Stockholm: HR Business Partner till Previa i Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR Business Partner till Previa i Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Previa har 1 000 medarbetare på över 90 orter över hela landet. Sedan 2014 ingår Previa i Falck som är Nordens största koncern inom hälsa i arbetslivet.

Previa kommer snart att byta namn och framöver gå under varumärket Falck. I januari 2023 byts bolagsnamnet, men införandet av det nya varumärket inleds redan i april 2022 och kommer göras steg för steg tills alla Previas närmare 100 enheter över hela Sverige har bytt utseende. Hela namnbytet är klart i början av 2023. Läs mer på previa.se/falck

Vill du jobba i en framtidsbransch och bli en del av ett samarbetsinriktat team som brinner för ett hållbart arbetsliv?

Rollen

Som HR Business Partner hos oss kommer du att vara en av nyckelpersonerna i ett bolag under utveckling och tillväxt. Fokus är att vara ett proaktivt och konsultativt stöd till våra chefer, både i det dagliga arbetet och för att på längre sikt säkerställa ett värdeskapande stöd för affären. Du jobbar med kompetensfrågor, kultur och värderingar, ledarskap, arbetsrätt och förhandlingar, mångfald och inkludering samt givetvis arbetsmiljö och hälsa. Previa är en kunskapsintensiv tjänsteverksamhet med hög kompetens samt ett professionellt och kommunikativt ledarskap.

För att lyckas i rollen är det viktigt att vara lyhörd och ha kunskap och förståelse för verksamheten och dess behov. Det kommer att vara stor variation i ditt arbete och dina dagar kommer att präglas av både operativt och strategiskt arbete inom hela HR-området.

Du kommer vara delaktig i att utveckla HR-initiativ och processer som stödjer företagens övergripande affärsidé och involverad i globala processer och projekt.

Rollen rapporterar till HR-direktören.

Din profil

Du har akademisk examen inom personal, ekonomi, juridik eller liknade samt har minst 5 års dokumenterad erfarenhet i en bred konsultativ HRBP roll nära verksamheten.

Du har erfarenhet från alla delar av HR och erfarenhet från att arbeta i större organisationer, gärna på flera orter där du stöttat chefer på distans. Meriterande att aktivt ha deltagit i internationella projekt.

Du tycker om och är van att arbeta i team men kan även arbeta självständigt och är initiativtagande. Du är prestigelös och ditt arbetssätt präglas av affärsmässighet där du är van att växla fokus mellan operativt och strategiskt arbete.

Vi ser gärna att du är strukturerad, relationsorienterad och van att kommunicera med olika målgrupper. Du är aktiv och tycker om att supportera och lösa utmaningar både med hjälp av erfarenhet men också med hjälp av nya ideér och tankar.

Vi erbjuder

Previa är ett stabilt och lönsamt bolag i kontinuerlig utveckling, vilket ger en trygg anställning. Kulturen präglas av driv, samarbete, positivism och snabbhet till beslut i en platt organisation där medarbetaren står i centrum.

Hos oss finns alla möjligheter att växa och utvecklas i ett innovativt och välrenommerat internationellt bolag som fyller en viktig samhällsfunktion - en del av vår vinst är direkt kopplat till finansiering av forskning kring Alzheimer.

Vi sitter i ljusa lokaler i Vasastan och du får trevliga och positiva kollegor i en organisation där HR fyller en central roll.

En heltidstjänst till marknadsmässig lön, friskvårdsförmåner och andra förmåner.

Mer om rekryteringen

För ytterligare information är du välkommen att kontakta HR-direktör Susanna Lindström tel: 08-627 43 75, susanna.lindstrom@previa.se

Välkommen med din ansökan senast 2022-07-30. Vi jobbar kompetensbaserat och i processen ingår tester, intervjuer och referenstagning. Intervjuer sker löpande fram till början av juli och återupptas eventuellt i augusti om tjänsten inte blivit tillsatt.

Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från annonserings- och rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Personalchef/HR-chef

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Personalchef/HR-chef.

HR Business Partner sökes till spännande uppdrag i Arlanda

Läs mer Jun 28
Om uppdraget

Bemannia söker för kunds räkning en HR Business Partner (HRBP) till deras affärsenhet Assets (Anläggningar & System). Som HRBP ansvarar du för det operativa, taktiska och strategiska HR stödet till ledarna i den verksamhet du arbetar med. Du arbetar stödjande, vägledande, coachande men också styrande för att verksamheten ska nå sina målsättningar, utveckla sin verksamhet samt leva upp till lag och avtal inom HR området. Som HRBP kommer du även vara delaktig i HRBP & TM gruppens gemensamma arbete. Starten kommer vara i början på september och pågå till slutet på december

Dina arbetsuppgifter

Vi söker dig som har en akademisk utbildning från personalvetarprogrammet eller motsvarande och minst 7 års erfarenhet av kvalificerat HR arbete som HRBP eller HR chef på mindre företag. För att lyckas i rollen behöver du ha hög integritet, eget driv och en förmåga att fatta beslut. Du förväntas skapa bra relationer på alla nivåer i verksamheten, och därför är dina kommunikativa färdigheter viktiga. Dessutom vill vi att du är mycket utvecklingsorienterad och van vid att hantera förändring. Du trivs i en miljö där det ständigt händer något nytt och du tycker om att hantera frågor av olika tyngd i ett högt tempo

Dina kvalifikationer

- Minst 7 års erfarenhet i rollen
- Hög integritet samt god förmåga att fatta beslut
- Operativ samt förmåga att hantera strategiska och taktiska frågor
- God kommunikativ förmåga
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare sanna.perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Enabling Growth! Senior People Development Manager till globalt bolag.

Läs mer Jun 28
Är du en erfaren HR-fantast som trivs bra i en expansiv verksamhet och har ett extra intresse för att attrahera, rekrytera och utveckla ledare och medarbetare? Då bör du definitivt söka denna roll med fokus på - Enabling Growth!

Bolaget är en ledande leverantör av service på den globala marknaden och befinner sig idag inför en stor tillväxtfas som kommer att ske genom både organiskt tillväxt och genom uppköp. I samband med detta har företaget valt att omorganisera HR-funktionen med fokus på både “Enabling Growth” och “Delivering Growth”.

I rollen kommer du självständigt få driva strategiska och operativa HR-frågor med fokus på att möjliggöra denna spännande tillväxtresa! Tillsammans med ditt team kommer du ansvara för att attrahera och rekrytera rätt kompetens och samtidigt kontinuerligt utveckla verksamhetens ledare och medarbetare så ni kan växa tillsammans. Med utgångspunkt i verksamhetens behov och en god förståelse för service kommer du bland annat att bygga ett attraktivt arbetsgivarvarumärke som säkrar framtidens kompetens i linje med verksamhetens mål, strategi och vision. Du rapporterar till People Director för Sverige och är en del av HR-ledningsgruppen.

Du kommer få möjlighet att:

- Utveckla en Employer Branding strategi för att positionera bolaget som Employer of Choice, för nuvarande och framtida medarbetare.
- Ansvara för utveckling av Talent Acquisition genom att bygga nya partnerskap och samarbeten för att säkra kompetensförsörjning med stort fokus på DE&I (Diversity, Equity & Inclusion). Utforska möjligheter för vidare effektivisering och digitalisering via exempelvis AI-lösningar.
- Driva Learning & Development för hela den svenska verksamheten. Skapa både effektiva leveranser och lösningar för lärande som möjliggör kontinuerlig medarbetarutveckling så att verksamhetens kan uppnå sina affärsmål.
- Agera stöd och bollplank till chefer i HR-frågor kopplade till ansvarsområdet.
- Personalansvar för ett team med 3-4 engagerade HR-medarbetare.



Rätt kandidat har minst 10 års erfarenhet av affärsnära HR arbete där du tidigare ansvarat för talang- och medarbetarutveckling och känner dig trygg med driva utvecklingsarbeten inom området. Vidare har du god vana av att arbeta i en snabbfotad bransch inom service där du regelbundet har vart med och utvecklat chefer inom en affärsdrivande verksamheten. Du känner dig bekväm med att leda förändringsarbeten och implementera nya strategier och processer inom Employer Branding, rekrytering och Onboarding. Avslutningsvis har du med fördel tidigare erfarenhet av personalansvar.

Som person tror vi att du är utåtriktad, driven och prestigelös med ett tydligt fokus på affären. För att trivas i rollen bör du även vara uthållig och handlingskraftig samtidigt som du är duktig på att bygga förtroendefulla relationer.

Varmt välkommen med din ansökan!??
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via personliga mejl, men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Adrian Atterwall på adrian@peopleprovide.se

Ansök nu

Senior People Development Manager till ett globalt och serviceinriktat b...

Läs mer Jun 15
Är du en erfaren HR-fantast som trivs bra i en expansiv verksamhet och har ett extra intresse för att attrahera, rekrytera och utveckla ledare och medarbetare? Då bör du definitivt söka denna roll med fokus på utveckling och tillväxt!

Bolaget är en ledande leverantör av service på den globala marknaden och befinner sig idag inför en stor tillväxtfas som kommer att ske både organiskt och genom uppköp. För kunds räkning söker vi nu en Senior People Development Manager med huvudfokus på att attrahera och rekrytera rätt kompetens och samtidigt kontinuerligt utveckla verksamhetens ledare och medarbetare för att möjliggöra denna spännande tillväxtresa.

I Rollen kommer du självständigt få driva strategiska och operativa HR-frågor med fokus på att just möjliggöra tillväxt! Tillsammans med ditt team kommer du ansvara för områdena attrahera, rekrytera och utveckla så att verksamheten, ledarna och medarbetare kan växa tillsammans. Med utgångspunkt i verksamhetens behov och en god förståelse för service kommer du bland annat att bygga ett attraktivt arbetsgivarvarumärke som säkrar framtidens kompetens i linje med verksamhetens mål, strategi och vision. Du rapporterar till People Director för Sverige och är en del av HR-ledningsgruppen.

Du kommer få möjlighet att:

- Utveckla en Employer Branding strategi för att positionera bolaget som Employer of Choice, för nuvarande och framtida medarbetare.
- Ansvara för utveckling av Talent Acqusition genom att bygga nya partnerskap och samarbeten för att säkra kompetensförsörjning med stort fokus på DE&I (Diversity, Equity & Inclusion). Utforska möjligheter för vidare effektivisering och digitalisering via exempelvis AI-lösningar.
- Driva Learning & Development för hela den svenska verksamheten. Skapa både effektiva leveranser och lösningar för lärande som möjliggör kontinuerlig medarbetarutveckling så att verksamhetens kan uppnå sina affärsmål.
- Agera stöd och bollplank till chefer i HR-frågor kopplade till ansvarsområdet.
- Personalansvar för ett team med 3-4 engagerade HR-medarbetare.



Rätt kandidat har minst 10 års erfarenhet av affärsnära HR arbete där du tidigare ansvarat för talang- och medarbetarutveckling och känner dig trygg med driva utvecklingsarbeten inom området. Vidare har du god vana av att arbeta i en snabbfotad bransch inom service där du regelbundet har vart med och utvecklat chefer inom en affärsdrivande verksamheten. Du känner dig bekväm med att leda förändringsarbeten och implementera nya strategier och processer inom Employer Branding, rekrytering och onboarding. Avslutningsvis har du med fördel tidigare erfarenhet av personalansvar.

Som person tror vi att du är utåtriktad, driven och prestigelös med ett tydligt fokus på affären. För att trivas i rollen bör du även vara uthållig och handlingskraftig samtidigt som du är duktig på att bygga förtroendefulla relationer.

Varmt välkommen med din ansökan!??
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via personliga mejl, men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Adrian Atterwall på adrian@peopleprovide.se

Ansök nu

Affärsdriven HRBP till Blomsterlandet

Läs mer Jun 3
Blomsterlandet söker en affärsdriven HRBP som tillsammans med Driftchef skall ta ut riktningen, fatta strategiska beslut och främja affären med humankapitalet som grund.


Om rollen
Ena stunden hanterar du mer komplexa kollektivavtalsfrågor för att sedan kasta dig över en agil utvecklingsprocess eller genomföra en utbildning för våra ledare.

Andra uppgifter som har plats i din agenda kommer vara att implementera, driva och följa upp HR-processer med fokus på utbildning och Employer Branding, förse organisationen med relevanta nyckeltal och agera stöd i framtagande av actions, personalansvar, arbetsledning och utveckling av HR koordinator samt att säkerställa kompetens hos Butikschefer och andra ledare genom Regionchefer.

Kort sagt, hos oss får du en blandad vardag och en roll mitt i hetluften.

Exempel på arbetsuppgifter
Projekt och utveckling av:

- Mångfald
- Utbildning
- Employer Branding
- Pulsmätningar
- HR-System
- Karriärsida
- KPI:er


Uppföljning av:

- Planering, ledarskap och kompetens med RC
- Trainieeprogram
- Rådgivning
- Enskilda uppdrag i butik
- Dela delar av HR koordinators uppgifter




HR är en relativt liten avdelning i ett stort bolag. Mycket struktur, utbildningar, processbeskrivningar och andra stöddokument för organisationen finns på plats.



En av utmaningarna blir att utveckla företagets HR- och Employer branding-aktiviteter som gynnar bolaget och driver affären framåt. Resor till supportkontoret i Mölnlycke förekommer relativt frekvent.



Driftsorganisationen består av 6 Regionchefer, 63 Butikschefer och ca 600 anställda medarbetare knutna till Handels. Blomsterlandet omsätter 1,9 miljarder



Du har säkert gjort många saker innan, men centralt i din erfarenhet är att du:

- har arbetat brett med HR-frågor och haft helhetsansvar för HR i mindre bolag
- har framgångsrikt stöttat och utvecklat ledare i personalledande frågor
- har arbetat med företagskultur och värderingar
- har god kunskap om arbetsrätt
- har examen som personal- eller beteendevetare
- har erfarenheter från detaljhandeln


Rekryteringsprocess
Är du fortfarande med oss i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande.

Blomsterlandet samarbetar med Storesupport i denna rekryteringen och frågor besvaras av ansvarig rekryterare Jakob.



Om företaget
Blomsterlandet är en svensk butikskedja inom trädgårdsbranschen med 63 butiker från Malmö i söder till Luleå i norr. Blomsterlandet har ett brett sortiment av såväl växter och tillbehör för hem och trädgård som buketter, arrangemang och accessoarer till både vardag och fest. Dessutom har man e-handel som är öppen dygnet runt.Bolaget ägs av Stena Adactum, ett företag i Stena-koncernen, och har sitt huvudkontor i Mölnlycke utanför Göteborg.

Ansök nu

Global Head of Payroll

Läs mer Maj 11
Born out of the belief that solar is the most powerful solution to fixing the planet’s problems it has been our goal to make renewable energy an easy and profitable investment. Today we’re the #1 solar solution provider in Sweden and top 3 in Europe with the goal to cover 80% of Europe by 2026.

Want to be a key enabler in scaling a hypergrowing company? Want to have a positive impact on the sustainability of our planet while doing so? Well, then this is a no brainer.

Join our solar revolution! ????

The role

As Global Head of Payroll you will be responsible for processes and systems related to human resource planning, time reporting and payroll at a global level. In close collaboration with local payroll teams in each country, HR and IT you will get the opportunity to take a key role in designing the strategy, system environment and processes that will make us grow efficiently the coming 5 years. Our hope is that you will set us up for new digital initiatives and improvement projects while managing the day-to-day business.

In detail
- Managing and developing a global payroll function with indirect responsibility for payroll in all our countries (five today and many more to come!)
- Oversee and improve workforce planning & reporting tools globally in strong collaboration with IT
- Responsibility for payroll and expense processes on a global level
- Overall responsibility for relevant IT systems and utilization of potential efficiency gains
- Making sure we are compliant with global payroll policies and procedures and that regional payroll are following relevant laws, policies and regulations in each jurisdiction


Your closest team will initially be the Swedish payroll team. A happy bunch consisting of 3 payroll professionals (our European subsidiaries currently have payroll outsourced) and you will report directly to our global CFO Sara Heiner Asplund (https://www.linkedin.com/in/sara-heiner-asplund-4797a9/).

Are we a match?
Things move quickly around here (by quick we mean hypergrowing-highspeed-type of quick) and we believe you’ll like it here if you enjoy working in a fast-paced environment where we put a lot of trust in each other.

It will be challenging, rapid changing and most importantly you will have a high potential to make big impact. And we guarantee you, that joining our payroll team will be a lot of fun - we also believe fun is an enabler for our hyper growth.

With that said, we have a few things that we find important to succeed in this role:

- At least 10 years of experience as a manager within payroll and/or resource planning processes from large organizations, in an international environment
- Strong leadership skills and experience from change- and stakeholder management
- Experience with resource planning and tools in connection with different collective agreements
- Work experience from collective agreement, relevant laws and regulations
- Advanced knowledge of payroll or resource planning systems.
- Proven results from process improvements, improvement projects and implementation of efficient procedures
- Written and verbal communication skills in Swedish and English


Application
Join us in the powershift towards a sustainable future! Easy apply with your Linkedin-profile as a soon as possible. We do not require a traditional CV or cover letter.

Diversity & Inclusion

Svea Solar believes that a diverse workplace leads to the creativity that’s necessary for the industry to keep on growing in a sustainable & innovative way. We welcome new co-workers from different backgrounds and experiences to represent the diversity of our community and customers.

Background check
We conduct background checks via Verifiera on all final candidates to ensure that all the candidates being considered for employment has a background that is compatible with Svea Solar’s core values.

Read more about Svea Solar: https://sveasolar.com/se/

LI-LS1

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från AB Previa

Nedan visas andra jobb i Stockholm från AB Previa .

Previa söker Arbetsmiljöingenjör med samordningsansvar för tjänsterna inom

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Jun 10
Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Previa har 1 000 medarbetare på över 90 orter över hela landet. Sedan 2014 ingår Previa i Falck som är Nordens största koncern inom hälsa i arbetslivet.

Previa kommer snart att byta namn och framöver gå under varumärket Falck. I januari 2023 byts bolagsnamnet, men införandet av det nya varumärket inleds redan i april 2022 och kommer göras steg för steg tills alla Previas närmare 100 enheter över hela Sverige har bytt utseende. Hela namnbytet är klart i början av 2023. Läs mer på previa.se/falck

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss?
Falck och Previa är Nordens ledande hälsoföretag med ett erbjudande för ett hållbart arbetsliv och privatliv. Vi verkar som oberoende experter inom arbetsmiljöfrågor och erbjuder stöd, tjänster och utbildningar för hela organisationen och för enskilda medarbetare. Allt för att våra kunder enkelt ska kunna skapa en hållbar arbetsmiljö.

Nu söker Previa en Samordnare av tjänsterna inom området fysisk arbetsmiljö.

Som Samordnare kommer du äga ansvar för att driva utvecklingen av arbetsmiljöingenjörstjänster tillsammans med Falck och Previas samlade kompetens, vara talesperson inom potentiella/intressanta ämnesområden som synliggör erbjudandet men även bidra till att kraftsamla för den affär vi erbjuder våra kunder. I rollen ingår att bidra till utveckling av affären inom området, säkerställa enhetliga processer och gemensamma arbetssätt. Du måste vara utbildad arbetsmiljöingenjör. Detta är en delad roll där du arbetar 40% som samordnare och 60% som arbetsmiljöingenjör.

Som arbetsmiljöingenjör på Falck och Previa har du en mycket viktig roll i arbetet med att skapa värde och resultat för våra kunder. Du arbetar med att stötta våra kundföretag i att utveckla sin verksamhet gällande arbetsmiljöfrågor och synliggöra systematiskt arbetsmiljöarbete som ett effektivt chefsverktyg för verksamhetsledning. Du är också en viktig länk i våra kundteam som består av kompetens inom teknik, beteendevetenskap, organisationsutveckling, medicin, ergonomi och hälsoutveckling.

Du kommer bl.a. att arbeta med:

• Kvalitetssäkring, digitalisering och uppdatering av gamla och nya tjänster,
• Utveckling av affären,
• Att säkerställa enhetliga processer och gemensamma arbetssätt,
• Bevaka relevant utveckling inom fysisk arbetsmiljö,
• Bedöma och säkra upp kvalitetsaspekter i leverans,
• Hålla dig uppdaterad inom arbetsmiljöområdet
• Vara behjälplig vid upphandlingar när det behövs,
• Ansvara för kundkontakter och chefsrådgivning,
• Genomföra arbetsmiljörelaterade föreläsningar och utbildningar,
• Stödja kundföretag gällande uppfyllandet av myndighetskrav, lagar och förordningar,
• Genomföra tekniska mätningar, kartläggning och riskbedömning inom t.ex. buller, belysning, inneklimat, vibrationer och kemikalier.
• Utvärdera resultat och ta fram åtgärdsförslag tillsammans med kund.
• Vara en aktiv samarbetspartner i det systematiska arbetsmiljöarbetet hos kund.

Vi söker dig som har en arbetsmiljöingenjörsutbildning, högskoleutbildning med inriktning arbetsmiljö eller motsvarande relevant utbildning. Det är meriterande men inte nödvändigt att du har tidigare arbetslivserfarenhet inom branschen. Du har förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg och vara delaktig i Falck och Previas digitala resa.

Som person är du erfaren och drivande, med förmåga att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra. Du har en pedagogisk förmåga och är tydlig i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt. Du behärskar engelska i tal och skrift.

Vi erbjuder dig:

• Ett arbete i en av Sveriges hetaste framtidsbranscher
• Trevliga kollegor och arbete i team med andra yrkesgrupper
• Möjlighet till kompetensutveckling inom företagshälsa
• Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor

Som anställd i Falck och Previa arbetar du som konsult utifrån våra värderingar - värdeskapande, samspelande och modiga.

Övrigt:
Tillsvidareanställning. Tjänstgöringsgrad 100 %. Tjänsten kan innebära resor vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Placering: på någon av Previas enheter runt om i Sverige.

Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta Helena Thuresson på tel nr 08-627 43 17.

Välkommen med din ansökan senast 2022-07-01. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Leg läkare med specialistutbildning till Previa i Stockholm Arlanda/Norrtäl

Specialistläkare
Läs mer Maj 12
Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Vi ser att den mänskliga faktorn - medarbetarna - är den överlägset viktigaste resursen i dagens arbetsliv. Previa har 1 000 medarbetare på över 90 orter över hela landet. Sedan 2014 ingår Previa i Falck som är Skandinaviens största koncern inom hälsa i arbetslivet. Läs mer på www.previa.se.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Previa?
Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.

Vi utökar vårt läkarteam på våra enheter på Arlanda och Norrtälje.

Som läkare hos Previa är du en av nyckelpersonerna för kvalificerade arbetsmedicinska tjänster på uppdrag av våra kunder. Du arbetar med hälsofrämjande insatser, lagstadgade undersökningar, arbetsmiljöundersökningar, arbetslivsinriktade rehabiliteringsåtgärder, medicinska bedömningar, utbildningar med mera i samarbete med övriga specialister inom företaget. Dessutom är du en viktig medicinsk stödfunktion internt.

Kompetensprofil:
Du är legitimerad läkare med tilläggsspecialitet inom FHV alternativ specialist i arbets- och miljömedicin, allmän medicin, intern medicin eller psykiatri. Du har en förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg och vara delaktig i Previas digitala resa. Du behärskar svenska i tal och skrift.

Ditt fokus är människan i relation till sin arbetsbetsplats och att tillsammans med arbetsgivaren verka för en hälsofrämjande arbetsmiljö. Din förmåga att se sambandet mellan arbete, livssituation och prestation värderas högt. Du har ett konsultativt förhållningssätt, egen drivkraft, är kundorienterad och du trivs med att arbeta tillsammans med andra och ser värdet i att använda hela teamets kompetens i syfte att uppnå ökad nytta för våra kunder.

Vi erbjuder dig:

• Inspirerande kundkontakter och möjlighet att skapa resultat
• Trevliga kollegor och arbete i tvärvetenskapliga team
• Previa och Falck kollegor över hela landet med olika spetskompetens
• Ett omväxlande arbete i en av Sveriges framtidsbranscher
• Möjligheter till utveckling i ett företag på frammarsch
• Tillgång till ett nära och coachande ledarskap
• Möjlighet att utveckla och påverka arbetssätt och struktur


Som läkare i Previa arbetar du som konsult utifrån våra värderingar – värdeskapande, samspelande och modiga.

Övrigt:
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde efter överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17.

Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta Caroline Matton på caroline.matton@previa.se

Välkommen med din ansökan senast 2022-06-23. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt från annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Chef för Affärstöd-Ekonomi till Previas huvudkontor i Stockholm

Ekonomichef
Läs mer Jun 9
Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Previa har 1 000 medarbetare på över 90 orter över hela landet. Sedan 2014 ingår Previa i Falck som är Nordens största koncern inom hälsa i arbetslivet.

Previa kommer snart att byta namn och framöver gå under varumärket Falck. I januari 2023 byts bolagsnamnet, men införandet av det nya varumärket inleds redan i april 2022 och kommer göras steg för steg tills alla Previas närmare 100 enheter över hela Sverige har bytt utseende. Hela namnbytet är klart i början av 2023. Läs mer på previa.se/falck

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Previa?
Vill du ta nästa steg i din karriär som chef? Då kan det vara dig vi söker!

Nu söker vi en chef för ett spännande uppdrag på Previas enhet Affärsstöd-Ekonomi. Affärsstöd - Ekonomi har en mycket viktig roll i arbetet med att skapa värde och resultat för våra kunder. Vi arbetar som stöd gällande fakturering, avtalshantering och affärssystem för våra kunder, chefer och medarbetare. Du kommer att vara en nyckelperson i arbetet med att utveckla vårt arbetssätt för att fortsätta vara Sveriges bästa företagshälsa!

Som chef för Affärsstöd- Ekonomi kommer du att driva en kundorienterad supportfunktion med fullt ledningsansvar för enheten. Det innefattar bl.a. arbetsmiljö-, ekonomi-, kvalitets- och utvecklingsansvar men även att säkerställa att de dagliga arbetsuppgifterna blir utförda på bästa sätt. Du kommer att ha personalansvar för ca 20 medarbetare. Det är en självklarhet för dig att arbeta för att skapa bra förutsättningar för medarbetarna där de kan utvecklas, prestera och må bra.

Ditt ledarskap skall uppmuntra medarbetarskap och präglas av Previas värderingar modiga, värdeskapande och samspelande.

Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet som chef och ledare. Det är meriterande om du har erfarenhet från kundtjänst alternativt ekonomiavdelning. Du har högskolekompetens med inriktning ekonomi samt erfarenhet inom området. Du behöver ha mycket goda IT-kunskaper och en vana att arbeta i olika affärssystem. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt. Du besitter en stark drivkraft där du på ett prestigelöst och självständigt sätt tycker om att utveckla och att utvecklas. För att trivas i rollen behöver du vara drivande, modig och tydlig i ditt arbetssätt. Du behöver även ha förmågan att lyssna in och känna av människor.

Den här rollen rapporterar direkt till Administrativ chef, som är en del av Previas ledningsgrupp.

Vi erbjuder dig:

• Ett arbete i en av Sveriges framtidsbranscher
• Trevliga och kompetenta kollegor som samarbetar med andra yrkesgrupper
• Möjlighet till kompetensutveckling inom företagshälsa
• Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor

Övrigt:
Tillsvidareanställning. Tjänstgöringsgrad 100 %. Tillträde snarast. Placering: Previa HK S:t Eriksgatan 113 Stockholm.

Är du intresserad?
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Administrativ chef Margita Hägglund på mail; margita.hagglund@previa.se

Välkommen med din ansökan och CV senast 22 juni. Intervjuer kommer att ske under juni/början av juli..

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Företagssköterska till Previa i Stockholm Gullmarsplan

Företagssjuksköterska/Företagssköterska
Läs mer Maj 20
Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Vi ser att den mänskliga faktorn - medarbetarna - är den överlägset viktigaste resursen i dagens arbetsliv. Previa har 1 000 medarbetare på över 90 orter över hela landet. Sedan 2014 ingår Previa i Falck som är Skandinaviens största koncern inom hälsa i arbetslivet. Läs mer på www.previa.se.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Previa?
Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.

Då en av våra företagssköterskor går i pension söker vi nu en företagssköterska som vill vara med på vår resa.

Som företagssköterska i Previa arbetar du bl.a med förebyggande arbetsmiljöarbete, lagstadgade och allmänna hälsoundersökningar, vaccinationer, drogtestning, delaktig i rehabiliterande insatser i arbetslivet, telefonkonsultationer till chef och ledare mm.

Vi söker dig som är minst legitimerad sjuksköterska med några års erfarenhet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som företagssköterska, distriktssköterska, mottagningsarbete eller arbete från privat verksamhet. Du har en förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg och vara delaktig i Previas digitala resa. Du behärskar svenska i tal och skrift och är bekväm i att kommunicera på engelska, då många av våra kundföretag använder engelska som koncernspråk.

Som person är du engagerad, målinriktad och flexibel. Du är erfaren och drivande, med förmåga att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra. Du har en förmåga, utifrån uppdraget att se helheten och är proaktiv i samarbetet med våra kunder samt tydlig i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt.

Vi erbjuder dig:

• Ett arbete i en av Sveriges framtidsbranscher
• Ett trevligt Gullmarsgäng med många kompetenser
• Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor
• Anställningen omfattas av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension samt flertal fina förmåner bla friskvårdsbidrag.

Som företagssköterska i Previa arbetar du som konsult utifrån våra värderingar - värdeskapande, samspelande och modiga.

Övrigt:
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten kan innebära resor vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Arbetstid helgfria vardagar 8–17.

Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Carina Almström på carina.almstrom@previa.se alternativt tel nr 08-722 24 22.

Välkommen med din ansökan senast 2022-06-10. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Företagssköterska till Previa i Stockholm Arlanda

Företagssjuksköterska/Företagssköterska
Läs mer Maj 25
Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Vi ser att den mänskliga faktorn - medarbetarna - är den överlägset viktigaste resursen i dagens arbetsliv. Previa har 1 000 medarbetare på över 90 orter över hela landet. Sedan 2014 ingår Previa i Falck som är Skandinaviens största koncern inom hälsa i arbetslivet. Läs mer på www.previa.se.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Previa?
Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.

Som företagssköterska i Previa har du en mycket viktig roll i arbetet med att skapa värde och resultat för våra kunder. Du arbetar med att stötta chefer och medarbetare på våra kundföretag inom arbetsmiljö- och hälsofrågor. På ett konsultativt sätt ansvarar du för professionell leverans av tjänster till kund. Du är också en viktig länk i våra kundteam som består av kompetens inom teknik, beteendevetenskap, organisationsutveckling, medicin, ergonomi och hälsoutveckling.

Du kommer bl.a. att arbeta med:

• Kundkontakter, utbildningar, chefsrådgivning samt medicinsk rådgivning
• Förebyggande och hälsofrämjande arbete
• Genomföra och återkoppla resultat från hälso- och arbetsmiljöundersökningar
• Utvärdera resultat och ta fram åtgärdsförslag tillsammans med kund
• Hälsorådgivning och individuella handlingsplaner
• Vaccinationer
• Missbrukshantering, Drogtestning
• Arbetsmiljö/Arbetsmedicin
• Lagstadgade hälsoundersökningar
• Rehabilitering i arbetslivet
• Konsultation per telefon, t. ex medicinsk bedömning eller arbetsmiljöfrågor

Vi söker dig som är minst legitimerad sjuksköterska. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som företagssköterska, distriktssköterska, mottagningsarbete eller arbete från privat verksamhet. Du har en förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg och vara delaktig i Previas digitala resa. Du behärskar svenska i tal och skrift.

Du är erfaren och drivande, med förmåga att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra. Du har en förmåga att se helheten och är proaktiv i samarbetet med våra kunder samt tydlig i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt. Som person är du engagerad, målinriktad och flexibel.

Vi erbjuder dig:

• Ett arbete i en av Sveriges framtidsbranscher
• Trevliga kollegor och arbete i team med andra yrkesgrupper
• Möjlighet till kompetensutveckling inom företagshälsa
• Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor

Som företagssköterska i Previa arbetar du som konsult utifrån våra värderingar - värdeskapande, samspelande och modiga.

Övrigt:
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten kan innebära resor vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Arbetstid helgfria vardagar 8-17.

Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Karoline Isaksson på karoline.isaksson@previa.se alternativt tel nr 08-593 789 31.

Välkommen med din ansökan senast 2022-06-09. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu