Stockholm: Junior CNC operatör inom metall till framgångsrika System 3R

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior CNC operatör inom metall till framgångsrika System 3R i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-29 // Varaktighet: Heltid

Har du studerat en teknisk/verkstad linje på gymnasiet och är redo för din start i karriären eller är sugen på en ny möjlighet och vill få jobba som CNC operatör inom ett framgångsrikt företag inom robotik?
Då har du hittat rätt!
Missa inte chansen utan sök redan idag!


Rollbeskrivning
I rollen som CNC operatör kommer du ingå i en grupp på 20 personer som slipar mekaniska delar med hjälp av CNC maskiner. Dessa maskiner gör att man kan göra en framtagning av produkter med precision på 0.002mm. Dvs ungefär lika litet som halva tråden på ett spindelnät. I detta arbete är det viktigt att man är noggrann och försiktig med produkterna som man slipar då dessa artiklar görs på beställning och inte är en lagervara.
Man kommer få en gedigen introduktion på plats, kläder kommer ges och man kommer ha en mentor. Här finns det goda möjligheter till utveckling inom gruppen och företaget.

Exempel på arbetsuppgifter
•Slipa ner och jämna till produkter utefter utsatta mått
• Läsa av och följa de mekaniska ritningarna
• Mäter med mätdon och kontrollerar produkterna enligt kundernas önskemål
• Medverka på interna gruppmöten

Vem är du?
Du behöver gilla att jobba i team och vara noggrann i ditt arbete.
Vi ser gärna att du är drivande i din egen utveckling och nyfiken på att få lära dig nya arbetsuppgifter och har inga problem att fråga om hjälp när du känner dig osäker.

Vi ser gärna att du har
•Färdig gymnasieutbildning inom exempelvis verkstad eller teknisk inriktning
• Svenska i tal och skrift



Meriterande för tjänsten
• Erfarenhet av CNC maskiner
• Verkstads erfarenhet inom maskin
• Erfarenhet av att läsa mekaniska ritningar



Om System 3R

System 3R är ett företag som är världsledande inom robotautomation och är en del av den stora industrigruppen GF. Detta gör dem till ett familjärt företag som även är en del av en större koncern och alla de fördelar det tillför. De är utvecklare och tillverkare av produktivitetshöjande utrustning för användning i ingenjörsapplikationer såsom tillverkning av formverktyg och precisionsengångsdelar.
Bolaget är verksamt inom automation, trådgnistbearbetning, elektrodtillverkning, sänkgnistbearbetning och precisionsbearbetning
Produktutveckling och tillverkning sker främst i Sverige. Marknadsföring och försäljning sköts av koncernens säljbolag i Europa, USA och Asien. Exportkvoten är 95 %. De omsätter cirka 450 miljoner kronor och har cirka 180 anställda.

Om oss
Här erbjuds samtliga anställda goda möjligheter till kompetensutveckling – och därigenom en chans att växa såväl privat som professionellt. Du som junior får en chans att starta din karriär på ett hållbart och rättvist sätt. Vi jobbar med fördomsfri rekrytering och finns till för att skapa känslan av "äntligen måndag" för fler människor!

För denna tjänst kommer du under ca 7 månader vara anställd genom oss på Framtiden som konsult för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.


Process
Telefonintervju
Intervju
Möte med kund

Villkor
Startdatum: Augusti
Lön: Enligt överenskommelse, timlön
Placeringsort: Stockholm, Vällingby
Arbetstider: Heltid, dagtid med möjlighet till flex


Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa chansen!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Slipare, metall

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Slipare, metall.

Slipare

Läs mer Maj 30
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat med slipning inom produktion eller verkstad? Trivs du med att arbeta självständigt och ta ansvar? Då kan det vara dig vi söker!
Randstad söker nu en noggrann operatör/slipare med öga för detaljer till ett företag i Hägersten. Företaget ingår i en global metallindustrikoncern och i din roll som operatör kommer du att verka i en flödesorienterad verkstad med fokus på kvalitetskontroll och slipning. 

Omfattning: Heltid. Tvåskift både dag och kväll. 

Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-06-30. OBS! Vi tar inte emot ansökningar eller CV via mejl. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansvarsområden


Slipa stift till hög rundhet och med små toleranser (centerless) 
Operera slipningsmaskin
Säkerställa kvalitet och produktivitet
Ställa om maskiner efter olika mått
Arbeta självständigt under eget ansvar, stundvis i högt tempo


Kvalifikationer
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Erfarenhet inom industriell tillverkning eller motsvarande utbildning
 Erfarenhet av slipning
God maskin- och verktygsvana
Mycket meriterande om du arbetat med underhåll tidigare


Erfarenhet
Erfarenhet av slipning och verkstad.

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Slipare

Läs mer Okt 5
Om tjänsten
Vi söker nu en duktig produktionsmedarbetare inom slipning till en av våra kunder i Stockholm!

Arbetsuppgifter: Självständigt arbete efter ritningsunderlag och muntliga/skriftliga instruktioner, hantera olika typer av luftroterande slipmaskiner och slipmaterial för att uppnå kundkrav på ett stort sortiment av rostfria produkter. Även hantera riggningar, varierande slipprocesser med tillhörande mät- och metodarbete.

Arbetet är hantverksmässigt vilket ställer krav på noggrannhet, ett gott öga för kvalitet och en känsla för materialet. Arbetet är fysiskt krävande.

I rollen arbetar du tillsammans med andra i ett team men arbetet utförs till största del självständigt.

Truckkörning förekommer.

Din profil
Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder.
Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven.

Välkommen med din ansökan idag!

Om Ikett Personalpartner AB
Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration.

Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses.

Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001.

Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet.

För mer information och nyheter, följ oss gärna på:
Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

Ansök nu

Slipare

Läs mer Nov 7
Om tjänsten
Vi söker nu en duktig produktionsmedarbetare inom slipning till en av våra kunder i Stockholm!

Arbetsuppgifter: Självständigt arbete efter ritningsunderlag och muntliga/skriftliga instruktioner, hantera olika typer av luftroterande slipmaskiner och slipmaterial för att uppnå kundkrav på ett stort sortiment av rostfria produkter. Även hantera riggningar, varierande slipprocesser med tillhörande mät- och metodarbete.

Arbetet är hantverksmässigt vilket ställer krav på noggrannhet, ett gott öga för kvalitet och en känsla för materialet. Arbetet är fysiskt krävande.

I rollen arbetar du tillsammans med andra i ett team men arbetet utförs till största del självständigt.

Truckkörning förekommer.

Din profil
Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder.
Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven.

Välkommen med din ansökan idag!

Om Ikett Personalpartner AB
Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration.

Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses.

Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001.

Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet.

För mer information och nyheter, följ oss gärna på:
Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

Ansök nu

Mättekniker / Ankomstkontrollant

Läs mer Sep 21
Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget och överrekrytering.

Om företaget:

System 3R International AB ett globalt företag och en världsledande leverantör inom produktivitetshöjande metoder. Fokus ligger på verktyg och automationsutrustning för verkstadsmaskiner och form- och verktygsframtagning. System 3Rs verksamhet finns i moderna lokaler i Vällingby, där både huvudkontor och produktion är belägen.

Arbetsuppgifter:

I rollen som mättekniker ingår du i en sammansvetsad arbetsgrupp och är en nyckelfunktion i flödet. Du ansvarar för att kontrollera inkommande gods, där du kontrollerar produkternas antal, mått samt att kontrolldokument finns bifogade. Dina arbetsuppgifter utgår utifrån 3Rs verksamhetshandbok, personalbok och kvalitetsmanual. Vidare kontrollerar du produkterna med hjälp av olika mätinstrument och det förekommer även okulärbesiktning av exempelvis ytbehandlade produkter.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av ritningsläsning från utbildning eller tidigare arbetslivserfarenhet
• Intresse för ankomstkontrollering och mätteknik
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift
• Erfarenhet av att mäta och bedöma tillverkade produkters kvalitet enligt dokumenterade krav, både okulärt och med mätinstrument är meriterande
Hos företaget råder det en sammansvetsad kultur och det är av vikt att du vill vara en del av arbetslaget och bidrar med positiv attityd till dina kolleger och arbetsuppgifter. Rollen innebär eget ansvar, varför det är viktigt att du är trygg i dig själv och vågar ta egna beslut för att arbetet ska fortlöpa. Därtill har du en god arbetsmoral och på ett handlingsinriktat sätt utför dina arbetsuppgifter. För att trivas i rollen har du även ett stort tekniskt intresse och tycker om att arbeta strukturerat och noggrant.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Vällingby
Lön: Enligt Avtal

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: CNC, operatör, slipning, slipoperatör, industri, maskin, Stockholm, maskinoperatör, slipare, planslip, hålslip, rundslip, cnc-operatör, dag, vällingby

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Framtiden i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Framtiden i Sverige AB .

Data Engineer till Novatrox

Dataingenjör
Läs mer Mar 22
Är du en erfaren Data Engineer som har erfarenhet att arbeta med stora datamängder och vill vara en del av Novatrox spännande AI-projekt? Då kan du vara den vi söker!

Om rollen
Som Data Engineer kommer du att spela en central
roll i hanteringen av stora datamängder och datainfrastruktur. Du kommer att hjälpa
företagets kunder att ta fram rätt data ur den stora mängd som finns eller kommer
in och ser till att data kommer i ordning. Du arbetar
med datarensning och förberedelse för analys. Ditt arbete kommer även att
innefatta att bygga och underhålla datapipelines samt utforska dataanalys för
att extrahera värdefulla insikter och möjliggöra datadrivna beslut.

Dina ansvarsområden kommer inkludera:
•Hantering av stora mängder data för våra kunders projekt
•Datainsamling, rening och förberedelse för analys
•Utforskande dataanalys för att hitta insikter och möjligheter
•Delaktighet i AI-projekt, inklusive att bygga upp datapipelines för viktiga affärsfunktioner och att hålla i workshops
Skallkrav
•Minst två års erfarenhet som Data Engineer
•Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
•Högskoleutbildning inom relevant område
Meriterande
•Intresse för AI
•Erfarenhet av att testköra olika AI-verktyg
Vem är du?
Du har en professionell och rådgivande inställning till ditt arbete, och kan effektivt kommunicera med kunder och kollegor på olika nivåer. Du har en skarp analytisk förmåga och kan snabbt identifiera mönster och trender i komplexa datamängder. Du är bra på att lyssna på kundens behov och översätta dem till praktiska och effektiva lösningar som ger värde och resultat. : Du trivs i en miljö där samarbete och
kunskapsdelning är nyckeln till framgång. Du är en lagspelare som värdesätter
att arbeta tätt ihop med andra teammedlemmar för att uppnå gemensamma mål. Du tar ansvar för dina uppgifter och strävar alltid efter att leverera högkvalitativt arbete i tid.

Om Novatrox
Vi är specialiserade inom arkitektur, agilt ledarskap, big data och artificiell intelligens. Gemensamt för alla våra konsultuppdrag är viljan att hjälpa kunder i deras digitala utveckling.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB

Rekryteringsprocess
CV granskning och telefonintervjuer
Intervju med Framtiden AB
Referenstagning
Intervju med kundföretaget

Villkor
Omfattning: Heltid
Ort: Stockholm
Arbetstider: Kontorstider, hybrid

Vi behandlar ansökningar löpande och kommer därför att påbörja kandidaturvalet omgående. Tveka inte med din ansökan om du är intresserad.

Ansök nu

Junior Affärsutvecklare inom IT till världsledande företag!

Affärsutvecklare
Läs mer Mar 28
Nytt
Är du en person som efter noggranna analyser angriper problem på ett konstruktivt sätt? Vill du jobba med att utveckla och designa processer? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

Om rollen
Du kommer att arbeta med att identifiera och bedöma potentialen i olika processer och utifrån din analys prioritera dem (Shark Tank Backlog). Du kommer arbeta enligt standardiserat processhjul med 5-6 olika faser – urval och bedömning, prioritering av processer, förbättringsområden, beskrivning av relevant datamiljö, design och utveckling, planering och genomförande och godkännande. Processerna som du kommer arbeta med kan vara kopplade till exempelvis onboarding, sälj, training, produktion m.m. Nära kontakt med många andra funktioner inom företaget är en del av jobbet och därför måste du trivas i en roll som är dynamisk och omväxlande.

En stor del av arbetet kommer innefatta att jobba med kundintegreringar, digitaliserings arkitektur och utveckling av företagets e-commerce lösning

Din profil
Vi söker morgondagens stjärna inom processutveckling. Du är lösningsfokuserad och ansvarsfull i allt du tar dig an. Det är även viktigt att du har lätt för att sätta dig in i nya situationer och arbetsuppgifter. Vi tar för givet att du vill genuint göra ett bra jobb och har förmågan att se de viktiga detaljerna i organisationen utan att tappa helheten. För att lyckas i rollen är det viktigt att du känner engagemang för verksamhetens utmaningar och lösningar.

Vi kommer att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper men för att lyckas i denna roll vill vi att du har:
•Eftergymnasial utbildning inom IT
•Erfarenhet av B2B kundservice eller annan roll
•Grundläggande kunskaper i Excel
•Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande för tjänsten är om du:
•Behärskar danska eller norska
•Har avancerade kunskaper inom Excel

Om kundföretaget
Vår kund är världsledande smörjmedelsföretag med 90 år av innovation och 10.000 produkter. Du kommer att tillhöra den Nordiska Hubben av företaget och även samarbeta med danska, norska och finska kollegor.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos kundföretaget.

Rekryteringsprocessen
Vår rekryteringsprocess består av följande steg:
•CV-granskning utifrån skallkrav och meriterande
•Telefonavstämning med Framtiden
•Kompetensbaserad intervju med Framtiden
•Slutintervju med kundföretaget

Villkor
Startdatum: omgående, enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid
Placeringsort: Stockholm
Arbetstider: kontorstider
Omfattning: heltid
Lön: enligt överenskommelse

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Applikationsutvecklare inom Android

Applikationsutvecklare
Läs mer Mar 11
Utforska gränslandet där teknologi och innovation möter effektivitet. Vår kund arbetar med framtidens containerhantering för avancerade, automatiserade lösningar. Som en del av vårt team är du med och formar framtidens logistik genom banbrytande teknik och branschledande expertis.

Om rollen
I rollen som applikationsutvecklare kommer du att ingå i ett sammansvetsat team om tre personer där du får möjlighet att vara med och aktivt driva utvecklingen framåt.
Vi ser att du är trygg i din förmåga att självständigt driva ditt arbete. Du tar initiativ och är självgående, vilket gör att du effektivt kan hantera dina arbetsuppgifter och leverera resultat. Du är bekväm med att driva arbetet framåt på egen hand men även kan ta del av gruppens input och arbeta i samråd med teamet och har förmågan att tydligt formulera och presentera idéer och lösningar. Du är innovativ och ständigt söker efter nya och bättre sätt att lösa problem på. Din noggrannhet säkerställer att du levererar arbete av hög kvalitet och att inga detaljer glöms bort i processen.

Arbetsuppgifter
•Utveckla högkvalitativa applikationer för Android
•Felsökning och testning
•Ta fram konceptuella lösningar
•Rådgivning
•Driva våra automationsprodukter framåt
•Framtagning av enklare dokument
Skallkrav
För denna roll ser vi att du har:
•Minst två års erfarenhet av androidutveckling
•Arbetat hårdvarunära
•Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
•Erfarenhet av cloud
•Erfarenhet av att läsa loggar/felsöka i mjukvara i embedded systemMeriterandeDet är meriterande om du har:
•Eftergymnasial utbildning inom relevant område
•Industriell arbetslivserfarenhet sen tidigare
•Djupgående erfarenhet av cloud
Om vår kund
Välkommen till oss där innovation och expertis möter effektivitet. Vårt företag är specialiserat på att erbjuda toppmodern automatiserade, elektrifierade och digitaliserade trådlösa, fjärrstyrda twistlock-lösningar för containerhanteringsbranschen. Vårt team av experter, med bred kompetens inom automation, teknik och logistik, är dedikerat till att uppnå stora framsteg inom containerhantering, vilket gör våra produkter till några av de mest avancerade och pålitliga på marknaden. Vi distribuerar våra produkter till kunder över hela världen och verkar på en internationell marknad.

Om Framtiden AB
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden.Därefter finns mycket goda möjligheter att gå över i anställning till kundföretaget.

Rekryteringsprocess
Telefonintervju med Framtiden
Intervju med Framtiden
Kort första träff via teams med kund
Intervju på plats hos kund
Referenstagning

Villkor
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Stockholm
Arbetstider: Kontorstider, hybrid
Omfattning: Heltid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Junior teknisk skribent marina system!

Teknikinformatör
Läs mer Mar 4
Vill du arbeta med att skapa tydlig och användarvänlig teknisk information för olika komponenter och system inom marina ledningssystem? Då kan du vara den vi söker!
Som junior teknisk skribent får du möjlighet att utveckla dina kunskaper och färdigheter inom teknisk kommunikation, samtidigt som du bidrar till att förbättra morgondagen!

Om rollen
Som junior teknisk skribent är du länken mellan utvecklarna och konstruktörerna av en produkt och dess användare. Det dagliga arbetet omfattar produktion av systembeskrivningar, användarmanualer, underhållsmanualer och vissa andra tekniska beskrivningar och instruktioner, samt vissa bisysslor som korrekturläsning. Du samlar in information, strukturerar den på ett pedagogiskt sätt och säkerställer att textinnehållet och illustrationerna är aktuella och korrekta enligt gällande standarder och kundkrav.
För att trivas i rollen är du som person kommunikativ och nyfiken på att få lära dig mer om tekniska produkter. Du behöver våga kunna ställa frågor och sedan ha en förmåga att få ner detta i skrift.
Här kommer du ha möjlighet att få bli en del av ett företag med stor utvecklingsmöjlighet!



Krav för tjänsten
•Yrkes-högskoleutbildning inom exempelvis journalist alternativt språkvård inriktning, elektronik, maskin, data, medicinsk teknik , industriell teknik, systemvetenskap eller programmering.
•Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
•Uppdraget är placerat i säkerhetsklass. Inför anställning krävs det att du genomgår en säkerhetsprövning och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Detta kan medföra krav på visst medborgarskap.


Meriterande
•Tidigare arbetslivserfarenhet att jobbat som tekniskt skribent, , Technical Writer eller Technical Communicator eller engelskspråkig journalist
•kunskaper i Windows och Office-paketet
•Erfarenhet av XML-verktyg som till exempel UpTime, MIMER, HICO eller Oxygen



Rekryteringsprocess
Cv granskning
Telefonintervju
Kompetensbaserad intervju med Framtiden
Intervju med kund


Om vår kund
Vår kund är en nordisk lösnings och konsultpartner som har tjänster inom bland annat digitala transformation, cybersäkerhet och totaltförvar. De har ca 2100 medarbetare som hjälper företag industrier och offentlig sektor att dra nytta av teknik och digitalisering för ett hållbar och säkert samhälle. De speglar sitt arbete utefter sina värdeord, samarbete, respekt och passion.


Om oss på Framtiden AB
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en konsultansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden- Här kan du känna dig trygg!

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.




Villkor
Start: Omgående
Lön: enligt överenskommelse
Ort: Järfälla, Stockholm
Omfattning: Heltid, kontorstider med flex

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan med Cv och relevanta intyg så snart som möjligt!

Ansök nu

Junior projektadministratör till Rang Sells!

Administrativ chef
Läs mer Mar 27
Har du ett intresse för miljö och renlighet och vill jobba för ett företag som jobbar för en bättre morgondag? Vill du dessutom jobba på ett familjärt bolag med högt i tak och goda utvecklingsmöjligheter?
Då borde du ta chansen och söka denna tjänst som projektadministratör för
Rang- Sells i Sollentuna idag!



I rollen som projektadministratör kommer du jobba som en hjälpande hand för projektledarna i deras administrativa arbete. Rollen är ny och du kommer därför få vara med och bygga upp rollen och dess struktur. Du kommer följa med under projektens gång och organisera kring projektens olika enklare ekonomiska delar som inköp av utrustning, hålla kommunikation med företagets ekonomi avdelning/finansiering, sammanställa rapporter i deras interna system.
Du kommer rapportera till närmaste chef.
Arbetet utgår ifrån Rang-Sells kontor i Sollentuna med möjlighet att jobba på distans.
Introduktion kommer ges på arbetsplatsen.

Arbetsuppgifterna är men inte uteslutande
•Hjälpa projektledare med administrativt arbete som exempelvis projektets ekonomi, inköp mm
•Ta kontakt med olika avdelningar både internt och externt via telefon och mejl
•Medverka på interna och externa möten
•Jobbar främst inom system som Excell, microsoft dynamics, power point, interna CRM system


Om dig
För att trivas i rollen är du som person framåt och nyfiken i ditt arbete. Du tycker om att ha flera bollar uppe i luften samtidigt och har inga problem med att sätta struktur i ditt arbete.
I rollen är det viktigt att bibehålla kontakt med flera kontaktytor både internt och externt så därför är det bra att du inte tycker det är jobbigt att kommunicera vare sig telefon eller mejl dagligen.


Krav för tjänsten
•Avklarad gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning
•Flytande i svenska och engelska både i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du har
•Arbetslivserfarenhet av att jobba i projektdatasystem/datasystem som exempelvis , Mongo eller liknade.
•Erfarenhet av att ha jobbat i samarbetsprojekt
•Erfarenhet av att ha jobbat över organisationsgränser
•Har ett intresse för teknik
•Har utbildnings eller erfarenhet inom finansiering


Om Rang-Sells
Ragn-Sells är ett familjeägt företag som arbetar med avfallshantering, miljö och återvinning. De har tre affärsområden: Recycling, Treatment and Detox, New Value Chains. De är verksamma inom återvinning- och miljöindustrin där de samlar in, återvinner och behandlar avfall från näringsliv, hushåll och organisationer. De finns i Sverige, Norge, Danmark och Estland. I Sverige har de 60 anläggningar och 1500 anställda.
Om oss på Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos vår kund


Rekryteringsprocess
Cv granskning
Telefonintervju
Kompetensbaserad intervju med Framtiden
Referenser
Intervju med kund

Övrigt
Start: 1/4 -2024
Lön: enligt överenskommelse
Ort: Sollentuna, Stockholm
Arbetstid: heltid, kontorstider med flex

Vi behandlar ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag passerat. Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Projektcontroller till ledande ingenjörsföretag

Controller
Läs mer Feb 23
Vill du vara en del av Sveriges ledande ingenjörs- och arkitektföretag? Vi söker nu en engagerad och erfaren projektcontroller för att förstärka vår kunds team

Om rollen
I rollen som projektcontroller kommer du att ha en aktiv roll i att styra och leda andra genom processerna i projekten. Din roll inkluderar att ansvara för både intern och extern rapportering av ekonomiska uppföljningar. Du kommer att kommunicera med övriga delar inom företaget och externa partners. Du kommer att hålla projektledare och uppdragsledare informerade genom att regelbundet uppdatera dem med korrekt och relevant information om projekten. En viktig del av din roll kommer också att innefatta rapportering till externa kunder, beställare och kontaktpersoner. Detta inkluderar att ge tydlig information om projektens framdrift och ekonomiska utfall

Skallkrav
•3-4 års erfarenhet som projectcontroller, erfarenhet av större projekt
•Tala och skriva obehindrat i svenska och engelska
•Stark IT förståelse
•Stark kunskap i Excel
Det är meriterande om du har
•Relevant högskoleutbildning, gärna inom ekonomi
Om företaget
Vår kund är en framstående aktör inom ingenjörs- och arkitektbranschen och en av de ledande i sitt slag. Deras verksamhet sträcker sig över olika branscher och omfattar en bred skala av projekt, från hållbar stadsutveckling till tekniska lösningar inom olika sektorer. Med fokus på innovation och hållbarhet har de etablerat sig som en pålitlig partner för att möta samhällets komplexa utmaningar. Organisationens engagemang för att främja hållbarhet och teknologisk framsteg fortsätter att positionera dem som en kraft att räkna med inom branschen

Vem är du?Du är en kommunikativ och pedagogisk person med förmågan att förklara ekonomiska aspekter på ett tillgängligt sätt. Din kommunikation sträcker sig både internt och externt. Med en utvecklad problemlösningsförmåga är du skicklig på att identifiera och lösa utmaningar. Din affärsmässiga inställning gör dig till en driven och motiverad konsult. Du tar initiativ och är kapabel att leda och driva processer inom projekt. Att vara drivande är för dig en naturlig del av att arbeta mot gemensamma mål och att ständigt sträva efter framsteg.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kunden.

RekryteringsprocessenRekryteringsprocess
Telefonintervju
Intervju med Framtiden
Referenstagning
Intervju med kunden

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Ort: Stockholm
Arbetstid: Heltid

Vi behandlar ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag passerat. Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu