with other key stakeholders within Cambio you will manage existing business to ensure deliveries, satisfied customers and keeping a strong relationship with them.
This means you will be in the front seat together with our customers when it comes to implementing our products and services, participate in fulfilling our customer agreements such as SLA’s and KPI thresholds. All while adding value to the customers daily work so that they are encouraged to continue using our services.
In this role you will have close contact with the customers and participating in monthly tactical delivery meetings.
At Cambio, we encourage taking initiatives that contribute to the development of the company and ourselves. For us, it is important that you should have the opportunity to grow, both as a person and as an employee.Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeateeverything we do.About you
To be able to feel comfortable in this position you should enjoy having a close contact with our customers. You like the idea of being their contact person and an important part of their journey when it comes to using and implementing Cambio products and services. For you customer value and satisfaction are what motivates you in your daily work. You find it easy to make new contacts and enjoy building and maintaining strong relationship with your customer(s).
Requirements
Relevant education and/or work experience
General knowledge in the healthcare industry and/or IT industry
Strong experience from working with customer support and service management
Fluent in Swedish and good English communication skills
Work well in high paced environments
Organized and well structured

It's a bonus if you
Knowledge of Cambio products and services
Have work experience from the healthcare industry
Have experience from working and having close relationship with our customers
Have worked in Cambio COSMIC and/or CIS
Good knowledge management skills
Ability to work and collaborate across teams/functions
Knowledge in ITIL process

Place of employment: Stockholm or Linköping
At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too.
Scope: Full time
Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period
Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link.
We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work inSweden.We will ask for verification during the process.A background check will be done before hiring.
We look forward to receiving your application!
Read more about us here!
Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site here!

Ansök nu

Enterprise Account Executive

Läs mer Apr 17
Nytt
Benify is a globally recognized HR tech company dedicated to delivering top-notch benefits through its rewards platform. With an internationally diverse team of 500+ Benifyers across 6 countries, we are successfully collaborating with around 1500 customers and meeting the needs of close to two million users worldwide . Our mission is all about empowering individuals, supporting them to realize their full potential while promoting an engaging and sustainable work atmosphere where everyone is included and valued - "Because People Matter" .Are you a dynamic professional with a proven track record in sales and an interest in understanding customers' needs? Then we have an exciting opportunity for a qualified individual to focus on our Nordic market as an Enterprise Account Executive. Your contribution will be critical to our continued success and you will have the opportunity to work with larger enterprise customers in the Nordics. You will be responsible for driving revenue growth by establishing and maintaining strong relationships with our valued prospects.
If you are ready for a challenging but rewarding role, you will become a key player in reshaping the employee benefits technology landscape. Here is your chance to become part of our innovative and dynamic team that continues to grow! In this role you will:
Prospect and target potential clients, leading to effective meetings and engaging software demonstrations.
Conduct pre-sales activities, implementing marketing strategies, showcasing software demos, and creating compelling business cases.
Identifying client needs and crafting strategic solutions that align with their business objectives.
Manage the full sales cycle, from contract negotiation to closure.
Actively participate in marketing and pre-sales events, webinars, and client-related activities.

Personal AttributesWe are seeking someone with a results-driven approach to sales, who genuinely enjoys understanding customer needs. You should excel at independently managing your time in a self-leading role and possess exceptional relationship-building skills crucial for closing deals with clients. You are curious and embrace creative thinking, employ multi-channel communication, and use data-driven strategies to think innovatively. Your strong problem-solving mindset, coupled with a results-oriented approach, is key.

We also see that you have:
At least 5 years of Enterprise Sales experience
Experience of complex SaaS-sales and/or sales experience in HR Tech
Familiarity with the SaaS industry and working with partners
Proven ability to learn, succeed, and remain curious
Experience winning new businesses
Fluency in English both spoken and written
Fluency in Swedish and/or Danish spoken and written

It's an extra if you also have...
Experience in benefits tech
Experience working with a defined Sales Methodology- MEDDIC, Challenger etc
A Bachelor’s degree in Business Economics, Human Resources or similar

Perks of being a Benifyer
Generous wellness allowance or health budget
30 days vacation
Pension
Guaranteed work-life balance with a hybrid work model
Annual conference and a variety of social events and activities at our offices
Workation - possibility to work abroad within EU .

If you want to know more about what it's like to work at Benify, please check out our careers page here.

Practical Information
Start: The search for the perfect fit starts now! Extent: Full-time, 100%Location: Stockholm
We encourage you to apply by submitting your CV and/or LinkedIn profile using the application form below. Constant application screening implies our search may end before the last application date, so hurry!
We are an equal opportunity employer and are happy to accommodate any reasonable adjustments necessary to help you during the interview process.

Ansök nu

Client HR Account Manager till PeopleProvide!

Läs mer Apr 15
Nu söker vi dig som brinner för att skapa och stärka kundrelationer, har ett intresse för operativ försäljning och ledarskap samt med kunskap inom HR-området. Vidare ser du det som en spännande utmaning att vara en viktig del i PeopleProvides fortsatta utveckling!
Om rollen Med ditt intresse för näringslivet och förståelse för affären bearbetar du aktivt marknaden för att hitta nya möjligheter att förmedla affärsdriven HR. Genom att vara lyhörd gentemot kunder, marknad och konsulter säkerställer du att vi löpande har rätt kompetenser utifrån efterfrågan i aktuella och kommande uppdrag.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Hög aktivitetsnivå när det gäller kundbearbetning och säljaktiviteter
Försäljningsansvar för våra nischade HR erbjudanden
Boka och genomföra kundmöten, ofta tillsammans med en HR-expert, för att lättare förstå våra kunders behov och därmed skapa möjlighet att erbjuda affärsdrivna och hållbara HR-lösningar
Offerthantering och prospektering med en nyfikenhet på HR i samband med affärsutveckling
Ansvarar för delar av våra rutiner och processer som är kopplade till försäljning och affärsutveckling med tillhörande utvecklingsplaner och genomföranden


Vem är du?Vi tror att du vill arbeta i en roll med mycket eget ansvar och relationen i fokus. Du är en social kameleont som brinner för mötet med nya människor, samtidigt som du har förmågan att få befintliga och potentiella kunder att älska affärsdriven HR lika mycket som vi gör! Du är förtroendeingivande i dina kontakter med både kunder och medarbetare och har kunskap om de olika HR-processerna, för att enkelt förstå både kundens och konsultens perspektiv. Du motiveras av att arbeta i en snabbrörlig och prestigelös miljö och är en självdriven och naturlig relationsskapare.
Kompetenskrav för rollen
Erfarenhet av att arbeta i en konsultverksamhet
Erfarenhet av konsultativ tjänsteförsäljning B2B
Intresse för system och att arbeta digitalt
Flytande i svenska och engelska både i tal och skrift


Meriterande
Högskoleutbildning inom ekonomi, beteendevetenskap eller likvärdigt meriterande
Erfarenhet från CRM systemet Upsales
Erfarenhet från offentlig upphandling
Erfarenhet av att arbeta i ett litet bolag med den insikten om att din insats är extra tydlig och viktig


Om PeopleProvide Vi är ett kompetensbolag inom HR som gillar människor, sunt förnuft och affärer. Vårt mål är att enkelt och engagerat ”provida” den HR som bäst matchar våra kunders behov på ett hållbart och affärsinriktat sätt. Den entreprenörsrika andan är en av framgångsfaktorerna till att vi är en stark växande aktör i en utmanande bransch. Mer info på www.peopleprovide.se.
Vad kan vi locka med? Vi är ett litet företag – och trivs med det, det ger oss möjlighet att forma både uppdrag och din kompetensutveckling efter dina och PeopleProvides gemensamma önskemål. Vi har bra villkor, härliga sociala tillställningar och friskvårdsengagemang utan dess like! Vi tar också vara på varje medarbetares enskilda intresse - vad kan du bidra med?
Vi sitter i ljusa lokaler centralt på Swedenborgsgatan. Sommartid cyklar vi till våra kunder. Dessutom får du härliga kollegor som gillar att ha roligt på jobbet!
Ansökan Välkommen med din ansökan snarast då vi arbetar med ett löpande urval. För mer information om tjänsten kontakta Jorian Hipp på jorian.hipp@peopleprovide.se

Ansök nu

Resande säljare till DIVELLO!

Läs mer Apr 12
Nu söker vi en ambitiös säljare med ett bra affärssinne till vår kund DIVELLO. Rollen är för dig som trivs med att arbeta fritt och självständigt, vara på resande fot och som drivs av att skapa långsiktiga relationer.
Om företaget
DIVELLO erbjuder produkter för att optimera existerande sanitets- och värmeinstallationer. Konceptet är unikt då DIVELLOs universella produkter energieffektiviserar, förbättrar samt förlänger livslängden på existerande sanitets- och värmeinstallationer oberoende av fabrikat.
Vad DIVELLO erbjuder
DIVELLO ger dig alla förutsättningar för att nå framgång i din roll vilket bland annat inkluderar introduktion, egen förmånsbil samt stöttning från teamet.DIVELLOkommer att ge dig stort eget ansvar och frihet att planera din dag. Dehar förtroende för att du gör vad som krävs för att leverera enastående resultat och kan i gengäld erbjuda goda möjligheter till att på sikt bli nationellt försäljningsansvarig.
Om rollen
Tjänsten utgår från Stockholm med omnejd där du arbetar hemma eller hos kund. Du kommer att vara ansvarig för region Stockholm, Mellansverige och Norra Sverige,vilket medför resor därdu förväntas sova borta ca. 4-5 arbetsdagar i månaden.Arbetsuppgifterna är att strategiskt arbeta med säljinsatser mot DIVELLOs slutkunder som innefatta kommunala och privata fastighetsbolag och återförsäljare som består av VVS-installatörer och VVS-grossister. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat prospektering, mötesbokning och att genomföra presentationer på plats med slutkunden. Därefter koordinerar och presentera du en helhetslösning till slutkunden där produkterna levereras via VVS-installatörer och VVS-grossister. I arbetet ingår även att ha en löpande närvaro på VVS-grossisternas butiker och presentera produktnyheter samt säkerställa att grundsortimentet finns i butiken. Här deltar du även på kundevent och mässor när det är lämpligt.
Om dig
För att du ska trivas i rollen, behöver du ha några års erfarenhet av uppsökande sälj. Du bör dessutom vara starkt kommunikativt för att boka, genomföra och följa upp kvalitativa kundbesök. Utöver det bör du vara organiserad, orädd, ha ett bra affärssinne och vara van vid att arbeta självständigt och driva arbetet framåt på egen hand.
Vi önskar att du
Har tidigare erfarenhet av uppsökande sälj
Har god svenska och engelska i tal och skrift
Kan sova borta minst 4-5 arbetsdagar varje månad
Ärsjälvständig och ambitiös
Välkommen med din ansökan!
Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag!
Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss på julia.sundquist@edzagroup.se.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från IST Group AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från IST Group AB .

Key Account Manager – IST Sverige

Account manager
Läs mer Feb 8
Är du en affärsdriven, engagerad och målfokuserad person? Då kan rollen som Key Account Manager vara jobbet för dig!

Om oss

Över 5 miljoner användare, 450 medarbetare och 9 kontor. Från Stockholm till Schmalkalden i centrala Tyskland. Vi är Skandinaviens ledande edtechföretag!

I över 35 år har vi gjort vardagen enklare för elever, föräldrar, lärare och skolledare. Tillsammans med våra användare utvecklar vi framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolan, och tillsammans förändrar vi världen. Vill du också göra skillnad? Välkommen till oss!

Vi erbjuder nu en spännande tjänst som Account Manager till vårt säljteam i Växjö!

Om rollen

I rollen som Key Account Manager arbetar du dagligen med bearbetning och utveckling av nya potentiella kunder. Du arbetar med kundrelationer och försäljning av IST:s hela SaaS erbjudande på den svenska marknaden. I ditt ansvar ingår att förstå kunden och deras behov, samt att bygga långsiktiga och lönsamma relationer. Du presenterar vårt erbjudande och hanterar dialogen med kunder hela vägen till avslut. Du är resultatinriktad och motiveras av att prestera och leverera mot uppsatta säljmål. Du arbetar systematiskt med uppföljning av våra kunder och är med och bidrar med din kompetens i upphandlingar. Att bygga långsiktiga relationer är ditt huvudfokus, och du hanterar kundkrav, deadlines och leveranser parallellt.

Du ingår i IST:s svenska säljorganisation. Våra kunder är primärt kommuner och skolor. Relationerna är långvariga och ditt uppdrag är att ha ett tätt samarbete och att kunna läsa av kundens långsiktiga behov och även hålla dem uppdaterade kring vårt fulla produkterbjudande.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer bland annat att bestå av:

- Arbeta aktivt för att skapa nya affärer och vidareutveckla kunden och se till att säljmålen uppfylls.

- Driva affärerna från första kontakt/samtal till att lösning presenteras och förhandlingen avslutas med avtalstecknande.

- Fånga upp, förstå och analysera potentiella kunders affärsbehov och bidra med nya idéer.

- Skapa och arbeta utifrån ett strukturerat säljarbete där vår säljprocess är anpassad efter våra kunders köpresa.

- Nära samarbete med övriga avdelningar inom företaget.

- Kontinuerligt uppföljningsarbete gentemot kunder.

Vem är du?

För att trivas i rollen som Key Account Manager behöver du brinna för både människor och affärer. Du blir en länk mellan våra kunder och vår verksamhet och det är därför viktigt att du arbetar kundorienterat och är en duktig relationsbyggare. Du trivs i en föränderlig miljö med ett högt tempo och du lockas av möjligheten att utvecklas inom försäljning.

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du också har följande kvalifikationer:

- Flerårig säljerfarenhet av SaaS produkter till B2B kunder från motsvarande roll, gärna mot offentlig sektor.

- Van att jobba efter en säljprocess samt erfarenhet av att jobba i ett CRM system.

- Akademisk examen inom exempelvis ekonomi, marknadsföring eller liknande.

- Erfarenhet av att hålla en hög aktivitetsnivå, att föra dialog med såväl potentiella samt nuvarande kunder och trivs i en social roll med många kontaktytor.

- Du är social, kommunikativ och relationsskapande med förmågan att lyssna in och skapa förtroendeingivande relationer.

- Motiveras och drivs av att göra affärer, skapa nöjda kunder och arbeta mot uppsatta resultatmål.

- Du är positiv, lösningsfokuserad och innovativ i ditt sätt att tänka.

- Analytisk förmåga.

- Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Ansökningsprocess

IST erbjuder en arbetsplats med en känsla av meningsfullhet, ett högt engagemang och goda relationer bland våra medarbetare. Vi erbjuder ett stort utbud av förmåner och dessutom omfattas IST av kollektivavtal.

Välkommen att skicka in din ansökan. Löpande urval sker så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.
Bakgrundskontroller kan förekomma i rekryteringsprocessen.
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta HR på HR@ist.com.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

IT Projektledare, IST Sverige

IT-strateg
Läs mer Mar 11
På IST strävar vi efter att utveckla produkter och lösningar som gör skillnad i samhället, det gör vi genom att effektivisera och digitalisera skolan. Vi drivs av vår vision att alla har rätt till en bra skola och att vi med vår erfarenhet, kunskap och teknik möjliggör till ett fortsatt lärande.

Vi söker just nu projektledare för att stärka vårt Customer Success team! Vill du också göra skillnad på riktigt? Vi söker dig som har passion för att bidra till det viktiga uppdraget att leda implementationen av våra produkter som bidrar till ett förbättrat digitalt lärande.

Om IST
Vi är det ledande EdTech-företaget i Skandinavien med över fem miljoner användare som framåt även siktar globalt.

Varje dag kommer vi till jobbet med vetskapen om att våra produkter har en positiv inverkan på samhället. Vi är dedikerade till att utveckla lösningar som ger människor de bästa möjligheterna att lära sig och växa. Vi samarbetar med våra användare för att skapar produkter som förenklar de dagliga rutinerna. Tillsammans med våra användare utvecklar vi digitala lösningar för ett bättre sätt att lära. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolor för att förändra världen.

Om rollen
I din roll som Projektledare kommer du hantera projekt vid införande av våra produkter hos nya kunder såväl som hos befintliga kunder. Arbetet är komplext och kräver både tekniskt intresse och viljan och förmågan att ständigt vidareutvecklas.

I dina arbetsuppgifter ingår:

- Leda initiering, planering, genomförande och avslut av införandeprojekt

- Driva införandeprojekt inom given budget och tidsramar

- Följa upp projektleveransen med projektorganisationen

- Säkerställa en god dialog med kund

- Överlämna avslutade projekt till vår förvaltningsorganisation

Du kommer ingå i vårt Customer Success team, och rapporterar till Head of Customer Success. Tjänsten vi erbjuder är en tillsvidareanställning. Du kommer utgå från något av våra kontor i Växjö eller Stockholm, beroende på vad som passar dig bäst och med viss möjlighet till resor. Resor är en naturlig del i tjänsten då vissa projekt kräver att du är på plats hos våra kunder.

Om dig
Du är en kommunikativ och resultatinriktad person som brinner för att driva projekt inom uppsatta mål. Svenska i tal och skrift är ett krav för denna tjänst då våra kunder och samarbetspartners för rollen finns på den svenska marknaden, men då engelska är vårt koncernspråk bör du även känna dig bekväm med engelska. Du är strukturerad och ser till helheten, men kan också dyka ner i detaljer när det krävs. Du tycker om att samarbeta, trivs i rollen som ledare och är alltid redo att ta dig an nya och spännande utmaningar!

Du har jobbat ett par år med projektledning, förändringsledning och förändringsprocesser inom IT-relaterade projekt. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av budgetansvar, PMO-arbete och projektportföljstyrning. Det är meriterande om du är certifierad inom PRINCE2 eller annan projektmetodik. Du har förmodligen en högskole- eller universitetsutbildning i grunden, gärna med IT-inriktning.

Din ansökan
Vill du vara med och skapa framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande? Sök redan idag! Sista dag för ansökan är den 7 april. Vi återkopplar löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansök via http://career.ist.com (http://career.ist.com/). Bakgrundskontroller ingår i rekryteringsprocessen.
Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Peter Håstlund, peter.hastlund@ist.com alternativt HR@ist.com.

Läs mer om IST här: IST Sverige AB (https://www.ist.com/se/)

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Tech Lead – Team Adult Education IST Tech & Development

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Mar 6
Are you great with people and technology? Do you happen to be motivated by continuous improvement too?

IST has been the go-to EdTech leader in Scandinavia for decades, and now we're going global!

We are currently looking for a Tech Lead to join our Adult Education team.

Join and contribute to what really matters - the education of our children and the everyday lives of their teachers - worldwide!

About IST
At IST, our vision is to provide the best learning opportunities for everyone. As a renowned Scandinavian Edtech company, we transform education into global Edtech solutions.

Every day, we come to work knowing that our products create a positive impact on society. We're dedicated to developing solutions that empower people with the best opportunities to learn and grow. We collaborate with our users to make products that simplify daily routines.

Do you also want to make a difference? We offer a full-time position as Tech Lead with preferable placement at our Växjö or Stockholm offices and possibilities for a partly flexible workplace. Our other offices or remote could be an option. On a personal level we strive for continuity, equal possibilities for all and flexibility to balance the work-life puzzle of all co-workers.

About the role
A Tech Lead at IST is a team-based role, working part time as a developer, but also having extended responsibilities regarding system/software architecture and authority regarding technical decisions in your team.

A Tech Lead works closely with our architects and other team’s Tech Leads on technical matters ranging from regular product development to softer issues like defining and maintaining technical strategies and guidelines. Typical product development tasks for a Tech Lead could be maintaining a healthy micro service eco-system and system architecture as features are added, identifying, and managing the team’s technical debt and prioritizing technical work together with the team’s Product Owner.

About you
To be the right person for this job, you have several years of experience as a developer in both backend and frontend. You are keen on new technologies and work in a structured manner. You will cooperate with a lot of people outside of your team and are therefore a good communicator.

Besides being tech savvy, you understand that aspects of development such as readable and testable code, an ease of operation, and an outstanding UX (including performance considerations), are highly important success factors for any software.

Competence and experience
The following skills and experience are required or highly valuable:

- Solution architecture

- Java

- Spring, Hibernate, Liquibase

- REST API:s

-

- JavaScript/TypeScript

- Node.js, Vue.js

- HTML5, CSS

- Docker, Rancher, Kubernetes

Apply
If this sounds like the right challenge for you, make sure to apply as soon as possible at https://career.ist.com/. Applications will be processed continuously, so do not wait until the 2024-04-07 deadline to apply. Background checks are part of the recruitment process.

For more information, get in contact with recruiting manager Tor Händevik at tor.handevik@ist.com.

We’re looking forward to hear from you!

Ansök nu

Tech Lead - Team Student & Teacher, IST Tech & Development

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 11
Are you great with people and technology? Do you happen to be motivated by continuous improvement too?

IST has been the go-to EdTech leader in Scandinavia for decades, and now we're going global!

We are currently looking for a Tech Lead to join our Student & Teacher team.

Join and contribute to what really matters - the education of our children and the lives of their teachers - worldwide!

About us
At IST, our vision is to provide the best learning opportunities for everyone. As a renowned Scandinavian Edtech company, we transform education into global Edtech solutions.

Every day, we come to work knowing that our products create a positive impact on society. We're dedicated to developing solutions that empower people with the best opportunities to learn and grow. We collaborate with our users to make products that simplify daily routines.

Do you also want to make a difference? We offer a full-time position as Tech Lead with preferable placement at our Växjö or Stockholm offices and possibilities for a partly flexible workplace. Our other offices or remote could be an option. On a personal level we strive for continuity, equal possibilities for all and flexibility to balance the work-life puzzle of all co-workers.

About the role
A Tech Lead at IST is a team-based role, working part time as a developer, but also having extended responsibilities regarding system/software architecture and authority regarding technical decisions in your team.

A Tech Lead works closely with our architects and other team’s Tech Leads on technical matters ranging from regular product development to softer issues like defining and maintaining technical strategies and guidelines. Typical product development tasks for a Tech Lead could be maintaining a healthy micro service eco-system and system architecture as features are added, identifying, and managing the team’s technical debt and prioritizing technical work together with the team’s Product Owner.

About you
To be the right person for this job, you have several years of experience as a developer in both backend and frontend. You are keen on new technologies and work in a structured manner. You will cooperate with a lot of people outside of your team and are therefore a good communicator.

Besides being tech savvy, you understand that aspects of development such as readable and testable code, ease of operation, and outstanding UX (including performance considerations), are highly important success factors for any software.

Competence and experience

The following skills and experience are required or highly valuable:

- Solution architecture

- Java

- Spring, Hibernate, Liquibase

- REST API:s

- , Postgres

- JavaScript/TypeScript

- Node.js, Vue.js, AngularJS

- HTML5, CSS

- Docker, Rancher, Kubernetes

Apply

If this sounds like the right challenge for you, make sure to apply as soon as possible at https://career.ist.com/. Applications will be processed continuously, so do not wait until the 2024-04-07 deadline to apply. Background checks are a part of the recruitment process. For more information, get in contact with recruiting manager Cesar Alvarez at cesar.alvarez@ist.com or other questions regarding recruitment to HR at HR@ist.com (https://career.ist.com/jobs/HR@ist.com).

We’re looking forward to hearing from you!

Ansök nu

Consultant, IST Sverige

Verksamhetskonsult, IT
Läs mer Feb 22
Applikationskonsult

På IST strävar vi efter att utveckla produkter och lösningar som gör skillnad i samhället. Produkter som inte bara effektiviserar och digitaliserar skolan, utan också stöttar barnets utveckling och välbefinnande utanför skolan. Vi drivs av vår vision att alla har rätt till en bra skola och en trygg uppväxt. Med vår erfarenhet, kunskap och teknik vill vi öka möjligheterna för lärande.

Tillsammans med våra användare utvecklar vi framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolan, och tillsammans förändrar vi världen. Vill du också göra skillnad? I rollen som konsult kommer du inneha en väldigt viktig roll i dialogen mellan IST och kund!



Om IST

Med över 5 miljoner användare, runt 400 medarbetare och 9 kontor från Stockholm till Schmalkalden i centrala Tyskland, är vi stolta att vara Skandinaviens ledande Edtechföretag, och framåt siktar vi även globalt.

Vår mission är tydlig och ambitiös - att stärka lärandet, varje dag och överallt. För att uppnå detta tillhandahåller vi de bästa verktygen för de som arbetar med lärande. Våra användare - elever, föräldrar, lärare och skolledare - är vår största inspirationskälla att sträva efter förbättring och göra verklig skillnad.



Om rollen

IST är ett SaaS-bolag där du i rollen som applikationskonsult arbetar med genomförande av projekt och med tjänster relaterade till administration som tjänst, utbildningar, rådgivning eller bemanning.

För den här rollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rollen som applikationskonsult innebär ett omväxlande arbete där du behöver ha en förmåga och drivkraft att bygga och utveckla goda relationer för att skapa ett starkt samarbete. För att framgångsrikt kunna lösa utmaningar som du och ditt team ställs inför söker vi dig med ett analytiskt tänk och kreativ problemlösningsförmåga. Du bör dessutom ha en affärsmässig inställning, ett stort eget driv och gilla utmaningar.

Du ska kunna vägleda kunden i hur våra system används på bästa sätt. Vi arbetar med både stora och mindre implementationsprojekt, därför behöver du både vara duktig rent tekniskt och socialt för att förstå kunden. Enkelt beskrivet är du spindeln i nätet mellan kunden och systemet. Många som arbetar hos oss har en bakgrund inom IT.

Du arbetar självständigt utifrån givna ramar och känner naturligt av när du behöver extra coachning för att komma framåt. Du bidrar till en bra känsla i teamet och arbetar aktivt för att hitta samarbete och bygga kunskapsöverföring.

Som applikationskonsult ansvarar du för att:

- Bidra med expertis och kompetens inom projekt

- Utföra överenskomna tjänster

- Tidsrapportering

- Den tidsbudget du får i projekt

- Faktureringstjänster

- Merförsäljning för tjänster

- Kontakt med kund

Vi ser gärna att du har:

- Akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet i data- och systemvetenskap

- Erfarenhet från konsultarbete inom SaaS-bolag

- Flerårig erfarenhet av SaaS produkter i privat eller offentlig sektor

- Erfarenhet från arbete med IST produkter eller lösningar är meriterande

- Erfarenhet från IT- system som SaaS, affärssystem, ekonomisystem

- Kommunikativ och supporterande i dialog med kund och kollegor

- Lösningsfokuserad och viljan att skapa nöjda kunder

- Erfarenheter från uppsättning av filintegrationer



Välkommen att skicka in din ansökan snarast, dock senast 2024-03-15. Löpande urval kan komma att tillämpas och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdatum så ansök gärna så snart som möjligt. Ansökningar vill vi ha via ansökningslänken för att värna om persondataskyddet. Bakgrundskontroller kan komma att genomföras i rekryteringsprocessen.

Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Peter Håstlund, Head of Delivery & Services & Deputy Head of Business Region Sweden, peter.hastlund@ist.com .

Vid frågor om själva rekryteringen är du välkommen att kontakta HR@ist.com .


Vår mission är att stärka lärandet, varje dag och överallt. Tillsammans skapar vi de bästa förutsättningarna för lärande - idag och i framtiden. Vi hoppas att du vill bli en del av teamet och vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Solution Manager till IST Sverige

Systemförvaltare
Läs mer Jul 1
Är du en affärsutvecklare ut i fingerspetsarna med drivkraften att förbättra skolan? Lockas du av att förstå våra kunders behov och vara ett steg före kring vad marknaden efterfrågar? Då tror vi att du skulle kunna vara rätt person för att driva våra produkter framåt och agera länk mellan våra kunder och vår produktutveckling. Sök vår roll som Solution Manager redan idag!

Om oss

Över 5 miljoner användare, 450 medarbetare och 9 kontor. Från Stockholm till Schmalkalden i centrala Tyskland. Vi är Skandinaviens ledande edtechföretag!

I över 35 år har vi gjort vardagen enklare för elever, föräldrar, lärare och skolledare. Tillsammans med våra användare utvecklar vi framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolan, och tillsammans förändrar vi världen. Vill du också göra skillnad? Välkommen till oss!

Om rollen

I rollen som Solution Manager arbetar du med IST:s totala erbjudande på den svenska marknaden. Du är interna länken mellan vårt svenska sälj- och marknadsbolag och vår produktutveckling. Tillsammans sätter ni inom avdelningen strategin och roadmapen för vårt erbjudande. Som Solution Manager kommer du ha djup kunskap om, och intresse för, marknaden och vårt erbjudande och blir därför en viktig nyckelspelare för intern kompetensspridning. Du arbetar även nära sälj och marknad samt kan komma att delta i kundmöten på strategisk nivå när det krävs.

Utöver dessa arbetsuppgifter ingår omvärlds- och konkurrentbevakning samt partnersamarbeten.

Vem är du?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av projektledning, affärsutveckling eller produktledning i en snabbrörlig verksamhet. Ännu viktigare är din skolerfarenhet och din erfarenhet av vad skolan behöver i form av digitala lösningar för att lyckas allra bäst.

Som person är du en driven och engagerad lagspelare med fokus på leverans och resultat. Du är kommunikativ och trivs i en roll med många kontakt- och samarbetsytor. Vi ser också att du är service- och lösningsfokuserad i ditt arbetssätt samt lockas av att arbeta i en roll där du hela tiden utvecklas och får ta dig an nya utmaningar.

Placeringsort

Placering för tjänsten är på något av våra kontor i Växjö eller Stockholm. I tjänsten ingår resor vid behov.

Din ansökan

Låter detta som din nästa utmaning?

Välkommen att skicka in din ansökan snarast, dock senast 2022-08-31.

Löpande urval kan komma att tillämpas och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdatum så ansök gärna så snart som möjligt. Dock rekryterar vi inte aktivt under juli månad så bli inte besviken om återkopplingen just nu tar lite längre tid.

Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Head of Solution Management Lisa Davidsson (lisa.davidsson@ist.com) eller HR Business Partner Hanna Kullsten (hanna.kullsten@ist.com).

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu