Stockholm: Supportadministratör sökes till Precio Fishbone i Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Supportadministratör sökes till Precio Fishbone i Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Trivs du med struktur och ordning och vill arbeta med kundkontakt? Har du dessutom ett tekniskt intresse av Microsoft SharePoint eller Microsoft365? Då är du vår kandidat!

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som Supportadministratör så kommer du vara firstline support mot Precio Fishbones kunder som använder sig av deras digitala arbetsplatsprodukt Omnia. Omnia är en produktsvit och levereras med intranät, dokumenthantering och kvalitetsledningssystem. Produkten installeras i Microsoft Azure och bygger delvis på Microsoft365 och Sharepoint Online.
Som supportadministratör ingår du i ett team av tre tekniker i Stockholm. Teamet hanterar inkomna ärenden och löser allt som inte måste hanteras av produktorganisationens 2:nd line i Vietnam eller Kanada. Som Supportadministratör i Stockholm är man också en del av den lokala Omnialeveransen tillsammans med projektledare, produktimplementatörer, förvaltningsledare och säljteam.

Exempel på arbetsuppgifter är:
•Ta emot incidenter och felsöka, samt återkoppla till kunden med lösning
•Eskalera, följa upp och återkoppla på ärenden som har skickats vidare till 2:nd line
•Logga förbättringsförslag från kunderna
•Hjälpa till med innehållsarbete om kunden önskar
•Hålla mindre utbildningsinsatser vid behov
•Konfigurera produkten inom ramen för projekt och införsäljning
•Hålla sig uppdaterad på nyheter och förändringar i produkten och inom M365 (det delar som är relevanta för den digitala arbetsplatsen)
•Hålla sig uppdaterad på nya kunder och avtal
•Hjälpa till vid ”hand-over” från projekt till support
•Rutinförbättringar. Det är viktigt att teamet utvecklas och att alla är delaktiga i att ständigt vässa teamets arbetssätt och bemötande hos kunderna
•Svara på frågor om Omnia och M365 – främst SharePoint Online

Precio utbildar dig
Omnia är ett egenutvecklat ärendehanteringssystem. Då du förmodligen inte suttit i Omnia tidigare utbildar Precio dig i det samt i Sharepoint och M365 om du inte redan har expertis inom det området. De ser till att du lär dig kundunika varianter av det produkter som de har levererat så du känner dig trygg i din roll som expert på Omnia. Deras kunder är både små lokala företag och multinationella bolag. Det gör det också enkelt att hålla sig uppdaterad på förändringar och nyheter i M365.

Om företaget
Letar du efter ett företag som värderar sina anställda? Då har du hittat rätt. Hos Precio Fishbone är det viktigt att du är stimulerad och har roligt, dina insatser gör skillnad! De säljer Microsoftlösningar-antingen som paket eller som skräddarsydda lösningar utefter kundernas behov.

Deras kontor i norra Vasastan är trevlig, ljust och luftigt. Här sitter omkring 50 drivna och duktiga medarbetare. Kompetensutveckling och sociala aktiviteter är viktigt för dom.

Vi söker dig som har…
•en YH/Högskoleutbildning inom Data/IT/Systemvetenskap
•goda kunskaper i Svenska & engelska i tal och skrift
•stort tekniskt intresse

Om du även har erfarenhet av nedanstående ser vi det som meriterande
•SharePoint och Microsoft365
•IT-branschen eller programvaruföretag
•support/helpdesk

Viktigast av allt är att du förstår vikten av att ge bra service och är ansvarstagande i dina arbetsuppgifter. Du kommer i den här rollen att vara företagets ansikte utåt och samarbeta mycket internt - därför är tydlig kommunikation och inställning a och o.

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Rekryteringsprocess
- Ansökan
- Intervju (Framtiden)
- Digital intervju (Precio)
- Fysisk intervju (Precio)
- Återkoppling

Ort: Stockholm
Start: Augusti 2022

Urval i denna rekryteringsprocess sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Framtiden har exklusivitet i denna process så all kontakt sker via Rekryteringsansvarig, Fredrik Svelander, antingen via mail eller telefon.
Fredrik.svelander@framtiden.com
0706285222

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Support-tekniker med passion för IT och Nätverk?

Läs mer Mar 25
Letar du efter en arbetsplats som ger stor möjlighet till varierade arbetsuppgifter och utveckling?

För kunds räkning söker vi en social IT-tekniker som har ett starkt kundfokus med erfarenhet av support för långsiktigt konsultuppdrag i centrala Stockholm.

Din profil

Vi söker dig som har två års erfarenhet av IT-support, du har stort kundfokus och tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd, flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du glad, social och serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.

I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och att kunna ge god service och ett bra kundbemötande. Vi ser gärna att du som person tycker om att resa, då möjligheten erbjuds, men inget vi ser som ett krav.

Rollen:
Du kommer att ingå i ett tätt servicedesk team som ger support till företagets ca 200 användare på plats samt till ett 30-tal mindre kontor runt om i världen.

Som servicedesk-medarbetare supporterar man kundens användare via telefon, mejl, remote och i person som on-site. Servicedesken hanterar både 1:st och 2:nd line ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till felsökning av Windows servrar, koordinering och kontakt med 3:e parts leverantörer. Rollen ställer höga krav på service och kundbemötande.

För att klara av rollen ska du ha goda, generella kunskaper inom:

- Supportera MS Office 2013/16

- Office 365 och kringliggande tjänster

- Supportera datorer med Windows 7 & 10

- Administration i Active Directory och MS Exchange

- Windows server

- Nätverk

- Felsöka hårdvara och kringutrustning

- Ärendehanteringssystem, Service Now är meriterande

- Svenska och engelska i tal och skrift

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior IT-Tekniker till världsledande företag!

Läs mer Mar 18
Vi söker en erfaren och engagerad IT Tekniker med expertis inom klienthantering och support för att ansluta till vårt team. I denna roll kommer du att vara ansvarig för att stödja och optimera våra användares upplevelse genom att hantera både fysiska och virtuella klienter samt samarbetsverktyg såsom Skype och Teams, Exchange, och andra relaterade teknologier. Vi letar efter någon som har tidigare erfarenhet av att arbeta med stora företag och som kan bidra till att förbättra våra IT-processer och effektivitet.

Ansvarsområden:

- Hantera och supportera både fysiska och virtuella klienter.

- Administrera och optimera användningen av samarbetsverktyg som Skype och Teams, Exchange, med mera.

- Ansvara för hårdvaruhantering och underhåll.

- Arbeta med incidenthantering och problemlösning för att säkerställa snabb och effektiv support för användarna.

- Bidra till kontinuerlig förbättring av IT-processer och system.

Kvalifikationer:

- Erfarenhet av att arbeta med klienthantering och support.

- Kunskap om samarbetsverktyg och plattformar som Skype, Teams och Exchange.

- Förmåga att hantera hårdvara och genomföra underhållsaktiviteter.

- Erfarenhet av att arbeta med stora företagsmiljöer är en fördel.

- Bekantskap med verktyg som Jira och ServiceNow är önskvärt.

- Kunskap om Microsoft 365 och Intune är meriterande.

- Utmärkta problemlösningsförmågor och en positiv inställning.

- Förmåga att arbeta självständigt och vara drivande.

Personliga egenskaper:

Vi söker en driven och positiv individ som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. Du är självgående och har förmågan att ta egna initiativ för att lösa problem och förbättra processer. Du är också en stark kommunikatör och har förmågan att samarbeta effektivt med olika team och användare.

ÖVRIGT

Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Stockholmsområdet
Omfattning: Heltid

Anställningsform: Detta uppdrag är ett konsultuppdrag, med möjligheter till förlängning eller överrekrytering.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta A-hub.

Ansök nu

Vi söker IT Supporttekniker!

Läs mer Mar 8
Som IT-Konsult blir du en viktig nyckelperson för smidiga digitala lösningar och du får möjlighet att guida och stödja användare med expertis och passion för teknikens framtid.

I rollen som IT-Supporttekniker har du till uppgift att stödja användare inom bolaget med ärenden som handlar om PC-, skrivar-, telefoni-support m.m. IT-Support har även hand om ärenden som berör konto och behörighetshantering, mail, Teams och konferensrum.
IT-Supporten tillhör avdelningen IT-Operations med huvudfokus på support till bolagets användare samt förvaltning av delar av bolagets IT-infrastruktur.

Som supporttekniker kommer du att jobba med följande:

- 1st -och 2nd line ärenden.

- Ärenden kommer via mail, telefon, serviceportalen och på plats.

- Administration samt djup kunskap i användarstöd inom Office365 och dess applikationer så som Teams, Planner, OneDrive, OneNote, Forms, Word, Excel m.m.

- Interna och externa kontaktytor.

Skallkrav:

- Ett par års dokumenterad erfarenhet av IT-Support (PC hårdvara, telefoni, skrivare, användare, felsökning etc.).

- Mycket goda kunskaper kring Microsoft 365 administration, främst Exchange online.

- God förståelse i hur en Microsoft 365 miljö är uppbyggd vid behov av felsökning.

- Goda kunskaper om Microsofts standardapplikationer och operativsystem.

- Goda kunskaper i Active Directory, kontoadministration.

- Goda kunskaper inom ITIL.

- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Personliga egenskaper:

Du som söker denna tjänst har arbetat med IT-support/drift samt administration av Exchange/Office365 i ett par år, har en mycket god teknisk kunskap samt erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt och effektivt. Du triggas av att lösa problem och gör alltid ditt bästa för att hjälpa användarna. Uppdraget bygger på ett stort eget ansvar och ordningssinne och att du självständigt löser de problem som uppkommer.

Du är stödjande, kommunikativ, social och trivs med att ha många kontaktytor. Vi tror att du har eftergymnasial utbildning inom IT eller har motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt.

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Stockholm

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

IT Supporttekniker inom Mac & Windows

Läs mer Mar 7
Nu söker vi en IT Supporttekniker med erfarenhet av att supportera både inom Windows- och Mac miljö och vill fortsätta utvecklas i en kombinerad IT-miljö. Vill du vara en del av en varm företagskultur som värnar om din framtid? Då kan du vara den vi söker!

Du kommer att hantera ärenden via telefon, mejl, ärendehanteringssystem men även på plats där användarna kan komma förbi dig och dina kollegor. Arbetsdagarna kommer att vara varierande med ärenden av olika karaktär men oavsett brinner du för mötet med användarna och att hjälpa dem i sin vardag.

För den här rollen ser vi att du har erfarenhet av att stödja macOS och Windows-baserade system samt älskar att ge personlig och kundfokuserad support.

Du har bland annat arbetslivserfarenhet av:

- Mac OS och Windows OS

- Microsoft 365

- Jamf/Intune

- Google Workspace

- Active Directory/Azure AD

- Konferensutrustning och skrivare

-
ServiceNow eller annat ärendehanteringssystem

- Du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift

Som person är du lyhörd och duktig på att identifiera vad användaren har för behov och har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter utefter situation. Du är social och tycker om att möta nya människor samt är pedagogisk i ditt tillvägagångssätt. Vidare brinner du för IT och är uppmärksam på nya trender inom branschen och har ett intresse för hålla dig uppdaterad inom teknikens värld.

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Stockholm

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Onsitetekniker inom Mac & Windows

Läs mer Mar 7
Just nu söker vi en IT Tekniker som också kommer att arbeta som Onsitetekniker i en spännande och bred roll där du även kommer få arbeta mycket med projekt. Vill du ta nästa kliv i IT-karriären i form av att få arbeta med djupare felsökning, lära dig uppgradera och implementera system? då kan det här vara helt rätt för dig!

Företaget arbetar inom flera OS såsom Mac och Windows, vilket även du kommer att göra! Så kunskap från en helpdesk inom båda är meriterande.

Vi söker dig:

- Du har erfarenhet av installation, underhåll, felsökning inom Windowsmiljö.

- Supporterat konferansutrustning såsom video/projektorer/mötesrum.

- Du har erfarenhet av administration av Windows servers.

- Du har erfarenhet av Jamf och Office365 (Admin portal, bla. Intune, Teams, Exchange online och Sharepoint).

- Du har erfarenhet av till exempel Jira eller ServiceNow.

- God kunskap av Active Directory.

- Intresse av att skripta inom Powershell och Exchange skript.

- Du har erfarenhet av att bygga paket i Intune.

- Du har erfarenhet av att skapa GPO:er.

Ett plus om du har:- Erfarenhet inom Mac OS



Som person tror vi att du är amibitös och driven i att lösa de ärenden som kommer in. Du är en lagspelare och sträcker gärna ut en hjälpande hand till kollegor. Att ge det lilla extra i form av god service är en prioritet för dig. Du är en kunnig IT Tekniker som är relativt självgående och både lyssnar- samt delar med dig av kunskap till teamet. Att vara i tid, föregå med gott exempel och en problemlösare är något som kännetecknar dig.

Vi kommer att ge dig kontinuerlig återkoppling via föreläsningar, projektbesök och olika aktiviteter på hur du är med och gör skillnad i världen via de ideella organisationer som delar på hela företagets överskott. Företagskulturen andas omtanke, humor och mycket hjärta. Här tar vi hand om varandra och har stort förtroende för varandras kunskaper och erfarenheter. Vi tummar inte med din ambition och ser till att du både utvecklas och belönas på vägen!

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Stockholm

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Framtiden i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Framtiden i Sverige AB .

Data Engineer till Novatrox

Dataingenjör
Läs mer Mar 22
Är du en erfaren Data Engineer som har erfarenhet att arbeta med stora datamängder och vill vara en del av Novatrox spännande AI-projekt? Då kan du vara den vi söker!

Om rollen
Som Data Engineer kommer du att spela en central
roll i hanteringen av stora datamängder och datainfrastruktur. Du kommer att hjälpa
företagets kunder att ta fram rätt data ur den stora mängd som finns eller kommer
in och ser till att data kommer i ordning. Du arbetar
med datarensning och förberedelse för analys. Ditt arbete kommer även att
innefatta att bygga och underhålla datapipelines samt utforska dataanalys för
att extrahera värdefulla insikter och möjliggöra datadrivna beslut.

Dina ansvarsområden kommer inkludera:
•Hantering av stora mängder data för våra kunders projekt
•Datainsamling, rening och förberedelse för analys
•Utforskande dataanalys för att hitta insikter och möjligheter
•Delaktighet i AI-projekt, inklusive att bygga upp datapipelines för viktiga affärsfunktioner och att hålla i workshops
Skallkrav
•Minst två års erfarenhet som Data Engineer
•Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
•Högskoleutbildning inom relevant område
Meriterande
•Intresse för AI
•Erfarenhet av att testköra olika AI-verktyg
Vem är du?
Du har en professionell och rådgivande inställning till ditt arbete, och kan effektivt kommunicera med kunder och kollegor på olika nivåer. Du har en skarp analytisk förmåga och kan snabbt identifiera mönster och trender i komplexa datamängder. Du är bra på att lyssna på kundens behov och översätta dem till praktiska och effektiva lösningar som ger värde och resultat. : Du trivs i en miljö där samarbete och
kunskapsdelning är nyckeln till framgång. Du är en lagspelare som värdesätter
att arbeta tätt ihop med andra teammedlemmar för att uppnå gemensamma mål. Du tar ansvar för dina uppgifter och strävar alltid efter att leverera högkvalitativt arbete i tid.

Om Novatrox
Vi är specialiserade inom arkitektur, agilt ledarskap, big data och artificiell intelligens. Gemensamt för alla våra konsultuppdrag är viljan att hjälpa kunder i deras digitala utveckling.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB

Rekryteringsprocess
CV granskning och telefonintervjuer
Intervju med Framtiden AB
Referenstagning
Intervju med kundföretaget

Villkor
Omfattning: Heltid
Ort: Stockholm
Arbetstider: Kontorstider, hybrid

Vi behandlar ansökningar löpande och kommer därför att påbörja kandidaturvalet omgående. Tveka inte med din ansökan om du är intresserad.

Ansök nu

Junior Affärsutvecklare inom IT till världsledande företag!

Affärsutvecklare
Läs mer Mar 28
Nytt
Är du en person som efter noggranna analyser angriper problem på ett konstruktivt sätt? Vill du jobba med att utveckla och designa processer? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

Om rollen
Du kommer att arbeta med att identifiera och bedöma potentialen i olika processer och utifrån din analys prioritera dem (Shark Tank Backlog). Du kommer arbeta enligt standardiserat processhjul med 5-6 olika faser – urval och bedömning, prioritering av processer, förbättringsområden, beskrivning av relevant datamiljö, design och utveckling, planering och genomförande och godkännande. Processerna som du kommer arbeta med kan vara kopplade till exempelvis onboarding, sälj, training, produktion m.m. Nära kontakt med många andra funktioner inom företaget är en del av jobbet och därför måste du trivas i en roll som är dynamisk och omväxlande.

En stor del av arbetet kommer innefatta att jobba med kundintegreringar, digitaliserings arkitektur och utveckling av företagets e-commerce lösning

Din profil
Vi söker morgondagens stjärna inom processutveckling. Du är lösningsfokuserad och ansvarsfull i allt du tar dig an. Det är även viktigt att du har lätt för att sätta dig in i nya situationer och arbetsuppgifter. Vi tar för givet att du vill genuint göra ett bra jobb och har förmågan att se de viktiga detaljerna i organisationen utan att tappa helheten. För att lyckas i rollen är det viktigt att du känner engagemang för verksamhetens utmaningar och lösningar.

Vi kommer att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper men för att lyckas i denna roll vill vi att du har:
•Eftergymnasial utbildning inom IT
•Erfarenhet av B2B kundservice eller annan roll
•Grundläggande kunskaper i Excel
•Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande för tjänsten är om du:
•Behärskar danska eller norska
•Har avancerade kunskaper inom Excel

Om kundföretaget
Vår kund är världsledande smörjmedelsföretag med 90 år av innovation och 10.000 produkter. Du kommer att tillhöra den Nordiska Hubben av företaget och även samarbeta med danska, norska och finska kollegor.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos kundföretaget.

Rekryteringsprocessen
Vår rekryteringsprocess består av följande steg:
•CV-granskning utifrån skallkrav och meriterande
•Telefonavstämning med Framtiden
•Kompetensbaserad intervju med Framtiden
•Slutintervju med kundföretaget

Villkor
Startdatum: omgående, enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid
Placeringsort: Stockholm
Arbetstider: kontorstider
Omfattning: heltid
Lön: enligt överenskommelse

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Applikationsutvecklare inom Android

Applikationsutvecklare
Läs mer Mar 11
Utforska gränslandet där teknologi och innovation möter effektivitet. Vår kund arbetar med framtidens containerhantering för avancerade, automatiserade lösningar. Som en del av vårt team är du med och formar framtidens logistik genom banbrytande teknik och branschledande expertis.

Om rollen
I rollen som applikationsutvecklare kommer du att ingå i ett sammansvetsat team om tre personer där du får möjlighet att vara med och aktivt driva utvecklingen framåt.
Vi ser att du är trygg i din förmåga att självständigt driva ditt arbete. Du tar initiativ och är självgående, vilket gör att du effektivt kan hantera dina arbetsuppgifter och leverera resultat. Du är bekväm med att driva arbetet framåt på egen hand men även kan ta del av gruppens input och arbeta i samråd med teamet och har förmågan att tydligt formulera och presentera idéer och lösningar. Du är innovativ och ständigt söker efter nya och bättre sätt att lösa problem på. Din noggrannhet säkerställer att du levererar arbete av hög kvalitet och att inga detaljer glöms bort i processen.

Arbetsuppgifter
•Utveckla högkvalitativa applikationer för Android
•Felsökning och testning
•Ta fram konceptuella lösningar
•Rådgivning
•Driva våra automationsprodukter framåt
•Framtagning av enklare dokument
Skallkrav
För denna roll ser vi att du har:
•Minst två års erfarenhet av androidutveckling
•Arbetat hårdvarunära
•Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
•Erfarenhet av cloud
•Erfarenhet av att läsa loggar/felsöka i mjukvara i embedded systemMeriterandeDet är meriterande om du har:
•Eftergymnasial utbildning inom relevant område
•Industriell arbetslivserfarenhet sen tidigare
•Djupgående erfarenhet av cloud
Om vår kund
Välkommen till oss där innovation och expertis möter effektivitet. Vårt företag är specialiserat på att erbjuda toppmodern automatiserade, elektrifierade och digitaliserade trådlösa, fjärrstyrda twistlock-lösningar för containerhanteringsbranschen. Vårt team av experter, med bred kompetens inom automation, teknik och logistik, är dedikerat till att uppnå stora framsteg inom containerhantering, vilket gör våra produkter till några av de mest avancerade och pålitliga på marknaden. Vi distribuerar våra produkter till kunder över hela världen och verkar på en internationell marknad.

Om Framtiden AB
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden.Därefter finns mycket goda möjligheter att gå över i anställning till kundföretaget.

Rekryteringsprocess
Telefonintervju med Framtiden
Intervju med Framtiden
Kort första träff via teams med kund
Intervju på plats hos kund
Referenstagning

Villkor
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Stockholm
Arbetstider: Kontorstider, hybrid
Omfattning: Heltid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Junior teknisk skribent marina system!

Teknikinformatör
Läs mer Mar 4
Vill du arbeta med att skapa tydlig och användarvänlig teknisk information för olika komponenter och system inom marina ledningssystem? Då kan du vara den vi söker!
Som junior teknisk skribent får du möjlighet att utveckla dina kunskaper och färdigheter inom teknisk kommunikation, samtidigt som du bidrar till att förbättra morgondagen!

Om rollen
Som junior teknisk skribent är du länken mellan utvecklarna och konstruktörerna av en produkt och dess användare. Det dagliga arbetet omfattar produktion av systembeskrivningar, användarmanualer, underhållsmanualer och vissa andra tekniska beskrivningar och instruktioner, samt vissa bisysslor som korrekturläsning. Du samlar in information, strukturerar den på ett pedagogiskt sätt och säkerställer att textinnehållet och illustrationerna är aktuella och korrekta enligt gällande standarder och kundkrav.
För att trivas i rollen är du som person kommunikativ och nyfiken på att få lära dig mer om tekniska produkter. Du behöver våga kunna ställa frågor och sedan ha en förmåga att få ner detta i skrift.
Här kommer du ha möjlighet att få bli en del av ett företag med stor utvecklingsmöjlighet!



Krav för tjänsten
•Yrkes-högskoleutbildning inom exempelvis journalist alternativt språkvård inriktning, elektronik, maskin, data, medicinsk teknik , industriell teknik, systemvetenskap eller programmering.
•Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
•Uppdraget är placerat i säkerhetsklass. Inför anställning krävs det att du genomgår en säkerhetsprövning och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Detta kan medföra krav på visst medborgarskap.


Meriterande
•Tidigare arbetslivserfarenhet att jobbat som tekniskt skribent, , Technical Writer eller Technical Communicator eller engelskspråkig journalist
•kunskaper i Windows och Office-paketet
•Erfarenhet av XML-verktyg som till exempel UpTime, MIMER, HICO eller Oxygen



Rekryteringsprocess
Cv granskning
Telefonintervju
Kompetensbaserad intervju med Framtiden
Intervju med kund


Om vår kund
Vår kund är en nordisk lösnings och konsultpartner som har tjänster inom bland annat digitala transformation, cybersäkerhet och totaltförvar. De har ca 2100 medarbetare som hjälper företag industrier och offentlig sektor att dra nytta av teknik och digitalisering för ett hållbar och säkert samhälle. De speglar sitt arbete utefter sina värdeord, samarbete, respekt och passion.


Om oss på Framtiden AB
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en konsultansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden- Här kan du känna dig trygg!

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.




Villkor
Start: Omgående
Lön: enligt överenskommelse
Ort: Järfälla, Stockholm
Omfattning: Heltid, kontorstider med flex

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan med Cv och relevanta intyg så snart som möjligt!

Ansök nu

Junior projektadministratör till Rang Sells!

Administrativ chef
Läs mer Mar 27
Har du ett intresse för miljö och renlighet och vill jobba för ett företag som jobbar för en bättre morgondag? Vill du dessutom jobba på ett familjärt bolag med högt i tak och goda utvecklingsmöjligheter?
Då borde du ta chansen och söka denna tjänst som projektadministratör för
Rang- Sells i Sollentuna idag!



I rollen som projektadministratör kommer du jobba som en hjälpande hand för projektledarna i deras administrativa arbete. Rollen är ny och du kommer därför få vara med och bygga upp rollen och dess struktur. Du kommer följa med under projektens gång och organisera kring projektens olika enklare ekonomiska delar som inköp av utrustning, hålla kommunikation med företagets ekonomi avdelning/finansiering, sammanställa rapporter i deras interna system.
Du kommer rapportera till närmaste chef.
Arbetet utgår ifrån Rang-Sells kontor i Sollentuna med möjlighet att jobba på distans.
Introduktion kommer ges på arbetsplatsen.

Arbetsuppgifterna är men inte uteslutande
•Hjälpa projektledare med administrativt arbete som exempelvis projektets ekonomi, inköp mm
•Ta kontakt med olika avdelningar både internt och externt via telefon och mejl
•Medverka på interna och externa möten
•Jobbar främst inom system som Excell, microsoft dynamics, power point, interna CRM system


Om dig
För att trivas i rollen är du som person framåt och nyfiken i ditt arbete. Du tycker om att ha flera bollar uppe i luften samtidigt och har inga problem med att sätta struktur i ditt arbete.
I rollen är det viktigt att bibehålla kontakt med flera kontaktytor både internt och externt så därför är det bra att du inte tycker det är jobbigt att kommunicera vare sig telefon eller mejl dagligen.


Krav för tjänsten
•Avklarad gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning
•Flytande i svenska och engelska både i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du har
•Arbetslivserfarenhet av att jobba i projektdatasystem/datasystem som exempelvis , Mongo eller liknade.
•Erfarenhet av att ha jobbat i samarbetsprojekt
•Erfarenhet av att ha jobbat över organisationsgränser
•Har ett intresse för teknik
•Har utbildnings eller erfarenhet inom finansiering


Om Rang-Sells
Ragn-Sells är ett familjeägt företag som arbetar med avfallshantering, miljö och återvinning. De har tre affärsområden: Recycling, Treatment and Detox, New Value Chains. De är verksamma inom återvinning- och miljöindustrin där de samlar in, återvinner och behandlar avfall från näringsliv, hushåll och organisationer. De finns i Sverige, Norge, Danmark och Estland. I Sverige har de 60 anläggningar och 1500 anställda.
Om oss på Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos vår kund


Rekryteringsprocess
Cv granskning
Telefonintervju
Kompetensbaserad intervju med Framtiden
Referenser
Intervju med kund

Övrigt
Start: 1/4 -2024
Lön: enligt överenskommelse
Ort: Sollentuna, Stockholm
Arbetstid: heltid, kontorstider med flex

Vi behandlar ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag passerat. Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Projektcontroller till ledande ingenjörsföretag

Controller
Läs mer Feb 23
Vill du vara en del av Sveriges ledande ingenjörs- och arkitektföretag? Vi söker nu en engagerad och erfaren projektcontroller för att förstärka vår kunds team

Om rollen
I rollen som projektcontroller kommer du att ha en aktiv roll i att styra och leda andra genom processerna i projekten. Din roll inkluderar att ansvara för både intern och extern rapportering av ekonomiska uppföljningar. Du kommer att kommunicera med övriga delar inom företaget och externa partners. Du kommer att hålla projektledare och uppdragsledare informerade genom att regelbundet uppdatera dem med korrekt och relevant information om projekten. En viktig del av din roll kommer också att innefatta rapportering till externa kunder, beställare och kontaktpersoner. Detta inkluderar att ge tydlig information om projektens framdrift och ekonomiska utfall

Skallkrav
•3-4 års erfarenhet som projectcontroller, erfarenhet av större projekt
•Tala och skriva obehindrat i svenska och engelska
•Stark IT förståelse
•Stark kunskap i Excel
Det är meriterande om du har
•Relevant högskoleutbildning, gärna inom ekonomi
Om företaget
Vår kund är en framstående aktör inom ingenjörs- och arkitektbranschen och en av de ledande i sitt slag. Deras verksamhet sträcker sig över olika branscher och omfattar en bred skala av projekt, från hållbar stadsutveckling till tekniska lösningar inom olika sektorer. Med fokus på innovation och hållbarhet har de etablerat sig som en pålitlig partner för att möta samhällets komplexa utmaningar. Organisationens engagemang för att främja hållbarhet och teknologisk framsteg fortsätter att positionera dem som en kraft att räkna med inom branschen

Vem är du?Du är en kommunikativ och pedagogisk person med förmågan att förklara ekonomiska aspekter på ett tillgängligt sätt. Din kommunikation sträcker sig både internt och externt. Med en utvecklad problemlösningsförmåga är du skicklig på att identifiera och lösa utmaningar. Din affärsmässiga inställning gör dig till en driven och motiverad konsult. Du tar initiativ och är kapabel att leda och driva processer inom projekt. Att vara drivande är för dig en naturlig del av att arbeta mot gemensamma mål och att ständigt sträva efter framsteg.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kunden.

RekryteringsprocessenRekryteringsprocess
Telefonintervju
Intervju med Framtiden
Referenstagning
Intervju med kunden

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Ort: Stockholm
Arbetstid: Heltid

Vi behandlar ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag passerat. Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu