Stockholm: Drifttekniker sökes till marknadsledande organisation inom byggmaterial

Hitta ansökningsinfo om jobbet Drifttekniker sökes till marknadsledande organisation inom byggmaterial i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Vill du ta dig an en bred och varierande roll som drifttekniker? Vill du bli en del av starkt team där ni gemensamt hjälps åt att hitta bästa möjliga lösning på problem som kan dyka upp? Vi söker dig som är en självgående och handlingskraftig person. Är det du? Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker en drifttekniker för vår kunds räkning, en globalt marknadsledande organisation inom byggmaterial med ambitionen att bli branschledande inom tech. Kundens kontor är beläget i Stockholm och det finns möjlighet arbeta på kontoret till hösten. Även stor flexibilitet med möjlighet till hemarbete.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som drifttekniker arbetar du med ett team om totalt 5 personer. Ni arbetar i ett ärendehanteringssystem tillsammans med den lokala servicedesken. Ni är ansvariga för den regionala infrastrukturen som inkluderar servrar, nätverk och klienter. Ni är även delaktiga i projekt som tekniska resurser. Din roll inkluderar även, men är inte begränsad till:
Stundtals agera som en 2nd/3rd line
Driva förändrar i infrastruktur, såsom förbättringar i rättighetshantering, och justeringar utav beställningsformulär
Skapa egna processer kring incidenter/changes/problems, med ITIL som bakgrund

Detta är en väldigt bred roll, där arbetsuppgifter kan variera från stort till smått. Det viktiga är att du vet om att du alltid har ditt team som hjälp ifall något problem uppstår, eller om du bara behöver bolla något.
Dina egenskaper
För att du ska trivas i rollen som drifttekniker ser vi att du är en självgående och initiativtagande person. Du kan lite om mycket, och har lätt för att anpassa dig samt för att sätta dig in i nya situationer och problem.
Är det här en utmaning du vill ta dig an?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
God förståelse för drift av enterprise-uppsättning av infrastruktur (servrar, nätverk, klienter, Active Directory, domänkontrollanter, dns, dhcp & dfs)
Övergripande förståelse för IT-miljöer
Säkerhetstänk (kan på eget bevåg göra bedömning om något är en säkerhetsrisk eller om det är GDPR-känsligt)
Kunskap om best practices i Windows servermiljö.
Erfarenhet från att delta i projekt´
Processorienterat tänk
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet av scripting, framförallt PowerShell

Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag i ett år, med chans till förlängning. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Frida Månsson som kan nås på mejl frida.mansson@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33296 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Drifttekniker, data

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Drifttekniker, data.

System Engineer to Vizrt

Läs mer Jun 30
Nytt
Vizrt Group is the worldwide leader in the area of real-time graphics, media workflow and software-defined visual storytelling tools for the broadcast and media industries. Our customers tell stories that reach 3 billion people every day - and we’d like you to be part of that.

Vizrt is currently looking for a motivated and team-oriented System Engineer to join the Infrastructure team.

About the System Engineer role:?

As a member of the infrastructure team, you will be helping Vizrt to maintain and improve the tools that are used by our software development teams, proactively identifying issues and finding smart ways to resolve them.

Together with a supportive group of engineers, you will work on our CI infrastructure, test frameworks, version control systems, build tools, Jira maintenance, and much more. You will participate in the design and maintenance of build and deployment tools, setup of Jenkins pipelines, and monitoring of continuous integration. ?

Who we are looking for:?

Experience working in an agile environment with IT operations (Linux and Windows)?
Understanding of the software development lifecycle
A proactive, structured, and communicative team player who is eager to learn

Valuable, but not required:?

Test automation, CI, and source control systems (e.g. Git)
Good knowledge of programming languages (e.g. Python, .NET, C#)
Virtualization/Container services (Kubernetes, oVirt/kvm, VMWare)
Cloud environments (e.g. AWS, Azure)
Atlassian products (Jira, Confluence)
Configuration management and deployment tools (e.g. Ansible)

So, what’s in it for you??

Being a part of creating the fantastic and innovative products used every day by major broadcasters all over the world, like CNN, BBC, Sky, Al Jazeera and Fox News.?
A caring environment with regular feedback and personal development?
A culture of knowledge sharing, developer exchange programs
Flexible working hours, competitive remuneration, attractive pension package, health care insurance, wellness allowance, and other benefits.?
New and spacious office in Kista with 70 employees with more than 20 different nationalities, working across the various R&D domains and within other departments??like Professional Services and Support.?

Sounds interesting? Apply now!?

Applications will be evaluated continuously so send in your application now. Feel free to contact us if you have any questions. We look forward to hearing from you!

Ansök nu

React Native Developer

Läs mer Jun 29
Are you someone who wants to make the world a better place, who is not content to work for yet another company the world doesn't need?



Our mission

Diet Doctor is a health company that aims to empower people everywhere to dramatically improve their health. We focus on lifestyle interventions - not medication or surgery.

What are the important components of a healthy lifestyle for those with obesity or type 2 diabetes? How can people implement this lifestyle in a sustainable way?

Currently, no major health organization in the world has an effective answer. We aim to change that.

Progress

- We're among the largest keto and low-carb sites in the world.

- We don't need to show any ads or sell any physical products.

- We attract about 5 million monthly visits and have 60+ employees (from 20+ different nationalities).

- We're among the top 5 ranked nutrition websites in the world on Trustpilot (https://www.trustpilot.com/review/dietdoctor.com) and have strong Glassdoor (https://www.glassdoor.com/Reviews/Diet-Doctor-Reviews-E2389502.htm) ratings.



Our culture

At Diet Doctor, we aim to always live our four company values: trustworthiness, simplicity, inspiration, and goodness.

Our goal is to make the world a better place by empowering people everywhere to dramatically improve their health.

We believe building a team of top performers - who live by our values and get great things done fast - will significantly increase our ability to make rapid progress toward our purpose.

That’s why we're passionate about building a world-class team. Few things in life are as exciting and rewarding as working toward meaningful change alongside other like-minded people.

The challenge

Help us improve a brand new world-class iOS and Android apps built on React Native and improve on our 4.8+ rating in the App Store. Help us scale to millions of users. Build new features. Work on growth of the app (acquisition, activation, retention, revenue and resurrection)

What you'll do

- We are building all our apps on React Native. You will be a key part in building the foundation and influencing the technologies used for creating this.

- You will be driving the development of the Android and iOS together with 4 other React Native Developers and the engineering team and be part of deciding the roadmap for how we improve the app and product going forward.

- The company grows fast and with that comes new technical challenges. You will play an important role in helping us shape the future of our tech stack. We always try to improve our development and release processes, and we want you to be part of this and share your insights.



What's in it for you?

- Support with your Personal Growth: We pay for books, courses and conferences you need to continue improving and growing your skills. You will also have the opportunity to grow in new and different areas that interest you

- Great compensation: We offer a very competitive salary, pension, 6 weeks of vacation, and the opportunity to own a meaningful part of the company through our employee warrants plan.

- Laptop of your choice and mobile phone with sim card.

- Meaningful work: The opportunity to work in a product team to build services that could dramatically improve the health of a billion people.

- Meaningful relationships: Be part of a massively driven, ambitious, and kind culture filled with people who want to do good in the world. We try to optimize happiness by keeping track of employee satisfaction (Officevibe), using a minimalist workflow process (Kanban), minimizing meetings, and allowing for long uninterrupted blocks of work-time via our dedicated Engineering Focus Time™ slots.

- Rapid growth: People at Diet Doctor love to grow. You will have lots of ownership and autonomy, but also the support you need to do great things and learn fast. We urge you to keep growing and the company will happily pay for courses or conferences you want to attend.



Who you are

- 5+ years of software development experience.

- You are an expert React-Native developer

- Knowledge of design principles and application interface guidelines.

- Experienced with Typescript. Apollo is a plus.



- Work with team members to define the purpose, scope, UX, design, and technical solutions for iOS/android apps.

- You can make art out of Canvas and build custom views when the framework is not enough, but also know when to stick with iOS’/Android design principles and interface guidelines.

- Be a key member of the wider team at Diet Doctor and contribute to core technical discussions.

- Finally, you are someone who wants to do their part in truly making the world a better place.



Apply now

Applications must be in English and will be continuously reviewed.

Preferably we would like you to be located in Stockholm. But if we find the right candidate you may be working a full-time remote position within 0-2 hours of Stockholm (CET). You are of course welcome to work in our lovely offices at Vasagatan 40, in the heart of Stockholm.

In addition, we provide relocation & visa support, access to our company apartment in central Stockholm and more.

Ansök nu

NOC tekniker med kunskap inom Linux

Läs mer Jun 23
IT-bemanning är ett Stockholmsbaserat IT-konsultföretag, specialiserat på att leverera kvalitativ kompetens inom området IT-support, IT-drift samt IT-rekrytering. Vi är ett personligt IT-konsultföretag som värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt, stimulerande och utvecklande arbete som konsult hos någon av våra kunder.

IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.



Till vår kund söker vi en NOC tekniker med tidigare yrkeserfarenhet från främst Linux, men även Windows förekommer. Rollen innebär 3-skift med dag, kväll och nattpass. Rollen är ett så kallat hyrköp, där man under 6 månader kommer vara anställd hos IT-bemanning för att sedan övergå i anställning hos kunden.

Rollen innebär:

24/7/365 monitorering, övervakning av - Utrustning vid vägkant såsom kameror, lasers, radioenheter, multi lane controller(server), strömförsörjning samt nätverkskommunikation.

Hanterar ca 230 stationer i Portugal, Sverige och Norge med ca 50 000 alarm per månad

Huvudsyftet med NOC:

NOC agerar på alla larm som uppstår, registrerar ett ärende i ett ärendehanteringssystem, felsöker utrustningen, utför åtgärder för att återupprätta funktionalitet, kommunicerar med kund (båda via mail och telefon), eskalerar till 2nd line, verifierar funktionalitet, samt återkopplar lösningen till kund.

Förutom den dagliga incident-hanteringen sammanställer NOC statistik, där antalet incidenter, rapporteras, dess SLA-tiders upprätthålles samt dess lösning.

För att lyckas i rollen

Du behöver vara en flexibel person med stark arbetsmoral och förmåga att självständigt ansvara för din arbetsdag. Då det är 3-skift ställer det höga krav på dig som individ och din förmågan att hantera långa arbetspass och ställa om från dag/kväll/natt. I gengäld så får du (i snitt) kortare arbetsveckor och längre sammanhängande ledighet. Då det är korta SLAér så behöver du har god prioriteringsförmåga och vara stresstålig.

Vidare behöver du ha

Yrkeserfarenhet från Linux
Baskunskap inom POSIX
Kommunicera på svenska och engelska i tal/skrift obehindrat

Meriterade med
Erfarenhet av Scripting så som bash, python, perl eller ruby.

Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Låter det intressant?

Skicka in din ansökan idag! Urval sker löpande.

Ansök nu

Senior drifttekniker till Tutus data

Läs mer Maj 25
Tutus utvecklar krypto- och IT-säkerhetsprodukter till kunder med höga krav på säkerhet och assurans. Företaget är ledande på produkter för säkerhetsnivån Begränsat hemligt och levererar lösningar till organisationer och företag i Sverige och utomlands. Tutus är den enda leverantör som av svenska försvaret fått certifierade och evaluerade mjukvarulösningar godkända som krypto för att skydda rikets säkerhet på nivån Begränsat hemligt.

Våra kunder kräver säkerhetslösningar av första graden. Vi arbetar med den senaste tekniken i en snabbväxande, innovativ och spännande bransch. Vi är ett personligt företag där teknik och säkerhet är ledord.

Nu söker vi en senior drifttekniker med intresse för informationssäkerhet och nätverkssäkerhet.



Rollen

I rollen som senior drifttekniker har du en central och viktig funktion i företaget. Du arbetar både med drift av interna IT-system samt system hos kund. Vidare kommer du arbeta med uppsättning av Sveriges första säkra moln där du kommer in tidigt i projektet och kommer bidra till systemlösningen. I övrigt kommer du att arbeta med uppsättning och konfigurering av drift, övervakning och loggning av IT-system, både internt och mot kund. I arbetet ingår även daglig verksamhet såsom incidenthantering, patchning, övervakning av IT-miljön men även medverkan vid installation och uppgradering av IT-lösningar. Du ansvarar även för server- och nätverksövervakning där stort fokus ligger på säkerhet i form av övervakning av intrångsförsök och avvikelser i beteende. Du ingår i en grupp på åtta medarbetare med olika bakgrunder och kompetens som arbetar med kundsystem, i Sverige och utomlands, slutanvändare av Tutus produkter och medarbetare.

Kvalifikationer

- Eftergymnasial utbildning inom IT (nätverk, systemadministration, säkerhet) eller motsvarande
- Flerårig erfarenhet av IT-drift eller motsvarande relevant för rollen
- Goda kunskaper i Linux
- Goda nätverksfärdigheter (segmintering, switching, routing, TCP/IP)


Mediterande

- Erfarenhet av logganalysering
- Erfarenhet av drift i komplexa IT-miljöer med höga IT-säkerhetskrav
- Erfarenhet av brandväggar och VPN


Personliga förmågor

Du är en social och pedagogisk person som har ett stort intresse för IT och IT-säkerhet. Du gillar problemlösning och vill hitta kärnan till de problem du möter. Tutus är ett mindre bolag och därför är det viktigt att du har ett brett tekniskt kunnande, är snabb på fötterna, flexibel, initiativtagande och självständig.

Vårt erbjudande till dig

På Tutus råder en hög kompetens. Majoriteten av bolaget är av teknisk kompetens, därav är intresset stort för att alltid göra bättre och skapa säkrare produkter. Vi har en stor marknadsandel och prestigefulla kunder som du ständigt lär dig av. Vi har roligt ihop, men framför allt är vi stolta över det vi levererar för samhällsnyttan. Vår tjänst är viktig för rikets säkerhet och det bär vi med stolthet. Tillsammans har vi roligt i en kultur med högt i tak där engagemanget är stort. Förutom marknadsmässiga löner, bonusar och förmåner, kommer du trivas bra här om du är en person som gillar utveckling, häftig teknik och samhällsviktiga insatser.

Hur ansöker du?

Tutus samarbetar med WE:SOURCE i denna rekrytering. Vi intervjuar löpande, så sök gärna idag eller senast 20 juni 2022.

Om du är nyfiken på rollen, men inte redo att ansöka och har frågor, kan du kontakta Kajsa-Stina Åkerblom som är ansvarig rekryterare på 076-050 11 01 eller kajsa-stina.akerblom@we-source.se



Omfattning: 100% heltid

Placering: Danderyd, Mörby Centrum. Då vi arbetar med säkerhetsklassade produkter får vår kod inte lämna byggnaden. Jobbet kräver därför fysisk närvaro.

Ansök nu

Senior drifttekniker till Tutus data

Läs mer Jun 21
Tutus utvecklar krypto- och IT-säkerhetsprodukter till kunder med höga krav på säkerhet och assurans. Företaget är ledande på produkter för säkerhetsnivån Begränsat hemligt och levererar lösningar till organisationer och företag i Sverige och utomlands. Tutus är den enda leverantör som av svenska försvaret fått certifierade och evaluerade mjukvarulösningar godkända som krypto för att skydda rikets säkerhet på nivån Begränsat hemligt.

Våra kunder kräver säkerhetslösningar av första graden. Vi arbetar med den senaste tekniken i en snabbväxande, innovativ och spännande bransch. Vi är ett personligt företag där teknik och säkerhet är ledord.

Nu söker vi en senior drifttekniker med intresse för informationssäkerhet och nätverkssäkerhet.



Rollen

I rollen som senior drifttekniker har du en central och viktig funktion i företaget. Du arbetar både med drift av interna IT-system samt system hos kund. Vidare kommer du arbeta med uppsättning av Sveriges första säkra moln där du kommer in tidigt i projektet och kommer bidra till systemlösningen. I övrigt kommer du att arbeta med uppsättning och konfigurering av drift, övervakning och loggning av IT-system, både internt och mot kund. I arbetet ingår även daglig verksamhet såsom incidenthantering, patchning, övervakning av IT-miljön men även medverkan vid installation och uppgradering av IT-lösningar. Du ansvarar även för server- och nätverksövervakning där stort fokus ligger på säkerhet i form av övervakning av intrångsförsök och avvikelser i beteende. Du ingår i en grupp på åtta medarbetare med olika bakgrunder och kompetens som arbetar med kundsystem, i Sverige och utomlands, slutanvändare av Tutus produkter och medarbetare.

Kvalifikationer

- Eftergymnasial utbildning inom IT (nätverk, systemadministration, säkerhet) eller motsvarande
- Flerårig erfarenhet av IT-drift eller motsvarande relevant för rollen
- Goda kunskaper i Linux
- Goda nätverksfärdigheter (segmintering, switching, routing, TCP/IP)


Mediterande

- Erfarenhet av logganalysering
- Erfarenhet av drift i komplexa IT-miljöer med höga IT-säkerhetskrav
- Erfarenhet av brandväggar och VPN


Personliga förmågor

Du är en social och pedagogisk person som har ett stort intresse för IT och IT-säkerhet. Du gillar problemlösning och vill hitta kärnan till de problem du möter. Tutus är ett mindre bolag och därför är det viktigt att du har ett brett tekniskt kunnande, är snabb på fötterna, flexibel, initiativtagande och självständig.

Vårt erbjudande till dig

På Tutus råder en hög kompetens. Majoriteten av bolaget är av teknisk kompetens, därav är intresset stort för att alltid göra bättre och skapa säkrare produkter. Vi har en stor marknadsandel och prestigefulla kunder som du ständigt lär dig av. Vi har roligt ihop, men framför allt är vi stolta över det vi levererar för samhällsnyttan. Vår tjänst är viktig för rikets säkerhet och det bär vi med stolthet. Tillsammans har vi roligt i en kultur med högt i tak där engagemanget är stort. Förutom marknadsmässiga löner, bonusar och förmåner, kommer du trivas bra här om du är en person som gillar utveckling, häftig teknik och samhällsviktiga insatser.

Hur ansöker du?

Tutus samarbetar med WE:SOURCE i denna rekrytering. Vi intervjuar löpande, så sök gärna idag eller senast 20 juni 2022.

Om du är nyfiken på rollen, men inte redo att ansöka och har frågor, kan du kontakta Kajsa-Stina Åkerblom som är ansvarig rekryterare på 076-050 11 01 eller kajsa-stina.akerblom@we-source.se



Omfattning: 100% heltid

Placering: Danderyd, Mörby Centrum. Då vi arbetar med säkerhetsklassade produkter får vår kod inte lämna byggnaden. Jobbet kräver därför fysisk närvaro.



I och med säkerhetsklassade kunder och tjänster, är denna roll säkerhetsklassad vilket innebär att en godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll är ett krav för anställning.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Perido AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Perido AB .

Marketing Support till Samsung – långt uppdrag!

Administrativ assistent
Läs mer Jun 30
Nytt
Har du utbildning inom ekonomi och söker efter ett längre uppdrag hos en arbetsgivare som låter dig växa? Om du dessutom är driven, analytiskt lagd och initiativtagande som person, så råder vi dig att läsa vidare!
Om tjänsten
Perido är nu på jakt efter en Marketing Support till vår kund Samsung, en global teknikjätte med stor innovativ produktutveckling inom allt från mobiltelefoni till vitvaror. Tjänsten är placerad på Samsungs kontor i Kista.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Marketing Support kommer du att ingå i ett team om 4 personer och stötta det administrativa arbetet kring inköp. Utöver ditt team kommer du att ha ett fyrtiotal kontaktytor inom organisationen på både marknad- och säljavdelningen, dessutom kommer du att ha kontakt med medarbetare i de övriga nordiska länderna. Det är därför viktigt att du är kommunikativ och trivs med uppsökande kontakt.
Vidare kommer du att:
Handlägga interna inköpsförfrågningar
Ge administrativ support av finansiell karaktär till marknads- och säljavdelningen inför och under olika projekt
Ta emot och registrera interna förfrågningar i interna system för material som ska beställas. Du kommer även att ges möjlighet att lära upp nya kollegor, varför vi tror att du tycker om att arbeta fram förbättringsförslag och gärna bidrar till att dina kollegor utvecklas.

Dina egenskaper
Vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga och trivs i en roll med många kontaktytor. Du är service minded och har en god analytisk förmåga. För att trivas i rollen uppskattar du ett högt tempo i ett snabbrörligt företag. För att lyckas i rollen är du en person som är initiativtagande och söker information som driver ditt arbete framåt.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, helst från universitet
Goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, även på engelska
Har god systemvana

Meriterande:
Kunskap i något annat nordiskt språk

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 2 år. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33304 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Ansök nu

Customer Service Agent till globalt företag inom informationsteknologi!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jun 30
Nytt
Har du tidigare erfarenhet av kundtjänstyrket och älskar att få bistå med förstklassig service? Vill du bli en del av ett stort, spännande och händelserikt företag? Om du även är en lösningsorienterad och driven person så kan du vara den vi söker!
Om placeringen
Vi söker en Customer Service Agent till vår kund, ett globalt företag med verksamhet inom affärs-, marknads- och kreditinformation. Dom hjälper sina kunder att växa och nå framgång med hjälp av data-, statistik- och AI-drivna plattformar som ger företag en möjlighet att fatta intelligentare beslut som skapar konkurrensfördelar. Den här tjänsten är placerad på deras kontor i Solna, strax norr om Stockholm.
Arbetsuppgifterna
I rollen som Customer Service Agent är ditt dagliga fokus på att förenkla och förbättra vardagen för företagets kunder. Ditt primära arbetsverktyg är telefonen och vi ser därför att du behöver ha en god telefonvana och kan kommunicera tydligt. Du hanterar supportärenden inom ditt teams ansvarområde där ärendena exempelvis kan handla om olika system och frågor kring fakturor, avtal och användning av företagets tjänster och dylikt. Ingen dag är den andra lik vilket är precis vad vi hoppas ska motivera dig.
För den som vill ha lite extra utöver det som ryms inom den ordinarie tjänstebeskrivningen finns det all möjlighet till att få medverka i olika projekt och även produktutveckling med kunden ständigt i fokus – du har därmed goda möjligheter att växa och utvecklas i din roll.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du är en person som verkligen brinner för att erbjuda bästa möjliga service för varje unik kund. Du är en ansvarsfull problemlösare med framåtanda, som gärna djupdyker i komplexa frågor. Vi tror att du trivs i en miljö där det är mycket på gång, där du får hålla ett högt arbetstempo och tillsammans med dina kollegor säkerställa att ni har ett positivt och trivsamt arbetsklimat. Vidare har du ett professionellt tillvägagångssätt och är en sann lagspelare!
Är du vår nästa stjärna? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice (med telefonkontakt)
Stort tekniskt intresse
God datorvana
Arbetat i ett eller flera CRM-system, ärendehanteringssystem och Backoffice-system
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Plus i kanten:
Kunskaper i norska, danska, finska eller tyska
Arbetat med support inom någon av dessa branscher, bank, finans, försäkring, telecom, tech, fastigheter eller juridik
Kan läsa kreditfakta och förstå bokslut
Arbetat med incidenthantering baserat på ITIL
Arbetat med LEAN eller CI

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 12 månader. Tillträde i augusti.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Ansvarig rekryterare för denna process är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. Om du har övriga frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33301 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Ansök nu

Corporate Credit Officer till SEB Kort

Kredithandläggare
Läs mer Jun 30
Nytt
Är du en service minded och lösningsorienterad person som trivs i en miljö med mycket kundkontakt och lagarbete? SEB Kort letar nu efter en ambitiös och driven kollega som vill framåt i sin yrkeskarriär. Är det du?
Om tjänsten
Vi på Perido är nu på jakt efter en Corporate Credit Officer till vår kund SEB Kort. Tjänsten är placerad i Arenastaden, Solna.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Corporate Credit officer kommer du att ingå i det nordiska teamet som hanterar kreditvärdering av SME och medelstora kunder. AML/KYC-relaterade frågor är också en del av dina dagliga arbetsuppgifter. Du kommer att bevaka kunder ur kreditriskperspektiv och ta aktiv del i kravprocessen. Du kommer att jobba med onboarding av nya företagskunder - mestadels i Sverige men även i hela Norden. Detta innebär bl.a. kontroll av verklig huvudman, kontakter med Bolagsverket och allt annat som tillhör att bli ny företagskund hos SEB Kort. Arbetet innebär också att hjälpa kunderna att bredda sin användning i banken genom t.ex. upplägg av nya produkter som bankkort. Sammantaget innebär arbetet mycket både intern och extern kontakt med kollegor och kunder från hela Norden.
Dina egenskaper
Vi söker dig som har en positiv ”kan-göra”-attityd och som är trygg i att fatta egna beslut. Du stannar inte upp vid motgångar utan har en förmåga att tänka utanför boxen, alltid med ett servicetänk! Då ditt team kommer vara utspritt över Norden behövs en lagspelare som tycker om att arbeta över många kontaktytor. För att lyckas i rollen söker vi dig som har erfarenhet av kreditbedömning av företag och gedigen förståelse för KYC- och AML-förordningen. För rätt person väntas här goda utvecklingsmöjligheter!
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Minst 2-3 års erfarenhet av liknande roll
Gymnasial utbildning
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:
Förmåga att kommunicera i fler nordiska språk

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag initialt 6 månader genom Perido, därefter eventuell överrekrytering till kund. Intervjuer sker löpande under sommaren, start i mitten av augusti.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delvén@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33300 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Ansök nu

Utbildningsadministratör sökes till uppdrag hos myndighet!

Administrativ assistent
Läs mer Jun 29
Har du minst tre års arbetslivserfarenhet som administratör eller assistent och söker ett nytt spännande uppdrag? Besitter du en hög samarbetsförmåga och trivs att arbeta i team i nära samarbete med kollegor? Har du lätt för dig att kommunicera på svenska och engelska, i såväl tal som skrift? Då kan det vara just dig vi söker!
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en serviceinriktad utbildningsadministratör till vår kund, ett svenskt universitet beläget i centrala Stockholm. Tjänsten är knuten till utbildningskansliet vid skolan, där all administration kring utbildning hanteras. Utbildningskansliet består av 34 medarbetare, som i sin tur är indelade i olika funktionsgrupper.
Dina arbetsuppgifter
Arbetet utgörs av utbildningsadministration samt arbete inom skolans tentamensadministration.
Exempel på arbetsuppgifter är:
Registreringar/omregistreringar,
Resultatrapportering,
Administration av ansökningar för omprövning av betyg,
Kopiering och packning av tentamensunderlag,
Skanning av tentamenslydelser,
Administration kring examensarbeten,
Publiceringar i DiVA samt övrig support och service till studenter och lärare.

Därutöver kan även övriga förekommande arbetsuppgifter ingå.
Dina egenskaper
Vi ser gärna att du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. För att trivas i rollen bör du vara serviceinriktad då arbetet innebär många kontakter med lärare, studenter och övrig personal. Vidare är förmåga att samarbeta effektivt med andra viktig. Då arbetet innehåller omfattande kontakter med studenter och lärare på både svenska och engelska är goda kunskaper i dessa språk, både muntligt och skriftligt, ett krav.
Är du vår nästa stjärna?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning,
Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt,
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent,
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift,

Plus i kanten:
Studier vid universitet eller högskola
Erfarenhet av arbete vid universitet eller högskola
Erfarenhet av att arbeta med studieadministrativa system som Ladok och DiVa.

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag med start 2022-09-01 till och med 2022-12-31.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33302 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Ansök nu

Software Developer for Compilation & Computation Team at Modelon

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Jun 29
Description
Perido is looking for a Software Developer to Modelon, an industry leader in model-based systems engineering that brings innovative simulation products to market. Modelon has grown substantially since its inception and their global placement has been strategic – bringing their people and products closer to clients. Today, they serve a clientele base across a wide range of industry sectors which include some of the largest companies in the world. Their main product is Modelon Impact - a cloud-native system simulation software. platform position is placed in Alvik, Stockholm.
Your daily tasks
As a developer you will be part of a highly skilled team of software engineers developing OPTIMICA Compiler Toolkit. You will interact frequently with other branches of Modelon, including application engineering to provide customer support as well as export users of the tool. You will also be part a broader team with a wide range of areas that are required to build a capable modeling and simulation/optimization platform.
Modelon’s OPTIMICA Compiler Toolkit is an advanced Modelica-based mathematical engine which offers users a powerful solution for automation, simulation and optimization of system behaviors throughout the model-based design cycle. The toolkit is the engine powering the newly released Modelon Impact. Additionally, the toolkit is in production in customized workflows as well as in OEM partner toolchains.
You are an experienced software developer with great interest for compiler development and with a high ambition to contribute in a growing market of advanced industrial users.
Required skills and qualifications:
Interest and/or experience from compiler development

1-5 years of experience developing high performing software, including:
Experienced with development in Java or C++
Ability to deliver efficient and reusable code that can be understood by others
Good communication skills, including English
Track record of building production quality software

Meritorious:
Experienced with the LLVM Compiler Infrastructure Project
Experienced with JastAdd
Experienced with the Modelica language
Experienced with build systems (Ant)
Experienced with development in Javascript/Typescript, Python
Comfortable with agile practices like pair programming and code reviews
Master's degree in Computer Science/Engineering Physics or equivalent

Are you the one we are looking for? Please send us your application as soon as possible!
Contract type and hours
Full time. Start ASAP. Either 6 months consulting assignment with the possibility of employment at Modelon afterwards OR employment direct at Modelon. Workhours 9-15 with flextime. Three days at work, the rest remote.
Application
Please apply for this vacancy through our website. For questions, you can contact the recruiter at frida.mansson@perido.se
Perido
Perido is a successful consultant and recruitment company, active within the civil service sector. The company has grown consistently since the start in 2003. Our vision is that everyone should thrive and feel dedicated at work, this includes our co-workers and consultants. Through questionnaires that cover well-being we uphold high scores of contentment among our employees, both in-house co-workers and consultants, year after year. This is something that we continue to strive toward in everything we do. Today, Perido consists of 50 in-house co-workers and over 700 consultants working all over the country. More vacancies can be found on our website; www.perido.se/lediga-jobb/

Ansök nu

Financial Accounting Specialist sökes till storbank!

Finansekonom
Läs mer Jun 28
Har du ett genuint intresse för finansmarknaden och en ständig hunger att lära dig mer? Har du minst 3 års erfarenhet inom finansiell redovisning och ser dig själv som strukturerad och analytisk? Då kan detta vara rollen du söker efter!
Om tjänsten
Perido är nu på jakt efter en Financial Accounting Specialist till vår kund, en av Nordens största banker. Tjänsten är placerad i Solna.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Financial Accounting Specialist ingår du i Investment Reporting & Accounting-teamet som ansvarar för finansiell redovisning för företagets kunder. Du kommer att arbeta sida vid sida med ett team av erfarna kollegor och få chansen att bygga ett starkt nätverk internt såväl som externt med kunder, portföljförvaltare och kollegor i Tribe-strukturen. Ditt uppdrag innefattar att arbeta med att säkerhetsställa att affärsprocesser, modeller och system är uppdaterade med marknadsstandarder och regleringar inom branschen.
Dina egenskaper
Vi söker dig som inte väntar på att saker ska hända utan ser själv till att ta initiativ när du ser att det behövs. Därtill har du ett analytiskt sinne och ser varför någonting behöver göras. Arbetsuppgifterna sköter du med struktur, noggrannhet och ett inspirerande driv – allt med ett servicetänk och engagemang för både dina medarbetare och kunder! För att lyckas i rollen behöver du ha ett stort intresse för finansmarknaden och finansiella instrument, samt ett intresse för att utöka dina kunskaper inom området.
Ett härligt team väntar på sin nästa kollega, är det du?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Minst tre (3) års erfarenhet av finansiell redovisning
Goda datakunskaper, särskilt i Excel
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet av systemet Sim Corp Dimension
Högskoleutbildning inom relevant yrkesområde

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-12-31. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Teodor Nellvik som kan nås på mejl teodor.nellvik@perido.se och/eller telefon 072-301 4033. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33299 i ämnesraden.

Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Ansök nu