Stockholm: Upphandlare till DO

Hitta ansökningsinfo om jobbet Upphandlare till DO i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Är du Diskrimineringsombudsmannens nästa upphandlare? Är du kunnig inom analyser och bedömningar av marknads- leverantörsförhållanden, och vill hjälpa en statlig myndighet med upphandlingar och leveranser? Då har vi ett intressant uppdrag för just nu! Har du rätt erfarenhet får du även bidra till införandet av kategoristyrning inom inköp på myndigheten.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu har vi ett uppdrag som upphandlare hos Diskrimineringsombudsmannen då de behöver förstärkning gällande upphandlingar.

Ekonomi- och inköpsenhetens uppdrag är att inom ramen för sitt ansvarsområde stödja att myndigheten är en professionell, funktionell och effektiv verksamhet som arbetar enligt gällande regelverk. I enhetens uppdrag ingår att samordna planering och uppföljning av verksamheten.

Enheten ansvarar för:

Ekonomistyrning, samordning av planering, budgetering, resultatredovisning, årsredovisning och uppföljning av verksamheten,
Intern kontroll,
Genomförande av upphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar och upprättande av avtal, verksjuridiska frågor såsom förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess samt behandling av personuppgifter.


Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

bistå med upprättande av mellanstatliga överenskommelser
genomförande av direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar från statliga ramavtal
ge råd och stöd till chefer och medarbetare rörande inköps- och upphandlingsfrågor
ansvara för upphandlingsfunktionens funktionsbrevlåda


Beroende på konsultens erfarenhet kan även arbetsuppgifter såsom deltagande i införande av kategoristyrning i DO samt genomförande av direktivstyrda upphandlingar enligt LOU bli aktuella.

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort. 

Krav för tjänsten

högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
goda kunskaper inom LOU/LUF
erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid och arbetet pågår mellan 2022-09-01 till 2022-12-21 med möjlighet till förlängning till 2023-03-31.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-06-30. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Martin Hellberg på martin.hellberg@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Upphandlare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Upphandlare.

Juniora managementkonsulter inom IT-upphandling offentlig sektor – endas...

Läs mer Jun 3
Vi befinner oss i en spännande utvecklingsresa med ett 20 tal kollegor där Du behövs. En stor del av våra uppdrag och teamleveranser ligger inom IT-upphandling, tillhörande förstudier och projektledning. Vi erbjuder dig att jobba i ett engagerat team som bär på stor passion och entusiasm för effekterna man kan få ut i navet mellan Inköp, Ekonomi, IT, verksamhet och externa leverantörer. Vi värdesätter initiativ och du får all möjlighet att ta plats, dela med dig, växa och skapa din framtid hos oss. Knowit är en kreativ arbetsplats med en trygg och öppen kultur.

Vem är du?

Som person är du nyfiken och framåtlutad och tar gärna initiativ för både egen och andras leverans. Du eftersträvar ett strategiskt synsätt, ser helheten och sammanhang och är lösningsorienterad. Du är en social lagspelare som skapar relationer både till kollegor och till kunder. Du trivs i och har en mycket god förmåga att kommunicera och förmedlar framgångsrikt ett budskap både till kollegor och till kunder och har förhandlingsvana. Du skapar god stämning med ett hjälpsamt och nyfiket sätt och du trivs med att jobba i team. Du förstår värdet av hög service och kvalité i det du åtar dig att göra.

Du har erfarenhet av IT Sourcing genom ca 1-3 års praktiskt inköpsarbete, gärna inom offentlig sektor, och/eller har en relevant akademisk examen eller inköpsutbildning som du praktiserat.

Vi ser gärna att du har examen inom juridik, ekonomi, teknik eller eventuell YH-utbildning inom inköp.

Har du tidigare erfarenhet av att jobba som konsult är det meriterande.

Vill du bli en del av oss?

Vi befinner oss i en spännande utvecklingsresa med ett 20 tal kollegor där Du behövs. En stor del av våra uppdrag och teamleveranser ligger inom strategiskt inköp. Vi erbjuder dig att jobba i ett engagerat team som bär på stor passion och entusiasm för effekterna man kan få ut i navet mellan Inköp, IT och verksamhet. Vi värdesätter initiativ och du får all möjlighet att ta plats, dela med dig, växa och skapa din framtid hos oss. Knowit är en kreativ arbetsplats med en trygg och öppen kultur.
Ansökan

Vi använder analyser i rekryteringsprocessen för att säkerställa en rättvis bedömning av dig som kandidat och säkerställa ett kompetensbaserat urval. Vi arbetar med ett löpande urval.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Frida Thure på 070-287 48 78 eller?frida.thure@knowit.se

Om Knowit

Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 3 800 medarbetare representerade på ett flertal orter i Norden. Verksamheten finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Polen. Knowit är börsnoterat på Nasdaq i Stockholm. Inom Knowit Insight, Knowits managementkonsultverksamhet, är vi drygt 300 konsulter. Knowit har nyligen förvärvat av Cybercom och Capacent och bildar ett nordiskt powerhouse för framtidens digitala lösningar.

Läs mer om vårt sourcingerbjudande här: https://www.knowit.se/tjanster... (https://www.knowit.se/tjanster/insight/sourcing-inkop-upphandling/)

Ansök nu

Leveranskoordinator till IT-konsultbolag!

Läs mer Maj 25
Vår kund växer så det knakar och därför söker de nu efter en Partner Manager som kommer spela en viktig roll för deras tillväxtresa! Har du tidigare erfarenhet av IT-konsult branschen och brinner för affärer?

Vår kund är ett IT-konsultbolag som utmanar de traditionella aktörerna på marknaden. De är ett entreprenörsdrivet bolag där utvecklingsmöjligheterna är stora! Känns det här som ett företag för dig? Läs vidare!

Om rollen
I rollen som Partner Manager hos vår kund kommer du ha det primära ansvaret för samarbeten med deras underleverantörer. På daglig basis kommer du att stödja, samordna, koordinera och administrera bolagets affärsmöjligheter, både inom den privata och offentliga sektorn. Rollen innebär också att skala upp företagets konsultnätverk och samarbetspartners.

Du kommer även vara en del av ett litet men härligt och sammansvetsat team. Samt få möjligheten att vara med och bidra till att vidareutveckla företaget!

Är du den vi söker?
I rollen kommer du ha ett stort ansvar och för att lyckas med ditt arbete är du orädd och tar gärna egna initiativ. Du är också en positiv person som brinner för affärer. Din förmåga att skapa nya kontakter och förtroende hos andra människor kommer också spela en viktig roll. Vidare är du också en lagspelare som tillsammans med dina kollegor strävar efter ständig utveckling.

Vi ser gärna att du även har:

- Erfarenhet av bemanning/rekrytering, konsultförmedling eller försäljning.
- Har ett stort driv.
- Är en socialt bekväm person som har lätt för att bygga relationer.
- Du är strukturerad, självgående, lösningsorienterad och uppskattar ett högt tempo.


Det är meriterande om du har ett genuint intresse för- eller besitter kunskaper från IT-branschen

Om företaget
Vår kund är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och systemutveckling. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger dem det företag de själva vill jobba på.

Deras vision är att vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att de blivit certifierade av Great Place to Work® fem år i rad är ett bevis på deras höga mål kring företagskultur. Deras tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar.

Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping.

Skicka in din ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ort: Stockholm

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Lön: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Ansök nu

Seniora konsulter IT Sourcing med ICT-erfarenhet

Läs mer Maj 3
Den digitala utvecklingen ställer traditionella affärsmodeller på sin spets och utmanar hela tiden våra kunder med nya frågeställningar. . Vi dig söker som vill vara med och utveckla våra kunder i sin digitaliseringsresa genom en hållbar IT-sourcingförmåga. Vi är särskilt intresserade av dig som kan stärka vår genomförandekraft med ICT-kompetens.

Vilka är vi?

Vi är ett starkt team inom Knowit Insight som dagligen hjälper några av Sveriges större företag/organisationer i olika branscher att driva förändring, digitalisering och utveckling av deras inköpsverksamhet inom IT.

Vi erbjuder dig att jobba i ett engagerat team som bär på stor passion och entusiasm för effekterna man kan få ut i navet mellan Inköp, IT och verksamhet. Vi både stöttar, sporrar och lär av varandra, hela tiden där vi tillsammans skapar värde, kunskap och tillväxt både för våra kunder och vår verksamhet. Vi värdesätter initiativ och du får all möjlighet att ta plats, dela med dig, växa och skapa din framtid hos oss. Knowit är en kreativ arbetsplats med en trygg och öppen kultur. Genom samarbete och kommunikation skapar vi förutsättningar för ett gemensamt lärande och bättre affärer.

Vem är du?

Vi tror att du har gedigen kunskap inom inköp, projektledning som god erfarenhet av att leda i förändring och ser gärna erfarenhet att jobba som managementkonsult. Då en stor del av våra uppdrag ligger inom strategiskt inköp ser vi gärna att du har denna erfarenhet samt kompletterar oss med en intressant bakgrund inom avtals- och leverantörsstyrning. Du har erfarenhet av att driva analys, upphandling och implementering inom ICT-området och gärna specifikt inom telefoni, nätverk, mobila inomhusnät, contact center osv.

Du har en stark affärsförmåga och har under din karriär byggt såväl ett stort nätverk som en gedigen erfarenhet av att skapa och utveckla förtroendefulla kundrelationer och partnerskap.

Vi värdesätter ödmjukhet och att du vill engagera dig i dina kollegors vardag, och tillsammans vara delaktig i att utveckla vår gemensamma verksamhet så vi alla kan utvecklats och ha kul på jobbet.

Ansökan

Vi använder analyser i rekryteringsprocessen för att säkerställa en rättvis bedömning av dig som kandidat och säkerställa ett kompetensbaserat urval. Vi arbetar med ett löpande urval.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Frida Thure på 070-287 48 78 eller frida.thure@knowit.se

Om Knowit

Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 3 800 medarbetare representerade på ett flertal orter i Norden. Verksamheten finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Polen. Knowit är börsnoterat på Nasdaq i Stockholm. Inom Knowit Insight, Knowits managementkonsultverksamhet, är vi drygt 300 konsulter. Knowit har nyligen förvärvat av Cybercom och Capacent för att bilda ett nordiskt Powerhouse för framtidens digitala lösningar

Läs gärna mer om vårt sourcingerbjudande här:

https://www.knowit.se/tjanster/insight/sourcing-inkop-upphandling/ (https://www.knowit.se/tjanster/insight/sourcing-inkop-upphandling/ );

Ansök nu

Seniora konsulter IT Sourcing med ERP-erfarenhet

Läs mer Apr 25
Den digitala utvecklingen ställer traditionella affärsmodeller på sin spets och utmanar hela tiden våra kunder med nya frågeställningar. Tycker du som vi att det är viktigt att vara med och bidra till det som verkligen gör nytta och skapar långsiktiga värden? Då är det dig vi söker som vill vara med och utveckla våra kunder i sin digitaliseringsresa till mer hållbara inköp- och IT funktioner. Vi är särskilt intresserade av dig som kan stärka vår genomförandekraft med ERP-kompetens.

Vilka är vi?

Vi är ett starkt team inom Knowit Insight som dagligen hjälper några av Sveriges större företag/organisationer i olika branscher att driva förändring, digitalisering och utveckling av deras inköpsverksamhet inom IT.

Vi erbjuder dig att jobba i ett engagerat team som bär på stor passion och entusiasm för effekterna man kan få ut i navet mellan Inköp, IT och verksamhet. Vi både stöttar, sporrar och lär av varandra, hela tiden där vi tillsammans skapar värde, kunskap och tillväxt både för våra kunder och vår verksamhet. Vi värdesätter initiativ och du får all möjlighet att ta plats, dela med dig, växa och skapa din framtid hos oss. Knowit är en kreativ arbetsplats med en trygg och öppen kultur. Genom samarbete och kommunikation skapar vi förutsättningar för ett gemensamt lärande och bättre affärer.

Vem är du?

Vi tror att du har gedigen kunskap inom inköp, projektledning som god erfarenhet av att leda i förändring och ser gärna erfarenhet att jobba som managementkonsult. Då en stor del av våra uppdrag ligger inom strategiskt inköp ser vi gärna att du kompletterar oss med en intressant bakgrund inom avtals- och leverantörsstyrning och har erfarenhet av att driva upphandling av ERP-plattformar. Även tidigare erfarenhet av FMCG och SCE (Supply Chain execution) är meriterande.

Du har en stark affärsförmåga och har under din karriär byggt såväl ett stort nätverk som en gedigen erfarenhet av att skapa och utveckla förtroendefulla kundrelationer och partnerskap.

Vi värdesätter ödmjukhet och att du vill engagera dig i dina kollegors vardag, och tillsammans vara delaktig i att utveckla vår gemensamma verksamhet så vi alla kan utvecklats och ha kul på jobbet.

Ansökan

Vi använder analyser i rekryteringsprocessen för att säkerställa en rättvis bedömning av dig som kandidat och säkerställa ett kompetensbaserat urval. Vi arbetar med ett löpande urval.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Frida Thure på 070-287 48 78 eller frida.thure@knowit.se

Om Knowit

Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 3 800 medarbetare representerade på ett flertal orter i Norden. Verksamheten finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Polen. Knowit är börsnoterat på Nasdaq i Stockholm. Inom Knowit Insight, Knowits managementkonsultverksamhet, är vi drygt 300 konsulter. Knowit har nyligen förvärvat av Cybercom och Capacent för att bilda ett nordiskt Powerhouse för framtidens digitala lösningar

Läs gärna mer om vårt sourcingerbjudande här:

https://www.knowit.se/tjanster/insight/sourcing-inkop-upphandling/

Ansök nu

Entreprenadupphandlare till Tunnelbanan

Läs mer Mar 4
Vi söker en entreprenadupphandlare till tunnelbanan i Stockholm.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.

Tjänsten är på heltid.

Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.

Uppdraget

I uppdraget ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

- Leda genomförande av förvaltningens entreprenadupphandlingar med underlag från projekten och i enlighet med lagar och regler samt regionens riktlinjer och förvaltningens processer och rutiner.

- Aktivt arbeta med information till leverantörsmarknaden om kommande upphandlingar i syfte att skapa konkurrens och nå förvaltningens mål med minst tre anbud per upphandling.

- Stödja förvaltningen vid avrop mot ramavtal och genomförande av direktupphandlingar.

- Delta i utveckling av förvaltningens styrande dokument inom upphandling. Det innebär en projektövergripande upphandlingsstrategi samt rutiner, processer och mallar för genomförande av upphandlingar. Bland de styrande dokumenten ingår som viktiga delar förvaltningens mallar för AF och kontrakt som ska användas i upphandlingarna.

Krav

Minst 5 års erfarenhet av upphandling av bygg- och installationentreprenader enligt AF AMA, AB, ABT mm. Erfarenheten avser roll som upphandlare, ramavtal räknas inte.

Dokumenterad erfarenhet för upphandling av minst 3 installationsentreprenader i storlek om minst 100 miljoner kronor per styck. Erfarenheten avser roll som upphandlare, ramavtal räknas inte.

Minst 9 års erfarenhet av upphandling.

Minst 3 års dokumenterad erfarenhet att arbeta med upphandling i infrastrukturprojekt i storlek om minst 2 miljarder kronor.

Meriterande

Dokumenterad utbildning inom offentlig upphandling.

Minst 3 års arbete inom offentlig upphandling enligt LUF.

Om oss

Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.

Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats, tjänstepension och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.

Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.

För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.

Läs gärna mer om oss på centio.se.

Vänligen skicka ditt CV på svenska.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Novare Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Novare Bemanning AB .

Kommunikatör till Boverket i Stockholm/Karlskrona

Kommunikationsstrateg
Läs mer Jun 29
Boverket är en förvaltningsmyndighet för frågor om byggd miljö, hushållning med mark- och vattenområden, fysisk planering, byggande, boende, bostadsfinansiering och förvaltning av bebyggelse. Boverket ansvarar också för den centrala administrationen av statliga stöd och bidrag inom sitt verksamhetsområde. Boverket har kontor i Karlskrona och Malmö. Boverket lyder under regeringen och har i uppgift att genomföra de beslut som riksdag och regering har fattat. Myndigheten arbetar efter de fastställda standarderna för kvalitet, arbetsmiljö, informationssäkerhet och är certifierade i miljö.

Arbetsgivare: Novare Bemanning




Är du intresserad av att arbeta som kommunikatör inom webb och andra kommunikationskanaler? Vill du analysera, producera, planera samt följa upp kommunikationen på en statlig myndighet? Då har vi ett uppdrag som passar dig!

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!  

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu en dedikerad kommunikatör till Boverket i Karlskrona. Vi behöver dig som är kunnig inom digital och webbkommunikation, och som har god samarbetsförmåga då du kommer att arbeta nära Boverkets övriga webbkommunikatörer. Dina främsta arbetsuppgifter kommer bestå av internt och externt kommunikationsarbete. Du kommer få planera och organisera olika kommunikationsinsatser samt ge rådgivning till kollegor gällande kommunikationsfrågor.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

internt och externt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå
planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser
marknadsundersökningar och omvärldsanalyser
utforma informationsmaterial
rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor
varumärkesarbete
uppdatera information på intern och extern webbplats
arbeta med digitala kanaler och sociala medier




Krav för tjänsten

högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt
webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
erfarenhet av att arbeta med enkäter
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
mycket god förmåga att skapa innehåll i digitala kommunikationskanaler
kompetens och erfarenhet av att arbeta inom digitala kanaler, med särskild tyngd på webb


Vi söker dig som har god förmåga att skapa förtroendefulla relationer för att kunna samarbeta med andra mot gemensamma mål. Vidare tror vi att du har förmågan att analysera och lösa problem, göra avvägningar och prioriteringar. Du behöver även ha mycket god samarbetsförmåga då en stor del av ditt arbete sker i samarbete med andra.

Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider, från och med 2022-08-01 till 2022-12-31 med möjlighet till förlängning med ytterligare 1,5 år. Arbete sker på distans och på plats i Karlskrona och Stockholm. Är du placerad i Stockholm, förväntas du resa till Karlskrona 3-4 dagar i månaden och vice versa.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-06-28. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på louise.ericson@novare.se 

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Handläggare till statlig myndighet i Stockholm

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jun 28
Har du en högskoleutbildning inom juridik eller statsvetenskap och vill arbeta med kvalificerad handläggning på myndighet? Nu finns möjligheten för dig som vill bygga dina erfarenheter inom handläggning och vill arbeta på en viktig myndighet i Stockholm som gör skillnad för samhället i stort.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu har vi en möjlighet för dig som vill arbeta med kvalificerad handläggning. Tjänsten innebär myndighetsutövning och kunskap om regler och praxis och förutsätter en god samhällsorientering och intresse i aktualiserade samhällsfrågor. Din analysförmåga samt förmåga att se helheter är av stor vikt, då du i denna roll behöver analysera olika underlag och ärenden. I den här rollen kommer du ha att ha många kontakter internt likväl som externt.

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.   

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

bereda ärenden, skriva förslag till beslut och vara föredragande av ärenden internt och eventuellt externt
informera om regler och praxis, kommunicera med näringslivet samt med allmänheten


Krav för tjänsten

Högskoleutbildning inom juridik eller statsvetenskap
God datorvana, goda kunskaper inom MS Office eller likvärdigt är ett kompetenskrav.
Minst sex (6) månaders erfarenhet av liknande arbete inom handläggning


För den här tjänsten söker vi dig som är duktig på att kommunicera, analysera och se helheter. Vidare tror vi att du har ett starkt samhällsintresse och har lätt för att ta till dig ny information.

Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och startar så snart som möjligt (gärna 2022-08-08) till och med 31 december 2022. Möjlighet till förlängning finns. Arbetet utförs på plats hos myndigheten under introduktion, därefter finns möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-07-03. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på louise.ericson@novare.se. 

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Projektledare energieffektivisering fastighet

Drift- och underhållsingenjör, anläggning
Läs mer Jun 27
Vill du arbeta i ett långt projekt som Projektledare inom energieffektivisering för ett större fastighetsbestånd? Har du minst 3 års erfarenhet av att projektleda energieffektivitetsprojekt? Då har vi ett spännande uppdrag för dig!

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör till Sinfras medlemmar (Svensk inköpscentral för infrastruktur). Vi söker nu dig med minst 3 års erfarenhet av projektledning av energieffektiviseringsprojekt inom fastighet. Uppdraget gäller implementering av energieffektiviseringsåtgärder av 10 fastigheter inom allmännyttan, fastigheter såsom skolor och äldreboenden (30 000 Atemp) med option på 20 fastigheter till (45 000 Atemp).

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort. 

 

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

Inventering och genomlysning av möjliga energieffektivitets insatser till fastigheter inom allmännyttan.
Skapa plan för insatser och förankra dessa hos uppdragsgivare.
Projektleda implementation av föreslagna åtgärder och uppföljning av dessa enligt projektplan.


Krav för tjänsten

 Teknisk högskoleexamen och minst tre års erfarenhet av projektledning av energieffektiviseringsprojekt, eller
Annan relevant högskoleexamen och minst fyra års erfarenhet projektledning av energieffektiviseringsprojekt, eller
Teknisk utbildning på gymnasienivå eller liknande yrkeshögskoleutbildning eller kvalificerad yrkesutbildning och minst fem års erfarenhet av projektledning av energieffektiviseringsprojekt, eller
Minst tio års erfarenhet av projektledning av energieffektiviseringsprojekt
Erfarenhet av effektivitets projekt innefattande projektledning för projekt som innefattar både inventering/kartläggning och genomförande av åtgärder.
Erfarenhet av att ha varit ansvarig projektledare energieffektiviseringsprojekt med minst 5 olika byggnader inom samma uppdrag.


Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med november 2022 och 2 år framåt med möjlighet till förlängning om 1 år vid 2 tillfällen.

 

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-06-28. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mejl med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Martin Hellberg på martin.hellberg@novare.se.

 

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Ansök nu

Kommunikatör till Boverket i Stockholm/Karlskrona

Kommunikationsstrateg
Läs mer Jun 21
Boverket är en förvaltningsmyndighet för frågor om byggd miljö, hushållning med mark- och vattenområden, fysisk planering, byggande, boende, bostadsfinansiering och förvaltning av bebyggelse. Boverket ansvarar också för den centrala administrationen av statliga stöd och bidrag inom sitt verksamhetsområde. Boverket har kontor i Karlskrona och Malmö. Boverket lyder under regeringen och har i uppgift att genomföra de beslut som riksdag och regering har fattat. Myndigheten arbetar efter de fastställda standarderna för kvalitet, arbetsmiljö, informationssäkerhet och är certifierade i miljö.

Arbetsgivare: Novare Bemanning




Är du intresserad av att arbeta som kommunikatör inom webb och andra kommunikationskanaler? Vill du analysera, producera, planera samt följa upp kommunikationen på en statlig myndighet? Då har vi ett uppdrag som passar dig!

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!  

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu en dedikerad kommunikatör till Boverket i Karlskrona. Vi behöver dig som är kunnig inom digital och webbkommunikation, och som har god samarbetsförmåga då du kommer att arbeta nära Boverkets övriga webbkommunikatörer. Dina främsta arbetsuppgifter kommer bestå av internt och externt kommunikationsarbete. Du kommer få planera och organisera olika kommunikationsinsatser samt ge rådgivning till kollegor gällande kommunikationsfrågor.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

internt och externt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå
planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser
marknadsundersökningar och omvärldsanalyser
utforma informationsmaterial
rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor
varumärkesarbete
uppdatera information på intern och extern webbplats
arbeta med digitala kanaler och sociala medier




Krav för tjänsten

högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt
webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
erfarenhet av att arbeta med enkäter
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
mycket god förmåga att skapa innehåll i digitala kommunikationskanaler
kompetens och erfarenhet av att arbeta inom digitala kanaler, med särskild tyngd på webb


Vi söker dig som har god förmåga att skapa förtroendefulla relationer för att kunna samarbeta med andra mot gemensamma mål. Vidare tror vi att du har förmågan att analysera och lösa problem, göra avvägningar och prioriteringar. Du behöver även ha mycket god samarbetsförmåga då en stor del av ditt arbete sker i samarbete med andra.

Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider, från och med 2022-08-01 till 2022-12-31 med möjlighet till förlängning med ytterligare 1,5 år. Arbete sker på distans och på plats i Karlskrona och Stockholm. Är du placerad i Stockholm, förväntas du resa till Karlskrona 3-4 dagar i månaden och vice versa.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-06-28. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på louise.ericson@novare.se 

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

HR-medarbetare till statlig myndighet i Stockholm

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Jun 17
Är du personalvetare eller beteendevetare med erfarenhet av löpande HR-arbete? Vill du vara med och sprida samhällsnytta på en av Sveriges statliga myndigheter? Då har vi ett perfekt uppdrag för dig! Nu erbjuder vi dig ett brett arbeta inom HR med stort eget ansvar i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på?Novare?Bemanning?bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker vi en HR-konsult till en attraktiv myndighet i Stockholm. Du kommer att både ge och få värdefull kunskap inom organisationen och bidra till samhället i stort. Inom HR-området ingår frågor rörande rekrytering såväl medarbetare som praktikanter/prao, introduktion, medarbetarundersökning, lönerevision, systematiskt arbetsmiljöarbete, samverkan med fackliga organisationer, kompetensförsörjning, företagshälsovård, rehabilitering och svåra samtal. HR-avdelningen ger också chefsstöd i samtliga HR-relaterade frågor.

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.   

Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma

Löpande personaladministration
Arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor
Arbete med rehabiliteringsfrågor
Rekrytering och kartläggning av behovet av kompetensförsörjning


Krav för tjänsten

Vara utbildad personalvetare eller likvärdig utbildning (tex. beteendevetare)


Ha minst 2 års erfarenhet av löpande HR-arbete


Ha minst 2 års erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
Ha någon form av erfarenhet av rehabilitering och svåra samtal


Meriterande krav

Erfarenhet av arbete med systematiskt arbetsmiljöarbete och rehabilitering


Vi söker dig som har förmåga att

Arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt
Samarbeta och inge förtroende
Arbeta i ett tidvis högt tempo och hantera parallella arbetsuppgifter


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och startar senast den 1 sept 2022 och pågår till och med den1 sept 2023 med möjlighet till förlängning med 6+6+6 månader. Du kommer att arbeta i fina lokaler i Rådhuset, centralt i Stockholm.

Ansökan? 

Då urval sker löpande kan våra tjänster komma till att bli tillsatta innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-06-23.

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar så kontakta gärna Louise Ericson på louise.ericson@novare.se.

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom?Novare?koncernen. 

Novare?Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare. 

Novare?Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och?interimsuppdrag.?Novare?har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen

Ansök nu