Stockholm: Jobba som Backend utvecklare (remote)

Hitta ansökningsinfo om jobbet Jobba som Backend utvecklare (remote) i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Är du en driven utvecklare som vill jobba i Backend-miljön C# .net? Vi söker nu e-Avrops nästa utvecklare som tycker om att arbeta fritt under eget ansvar!
Lästid: ca 1m 30s

Om rollen
Som Backend-utvecklare hos E-avrop kommer du arbeta med en av deras bevakningstjänster kallat ‘Pabliq’. Pabliq är en bevakningstjänst där leverantörer kan bevaka offentliga upphandlingar (läs mer här). Du kommer att ingå i ett team på 3 personer och arbeta väldigt nära dessa. Teamet har daglig standup och jobbar agilt i 2 veckors-sprintar. De arbetar tätt tillsammans för att lösa uppkomna problem och parprogrammering sker på daglig basis.

Tech stack för produkten Pabliq:
•Byggt och driftas på Amazon (AWS) i ett Kubernetes kluster av mikro tjänster
•Backend: .Net core och C#
•Frontend: React
•Databas: MongoDB

Du som söker...
I denna roll ser vi att du som söker är resultatorienterad och gillar att uppnå mål tillsammans med teamet och säljarna. Du kommer att arbeta remote och med att lösa problem tillsammans med andra utvecklare. På grund av detta ser vi att du har en kommunikativ ådra och gilla att samarbeta. Utöver dessa egenskaper söker vi dig som har nedanstående bakgrund:
•Högskoleingenjör (3år) inom relevant område (systemvetenskap / datateknik / teknisk fysik)
•Svenska i tal och skrift
•Kunskaper i C#, .net eller C++

Om du arbetar med ett hobbyprojekt på fritiden eller har gjort ett examensarbete med tech-stacken eller arbetat i liknande område ser vi det som meriterande.

Om E-Avrop
E-Avrop är ett företag som hjälper sina kunder med att förenkla, effektivisera och kvalitetssäkra sin upphandling- och avtalsprocess. Företagets affärsidé bygger på att erbjuda ett elektroniskt upphandlings- och avtalsstöd för offentlig sektor. De hjälper sina kunder att på ett enkelt, effektivt och kvalitetssäkert sätt hantera upphandlingar och avtal. Hos E-avrop kommer du att kunna arbeta helt remote men du har också möjlighet att sitta på deras kontor i antingen Danderyd eller på Vasagatan i centrala Stockholm.

Om Framtiden AB
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. Denna rekrytering ansvarar Framtiden för och eventuella frågor ställs till rekryteringsansvarig Fredrik Svelander via mail fredrik.svelander@framtiden.com alt. telefon 0706285222. I rollen som backend utvecklare kommer du att bli direktanställd hos E-Avrop.

Rekryteringsprocess
•Ansökan
•Intervju (Framtiden)
•Test (kod, logik)
•Intervju (kund)
•Referenstagning
•Anställningsmöte

Övrig information
Startdatum: Enligt ök.
Placeringsort: Remote (HK i Stockholm)
Arbetstider: 9-17
Omfattning: Heltid

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Backend-utvecklare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Backend-utvecklare.

Senior Backend Engineer

Läs mer Apr 3
???? Senior Java Developer at Platform24: Drive the Evolution of Healthcare Technology ????
Are you an accomplished Java developer, skilled in Spring Boot and Hibernate, who thrives on collaborative work and pair programming? ???? Do you relish the chance to use your expertise in a team that's revolutionizing healthcare technology? If this sounds like you, Platform24 in Stockholm is eagerly awaiting your application ????!
???? About Platform24
Platform24 is a trailblazing B2B health tech company that's transforming the landscape of healthcare. We're on a mission to build a virtual care platform that acts as a single entry point for all care – for both patients and clinicians. ???? Our technology radically improves how healthcare is accessed and delivered, and we're looking for passionate people to help us create the healthcare of tomorrow ????.
Our company is a rich tapestry of cultures and experiences, with employees hailing from all corners of the globe ???? (and hey, if you're from Australia, we're eagerly waiting to check that continent off our list!). We don't just value diversity, we thrive on it, and we encourage applications from all qualified people.
???? About the Role
As a Senior Java Developer, you'll have a critical role in shaping our innovative product. You will be at the forefront of designing, building, and implementing new features, contributing to architecture discussions, technology choices, and communicating technical topics to non-technical stakeholders. Your expertise will be crucial in enhancing our existing tech stack, which includes Java, Spring Boot, Hibernate, Kubernetes, and Quarkus ?????.
???? About You
You're a team player who thrives in a cooperative environment and enjoys pair/mob programming. You're an experienced Java developer, highly skilled in Spring Boot and Hibernate. Your expertise in designing APIs and building microservices, and your knowledge of relational database design and JPA/Hibernate, will be invaluable in our mission to revolutionize healthcare ????.
???? Why Join Platform24?
Platform24 is not just an IT department; we're a tech-first company where IT is the main business. Here are just a few reasons why you'll love working with us:
Stay on the Cutting Edge: Work with the latest technologies, including Java 17, Hibernate with QueryDSL and BlazePersistance with EntityGraph annotations, and Spring Boot 2. We're also excited to move to Spring Boot 3 soon - maybe you can help ?????
Fun, Collaborative Environment: Enjoy a hybrid setup where we work at home half the week and at the office half the week. Our office is conveniently located next to Central Station in Stockholm, making commuting a breeze ????.
Develop Your Skills: Every third week is a quality week, fully focused on the tech roadmap. We also offer personal growth and knowledge-sharing sessions regularly ????.
Social Events: Participate in company-wide summer and winter parties, special occasion celebrations, and team offsites - we once went canoeing and tree-hugging for a day ????!

Ready to jump into a company that's revolutionizing healthcare and values your unique skills and experience? ???? We'd love to hear from you. Apply today to be a part of our mission to make every day better for patients and clinicians ????.

Ansök nu

Software Engineer - Connectivity

Läs mer Apr 11
Tink was founded in 2012, and a decade later became part of Visa in 2022. Tink was created with the aim of changing the banking industry for the better. We have built Europe’s most robust open banking platform – with the broadest, deepest connectivity and powerful services that create value out of the financial data. We offer the tools that allow anyone – from big banks and fintechs to startups – to build the future of financial services across Europe.
Tink is building an open banking platform that enables banks, fintechs and startups to develop data-driven financial services. Through one API, Tink allows customers to access aggregated financial data, initiate payments, enrich transactions and build personal finance management tools. Tink connects to more than 3,400 banks that reach over 250 million bank customers across Europe. Our solutions are ready-to-go products, each developed to solve specific problems and bring value to both businesses and their customers.
We are looking for a Software Engineer to join our Connectivity area. Connectivity teams create software agents integrating data from 3400+ financial institutions. They ultimately focus on continual service improvements and enable real-time transactions and payment processing all around Europe and provide seamless authentication flows.
You’ll be responsible for developing integrations with financial institutes helping consumers to aggregate their financial data from all of their banks and credit cards. It means integrating with both documented and undocumented APIs, developing smart and effective tools to help us automate integrations, monitoring and alerting.

What you will do

Work with high load systems with high uptime requirements.


Work with Tink’s technologies which is mainly Java, AWS, Kubernetes, Docker, Kafka, , Cassandra, Datadog and much more.


Build components that integrate with banks’ APIs and fetch consumers’ data.



What we offer you
Tink offers you a dynamic work environment where you can grow and develop your skills, with opportunities for career advancement. You will have the opportunity to work with cutting-edge technology and innovative solutions. This together with a team of experienced professionals who are passionate about creating products that make a difference.
Through our yearly salary review we make sure to keep Tinkers’ salaries adjusted to market trends and inflation. Our employees don’t need to change jobs in order to get a fair salary increase!
We provide personal development reviews and plans twice a year so that everyone has a chance to discuss their opportunities, growth and potential.
What we’re looking for
We are looking for a Software Engineer with experience of building innovative and scalable products. You understand the trade-offs of speed vs quality on technical decisions and look at problems from different angles. You also invest time in your own, and the team's development to build up your overall knowledge.
We would like you to have

Proven experience working with Java technologies


Experience with a fast-paced environment that is product centric


Experience from working with DevOps methodologies and tools


Experience working with agile methodologies and understand the value of tracking engineering key metrics


Who we are at Tink
We are a company of developers and engineers – it’s in our DNA to imagine, build and iterate. We were founded with a vision of transforming an industry that lacked competition and momentum. And we have built a company of passionate over-achievers who all believe there is always a better way of doing things.People from all over Europe – and the world – have joined us on our mission to build the biggest and best open banking platform in Europe.We're looking forward to your application!

Ansök nu

Data Engineer med fokus på SAS

Läs mer Apr 11
Vi söker en utvecklare med stort tekniskt intresse, specifikt för datalager- och beslutstödslösningar till vårt specialiserade och sammansvetsade gäng. Vi jobbar i nära samarbete med våra kunder och hjälper dem utveckla och förvalta de bästa tänkbara BI-lösningarna med marknadsledande mjukvara från SAS Institute. Kunskaper i SAS-programmering eller är därför meriterande, men inte nödvändiga. Har du erfarenhet av BI-utveckling och/eller datawarehousing ser vi gärna att du skickar in din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har utbildning inom systemvetenskap, statistik eller motsvarande, är analytisk och professionell, är driven och har förmågan att se möjligheter snarare än hinder, är orädd för att gå utanför din komfortzon och delar gärna med dig av dina kunskaper och vill bidra till vår positiva arbetsplats!
Vi erbjuder dig:
Utvecklande och varierande uppdrag, ofta hos välkända kunder inom exempelvis bank, försäkring, offentlig sektor eller detaljhandel
Möjlighet att jobba med marknadsledande BI-verktyg från vår partner SAS Institute.
En snabbrörlig, rolig och trygg arbetsplats där vi strävar efter balans både i arbetslivet och livet i stort. Vi är hjälpsamma, tillåtande, inkluderande, professionella och jämlika.
Vara en del av det lilla företaget Datalytics med ca 50 anställda i det stora Knowit med 4400 erfarna och högpresterande specialister som verkar i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Polen.

Knowit är en snabbfotad, rolig och inspirerande arbetsplats med stor laganda. Vi rekryterar medarbetare som vi tror kan göra skillnad. Vi utvecklar affärer och kompetenser för att växa tillsammans. Våra konsulter har stora möjligheter att utvecklas och vi värnar om kompetensutveckling genom olika interna nätverksgrupper.
Vi erbjuder dig ett flexibelt och självständigt arbete där du har stor frihet att forma din egen vardag och utveckla din kompetens i en inspirerande miljö. För oss är det viktigt att ha kul på jobbet.
Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Jesper via jesper.senke@knowit.se

Ansök nu

Solution Architect

Läs mer Apr 9
This is usAt Qinshift we’re committed to making real impact. With us you’re working with teams of tech focused peers who thrive with creative thinking and dedication to learning and improvement. Here, you’ll be an important part of our community, where we actively encourage you to bring thoughts and ideas to the table. If this resonates with you and you're interested in this position we would be delighted to talk to you.
This is the job
As a Solution Architect at Qinshift, your key responsibilities are leading the development of best practices for implementation, testing, deployment, and maintenance. You are a part of the dialog with clients at an early stage and you make sure of securing, designing, and creating requirements regarding the technical solution.As a Solution Architect, you will be the link between the customer and the team building the technical solution. Therefore, you’ll need a high level of communication but also that you take pride in building high-quality solutions. Later on, you need to involve and engage the team in the technical journey at hand. Since the projects vary you have the ability and possibility to design and shape the project in which way might be suitable for the solution.
This is you
To succeed as a Solution Architect at Qinshift, you keep an open mind and stay curious. You learn from others and share experiences. We work together and take pride in the team effort. As a Solution Architect, you need to have previous experience, where you have had a leading role within software architecture and you are the one making sure that we have the quality in mind all the time. Preferably you’re used to working with technologies such as C#, and .NET and you have experience with cloud-based systems such as Azure or AWS.You view your client and the team’s success as your own. You have great communication skills so that you can lead and advise clients, colleagues, and other stakeholders. You have passion for your craft and the ability to drive your, and your team, development.For this role, you need to be comfortable in both Swedish and English.
What awaits you at Qinshift?
Through our values, Better Minds, Bolder Ideas and Bigger Hearts, we strive to provide you with the tools, the autonomy, the trust, and assistance you need to excel. Enjoy benefits like private health insurance, well-being programs, flexible and hybrid work models, laptops and gear, trainings, language classes, social events, great offices, and more.
We take pride in the diverse skills and character of our teams, welcoming everyone to apply and contribute to our collective strength.
We process the applications on an ongoing basis, which could mean that the process ends before the final application date, so don't wait to apply.

Ansök nu

Java-utvecklare till Softhouse

Läs mer Apr 8
Är du vår nästa Java-utvecklare?
På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter Java-utvecklare till vårt kontor i Stockholm eller Uppsala. Vi brinner för ny teknik och gillar att utvecklas, och utveckla, tillsammans. Genom vår kompetens bidrar vi till ett hållbart digitaliserat Sverige - tillsammans kodar vi framtiden.
Vilka är vi?
På Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Stockholm hittar du oss i en trevlig takvåning på Tegnérgatan och i Uppsala hittar du oss i fina lokaler med ett centralt läge. Här blir du snabbt en del av ett team med stark gemenskap och en kultur med högt till tak. Vi har en stor variation vad gäller uppdrag och arbetar med allt från nyutveckling till förvaltning, från IoT till webbutveckling.Vem är du?
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av utveckling i Java där du gärna spenderat flera av dessa år i en konsultroll. Du trivs med att arbeta agilt och drivs av att leverera hög kvalitet och dela dina kunskaper med kollegor.Förutom goda kunskaper i Java ser vi gärna att du:
Är van att arbeta ur ett livscykelperspektiv med t.ex. kravställning, arkitektur, design, test och integration.
Har kunskaper inom olika typer av verktyg som t.ex. Git, Jira, Jenkins, Maven, CI/CD etc.
Har erfarenhet av tekniker som exempelvis Spring, JMS, Java EE (EJB, JPA), Hibernate.
Det är meriterande om du har jobbat med mikrotjänster, eller någon av de stora molnplattformarna såsom AWS, Azure, eller GCP, eller klientramverk såsom JavaScript/TypeScript, Angular eller React.
Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Självklart känner du också igen dig i våra värdeord: team, enkelhet, mod och passion.Vad erbjuder vi?
Ett stabilt och välmående bolag där du och din work-life-balance är i fokus.
En mix av spännande inhouseprojekt, teamleveranser tillsammans med dina Softhouse-kollegor och externa uppdrag.
Skräddarsydd utvecklingsplan och aktiv kunskapsdelning med andra Softhouse-kollegor.
Förmåner som 30 dagars semester, tjänstepension, föräldralön, 5000 kr/år i friskvårdsbidrag, rekryteringsbonus m.m.

Det är precis lika viktigt att vi passar för dig, som att du passar för oss. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi träffas gärna på en kaffe och berättar mer!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Framtiden i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Framtiden i Sverige AB .

Mätprojektledare till BETA Team Performance vikariat

Projektledare, reklam
Läs mer Apr 19
Nytt
Vill du vara med och leda spännande mätprojekt för våra kunder och guida dem till rätt lösningar? Då har du möjlighet att bli en del av Beta Teams Performance och leda mätprojekt med precision och professionalism

Om rollen
Som mätprojektledare på Beta Teams Performance kommer du att ha en central roll i att leda och koordinera olika medarbetarundersökningar för våra kunder. Beta sitter i fina lokaler centralt i Sundbyberg. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar bland annat:
•Projektledning av mätningar enligt kundens behov och önskemål
•Stödja säljteamet genom att vägleda kunderna till lämpliga mätningar och inriktningar baserat på deras behov och värderingar
•Skapa och administrera mätordrar i vårt system med hjälp av mallar i programmet Quicksearch
•Hantera kommunikationen med alla inblandade kontaktpersoner före, under och efter mätningen
•Uppdatera kunderna regelbundet om mätningarnas framsteg och stötta dem vid eventuella frågor eller behov av support
Skallkrav
•Gymnasieutbildning
•Svenska och engelska tal och skrift
•Excelvana
•Något års arbetserfarenhet av administrativt arbete
Meriterande Det är meriterande om du har:
•Erfarenhet av arbete i ett bolag med organisatorisk struktur
•Erfarenhet av programmet Quicksearch
•HR-utbildning eller annat relevant område
Vem är du?Som mätprojektledare hos Beta är det viktigt att du är multifunktionell och har förmågan att hantera flera projekt och uppgifter samtidigt, samtidigt som du trivs med ett varierande tempo. Noggrannhet är också avgörande för att säkerställa att detaljerna blir korrekta och att arbetet utförs på ett strukturerat sätt. Vidare bör du vara nyfiken av dig och ha ett genuint intresse för att lära dig mer om olika organisationer för att kunna rekommendera lämpliga lösningar baserat på deras behov och förutsättningar. Social kompetens är också en viktig egenskap, då du regelbundet kommer att interagera med olika kunder och trivas med att ha ett socialt och rådgivande arbete

Om Beta Team Performance Vi utmärker oss genom att vara specialister inom att leda människor. Studier visar att bolag i genomsnitt lägger 80% på att leda verksamhet och endast 20% på att leda människor. Detta kan omsättas till struktur respektive kultur och även om det är behövs en struktur i grunden så är det aldrig strukturdrivna bolag som går bäst – det är de som har en vinnande kultur.Det finns ingen färdig mall för att bygga en framgångsrik företagskultur, alla bolag är unika. Det handlar om att både identifiera förutsättningarna hos varje bolag och sätta dessa i relation till strategier och mål för att optimera kraften och sedan styra den i rätt riktning.För detta har vi ett verktyg som identifierar styrkor, utmaningar och kulturen i en organisation. Detta använder vi sedan för att skapa en träningsplan för att skapa eller förstärka en vinnande kultur. Vi ser att de som lyckas med detta och får höga värden i vårt Business Performance Index också har avsevärt högre lönsamhet än övriga.

Om Framtiden
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Detta är ett vikariat som sträcker sig från mitten på oktober till februari/mars med möjlighet till förlängning

Villkor
Startdatum: Mitten på oktober
Placeringsort: Sundbyberg
Arbetstider: Kontorstider 38/h vecka
Omfattning: Heltid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Data Engineer till Novatrox

Dataingenjör
Läs mer Mar 22
Är du en erfaren Data Engineer som har erfarenhet att arbeta med stora datamängder och vill vara en del av Novatrox spännande AI-projekt? Då kan du vara den vi söker!

Om rollen
Som Data Engineer kommer du att spela en central
roll i hanteringen av stora datamängder och datainfrastruktur. Du kommer att hjälpa
företagets kunder att ta fram rätt data ur den stora mängd som finns eller kommer
in och ser till att data kommer i ordning. Du arbetar
med datarensning och förberedelse för analys. Ditt arbete kommer även att
innefatta att bygga och underhålla datapipelines samt utforska dataanalys för
att extrahera värdefulla insikter och möjliggöra datadrivna beslut.

Dina ansvarsområden kommer inkludera:
•Hantering av stora mängder data för våra kunders projekt
•Datainsamling, rening och förberedelse för analys
•Utforskande dataanalys för att hitta insikter och möjligheter
•Delaktighet i AI-projekt, inklusive att bygga upp datapipelines för viktiga affärsfunktioner och att hålla i workshops
Skallkrav
•Minst två års erfarenhet som Data Engineer
•Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
•Högskoleutbildning inom relevant område
Meriterande
•Intresse för AI
•Erfarenhet av att testköra olika AI-verktyg
Vem är du?
Du har en professionell och rådgivande inställning till ditt arbete, och kan effektivt kommunicera med kunder och kollegor på olika nivåer. Du har en skarp analytisk förmåga och kan snabbt identifiera mönster och trender i komplexa datamängder. Du är bra på att lyssna på kundens behov och översätta dem till praktiska och effektiva lösningar som ger värde och resultat. : Du trivs i en miljö där samarbete och
kunskapsdelning är nyckeln till framgång. Du är en lagspelare som värdesätter
att arbeta tätt ihop med andra teammedlemmar för att uppnå gemensamma mål. Du tar ansvar för dina uppgifter och strävar alltid efter att leverera högkvalitativt arbete i tid.

Om Novatrox
Vi är specialiserade inom arkitektur, agilt ledarskap, big data och artificiell intelligens. Gemensamt för alla våra konsultuppdrag är viljan att hjälpa kunder i deras digitala utveckling.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB

Rekryteringsprocess
CV granskning och telefonintervjuer
Intervju med Framtiden AB
Referenstagning
Intervju med kundföretaget

Villkor
Omfattning: Heltid
Ort: Stockholm
Arbetstider: Kontorstider, hybrid

Vi behandlar ansökningar löpande och kommer därför att påbörja kandidaturvalet omgående. Tveka inte med din ansökan om du är intresserad.

Ansök nu

Senior mängdreglerare till teknikdrivet bolag

Entreprenadingenjör
Läs mer Apr 15
Har du kanske arbetat några år på entreprenadsidan med bland
annat entreprenadjuridik och kontraktuppföljningar och är nyfiken på
beställarsidan? Eller har du kanske bara suttit på beställarsidan och vill se
hur det fungerar på andra sidan? Är du dessutom affärsdriven och vill arbeta på
ett bolag stort fokus på framtidens teknik? Då borde du ta chansen och söka
till tjänsten som mängdreglerare till vår kund i Kista!


Om rollen som mängdreglerareSom mängdreglerare hos vår kund kommer du att få en
variationsrik vardag, där du kommer att få möjlighet att arbeta både mot
beställar- och entreprenadsidan. Företaget har som ambition att arbeta allt mer
mot beställarsidan på sikt. Du kommer bland annat att arbeta med att gå igenom
mängdunderlag och kontrollera att det stämmer överens med de uppskattade
beräkningsunderlagen. Till hjälp har företaget utvecklat ett unikt digitalt
verktyg för mängdreglering, där processen och alla arbetsflöden blir
lättöverskådliga och kvalitetssäkrade. En del av arbetet går därför ut på att
utbilda kunderna i systemet och hur de bör arbeta med mängdreglering. Du kommer
också att delta på en del av kundens möten när de går igenom ekonomin. Ungefär
20 % av din tjänst kommer dessutom att ägnas till ett annat område beroende på
din kompetens och ditt intresse, exempelvis sälj, support, juridik, dataanalys,
utveckling eller dylikt.

Du erbjuds•En teknikfokuserad, innovativ och affärsdriven arbetsplats
med unika digitala verktyg och engagerade kollegor
•Möjlighet att arbeta med spännande projekt på både
beställar- och entreprenadsidan
•Möjlighet att bidra till samhällsnytta genom att minska de
ekonomiska förluster som sker genom felaktigt godkända mängdunderlag
•Förmånsbil
•Friskvårdsbidrag
•Möjlighet att arbeta hybrid
•Möjlighet att ha med hund till kontoret

Din profilFör att trivas i rollen som mängdreglerare är det
viktigt att du är konsultmässig och drivs av affären, du har ambition att växa
med bolaget. Du är pedagogisk och trivs i mötet med andra människor och räds
inte att sitta i förhandlingar. Du är dessutom noggrann och mån om att allt ska
bli rätt enligt juridiken. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig
lämplighet i denna rekryteringsprocess.

För att vara aktuell för tjänsten som mängdreglerare
bör du uppfylla nedan:
•Eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis
som mätingenjör, mättekniker, entreprenadingenjör, anläggningsingenjör,
byggledare eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Viktigt att du fått
med dig goda kunskaper inom entreprenadjuridik.
•Minst 5 års erfarenhet inom bygg-/anläggningsbranschen där
du ska ha arbetat med entreprenadjuridik och kontraktsuppföljning i minst 2 år
av dessa i en roll som exempelvis entreprenadingenjör, projektingenjör, contract
manager, mätchef eller liknande
•Flytande svenska i tal och skrift
•B-körkort

Det är dessutom meriterande om du har:
•Erfarenhet av mängdreglering
•Kunskap inom beräkningsmjukvaror som Gemini, SBG och/eller
AutoCAD

Om vår kundVår kund är ett teknikkonsultbolag som erbjuder
kvalificerade konsult- och digitaliseringstjänster för bygg- och
anläggningsbranschen. Bolaget grundades 2015 och består idag av 10 personer,
varav 5 arbetar som mängdreglerare. De erbjuder en unik kombination av
djupgående mängdregleringsexpertis och innovativ teknologi genom en
egenutvecklad molnbaserad mjukvara, vilket möjliggör realtidsinsikter och
datadriven beslutsfattning för våra kunder säkerställande av ökad effektivitet,
kostnadsbesparingar och förbättrade projektresultat. De sitter i trevliga och
mysiga lokaler i Kista, där hundar är välkomna.


Om oss på Framtiden ABVi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering,
vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa
människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att
rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i
Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos vår
kund.

RekryteringsprocessenVår rekryteringsprocess består av följande steg:
•Granskning av CV och urvalsfrågor
•Telefonavstämning
•Kompetensbaserad intervju med Framtiden
•Intervju med vår kund
•Digitalt kompetenstest
•Referenstagning

VillkorStart: Enligt överenskommelse
Ort: Kista
Omfattning: Heltid, kontorstider
Vi behandlar ansökningar löpande, tjänsten kan därför komma
att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat. Välkommen med din
ansökan redan idag!

Ansök nu

Konsult inom Life Science till KeyPlants

Processingenjör, kemiteknik
Läs mer Mar 18
KeyPlants i Stockholm står inför en spännande framtid och söker
nu en konsult inom Life Science. Det här är ett dynamiskt och mångbottnat
arbete där du dels ges möjlighet att arbeta med KeyPlants egna
investeringsprojekt, dels utvecklas som konsult i uppdrag ute hos KeyPlants
kunder. Med andra ord får du det bästa av två världar!

Om rollen som konsult inom Life ScienceI denna roll kommer du arbeta brett med teknik, kvalitet och
processer oavsett om det är ute hos kund eller i KeyPlants interna projekt. Du
kommer att vara involverad i alla faser i projekt – från förstudie och design,
till installation, driftsättning och kvalificering. Du kan bland annat utföra
tester med fokus på kvalificering och validering av utrustning, processer,
metoder, system och instrument. Du blir även en viktig nyckelperson i projekten
då du förväntas utreda uppkomna avvikelser och du arbetar löpande med åtgärder
och förbättringar. Detta innefattar även att samordna mellan olika discipliner
och exempelvis koordinera ändringar tillsammans med sakkunniga. Arbetet är på
många sätt administrativt och ställer krav på språklig förmåga, då du kommer
hantera och upprätta mycket dokumentation.

Din profilVi söker dig som älskar utmaningar och trivs i dynamiska
miljöer. Som konsult kommer du att ständigt möta nya situationer och få chansen
att prova på olika roller hos olika kunder. Din förmåga att snabbt anpassa dig
och förstå verksamheten är avgörande. Du är nyfiken, villig att lära och har en
passion för noggrannhet – vilket du även ser som grundpelare i ditt arbete. Vi
kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna
rekryteringsprocess.

För att vara aktuell för rollen som konsult inom Life
Science bör du uppfylla nedan:
•En akademisk examen inom Life Science-relaterat område,
exempelvis kemi- eller bioteknik, teknisk biologi eller apotekarprogrammet.
•Flytande svenska och engelska i både tal och skrift där du
behärskar akademiskt skrivande
•Möjlighet att regelbundet pendla inom Stockholm – Mälardalen
– Uppsala

Det är dessutom meriterande om du har:
•Arbetslivserfarenhet inom Life Science
•B-körkort

Om KeyPlantsKeyPlants är ett väletablerat och expanderande företag som
erbjuder anläggnings- och designprojekt samt projektledningstjänster till hela
Life Science-industrin. KeyPlants samarbetar med världens främsta
läkemedelsföretag och några av deras välkända kunder är AstraZeneca och Merck.
KeyPlants levererar nyckelfärdiga läkemedelsfabriker och anläggningar till
kunderna och strävar efter att vara konkurrenskraftiga - med korta
leveranstider från design till komplett installation. KeyPlants är ledande när
det gäller hur anläggningsprojekt levereras, främst genom kortare och mer
förutsägbara projekttider.

Om oss på Framtiden ABVi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering,
vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa
människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att
rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i
Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du inledningsvis vara anställd via
Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos
KeyPlants.

RekryteringsprocessenVår rekryteringsprocess kommer att bestå utav följande steg:
•CV-granskning mot skallkrav och meriterande
•Telefonintervju med Framtiden
•Kompetensbaserad intervju med Framtiden
•Slutintervju med KeyPlants
•Referenstagning

VillkorStart: Maj eller augusti
Ort: Stockholm med omnejd (Mälardalen och Uppsala)
Omfattning: Heltid
Vi behandlar ansökningar löpande, tjänsten kan därför komma
att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat. Välkommen med din
ansökan redan idag!

Ansök nu

Junior mekanik/maskiningenjör inom instrumentutveckling

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Apr 16
Här är chansen för dig som har ett stort tekniskt intresse att få jobba som med utveckling inom ledande företag av massa & papper. Här kommer du erbjudas en chans till bred kompetens och utvecklingsmöjligheter framåt!

Missa inte din chans utan sök redan idag!


Om tjänsten
I rollen som mekanikkonstruktör kommer du bli en del av ett arbetsteam på 10 personer som arbetar med utvecklingen av instrument som exempelvis bordsinstrument för papperslabb för att ta fram flera egenskaper i mätningen av papper. I arbetet kommer du flera kontaktytor med andra ingenjörer inom mekanik/elektronik och mjukvaruutvecklare. I ditt arbete kommer du få jobba med ritningsändringar, mekanikkonstruktion, utveckla vidare på befintliga produkter och även få jobba i projekt för utveckling av företagets interna instrument. Vanligaste programmen som används i arbetet är autodesk inventor, SAP och Office paketet.
Rollen kommer ge dig en bred teknisk grund och här finns det även möjlighet för dig som skulle vilja få möjligheten att utvecklas vidare som projektledare! Kontoret är satt i Kista.

Du kommer få en gedigen introduktion på plats



Krav för tjänsten
•Avklarad civilingenjörsutbildning inom maskin eller mekanik alternativt högskoleingenjör med ett års arbetslivserfarenhet inom teknikutveckling.
•Flytande engelska i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du
•Arbetslivserfarenhet av liknande arbete
•Flytande svenska i tal och skrift
•Påvisad tekniskt intresse utanför studierna

Om dig
För att lyckas (och trivas!) i rollen har du ett starkt intresse för teknik. Du har ett driv att komma framåt i ditt arbete och är nyfiken på hur du kan lära dig av problem som kan uppstå. Du som person är kommunikativ och ser gärna en utveckling framåt i en ledande position.


Om vår kund
Vår kund är ledande inom teknik för elektrifiering och automation och möjliggör en mer hållbar och resurseffektiv framtid. Företagets lösningar kopplar samman ingenjörskunnande och mjukvara för att optimera hur saker tillverkas, flyttas, drivs och styrs. Med avstamp i 140 års expertis driver de ca 105 000 medarbetare nya innovationer som påskyndar den industriella omställningen.
Vi erbjuder ett omfattande utbud för optimal papperstillverkning genom hela processen. Vi levererar lösningar för kraftdistribution och avancerade kontrollsystem som övervakar processerna för att hålla kostnaderna nere och produktiviteten uppe. Våra avancerade produkter för att mäta avvikelser i processen hjälper till att säkerställa kvaliteten och vår expertis hjälper till att ta branschen till nästa nivå.


Om oss Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos vår kund.


Rekryteringsprocess
Telefonintervju
Intervju med Framtiden
Referenstagning, belastningskontroll
Fysisk träff med kund

Villkor
Startdatum: enligt överenskommelser
Ort: Kista
Omfattning: Heltid, vardagar
Arbetstider: Kontorstider med flex

Ansök nu

Konfigurationsledare inom försvarsindustrin

Systemansvarig
Läs mer Apr 19
Nytt
Är du en mästare på att hålla i trådarna och har ett skarpt öga för detaljer? Är du redo att göra en verklig skillnad och bidra till ett säkrare samhälle? Då är det dags att ta steget och ansöka om rollen som konfigurationsledare hos SAAB. Välkommen in med din ansökan!

Rollen passar dig som
Presterar som bäst när det är ordning och reda. Du älskar struktur och noggrannhet är din styrka. Du accepterar inget mindre än perfektion och har modet att stå upp för kvalitet. Din nyfikenhet driver dig framåt och du tar ansvar för att lära dig det du behöver. Du är skicklig på att kommunicera med olika människor, lyssnar aktivt och är öppen för andras perspektiv.


För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan krav
•Minst 2 - 3 års arbetslivserfarenhet som konfigurationsledare eller kvalitetsingenjör
•Ha en förståelse för konfigurationsledning, informationssäkerhet och export
•Högskoleutbildning inom datavetenskap eller systemvetenskap
•Väldigt god svenska och engelska i tal och skrift
•Uppdraget är placerat i säkerhetsklass. Inför anställning krävs det att du genomgår en säkerhetsprövning och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Detta kan medföra krav på visst medborgarskap.

Meriterande för rollen är
Erfarenhet av mjukvaruutveckling, hårdvarukonstruktion
Erfarenhet av verksamheter med liknande höga krav på t.ex. informationssäkerhet, spårbarhet, exportkontroll (t.ex. försvarsindustri, tåg, telekom, medicin, bank)


Om arbetet
Som Konfigurationsledare kommer du tillhöra System Management som är en del av affärsområdet Survaillance. Du kommer att skapa och underhålla instruktioner inom Configuration managment området och bidra till dess ständiga förbättring. Majoriteten av din tid kommer du att sitta i svenska projekt och en mindre del i exportprojekt. Du kommer vara en aktiv och integrerad del av projektet och delta i all planering, diskussioner etc. som kan ha inverkan på konfigurationshanteringen. Rollen kräver tätt samarbete och kontakt med bland annat skribenter, teamledare, projektledare och andra Konfigurationsledare.

Om SAAB
Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Deras verksamhet sträcker sig världen över och kollegor inom bolaget finner du på samtliga kontinenter. Saab utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas behov gällande försvars- och säkerhetslösningar, system och produkter samt aeronautisk.


Om oss på Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos SAAB.

Rekryteringsprocessen

1. Telefonavstämning med Framtiden.
2. Kompetensbaserad intervju med Framtiden.
3. Referenstagning.
4. Slutintervju med kundföretaget.
5. Säkerhetsprövning och registerkontroll.



Övrigt
Startdatum: augusti
Lön: enligt överenskommelse
Placeringsort: Järfälla, Stockholm
Arbetstider: heltid, kontorstider med flex

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu